[ brainless @ 14.11.2007. 22:30 ] @
evo, ja nisam znao, pa kovelim da prosvetlim i vas.. noviji dizel motori [moj je 1.9 dti,2002 god,a verovatno svi] kada nestane benzina, nemoraju da se podvrgavaju onim izbacivanjima vazduha i sta ti ja znam.. dovoljno je puniji akomulator i par minuta verglanja po par sekundi.. i to je to..
[ dzoni8 @ 15.11.2007. 00:56 ] @
Gresis!Evo zasto.Tvoj dizel je kazes 'dti',a to znaci da nije 'comon'.(skracenica za ove dizele je 'dci',cdi i tako dalje u zavisnosti od proizvodjaca).E sada kada tvoj tip dizela ostane bez goriva ima sanse da ga posle upalis,uz malo srece i dobar akumulator.Medjutim, kada 'comon' dizelas ostane bez goriva da bi ponovo upalio mora da se 'zraci',odnosno da se izbaci vazduh iz sistema.Verovatnoca da upali bez toga je minimalna.Inace,razlika izmedju ova dva tipa dizela je sto 'dti' ima bosh pumpu,a 'comon' je nema,razlika je i u grijacima kao i u ubrizgavanju goriva itd.
[ StORM48 @ 15.11.2007. 03:21 ] @
"Kad dizel ostane bez benzina"... hmm...

Morao sam... izvini!

Pozdrav
[ pisac @ 15.11.2007. 10:24 ] @
Kako se tačno izbacuje vazduh iz sistema? Da znam ako mi ikada zatreba ...

Gledao sam jednom prilikom kako serviseri u *** menjaju filter za gorivo na TDCi, a ona se posle toga muče oko pola sata da taj motor proradi.

[Ovu poruku je menjao momsab dana 15.11.2007. u 14:59 GMT+1]
[ palomas @ 15.11.2007. 12:10 ] @
Ako dizelaš počinje trokirati zbog nedostatka goriva, treba ga što brže ugasiti! Problemi počinju kad mjehurići zraka prođu bosh pumpu, i uđu u lajtung (visokotlačni vod) ispred dizna za ubrizgavanje u cilindar. Zrak je jako stlačiv, i zbog toga će se dizne prestati otvarati.

U takvom slučaju potrebno je ključem otpustiti sve holendere za dovod goriva na diznama, i anlasati mašinu tako dugo dok ne poteče isključivo nafta iz lajtunga. Često izgleda kao da je odzračivanje gotovo, ali motor opet neće upaliti. Stoga je najbolje da se (s prekidima) postupak odzračivanja ponovi više puta, jer vjerojatno postoji i zaostali zrak u samoj bosh pumpi..

Zrak u sistemu goriva je smrt za dizelaše, tj. nema vožnje ako ima zraka..
[ BigFoot @ 15.11.2007. 12:45 ] @
Citat:
pisac: serviseri u Grand Motorsu menjaju filter za gorivo na TDCi, a ona se posle toga muče oko pola sata da taj motor proradi.

Možda ga pre montaže nisu napunili gorivom. Isto važi i za filter za ulje, kod zamene.
[ pisac @ 15.11.2007. 13:51 ] @
Citat:
palomas: U takvom slučaju potrebno je ključem otpustiti sve holendere za dovod goriva na diznama, i anlasati mašinu tako dugo dok ne poteče isključivo nafta iz lajtunga.


Znači, nije potrebna neka posebna "oprema", već samo odgovarajući ključ i pun akumulator?
[ bakara @ 15.11.2007. 15:36 ] @
Ne znam kako je na drugim motorima ali na mojoj mazdi postoji mala pumpica na samom filteru za gorivo.
prilikom zamene filtera dovoljno je nadrukati rukom gorivo i to je to...
[ CharlieUE @ 15.11.2007. 16:06 ] @
Tema kao stvorena za moje pitanje da ne otvaram novu, radi se o escortu 1.6D, svaki put kad skinem filter nafte on je do pola prazan, e sad neko kaze da je to OK a neko da nije pa ja ne znam sta je tacno. Kad skinem filter i napunim ga naftom, posle jednog paljenja on je opet poluprazan. Jel treba filter da bude uvek pun do vrha??

Pozz
[ palomas @ 15.11.2007. 17:18 ] @
Na početku sam zaboravio reči, da postoje dva cirkulaciona "kruga" nafte, onaj prvi prije Bosh pumpe i onaj iza Bosh pumpe. U prvom krugu može biti čašica za odvajanje vode i grube nečistoće, može biti jedan ili više filtera goriva, najčešće od filterskog papira. Nakon čišćenja ili zamjene filtera, taj (prednji) dio cirkulacije se (lakše) odzračuje, drukanjem ručne pumpice, a nafta se povratnim vodom na kraju opet vraća u tank.

Problemi počinju kad Bosh pumpa potegne zrak i nabije ga u vod - lajtung ispred dizni. Tada vožnje više nema, bez onoga što sam opisao u ranijem postu. Nije potreban neki specijalni alat, jedino dizne često znaju biti nepristupačne i "zakopane", pa treba malo vještine i strpljenja..
[ pantic68 @ 15.11.2007. 19:26 ] @
Ma kakvo odvrtanje cevi. To je krajnja mera za servisere a prosecan vozac treba samo da napumpa ako pumpica postoji na filteru ili pumpi ako ne onda nista, samo verglanje (pazite da ne spalite anlaser). Na nekim modelima ima sraf predvidjen za ispustanje vazduha ali tu je negde obicno i povratni vod koji ima slicnu funkciju tako da nema nekog dobitka. Naravno ako je bosh pumpa malo losija moze biti problema ali i tada ga je lakse zakaciti i povuci.
Noviji imaju elektricnu pumpu u rezervoaru pa otpada ovo sa pumpanjem ali se definitivno ne isplati voziti dizela bez goriva. Sto rece jedan komsa kad se ispolivas naftom nisi pristao nigde pa ni u rodjenu kucu.
[ vlada01us @ 15.11.2007. 20:48 ] @
Citat:
Možda ga pre montaže nisu napunili gorivom. Isto važi i za filter za ulje, kod zamene.

Po ovome ispada da moras da sipas naftu u novi filter pre nego ga postavis? Ili u filter za ulje, takodje pre zasrafljivanja?
[ palomas @ 15.11.2007. 21:28 ] @
Citat:
pantic68: Ma kakvo odvrtanje cevi. To je krajnja mera za servisere a prosecan vozac treba samo da napumpa ako pumpica postoji na filteru ili pumpi ako ne onda nista, samo verglanje


Ti govoriš o jednostavnijoj varijanti kvara, odzračivanju sistema ispred Bosh pumpe. A kako će zrak izači kad je jednom već došao do ispred dizna? Zrak je stlačiv, dizne se ne otvaraju zbog premalog pritiska, i tri anlasera neće ti biti dovoljna da se riješiš tog zraka i upališ motor, ako ne otšarafiš vodove!
[ palomas @ 15.11.2007. 21:32 ] @
Citat:
vlada01us: Po ovome ispada da moras da sipas naftu u novi filter pre nego ga postavis? Ili u filter za ulje, takodje pre zasrafljivanja?


Ne moraš, ali prije paljenja treba odzračiti sistem, a to je ustvari punjenje naftom kučišta filtera i svih ostalih dijelova sistema, sve dok umjesto zraka ne počne izlaziti nafta.
[ brainless @ 15.11.2007. 21:52 ] @
quote "Kad dizel ostane bez benzina"... hmm...

Morao sam... izvini!

Pozdrav
/quote

haha.. od kako sam polozio sam vozio benzince, ovo mi je 1. dizel :-)
.. u svakom slucaju, meni se ovo nece vise desiti.. a da.. sinoc mi se to desilo [zato sto je bio na blagoj uzbrdici..]
sipao sam odma 2.5 l iz flase, verglo jedno 5 minuta i upalio je, jedino je danas kad sam hteo da upalim [vec sam vozio 4-5 km pa ugasio] ceo auto poceo da se trese i nije hteo da upali 2-3 minuta.. inace pali na "prvi zub"
u svakom slucaju bolje spreciti nego leciti :-)
[ dekster2 @ 15.11.2007. 22:07 ] @
Sipao si 2.5 litre iz flase.BOLJE PRODAJ DIZELA,NIJE TO ZA TEBE.
Za alanser da ne pricam u kakvom su ti stanju kalemovi.
[ pantic68 @ 15.11.2007. 22:14 ] @
Citat:
palomas: Ti govoriš o jednostavnijoj varijanti kvara, odzračivanju sistema ispred Bosh pumpe. A kako će zrak izači kad je jednom već došao do ispred dizna? Zrak je stlačiv, dizne se ne otvaraju zbog premalog pritiska, i tri anlasera neće ti biti dovoljna da se riješiš tog zraka i upališ motor, ako ne otšarafiš vodove!

Prijatelju veruj mi znam sta govorim. Element pumpe bilo da je linijska ili neka druga ima u sebi nepovratni ventil tako da se gorivo potisnuto u cev ne vraca vec sabija vazduh/zrak do tacke otvaranja dizne. Problem je sto je kolicina goriva po jednom taktu mnogo manja od zapremine cevi pa je potrebno dosta da bi upalio.
A ako je nepovratni ventil elementa pumpe los to se takodje nepovoljno odrazava na start posle nestanka goriva mada u normalnoj exploataciji ne smeta previse. U tom slucaju bi odvrtanje cevi visokog pritiska/tlaka pomoglo ali ne preporucujem amaterima. Lakse je uhvatiti nekog komsiju da vas povuce dok ne upali.
[ vladagrujic @ 15.11.2007. 22:57 ] @
Vidim da ovde ima i ljudi kojima je profesija Boš pumpa i dizna. Pantić68, reci ljudima šta se dešava kada nekoliko puta odvrneš i zavrneš dovod nafte na dizni? Šta se dešava sa dihzovanjem dovoda nafte u diznu? Ako hoćete problem samo odzračujte sistem na spoju cevi i dizne. Kao što je neko na forumu već rekao: Ako sipaš naftu iz flaše od 2,5l nećeš se baš navozati i bolje kupi benzinca (uzgred i ovi noviji benzinci ne podnose ispod 5 l. u rezervoaru). Posle svega, najbolje je napuniti rezervoar kada padne nivo na 5l.
Nego, da ne otvaram novu temu. Da li zbog loših dizni, kada u vožnji pritisneš gas do kraja, i u većem broju obrtaja (preko 3500), se javlja crni dim na auspuhu. Napominjem da je turbina ok.(daje normalni pritisak punjenja), a i kompresija u cilindrima je u redu. Pri prvom jutarnjem paljenju, na temperaturama ispod 5 stepeni, motoru je potrebno 4-5 sekundi da uspostavi normalan rad (kao da jedan cilindar ne radi). <<zaboravio sam da kažem da su i grejači ok, a u tih 5 sek. na auspuh izlazi malo plavog dima koji nestaje kada motor proradi normalno.
[ brainless @ 15.11.2007. 23:05 ] @
@ dexter 2
alanser radi ko sat, a 2.5 l sam sipao da stignem do pumpe, a inace danas sam presao 200+ km [sigurno 10-20 paljenja, osim onog jednog bez problema]

nemoj brate puno da se pravis pametan

@ pantic68
verujem ti iako pola ne razumem, reci mi samo koliko skodi autu da se to radi na gurku? znam da na traktou moze, al sta ja znam.. kaisevi i tako to? mislim naravno jednom, ne svaki drugi dan.. :-)
[ BigFoot @ 15.11.2007. 23:37 ] @
Citat:
palomas: Ne moraš, ali prije paljenja treba odzračiti sistem

Ne moraš, ali je svakako lakše sipati pola litra goriva u filter nego odzračivati sistem i verglati 5 minuta, dok ne povuče. Nedavno mi je na ovaj način zamenjen filter bez problema i verglanja. I položaj mu je takav da stoji uspravno, možda baš i zbog ovoga (Fiat Stilo 1.9 JTD).
[ vlada01us @ 16.11.2007. 10:45 ] @
Evo mojih iskustava. Imao pezoa 305 80god. Na kucistu filtera je bila neka drukalica, i kada se menjao filter, moralo je da se nadruka da bi se napunilo naftom. Ukoliko se ne uradi kako treba, desavalo se da povuce vazduh, i onda je taj vazduh morao da se ispusti iz cevi koje vode na dizne.
Kasnije sam imao Audi 84god. i na njemu nije bilo potrebno nista raditi. Zamenim filter, i posle par sekundi verglanja upali. Sada vozim Seata 97god. i takodje upali posle par sekundi verglanja. Mislim na 5-6 sekundi, naravno.
Ne znam kako to ide sa CR motorima, ali nema logike da treba da se sipa nafta u filter kada se menja. Sta ako vam se zaprlja filter negde na putu i vi ga menjate, trebate li nositi crevo da bi izvukli malo nafte iz rezervoara? Ili ce da se maltene isprazni akumulator dok ne povuce naftu? Ili trebate ispustati vazduh iz instalacije? Ispada ako ostanete bez goriva da trebate biti i mehanicar da bi upalili auto. Nekako mi ne ide to.
[ vladagrujic @ 16.11.2007. 23:15 ] @
Bato, zameniš filter, u filteru, ako ne sipaš naftu, ostaje vazduh (oko 0.5 do 1l). Gde odlazi taj vazduh ukoliko i nadrukaš sa AC pumpom naftu unutra. Manite se ćorava posla, uvek prilikom zamene filtera mora da se dotični napuni sa naftom. Izuzetak su tzv. dubeći filteri koje ušrafljuješ sa gornje strane, ali su oni jako retki (većina filtera za ulje je tog tipa).
[ CharlieUE @ 17.11.2007. 12:14 ] @
Pitah ranije da li filter treba uvek da bude pun? Kada skinem filter on je poluprazan, napunim ga naftom, upalim auto, ugasim, skinem filter on opet poluprazan. Kazu ima neki nepovratni ventil u bosch pumpi (da li je to onaj elektroentil), ali meni se ne skida pumpa samo zbog toga. Moze li da se stavi neki dodatni nepovratni ventil i gde da ga montiram (pre ili posle filtera)?
Unapred hvala.

Pozz
[ pisac @ 07.06.2010. 21:23 ] @
Aj' da pitam ovde. Ne nađoh konkretan odgovor u celoj temi, sve neka nagađanja i pogađanja.

Dakle TDCi. Promenio sam filter (tj. uložak), i napunio ga dizelom do vrha. Upalio sam auto, i radio je nešto kratko a onda je stao i ispisao na displeju "greška u motoru". Probao sam još par puta kratko da ga upalim, ali nije hteo. Nisam hteo više da probam da ne bih nešto zeznuo.

Dakle, propisno sam napunio filter, ali je motor ipak stao. Pretpostavljam da je problem nastao time što su se creva napunila vazduhom dok su bila otkačena (što mi je bilo na umu već kad sam skidao creva). Nešto mi se čini da ne bi trebalo da bude problem crevo od rezervoara do filtera, jer u filteru već postoji dovoljno goriva, već da je problem nastao od filtera pa nadalje ka motoru.

Kako sad ovo dostojanstveno da rešim? Ne bih da verglam na suvo (mada kao što sam napisao ranije video sam da u servisima i to rade) već bih neko efikasno rešenje. Savetovali su me da stavim ručnu pumpu između rezervoara i filtera, pa da pumpam i probam da upaim istovremeno. Međutim, da nije možda logičnije da pumpu stavim između filtera i motora?
[ bakara @ 07.06.2010. 21:37 ] @
Ti bas sve moras sam....?

Zar ne postoji rucna pumpa da nadrukas gorivo...?
mada sumnjam da ces sada tek tako da ga upalis.
[ pisac @ 08.06.2010. 10:51 ] @
Problem rešen, efikasno i jednostavno:

1) Prvo sam dopunio filter ponovo do vrha.

2) Zatim sam uzeo providno gumeno crevo, natakao ga u crevo iz rezervoara, i vukao (ustima) dok se dizel bez mehurića nije pojavio u providnom crevu. Tada sam munjevito spojio crevo iz rezervoara u filter.

3) Posle toga sam sipao iz flaše dizel u crevo koje vodi ka motoru. To sam radio vrlo polako i strpljivo, da bi svi mehurići iz creva polako isplivali. Kada crevo više nije moglo da primi goriva, natakao sam ga brzo na filter.

Auto je upalio iz prvog verglanja nakon 5 sekundi. Posle 20 sekundi je progutao jednu knedlu vazduha, i od tada radi kao nov

Brzo i efikasno i jednostavno, mnogo brže nego ono mučenje što sam pre par godina gledao u servisu
[ bakara @ 08.06.2010. 11:24 ] @
Citat:
pisac

Brzo i efikasno i jednostavno, mnogo brže nego ono mučenje što sam pre par godina gledao u servisu :D

Ne znam kako kod tebe... ali mene zamena filtera nafte kosta 400 dinara i ne pada mi na pamet da se prljam...
[ pisac @ 08.06.2010. 11:50 ] @
Ne znam kako kod tebe, ali kod mene sve ide pedantnije i bolje ako ga sam uradim, a pri tome ne moram da trošim novac koji zaradim za 20min mog rada da bih tim parama platio 20min tuđeg rada, i još pri tome izdržavao i kojekakve glavonje u foteljama. Više mi odgovara da umesto što zaradim pare pa dam servisu, ja jednostavno odradim sam to što bi se radilo u servisu.

Skoro sam video (kada sam menjao filter za vazduh) da su mi "ovlašteni majstori" ranije stavili filter za vazduh koji nije za moj model motora, kraći je za 1cm (ne dihtuje savršeno) i ima slabiju tkaninu. Drugim rečima, postojala je mogućnost da određena količina vazduha prođe mimo filtera. Sem toga, pomenuo sam u ovoj temi koliko su se oni mučili da startuju motor nakon zamene filtera za gorivo.

Majstori? Ne hvala!
[ bakara @ 08.06.2010. 12:41 ] @
Zamena filtera goriva, plocica i ulja je prost posao , (ali isto tako i prljav narocito ako nemas kanal ili dizalicu) tako da ga bilo koji servis moze obaviti za sitne pare bez zakazivanja i trosenja vremena tvog ili mog, jednostavno za 15 min. sve je to gotovo...

Naravno uvek ti biras gde ces oterati auto na servis, ako se zamena potrosnog materijala u opste zove servisiranjem.
[ Shomi-1 @ 08.06.2010. 21:11 ] @

A sta da se radi kada vam greskom u dizelasa naspu benzin do cepa? I tako opicite par km.
[ vladd @ 08.06.2010. 23:35 ] @
Ispraznis sto vise benzina, i iz rezervoara i instalacije, zamenis filter, nalijes naftu i vozi...
[ Shomi-1 @ 09.06.2010. 16:21 ] @

To sam i uradio kad mi se desilo na ibizi 1.9d motoru '96. god. Ne znam kako bi to podnijeli common rail.
[ vladd @ 09.06.2010. 16:30 ] @
Tih par stotina grama nece ni primetiti