[ minnah10 @ 15.11.2007. 20:55 ] @
Dragi moji,
imate li neki savet koja kola da kupim?

Treba da budu
- do 10 000 E (moze malo vise al moze i manje )
- da su delovi jetini (i dostupni)
- pogodna za put
- relativno visoka (da ne udaram po dzombama bas)

Eto toliko...

Moj decko bi fiat Stilo a ja ne znam sta da mislim vise...


POMOZITE!!!

Mina
[ RS TURBO @ 15.11.2007. 21:52 ] @
po meni bi bio fin izbor Ford Focus fin,udoban,agresivan,dobro lezi nije neki potrosac(zavisi sta uzmes benzin ili diesel),dijelovi dostupni visina dobra a za puta dusu dao :) a nije ni skup a nije ni skup za odrzavati sad zavisi sve kako je kome sta skupo
[ vladd @ 16.11.2007. 10:39 ] @
Nikako Ford Fokus. Mozda mala Fiesta, ali focus ne.

U krajnjoj linij, poslusaj decka, ako vec nemas neki favorizovan ili omiljen model.
Mozda nije lose da malo prosiris pricu, za nekim zeljama, navikama, otprilike za sta sve bi taj auto trebao da sluzi.

U toj cenovnoj klasi, polovnih, svi su "fini, udobni i agresivni"...

Poz.
[ RS TURBO @ 16.11.2007. 10:41 ] @
svak ima svoj ukus a to de ovaj nemoj ovaj to bas i ne.... samo sam predlozio koje je dobro auto i sto jes jes auto je straha a nek prica ko sta hoce....
[ vladd @ 16.11.2007. 12:31 ] @
Nema tu pojedinacnog ukusa, vise...

Ako u BG-u vdim jednog focusa nedeljno, a nekad i u dve nedelje, ako u BG-u postoji par majstora za Forda, da valjaju( za 3 siguran, max 4kom..) to vise nije stvar "ukusa" i rasprave o "lepoti"..

Znaci, dostigla se neka "masovnost" u "izbegavanju" tog modela.

To ne znaci da model nije los, nego je nepovoljan, ako je u dobrom stanju, neopravdano je skup, kao sto je i nov neopravdano skup. Ima povoljnijih modela, koji za znacajno manje para, nude isti konfor i priblizne karakteristike.
Obicnom vozacu nije puno vazno da li ima 108 ili 116ks, obrtni moment 248 ili 273, pola veka se taljigalo sa zastavama...

"Akademske" razlike, koje eventualno focus moze da pruzi, prosto, neopravdano su skuplje.

Price o "prodavanosti" tog modela u GB, ne znam koliko treba da uticu na Srbiju. Pa ne radi 30-40000 gradjana Srbije u Fordu, sa pogodnostima i obavezom, da voze auto kuce koja ih "hrani"...

Poz.
[ markofpi @ 16.11.2007. 14:54 ] @
pogleda Chevrolet Aveo! pristupacna cena, solidan kvalitet, jeftino odrzavanje...

[Ovu poruku je menjao bakara dana 16.11.2007. u 16:10 GMT+1]
[ minnah10 @ 16.11.2007. 17:37 ] @
Hvala vam mnogo na savetima.

Evo da dodam jos neku odrednicu.

- ako moze da bude dizel
- da ima majstora i delova za slucaj kvara

Naime ako biste mi preporucili neki model ja bih lakse odlucila..

Hvala za savet oko Chervoleta (super cene ali nema dizel varijante osim kod skupe Captive).

Zaista se slabo razumem u ovu problematiku i nemam neki omiljeni model pa bi mi svaki savet dobro dosao..

Hvala vam sviam jos jednom!
[ RS TURBO @ 16.11.2007. 22:11 ] @
dobro u bg mozda su skupi i nema majstora ali kod nas to nije nikakv problem i cijene su im veoma dobre i cijene dijelova su ima veoma dobre tako da nema problema za tim... cijena ima je od 4500 € do 9000€ zavisi godiste i oprema evo ima bas jedan focus se prodaje 2000 godina sredjen branici spusten muzika 215/50 R17 petokrake felge kombinacija boje bijelo crven elektricni podizaci stakala ima tih sitnica od centralne brave i alarma i svega naprijed farovi oni plasticni orginalni sa posebno dugo kratko angel eyes 1.8 16V benzin presao 120 000 i cijena mu je 8000 € registrovan i na tvoje ime i ima majstora za forda koliko hoces ovdje krenuvsi od moje garaze :) pa ti reci jeli to skupo i jeli bolje golfa 1.4 16V koji ima slicnu opremu cak i slabiju od njega a nije nista sredjen na celicnim felgama i 2000 godiste isto kao i on a cijena mu je 7500 € pa de vidi sta je bolje uzeti od to dvoje

[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 16.11.2007. u 23:36 GMT+1]
[ vladagrujic @ 16.11.2007. 23:39 ] @
Preporučujem Fiat Punto 1.3 Multi Jet, 2004, 2005 godište. Izuzetan auto, mali potrošač (4-5 l. evro dizela), jeftina registracija. Dato godište, u top stanju i punom opremom (da ne zaboravim, i sa 5 vrata) košta između 6500-7500 eura. I još jedan plus. Servisi, po preporuci proizvođača, se rade na 30000 km. Ti ne moraš da čekaš baš toliko, ali i 20000 km je solidan rezultat i ušteda. Po nekim analizama iz specijalizovanih časopisa ni delovi nisu previše skupi. Još kada Zastava ovlada proizvodnjom desetke, sve za taj auto ćeš moći da kupiš u svakoj malo većoj trafici.
Po mom mišljenju, pravi auto za mladu damu.
[ HoT_Steppa @ 17.11.2007. 10:52 ] @
vladd, pretvaras je u bezrazloznog mrzitelja Fordova, a ujedno si i VW drajver.
U globalu, totalno neobjektivan.
Focus je kao i vecina drugih, pod premisom dobro ocuvanih automobila, DOBAR izbor. Kod mene na Vozdovcu ima Focusa koliko hoces, slobodno dodji da se uveris, skoro da ih ima kao i Gnojeva IV.
[ vladd @ 17.11.2007. 14:44 ] @
Ne mrzim samo "Forda", mrzim sve koji nude **** za bubrege, pa jos za masne pare. Bolje receno, nema ni MRZNJE, nema ama bas nikakvih emocija, cisto su pare i ono sto se nudi, u "igri" i razmatranju.

A "vrline" kao "lezi na putu" , lepo je to, ali zar davati par hiljada vise za "kompliment", a da se ne zapitam: A koji to pa ne "lezi" ???

Ili ""kvalitetne plastike"???, koje, lexan, valox, teflon..??? NEE, neke "obicne, polipropilenske, ali "kvalitetne", skoro kao mahagoni, ili aluminijum...titan..., pa nosaci za case, svaki za po soma evra...otprilike.

Nema veze sa firmom, uopste, nisam ja zvao Lopeza, da preuredjuje proizvodnju kod Forda...

Plus stanje sa servisom, cene delova koje nisu nista povoljnije, dapace...u nekim detaljima su zabrinjavajuce, pogotovo oko trapa, koji je, na Balkanu, najvise na "probi"

I najvaznije, niko ziv mi ne radi u Grandu, niti imam vajdu od njih, ni povoljost neku pri kupovini, da bih ikada vozio forda, kao sto je to slucaj sa nekim drugim modelima. To zbog napomene sta ja vozim, kao da sam se "polarisao", kupovinom...svasta...kupicu koga god, ako je (skoro) upola cene...bas ce da me potrese natpis...

Sto se tice preporuke, ostaje Stilo, ili mali punto sa motorom 1.2, nekako mi je simpa, a nije bas kilav, 1,9 ulazi u drugu kategoriju odrzavanja, i cene registracije, a mali benzinac (pa jos sa plinom) je bas za preporuku. Za te pare, kes, licno bih uzeo kredit i Zastavu 10, malo opremljeniju.

Poz.
[ HoT_Steppa @ 17.11.2007. 18:21 ] @
I ja predlazem Z10, domaci auto, BICE jeftinijih delova od Fijatovih, makar tako kazu, kad nasi ovladaju proizvodnjom.

A tamo negde oko 2012. ce pitanja ovoga tipa mnogo smesna, kad se ukine carina prema EU, pa svako bude hteo da kupi po normalnoj ceni ono sto voli a ne ono sto mora.
[ vladd @ 17.11.2007. 21:16 ] @
Pre bih rekao da je standrd problem, bar koliko vidim Bugare :(

Poz
[ HoT_Steppa @ 17.11.2007. 22:04 ] @
Ne ugledaj se na gore od nas (bez obzira sto su isti u EU, ali samo na papiru), vidi Poljake. Prosle godine otkad su pustili uvoz iz EU, uvezli su 10 puta vise automobila nego pre uredbe.
[ driveM @ 28.11.2007. 14:01 ] @
Zavisi da li trazis auto nize (mali auto) ili srednje klase (srednji auto). Ako hoces mali auto za sumu od 10 i "malo preko" hiljada imas gomilu novih automobila, a znas i sama da je "najbolji automobil novi automobil". Ako zelis nesto "vise" za te pare onda je to polovnjak srednje klase.
Neke ideje:
- Niza klasa (Fiesta, Corsa, Yaris)
- Srednja klasa (Focus/Astra/Golf, Corola, 307, Megane)

To je neki moj savet (dosta subjektivan), mada ni Fiat ne treba iskljuciti - kako Stilo tako i Punto.

Izdvajam: Toyota Corola! Ni po cemu specificnom se ne istice (u smislu estetike, performansi itd.) ali je auto jako dobar, kvalitetan, super je osecaj voziti ga (za zenu verovatno jos bolji), odlicni dizel (D-4D) motori, veoma pouzdan, jedino ne znam da li je odrzavanje skuplje od konkurencije.

Naravno, najbolje je da ramislis sta je to sto ocekujes (ocekujete) od auta i da na osnovu toga biras automobil. Npr. ako postoje pretenzije i ka vecim modelima ja bih rado za 10K+ evrica zrtvovao par godina mladji auto nize klase za npr. par godina stariji BMW 3!
[ driveM @ 28.11.2007. 14:09 ] @
Sto se tice cuvenog pljuvanja po Focusu - Focus, Astra, i Golf su na kraju krajeva jako slicni automobili. Kad bi se mogle smesati sve materijalne i nematerijalne prednosti i mane koje svaki od ovih modela ima verujem da bi se dobile tri gotovo identicne ocene! Razlikuju se samo u ponekim stvarima za koje se vozaci ustvari i vezuju, i to presudjuje pri izboru.

Drago mi je sto sam vlasnik jednog od "unikatnih" modela Focusa, ako ih u celom BG-u ima samo par komada, ja sam u NS-u garant jedini koji vozi Focus! Hm... zato su ovi u servisu tako ljubazni prema meni kada dodjem ;-).
[ vladd @ 28.11.2007. 14:20 ] @
Bolje da koristis izraze "segment A", "segment B"..itd.

Spominjati auto "srednje" klase, znaci YUGO i to Koral, ili In. Toliko nasa "srednja klasa" moze sebi da priusti, za godisnju platu, za razliku od recimo nemacke srednje klase stanovnistva, gde su to vec modeli od 20-30k€.

Inace po cemu drugom bi bili "srednji"..

Poz.

P.S. Sada se pojavio idealan autic, novi fica..12-15000€, hit...
[ StORM48 @ 28.11.2007. 17:36 ] @
Za te pare, morao bi da bude "idealniji" od idealnog.

Ne znam da li može da kuva kafu, ali... tražiti 25-30 hiljada nekadašnjih nemačkih maraka za taj trotinet, zvuči nadrealno, pa ne znam kakve emocije da vas ponesu.

Ko visoko leti... nisko zimi, je l' tako beše?

Pozdrav
[ vladd @ 28.11.2007. 20:30 ] @
Jbga, nije za kvantas, ali ima klimu, dobar motor, dobar postroj, MP3 i Ipod ready , sta vise traziti za grad.

Za sitan biznis, zidarske aktivnosti ili kupusarenje i zimnica, zna se...cetiri slova carobna....


Poz.
[ driveM @ 29.11.2007. 10:40 ] @
"zvuči nadrealno, pa ne znam kakve emocije da vas ponesu"

Nije bas tako. Ne znam koliko imate iskustva/znanja iz oblasti marketinga, al' postoji neki najvisi stadijum odnosa kupac-prodavac (tacnije kupac-proizvod) kada kupac voli (obozava) odredjeni proizvod. Primer vrhunca je "Harley Davidson" gde ljudi idu u te krajnosti da im je to zivotni stil i da tetoviraju naziv proizvoda! Takvi kupci su prilicno spremni da plate kako za Harley tako i za Ficu, Mini-ja i sl. bez obzira sto mogu da kupe nesto sa mnogo boljim odnosom cena/kvalitet za iste pare.
[ vladd @ 29.11.2007. 10:51 ] @
Pa opet mozemo da postavimo pitanje sta je to "kvalitet". Da li delovi od ljutog celika, ili "kvalitet zivota". Znaci, da u trgovini, lako prerastamo diskusiju u filozofiju, zato sto nisu postavljeni, nemoguce je, jasni termini.

I kako primenjivati "formulu" :cena-kvalitet.

Koja cena i koji kvalitet. U konfekcijskoj proizvodnji vozila, koja su vec proglasena za potrebe, na koji kvalitet da gledamo.

Mislim da je "kvalitet zivota", imidza, najjaci, ako ga uporedimao sa "plastikama i gvozdjem", i tu su , u imidzu, najveci aduti i Harlija i Bube, i minija i fice...

Poz.
[ StORM48 @ 29.11.2007. 12:04 ] @
@driveM
Slažem se sa tom teorijom, ali praksa govori drukčije:

u koliko je primeraka prodata nova VW buba u osnosu na staru, a za isti vremenski period?
Nije čak ni smešno.

A emocije oko bube su (po mojim saznanjima) daaaleko snažnije u celom svetu.
Prepreka je (pogađate) novac. Većina nije spremna da baca pare za tu novu bubu, iako su ljubitelji iste preko 30 godina. Preskup, prevelik od spolja, a premalen iznutra (svojevrstan paradoks, mora da su neki vanzemaljci kumovali ovoj dizajnerskog genijalnosti).

Nemam razloga da poverujem da će po pitanju Fiće biti drukčije.

To bi potencijalno bio jedan od najboljih automobila, kada bi mu cena bila do 9000 € sa nekom, kakvom-takvom opremom (klima, muzika, volan, točkovi...).

Ovo je samo moje mišljenje. Možda ne budem u pravu. Videćemo nakon par godina.

Pozdrav