[ djolers4 @ 19.11.2007. 18:23 ] @
Nisam mogao da verujem da je tolika razlika.Naime,imam juga sa psa motorom i presao je 50 hiljada kilometara,menjan mu je filter za vazduh samo jednom,na 20 000km.Juce sam promenio po drugi put,i auto je prosto oziveo.isao je on lepo i pre zamene,ali ova promena je neverovatna.Znam da ce me mnogi osuditi sto nisam menjao ranije i cesce,ali u upustvu pise na 40 000km.Znam da cist filter ima veliku ulogu,ali je ovo neverovatno.naravno sada ce slediti zamena na 10000km.Pozdrav
[ RS TURBO @ 19.11.2007. 18:35 ] @
da to je velika razlika kad je prljav filter i kad je cist osjeti se nenormalna razlika ako ti je bilo filter puno prljav... probaj kad se prehladis disati na nos pa ces vidjeti kako tesko veoma ide disati na nos i onda stavis kapi za nos i onda dises punim plucima puno lakse dises hehehe e tako je isto za motor ne moze vuci zrak i teze motor radi i teze ide i kad stavis novi filter osjeti se fino na vuci i radu kad je zamijenjen samo redovno mijenjaj filter za zrak i filter za gorivo i imas pravi autic ;) pozzz
[ BigFoot @ 19.11.2007. 19:44 ] @
Sledeći korak u istom smeru je stavljanje nekog sportskog, lakopropusnog filtra, tipa K&N. Sa njim motor još lakše diše.
[ RS TURBO @ 19.11.2007. 21:37 ] @
da da sportsi filter i sportski auspuh i auto lakse dise hehehe ali ako stavis sportski filter gledaj da je dalje od mashine da ti ne vuce topao zrak od motora kad se ugrije jer onda nemas efekta od toga ili kao gas postavis ogradi ga da ne ide taj vruci zrak od motora nego da dolazi svjezi zrak jer sto je svijeziji zrak to je bolja i veca iskoristljivost motora ogradi ga nekako ili ga samo postavis malo dalje od motora a auspuh i nije toliko bitan koliko je filter zato samo se za to pobrini jer mora i autic da dise pozzz

[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 19.11.2007. u 22:48 GMT+1]
[ vladd @ 19.11.2007. 22:43 ] @
K&N za Yuga je cisto bacanje para..

Poz.
[ zolitas @ 19.11.2007. 22:54 ] @
Naravno,slazem se sa @vladd
[ BigFoot @ 19.11.2007. 23:03 ] @
Citat:
RS TURBO: ako stavis sportski filter gledaj da je dalje od mashine da ti ne vuce topao zrak od motora

Sportski filter nije samo "pečurka" nego i običan pravougaoni filter, isti po obliku kao originalni, ali K&N. Pečurku sam imao na Fiat Bravu 1.8/16V GT i postavio sam ga na mesto originalnog gde je dobijao hladan vazduh.
Citat:
vladd: K&N za Yuga je cisto bacanje para

Zašto to ima veze za modelom auta ako je za svaki dobro da lako dobija što više vazduha? Da li je bacanje para za npr. mog Fiat Stila 1.9 JTD?
[ RS TURBO @ 20.11.2007. 10:57 ] @
to nije bacanje para ni za jedno auto sto je svijeziji zrak veca je ucinkovitost motora mozda ti to ne osjetis na papucici ali se osjeti na krajnjoj brzini pa makar 2 km/h ja sam stavio obicni filter otvoreni nije pecurka negao izgleda kao valjak ( ford escort ) pas se osjeti fina razlika u vuci a i na zvuku isto tako...
[ SmilieBG @ 20.11.2007. 11:17 ] @
Takodje stavio K&N prosle nedelje. Ono sto sam primetio sa njim jeste:

- fleksibilniji motor, u smislu 1-2-stani potez ne trucka vise kao pre (kad je pusteno kvacilo, u prvoj i auto se samo kotrlja - prilikom davanja gasa nema pocupivanja vise);
- max brzina i ubrzanje se nisu primetno promenili;
- malkice manja potrosnja, ali:
- zvuk genijalan nakon 5.000 obrtaja. Do 5.000 je jaci zvuk auspuha, ali onda K&N prevazidje sve :) - shodno ovome, cesce sam u 5.000 obrtaja te je potrosnja veca :)

Mislim da nije izricito bacanje para, ali mogu da shvatim da na 'obicnim' kolima nema potrebe za ovim. Jednostavno redovno menjati fabricki filter je dovoljno.

Poz,
Sale
[ zolitas @ 20.11.2007. 22:38 ] @
citat...<ali mogu da shvatim da na 'obicnim' kolima nema potrebe za ovim. Jednostavno redovno menjati fabricki filter je dovoljno>
....na "to"sam i mislio
[ vladd @ 21.11.2007. 11:29 ] @
Ako je Yugo sa karburatorom, K&N mu ama bas nista ne znaci. Bolje je, za te pare, doplatiti i uzeti nekog Webera umesto IPM-a.

Ako je sa EFI-jem, tek tu "nema pojma" bez promene sirine usisa, broja ventila i remapiranja ..

Yugov motor nije neki kome je "vazduh" problem. Njemu je sve ostalo "problem"..
Plus sto se uvodi relativno skup element sa , za yuga, skupim "odrzavanjem", sprej za ciscenje+sprej za podmazivanje..uz sve ostale probleme i neophodne nedeljne preglede i dotezanja, samo jos fali briga o filteru.
Bolje da se amortizeri menjaju na 20kkm. Da li neko poznaje vlasnika Yuga da menja amortizere na 20kkm?

Znaci ostaje sminka, koja je po meni vise skupa nego sto je efektna. Yugo je u klasi cena takav, da je za cenu K&N-a moguce uzeti korpu i lamelu..

Poz.
[ BigFoot @ 21.11.2007. 12:23 ] @
Citat:
vladd: sprej za ciscenje+sprej za podmazivanje

Čišćenje i podmazivanje čega? Kakvi su to sprejevi?
Citat:
vladd: za cenu K&N-a moguce uzeti korpu i lamelu

Može i ceo polovan menjač. 5-stepeni je 70 EUR
[ zolitas @ 21.11.2007. 20:13 ] @
Za te pare ima ceo yugo, ne registrovan za delove (:
[ vladd @ 21.11.2007. 20:24 ] @
K&N je filter koji se pere. S obzirom na karakteristike, ne dozvoljava pranje bas klasicnim sredstvima za pranje motora. Postoji sprej, 10-ak evra za pranje. Posto se sastoji i od finih mrezica, treba ga naprskati uljem(bolje receno kompozitom), koje ne isparava i "nestaje" kao obicno ulje, vec traje neko solidno vreme (da ne bi jednom mesecno bilo igre sa filterom). Dodatnih desetak evra za sprej, koji se trosi...

Uz osnovnu cenu 30-70€, zavisno kakav "majstor" ili prodavac preporuci (da li "dize" snagu za 2 ili 5ks), ispada racunica...

A sve to za motor, kome je "vazduh" najmanji problem

Poz.
[ hakinen @ 22.11.2007. 15:45 ] @
Mozes da napravis i K&N filter u kucnoj radinosti, tako sto ces kupiti polovnu kucicu filtera, iseci onaj obod okolo, ostaviti donji deo, i stavis filter pa onda poklopac!
Dobijes u sutini bolji zvuk motora, bolje usisavanje vazduha, a investicija je samo polovna kucica filtera ( ja sam moju za ficu platio 150 dinara)!
Za pola sata sam isekao to sto je trebalo, postavio i bio zadovoljan letos, sad je vracena ponovo originalna kucica filtera jel je doslo hladnije vreme i efekta vise nema zbog hladnijeg vazduha :D
[ ubimestruja @ 22.11.2007. 17:56 ] @
Citat:
vladd: Ako je Yugo sa karburatorom, K&N mu ama bas nista ne znaci. Bolje je, za te pare, doplatiti i uzeti nekog Webera umesto IPM-a.

Ako je sa EFI-jem, tek tu "nema pojma" bez promene sirine usisa, broja ventila i remapiranja ..

Yugov motor nije neki kome je "vazduh" problem. Njemu je sve ostalo "problem"..

PSA znači da je jugo sa pežoovim motorom.
[ BigFoot @ 22.11.2007. 21:41 ] @
Citat:
vladd: vec traje neko solidno vreme (da ne bi jednom mesecno bilo igre sa filterom)

Koliko je to solidno vreme? Iako bih postavio K&N za Stila, ne bih se baš često igrao sa filterom jer za zamenu mora na kanal. Postavili Italijanci žabice koje se otvaraju odozdo, iz kanala, uz prethodno skidanje zaštitne maske za motor
Ako je to period kao kod normalne, redovne zamene filtera za vazduh, 10 EUR za sprej ne bi bio problem.
Citat:
hakinen: kupiti polovnu kucicu filtera, iseci onaj obod okolo, ostaviti donji deo, i stavis filter pa onda poklopac!

Koji donji deo? Šta je tu ustvari mrežica koja filtrira?
[ hakinen @ 22.11.2007. 22:23 ] @
Kako sta je mrezica?! Pa mrezica ostaje, tj sam filter njega ne diras, ngo samu kucicu filtera modifikujes tako da ga oslobodis ivica i onda se vazduh usisava sa svih strana a ne samo kroz rupe na kucici!

ovo naravno moze da se izvede kod zastavihih vozila jel imaju takvu kucicu koja je kruzna i naleze direktno na karburator!

Ako je toliko nejasno to sto pricam mogu sutra da okacim slike!
[ BigFoot @ 22.11.2007. 22:53 ] @
Hvala, ne treba. Dovoljno je što si rekao da je za Zastava vozila da shvatim da je neupotrebljivo
[ hakinen @ 22.11.2007. 23:31 ] @
A sto ti je problem na stilu da odes na 10000 km da ti zamene filter vazduha!?
Sa K&N filterom ces da dobijes i povecanu potrosnju i bucniji motor, a na tom motoru 5 konja koje se dobije je totalno nebitno!?
[ BigFoot @ 22.11.2007. 23:53 ] @
Citat:
hakinen: A sto ti je problem na stilu da odes na 10000 km da ti zamene filter vazduha!?

Ako toliko traje, uopšte nije. Zato sam i pitao koliko traje.
Citat:
hakinen: Sa K&N filterom ces da dobijes i povecanu potrosnju

Povećanu potrošnju sa K&N? Da nisi nešto pomešao? Misli se na pravi K&N, ne na gore pomenuti home-made
Citat:
hakinen: na tom motoru 5 konja koje se dobije je totalno nebitno!?

Pa, na sadašnjih 155 KS, tih 5 jeste nebitno
[ hakinen @ 23.11.2007. 09:28 ] @
Pa gledaj sa K&N filterom imas veci protok vazduha kroz motor, pa shodno tome i vise se goriva usisava, tako da ce se povecati potrosnja sigurno!
Da obicni filteri traju do 10k km tako da si miran jednu sezonu, pa kad ides da zamenis ulje ti zameni i filter vazduha :D
[ BigFoot @ 23.11.2007. 10:18 ] @
Citat:
hakinen: Pa gledaj sa K&N filterom imas veci protok vazduha kroz motor, pa shodno tome i vise se goriva usisava, tako da ce se povecati potrosnja sigurno!

Grešiš, silno grešiš sinko
Pravila su sledeća:
1. Ti tražiš snagu motora, pritiskaš gas koliko ti treba
2. Motor usisava vazduha onoliko koliko si stisnuo gas
3. ECU daje komandu da se dodaje goriva koliko treba

Šta su ograničenja, a šta je potrebno? Ako imaš tešku nogu, ograničenje je količina usisanog vazduha, posebno kad je topao i zato redak. Ako je filter "gust", a posebno ako je zaprljan finom prašinom, vazduh će teško prolaziti. ECU će uvek (uglavnom) moći da zada potrebnu količinu goriva. Sa K&N imaš i dalje dobro filtriranje, ali lakši protok vazduha.

Zaključak: Goriva se troši onoliko koliko ti pritiskaš gas. Ako vazduh lakše ulazi, manje ćeš pritiskati, a goriva će uvek ići srazmerno usisanom vazduhu, a ne više za iste uslove. Dobitak je samo to što, ako ti treba više snage, može više vazduha da se usisa, a samo tad i više goriva. Dakle, potrošnja ostaje ista, a realan je mali dobitak u snazi.

Ovo je malo karikirana priča složenog rada motora, ali jednostavna za razumevanje.
[ SmilieBG @ 23.11.2007. 15:18 ] @
Evo vozim se (tek) 2 nedelje sa K&N filterom. Izuzetno zadovoljan. Potrosnja jeste veca - ali kao sto rece BigFoot - to je zbog moje 'teze' noge jer me jednostavno privlaci zvuk, pogotovo preko 5.000 obrtaja :)

Ali normalnom voznjom, nisam primetio da trosi nista vise.

Auto isto tako, nije dobio na snazi ali je dobio na elasticnosti, na primer od 80 do 120 ravnomernije ubrzava a takodje u 1-2-stani voznji (u guzvi) ne zabada nos prilikom pritiskanja gasa.

Poz,
Sale
[ hakinen @ 23.11.2007. 15:33 ] @
Da da upravu ste, ipak vi vozite te savremene motore sa ubrizgavanjem :D Ja sam jos na motorima konstruisanim 60-70-80 godina pa je sve drugacije :D
[ vladd @ 23.11.2007. 16:24 ] @
Nije bas takva prica, ali ajd. Ispada da ECU moze da sipa desetine litara goriva, samo ako dobije vazduha..

Sto bas nije tacno, ima svoj maksimum, i ako se ne remapira, dzaba "vazduh".

K&N ima vecu propusnost, i manje se "zagusuje" vremenom. Na standardnom vozilu, motoru, isti efekat ima nov filter, ako bi se cesce, po potrebi, menjao.

Jedino nema "umilne buke" iz usisne grane.

Dalje, prica oko vazduha nije bas tako prosta, stavis K&N i imas sav vazduh sveta. Morala bi da se radi grana, bar 4u1, ako ne vec 4-2-1, da bi doticni vazduh imao kompletan "protok".

Kada se sve to odradi, spolja, ostaju ventili, kao dodatna zapreka vazduhu, i K&N, u takvom razmatranju, ostaje jedan mali, cisto sminkerski, majusni pocetak velike "igre"...


Poz.
[ BigFoot @ 23.11.2007. 17:43 ] @
@vladd Citiram samog sebe:
Citat:
BigFoot: Ovo je malo karikirana priča složenog rada motora, ali jednostavna za razumevanje.
[ vladd @ 23.11.2007. 19:05 ] @
Slazem se ja sa tobom, i sam sam bio u dilemi da zvrljam, posto temi nikad kraja, i to je posao sa milion varijanti.

Ali, postoje ljudi koji povrsno prime informaciju, zalete se, kupe nesto za kola od ustekanih para, prodavci ih nanjuse, pa ili je jeftinije od obicnog filtera ("platis jednom i traje vecno"!!!), ili "zvuk", ili 5ks vise ili manja potrosnja. Sta je kome potrebno da cuje.

A ako ne izneses, moj zakljucak, malo vise detalja, nije dovoljno, ocigledno mnogima, samo JEDAN razlog da ne kupe nesto takvo, kada ima 3-4 razloga ZA.

Toliko.

Poz.
[ RS TURBO @ 23.11.2007. 22:05 ] @
sto se tice filtera ne mora biti K&N filter da bi motor imao sav zrak svijeta i da bi se cuo motor moze bilo koji sportski filter staviti i imao bi sav zrak svijeta i da je na sto otvorenijem udaru vijetra... isto tako su za pilot filter govore da su najlosiji a da vidite opel corse 1.0 12V kakav ima zvuk sa sportskim fiterom pilot toliko napricanim da je los totalno a et koji god stavi sportski filter on je dobar i to da se dobije 5 konja sa fiterom ne moze se toliko sa njim bas izvuci a da skace potrosnja to skace za koliko ti stisnes papucicu nemoj je stiskati i nece trositi jer mami zvuk a zvuk dize potrosnju ova corsa 1.0 kad stavi filter i tuce je stalno u pod po grad uzme cak nevjerovatnih 10 L na 100 km a kad je normalno vozi trosi 7 litara koliko i sa normalnim filterom trosi po gradu na 100 km pozzz
[ vladd @ 24.11.2007. 00:32 ] @
Te masine od 1000 ccm i 5000 obrtaja vrcaju od snage. Samo im treba zvuk da plase vrapce

Poz
[ RS TURBO @ 24.11.2007. 21:50 ] @
nemaju snage ali zato zvuk je odvaljiva stvarno je zvuk predobar za one njene kubike i snagu... pozzz
[ ilicdarko @ 25.11.2007. 13:01 ] @
Filter za vazduh je vrlo bitan na motoru. Zavisi ali moja je preporuka menjati klasican Fradov filter na svakih 5000-6000km i nece biti problema jer ce samim tim i motor duze trajati. Mogu se stavljati i Filteri sa vecim protokom vazduha kao K&N i to nije lose jer samim tim auto lakse radi i automatski je nesto jaci a takvi filteri su skupi i ako su orginalni menjaju se na 80000-100000km jer uz njih ima pribor za njihovo ciscene koji se radi na svakih 8000-10000km. Ti filteri su skuplji ali su bolji za motor ali samo ako se postave pravilno.
Pozdrav od DOKTORA.
[ vladd @ 26.11.2007. 10:24 ] @
Ne reca samo najvazniju stvar, doktore, zasto su "bolji". Onako , taksativno.
I zasto ne bi zamena Frada, sa Mann-om, bila kvalitetna "upgrade" akcija, uz zanemarljivo vecu cenu. Dobije se kvalitetniji filter nego sto je potrebno (ako je to moguce reci) za dotican motor.

Da dopunim, MANN ima mnogo vecu "propusnu" povrsinu za protok vazduha, nego Frad. I uz kvalitetniji filterski matrijal, ima nesto veci propust vazduha uz bolje filtriranje, a taj mali visak vazduha, moze dovoljno relaksrajuce da bude za motor. Mislim da "vise" od toga nema smisla,zbog...ostalih elemenata u "zoni" vazduha

Poz.