[ alexandar05 @ 20.11.2007. 00:52 ] @
Imam Golfa IV i ulje za servo volana je ispod minimuma. Posto sam auto bio uvezao ,polovan, nemam pojma koje je ulje u njemu . Neki kazu sipaj bilo koje ATF ulje - cak i nasa vrse posao,i bilo koje da je vec u njemu mogu se mesati bez problema....drugi kazu samo neka pod standardom Dexron I,II ili III ..... a najnovije
sto su mi savetovali SAMO I ISKLJUCIVO SPECIJALNO VW ULJE ZA SERVO UPRAVLJACE !
Sta da radim ??? Ne bih hteo da napravim `tezu daru - nego meru ` ,a ulje moram pod hitno doliti ,mada ne znam koliko je i lose voziti ga ovako !!! Ima li neko iskustva sa ovim ????
Pozdrav !
[ pimbe @ 20.11.2007. 01:19 ] @
Ispusti ulje i sipaj ili dextron ili atf (automatic transmision fluid). Da bi ispustio vazduh iz sistema moras dici oba prednja tocka, upaliti motor i nekoliko puta namotati pu levi, pa pun desni.
A to specijalno ulje i bla bla je samo caka trgovacka, jer na kraju krajeva pumpa je pumpa, nadam se da se razumemo.
Aj, zdravo.
[ etjen @ 20.11.2007. 17:55 ] @
Ulje za automatske menjace i servo uredjaje-bilo koje-samo da je crveno! :-)
Bilo bi lepo da ispustis ulje kako rece prethodnik, pa da sipas sve novo, ali... ne verujem ni da ces sa dosipanjem pogresiti...
[ RS TURBO @ 20.11.2007. 20:43 ] @
upravo kako su i gore rekli i ja se slazem s tim ispusti ulje i naspi novo ATF ulje nemoj dosipati i to je to i ne zaboravi da izbacis zrak iz sistena i rijesio si svoj problem pozzz
[ alexandar05 @ 20.11.2007. 22:55 ] @
Danas sam bio do mehanicara ,radi vec nekih 20-ak godina i uglavnom vw i audi. Njegov savet
bio je najblizi Etjen-ovom. " dodji sutra da dolijemo,mada bi u principu trebalo zameniti kompletno ulje. No ni ovako mu nista nece faliti -- Srbija je ovo brate ,seci usi -krpi dupe :)) "
[ vladd @ 21.11.2007. 11:17 ] @
Nema razloga da se menja ulje.

Poz.
[ vladagrujic @ 21.11.2007. 12:43 ] @
Svako ulje pa i ulje za servo ima svoj rok trajanja (osim ako proizvođač nije striktno naveo drugačije). Pošto nisi do sada nikada sipao ulje u servo moj ti je savet da zameniš svu količinu ulja u servu. To ti je savet ne samo za servo već i za ulje u kočnicama i u kvačilu (ukoliko je hidraulično). Ja kod mene u servo sipam Modričino ATF ulje. U principu za sva ulja je predviđen rok trajanja od 2 godine i kraće (ukoliko se auto više vozi).
[ vladd @ 21.11.2007. 18:41 ] @
To je isprazno teoretisanje. U servu je neoptereceno ulje, pri tome zanemarljive cirkulacije, i vek trajanja, u takvim uslovima, prevazilazi vek trajanja automobila.
Druga je situacija, curenja, remonta ili neke popravke, kada treba zameniti ulje(ili ako neko pametan dolije nesto drugo..). Ako gumice izdrzavaju par stotina hiljada km, na servo sistemu, i dok ne curi, nema potrebe za promenom, ulje bi izdrzalo jos toliko.

Ukratko, ulje je najtrajnija komponenta servo sistema. Sve ostalo ce zanemocati znatno ranije...
[ alexandar05 @ 21.11.2007. 21:19 ] @
Za VW ,fabrika preporucuje Pentosin CHF 11S Synthetic Hydraulic Fluid . To ulje
podrzava `standard ... oznaku` VW TL 52146 G002000 .( original VW kataloski br je #G002000 ulja za njihove automobile od 1990 ,a #G00200 do 1989 ) Znaci po meni bilo koje sinteticko ulje za hidrauliku na kome pise da je ekvivalent VW TL 52146 G002000 ,moze se koristiti . To je ono sto sam ja uspeo saznati do sada...:)
[ RS TURBO @ 21.11.2007. 22:31 ] @
Svako ulje i svaka tekućina koja je u autu se MIJENJA!!!

Interval izmjene je individualan od marke do marke...

servo volan,u sistemu imas crijeva u kojima se nalati ATF ulje,kao ko kod kocionog sistema,i kroz njih ulazi vlaga i prljavstina i mijesa se sa ATF uljem i nesto prljavstine dospije kroz cep dihtunge i semeringe i tijekom godina ulje postane prljavo te je moguce da se osteti unutarnji dio sistema.isto tako kao kod mijesanja ulja za kocioni sistem pomijesaj dva ulja razlicitih proizvodjaca pa ces vidjeti sta ce ti biti sa kocnicama... Staro ATF ulje moze nagristi pakung letve volana pa letva pocne da pusta ulje zbog toga ga je preporucljivo bar u 6 do 7 godina ga jednom promijenuti a ti ako ga nisi nikako mijenjao a sve zavisi koliko auto je staro i koliko je kod tebe ako je kod tebe auto dugo a nisi mijenjao zamijeni ga jer moze ti doci do kvara letve a ona moze biti veeeooomaa skupa i kupovina letve... samo kupi ulje ono nije skupo oko 4-5 € litra(koliko ti i stane u sustem) nije neka procedura da se zamijeni sto riskirati ako hoces da ti auto traje i da ti bude u funkciji.... to je to od mene
[ vladagrujic @ 21.11.2007. 22:52 ] @
Ne opterećenost ulja serva, hhhmm..., nisi u pravu Vladd. Kao neko, čiji su posao hidraulični sistemi, znam da je tako nešto ne moguće. To vam je takođe klasičan sistem hidro pumpe i hidro motora (hid. klip u letvi volana). Tu su još i sijaset ventila koji regulišu rad tog sistema. Ukoliko se ne vrši redovna zamena dolazi do propadanja zaptivnih prstenova na klipu (letvi). Takođe usled oštećenja i pojave metalnih opiljaka u ulju sledeća crkava hidraulička pumpa. I na kraju zaribavaju ventili (ako se ima sreće, onda će ventil zaribati pre nego što se ošteti pumpa i eto ti spasa za nekoliko stotina evra). Sa sistemom za upravljanje nije se za igrati. Bolje nemoj da menjaš ulje u motoru (motor će stati) nego da ne uradiš preventivno održavanje upravljačkog sistema. Tu nema posle. Zamisli da ti se zakoči letva volana pri preticanju i brzini od 130 km na sat. Šta onda? Ne znam tačno koliki pritisak je tu u hidrauličkom sistemu (radni pritisci se kreću u sličnim slučajevima od 50 bari pa na više). Na zapadu ispadoše pametniji od nas. Svakih dve godine oni menjaju ulje u servu i kočnicama i ne znaju za problem crknutih pumpi ili kočionih cilindara. Baš me zanima zašto Švaba na autu starom 15 godina nikada nije zamenio ni jedan kočioni cilindar dok kod nas dotični ne može da izdrži ni 3 do 4 god. (ukoliko nije zamenjeno ulje ni 2 god.). Nije mi namera da nikoga zaplašim, ali je auto u rukama ne odgovornih i aljkavih ljudi oružije kojim mogu da oduzmu ne samo svoj već i život drugih potpuno nevinih ljudi.
[ Zarko Silic @ 21.11.2007. 23:02 ] @
Nemojte ulje za automatske menjace i servo sisteme svrstavati u istu grupu sa uljem za kocione sisteme i kvacilo.

Rec je o potpuno razlicitim bazama. Kociona ulja su hidroskopna (higroskopna) te je na njih veoma izrazen uticaj vremena (nezavisno od broja predjenih kilometara) i ona se propisno moraju zemenuti. Intrval promene propisuje proizvodjac ulja i proizvodjac vozila. Orjentacija je ka kracem intervalu. Kod novije generacije (od DOT4 pa na mladje) interval zamene je sveden na 1 godinu. Kod stariji sistema ovaj interval je bio duzi ali ne vise od 3 godine.

Za razliku od ovih, ulja za automatske menjace i servo sisteme su naprevljene na drugoj osnovi. Pojedini proizvodjaci preporucuju njihovu zamenu, ali sa znatno duzim intervalima (od 5 do 10 godina) dok pojedini proizvodjaci ne predvidjaju zamenu.

U svakom slucaju treba se pridrzavati uputstva proizvodjca.
[ vladd @ 22.11.2007. 00:36 ] @
Ma zasto ne, voda je voda, ulje je ulje. Kao sto psihijatar moze da vrsi operaciju na srcu. Pa lekar je...

Ne sporim ja da neko ne radi sa hidraulikom, ali ta hidraulika uopste nije referenca, za ovo o cemu pricamo.
kada bi ti tako simplifikovno bilo, ne bi ni radilo. Otpadaju opiljci, k'o pesnica..vazi..

Pritisci su 60-90 bara, u zoni visokog, najveceg, posle pumpe, pritiska.
Sistem se testira na 125 bara, i testira se ciklicno.
Takodje testira se i do temperature 150C, i na hladni start, ciklicno na -40. Posle toga je "u standardu" za ugradnju u kola.

S obzirom, na sposobnosti, i na realno "radno" opterecenje, njegov vek, celog sistema, a najvise ulja, daleko prevazilazi ostale sklopove vozila.
Princip je relativno slozen, osim ventila niskog i visokog pritiska, tu je i regulacija jacine serva u zavisnosti od brzine. Zato je i potreban veliki pritisak, koji se veoma redukovano koristi. Rad na "letvi volana" je kratkog hoda, i promenjljive "snage". Uglavnom ne egzistira pritisak od 80 bara.

Remont i zamena ulja, samo u "incidentu", nikakava "nega" ili stelovanje, sem dolivanja ulja, nakon xx godina, po potrebi.

I zaista, osim principa "tecnost pod pritiskom", nema nista zajednicko ni sa hidraulikom aviona, ni viljuskara..

Poz.

P.s. Da ne kazem da je bolje nista ne dirati, nego da to radi priucen majstor. Remont tog dela je na "visokom" levelu, da bi mogao bilo ko da ga radi. Nije predvidjen ni za "male", field servise. S obzirom da je za auto industriju, preporuka je zamena sklopa.
Zato nije predvidjena "prosta" zamena ulja, nikakvo "odrzavanje" i sl. Jedino se doliva ulje u zoni niskog pritiska, na cepu rezervoara pre pumpe.

[Ovu poruku je menjao vladd dana 22.11.2007. u 01:47 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao vladd dana 22.11.2007. u 01:50 GMT+1]
[ pimbe @ 22.11.2007. 08:41 ] @

P.s. Da ne kazem da je bolje nista ne dirati, nego da to radi priucen majstor. Remont tog dela je na "visokom" levelu, da bi mogao bilo ko da ga radi. Nije predvidjen ni za "male", field servise. S obzirom da je za auto industriju, preporuka je zamena sklopa.
Zato nije predvidjena "prosta" zamena ulja, nikakvo "odrzavanje" i sl. Jedino se doliva ulje u zoni niskog pritiska, na cepu rezervoara pre pumpe.

Naravno, netreba nista dirati osim ako nemas majstora koji je radio u NASA-i makar 25 godina. I po tvojoj preporuci treba menjati i letvu i pumpu zajedno sa uljem?? Svasta!!! Opste je poznato da se u avionu menja ulje tek nakon sto se srusi makar 6 puta... Druze Vladd mlatis brate ko pi*da po samaru. Lepo je yebeni prizvodjac, znaci glupi VW rekao menjaj na 2 godine... I stvarno ne znam sta bwe ti pokusavas da kazes??? Ej bre to je volan, i ima oterecenje cim yebeni prst stavis na tocak volana...

Zato treba zameniti ulje u servu i u kocnicama cim se kupi polovan auto, bez obzira koliko je star, a ukoliko se ista zamena odlozi za kasnije, mozda bude previse kasno....
Sa volanom i kocnicama se netreba saliti i pare zaliti...

Aj zdravo...
[ RS TURBO @ 22.11.2007. 10:30 ] @
i ja se isto tako slazem se sa pimbe oko zamijene ulja se nije za igrati.Ulja se sva trebaju mijenjati pa i u servu nakon odredjenog vremena pa i njega treba mijenjati ako hoces da imas ispravno auto a ako neces onda nemoj nista dirati i samo vozi dok ne pocne sve da pisa i curi...svako ulje gubi ono svoje nakon odredjenog vremena tako i ulje za servo prlja se i gubi dvoja ona svojstva i gledao sam bas emisiju kad je covjek mijenjao na bmw-u... nije imao potrebe mijenjati jer je bilo na normalu ali ga je zamijenio jer nije znao kakvo je ulje jer je uzeo polovno auto i kaze ovako ulje za servo se mijenja jer ono vremenom gubi svoja svojstva i steti sistemu i svemu gdje se nalazi jer se u njemu nakon odredjenog vremena nakupi i prljavstime i svega i ono se isto mora mijenjati.... zasto zbog nekih 4-5 € da bi ustedio napraviti sebi stete od 300-600€ stete...kolegi je jednom otisla bila letva volana on ovako inace divlja sa autom svojim (vectra karavan) i nije nikad mijenjao ulje u letvi samo je dosipao ulje i ima auto oko 4 godine a ono je iz 1999 godine vectra i ode mu letva pusta ulje i to puno i otisao na servis i zamijeni je i pita sta je uzrok kaze otisla letva i kaze majstor to ti je od mijesanja ulja ode novo staro kad mijesas i sada redovno mijenja ulje a ta ga letva kostala 320€ pa ti vidi jeli ti se isplati za 5€ koliko kosta ulje za servo isplati da ti tako bude... a vi nemojte mijenjati ulje u servu pozzz

[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 22.11.2007. u 11:43 GMT+1]
[ bakara @ 22.11.2007. 10:37 ] @
Citat:
pimbe: Lepo je yebeni prizvodjac, znaci glupi VW rekao menjaj na 2 godine... I stvarno ne znam sta bwe ti pokusavas da kazes???

Ma odakle ti to da se menja ulje u servu, a jos i da to preporucuje VW, bice da si ti to pomesao sa uljem za kocnice...?

Ja oduvek odrzavam automobile u ovlasceni servisima i ne secam se da su ikad pomenuli menjanje ulje u servu...
[ vladd @ 22.11.2007. 11:49 ] @
Evo, neki menjaju zarad "tuninga", i eksperimentisanja

http://www.se-r.net/engine/replace_steering_fluid.html

I evo uputstvo za proveru:

http://www.ehow.com/how_108_check-power-steering.html

Btw, niko ne sprominje "periode", ako nekome TO treba kao "dokaz". Ako se ne zeli citati uputstvo i razmisljati, a ne mora se uciti hidraulika i radne masine.
"Rad" toga ulja je jako mali, za njegove "mogucnosti", u kolima, tako da mu je "vek" ihaaa...

Poz.
[ vladd @ 22.11.2007. 23:25 ] @
A nasao sam i ovo, da potvrdimo "nespominjanje zamene", osim provere nivoa...
[ alexandar05 @ 24.11.2007. 23:50 ] @
Ovo je NEVEROVATNO !!! Original ulje za VW i AUDI ima oznaku G002000 ! I sve bi to bilo OK,
da svako ulje sa tom oznakom ,cak i original VW ulje ( ima ga u VW predstavnistvima) nije zelene boje . Pre neki dan sam gledao i na novom Passat-u ,starom par meseci, ulje za servo je crvene boje ,kao i na mom autu i na svakom drugom . STA SADA DA RADIM ????
Kako da dosipam `original ulje po preporuci proizvodjaca` kada je ono druge boje. Svakoga koga sam pitao ,nije siguran da li se smeju mesati boje !! Neverovatno,stvarno neverovatno....original VW ulje zelene boje a iz fabrike izlaze sa crvenom bojom . I STA SADA ,ZNA LI NEKO ? Nije problem ,kao problem, ispusticu svo ulje i sipati komplet novo,nego mi je situacija malo nenormalna,pa sam cisto znatizeljan zna li neko o cemu se ovde radi ?
Pozzz svima .
[ vladd @ 25.11.2007. 11:22 ] @
Crveno ulje je u svemu sto sam gledao, i dopunjavao sam crvenim uljem. I ne samo VW i Audi, vec i Mitsubishi.
Ako vec pitas sta da radis, nadji "crveno" ulje i dolij, ako treba.
A koje je tacno ulje, morao bih da pogledam, a to nije bas jednostavno...
Poz.
[ ilicdarko @ 25.11.2007. 12:41 ] @
SVA ULJA U AUTU MORAJU DA SE MENJAJU!!!
Moja preporuka je da prvo pregledas da ti negde necuri ulje naprimer na letvi volana sto je cest slucaj. Ulje mozes da sipas ATF 50 Sto se sipa i u automatske menjace, i najbolje bi bilo da ga promenis komplet.
Nadam se da sam pomogao
Pozdrav od DOKTORA.
[ alexandar05 @ 25.11.2007. 13:00 ] @
Vidi vladd , u tome i jeste problem. Ako zelim dopuniti uljem ,koje preporucuje VW, onda ono mora imati oznaku G002000. To je VW oznaka za sva ulja koja se preporucuju za njihova ( i audijeva ) vozila od 1990 pa na gore. ( do 1989 je bilo G00200) . E sada ,svako ulje sa tom oznakom je zeleno. Odi npr. do `Autokomerca`.Kod njih original VW ulje za servo sa oznakom VW #G002000 je zeleno. .Pitam njih da li smem samo doliti,oni kazu -zameni sve. Pentosin CHF 11S je ulje koje isto VW preporucuje i ono je isto zeleno.Ako imas bilo koji program za auto delove ,ili nesto slicno,pogledaj koje ulje ide u audi i vw vozila od 1990 pa na gore - G002000 !!!
Ali to ulje je zelenoooooooo !!!:)) Ja sam dolio malo crvenog dexron III i to je to,ali mi je samo cela situacija nelogicna,jer mi je nejasno o cemu se to radi. Nisu u VW blesavi pa da ne kapiraju da im je ulje koje sipaju u fabrici crveno a koje prodaju za tu namenu zeleno ! I da nigde nema objasnjenja za to....e sada budi hrabar pa pomesaj :)
Pozzz
[ vladd @ 03.06.2011. 23:10 ] @
Dosla maca na vratanca. Poceo da cvili servo, proverim nivo, kad ono praznina, nema nivoa. Naravno, kod Mitsubishija sam jedva znao gde je rezervoar za servo i sta je to dolivanje...ali ovo je najbolja marka na svetu, gigant, cudo tehnike..koji trosi sve sto moze da trosi.
Istina je da ga nisam osmatrao...poduze vreme, bar jedno 3-4 god...

Elem, problem u radnjama..osim sto ne znaju vise od "zeleno ili crveno", ostalo ih i ne zanima, da li je po ovim ili onim specifikacijama, da li je za BMW, MB ili VW, sintetika ili mineralno..nema veze ta boranija, hidra ulje je hidra ulje, najvaznija je boja.

Zatim zaronise u rezervoar..kad tamo..boja ulja=zuto

Naravno da je izgubilo pigment, koji ni sami ne znaju cemu im sluzi..

Trazio sam OEM, nema nigde. Od mineralnih zamena(VW do 199 nasao sam samo Bilstein-ov(FEBI) 6162..zeleni, mineralni...ne odgovara za mladje od 1998...osim ako se sve ne ispusti, pa ako izdrze zaptivke i pumpa, koja je preko 200€.

Evo sta bi trebalo za VW..uz razgranicenje po godistu..posle 1998 sintetika..






[ DrJekyll @ 04.06.2011. 10:47 ] @


I pored dugogodisnjeg nezadovoljstva i dalje vozis taj vw ?

Pazi, to mogu samo hardcore fanovi vw

[ vladd @ 04.06.2011. 13:35 ] @
Hardkor fan onog starog imidza bube, ne VW-a. Takodje fan svih automobila koji ili imaju dusu ili tehniku

Ove novotarije i cicijasenje VW-a je za svakodnevnu "pohvalu". Losa creva, gumice, aljkava resenja..jedno od poslednjih "inzenjerskih" je, izgled i montaza rezervoara za PS ulje. Da je neki klinac uradio maturski u srednjoj masinskoj ovako, mislim da bi ponovio godinu. A preduslovi i "standardi" za auto industriju, vibracije, pouzdanost, bezbednost...o repinu zutog macka..

Ali, odrzavanje mora da se obavi..to je ono sto je preostalo od "obozavanja"

Poz.
[ Zarko Silic @ 04.06.2011. 14:20 ] @
Pa cekaj sad Vladd, ako je VW plod maturskog rada masinskog tehnicara, cija je onda umotvorina konstrukcija automobila kod kojih sve zvekece vec nakon 10.000 km?


Nije mi poznato da poleratci polazu maturu?!
[ vladd @ 04.06.2011. 14:47 ] @
Ti sto "zvekecu" ne nose oreole mracnih i prgavih inzenjera...i ostalih tehnologa.

Onog momenta kada su sami germani pobegli od sopstvenog DIN-a, za mene su obicni srafcigerasi
Nesto stare slave se tu i tamo provuce, ali ih ubi liberalkapitalizam. Profit po svaku cenu, slede decenije za prodaju davno zasluzenog imidza.

No nije bitno, jedino sto mi je muka, dodao sam jos 4 creva u "karton kontrole". Uz muku da se u "svakoj trafici" nadje sertifikovani fluid, uz obilnu pismenost prodavaca (crveni ili zuti), uz nadrisamoproglasenenicimizazvanomehanicare koji tvrde da je svejedno...


Poz
[ vladd @ 04.05.2013. 10:57 ] @
Das auto!
Das majstori!!
Das u #@$@^@&@^@!!!

EVo nije proslo ni 700 dana, taman posla dve godine, remontovana se upiskila. Garancija je godinu dana, sto ce reci, jos 100 evrica, minimum, godisnje, u listing odrzavanja, zbog letve...
I to naglo, odjednom je zacvilela, dolio sam ulje(srecom sam bio u blizini prodavnice), i izdrzala je par kilometara.. do konacne "provale" ulja...
Jedva dodjoh kuci sa "autom"...koji ima ubrzanja, mesta za noge i kosarkase, veliki gepek...
Parkiraj se prijatelju i spremaj parice...neko rece...


KAkva sam naivcina bio, naviknut na japanski kvalitet(nisam ni znao gde je letva, ulje dolio jednom nakon 5 godina...), pa sam presao na BOLJE, savremenije, tehnicki sofisticiranije....

Medjutim, kod "savrsenstva" se MORA menjati kojekakvo ulje, MORA se roniti po "bej"-ovima(uvek sam se pitao zasto ameri zovu engine bay, e, zbog "ronjenja") jednom mesecno(a ni nedeljno nije lose, dapace preporucljivo), MORAJU se kupovati OM delovi, ali i tada nema garancije da ce da traje...
Moraju bucmasti nemci da odrzavaju liniju..

Elem, ovaj put ce "saga" biti drugacija, zasigurno. Letvu skidam sam, i remontujem sam, uz detaljan prikaz desavanja, kako budu sledili dogadjaji. Slike ce biti sa moba, posto nemam foto aparat, mislim ove nove, kompjuterizovane.., a neke i sa neta, ako budu bile u saglasnosti sa temom..





[Ovu poruku je menjao vladd dana 04.05.2013. u 12:26 GMT+1]
[ Braksi @ 27.05.2013. 19:00 ] @
da li drhtanje motora ima veze sa servom ?
[ vladd @ 27.05.2013. 22:04 ] @
Zavisi, kakvo drhtanje.

Cinjenica da postoji senzor pritiska na pumpi, koji "nesto" javlja ECU-u, tipa previsokog pritiska(nisam se udubljivao, kada vec ne regulise pritisak, ne treba ni da stavljaju gluposti), i smanjuje broj obrtaja motora.

Cinjenica je i da pumpa opterecuje motor, narocito kada je problematicna, ali je moguce uzeti kraci kais i iskljuciti pumpu, ako postoje neke potrebe za tim

Znacajnije podrhtavanje ne bi trebalo da izaziva.

Poz
[ Braksi @ 27.05.2013. 22:20 ] @
Ne motora, volana ! Ja sam ispravi da pise volan, asad je opet osvanulo motor.
[ vladd @ 28.05.2013. 13:09 ] @
Moguce.
Postoji "kruzni" ventil, na vrhu, u produzetku osovine volana, na samoj letvi, koji raspodeljuje pritisak u unutrasnjosti servo letve i "pomaze" vozacu pri okretanju tockova.
Ako neka od gumica curi, moze da se dogodi sitno variranje pritiska, bilo u centralnoj poziciji volana, bilo ako se zaokrene u neku stranu.

Poz