[ svsavic @ 23.11.2007. 22:24 ] @
Planiram da menjam ulje, i da sipam Optima longlife 20w-60.
Kakva su vaša iskustva? Paljenje, potrošnja itd.
Reanault 5, 1.1, LPG
[ RS TURBO @ 23.11.2007. 22:29 ] @
to ti je ulje preeegusto za zimee za zime ide 10w 40 a za ljeta ide 15w 40 a 20w 60 ti pregusto ulje to je haman kao 90-ka za mjenjace to ti nebi preporucio za ljeta a kamoli za zime ako hoces da mijenjas imas naspi sad za zime 10w 40 ono ti je rijedje i ono ti je bolje za zimu zbog nizih teperatura jer se ulje zgusne kad je ledeno pa je bolje zimi 10w 40 a ljeti 15w 40 malo guce ulje od ovog zbog vrucina i visih temperatura pozzz
[ svsavic @ 23.11.2007. 22:39 ] @
10w40 je polusintetika koja ne ide u moj stari motor.
Sipam 15w40 mineralno, koje je pored 15w50 i 20w50 preporučeno od -15 do 40°C.
Inače stavio bih gušće ulje zbog potrošnje (gumice?!?) oko 600g/1000km.
Probao sam elf, galax i sada maxlife sve 15w40 i opet isto. Od kada sam ugradio gas potrošnja ulja je skočila malte ne duplo.
Najviše me zanima paljenje ujutru.
[ hakinen @ 24.11.2007. 00:11 ] @
Pa sta znam, od skora koristim long life i primetio sam samo da mu treba 5 sec nakon palenja da ugasi lampicu za ulje!
Ovo naravno govorim ovih dana kad je bilo oko 0 ujutru! Vozilm ficu koja je presla preko 100k km pa mi je ovo ulje bilo neophodno leti, jel sa redjim se bas i nije ponasao dobro :D

Inace videh na mol pumpi njihovo ulje 20w-50 em kosta 240 dinara/l em je malo redje a namenjeno je za starije motore ( konstrukcijiski starije od 1989 )! Mislim da je ovo ulje pravi izbor za tebe :D
[ svsavic @ 24.11.2007. 20:07 ] @
Videću za to ulje MOL, a i nije skupo?!
Inače za 20w ulja donja temperatura je -10°C !
[ RS TURBO @ 24.11.2007. 21:37 ] @
eh ovak ja radim oko motora u radnji i oko svega sto se tice auta i motora i ja cu ti samo reci da je to pregusto ulje za zimu i ljeto i ikako za motor a ako hoces da ga unistis brzo spiaj to ulje a ako hoces da ti ne trosi ulje promijeni gumice a da bi ih promijenio ne moras da skidas glavu motora i lako je da se zamijene i onda ti nece trositi ulje i sipaj normalno ulje.... procitaj u knjizici pa ces vidjeti koje ti ulje preporucuju 15w-40 ti preporucuje fabrika a ti bom de... evo maksuz sam donio knjizicu iz auta i ovako ti pise za ulje od -10 do +40 15w-40 a moze i 10w-40 mineralno ulje a ispod nule pa do -30 ide 5w-30 pa tako uzmi svoju knjizicu pa vidi ja nijgdje ne vidim da preporucuju 20w-60 fabrika jer je to ulje pregusto pa pogledaj pa ces vidjeti da ni kod tebe ne preporucuju tako gusto ulje za motor pozzz

[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 24.11.2007. u 22:58 GMT+1]
[ hakinen @ 24.11.2007. 23:16 ] @
Pa pazi tako gusto ulje se nepreporucuje za nov motor, i naravno da fabrika nece da preporuci takvo ulje, ali posle odredjenog broja kilometara, starije konstruisanih motora, dolazi do pojave zazora u svim delovima motora, od zazora u pumpi ulja do lezajeva na radilici, karika, kao i nemogucnosti gumica da sprece prodiranje ulja, pa se zato ovo ulje, konkretno long life nepreporucuje za motore koje su presli manje od 50k km, a ovo se odnosi naravno na zastavine motore!
Naravno da u savremene strane motore nikada nebi sipao ovako gusto ulje, ali za yugice i floride stare 10> godina, naravno da je idealno ulje :D
[ zolitas @ 25.11.2007. 00:22 ] @
Hmmm.!!20w-60......samo u stari Traktor...i to samo leti na +30
[ RS TURBO @ 25.11.2007. 11:40 ] @
i ja se slazem sa zolitas samo u stari traktor to ulje ide kao sto sam gore i naveo ne u auta mislim sipaj ako hoces da ti predje jos nekih 10-ak hiljada km ako hoces da unistis radilicu i nakupis taloga na kareteru samo ga livaj... pozzz
[ ilicdarko @ 25.11.2007. 12:30 ] @
Optima long life je ulje predvidjeno samo za motore koji su jako losi. Neznam u kakvom ti je stanju motor ali posto je u pitanju Reno najbolje je da nadjes orginalno ELF ulje 15/40 zimi, a leti mozes da sipas amlo gusce ulje. Na svakom motoru pri izradi se zazori proracunavaju spram ulja predvidjenog za sipanje u motor i Reno konkretno sipa u svoja vozila ELF, Mercedes Mobil itd. Ja ti preporucujem da kupis ELF 15/40 Normal performans mineral A ako ti je bas los motor onda sipaj optimu.
[ svsavic @ 25.11.2007. 13:04 ] @
Motor solidno vuče, i na plinu i benzinu. Ne dimi, nigde ne curi, troši oko 8l plina prosek, a troši ulje?
Primetio sam da na otvorenom >30km više troši.
Probao sam elf, ali mi nekako nedeluje dobro posle zamene.
Sad koristim Valvoline Maxlife 15w40 i potrošio je 1l na 2200km .
Ostaću ja zimi na 15w40
[ cozmo_im @ 25.11.2007. 16:17 ] @
Moj ortak je sipao Long Life 20w60 zimi (dve zime tacnije) u Kadetta 1.7 dizel (1990.) kome je radjen motor - normalno se ponasao i na -15, nit mu je duze gorela lampica ujutru za ulje, nit se ista desilo, auto i dalje ide normalno, ne trosi ulje (presao je 50.000km sa Optimom do sada), kompresija odlicna...

Ja sam leti sipao to ulje u Corollu bez ikakvih problema (i pise u uputstvu da moze ta gustina za uslove 30+ stepeni). Zimi je pozeljno 10W40 ako ide stalno ispod -10 (sto je retkost u Beogradu recimo, mozda 2-3 dana zim bude -15, ali retko), ali u starije motore nije problem sipati i gusce ulje. Pri tom Long Life je odlicno ulje.

Medjutim, ja bih ostao na tom ulju koje si sipao dosad, nema potrebe menjati. To je normalna potrosnja ulja (do 1L na 1000km) za stare motore - moguce je da gumice ventila popustaju...
[ RS TURBO @ 25.11.2007. 16:59 ] @
hehehe samo ti i taj tvoj koli sipa u kadeta sipajte 20w-60 zimi hehehe vidjecemo koliko ce taj kadet jos ici km ali dobro svak ima svoj izbor za mene je castrol i shell 15w-40 a onaj ko hoce da unisti auto to jest motor nek sipa 20w-60 (gustina ulja haman ista kao za mijenjac ulje) a i on to mozda sipa da bi utisao motor jer motor je tisi sa guscim uljem manje se cuju podizaci i klackalice pozzz
[ cozmo_im @ 25.11.2007. 17:22 ] @
U uputstvu za Corollu lepo pise da bez problema mogu da se trose 20W50 i 20W60 na 30+ stepeni u klimi kakva je nasa.

Ja ga nisam sipao zimi, zimi sipam 10W40. Samo kazem da , na nasoj umerenoj klimi, nije problem zimi voziti sa tim uljem jer je prosek u januaru oko 0 stepeni u Beogradu...
[ zolitas @ 25.11.2007. 21:59 ] @
Dosta ljudi cita ovaj Forum,mogao bi neko da te poslusa pa da sebi napravi problem......savetovati nekome da zimi sipa 20w60,nije ispravno..........Reno 5 benzinac koji trosi 1l na 1000km, je "daleko"od normalnog....ako ove zime koristi 20w60,naredno leto ce trositi 2l na 1000km,i to mu je kraj..
[ cozmo_im @ 26.11.2007. 06:33 ] @
Ako si pazljivo citao ja sam savetovao coveku da ostane na viskozitetu koji je do sad sipao (15W40), a rekao sam da se nista nece desiti ako sipa i Long Life ulje.
Ja zimi sipam 10W40.

Normalna potrosnja ulja kada odu gumice ventila moze da bude i 1 litar na 500km tako da potrosnja ulja sama po sebi ne znaci da je motor otisao - prosta zamena gumica ventila resava problem. Ako je losa kompresija i motor "duva" (mastan filter za vazduh), lose ide i trosi ulje, e onda je otisao motor... Njegova potrosnja ulja ukazuje na to da su mu gumice ventila pri kraju.

Ulje se nikad ne pravi da moze da unisti motor, a Long Life ima aditive koji sprecavaju da se ulje zgusne na nizim temperaturama i dovoljno je tecno da ne unisti motor i u zimskim danima.
[ Black_eyed @ 26.11.2007. 08:27 ] @
Eh, zamalo da ja napravim takvu gresku...

Citam reklame za ta ulja (Max Life, Long Life...) da su idealna za motore koji su dosta presli. Posto imam bas takav slucaj, odem ja u preodavnicu da kupim Max Life.

Pita me prodavac: "koliko ti trosi motor ulja" ?

Ja: Pa oko litru na 6000 km

prodavac: "Ne treba ti ovo, unistices motor, ovo je za pomozi boze pred samu generalku"

Poslusao sam coveka.

Uzimam kvalitetno mineralno ulje (Q8 Plus 15W40) i nema problema sa njim.
[ RS TURBO @ 26.11.2007. 13:15 ] @
to je ulje kad je motor vis pri kraju kad je haman prolupao i previse trosi ulja i baca ga na sve strane onda sipas to ulje da bi produzio vijek za nekih 10 000 km i onda je gotov jer to gusto ulje kad je ledeno ono se jos vise zgusne i onda bude pregusto kad se motor pali jer ne moze proci kroz kanalice radilice i uljne pumpe.. moze ono proci ali ne kao i 10w-40 i 15w-40 na -5 stepeni a i kad
radi motor sa 20w-60 onda je motor tisi u radu jer je gusto ulje i popuni sve zazore i sve nepravilnosti izmedju radilice i letecih lezajeva i stojecih lezajeva i
podizaca ventila i klackalica itd.... jer ljudi kad prodaju auto koje je pri kraju onda samo naspu 90-tke ulje za mijenjac i auto radi kao sat i ti sav sretan kupio dobro auto i kad zamijenis ulje naspes 15w-40 a on lupa e tako je isto i to ulje da malo produzi vijek motora kojem je generalka pred haubom :) hehehe sipaj 15w-40 mineralno a zimi 10w-40 mineralno ulje pozzz
[ zolitas @ 26.11.2007. 17:55 ] @
@cozmo-im,........citat<Normalna potrosnja ulja kada odu gumice ventila moze da bude i 1 litar na 500km >kraj citata...
kad bi bila ta potrosnja "samo" zbog teflona.!!!tada auto "nebi palio"....posto vidim da se razumes.... znaces zbog cega je tako......pozdrav (i nema ljutis)


PS:citat<...Ulje se nikad ne pravi da moze da unisti motor, a Long Life ima aditive koji sprecavaju da se ulje zgusne na nizim temperaturama i dovoljno je tecno da ne unisti motor i u zimskim danima>....kraj citata.......
....postoji razlika u kvalitetu aditiva.....jer da nije tako nebi postojala tolka ulja,svi bi sipali long live.....i naravno postoje ulja koja mogu da uniste motor
[ cozmo_im @ 26.11.2007. 18:57 ] @
Citat:
zolitas: @cozmo-im,........citat<Normalna potrosnja ulja kada odu gumice ventila moze da bude i 1 litar na 500km >kraj citata...
kad bi bila ta potrosnja "samo" zbog teflona.!!!tada auto "nebi palio"....posto vidim da se razumes.... znaces zbog cega je tako......pozdrav (i nema ljutis)
PS:citat<...Ulje se nikad ne pravi da moze da unisti motor, a Long Life ima aditive koji sprecavaju da se ulje zgusne na nizim temperaturama i dovoljno je tecno da ne unisti motor i u zimskim danima>....kraj citata.......
....postoji razlika u kvalitetu aditiva.....jer da nije tako nebi postojala tolka ulja,svi bi sipali long live.....i naravno postoje ulja koja mogu da uniste motor



Sto se tice potrosnje ulja, vidim da nisi upoznat sa japanskim automobilima koji trose litru na 400-500km kad riknu "tefloni". Moj komsija i dobar ortak je imao crknute gumice na Corolli i trosio mu je litar na oko 400km - zamenio gumice na 110.000km, sad ima 200.000km i auto ne trosi ni gram ulja. Isto kao i komsiji sa Toyotom Carinom. U oba slucaja (a znam da je tako na svakoj Corolli recimo) dimljene iz auspuha pri paljenju i kretanju u prvoj i ogromna potrosnja ulja znaci samo jedno - gumice (kompresija u redu, ne duva nigde, motor apoteka, radi ko prvog dana). Obicnu crknu do 150.000km a posle zamene idu jos toliko, sam motor traje 500.000 do osvezenja.

BTW, Long Life ulje (Optima) je dobilo odlicne nagrade u Engleskoj, gde se izvozi i prodaje.

Naravno, slazem se da je gusto za zimu i zimi treba koristiti 10W40 u starijim motorima, ali NECE ostetiti motor.
[ zolitas @ 26.11.2007. 20:07 ] @
Prijatelju,ovo sto tebi komsije pricaju ja radim 20 godina, i vidim da se ne razumemo....zato bi stavio tacku oko nase rasprave....pozdrav

PS:citat<.....zamenio gumice na 110.000kmm..... motor traje 500.000 do osvezenja.>kraj citata............
.......to bi po tvom znacilo da se gumice menjaju "5 puta do osvezavanja"...voleo bi da cujem nekoga koj je imao takav slucaj.
[ Goran Mijailovic @ 26.11.2007. 20:39 ] @
Oznaka ulja 20w60

oznacava da je ulje namenjeno za -20oC iz nekih razloga se ta vrednost polovi na -10oC a iz jos nekih razloga koji imaju veze sa klimom vlagom radnim uslovima i sta ti ja znam cega sve ne se ta vrednost smanjuje na -8oC te tako izlazi da se ulje 20w60 moze koristiti od -8oC pa navise. Ovo sam sve procitao na jednom forumu a ovde sam samo prepricao.
[ zolitas @ 26.11.2007. 20:57 ] @
@Goran Mijailovic,...imas pp
[ RS TURBO @ 26.11.2007. 20:58 ] @
ak oto ulje 20w-60 tako gusto moze da ide i do -8 stepeni koje nikoji auto mehanicar koji zna ista od toga (ispravnom autu koje radi kao sat) nebi preporucio za auto ljeti a kamoli zimi jer je pregusto za motor to je za motore koji su pred kraj... onda 15w-40 moze po toj prici ici do -30 stepeni sto normalno ne moze jer ono ide najvise do -15 stepeni a 20w-50 ide do -7 stepeni a 20w-60 ja mislim da je negdje oko 0 stepeni mada je ono gusto za zetne uslove a kamoli zimske pozzz
[ hakinen @ 26.11.2007. 21:14 ] @
Ja nevidim samo iz kog razloga bi longlife moglo da naskodi motoru, ili jos gore da ga osteti, kad zbog samog trenja u motoru, strujanja fluida kao i zagrevanja samog motora, ulje ima da postigne +20 nakon prvog minuta od palenja!?
Znaci bitno je da motor sa ovim uljem zimi ostavis malo nakon palenja da se sagreje, ili da ne stistaks papucicu gasa previse dok je ladan!


Po mom sudu ima dosta teoretisanja ovde, sta ako 15w-40 ide do -15 a napolju je -20 ja na faks treba da idem peske i da se smrzavam!? Pa nebi se smrzavao zbog toga sigurno!
[ zolitas @ 26.11.2007. 21:19 ] @
@hakinen ,a sta se desava tih prvih minut dva dok se long live ne zagreje..?..........(klanje motora)...redje ulje ce se prije zagrejati

[ Goran Mijailovic @ 26.11.2007. 21:24 ] @
Citat:
zolitas: @Goran Mijailovic,...imas pp


hvala :)


a ostali evo slike da malo demistifikujemo ;)



[ Goran Mijailovic @ 26.11.2007. 21:30 ] @
Citat:
Sto se tice upotrebe ovakvih "gustih" ulja tipa sae 20w-50,60 u zimskim uslovima neophodno je sagledati fizicke osobine istih,u zavisnosti od proizvodjaca.Naime Optima sae 20w-60 poseduje tacku tecenja od oko minus 20 stepeni to upravo znaci da je jednoj kapljici ovog ulja na navedenoj temp. potrebno 5 sekundi od vreme nanosenja da krene da se sliva nanize usled sile zemljine teze(objesnio sam veoma jednostavno,nadam se da ste razumeli).Ovo u tribologiji se naziva tacka tecenja,i navodi se kao teoretska cinjenica odnosno podatak,medjutim u kontekstu primene u motoru (podmazivanje)potrebno je ovaj broj podeliti i dobiti maksimalnu najnizu temp. do koje se sme upotrebiti sto u konkretnom slucaju iznosi do -10 stepeni.Nauka je ipak otisla jos dalje i dosla do jednog preventivnog,uopstenog rezultata u vezi koriscenja ovakvih ulja(20w-50,60), naravno sve vreme govorimo o mineralnim uljima,da je granica za upotrebu limitirana do -8 stepeni.Ukoliko uzmemo u obzir da postoje tri vrste upotrebe automobila u sirem smislu a to su:zahtevna upotreba (manje od 16 km),ne zahtevna (vise od 16 km) i sportska,a sve u kontakstu podmazivanja dolazimo do zakljucka (koji nimalo nije tako jednostavan,ali je na kraju takav rezultat,skraticu);upotreba do -8 stepeni i prevaljivanje vise od 16 km nakon pokretanja motora mogu biti "zeleno svetlo" za koriscenje ovakvih ulja.Sve ovo vazi za motore starijih konstrukcija ili sa velikom predjenom km.i u izuzetnim slucajevima kod RELATIVNO novijih konstrukcija gde treba uzeti u obzir i duge cinjenice i okolnosti.
Upotreba kod motora sa hidropodizacima a ipak starije konstrukcije koji preporucuju ulja API kvaliteta SF,SG moguca je 100% u vrelim letnjim danima,dok je u zimskom priodu diskutabilna gde naravno moramo voditi racuna o spoljnoj temp. ,stanju motora u smislu unutrasnje zaprljanosti ,o onoj podeli upotrebe automobila i dr.Kako je tesko primeniti takve "formule za izracunavanje viskoziteta"u svakodnevnim uslovima eksploatacije,radi preventive savetujem upotrebu manje viskoznih ulja tipa sae 15w-x,10w-x ,...


i da citiram cozmoa sa drugog foruma :)

Citat:
Valjda svi znate sta oznacavaju brojevi kod multigradnih ulja: prvi broj - tecljivost na niskim temperaturama, drugi broj oznacava gustinu na visim temperaturama. Recimo 20W60 znaci da je tecljivost ovog ulja upotrebljiva na -10 bez problema, ali zato je drasticno otpornije na vise temperature od 15W40. 10W40 je recimo tecljivo na -20 (dakle duplo vise nego 20W60), ali je i redje pri koriscenju na visokim temperaturama (lakse ispari, brze se potrosi i moze doci do pregrevanja ulja). Aditivi su samo tu da mozda malo produze efekat cistoce ulja i motora i da u nekim granicama pokusaju da sacuvaju ulje od pregrevanja. Viskozitet ulja je, pak, ono sto odredjuje ucinak ulja na odredjenim temperaturama. 20W60 slabije tece na niskim, ali ima drasticno bolji ucinak na visokim temperaturama.
[ zolitas @ 26.11.2007. 21:42 ] @
Upravo zato sam napisao ,da se ne eksperimentise zimi sa 20W60.
[ RS TURBO @ 26.11.2007. 21:42 ] @
pa ako je to ulje 20w-60 tako gusto dobro za motor onda ljudi sipajte i ulje za mjenjac u auto super ce da radi bice veoma tih ( 20w-60 ulje je iste haman gustine kao i ulje za mjenjac) ali zato kad izaspes to ulje i naspes 15w-40 ili 10w-40 onda ce biti haos kad pocne da lupa motor ko ne vjeruje nek proba... to ne skodi motoru koji je dobar ali vjeruj skraticemu vijek bar za 40 000 km... ne sipajte 20w-60 ni zimi ni ljeti ko ima dobar motor samo ce ga unistiti to ide u krsine kojima je generalka neizbjezna pa da ga malo osvjezi za koji par hiljada km i ovako stavi u jednu casu 20w-60 a u drugu stavi 10w-40 i stavi u hladnjak na minus 10 stepeni pa nek prenoci pa ujutro izvadi pa vidi koje ce biti tecnije... jer i logicno je da rijedje ulje je bolje zimi to je 10w-40 a gusce ljeti 15w-40 zbog temepratura ja samo ne znam kod nekih obrnuto je to zimi gusce ljeti rijedje nigdje veze ali haj pozzz
[ hakinen @ 26.11.2007. 22:58 ] @
Slazem se ja sam tim da ne treba sipati gusce ulje u dobre motore, pa to i sam proizvodjac ulja kaze na etiketama, ali on isto kaze da sa motore sa vise predjenih kilometara, i sa starijom i jednostavnijom konstrukcijom u odnosu na danasnje preporucuje sipanje ovog ulja!?
Ne znam sta ovde nije jasno!?

Isto tako sta kad je plus 40 ?! a imate 15w-40 to ti je isto kao da imas 20w-50/60 na -15/-20!?

Znaci kod nas barem ima 5 dana kad je -15 u toku godine ali isto tako i ima 5 dana kad je +40 ( ove godine bilo i vise dana sa +45) sta onda, sedeti kuci ili ici peske ako treba da se zavrsi neki posao!?
[ cozmo_im @ 27.11.2007. 07:05 ] @
Citat:
zolitas: Prijatelju,ovo sto tebi komsije pricaju ja radim 20 godina, i vidim da se ne razumemo....zato bi stavio tacku oko nase rasprave....pozdrav
PS:citat<.....zamenio gumice na 110.000kmm..... motor traje 500.000 do osvezenja.>kraj citata............
.......to bi po tvom znacilo da se gumice menjaju "5 puta do osvezavanja"...voleo bi da cujem nekoga koj je imao takav slucaj.



Prijatelju, ocigledno nisi radio nijednog japanca kad tako pricas. Dakle, ja sam (kao i moj komsija) prvi vlasnik Corolle iz 1990. Toyota svojim kupcima uvek salje razna servisna obavestenja, izmedju ostalog i sledece "Sve EE90 Toyote sa motorom 2E proizvedene u periodu decembar 1988 - februar 1990 imaju garnituru gumica ventila koje su se lose pokazale u uslovima koriscenja u SFRJ (gorivo prvenstveno)". Zamenske OEM gumice su preradjene i traju, posle zamene, koliko i sam automobil.
[ cozmo_im @ 27.11.2007. 09:09 ] @
@hakinen:

Ja sam leti sipao 20W60 u Corollu jer tako preporucuje uputstvo za voznju u takvim uslovima (kada je 30+ vecinu vremena). Na zimu ispustim i sipam ili 15W40 ili 10W40jer su zime kod nas relativno blage (u Beogradu i tamo kuda se ja vozim po Vojvodini) i nema potrebe u motore te konstrukcije sipati redje ulje od 10W40. Ako sipas u taj motor 5W30 recimo ima da propiski na svim mogucim semerinzima i spojevima, kao i da poveca potrosnju ulja jer je motor projektovan u vreme kad su se koristila 10W40 i 15W40 ulja. Eventualno bi sintetika mogla ako je motor generalno uradjen.

Moje iskustvo je: zima 10W40 ili 15W40, leto 15W40 ili 20W50, 20W60. Prelazni period 10W40 ili 15W40.

Ja doslovce pratim uputstvo za auto i za 17 godina i 200.000km nisam imao nijednu vanrednu intervenciju na autu, samo redovno odrzavanje i potrosni delovi.

Meni je na oko 150-160.000 krenuo da puska pri jutarnjem paljenju i da troska ulje oko litar na 3000km sto je pocetak propadanja gumica ventila. Menjacu ih kad se poveca potrosnja ulja drasticno, jer mi je kompresija fabricka, motor suv ko barut i radi istovetno kao i onog dana kad sam preuzeo auto.

Obicno sipam negde u julu 20W60 ako je najavljeno toplo leto i krajem novembra i sve do jula opet 15W40 ili 10W40 zavisno od uslova (otprilike se zna kakva ce zima biti).

Ako je najavljeno hladnije leto vozim na 15W40. 20W60 sam sipao 3-4 sezone na leto i motoru se nista nije desilo. Kompresija i dalje fabricka, sve kako treba, nigde ne duva i slicno. I isto mi je trosio ulja i sa 10W40 i sa 20W60 - kad su gumice u pitanju, ne pomaze nikakva gustina ulja, jednostavno sulja pored njih...
[ zolitas @ 27.11.2007. 17:22 ] @
@cozmo_im......evo fabricka preporuka za tvoj auto.......-hladno vreme......5W30
-umerena klima....10W30
-topla klima.........20W40.............3.2litara sa filterom........ pricu o teflonima (specijalne gumice) necu vise da komentarisem ................pozzz
[ cozmo_im @ 27.11.2007. 17:35 ] @
Prijatelju, mani autodatu i njihove podatke na CD-u, ja imam originalno uputstvo za moj auto i tu pise nesto sasvim drugo.

Gumice ventila stradaju zato sto su ljudi za vreme sankcija sipali bezolovni benzin a one se hlade olovom iz benzina i zato su propadale u nasim uslovima. To su podaci za 4AG-E motor (DOHC).

-25 do + 30: 10W30, 10W40, 10W50
-18 do + 35: 15W40, 20W40
preko (od-10) +38: 20W50, 20W60

Za 4AG-E i dizel ispod -30: 5W30

API: SE, SF, CD za dizel
[ svsavic @ 27.11.2007. 17:51 ] @
Koliko sam razumeo cozmo_im- a, ako su gumice u pitanju gustina i viskozitet ulja ne utiču na potrošnju.
Malo mi je to nelogično, veća gustina (viskoznost) ulja > manje ulja prolazi pored gumica, ili grešim
[ svsavic @ 27.11.2007. 17:56 ] @
Još jedna nelogičnost od cozmo_im-a:
Propadanje gumica zbog nedostatka olova.
Ja sam vozio na gas 3 meseca nonstop leti i ništa, mislim troši isto ulja, a po tebi bi trebalo da gumice propadnu, a gas nema olova!
[ cozmo_im @ 27.11.2007. 18:35 ] @
Pa nece propasti odmah... propasce nakon 150.000-200.000km. U par slucajeva je bilo da odu do 150.000km uz veliku potrosnju ulja.

Vi sve bukvalno shvatate i bolji ste majstori od Toyotinih strucnjaka...

Elem, problem je bio do loseg i pogresnog goriva za vreme sankcija sto je uzrokovalo povecanje grejanja motora i garniture gumica i nedostatak dovoljnog hladjenja istih, sto je rezultovalo brzim propadanjem. Koliko znam, period u kome je toceno gorivo koje dovodi do toga je od 1992 do 1996 godine, dakle pune 4 godine, dakle izmedju 50 i 100.000 predjenih kilometara po njima.

Ja sam presao 200.000km a tek pre 40-50.000km je krenuo da troska ulje i sad troska oko litar na 3000km... verovatno cu preci jos 200.000km dok ne krene veca potrosnja.

Ali izmedju 150.000 i 200.000km krece propadanje gumica.

Ne utice gustina na gumice, meni je ista potrosnja ulja bila i sa 10W40 i 20W60 ili nisam mogao da izmerim u sitna crevca.

Uostalom, ortak koji je bio urednik Auto Sveta Novosti je radio istrazivanje za Toyotu i upravo to su zakljucci u odrzavanju i eksploataciji tog modela (to za gumice) a prosek trajanja motora bez osvezenja (ili generalne) je 500.000km. Zamenske gumice (OEM Toyotine - NIPPARTS) su skoro pa vecne i otpornije na povisenu temperaturu.

Kad o necemu pricate, pricajte ako ste upoznati sa odredjenim modelom auta. Ovo se odnosi na motor 2E i upotrebu istog u navedenom periodu.

Ja sam auto kupio u Agroopremi decembra 1989. po ceni od oko 17500 DEM sa carinom i porezom, dakle prvi vlasnik.
[ svsavic @ 27.11.2007. 19:43 ] @
Ja u Renoa 5 kolko znam imam teflonske gumice.
Da budem iskren, nisam iskren šta je u pitanju potrošnje ulja, jer nama poklazatelja (masan filter, duvanje, dim na prvo paljenje, ulje u antifrizu...).
Jedan majstor mi je rekao da kod Renoa 5 pre propadnu karike, ali ko će ga znati.
Inače sam ručno merio kompresiju pre neki mesec (manometrom) ~ 11-11-12-11 bara (ili 8.3-8.3-9.1-8.3).
Kod nekiliko majstora sam bio da mi odrede uzrok potrošnje, ali su oni mrzovoljno odbili (naznaju) da utvrde.
Teraću ga trenutno ovako pa kolko stigne. Inače prešao je oko 105000km
[ vlada01us @ 27.11.2007. 19:56 ] @
Citat:
Vi sve bukvalno shvatate i bolji ste majstori od Toyotinih strucnjaka...

Ali covek ima Reno!!! Zasto skoro svaku temu pretvoris u pricu o tvojoj koroli??? Toliko imas postova u kojima si ishvalio svoj auto da stvarno vise nema potrebe za time.
[ cozmo_im @ 28.11.2007. 06:44 ] @
Kod starih motora je svejedno. Gumice propadaju iz razloga koji sam naveo. Dao sam samo primer na mom modelu.

@ssavic: gumice su ti otisle...

p.s. ortak kad je krenuo sa plinom i staru Sierru posle par desetina hiljada otisle su gumice...

A i rekao si da ti je potrosnja skocila kad je ugradjen gas... mislim ja mogu ti preporucim mog majstora (vidim da si u BGD) ako hoces da ti pogleda, ali ja mislim da je to to.

Ostani slobodno na 15W40.

[Ovu poruku je menjao cozmo_im dana 28.11.2007. u 11:04 GMT+1]
[ zenith @ 10.12.2007. 13:23 ] @
Vozio sam Yugo kome je motor produvao. Rekose mi da sipam LongLife, a pre toga sam sipao Shell. Od kad sam sipao LL, motor sve vise i vise duva, na auspuhu dimi kao traktor da vozim, a i motor drukcije zvuci. Vratio sam nazad Shell i sve se vratilo u normalu...Duvao je i dalje, i slatko sam se navozao...Moj savet: LongLife - nikako! Pogotovo ne zimi, jer je to gusce ulje...
[ sasadj @ 26.12.2007. 11:48 ] @
Pozdrav svima,

ja imam mazdu 323, 1500 ccm, '88.

Kilometraza je oko 300000. Sipao sam 10-40 (polusintetiku) i mogu vam reci da motor lakse upali - manje tj. lakse vergla, ali su ventili malo bucniji. Potrosnjaje oko 1l na 1000-1500 km.
[ RS TURBO @ 26.12.2007. 13:22 ] @
To sto ti trosi ulje je malo puno pa zato prvojeri zracni filter jeli od ulja i usisnu granu. Ako ima ulja na filteru i usisnoj grani (onoj sto se spaja na fiter) onda su ti otisle uljne karike (prstenovi), a ako je suh filter i grana usisna onda su ti gumice ventila otisle... To sto ti lakse pali i vergla to ti je do ulja jer je 10-W40 ono ti je dobro za zime jer je malo rijedje od 15-W40. To ti je ulje za zime dobro 10-W40,a za ljeta ti je dobro 15-W40.



pozzz
[ sasadj @ 26.12.2007. 13:53 ] @
tako je damire, upravo sam hteo da ukazem na polusintetiku iako je auto '88 godiste.

podizaci ventila su malo bucni, ali ja nisam imao nikakvih problema od 2004. od kada ga imam i ne izlazim iz auta.

pozdrav
[ RS TURBO @ 26.12.2007. 14:24 ] @
To sto su ti malo bucniji podizaci nije nista to je samo zato sto je malo rjedje ulje to nema veze sa polusintetikom ili sa mineralnim uljem :) kad bi nasuo 15-w40 onda nebi bili bucni toliko kao sa 10w40, ali nema to veze bolje da je 10w40 zimi u motoru jer lakse motor pali ujutro i radi sa rjedjim uljem zimi nego sa guscim. Sinteticko i polu sinteticko ulje mogu u stara auta kao i u nova i imace ucinak na starim automobilima kao i na novim. Samo to rijesi da ti ne trosi toliko ulja na maloj kilometrazi i slobodno polusinteticko ulje mozes sipati u svoje auto nece mu nista biti bas naprotiv bice bolje za motor.


pozzz