|
[ vladagrujic @ 25.11.2007. 18:06 ] @
| Primećijem da mi se posle zamene ulja u autu izuzetno brzo zaprlja i novo ulje. Mislim da se vremenom nakupilo dosta prljavštine u karteru i uljnim kanalima, pa bi to hteo isprati. Interesuju me iskustva i preporuke ljudi koji su to već radili, t.j. da li stvarno deluje. Inače reč je o autu Mitsubishi Galant 1.8 Turbo dizel iz 1993 godine. Ulje koje sam u njega do sada sipao, bilo je mineralno. |
[ Zarko Silic @ 25.11.2007. 18:34 ] @
Nemoj to raditi. Nece pomoci.
Ispiranje je neizbezno samo ako ispustena kolicina tj kolicina koja se uspe mnogo odstupa od fabrickih podataka.
Drugim recima: ako mnogo manje stane nego sto pise.
Normalno je da dizeli "prljaju" ulje. Crno ulje ne znaci "prljavo".
[ vladd @ 25.11.2007. 19:20 ] @
Kada podignes haubu, sa leve strane, ispod serva, da li imas veliku plasticnu cilindricnu kutiju. To je aktivni ugalj, koji se gotovo nikada ne menja, ali moze da zaprlja ulje, da pocrni.
Poz.
[ ilicdarko @ 25.11.2007. 20:01 ] @
Ispiranje motora nije preporucljivo. Dizel motori su sami po sebi prljavi. Kod njih ulje bude uvek crno. Ali ako imas prljavstine i taloga u karteru to je zato sto ulje koje sipas nije kvalitetno i nemenjas ga redovno. Moj savet je da kad sledeci put mudes menjao ulje skines korito motora (karter) da ga operes kao i uljnu pumpu, szameni filter ulja i sipoaj kvalitetno ulje i nece biti problema ali cak i tad kad posle nekog vremena budes gledao merac ulje ce biti crno. Bilo je slucajeva gde se zbog velikog taloga u karteru zapusi uljna pumpa i nastane havarija u motoru. Potrudi se da uradis to sto pre jer ispiranjem motora taj talog nece nestati.
Pozdrav od DOKTORA.
[ zolitas @ 25.11.2007. 21:09 ] @
@vladagrujic,isprati motor aditivom(po uputstvu)neskodi motoru,ako redovno sipas kvalitetno ulje tada nemas potrebu za tim,jer svako kvalitetnije ulje vec u sebi ima dovoljno (deterdzentnog ADITIVA)da na neki nacin ispira motor.....sto prije pocrni ulje to vise deterdzenta........sta bi se desilo da ulje ostane cisto.....garez nastala usled karter gasova bi se talozila do zacepljenja nekog kanala.....kod benzinca to nije toliko izrazeno,zato sto su manji radni pritisci i samim tim manji kartergas.I kod novog dizela je ulje crno......pozzzz
@zarsilic.....citat...Ispiranje je neizbezno samo ako ispustena kolicina tj kolicina koja se uspe mnogo odstupa od fabrickih podataka....kraj citata................
...naslage u toj meri su nemoguce, a da "ne" nastane neka havarija dosta ranije
[Ovu poruku je menjao zolitas dana 25.11.2007. u 22:20 GMT+1]
[ vladagrujic @ 25.11.2007. 23:36 ] @
Hvala na savetima. Zolitas-ov zaključak se slaže sa onim što sam čuo u vezi kvaliteta ulja. Tačnije, postoje ulja sa većim procentom deterdženta i ona su namenjena za dizele koji su proizvedeni do 1998 godine i koriste D2. Jedno od tih ulja i ja koristim, ali sam se zabrinuo usled ubrzanog prljanja. Redovno menjam ulje i filter (preporučeno 5000km za dati tip auta). Kada malo bolje i razmislim, to ubrzano prljanje je i počelo otkako sam počeo da koristim ovo ulje. Ukratko sve ima smisla. Uradiću zamenu ranije (nekoliko puta na oko 3000 km.), pa ću da vidim, da li ulje počinje da biva čistije (naravno u granicama normale za stare dizel motore). Moguće je da se upravo i sada čisti motor, pa odatle i ubrzano prljanje ulja. Pozdrav.
[ vladd @ 25.11.2007. 23:37 ] @
Jel' to univerzalna prica, posto je galantov motor malo drugaciji od poznatih, i ne vaze "univerzalne" besede. Za skidanje kartera, potrebna mu je pasta za zaptivanje, i kanalce, koliko se secam, malo je "sakriven".
Poz.
[ vladagrujic @ 26.11.2007. 00:19 ] @
Vladd, vidim da dobro poznaješ Galantov motor. Da li ti, ili neko drugi od forumaša, zna koliko ovaj motor prelazi do generalke (normalno, uz kvalitetno održavanje)?
Zolitas, jednom prilikom, u drugoj diskusiji, si pomenuo da zaprljanost interkulera kod motora Galanta može da dovede do pojave crnog dima iz auspuha. Sa ovim ispiranjem sam mislio da to mogu možda da predupredim. Kako sam ja razumeo, usled zaprljanosti interkulera, dolazi do pojačanog izbacivanja uljnih para. Zbog toga dolazi do prljanja usisne grane i taloženja prljavštine u grani i kanalima. Motor ne može normalno da diše i javljaju se problemi sa sagorevanjem goriva (nemanje dovoljno vazduha). Da li sam dobro poređao kockice u vezi ovog interkulera?
Ukoliko odustanem od ispiranja motora, da li interkuler može da se očisti i ručno i šta se koristi za to (benzin, famin ili se prosto ispere kismetom)? Isto pitanje važi i za usisnu granu i kanale.
[ pantic68 @ 26.11.2007. 07:49 ] @
Kad se uhvate naslage teško ih je očistiti i špaklom a ne nekakvim magičnim sredstvom. Osim toga podignuta garež može da se nataloži na drugom - gorem mestu. Menjanje ulja u duplo kraćem intervalu od predvidjenog je preporučena metoda ispiranja. Ostale delove ako je baš neophodno struži šrafcigerom pa isperi benzinom.
[ vladd @ 26.11.2007. 13:19 ] @
Ja sam mitsubishijevog benzinca menjao na 450000 km. Bio je oslabio, ali je radio. Medjutim, 1.5 sa klimom, = problem. Sada imam galantov 1.8, benzinac, ali drug mi je mehanicar, i preporucio mi je dizela, mada je to sada vec komplikacija, a i ovo je pride hemi motor, a ima i zanimljivijih mitsubishi motora(sestak 2.0L)...
Znaci da mu je ocekivani vek, ono sto sam sreo i video, uz razna losa ili bolja odrzavanja, preko 500000km. Treba da proveris da li je interferentni, ako nije nema opasnosti ni od pucanja kaisa.
Sto se interkulera tice, naravno da mora da bude cist, kao i filter vazduha, goriva, i sta god(sace hladnjaka, npr.). Motori su dobri i dugotrajni, zasto ih daviti sa prljavstinom.
Meni zatamnjenje ulja pravi doticni ugalj, i sad smisljam kako da izbacim tu spravu, i eventualno preluber da zakacim.
Poz.
[ RS TURBO @ 26.11.2007. 13:24 ] @
ne ispiraj motor nema potrebe samo ga mozes unistiti ako ga ispiras iznutra...to su ciste gluposti da se motor ispira iznutra ne velim ispirati ga ako si bio pametan pa sa jednim uljem presao 30-40 000 km pa se uhvatilo taloga ili onog katrana na karteru motora pa onda da isperes ali to i ako je tako samo ga tada sipiras znaci ako je HITNO kao to npr a prilikom promjene ulja samo zamijeni uljhi filter i ulje i nista drugo ne diraj kakva ispiranja iznutra kakve gluposti...najbolje ispiranje motora ti je da cesce mijenjas ulje ako pise na 10 000 km ti ga mijenjas na 5000 km i to ti je najbolje ispiranje motora ja mijenjam i svom autu na 4000 km i nikakvog taloga nema nikakvih naslaga i motor je cist kao suza :) moj buraz ima bmw-a 320i presao je oko 300 000 ne trosi grama ulja ne baca nikakv nazad dim a nikad motor nije bio izapiran iznutra samo redovno mijenjaj ulje i redovno filter uljni i nemoj sipati neku jeftinusu od ulja (mislim ako nisi pri parama mozes i jeftinusu sipati ni to nije problem samo u pakovanjima ne tocena i mijenjas ga cesce npr na 3000km ako je neko tamo lijevo ulje) i nista se ne sikiraj pozzz
[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 26.11.2007. u 14:35 GMT+1]
[ vladagrujic @ 26.11.2007. 14:03 ] @
Vladd, od mehaničara sam saznao da u slučaju pucanja kaiša kod mene se samo pokida klackalica ventila i ništa više. I šta su u stvari hemi motori (stalno čujem taj pojam ali još nisam provalio razliku od običnih motora)?
RS TURBO, Mitsubishi-jevi dizel motori su dosta osobeni i za njih u najvećem broju slučajeva ne važi ono što je uobičajeno za druge dizele. Mislim da je upravo ovaj 1.8 TD sa interkulerom jedan od naj boljih Mitsubishi motora. Već dizel 2.0 ili ovi novi 1.9 (pežo motori) nisu tako dobri. To su reči nekih ljudi iz specijalizovanih servisa.
Inače benzinci su priča za sebe. 500000km za njih nije ništa. Kažu da neke Karizme sa benzincima prelaze i preko 700000 km.
[ fodi @ 26.11.2007. 14:10 ] @
Ja imam jedan problem, ali pre toga zanima me jedna stvar. Kakva je razlika izmedju aditiva koji se dodaju u ulje i stredsta za ispiranje motora.
@cozmo_im je u temi Aditivi za motor napisao sledece:"Posto vozim Toyotu, dobio sam upozorenje da NIKAKVE aditive nikako ne smem sipati u motor, osim ulja za ciscenje motora (engine cleaning oil), inace se gubi garancija istog momenta."
Meni su kola stajala kod limara 3 meseca i kad sam ga upalio pocela je po malo da mi svetli lampica za ulje. Ne gori non stop, treperi - bez obzira na broj obrtaja, pa se onda ugasi, pa se naglo upali i taman kad hocu da ugasim motor, posle 3-4 sekunde ona se ponovo ugasi i tako radi 2-3 minuta, i sve tako. Zamenio sam filter za ulje i ulje i davac ali opet nista. Pre toga bivsi vlasnik sipao je Castrol RS, sinteticko ulje, medjutim jednom prilikom kad sam stelovao ventile video sam na poklopcu glave jako puno katrana. Posle sam cuo i to da Castrol RS ima dosta gume?? u sebi i da prlja motor. Ovo sve mi se isto desilo jednom prilikom kad sam stavio neki HAND-MADE filter za ulje, ali cim sam ga zamenio ovo je prestalo. Posto je Honda prelude u pitanju zamena uljne pumpe je veoma komplikovana. Samo ciscenje sita uljne pumpe zahteva skidanje kartera, a da bi to uradio moram da skidam traverznu i izduvnu granu, pa me zanima samo taj engine clining oil da li moze da napravi stetu na motoru kao aditivi koji navodno poboljsavaju kompresiju i cine svakojaka cuda a posle uzmes i bacis motor.
[ vladd @ 26.11.2007. 15:24 ] @
Ukratko za "hemi":
http://en.wikipedia.org/wiki/Hemi
Sto se tice Honde, fodi, moras da proveris, kao prvo pritisak ulja, da budes siguran sta se uopste desava. Sumnjivo mi je to "stajanje" 3 meseca kod "majstora".
Drugo, porazgovaraj sa "limarom", sta je sve radio, kako i gde, posto susteri nemaju pojma gde se sve provlaci instalacija, mozda je napravio neki haos. Pogotovo ako voli da "vari" autogeno.
Po mom iskustvu, 99% njih rade bilo koja kola kao da je yugo...
Poz.
[ fodi @ 26.11.2007. 15:36 ] @
Imam poverenja u limara, a kao sto rekoh vec mi se to jednom desilo.
Samo me zanima da li ta ulja koja se koriste za ciscenje motora, kao recimo kod prelaska sa mineralnog na sinteticko mogu da mi naprave stetu na motoru.
Ne zelim da skinem ugljenicna vlakna koja su se natalozila vremenom oko klipova, karika, hilzni... vec zelim samo da izbacim taj katran iz njega.
[ RS TURBO @ 26.11.2007. 16:11 ] @
katran mozes izbaciti iz motora samo rucnim ciscenjem ne postoji nijedno sredstvo koje moze 100% da ukloni taj katran sto se nakupi od ulja samo ga mozes rastaviti pa cistiti jer ja sam radio generalku na VW jetta i kad sam rastavio cak sa vanjsok gijela morao sam da natapam pa da ga skidam sa jednom spuzvom koja je slicna kao celicna cetka to ovi sto rade motore znaju o cemu pricam a unutra isto tako sam morao natapati pa prati cak sam karter tri puta morao natapati pa prati koliko se toga naslagalo i da neko sredstvo to skine nema tog sredstva koje ce skinuti naslage od ulja (ne moze 100% da skine to) sto se nakupe na karteru poklopcu glave motora....
a to sto se tice te lampice prvo izmjeri pritisak ulja koliki je (on mora biti oko 3 bara normalno vise obrtaja veci pritisak) pa onda mozes traziti dalje sta je pozzz
[ hakinen @ 26.11.2007. 16:41 ] @
"on mora biti oko 3 bara normalno vise obrtaja veci pritisak"
Zar ti motori nemaju regulator pritiska!? Pritisak u sistemu koliko ja znam treba da bude konstantan, a ne da varira od broja obrtaja!?
Sa promenom broja obrtaja se samo menja protok a ne i pritisak!?
Pa bre motor fiata/zastave 750 koji je konstruisan 60-tih godina ima regulator pritiska!?
[ RS TURBO @ 26.11.2007. 16:50 ] @
pa da regulise pritisak ali imas ti i evo kod prijatelja reno 19 ima sat za pritisak i kad stoji u leru kazaljka pokazuje normalno cim sisne gas znaci krece pritisak ide u crveno a na leru stoji dva milimetra ispod crvenog sto znaci da pojacava pritisak ne puno nego malo on ti je oko 3 bara na autu nisam ja rekao da se on poveca na 5 bara nego malo skroz kad je na leru i kad je u pokretu skroz mala razlika ali to sam dao za primjer da nebi on pomislio kad bude mijerio a ono male razlike se vide da nebi mislio sta drugo uglavnom on mora biti oko 3 bara pozzz
[ hakinen @ 26.11.2007. 17:18 ] @
Pa to samo moras da kazes precizno, da ne bude zabune! :D
[ RS TURBO @ 26.11.2007. 17:24 ] @
izvinjavam se na svojoj pogresci :)
[ vladagrujic @ 26.11.2007. 17:32 ] @
Fodi, U auto - dati, sam pronašao da pritisak ulja u Hondi Prelude 2.0, 1992-96 godište, mora da bude 3,5 bara na 3000 obrtaja. Doduše, ništa ne piše o temperaturi motora pri merenju pritiska. Iz iskustva znam da, kada je motor hladniji i ulje gušće pritisak je nešto veći. I ja sam pre par godina na predhodnom autu imao sličan problem. Lampica se iz čista mira palila i treptala. Dešavalo mi se da neko vreme nemam problema a onda sve ispočetka. Ispostavilo se da elektro davač - sonda na motoru nije bila dobra (kontakti struje) pa mi je zbog toga ludila lampica. Inače, Honda Prelude je strava auto. Moj prijatelj je ima (1996, 2.0, Special Edition - nabudženija je od obične verzije). I kod nje je slična mana kao i kod mog auta - nema klimu (valjda Japanci nisu smatrali tada da je klima nužna u autu)
[ zolitas @ 26.11.2007. 17:35 ] @
Da ne duzimo pricu u krug.....svi ste na neki nacin u pravu......ali evo slucaja kod "@fodi",zamislite da je njegov motor u dobrom stanju,ne trosi ulje dobro ide itd...itd...a ima problem.......upravo se to desava kod njegovog motora.....naslage koje su zaprljale regulacioni ventil na pumpi........zbog toga sto on ne dihtuje,ulje iscuri iz pumpe nakon duzeg stajanja i tesko povlaci dok ne sastavi pun krug.....e sad kod takvih necistoca se narocito preporucuje aditiv za ciscenje.......postoje mnoga ayta gde bez sipanja ulja u filter,jako tesko povuku ulje...............morate se sloziti da se u svakom slucaju isplati probati bez rasturanja motora.....
@RS TURBO,kada bi ti rekao da je aditiv o kome pricamo, isti taj koji je prisutan u vecini ulja,samo u vecoj koncentraciji......dali bi i dalje bio protivnik istog..?
Evo jos za kraj jedna preporuka...ako koristite te aditive,obratite paznju na brzi i na onaj gde moras da vozis auto 100-200km.....mi majstori volimo onaj brzi,zato sto mozemo odmah da zavrsimo posao..........zakazite majstoru zamenu ili sami to odradite nakon jedne duze voznje od 100-200km,naravno pre toga uspite aditiv i normalna voznja bez silovanja..... pozdrav i nemojte se sekirati, koristim to u servisu vec 20godina i jos radim...
[ vladagrujic @ 26.11.2007. 19:04 ] @
Zolitas, možeš li da preporučiš na PP neki aditiv za ispiranje motora. Kod nas se prodaje sve i svašta. I moj majstor, koji mi održava auto, nije protiv tog aditivnog deterdženta, samo da bude kvalitetan i originalan. Video sam u prodavnicama neki koji sipaš pred zamenu ulja, motor radi 10 minuta na leru i na kraju zameniš ulje. Po upustvu, to je sav posao.
[ fodi @ 27.11.2007. 09:04 ] @
Posto mi niko nije dao konkretan odgovor na pitanje, mogu da zakljucim sledece.
Aditivi za ulja, koji poboljsavaju kompresiju, zaptivaju, ispunjavaju ostecene delove motora pohabane dugotrajnim radom, omogucavaju cak i da motor predje 30k bez ulja...... , su ustvari carobne vodice koje kratkotrajno usredjuju vlasnika vozila. Muka dolazi nesto kasnije (u 5 do 12) kad vam se auto pretvori u bundevu, pocne da trosi mnogo vise ulje, ne vuce, tandrce i sve ono sto ukazuje da je auto zreo za generalnu, pre vremena.
Za razliku od gore pomenutih aditiva, postoje i deterdzenti ili ulja koji sluze za ispiranje motora od prljavstine i zovu se "ENGINE FLUSH, MOTOR FLUSH, OIL FLUSH" i ne znak jos kakav FLUSH. Osim cuscenja od naslaga katrana i koje kakvog djubreta, koristi se i pri prelasku sa mineralnog na sintrticko ulje. Nije obavezno, neko sipa polusintetiku, neku jeftiniju i sa njom predju 200-300k ispuste je i zamene filter i sipaju novo ulje.
Od cega su napravljeni i jedan i drugi preparat ne znam. Ali znam da motor mora da se ugreje bar na 60 stepeni da bi se FLUSH sipao i da radi izvesno vreme (10-15 minuta) po sipanju, sto ja svakako ne mogu, jer meni pali lampicu pre nego sto se motor zagreje.
Negativna stvar FLUSH-a je ta da, usled razgradjivanja katrana i zapecenih naslaga moze (neko vece parce necistoce koje se odvojilo od dela motora) da zapusi uljne kanale. Onda imamo vise stete nego koristi. Zato bi, predpostavljem, trebao cesce da se koristi, gotovo uvek kad se menja ulje.
Ne bih da ova diskusija krene u raspravu oko ADITIVA - carobnih vodica posto je o tome vec bilo rasprave, zanima me da li je moj zakljucak valjan, da li sam mozda negde pogresio i sta mi je ciniti sa mojom Hondom. Mozda je ipak najbezbolnije resenje da je odnesem kod majstora.
[ vladd @ 27.11.2007. 09:57 ] @
Pa oduvek se tezilo da se problemi rese sa par kapi carolije. Jos ako se nadju saveznici i istomisljenici, eto "uspesnog" zahvata.
Po meni, aditive treba prouciti, videti nacin dejstva i sa kojim tipom hemikalija, i tek tada, ciljno, primeniti na motoru, koga takodje treba solidno upoznati, nije neki trud, a moze puno da se isplati.
Bez rasturanja motora, nema dobrog "ispiranja", ali to je masnisa posao, i kosta znacajno vise od carobne bocice.
Sto se Honde tice, receno je da treba izmeriti pritisak ulja, pa da nastavimo pricu. Da li je 3,4 ili 3,8 bara, na nekoj turazi, govori o stanju uljne pumpe, mada i kada je losa, ona dovoljno dobro radi.
Dok ne konstatujemo pritisak, sta dalje da naklapamo. Da li je davac, kontakt, instalacija, luft na radilici...
Poz.
[ fodi @ 29.11.2007. 12:35 ] @
Zapusen filter na uljnoj pumpi. To je bio razlog paljenja lampice. Sada sve radi i ja se opet vozim.
[ vladagrujic @ 05.12.2007. 23:35 ] @
Molim Zolitas i Vladd za komentar na sledeće: Kompresija u cilindrima je 1 - 22 bara, 2 - 22 bara, 3 - 22 bara, 4 - 20 bari. Malo me zabrinjava 4 cilindar sa kompresijom od 20 bari. Znam da je u granicama normale, ali to je hladan cilindar i tu bi kompresija trebala da bude u najmanju ruku ista ili veća nego na drugim cilindrima. Od dizni mi nisu valjale dve (otišao uložak) dok je jedna bacala na pritisku od 80 bari umesto 120-130 bari. Posle sređivanja dizni nema više dima pri većem broju obrtaja ni štucanja pri jutarnjem paljenju. Ostaje ta zabrinutost o nes razmeri kompresije na 4 cilindru. Napominjem da je merenje vršeno na hladnom motoru (celu noć je stajao na hladnom). Takođe me zanima da li taj manjak kompresije može da nastane zbog loše dizne i "ispiranja" cilindra. Pomišljam da se nisu nakupile naslage gareži na karikama ili ventilima (ta dizna je bila u najgorem stanju) pa je to uzrok toj pojavi. Da napomenem još jednom: reč je o autu Mitsubishi Galant 1.8 dizel sa turbinom i interkulerom, 1993 godište.
[ mkvb @ 07.12.2007. 10:48 ] @
Moje iskustvo od pre mesec dana:
zamenio sam sve 4 dizne, bile su u ocajnom stanju, kada ih je majstor video odmah me pitao koliko ulja mi trosi auto, ne da li trosi nego koliko!? Kaze da lose dizne ispiraju cilindre i da se tako vremenom unistavaju karike, i najmanja izmerena kompresija je bila na cilindru sa najlosijom diznom. Sad me ceka otvaranje motora... Pozz
[ vladd @ 07.12.2007. 12:29 ] @
U principu je jako mala razlika u pritisku. Mogao bi da ponovis (ako ne kosta) merenje kompresije, sa dodatkom ulja, pa da vidis razliku, mozda je malo zapecenija karika, dizna, naleganje ventila.
Ako je najhladniji, normalno je da je najmanja kompresija u njemu, manje se sire komponente, vise se pravi taloga, vise, vise od nevidljivog do vidljivog...
Ali nije zabrinjavajuce, ne moze da ostavi nikakve posledice, osim sto "zulja" u svesti i nagoni na cescu proveru kompresije. Mada i greska merenja je +- jedan bar
Poz.
[ Krayzie @ 10.12.2007. 09:35 ] @
Procitao sam sve, ali jos uvek ne znam da li moze da "skodi" i koliko moze da doprinese to sipanje Wynns, Wurth, Sonax ili kojeg vec aditiva za ispiranje motora. Ja sam u Astri F benzinac sipao to Wynns Flush (prilikom zamene ulja). Nisam primetio poboljsanja, ali me nekako psiholoski ubedilo da auto bolje radi :)))
Da li neko strucniji moze da preporuci konkretno koji aditiv i koliko cesto da se upotrebljava?
[ fodi @ 10.12.2007. 11:23 ] @
Wynnns FLUSH kao i svi FLUSH-ovi nisu aditivi vec "deterdzenti" i sluze za ispiranje motora prilikom zamene ulja i nemaju nikakve veze sa aditivima za ulje-motor koji poboljsavaju kompresiju i ciste naslage nastale sagorevanjem (loseg) benzina itd. itd. Koliko sam ja shvatio, oni ne mogu da skode, a ovi drugi...misljenja su razlicita, ja licno ga nikad ne bih sipao u motor.
[ vladagrujic @ 10.12.2007. 21:06 ] @
Iskustvo iz prve ruke. Pre dva dana sam, prilikom zamene ulja, ipak upotrebio deterdžent za ispiranje motora (konstatacija majstora prilikom štelovanja ventila je bila da je motor dosta prljav) i evo sledećih zapažanja:
- prilikom skidanja filtera ulja primetio sam da je stari filter skoro duplo teži nego novi
- ulje (novo) je i dalje zaprljano, ali za nijansu manje
Nikakvo umišljeno ili pravo poboljšanje ni pogoršanje rada motora nisam primetio, ali ću od sada prilikom zamene ulja nastojati da barem svaki drugi put upotrebljavam to sredstvo. Najbolji indikator da se nešto dešava, i da će barem deo nečistoća moći da se ukloni, je ta velika težina filtera. Napominjem, da je staro ulje u motoru provelo tek oko 3000 km, tako da nije moglo samo da napuni filter sa tolikim nečistoćama. Ja ipak vozim dizela na D2, pa se ipak pitam za opravdanost ovog zahvata na benzincima (sa prethodnim autom na benzin sam prešao oko 270000km, i nisam imao potrebe da ovo radim, zato što je ulje i nakon 10000km bilo čisto). Ipak je u dizelima kompresija, više od dva puta veća nego kod benzinaca, pa je usled toga količina čađi i ostalih nečistoća, koje dospeju u ulje, daleko manja. Da ne pominjemo da su produkti sagorevanja dizela mnogo prljaviji nego kod benzinca.
[ bozaijeca @ 10.12.2007. 22:25 ] @
Zaprljan...hmmm.Motori koji su kod nas u upotrebi dobro uopste i rade.Posto imamo evropski kvalitet goriva, a za to nikoga nije briga.Imamo i najskuplji auto-put, a o kvalitetu voznje nema govora.Da se vratimo na temu.Drugi moguci razlog zaprljanosti motora, mozda je neki razlog nesto intenzivnijeg habanja unutar motora, a ti najverovatnije osecas neke njegove tegobe.Zatim na kraju motor moze biti ''zaprljan'' koristenjem ovih ili onih uporno reklamiranih aditiva.Ne znam da li pranje motora moze doprineti boljem radu motora, ipak sam za neka drugacija resenja, kao pracenje rada i upoznatosti sa opstim stanjem motora.Sta hocu da kazem...Hocu da kazem da ako motor ima odredjenih zdravstvenih problema, ispiranjem motora mislim da se ne moze poboljsati rad.Vise sam za varijantu da se pokusa naci izvor problema....i zatim upotrebom kvalitetnijih ulja, koje mogu dosta pomoci motoru u eksploataciji.Zakljucak je ISPIRANJE MOTORA OUT!Pozdrav!!!
[ vladagrujic @ 10.12.2007. 23:25 ] @
Za ispiranje se koriste isti deterdženti koje i proizvođači ulja (oni kvalitetniji) koriste u svojim uljima. Moj zaključak je da loša nafta + loše ulje (zamislite situacija kao u Srbiji - ne govorim samo o poslednjih 2-3 godine) daje i te kako povećanu mogućnost pojave nečistoća u ulju u motoru. To je i normalna pojava u dizelima. Zato se i pravi ulje za dizele starije generacije koje u sebi ima više deterdženta i aditiva za poništavanje problema koje izaziva sumpor i kiseline iz goriva.
[ RS TURBO @ 11.12.2007. 12:52 ] @
prilikom zamijene ulja nema potrebe da ispiras motor najbolje ispiranje motora ti je zamijena ulja sa manje predjenih kilometara ... mijenjas ga svakih 4-5000 km i to ti je najbolje ispiranje motora... ta sredstva za ispiranje unutrasnjosti motora to je jos jedno sredstvo za budale (nikoga ne vrijedjam da se nebi ko uvrijedio). Nema sredstva koje moze da skine one naslage u motoru koje se nakupe kao pnr. u karteru dole sto se naslazu jedva skines kad rucno. Peres sa celicnom cetkom, a da neko sredstvo koje nalijes da to sapere nema sanse nemoj to uzimati to su ti gluposti same... vjeruj meni ja sam 100x radio generalku motora i u vecine sam morao strugati naslage na glavi motora i na karteru tako da ne postoji sredstvo koje to moze ukloniti osim rucnog pranja! samo cesce mijenjaj ulje i motor ce ti biti cist kao suza (ako ga rije toga nisi unistio sa ne cestim i ne redovnim mijenjanjem ulja i filtera)... Ja godisnje posto puno kilometara predjem mijenjam ulje i filter 5-6 puta godisnje i nema na glavi motora i na karteru uopste naslaga sve je cisto kao suza (mijenjam svakih 4-5000 km ulje i uljni filter) i to ti je to. A sto se tice ulja sto pocrni nakon nekoliko stotina ili hiljada km to ti je potpuno normalno jer ulje se grije,hladi,grije,hladi. Evo uzmi primjer naspi u tavu ulje jestivo koje stavljas u hranu ugri ga u tavi par puta i ohladi pa ces vidjeti da promijeni boju da malo pocrni,tako ti ulje u motoru isto od rada promijeni boju nema ulja koje nece pocrniti od rada to nije od prljavstine to je od rada ulja(to je normalno za sva ulja). Zamisli koliko se motorno ulje dnevno puta ugrije i ohladi i na 10 000km koliko se to puta desi,pa pocrnilo bi da je ne znam ti ja kakvo ulje...
Pozzz
[ fodi @ 19.12.2007. 14:28 ] @
Cuo sam da sinteticka ulja poseduju deterdzente za ispiranje motora koji se aktiviraju (hemijskim procesom) posle odredjenog broja kilometara. Ako se neko ulje (sinteticko) po deklaraciji menja na 15.000 km. ne treba ga menjati ranije jer ce sva prljavstina ostati u motoru i efekat koji pruza to ulje ce izostati.
Slazem se sa @RS TURBO da je najbolje mehanicko pranje kartera, sita pumpe, poklopca glave, glave i ostalog sto moze da se dohvati. Ali tako ociscenom motoru svakako ne bi skodilo da se posle odredjenog broja km. a pri zameni ulja i filtera ispere motor nekim sredstvom za ispiranje. Bar ce duze ostati cist.
[ RS TURBO @ 19.12.2007. 18:11 ] @
da slazem se s tobom ali poslije odredjenog broja km ili u 2-3 godine jedan put ali ne poslije svakog mijenjanja ulja cistiti sa tim sredstvima motor! To bi ga unistilo brzo! Ta sredstva za cisenje ne idu poslije svake zamijene ulja to bi ga sredilo nego npr. poslije predjenih 30 000km ili 50 000km ili svako 2 ili 3 godine mada nema potrebe za tim sredstvima ako redovno i cesto mijenjas ulje,uljni filter i normalno ako ga propuses koji put na auto putu nebi mu skodilo da izbaci nakupline gareza i cadji iz sebe...
pozzz
[ _RS_ @ 25.12.2007. 23:41 ] @
Citam sve ovo i prosto ne mogu da verujem sta sam sve procitao...
Mislim da ima puno predrasuda a malo pravih argumenata. Ako nisam nekoga uvredio, hteo bih da dam i moje skromno misljenje.
Cinjenica je da cudesna vodica ne postoji! Isto tako je istina da neodrzavan motor ne moze nista da spase osim majstora koji ce ga otvoriti, zameniti dotrajale delove i verovatno cistiti iznutra srafcigerom...
Ali bi svi trebali da znaju par cinjenica:
- Ulje se menja u intervalima koje je propisala fabrika!
- Sipa se vrsta i kvalitet koji zahteva taj motor. Vremenom posle 200000-250000km i vise moze se promeniti nesto ali opet po upustvu proizvodjaca tog motora, ili bar po preporuci proizvodjaca ulja (mislim na kvalitetne proizvodjace poput Motul-a, Vedol-a, Mobil-a, Castrol-a...)
- Svako kvalitetno ulje ima u sebi dovoljno deterdzenata i aditiva da apsolutno nema potrebe za bilo kakvim ispiranjem.
- U slucaju kupovine polovnog automobila, za koji nismo sigurni kako je odrzavan (najsmesnije mi je kad cujem "menjajte ulje na 5000km") treba ga isprati sredstvom za ispiranje motora, ali samo proverenog proizvodzaca i postovati upustva sa deklaracije.
Ne zelim da nikoga reklamiram, ali sam napravio par testova u nekoliko servisa i dokazao da cistac motora moze pomoci i to najvise na delu klipa gde nalezu karike (karike bi se vratile na svoje mesto), pa je to rezultovalo povecanjem kompresije na problematicnim cilindrima od 7-20%.
Onu tesku garez kod zapustenih automobila, testirano sredstvo je "otkravio" pa se mogla ukloniti dosta lakse, ali nije skroz nestala.
Ima tu jos svasta da se kaze, ali kvalitetno sredstvo za ispiranje motora ne moze skoditi, naprotiv moze samo pomoci i produziti vek lose odrzavanom motoru. Naravno da ne treba cistiti motor posle svake zamene ulja. Iskustva nasih "majstora" koji kazu da se motor "raspao" posle koriscenja sredstva za ispiranje motora su predrasude, pokazuju nivo strucnosti i obrazovanja nekih nasih majstora.
Bas me zanima koliko misle da bi jos isao da ga nisu isprali? Verovatno ne treba ni prati auto spolja da se nebi farba skinula?
Pozdrav svima.
[ vladd @ 26.12.2007. 01:11 ] @
Pa eto, i mi citamo i ne verujemo...
A mnogi od nas nisu ni domacice ni veverice, pa da su nam neka "uputstva" bas kao Biblija.
A i sa "majstorima" pazljivo...u stvari se pitam sta je to "majstor"...
Malo sale.... u kojoj ima i istine. Nagli skok, koji su "vozila" napravila u zadnjih nekoliko godina, nijedan majstor nije uspeo da savlada kako treba.
Jednostavno, projekat vozila ne predvidja doticne persone, u blizoj buducnosti. "Zanat" im se gasi, u dosadasnjoj formi, slicno kao mnogim zanatima.
Tako da "pozivanje" na autoritete, tog kalibra, nema smisla, nesto zbog tehnike, nesto zbog njihovih profitnih zelja, a najvise zbog nemogucnosti da steknu kvalitetno "dugogodisnje iskustvo".
A stara pravila slabo vaze..
Poz.
[ _RS_ @ 26.12.2007. 17:39 ] @
Potpuno se slazem sa vladd-om. napredak auto industrije uzima svoj danak.
Na udaru su majstori koji ne zele da prate nova desavanja u auto industriji.
E sad moze neko da kaze da se osnovna ideja automobila i motora nije bas previse promenila.
To je tacno ali i nije. Sustina motora je ostala ista, ali sve ostalo nije. Stalni napredak materijala i motornih ulja, donosi neka nova pravila tesko razumljiva i "majstorima" a kamoli obicnom coveku . Ima svetlih izuzetaka koji su shvatili o cemu se radi i trude se da uhvate korak sa vremenom. Verujem da oni imaju buducnost.
Obican covek treba da zna da je sve to BIZNIS i da niko ne voli nikog, jednostavno zelja za zaradom pomera tehnoloske granice, onoliko koliko im se isplati.
Najpametnije je citati upustva, ici u proverene servise i paziti koliko ti servisi prate tehnoloski napredak.
Samo polako i razmisljajte svojom glavom.
Poz.
[ vladd @ 26.12.2007. 19:17 ] @
Mora se citati i izucavati mnogo vise od korisnickog uutstva, da bi se nesto razumelo. A ponekad treba znati nesto vise, da bi se procitalo i "izmedju redova".
Uglavnom, prostih zakljucaka nema, ili bar ih ima sve manje. Svaka majstorska uproscavanja problematike, prave vozilu vise stete, a za njih koristi...
Poz
[ bracafaca @ 26.05.2008. 01:37 ] @
Citajuci na forumu Vase izlaganje zakljucio sam da ste veliki poznavaoci Micubishi Galanta, koga se ja upravo spremam da kupim, pa bih Vas zamolio da mi kazete par stvari oko odrzavanja automobila.
Ja sam svestan da je to jako dobar auto i da cena za koju ga ja dobijam nije nesto visoka( motor 1997ccm, km 176000, 80kw ili 109ks, plin, alu felne, sve za 2900eur), ali me itneresuje cena odrzavanja automobila. Ako imate vremena molim Vas da mi napisete bar nesto u vezi odrzavanja ovog automobila.
Hvala unapred !
Izvinjavam se sto dizem temu ponovo.
[ vladd @ 26.05.2008. 10:51 ] @
Godinama se druzima sa Mitsubishijima.
Bilo bi dobro da napises godiste i eventualno tip motora. U principu je standardno orzavanje, svi elementi su dugotrajni i pouzdani. Najcesci problemi nastaju kod dorada ili budzevina, mada je i to retkost.
Godiste je vazno za neka detaljnija uputstva.
Filtera i ulja ima kvalitetnih, kao i zamenskih komponenti. NGK svecice, lambda sonde, pa i brizgaljke, plocice i lamele. Sve je to prisutno na trzistu, i vise od toga i ne treba, bar ne cesto.
Takodje postoje i dobri majstori (obucavani u Mitsubishiju), pa prema tome nema beke glavobolje.
Redovno odrzavanje, sto vazi za bilo koja kola, moze malo da se zakasni, bez posledica, ali u principu nema puno poterbe za nekom posebnom negom.
Poz.
[ vladagrujic @ 03.06.2008. 22:00 ] @
O Mitsubishi Galant-u mogu da kažem samo najbolje. Pre ovoga moga, vozio sam Hyundai Accent iz 1998 godine (isto odličan auto- a kako i ne bi bio kada ga prave po Lanseru), ali Galant je limuzina u odnosu na Accent. Usput, probao sam i mnoge nove aute iz niže klase, i šta reći nego da sam se razočarao. Stepen završne obrade i kvalitet materijala u Mitsubishi-ju iz 1991 bolji je nego u autu iz 2007. Usput, razmišljam o kupovini novijeg galanta (godište 2002 i mlađi), pa sam shodno tome i malo pregledao placeve polovnih vozila. Jako su retki i skupi. Ali, kada sam konačno pronašao jedan ostao sam bez teksta. Sticajem okolnosti pored njega je bila i Karizma iz 2002 godine. Upoređijući ta dva auta, Karizma deluje kao dečija igračka u odnosu na Galant, posmatrajući i exterijer i enterijer.
Ukratko, delovi nisu problem - imaš i Japanskih i Evropskih. U zadnje vreme ja kupujem Korejanske zato što su mi se pokazali kvalitetno, a i nisu skupi.
Ja vozim dizela, pa o benzincima i ne mogu mnogo da kažem. Zanimljivo je da sam nekoliko Galant-a benzinaca sa motorom 2.0 video sa velikim kvarom. U stvari, na svakome je pukao zupčaski kaiš. Predpostavljam da je po sredi loš kvalitet kaiša, tako da za ovaj auto ne treba štedeti (po mom mišljenju) na vitalnim delovima.
Još nešto, kada kupuješ neki deo za auto, obiđi više prodavnica. Razlike u cenama su ogromne (ponekad pomislim da pojedini prodavci nisu normalni).
Što se tiče majstora, poslišaj Vladd-a.
Ovaj auto ne može svako da servisira (ne mislim na zamenu filtera i ulja). Dosta je specifičan i zahteva znanje koje nema svaki majstor.
Po meni, jedina mana mu je što su jako retki modeli sa klimom. Kakvo vreme dolazi, klima će nam biti potrebna leti kao grejanje zimi.
Pozdrav i u zdravlje se vozio sa Galantom.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|