|
[ BigFoot @ 28.11.2007. 10:23 ] @
| Nešto razmišljam, generalno važi, da auto zimi troši više nego leti. Zanima me da li troši više samo na kraćim relacijama, zbog sporijeg dostizanja radne temperature motora ili to važi i inače. U ovom drugom slučaju me zanima zašto je to tako, s obzirom da motor dostigne radnu temperaturu i posle toga "ne zna" da je napolju hladno, a zimi je i vazduh koji u motor ulazi hladniji, čemu se uvek teži i koriste rešenja tipa interkulera i sl. Ispada da bi za motor povoljniji režim bio zimi jer dobija svež, hladan vazduh, a više troši? |
[ RS TURBO @ 28.11.2007. 10:35 ] @
ovako on ti trosi izrazito zbog hladnijeg vremena zato sto teze dostigne radnu temperaturu i motor uvijek osijeti da je vani ledenije vrijeme to mislis ako se ugrijao da nema veze jer se brze hladi a teze grijea ljeti fina ugodna temperatura brzo se grije ne treba mu cok ne treba mu toliko goriva da ugrije motor kad ga ugasis ne hladi se brzo mozes normalno voziti dok zimi hinjas ista ti ja znam hehehe npr. ja ne osjetim razliku u potrosnji... a mozda i ne osjetim zato sto sada ne prelazim 3000 rpm a ljeti stalno 4-5-6000 rpm pa ljeti mi onda trosi kao i sada mozda je zbog toga ali zimi auto vise trosi zbog toga sto teze dostize temp a brzo se hladi i cok cesce pali i stalno prva druga stani pa opet tako ne prelazis 40 km/h stalno prva druga i zbog toga... a ono sto pitas za intercooler on ti sluzi da bi u tubrinu dosao sto hladniji zrak ljeti jer su velike temperature a turbo preko toga sebi hladi zrak da bi imao vecu iskoristljivost u snazi...a za auto jes bolje da dobije leden i svijez zrak ali opet ne preleden kad je 0 ili -5 ili -10 tad ce vise trositi ali kad je ono vani 10-ak stepeni tad nebi trebao osjetiti razliku a auto bi trebalo super ici pozzz
[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 28.11.2007. u 11:48 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 28.11.2007. u 11:53 GMT+1]
[ BigFoot @ 28.11.2007. 11:24 ] @
Meni je to prilično ujednačeno i leti i zimi, jer leti koristim klimu i dodje na isto. Pitam onako jer generalno važi to pravilo, a rekoh da zanemarimo slučaj kratkih relacija kad se motor brže hladi i sporije greje. Da li više troši normalno zagrejan, na otvorenom putu, istim režimom vožnje kao leti?
[ cozmo_im @ 28.11.2007. 11:30 ] @
Zagrejan motor na otvorenom putu zimi i leti pri identicnoj voznji trosi isto, ako je suvo i nema vetra. Ali ako pada sneg ili je kolovoz pod snegom ili duva vetar i slicno, moze da potrosi vise zimi iako ga vozis istom brzinom (sneg ili mokar kolovoz pruzaju veci otpor, kao i vetar recimo).
[ etjen @ 28.11.2007. 13:21 ] @
Auto zimi trosi vise samo zbog sauga. To se najvise primeti na kratkim relacijama, a kada se dostigne radna temp(normalno ukoliko je termostat ispravan) nije bitno koja je temperatura napolju.
To je bar moje misljenje...
[ vladd @ 28.11.2007. 20:37 ] @
Po meni, auto trosi kada se vozi, osim ako nije supalj rezervoar, tada trosi kada stoji.
Posto nije naveden konkretan model, i odgovori su sareni.
Leti vise koristim klimu, pa povremeno to znacajno poveca potrosnju. Zimi su upaljeni grejaci, ventilatori za smrznute prste i noge, a i farovi se pale u pola pet po vedrom vremenu, nekad i ranije, brisaci cesto rade, nakupi se potrosene struje, koja "stize" iz goriva...
Saug i rad motora, zavisi od konkretnog motora i vozila. Da li je sa kompjuterom ili nije, da li je turbo ili nije..
Menu su najgore guzve. Jedu gorivo, nevezano za godisnje doba.
Poz.
[ Predrag Krstic @ 30.11.2007. 15:56 ] @
Citat: vladd: Zimi su upaljeni grejaci, ventilatori za smrznute prste i noge, a i farovi se pale u pola pet po vedrom vremenu, nekad i ranije, brisaci cesto rade, nakupi se potrosene struje, koja "stize" iz goriva...
Cekaj, ovo oko struje mi nije jasno.
Struja se dobija iz alternatora koji je proizvodi koristeci obrtaje motora, odnosno kao dinamo. Ali povecana potrosnja stuje (svetla, brisaci, ventilator) ne utice na to da alternator pruza veci otpor obrtanju motora, pa za posledicu ne moze imati ni povecanu potrosnu! Ili sam ja lud?!
Jedino sto mogu da smislim je da vise potrosaca utice na slabiju struju, pa to utice na slabiju varnicu u motoru, a to na losije sagorevanje goriva.... ali to mi zvuci suvise nerealno.
[ vladd @ 30.11.2007. 18:01 ] @
Prost zakon, perpetuum mobile prve ili druge vrste...nije moguc. Da ne potezem koje vrste i koji broj zakona.
Znaci, el energija se ne pravi ni iz cega, vec iz energije kretanja i bas tamo gde si "zastao", pruzanja veceg otpora pri okretanju motora.
Pa posto generator nije idealan, potrosi se vise energije nego sto se napravi, tzv stepen iskoriscenja, pa ako potrosis 1kWh energije (recimo 500w za dva sata), to se "nadoknadjuje" is potosnje goriva..
Poz.
[ rakita jovo @ 01.12.2007. 00:02 ] @
Svi proizvodjaci automobila kad daju karakteristike o vozili , to je pri optimalnim-normalnim uslovima rada, odnosno vanjska temperatura, uslovi pod kojim se vozi i tome sl.Zavisno koliko uslovi odstupaju od normalnih, to utice na rezim rada vozila a proporcijalno i na potrosnju pogonskog goriva. Potrosnja struje nebitno utice na potrosnju goriva, jer to je samo u zatvorenom krugu (baterija-alternator-potrosaci).
Kod niskih i povisenih temperatura svi materijali mjenjaju osobine, ulje, vazduh,rashladno sredstvo, gorivo, odnosno mijenjaju se termodinamicki parametri i zbog tih promjena mijenjaju se i karakteristike u potrosni pogonskog goriva.
Zato je kod starijih motora bilo preporuceno a i obavezno da se prije zime kao i u prolece izvrsi podesavanje-dijagnostika kako bi se potrosnja goriva dovela u najoptimalnije uslove. Kod novijih motora sada su ugradjeni kompjuteri i oni to regulisu.
[ vladd @ 01.12.2007. 12:06 ] @
I sta je zakljucak, sta je regulisano, ako i pored kompjutera i regulacije, zimi, nastane povecana potrosnja?
Poz.
[ rakita jovo @ 01.12.2007. 13:54 ] @
To znaci treba popraviti auto i onda ga tek voziti. Pozdrav
[ vladd @ 01.12.2007. 17:49 ] @
Pa sto odmah ne rece..
Poz.
[ popovicvl @ 01.12.2007. 19:46 ] @
Meni auto realno manje trosi zimi nego leti.
Leti ga odvaljujem 100 na sat,sa klimom,na letnjim gumama 195.
Zimi su putevi klizavi,blatnjavi,jos da dodam sneg,a da ne zaboravim maglu.Vozim u proseku trecinu sporuje,na zimskim gumama 175,naravno bez klime.
[ Lekic @ 03.12.2007. 18:09 ] @
Auto trosi vise iskljucivo zbog sauga... Jos gori slucaj je automatski saug koji stiti masinu i trosi vise goriva u nameri da dostigne radnu temperaturu motora. Potrosnja u manjoj ili vecoj meri zavisi i od uslova na putu... Najbolje je kada je suvo, tada se proklizavanje pogonskih tockova svodi na minimum. Mokar kolovoz povecava proklizavanje, dok o snegu ili ledu ne treba ni govoriti...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|