[ mimom @ 30.11.2007. 19:25 ] @
Interesuje me kolika je radna temperatura motora 1.9 D (golf trojka) i za koliko vremena on treba da je postigne? Meni se kazaljka popne do sredine (90 stepeni) samo u ekstremnim uslovima, prvom ili drugom polako uzbrdo. Majstor kaze da je sve u redu, ali ja sumnjam, jer sam vidio kod nekih auta da ona vrlo brzo stoji na sredinu. ILI mozda grijesim???
[ RS TURBO @ 30.11.2007. 22:05 ] @
temperatura ti se treba brzo dici nema veze kakva temperatura vani bila a ako ti se ne dize temperatura brzo i tesko se digne na pola ili ne digne se kad je ledeno vrijeme to ti onda ne valja termostat... on ti regulise temperaturu i mora je fiksno drzati na pola i brzo dici na bilo kojoj temperaturi u roku 10-20 km predjenih mora da digne na pola a ako se ne digne ne valja ti termostat ne zatvara ti dovod do hladnjaka nego ga stalno drzi otvorenog i zato tesko postize radnu teperaturu pozzz
[ rakita jovo @ 01.12.2007. 01:50 ] @
Mislim da vanjska temperatura ite kako utice na zagrijavane motora. Pri nizim temperaturama rashladno sredstvo, ulje a time i motor imaju istu vanjsku temperaturu tako da treba mnogo vise vremena da se sve to zagrije.Tako ljeti daleko se brze postize radna tem. nego zimi.Takodje kod voznje hladan vazduh struji preko motora i hladi ga , dok ljeti topao vazduh ima obrnut efekat i ventilator se cesce ukljucuje, a kod manjih motora skoro da se i negasi.
Osnovno nasta treba obratiti paznju je da se sistem za hladjenje periodicno"flasira"-ispere prema uputstvu, a time i promijeni i rashladno sredstvo.Mnogi to vozaci ne urade nikada , a to je vrlo bitno. Termostat se jednostavno ispita. Kod vecine motora jednostavno ga je izvaditi, stavi se u posudu,naspe se rashladno sredstvo i zagrijava se na sporetu.kada otvori , izmjeri se tem, i to je to.Uglavnom trebao bih da otvori prije nego prokljuca a to je na otvorenom ispod 100 C.
Mjerac tem .cesto puta moze da pravi gresku + ili -.Termostat kada se izvadi , obavezno se dobro ocisti membrana , kuciste a opruga se malo podmaze.Radno kolo vodene pumpe zna da bude problem cirkulacije a time i lose hladjenje.
[ RS TURBO @ 01.12.2007. 16:53 ] @
da sve je to ok ali motor ti mora postici radnu temperaturu u roku od 20 predjenih km bilo to ledeno ili vruce jer tremostat zatvori dovod do hladnjaka i ne ide voda u hladnjak i motor se veoma brzo ugrije kad je ledeno on zatvori dovod u hladnjak i samo cirkulise po motoru voda ne u hladnjaku i cim postigne temperaturu on polako pusta vodu a ljeti on je otvoren stalno kod mene je bio ostisao i nije se mogao zimi ugirjati ni priblizno pola da digne a kad sam zamijenio ga stoji zakucano na pola temperatura ako ti se ne grije otisao ti je termostati zamijeni ga i grijace se normalno i brzo pozzz
[ popovicvl @ 01.12.2007. 19:57 ] @
Atmosferski dizeli imaju nesto manju temperaturu.Zakleo bih se da tamic ima oko 65-70 C.Ako dodas vrele letnje dane onda je to 80.
Tako i tvoj dizel.Njegova radna temperatura je nesto niza oko 80 C +- temperatura vazduha.Vazduh od 0 C koji ulazi u motor ga hladi.Turbo dizel,preko gasova zagreva turbinu na 700-800 C,turbina zagreva vazduh koji kompresuje do oko 300 C,mozda i vise.Vazduh se ohladi u interkuleru do oko 100,i kao takav opet ulazi u motor.Zato imaju nesto vecu temperaturu i motor se brzo zagreje.
[ popovicvl @ 01.12.2007. 20:05 ] @
Moj drugar je imao Mazdu 323 koja je bila dovezena sa blikog istoka.Ne pitaj te me kako.Ona nije imala uopste nacrtanu skalu za grejanje.Samo plava linija,od manje do vece.Nije imala ni termostat,dva ventilatora.Radjena je za vrele dane.Zimi kad se vozimo,bukvalno stavimo kapu na glavu,karton na hladnjak.Zmrznemo se.
Moj stari Orion je bio sa juga Italije.Treba mu bar 20 km,da se kazaljka pomeri izmedju cold i normal,i nikad ne dostigne normal.Sad vozim Focus iz Austrije,koji kad sidjem sa parkinga pocne da zagreva kabinu,a nirmal dostigne za 1-2 km,kad je napolje blagi mraz.