[ Pali zari @ 02.12.2007. 14:46 ] @
na faksu radimo simulaciju poslovnog pregovaranja i podeljeni smo u dve grupe,prva grupa predstavlja srbiju i pokusava da plasira sljivovicu na americko trziste, tacnije cikago,(moja grupa) , e sada koji trgovacki lanac je najveci u cikagu , kako je njihovo poslovanje , koliko proizvoda nude ,koje podrucje pokriva i tako dalje .
mozete li mi pomoci da skupim sto vise podataka ?
hvala unapred

[Ovu poruku je menjao Pali zari dana 02.12.2007. u 18:32 GMT+1]
[ Pali zari @ 03.12.2007. 14:00 ] @
nije valjda da nema nikog da pomogne
[ ventura @ 03.12.2007. 15:57 ] @
Kakav li je to fakultet kad vas od samog početka uče glupostima...
[ tahuti @ 03.12.2007. 16:16 ] @
Neznam Cikago, ali pocni od http://chicago-il.yellowusa.com/Liquors_Wholesale.html
isto lepo je procitati http://www.state.il.us/lcc/rulereg/default.htm gde opisuje kako se moze prodati alkohol.
[ vladd @ 04.12.2007. 00:09 ] @
Gledaj Kuma 1, 2 i 3..

Poz.
[ bkaradzic @ 04.12.2007. 02:37 ] @
Citat:
na faksu radimo simulaciju poslovnog pregovaranja i podeljeni smo u dve grupe,prva grupa predstavlja srbiju i pokusava da plasira sljivovicu na americko trziste, tacnije cikago,(moja grupa) , e sada koji trgovacki lanac je najveci u cikagu , kako je njihovo poslovanje , koliko proizvoda nude ,koje podrucje pokriva i tako dalje .

Koliki ti je budžet za marketing? :) Ovde niko ne zna za šljivovicu, pa moraš da obavestiš potencijalne kupce da proizvod postoji. Mislim da je cilj ove vežbe da vas nauče da prvo shvatite proizvod i tržište. Ne možeš planirati prodaju proizvoda bez poznavanja tržišta. Čikago su vam dali jer je tamo najveća grupa ljudi sa ex-yu prostora, a njima ne treba posebno reklamirati šljivovicu. Znači potraži na internetu, restorane i radnje u Čikagu koji prodaju proizvode iz Srbije, a ne najveće trgovačke lance i koje je njihovo poslovanje.
[ spartak @ 04.12.2007. 12:24 ] @
Neke stvari NE mogu da se rade od kuce.

Prvo kontaktirajte predstavnike americke privredne komore ovde, da vam daju prave kontakte, a onda posaljite delegaciju na upoznavanje. Glavna stvar je pronaci lokalnog partnera, koji je vec na trzistu. Znaci ne nekoga ko ce od vas da kupi pa da distribuira nesto za cime ne postoji potraznja, nego nekoga ko ce zajedno sa vama deliti rizik ali i profit, da bude motivisan da bude "vi" u Americi.

E taj partner ce umesto vas uraditi domaci zadatak: "koji lanac je najveci, koliko trziste pokriva, koje proizvode sve ima i tako dalje"
[ Stefano @ 04.12.2007. 13:10 ] @
Wallmart ti je najveci trgovacki lanac tamo. Medjutim verovatno bi veci uspeh bio plasirati sljivovicu u markete koje posecuje EX YU dijaspora. Dakle to upotrebi u simulaciji.