[ AstralPro @ 05.12.2007. 23:11 ] @
Imam VW Scirocco 1.8 1982 godiste.
Hteo bih da ugradim plin u njega posto jbg trosi puno po gradu.
Zvao sam jedan servis za ugradnju plina i tip me je pitao da je mi je obican karburator ili je neka k-glava ili tako nesto?
(ne znam tacne nazive posto nisam neki poznavalac tih stvari)

Kaze ako je obicni karburator(a male su sanse) onda je ugradnja bez problema i kosta oko 200 evra
ali ako je ta k-glava (whatever) onda NE UGRADJUJU Plin u njega.

E sad, zanima me sta bi to trebalo da znaci i zasto nebi mogao da se ugradi plin bas u moj jbn auto a u sva ostala kola moze?

Otvorio sam temu posto ne bih da odem u servis za ugradnju i da mi tamo sloze pricu " znas to je nestandardno, ugradnja kosta 300 evra ovo ono" posto su skoro svi mehanicari prevaranti pa samo gledaju da im dodje neko ko se bas i ne razume da ga oderu.




[ badboy89 @ 06.12.2007. 00:07 ] @
Pozz Astral!!
Tvoj VW Scirocco najverovatnije ima karburatorski sistem ubrizgavanja goriva. Bar ja mislim zbog godine proizvodnje.
Cena ugradnje za takav sistem i ovaj auto bila bi negde oko 210€ (sve lovato 100% i garancija 2 godine).
A cena ugradnje za sistem k-glava bi bila negde oko 235€. Taj sistem nose vozila kao sto su Audi 80(jaje), audi 90 i jos neki i neki mercedesi...
Ugradnja za k-glavu je malo slozenija od ugradnje za karburator. Ali nista posebno.
Znaci mogu da ti kazem da te ti majstor lazu.

[ HoT_Steppa @ 06.12.2007. 18:13 ] @
Posto si iz NS (valjda) raspitaj se ko je Dora, njemu se obrati za ugradnju.
[ AstralPro @ 07.12.2007. 21:30 ] @
210 ili 235 evra mi se ispati tj plin je duplo jeftiniji od benzina tako da se odplati na 4000-5000km ako se ne varam.

Badboy, poslacu ti PP za jos detalja

@hot: kako da nadjem tog tipa? Ako znas naziv servisa, broj telefona ili tako nesto, javni mi se na PP ako te ne mrzi.

Hvala na odgovorima ;)
[ HoT_Steppa @ 08.12.2007. 08:12 ] @
posto je ovde zabranjeno reklamiranje, poslao sam ti PM
[ sadis @ 27.12.2007. 20:07 ] @
pitanje u vezi Fiat Punto 55, 1100ccm, benzin naravno, koliko kosta ugradnja jednog od navedenih sistema i da li bi stvarno mogao da ustedim na potrosnji jer mi trenutno trosi oko 5.5-6.5 lit/100km
[ MatezYU @ 27.12.2007. 20:16 ] @
Citat:
sadis: pitanje u vezi Fiat Punto 55, 1100ccm, benzin naravno, koliko kosta ugradnja jednog od navedenih sistema i da li bi stvarno mogao da ustedim na potrosnji jer mi trenutno trosi oko 5.5-6.5 lit/100km


350e ugradnja, punto1 ima metalnu usisnu granu...
Trosio bi ti max 8l gasa, toliko bar trosi moj uno 1.0 FIRE motor sa karburatorom.
Svakako bi ustedeo dosta..
[ badboy89 @ 28.12.2007. 12:41 ] @
Ha 350€.
Ja mislim da je Fiat Punto mono injection (jedna brizgaljka) tako da bi u Nisu cena ugradnje bila negde oko 240€.
A kad bi gio karbiratorski sistem ubrizgavanja cena bi bila oko 220€.
Normalno ugradjuje se Lovato sistem sa 2 godine garancije. I svim potrebnim papirima za A test.
[ Mobtel @ 28.12.2007. 15:54 ] @
opel vectra 1.6 8 ventila '97 godiste?
[ badboy89 @ 29.12.2007. 02:53 ] @
Opel Vectra
Nisam siguran koji je sistem ubrizgavanja goriva.
Ako je full injection i metalna grana cena bi bila oko 270e (sistem Lovato)
A ako je plasticna usisna grana cena ce biti oko 950e (sistem BRC)
Ili ako je Ekoteck motor ugradjivali bi Lamda Control system i cena bi bila 370e.
POZ!!!
[ vladd @ 29.12.2007. 12:09 ] @
'82-go godiste....

Poz
[ zenith @ 30.12.2007. 11:30 ] @
Najbolje je pitati sve sto vas zanima nekog dobrog servisera. Problem je naci takvog, a ja mogu da preporucim jednog iz BG-a(ako nije reklama ACRasic) i jednog iz NS-a (pomenuti Dora). Sigurno vas nece prevariti i uzeti vam vise nego sto to realno kosta.
[ sadis @ 30.12.2007. 19:12 ] @
e ljudi hvala puno to je otprilike i u BIH nasao sam u Prijedoru servis koji to radi cena je oko 350evra i super je da se moze ustedei koliko bilo, isplati se sve sa predjenih 20000km
[ vilic79 @ 11.01.2008. 13:44 ] @
Ako me neko nesto ovde pita nikakva ugradnja plina ne dolazi u obzir je nema ustede, koliko ti je jeftiniji plin toliko ti je skuplje odrzavanje i zasto to ne rade u fabrikama nego neki nasi nabedljeni majstori i sve je od delova kao original , a u stvari sve je fals nasa mala privreda, domaca radinost!!!!!!!!!!!
[ badboy89 @ 12.01.2008. 03:18 ] @
Pa ti druze nemas pojma.
Hajdemo ovako: Cena ugradnje je negde oko 250€. Cena plina je duplo jeftinija od benzina. Potrosnja plina je negde do max 20% veca u odnosu na benzin (a posto se u srbiju voze automobili od kojih je 70% neispravno veliki broj puta se desava da je potrosnja plina manja u odnosu na benzin).
O originalnosti delova necu da pricam zato sto je u Italiju cena ugradnje za neki slabiji auto oko 1000€ dok za novije automobile ide i do 2500€.
Ali opet kad ti neko daje garancuju na te delove 2 godine to i nije toliko veliki fals.
Odrzavanje je dosta jeftino tj. ne znam sta tu ima da se odrzava. Filter za vazduh se menja malo cesce, filter za plin se menja na nekih 30 000 km i cena tog filtera je oko 5€, i na 100 000 km se menjaju membrane na isparivacu koje su oko 15€. Plinski uredjaj se sam po sebi ne moze pokvriti (nema sta da se pokvari, ako ga majstori lepo odrade taj plinski uredjaj ce nadziveti taj auto).

PA SAD RECITE VI MENI DA LI SE ISPATI UGRADITI PLIN U AUTO?



poz!
[ bakara @ 12.01.2008. 10:53 ] @
Citat:
badboy89:  Potrosnja plina je negde do max 20% veca u odnosu na benzin (a posto se u srbiju voze automobili od kojih je 70% neispravno veliki broj puta se desava da je potrosnja plina manja u odnosu na benzin).

Znaci ako je auto neispravan on ce da trosi manje ??? :D
Citat:
badboy89:
PA SAD RECITE VI MENI DA LI SE ISPATI UGRADITI PLIN U AUTO?

To zavisi od dosta stvari.


PS: ne koristi velika slova!
[ vladd @ 12.01.2008. 17:20 ] @
Pa sa tako prostom racunicom, moze da nastupi i pijacni prodavac, ovo ne razmatras, ovo anemaris, a tamo vamo malo zakines, i to je to Jeftinije.

Meni licno se ne isplati ugradnja plina, i uz vecu potrosnju benzina nego prosek (10, 12, pa i vise).
Par razloga je presudilo. Mala predjena kilometraza, i dnevno i godisnje, uz starost automobila, i "obaveza" da se motor drzi u perfektnom stanju, kao i plinska instalacija.

Osim cescih zamena filtera, svecica, kablova(svecice jos nekako, ali kablovi nisu ispod 40€), ispada, da bi ODMAH ulozenih 400€ (plin i pripadajuce igracke), trebalo da se isplati za preko 8 meseci(zbog 20-ak km dnevno voznje), uz bar jos jednu zamenu svecica, filtera, plus redovno odrzavanje.

Poseban argument je da je plin "duplo" jeftiniji, a nije, vec 0.5€, ili oko 40 din po litri, sa tendencijom, trzisnom, skoka cene i pada kvaliteta, pa se i potrosnja uvecava, kao i zaprljanost filtera. Tako da nije usteda 400 din na 100km, vec oko 300(i zbog vece potrosnje plina), ako bog da zdravlja autu da pregazi te km, posto svako stajanje, produzava rok "otplate".

Predug je to period, za nekoga ko se ne bavi svakodnevnim transportom. Uz zelju da sve bude u redu, da bi auto "radio" i ostvarivao ustedu.


Osam meseci, us ustedu jednog evra dnevno, akobogda zdrave voznje, cesta ronjenja po motoru, brige oko zdravlja motora i pripadajucih sklopova, ODMAH iskesiranih sredstava, da bih za godinu i po bio "dobar, mozda 200€(ako nema sitnih cukanja i parkiranja "stedise", po par nedelja), ili jos bolja verzija "vise se vozio"....

Malo specificna racunica.
Cinjenica je da postoji neki "plus" u finansijama, ali uz pocetno ulaganje i sve sto sledi, te pare mogu da ustedim i na hrani i najvise na duvanu, za taj period. I da ne moram da ronim po motoru, ni da ga vozim na stelovanja, ni da mi puca na usisnoj grani ni da setam 4-5km do gas pumpe, a verovatno i vise, posto je "tamo prljav a ovamo skuplji 2 din..."

Ima i drugih "racuna" osim 1+1=2

Poz
[ AstralPro @ 15.01.2008. 20:53 ] @
evo racunice iz mog ugla, realna situacija vecine nas

recimo da ces auto u koji ugradjujes plin voziti bar sledece 3 godine i da godisnje prelazis 10.000 km.

nek je ugradnja plina 300 evra, godisnje odrzavanje 50 evra. Uzmimo da auto trosi 10l na 100km.

Po sadasnjim okvirnim cenama:

benzin: 10.000km x 9.1din = 91000din
- plin: 10.000km x 4.8 din + 4000din(godisnje odrzavanje sa svim troskovima razlike) = 52000 din
_______________

= 39000 din

Kad od toga oduzmemo 24000din za ugradnju dobija se 15000din sto nije ni 200 evra prve godine.

ALi onda sledece dve godine se ustedi na razlici oko 1000 evra sto nije malo(bar za mene).

Ovo je neka najniza racunica, ima ljudi koji gaze po 30.000 godisnje, njima se uveliko isplati.
[ RS TURBO @ 15.01.2008. 21:48 ] @
Da isplati se ugradnja plina... Npr. ja gazim godisnje oko 30 000 km ali nikad nebi ugradio plin u auto zato sto:
1. gubis na snazi motora (ubrzanju,startu,krajnjoj brzini)
2. najbliza pumpa je 4 km (kod mene je bar tako)
3. ja nisam od onih koji zale dati na auto (na gorivo) pare
4. gubis gepek zbog boce
5. dok vise ljudi ugradi plin u auto cijena plina ce sigurno da skoci (a to ce biti ubrzo) tako da nece biti povratka novca ulozenog mozda tek za 6-7 godina (ne isplati se)
6. iskreno volim motor na benzin jer ga je tako i fabrika napravila
7. ne mozes se "igrati" sa filterom za zrak jer puca u usisnoj grani i moze da izgori filter (sto me nebi zacudilo jer sam i to vidio)
9. ceste zamjene filtera i svjecica i tako tih sitnica dok to nije potrebno toliko cesto ako si na benzinu
10. plin vise steti motoru nego benzin (kao sto vladd rece motor mora da bude u perfektnom stanju i plinska instalacija da bi to sve savrseno radilo bez stucanja,trokiranja i tezeg paljenja)
11. ubrzo ce izaci bioethanol (zamjenski benzin sa 105 oktana) koji je obnovljiv kao i plin znaci cijena ce biti manja nego sadasnji benzin
12. taj novac koji ti se vraca sumnjam da ce ga iko osjetiti (jer niko nema godisnje na hrpi 10 000€ koje trosi pa da godisnje vidi koliko ce mu ostati,one odu ako ne na gorivo na druge gluposti na koje ni ne znas da si ih potrosio)
itd...
Jeste da se ono na plin vozis jeftinije ali onda ti auto nece "kile" (jedino ako vozis auto od 300 PS pa da sa plinom imas nekih 260 PS pa ti i nije neka razlika) ako vozis auto od 44Kw ili tako nesto onda bogme osjetis na papucici gasa kako auto nema snage na plinu. Bar po meni je to bezveze jer gubis dosta toga mada i dobivas... i ovi koji drze te pumpe (a njih je malo bar kod nas) mogu dizati i spustati cijenu kako hoce i zanecistiti plin kako hoce jer to vecinom drze privatnici... vecinom auta koja imaju plin a cesto se ne odrzavaju pa onda trzaju i stucaju i stalno nekakvih sitnih kvarova imaju sa motorom da ne nabrajam te sitnice. Ja vise volim imati punu snagu motora i ici na Super 98 nego stalno nesto cackati po motoru i mijenjati fitere .
Iskreno meni je to cista glupost ugradnja plina jer ako hoces stediti kupis fino SDI-a kakvog i imas ustedu


pozzz

[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 15.01.2008. u 23:08 GMT+1]
[ vladd @ 16.01.2008. 23:24 ] @
2Astral pro

Ne vidim kako je odrzavanje 50€, godisnje, za auto koji "podnosi" plin od 300€, uz "prelaz" 10kkm godisnje.

I to je racunica preterano suplja, teoretska. Drzanje Yuga kosta izmedju 30 i 60€ mesecno, ukljucujuci registraciju i troskove, bez goriva.
To je "generacija" vozila ili tip, kome se menja ulje na 5000, ili za dve godine, uz jajarenje, bar 3x, pa dva kompleta filtera i bar jedne svecice.
A to je bar 120€ za ulje, i jedno 40€ za filtere, pod uslovom da su najjeftiniji na trzistu, i jedan komplet svecica, bez majstora.

Sto donosi bar 80, verovatnije 100€ godisnjih potreba.

Detalji se gledaju jednostrano. Ako auto puno prelazi, pravi se usteda novca sa plinskom voznjom, ali velika kilometraza ima drugih zahteva, auto je osetljiviji sa plinskom instalacijom, zahteva perfektno stanje motora, a to kosta.
Benzin nema takve "zahteve", moze i da preskace paljenje, da probija svecica..
I nema "silne" zarade u "sledecim" godinama.

Istina da je nesto povoljniji rezim, za kola, prelazenje bar 30km dnevno, ali malo je takvih koji to smisleno rade, mislim da se voze bez potrebe, tek da se prevezu. To zahteva 120l plina odnosno punjenje pet puta mesecno, ili triput, ako se postavi najveca boca. Krajnje nekonforno, ako neko treba nesto i da radi sa kolima. Da bi transport bio siguran, najmanje 1/3 boce mora da ima plin, da se ne bi "preslo" na benzin, posto to nije usteda.

Najveca je usteda kada auto stoji, a najveca zarada je ako se nesto radi sa autom, korisno upotrebljava. Zvrndanje je cist trosak, pa makar da auto "ide" na vazduh.

Poz
[ MatezYU @ 17.01.2008. 07:09 ] @
Ne znam za vas, ali moja iskustva sa TNG su pozitivna..
Po mom misljenju ugradnja plina u stare aute (sa karburatorom) se isplati (do 250e).
Uglavnom je motor malo slabiji i malo vise trosi, sto je receno vec vise puta, ali je zato ekonomicnost mnogo veca.
Meni motor radi mirnije i tise nego na gorivo. Mislim da je u pitanju kvalitet goriva kod nas, koji varira od pumpe do pumpe.
Meni se ugradnja plina isplatila - vec posle predjenih 30000km.
E sad ispravite me ako gresim..
[ vladd @ 17.01.2008. 09:07 ] @
3000 ili 30000?

Da te ispravimo
[ Nebojsaaa @ 28.01.2010. 14:58 ] @
E ljudi sad sam malo zbunjen i ne znam kome da verujem...
Imam fiat punta 1.1 , 55 , 95 godiste , fuel injection, i jedan majstor mi je rekao da ugradnja kosta 330 evra a u jednom drugom servisu 260 evra...u cemu je fora...da li je moguce da se toliko razlikuje?
[ vladd @ 28.01.2010. 15:20 ] @
Ne postoji blanko odgovor.

Moras da uporedis specifikacije ponuda, kvalitet delova, pa tek onda da se konstatuje da li nesto vredi.


Poz
[ eloiza @ 28.01.2010. 15:38 ] @
Citat:
Nebojsaaa: E ljudi sad sam malo zbunjen i ne znam kome da verujem...
Imam fiat punta 1.1 , 55 , 95 godiste , fuel injection, i jedan majstor mi je rekao da ugradnja kosta 330 evra a u jednom drugom servisu 260 evra...u cemu je fora...da li je moguce da se toliko razlikuje?


I ja sam zbunjen. Kako može da ugradnja plina za PUNTA fuel injection košta samo toliko (?!?!) imajući u vidu da sam za kompjutersko ubrizgavanje gasa BSR platio 1009 evra, dok fabrička ugradnja LANDIRENCO gasa košta 1500 evra u fabrici ZASTAVA AUTOMOBILI!!!!
[ Nebojsaaa @ 28.01.2010. 15:48 ] @
Pa nemam pojma...ali se plasim da mi ne ugradi onu vrstu plina koja ide na juga ili na automobile koji imaju karburatorsko ....
Otkud znam vise sta je dobro u ovoj zemlji a sta lose....
[ Kempi @ 28.01.2010. 16:45 ] @
I ja se premisljam oko ugradnje plina u autu.U pitanju je Mitsubishi Colt '91 god 1.5 GLXi 12V MPI (multipoint injection) 90KS.Auto i motor su u odlicnom stanju,pa je pitanje koji plinski uredjaj ide u njega.Jedni kazu ovo,drugi ono...neki pominju i sekvent...kome da verujem? Inace po gradu mi trosi oko 8l a na otvorenom oko 6.5 l bezolovnog.nemam pojma sta da radim.Koje je vase misljenje?
[ eloiza @ 28.01.2010. 17:34 ] @
Ako je u pitanju MPI, onda sekvent.....