[ maric1 @ 08.12.2007. 20:07 ] @
Interesuje me da li je ovo ok. Tacnije primetio sam u poslednje vreme da sve vise poznate marke (garderobe i sl.) otvaraju prodavnice po manjim mestima. Pa me interesuje da li ima neko neka iskustva i da kako je raditi sa njima kako doci zapravo do njih


pozdrav
[ Stefano @ 10.12.2007. 22:13 ] @
To je dobar posao ako izaberes pravi brend, analiziras trziste, i naravno ako raspolazes sa kapitalom za taj poduhvat.

Evo ti nekih orijentacija sta zahteva Mango (koji je vrlo popularan kod nas):
-lokacija u prometnoj ulici ili trznom centru
-minimum 80000 stanovnika u gradu
-300m2 retail prostora+30%
-unutrasnji dizajn prema Mango standardima (znaci kao i svugde u svetu)
-100000 eur kao pocetni kapital (ali minimum koji ti treba da bi uopste krenuo to da radis je 500000 eur)
-700 eur/m2 projekat i opremanje lokala
...
ima tu jos dosta stavki ali su ti ove najvaznije da vidis da li uopste imas sanse za to.
Fransizu za Mango i ostale brendove u toj grupi (Springfield, Cortefiel, Pedro Del Hiero) za Srbiju drzi MPC holding. Ne znam da li oni imaju ekskluzivni ugovor sa njima, ili je moguce jos neko da kupi fransizu, ili cak oni mogu naknadno da prodaju fransizu, na osnovu ekskluzivnosti ugovora.

Moj ti je savet da, ako ces se time baviti, pokusas da probijes neki manje poznat jeftin brend, ili neki poznatiji jeftin brend (cudi me kako niko ne otkupljuje fransizu za H&M, oni su jeftini kao Terranova i Newyorker, i mislim da bi kod nas bili popularni).

Koristan link:
http://www.europeanfranchising.net/
http://www.franchise-net.com/