[ chkalya @ 09.12.2007. 22:57 ] @
Kupio sam polovan auto (ovaj gore naveden) i prethodni vlasnik kaze da je sipao samo Euro dizel u njega! Pitam se da li je ovo auto u koji treba sipati euro dizel ili moze da se sipa i obican D2 dizel? Chk. |
[ chkalya @ 09.12.2007. 22:57 ] @
[ bakara @ 09.12.2007. 23:14 ] @
Euro dizel...
[ RS TURBO @ 10.12.2007. 15:41 ] @
euro dizel sipaj ne D2 obicni dizel
pozzz [ Mungos 7 @ 10.12.2007. 15:52 ] @
E pa u vezi ovoga postoje vrlo oprecni stavovi i ja sam jos uvjek ne znam sta je nabolje resenje.
Ja imam Astru sa istim motorom (postoje X20DTL 1998-2000 i Y20DTL 2001-2004), presao sam sa njom 20000km sipajuci euro dizel bez ikakvih problema. Ali ima ljudi koji obavezno sipaju D2. O cemu se radi, ovi motori imaju Bosch pumpu oznake VP44 koja je vrlo ozloglasena jer vrlo cesto crkava. Istu pumpu imaju i X20DTL i Y20DTL koliko sam upoznat, razlika je sto je Y20DTL motor za EURO 3 standard jer pretpostavljam da ima manji nivo stetnih izduvnih gasova. Pumpa VP44, po misljenju mnogih automehanicara, crkava zbog toga sto se sipa euro dizel, jer sa euro dizelom ne vrsi se dobro podmazivanje same pumpe, pa ona posle nekog vremena crkava od mehanickog habanja. To tvrde automehanicari pa cak i u ovlascenim Opel servisima. I cak tvrde da ponekad treba sipati ulje u rezervoar!!??? Medjutim na tim pumpama, ja sam preko interneta saznao da u 95% slucajeva crkava elektronika na pumpi i to uglavnom u slucajevima kad pumpa ostaje bez dotoka goriva. Sto se tice dizela D2 kopao sam po internetu za rijecima strucnjaka i inzinjera i nasao sam da D2 (za razliku od euro dizela) ima znatno visi procenat sumpora u sebi. Ja licno ne znam sta to znaci ali isti strucnjaci kazu da euro dizel je puno bolji za bolje ocuvanje i mirniji rad dizel motora a uz to i manje zagadjuje okolinu. Ako uzmemo u obzir da Y20DTL ima istu pumpu kao i prethodnik X20DTL a Y20DTL je pravljen za euro dizel goriva onda realno je zakljuciti da bez bojazni i motor X20DTL moze da koristi euro dizel. Ovo sto automehanicari tvrde mozda ima veze al sa drugog aspekta, sa aspekta kvaliteta goriva. Jer zna se da u nasim regionima goriva su vrlo loseg kvaliteta pa ima i vode i necistoca, nebitno jeli D2 ili euro dizel. Mozda su to pravi uzroci crkavanja VP44 pumpe. Ovo je cisto razmisljanje moje kao laika koji je pokusao nesto da sazna o ovome a svakako i dalje trazim pravu rijec pravog strucnjaka iz ove oblasti. [ Mungos 7 @ 10.12.2007. 16:01 ] @
[ Mungos 7 @ 10.12.2007. 16:54 ] @
izvadjeno iz TIS 2000, oficijelno fabricko servisno uputstvo
http://rapidshare.com/files/75636590/x20dtl.JPG.html [ vladd @ 10.12.2007. 17:28 ] @
Da ti ukratko pomognem, u vezi "strucnjaka" za pumpe.
Nijedna pumpa se ne podmazuje sa materijom koju "pumpa", na planeti, od pumpi za vodu do vakuum pumpi, sa svim "prelaznim" oblicima i materijama..... Ne znam sta bi "majstori" rekli za pumpe za ispumpavanje peska, ili sta bi inzenjeri rekli o sumporu kao "mazivom sredstvu"... Nemoj to "u drustvu" da spominjes, "ovde" smo svesni koliko su ljudi optereceni upornim polupismenjacima sa izrivcitim, cesto nebuloznim, tvrdnjama. Poz. PS Pumpa za viskoznije materijale, sa finim molekulima, rade se sa malim tolerancijama. Pogotovo novi modeli pumpi za dizel, koje pumpaju na dva do tri puta vece pritiske nego "stare", stoga su sklonije kvarovima izazvanim losim filterima i losim gorivom. Tu vise lezi uzrok, nego u "podmazivanju", kao nebitnoj stavci. Ako su stare pumpe mogle da "progutaju" i vodu i zrnaste materije u goruvu, ove "nove" su mnogo osetljivije na nehomogenost i na viskoznost, goriva... [Ovu poruku je menjao vladd dana 10.12.2007. u 18:40 GMT+1] [ Mungos 7 @ 10.12.2007. 18:18 ] @
Dakle, ako sam te dobro razumio i ti preporucujes upotrebu Euro dizela?
[ vladd @ 10.12.2007. 23:16 ] @
Da, euro dizel je vece cistoce od D2 i to je preporuka.
http://www.answers.com/topic/common-rail http://www.club-306.com/hdi Posle ova dva teksta, moze samo stomak da zaboli ako se u rezervoaru nadje D2. Poz [ RS TURBO @ 11.12.2007. 10:02 ] @
samo euro dizel sipati nista drugo D2 je za starija auta ne za novije...
pozzz [ BigFoot @ 12.12.2007. 12:31 ] @
Citat: vladd: Nijedna pumpa se ne podmazuje sa materijom koju "pumpa", na planeti, od pumpi za vodu do vakuum pumpi, sa svim "prelaznim" oblicima i materijama. Kojom materijom se "podmazuje", ako se to tako zove, pumpa za gorivo na npr. Fiat Unu 1.3 Turbo i.e.? On ima električnu pumpu koja nije potopljena u rezervoar, već je na crevu, a gorivo prolazi kroz nju, ide preko rotora, četkica... Slično je i sa pumpama potopljenim u rezervoar. [ RS TURBO @ 12.12.2007. 13:42 ] @
pumpe za gorivo kao kod benzinca se hlade pomocu goriva! Ako ne vjeruje ko neka uzme pumpu za gorivo i nek je upali naprazno pa nek radi pa ce vidjeti koliko ce raditi nece 5 minuta raditi pred kraj ce poceti da mijenja zvuk, pocet ce da handrlja i stace jer se pregrijala i izgorila. U gorivu ili kad gorivo prolazi kroz nju ona se tako hladi i moze da dugo dugo vremena radi... a isto tako nikad nemoj ici do zadnje kapi u rezervuaru jer kad vuce zrak pumpa isto tako se grije i moze da ode lako, a isto tako je i kad si cesce na "mrtvoj" rezervi :) i to steti pumpi za gorivo sto na kraju dolazi do crkavanja pumpe (govorimo kod auta sa direktnim ubrizgavanjem)...
pozzz [ Zarko Silic @ 12.12.2007. 16:50 ] @
Samo da se razume,
zagrevanje je posledica trenja, a sile trenja se smanjuju podmazivanjem tako da se proces moze nazvati aktivnim hladjenjem. Pasivno hladjenje je nesto drugo: izvor toplote se stvara u jednoj tacki, ili segmentu, a odvodjenje je u drugoj. Prenos toplote je konvenciom izmedju te dve tacke. Slucaj benzinske pumpe je aktivno hladjenje jer ne dolazi do povecanja temperature ni u jednoj tacki. Sto se upotrebe Eura i D2 tice, ne treba previse mudrovati vec se samo treba pridrzavati uputstva proizvodjaca. Iza njihovih stavova stoje hiljade i hiljade radnih sati ispitivanja i proveravanja i ne vidim razlog da se to ne prihvati. P.S. Sumpor poseduje mazivno svojstvo (narocito u posebnim jedinjenjima). Madjari su testirali dizel pumpe pogonjene raznim vrsama goriva. Najnizu radnu temperaturu su dobili sa BIO dizelom pa onda D2 tj. loz uljem (oko 20 stepeni na kucistu pumpe manje od Evro dizela). Experiment su sproveli na traktorima sa klasicnim sistemom ubrizgavanja. [Ovu poruku je menjao zarsilic dana 12.12.2007. u 18:44 GMT+1] [ vladd @ 12.12.2007. 18:03 ] @
Sumpor kao mazivo je cista besmislica. Jedna "majstorska" postapalica. Tuzno koliko nepismena, tehnicki...
Jedenjenja su druga stvar, i ona se ne mere u gorivu. Cinjenica da je sa biodizelom postignuta najniza temperatura, govori nesto, valjda, nekome, o sumporu i "podmazivanju". O "posebnim" jedinjenjima ne bih da naklapam, ali siumporna kiselina mi dolazi prva na pomisao, kao ekstra mazivo... Poz. [ Zarko Silic @ 12.12.2007. 18:33 ] @
Gresis Vladd,
smanjenje sumpora u gorivu se ne odnosi samo na smanjenj elementarnog sumpora vec i na smanjenj sadrzaja korisnih jedinjenja sumpora. To je prilicno velik problem sa kojim se susrecu petro tehnolozi. Zbog toga se gorivu dodaju posebni aditivi koji ovaj nedostatak nadomescuju. Problem je nastao kad je sadrzaj sumpora sveden na 10 ppM. Trenutno je problem u pronalazenju kompromisa izmedju ocuvanja okolisa i smnjenja mehanickih problema prouzrokovanih smanjenjem sumpora. „Majstori“ koriste izraz SUMPOR jer ne znaju (a i ne moraju) sustinu problematike, a znaju da je nesto vezano za S. Naravno da nije rec o elementarnom sumporu. [ Mungos 7 @ 12.12.2007. 19:18 ] @
Ja zaista vise ne razumijem sta je bolje za ove motore iz 1998 do 2000, D2 ili neki euro dizel
Moguce da ima logike da ce pumpa bolje da se 'podmazuje' sa D2...ali sta sa ostatkom motora odnosno sa izduvnim gasovima i recirkulacijom, katalizator i ostalo? da li ce sipanjem D2 koji ima puno veci procenat sumpora doci do nekih abnormalnih ocitavanja sa lambde sonde i time se poremetiti citav sistem na ECU? da li ce katalizator pravilno filtrirati izduvne gasove? [ bakara @ 12.12.2007. 19:27 ] @
Obican dizel se u belom svetu retko gde vise i prodaje, osim za poljoprivredna vozila i kamione, tako da...
[ Zarko Silic @ 12.12.2007. 19:32 ] @
Nemoj mnogo da mozgas. Uradi ono sto proizvodjac kaze. Koristi evro D.
Tvoje vozilo spada u vozila sa euro3 normom i tu nema nikakvog kompromisa. Tvoja pumpa je prilagodjena normi od 50ppm i NE SMES sipati D2. To za 1L dvotaktola, ili D2 NE vazi za euro3 vozila. i DI i DTI su E3 norma. [ Mungos 7 @ 12.12.2007. 22:48 ] @
u Opel Tis-u fino kaze da je
X20DTL Euro 2 (do 2000) a Y20DTL Euro 3 (posle 2000) e sad ne znam [ Zarko Silic @ 12.12.2007. 23:09 ] @
Provericu to pa cu napisati.
Ja motore vodim po drugim oznakama (preko elektronskog sistema za ubrizgavanje). Po mojim podacima svi Opelovi 16V dizeli od 1997. su E3. Mislim da se po ovome ravna i carina u Srbiji prilikom odobravanja uvoza. Ali provericu jos jednom. Vrlo je moguce da je tako kako si napisao. Po elektronskom sustavu poneki Fiati iz 2001. se vode kao E4 pa je moguce da je i u slucaju OPELa slicna situacija. U svakom slucaju Zafira iz teme zahteva euro dizel. [Ovu poruku je menjao zarsilic dana 13.12.2007. u 09:31 GMT+1] [ Zarko Silic @ 12.12.2007. 23:42 ] @
Da,
u pravu si Mungos 7 do 2000.g Opel je euro2 bez obzira sto je elektronsi sistem (ECU) euro3. Mogu se pronaci slicni komentari vezani za ovu problematiku: "Sada dolazimo do vozila koja su najinteresantinija za kupce po ceni, ali i najdelikatnija po pitanju zadovoljenja Euro 3 standarda. Kao što je već svima poznato, značajniji prozvođači automobila su počeli sa proizvodnjim automobila po Euro 3 standardima još od 1998. Međutim, problem je što su istovremeno proizvodili identične tipove motora po Euro 2 i Euro 3 standardima za različita tržišta. Proizvođači su sigurno koristili odgovarajuće oznake na motorima da bi ih razlikovali, ali tu nije postojao jedinstven standard u obeležavanju." http://www.nacionalnaklasa.com/content/view/1329/6/ [Ovu poruku je menjao zarsilic dana 13.12.2007. u 01:40 GMT+1] [ Mungos 7 @ 13.12.2007. 16:37 ] @
dobro sad smo sigurni, X20DTL je Euro 2
e sad, da li treba sipati D2? jer znam da u TIS takodje stoji nesto D3/D4, sta mu to znaci ja ne znam [ lemic @ 13.12.2007. 19:55 ] @
Jaimam Fiestu DI, 2000, eko 3 motor, sa elektronskom Bosovom pumpom.Sipam Eko 3 i dodajem po malo dvotaktola.Preporuka dizel servisa.
[ vladd @ 13.12.2007. 23:09 ] @
Dobra je to preporuka, imaju valjda visak katalizatora, steta da stoje.
Poz. [ Zarko Silic @ 13.12.2007. 23:48 ] @
Citat: Mungos 7: dobro sad smo sigurni, X20DTL je Euro 2 e sad, da li treba sipati D2? jer znam da u TIS takodje stoji nesto D3/D4, sta mu to znaci ja ne znam Ja bih ti preporucio EuroD. Tvoj motor je po elektronici E3 a negde se vodi kao E2. Razlike u mehanici postoje (npr EGR i sl.) koje po mom misljenju ne uticu na standard. Zasto je negde E2 a negde E3, ostaje misterija. Citat: lemic: Ja imam Fiestu DI, 2000, eko 3 motor, sa elektronskom Bosovom pumpom.Sipam Eko 3 i dodajem po malo dvotaktola.Preporuka dizel servisa. To sto pise u uputstvu, to sipaj. Ulje ne pise da se koristi. Nisi napisao koju Fistu posedujes. Pretpostavljam 1400 TDCI. Ako je to onda obavezno EuroD (ne EkoD) Siemensovi sistemi su veoma problematicni i veoma osetljivi. Na Peugeotovim forumima ima dosta tekstova koji govore o ovom agregatu pa malo izguglaj. [ lemic @ 15.12.2007. 07:53 ] @
1,8 TDDI a ne 1,4TDCI i u tome je razlika.2000. nije bilo sadasnjeg euro dizela,evro 4, vec samo trojke koji je tada zvan evro dizel.Verovatno, te prve pumpe nisu prilagodjavane jos posnijim gorivima, evro 4 i evro 5 koji prodaju Mol pumpe.Dvotaktol ne ostavlja garez i po tome se razlikuje od obicnog ulja, a pored podmazivanja, solidno cisti sistem.Slazem se ja da ne pise nigde da se sipa ulje, ali je iskustvo malo drugacije.Ako ne ulje, postoje aditivi LM koji poboljsavaju mazivost goriva za pumpe predhodne generacije.Pumpa ima step motor koji otvara jedan ventil koji hoce da zaribava zbog posnog goriva; projektuje se da ostane pojacan gas kao da zaglavi na kratko pedala gasa.Juce sam isao u Suboticu,500km, sa dvotaktolom, oseca se da auto bolje ide, a dizne su ciscene pre 12k.
Prvi katalizator na dizel autu je napravio VW koji trosi obican D2. [ Zarko Silic @ 15.12.2007. 11:17 ] @
1.TDDI prica se svodi na pricu za OPEL recenu prethodno.
2.2000.god. je na Zapadu postojao (bio standard) dizel sa 50ppM S. Samo je kod nas (i na Istoku) gorivo bilo „defektno“. 3.E4 i E5 ne treba mesati sa ovom pricom. 4.Dvotaktol sagoreva i bas on ostavlja garez (4T ulje slabije sagoreva). Cak i ful sintetik ostavlja garez. 5.Primena aditiva je nesto drugo. Ne mora biti Likvimoli. Postoje i drugi proizvoljaci. Osim mazivnog svojstva oni poboljsavaju i niz drugih parametara. 6.Da li auto ide bolje ili ne moze da pokaze samo stoperica. Sve drugo je subjektivna procena. 7.Prvi katalizatori u dizelima (jos starim sajlasima) su se pojavili 90-ih godina, a svi proizvodjaci su ga prihvatili podjednako. Nesto pre VWa ga je primenio FIAT u svom prvom (svetski premijerniom) TDi motoru koji je ugradio u Cromu 1.9 TDid (ne JTD). [Ovu poruku je menjao zarsilic dana 16.12.2007. u 11:19 GMT+1] [ lemic @ 16.12.2007. 07:50 ] @
Poenta cele price je da pumpe predhodne generacije, a i neki delovi motora, traze "masnije" gorivo i da ne treba sipati evro(eko4 i molov(eko5).
Sve sto sagoreva ostavlja garez naravno, od ulja, najmanje dvotaktol.Da li je bolje da ode pumpa ili da na nekoj velikoj kilometrazi zagarave dizne.Pa ne sipa se tu ne znam koliko, dovoljno je pedesetak grama na rezervoar. Aditivi,svi, imaju manje vise dodate sastojke za ciscenje, koji nagrizaju sistem,narocito gumice i semeringe.OMV pumpe nagrdjuju gorivo sa nekim aditivom.Ja sam video samo da LM ima nekoliko aditiva iskljucivo za podmazivanje za svaku grneraciju motora posebno. Nije potrebna stoperica da se oseti mirniji, tisi i ravnomerniji rad na leru, da bolje zadize turu, da bolje prihvata gas na malim obrtajima i da hoce mirno da povuce ispod obrtnog momenta... Nisam znao da je Croma bila prvi dizel sa katalizatorom. Comon rail motori jesu osetljivi, narocito na vodu.U mojoj Fiesti nije Pezoov motor, ali u novom modelu jeste. Inace, prenosim savet iz renomiranog dizel servisa, koji je jedan od retkih koji radi elektronske i comon rail pumpe; i ovlascen, naravno. [ Zarko Silic @ 16.12.2007. 10:41 ] @
Croma 19 TDid se proizvodila od 1990. (negde se spominje 1989.) do 1995. godine u relativno malom broju primeraka te ju je danas veoma tesko pronaci na trzistu polovnjaka. Javnosti je predstavljena 1988. medjutim serijska proizvidnja krece dve godine kasnije.
Po svojim tehnickim resenjema predstavljala je pravu malu revoluciju u proizvodnji vozila na dizel pogon. Pored toga sto se vodi kao putnicko vozilo u koju je ugradjen prvi dizel agregat bez predkomore, ona poseduje i niz drugih inovativnih resenja. Neko ce reci nista cudno za Fiata. Nakon objave detaljnog testa (GenteMotori 1990.), svetska automobilska javnost je bila imresionirana voznim karakteristikama ovog automobila. Na raspolaganju je bio veliki obrtni moment vec od 1800 o/min sto je za ono vreme bilo nezamislivo. Ako se tome doda i potrosnja od 3,3 L/100 km pri konstantnih 80 km/h (izmereno na testu), postaje jasno zasto TDid predstavlja revoluciju na polju razvoja dizel agregata. Ponegde se jos uvek moze pronaci na pijacama polovnjaka sa relativno visokom cenom za to godiste (nekoliko puta vecom od sestre sa 2,5 litarskim agregatom). http://bourges.kijiji.fr/c-Aut...roma-1-9TDID-W0QQAdIdZ29122417 P.S. 1988. su se u VWu jos bavili proizvodnjom brzih traktora. [Ovu poruku je menjao zarsilic dana 16.12.2007. u 19:53 GMT+1] [ Tehnoman @ 17.12.2007. 08:34 ] @
[ Zarko Silic @ 17.12.2007. 12:08 ] @
Citat: To nije sporno uopste. Sporne su razlike medju tim agregatima. Svi su oni EDC15 do pojave PSG16 (2003) i to je ono zbog cega se ne zna zasto se pojedini Opeli vode kao E2 a pojedini kao E3, a sustinski su isti. Na primer: kakva je sustinska razlika izmedju Vectre 82PS 99 g. i Vectre 82PS iz 2001. osim u oznaci X, Y? Takvo saznanje bi lako resilo dilemu koje gorivo koristiti. Ovako ostaje da se preporucuje ono, uslovno receno, kvalitetnije. U nasem slucaju EuroD. [ Mungos 7 @ 17.12.2007. 19:44 ] @
Mozda je skretanje sa teme ali nasao sam jos jednu interesantnu stvar u Opel TIS
naime za X20DTL (until MY 2001) kaze da treba da se koristi plavi (blue) antifriz a za Y20DTL (after MY 2001) kaze treba koristiti crveni (red) antifriz kad sam kupio moju astru bio je plavi a ja sam po preporuci ovlascenog dilera nasuo crveni jer mi on rece da to je motor sa aluminijskom glavom e sad i to je dilema da li je to kako treba, i da li se mozda mogu naslutiti iz toga neke razlike u motorima [ Mungos 7 @ 17.12.2007. 19:53 ] @
takodje tragajuci po netu naisao sam na ovu stranicu gdje se jasno kaze sta su euro standardi zahtijevali od goriva u ovom slucaju dizela
http://www.dieselnet.com/standards/eu/fuel.html za 1996 se jasno kaze da dizel ne smije imati vise od 500ppm sumpora ako uzmemo u obzir da D2 ima cini mi se ima puno vise (zna li neko koliki je procenat sumpora za D2?) onda mozemo zakljuciti da one oznake iz TIS-a D3 i D4 upravo govore da treba koristiti dizel goriva sa samnjenim sumporom, tj da se postuju ovi euro standardi iz 1996 nadalje i ova stranica govori dosta toga http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards [ Zarko Silic @ 17.12.2007. 20:27 ] @
Citat: Mungos 7: (zna li neko koliki je procenat sumpora za D2?) U Srbiji ne. EkoD je gorivo sa kontrolisanim sadrzajem supora dok je u D2 nedefinisano (tj. kako ispadne). Citat: Mungos 7: ... koristi plavi (blue) antifriz a za Y20DTL (after MY 2001) kaze treba koristiti crveni (red) antifriz Plavi ili crveni, nebitno. Bitno je da je namenjen za Al hladnjake. Majstor ti je dobro rekao samo sto postoje i plavi koji odgovaraju. [ Mungos 7 @ 17.12.2007. 21:19 ] @
OK zahvaljujem!
evo jos interesantnih pdf tekstova direktno od GM (u vezi njihovih motora i izduvnih gasova), glavom i bradom http://sysdoc.doors.ch/engine2...ep=/GM&offs=10&nop=218 posebno interesantan teskt http://sysdoc.doors.ch/GM/Page...weltbericht_72dpi_products.pdf [ micky @ 27.03.2008. 20:10 ] @
Gde sipati EURO 4 disel ? gde je najkvalitetniji ?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|