[ IvoD @ 10.12.2007. 16:54 ] @
Da li je neko postavljao dva rezervoara za TNG (bez obzira na gubitak prostora) i ako jeste da li je dobio atest za taj sistem? |
[ IvoD @ 10.12.2007. 16:54 ] @
[ vladd @ 10.12.2007. 17:49 ] @
Ne moze da se dobije atest, bar ne "prosto". Neophodan je cvrst spoj (ne samo fizicki nego funkcionalno) dva rezervoara, da bi postojao jedan regulacioni ventil, zatim je potrebno da se smesti u adekvatno "provetrenu", srazmernu zapreminu. I takav "hibrid" bi morao da ima nezavisan atest.
Ili da se uvede nezavisna komponenta, "sabirac" iz dve "kompletne" grane, mada ne znam da li za TNG neko pravi atestiranu spravu. Inace vise elemenata u svakom sistemu umanjuju pouzdanost, sto nikome "na plinu", nije cilj. Ili da se auto registruje kao cisterna za opasne materije. [ IvoD @ 10.12.2007. 18:27 ] @
Citat: A kako autobusi gradskog prevoza u nekim zemljama imaju po 7-8 rezervoara? [ bozaijeca @ 10.12.2007. 22:01 ] @
Najverovatnije da takvi autobusi ne koriste Tecni Naftni Gas (TNG), vec koriste zemni gas, ili barski gas koji je dosta jevtiniji u odnosu na TNG, ali sam po sebi zahteva drugaciju tehnologiju skladistenja (rezervoara), nego li TNG.Pumpe sa takvim gasom postoje i koda nas.Ako si malo uporan potrazi na NET-u, i moci ces da procitas nesto o tome.Pozdrav!!!
[ vladd @ 10.12.2007. 23:29 ] @
Pa kod autobusa je malo drugacija prica, kao sto je i kod borbenih lovaca presretaca.
Logicno je da autobusu treba malo vise plina, nego putnickom mikrobu. A takodje je pametno, ne praviti bombu na tockovima sa velikim rezervoarom, za koji bi trebala prikolica uz autobus. Sa nekoliko rezervoara, moze pravilno da ih rasporedi po vozilu, i to na rastojanju od bar jednog metra. Da ne narusi balans, upravljivost vozila, opterecenja na osovinama.. A i pri sudaru, izlozen je jedan, maksimalno dva, znatno manja rezervoara, nego jedan pozamasan. Znaci da je ne samo logicno, nego i preporucljivo. Za putnicka vozila mi bas nije jasno, gde bi se smestla dva ili tri rezervoara, sa po desetak litara, ne vidim razlog da se montiraju par po 60 litara, kome treba "autonomija od 1000km, i kolika bi steta bila, ako bi curkao plin. Da zanemarim moc kolicine plina da uznemire deo kvarta. Skoro da bi bilo opasno, parkirati ga u zatvorenoj garazi, cak i javnoj. Poz. [ IvoD @ 11.12.2007. 20:03 ] @
Citat: vladd: P Sa nekoliko rezervoara, moze pravilno da ih rasporedi po vozilu, i to na rastojanju od bar jednog metra. Da ne narusi balans, upravljivost vozila, opterecenja na osovinama.. A i pri sudaru, izlozen je jedan, maksimalno dva, Da zanemarim moc kolicine plina da uznemire deo kvarta. Skoro da bi bilo opasno, parkirati ga u zatvorenoj garazi, cak i javnoj. Rezervoari se na autobusima kače na krov i jedan su do drugog. www.nrel.gov/docs/fy00osti/28377.pdf Ovo je kao što vidiš iz SAD-a od pre 7god. a u Rumuniji sam to vedeo znatno ranije. Ameri tvrede da je bezbednost bolja nego kod benzinaca i čak dizela pa izmedju ostalih (gradski prevoz, kamioni, putnička vozila...), u nakim državama SAD i školski autobusi koriste ovo gorivo. Ajd' beš ću da se raspitam u vatrogasnoj brigadi kad su imali poslednji (ako su uopše imali) slučaj eksplozije parkiranog vozila na TNG. Uostalom, diskusiju možemo da razvijemo kasnije, da vidimo prvo ima li neko konkretna iskustva sa dva (ili više) ista ili različita rezervoara. Čuo sam od jednog saobraćajca da je video neka taksi vozila sa dve boce. [ bozaijeca @ 11.12.2007. 20:29 ] @
Da, sve je ovo u redu.Vise rezervoara za gas se koristi pri upotrebi prirodnog, zemnog ili barskog gasa.U prevodu to je kombinacija metan-etan.Te boce su livene i pritisak je mnogo veci nego kod tecnog naftnog gasa, ili kombinacije propan-butan.
Evo i podataka: Prirodni Gas je gorivo koje sadrži 84% METANA. Cena pređenog kilometra je jendaka 1/4 cene benzina, 1/3 cene dizela ili 1/2 cene plina. [ vidan kv @ 11.12.2007. 21:56 ] @
IvoD...pre dve godine je moj drugar doterao iz Engleske Forda Tranzita u koji smo mu ugradili Lovato sa dve plinske boce od po 100lit.fora je bila što mu je za takvu egzibiciju u GB bilo potrebno pravo bogatstvo.Ugradili smo i dva nalivna priključka,jedan kao naš a jedan za točionice u Belgiji ili Holandiji(ne sećam se tačno) pošto se razlikuju od naših priključaka.Inače Tranzit je bio nekih nenormalnih dimenzija(spec. vozilo za prevoz invalida) tako da su te dve boce montirane ispod vozila.Naravno ortak nije vozio invalide već je u GB kupovao opremu za svoj restoran u KV i istu prevozio takoreći za DŽ.Poenta je u tome da je sve fenomenalno funkcionisalo,plina je trošio pristojno(15-16 lit) ali se njemu isplatilo.I najlepši deo...pošto je vozilo bilo reg u GB uspeo je da ih izmajmuniše da mu vrate porez jer je GB vlada stimulisala ugradnju TNG-a kao ekološko gorivo(ozbiljna država,nema šta)....i još lepši deo priče:Tranzita je registrovao na CG table i letos ga prodao te je povrh svega i masno zaradio....kad te hoće onda te hoće..u celoj priči hvali samo još i plavuša pa da bi priča bila idealna.Poenta br.2:sve radi,funkcioniše,nema problema,atest možeš da dobiješ u GB(ha,ha)...pozzz!
[ vladd @ 12.12.2007. 09:39 ] @
Odgovor na "pocetno" pitanje? Mislim da niko nije pitao da li ste guglali, vec da li je neko ugradio dve boce za plin i dobio atest???
Znaci ameri jesu, i poneki rumuni, ali na autobusima...pitam se zasto.. Poz. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|