[ I0stream @ 15.12.2007. 21:30 ] @
Otvorio sam temu da bi mogli da diskutujemo o GSP-u, prvenstveno mislim na Beograd. Malo sam freak za prevoz pa o puno stvari vodim raucna :)) Znam da ce vecina biti pljuvacina ali mozda ovo nekom skrene paznju...

-Jeste primjetili kako fali prokletih 7A. Sramota je da linija koja prolazi kroz jedno od najguscih naselja u spicu ne sluzi sa preko 8-10 autobusa sigurno.

-Koliko ste samo puta vidjeli 3 ista busa jedan za drugim a poslije toga cekali po 20 minuta.

-Linija 95 koja obavlja jednu od najduzih linija u gradu je u nedostatku. Tajming je uglavnom OK ali je svaki ispunjen do zadnjeg mjesta sto znacu da su novi neophodni.

-Odvratna 601 i 602 su ultra problem. Pa toliko duga linija ali vjecno se na nju do sutra mora cekati.. Jos kad mi dodje ona njihova stara krntija ofarbana u zuto onda mi se sve zgadi..

-Jel ima sta u vezi trola? Mislim u smislu jel se zna hoce li dolaziti nove? Kod nas su da znam sve marke Trolza, to su Cesi ili sta vec, a na relaciji 29 je ubaceno par novih koji su za pohvalu.

-Tramvaji su blaga katastrofa. Sve starudije iz Ceske, mada ima prica da ce sada kad stari zeljeznicki proradi doci novi moderni iz Hrvatske koji su kao inace i siri...

-Da dodam da su japanci, mislim na zute MAN autobuse stvarno najbolji i ne znam sta bi bilo sa nasim sistemom da njih nema. Pored njih mogu proci i noviji IKARBUSOVI , mozda imaju neke 3-4 godine. Oznaka je IKARBUS IK 201. Jedino sto im zamjeram, mislim na ove nase Ikarove IK201, jeste lose osvjetljenje, hrcanje motora i slaba snaga motora.

I da dodam najudobniji busevi zasigurno su, bar meni od privatnog prevoznika Curdica, znate one plave niske, bez stepenica na ulazu. Nisam izvalio koje su marke...

Poz
[ smfilip @ 15.12.2007. 21:50 ] @
-7A stvarno fali,i to mnoooogo
-kad idu 3 ista,ili je bila velika guzva,ili 2 od 3 ne rade :D

za ostalo ne znam :D
[ Milan M. Radovic @ 17.12.2007. 01:15 ] @
Stajali smo kod hotela moskve drug i ja pre neki dan i gledamo kako se ljudi guraju,padaju sa stepenica busa i vristimo ... evropo evo nas!
[ DS_Store @ 17.12.2007. 05:35 ] @
Citat:
I0stream: -Koliko ste samo puta vidjeli 3 ista busa jedan za drugim a poslije toga cekali po 20 minuta.

Oduvek me je nervirao ovaj karavanski način prevoza.

Pored toga što si nabrojao na ganglije mi ide i fora sa ovim "E" minibus linijama - očigledno postoji neki deal da se minibusevi čekaju da krenu pa da autobus sa okretnice krene minut-dva nakon njih.

Desi mi se da čekam bus po 20-30 min. i dok ne naiđe minibus znam da neću videti autobus. I zaista, kada konačno stigne minibus, autobus naiđe nakon minut-dva. Autobus koji inače ide na svakih 5-10 min.

Ovo je još očiglednije kada su špicevi, vozači minibusa maksimalno odlažu vreme polaska kako bi se na stanici nakupilo što više putnika. Vozači buseva popi*de što moraju da ih čekaju toliko, krenu odmah za njima, čisto da ispoštuju formu pred otpravnikom i pred prvom stanicom ih prestignu i totalno im sje*u varijantu :))))
[ renne @ 17.12.2007. 12:56 ] @
ne pamtim kada sam neki bus čekao 20+ minuta
[ Au197/79 @ 18.12.2007. 19:38 ] @
GSP radi po sovjetskom radnom vremenu. Npr. 108 za Krnjaču saobraća 3 puta na sat od 5!!! ujutro, a u 8 mu prestaje špic pa idu na svakih pola sata. Ja naravno radim od 15 do 9 i baš dolazim na Bogosloviju kad im prestaje špic :(

Mislim da su poslednje istraživanje špiceva u GSP-u radili još dok je Tito bio živ. Pa i ono malo firmi što još uvek radi od 6 sati su neki socrealistički relikti u kojima radi samo portirnica sa čuvarskom službom.
[ Nemanja Avramović @ 18.12.2007. 22:52 ] @
Citat:
ne pamtim kada sam neki bus čekao 20+ minuta


Ja sam u subotu uveče čekao trolu sat vremena, ali dobro, pukla je bila gore žica, pa im praštam.

Pre dve godine sam išao u školu i čekao na Franšu 48 punih 40 minuta :|

I danas se dešava da čekam 48 po 10-15 minuta, pa naiđe SKROZ pun, tako da nema teorije da se uđe, jer niko ne izlazi, a onda ponovo 10-15 minuta pa *MOŽDA* uđem u sledeći
[ smfilip @ 19.12.2007. 11:12 ] @
interesuje me da li neko primjecuje koliko rijetko nailazi tramvaj 9l ili se meni cini,posto svaki drugi dan cekam vise od 40min
[ Floyd @ 19.12.2007. 13:11 ] @
Sto se Beograda tice...ne zelim da zapocinjem nikakve rasprave, ali chinjenica je da imate prezagushen saobracaj (iz milion opravdanih razloga, jebiga sjebana situacija) i koliko sam ja uspeo da provalim skoro niko ne placa kartu za autobus. Iz takve situacije ne moze se ni ocekivati bolje, busevi voze za dz iz ko zna kojih para po totalno sjebanom gradskom saobracaju.
[ losmipfc @ 19.12.2007. 14:23 ] @
Slabo si provalio. Velika vecina posjeduje mjesecne markice, i zato ne kucaju redovne karte u autobusu i zato ti se ucinilo da skoro niko ne placa kartu.

Naravno, postoje i oni koji stvarno ne placaju kartu, ali su u velikoj manjini.
[ Au197/79 @ 19.12.2007. 19:09 ] @
Baš sam pre neki dan čitao u novinama da se po podacima GSP-a švercuje svaki 60. putnik. Nek su njihovi podaci pogrešni pa opet je jako malo švercera, što se i vidi prilikom kontrola. Obično po vozilu ne nahvataju više od 1-og švercera.
[ I0stream @ 20.12.2007. 14:51 ] @
Da, to je tacno sto je pisalo u novinama.

Citat:
Au197/79: GSP radi po sovjetskom radnom vremenu. Npr. 108 za Krnjaču saobraća 3 puta na sat od 5!!! ujutro, a u 8 mu prestaje špic pa idu na svakih pola sata. Ja naravno radim od 15 do 9 i baš dolazim na Bogosloviju kad im prestaje špic :(

Mislim da su poslednje istraživanje špiceva u GSP-u radili još dok je Tito bio živ. Pa i ono malo firmi što još uvek radi od 6 sati su neki socrealistički relikti u kojima radi samo portirnica sa čuvarskom službom.


Pa istrazivanja spiceva im radi Direkcija za JP grada Beograda. Zvao sam ih i popricao sa njima. Kao " znamo mi da je teska situacija ali grad nema para da dotira nove buseve jer kao svaki kosta grad mnogo".

Rekao mi je takodje da je GSP narucio oko 100 buseva od Ikara... Koliko je pouzdana ta narudzba vidjecemo :). Ja jedino znam da vise nemam namjeru da ulazim u GSP-ovu harmoniku cim vidim da je model ofarban u zuto ili ima drvena sjedista. To je ona stara serija od koje se gusim od smrada nafte iz motora i simfonije koju ispusta... uzas..

Kada je sada ovakva katastrofa, jel mi moze neko reci kakva je bila npr. 95. godine itd. ?
[ Au197/79 @ 20.12.2007. 20:43 ] @
'95. je bila katastrofa, jer je čitav gsp radio sa 800 vozila zvanično mada ih je opozicija prozivala da lažu te da je ukupno 500 vozila. A retko ko se vozio kolima, ja sam kad su štrajkovali vozači, išao peške do gimnazije kroz Omladinskih brigada i za sve vreme pešačenja nisam video jedan jedini automobil da prođe! Autobusi su svi bili sa harmonika vratima, bus se na stanici zadržavao više minuta pokušavajući da zatvori vrata. Ljudima su visile torbe, gardaroba a bogme i udovi iz tih vrata. A što štipaju... Ova moderna te poguraju u nutra a harmonika razvaljuje (ali joj se osvetiš tako što se navališ na nju pa čik nek se otvori na sledećoj stanici). Od gužvi još uvek vučem tramu, klaustrofobiju i strah od mase. Uvek sam mislio da će se bus jednom toliko napuniti da više niko neće moći da se malo sbije kako bi se otvorila vrata, te da ćemo u jednom momentu pući, porazbijati prozore i dočepati se vazduha. Da napomenem da su tadašnji autobusi imali mnogo deblji pod, mnogo strimije i uže stepenice, na zglobu je ona šipka sa strane bila uska, a između poda i plafona nije bilo više od 2 metra (ni sam ne znam kako se nismo pogušili).

Autobusi su toliko izraubovani bili da je jedna žena poginula tako što je sedela iznad točka, pukao je vazdušni jastuk a s njim se čitavo sedište sa nesrećnicom sručilo pod točak.
[ BluesRocker @ 21.12.2007. 10:25 ] @
Citat:
-Koliko ste samo puta vidjeli 3 ista busa jedan za drugim a poslije toga cekali po 20 minuta.

Ja imam neku svoju teoriju da vozači zajedno piju kafu pa onda kako koji ispije krene.
Inače čuo sam da će stare pečurke zameniti sa novim nadstrešnicama, a tamo gde nije bilo ništa premestiće stare pečurke koje više nisu ni za staro gvožđe. Za nešto što je stvarno bitno nema se para, a na novogodišnje ukrase, koncerte i razne gluposti bacaju pare.
[ Dr.sima @ 21.12.2007. 11:20 ] @
A jel neko cekao 74 skoro ... pola sata cekanja je redovno ....
[ I0stream @ 23.12.2007. 00:33 ] @
Nadam se da ce ti novi busevi dobro doci mada realno 100 buseva je nista, kad npr 20 minimum mora otici na liniju 601, i makar 8 na 95 jer ih sada saobraca od 41-44 komada.

Uzas je pravi otkako je otvoren Delta City, pa su stalno puni busevi od brdjana sto zive preko Save, naravno salim se , ne uzimajte to zdravo za gotovo, ali velika kolicina naroda posjecuje i nenormalne su guzve bas jednim djelom i zbog njega...

Kad je Misko vec toliki budza mogao bi da dotira makar 6 buseva na liniji 7a i 95...



[Ovu poruku je menjao I0stream dana 23.12.2007. u 01:55 GMT+1]
[ smsnet @ 23.12.2007. 12:21 ] @

Posle mesec dana u zap.evropi i voznje metrom&busem&vozom, odlucio da i ja budem malo evropljanin u Beogradu. Zasto da idem kolima na posao kad imam direktnu BUS liniju, polazim sa prve stanice, isplativije je, mozda cak i brze od kola, mogu da citam nesto i pripremim se za radni dan, manje je stresa u prevozu.

Ponedeljak
Krenuo malo ranije nego inace, cekam BUS 20-25minuta ( na tabli pishe krece na 6-8min ) xmm mozda mi je otishao 30sc ranije nije problem, sacekacu ... na prvoj sam stanici, ali ne lezi vraze penzioneri napunili BUS jos na okretnici prepoznajem ih, uniformisani su, utoplili se, jakne, salovi, kape, rukavice, krenuli da od ranog jutra love snizenja po trznim centrima na NBGD, ok nije frka da stojim, ali od citanja nema nista. Autobus se jedva probija preko Gazele, niko da ga propusti... Zakasnim dobrih 30min.
Povratak, uzas, kod Sava centra ne mozes iglu da ubodes u BUS, visi se na vratima, propustam 2-3 prevoza, cekam 20-30min, uspevam nekako da se uguram u jedan... isti oni penzioneri se vracaju sa kesama, jos veca guzva.

Dolazim kuci, postujem temu na ES da se penzionerima zabrani koriscenje prvoza u spicu, moderator mi zakljucava temu... bash me nece.

Na sajtu GSP-a nadjem email za kontakt, napishem email, pitam ih zasto autobusi kasne ... sta drugo mogu da uradim?
Utorak
Krenem jos ranije od kuce, opet ista prica od juce, cekam 20-25minuta, nemam pojma sta se desava, ali ja opet kasnim na posao,

Sreda
Krenem ranije, odem na okretnicu, nema autobusa.... dolaze dva... jedan dupli & jedan skraceni, naravno, onaj skraceni polazi
na sledecoj stanici ulazi bakica, gleda me, ja gledam nju i sta da radim, ustanem ... pitam se sta ona radi u pola 9 u prevozu?

Cetvrtak
Idem kolima na posao.

Dve nedelje kasnije dobija odgovor iz GSP-a, ucinice sve sto je u njihovoj moci... danas cujem da otvaraju callcentar za zalbe putnika... ko zna mozda se i kod nas nesto promeni po pitanju prevoza, na bolje nadam se. :)

P.S.
Sa kolegama komentarishem prevoz u BGD.... svi primecuju da je u danima kada su temperature ispod nule mnogo lakse doci na posao, verovatno je penzionerima & besposlicarima hladno.






[ zmau @ 28.12.2007. 15:42 ] @
Pa, vidi, jes fakat da je prosečno vreme čekanja na bus sve veće u poslednje vreme. I gužva, je li, srazmerno tome. Ali bih za tu situaciju ponajmanje okrivljavao sam GSP, mada i njima svašta zameram.
U ovom gradu jednostavno nema nikakvog reda u saobraćaju. Gomile bahatih mamlaza na 4 točka po ceo dan okupiraju žutu traku po celom gradu, a policija to toleriše. Pogledaj recimo Pupinov (Lenjinov) bulevar u smeru ka gradu popodne. Možda frtalj žute trake zauzmu autobusi, uleti po koji taksista, a ostalo su sve vozila koja po zakonu ne smeju da privire tu.
I naravno da će svaki bus proći semafor na treće umesto iz prvo zeleno i naravno da će mu trebati triput više vremena (i svih ostalih resursa!) nego što bi u normalnoj situaciji. I ova situacija je kako vreme prolazi i kupovna moć u Srba raste (za razliku od kulture i smisla za život u gradu) – sve gora. Posledice su veliki gubici u vremenu, živcima i ljudskom dostojanstvu. Ali strašno mali broj ljudi uopšte percipira ovaj problem i zato nije ni čudo što ni vlast nije ništa pametnija pa i ne tera nikog da (za početak, makar) poštuje postojeći zakon.
Slažem se da postoji taj sindrom – šoferi popiju po kafu pa aj zajedno za volan, ali verujem da je u dosta slučajeva pojava karavana posledica promenljive gužve u saobraćaju.
Smem da se opkladim da bi GSP – kad bi od strane gradske policije imao obezbeđene normalne uslove rada – bez ikakvih dodatnih ulaganja postao sasvim dobar servis u većem delu grada.
[ Milan M. Radovic @ 28.12.2007. 16:46 ] @
Jedno je sigurno... Autobusi tj. vozaci autobusa divljaju... mnogo divljaju...pravo je cudo kako nisu nekog ubili do sad..ili jesu?
[ intelko @ 29.12.2008. 19:39 ] @
primeceno je:

da u vozilima gsp-a namerno ne greju a da leti namerno ukljuce grejanje
[ filip_caca @ 29.12.2008. 20:23 ] @
koji carevi...
[ Daniel011 @ 30.12.2008. 15:41 ] @
Citat:
intelko: primeceno je:

da u vozilima gsp-a namerno ne greju a da leti namerno ukljuce grejanje

Vrlo zanimljivo... El' može neki lnk koji to potkrepljuje?

Evo od mene jedan: GSP vozač 74-ke rešava ukrštenicu
[ dmauka @ 30.12.2008. 18:33 ] @
Citat:
smsnet na tabli pishe krece na 6-8min )


fenomenalno!! ti nisi cuo za cuvenu postapalicu koja se tice tabli u ovim krajevima?



Iz kog li je plemena ovaj indijanac, toliko voodoo lutkica na soferki jos nisam video. Ima li negde malu ljudku lobanju?
[ losmipfc @ 30.12.2008. 18:44 ] @
Citat:
Daniel011: Vrlo zanimljivo... El' može neki lnk koji to potkrepljuje?


Ne treba link, evo ja se svako jutro ziv smrznem u prevozu. Hladnije unutra, nego napolju. Da ne bude zabune, u pitanju su stare trole, u ovim novim autobusima ima grejanje.
[ Daniel011 @ 30.12.2008. 19:24 ] @
Ma, da su trole ledare, to svi dobro znamo, nego mene je više zaintrigirao onaj drugi deo rečenice,
Citat:
intelko: a da leti namerno ukljuce grejanje

Ajd nekako bih mogao i da razumem da zimi namerno ne greju. Štede, ili šta već...
Ali, da leti namerno uključuju grejanje?! Koja im je tu računica?
[ boban779 @ 30.12.2008. 19:43 ] @
Samo neka poskupljuju kartu, smanjiće gužvu u vozilima.
[ stil @ 31.12.2008. 09:45 ] @
Što se tiče grejanja tokom letnjih meseci. Ukoliko je sistem za hlađenje motora loš, dakle hladnjak iz nekog razloga nije dovoljan da snizi temperaturu motora onda se uključuje "grejanje" koje sada služi kao "hlađenje motora" . Rashladni sistem motora i grejanje putnika su jedan sistem kroz koji protiče rashladni fluid. Taj fluid se po potrebi može preusmeriti i kroz "grejače" putnika u unutrašnjosti vozila ili samo (motor - pumpa - hladnjak) kako bi trebalo da bude u letnjim mesecima. U zimskim mesecima kada motor dostigne dovoljno visoku temperaturu rashladni fluid se pušta da teče kroz rashladna tela u prostoru za putnike i tako se vrši njegovo zagrevanje.
[ intelko @ 31.12.2008. 15:44 ] @
Citat:
stil: Što se tiče grejanja tokom letnjih meseci. Ukoliko je sistem za hlađenje motora loš, dakle hladnjak iz nekog razloga nije dovoljan da snizi temperaturu motora onda se uključuje "grejanje" koje sada služi kao "hlađenje motora" . Rashladni sistem motora i grejanje putnika su jedan sistem kroz koji protiče rashladni fluid. Taj fluid se po potrebi može preusmeriti i kroz "grejače" putnika u unutrašnjosti vozila ili samo (motor - pumpa - hladnjak) kako bi trebalo da bude u letnjim mesecima. U zimskim mesecima kada motor dostigne dovoljno visoku temperaturu rashladni fluid se pušta da teče kroz rashladna tela u prostoru za putnike i tako se vrši njegovo zagrevanje.


kao u vreme hitlera.
[ Daniel011 @ 04.01.2009. 09:28 ] @
Ono što se juče desilo na mojoj raskrsnici podsetilo me na ovu temu.

Mnogo gora stvar od neprijatnosti kojima su izloženi putnici u vozilima GSP-a, predstavlja direktno ugrožavanje života pešaka na trotoarima od strane istih tih vozila. Pre svega trolejbusa.

Prvo se začuo jedan veliki prasak, zatim neki udarci i lomljava. Šta je bilo - trolejbus je prilikom skretanja na raskrsnici pokidao visokonaponski vod, koji je pao na trotoar. Samo nekom neviđenom srećom, niko u tom trenutku tuda nije prolazio, tako da nije bilo nastradalih:




Trola, koja se tom prilikom otkačila, zveknula je rasvetni stub, a ovaj je zatim udario u terasu na 2. spratu zgrade i okrznuo jedan njen deo:




Isto to, samo iz drugog ugla. Ovde se vidi i trolejbus koji je napravio sav ovaj cirkus:




Inače ovo je veoma čest slučaj na ovoj raskrsnici (a verovatno i na ostalima). Komšija koji živi na 1. spratu kaže da upravo zbog tih trolejbusa, non-stop drže zatvorene šalone na prozorima, jer im se ranije nekoliko puta dešavalo da im, kada se trola otkači, jedan deo te trole, neka gvozdena budža, ne znam tačno kako se zove, razbije prozor i uleti u sobu. Na svu sreću, nijednom kad se to desilo niko nije bio u toj sobi.

Primetio je i da se to češće dešava u vreme slabijeg saobraćaja - vikendom i praznicima. Na prvi pogled nema logike, jer je tada i broj trolejbusa na ulicama manji. Jedino objašnjenje je da tada mnogi vozači trolejbusa vide čist put, zgaze malo više na gas i ulete u krivinu brže nego što je propisano, pa se zbog toga upravo tada češće i dešavaju ovakve havarije.



@stil, hvala za pojašnjenje u vezi grejanja. Primenjivao sam to ponekad na autu tokom vrućina kad se motor pregrevao, a eto, sad mi nije palo na pamet.
[ intelko @ 04.01.2009. 15:13 ] @
Citat:
Daniel011:...Komšija koji živi na 1. spratu kaže da upravo zbog tih trolejbusa, non-stop drže zatvorene šalone na prozorima, jer im se ranije nekoliko puta dešavalo da im, kada se trola otkači, jedan deo te trole, neka gvozdena budža, ne znam tačno kako se zove, razbije prozor i uleti u sobu....


jeste, kad se ta budza otkaci, ona landara levo desno celom njenom duzinom a ima vise metara...
[ S_Kid @ 04.01.2009. 15:30 ] @
Ja sam jedan od švercera, ne vidim način da me neko ubedi da platim kartu, doduše ne vozim se svakodnevno ali svejedno...

Cena karte za prevoz u Parizu je oko 96 dinara, možeš da kombinuješ linije dok ne stigneš na odredište, 13 metro linija ako dobro pamtim. U Parizu, vožnja za Beogradske uslove tipa Borča - Železnik ne traje više od 20 minuta. U Beogradu karta će koštati 80 dinara od posle praznika, a od Borče do Železnika treba koliko? Dva sata? U kojim uslovima?

Da je karta 10 ili eventualno 15 dinara, kupovao bih i plaćao, ovako ne pada mi na pamet. Kad bi se svi vozili džabe i sabotirali nove cene prevoza, nešto bi se promenilo, obzirom da svi samo ćute i kukaju, ostaće kukavno. Isto važi i za nove cene grejanja.
[ touch_master @ 06.01.2009. 12:10 ] @
Ko kupuje kartu za gradski taj krade samog sebe ...
[ zaraza @ 06.01.2009. 13:06 ] @
A jel vi kad udjete u prodavnicu da kupite leba ukradete taj leba zato sto mislite da je preskup?
Ili kradete DVD playere jer su u inostranstvu jeftiniji?
[ kime1 @ 06.01.2009. 13:17 ] @
karta je 80 din u busu, a na trafici je 40 valjda.. što se cena tiče, mislim da su u Beču dosta skuplje (2€, u Zagrebu i Rijeci isto tako, iako su manji gradovi...).
Zar misliš da je u redu da se polovini građana Beograda subvencioniše grejanje, a onima koji nisu te sreće ne? Onda neka se subvencioniše i ugalj/drva/gas na šta se već ljudi greju, pa neka bude pošteno... Ne treba da bude skuplje za one koji su na toplanama, ali ne može da bude ni 2-3 puta jeftinije (osim ako je to tržišna cena)...

inače se i ja švercam u busu često (za par stanica), ali ne mislim da su karte preskupe, setim se samo kako je nekad bilo...
[ noreniou @ 06.01.2009. 14:18 ] @
kad se pogleda cena prevoza za osobe koje kupuju markice, a dnevno promene min. 4 busa, dolazi se do toga i da je za nase uslove ista veoma povoljna. Inace ono sto bi licno voleo da se uradi, jeste da nakon sto ugrade kamere u sva vozila, naprave sistem u kojem je u centru (a na centar mislim deo od kalemegdana do slavije) omogucena potpuna besplatna voznja, dok bi se van centra koristile markice ili kupovale karte kod vozaca (kad se ide ka centru, ako nemas kartu, kupis je odmah kad udjes u vozilo, kad se ide iz centra, a nemas markicu, kupujes kartu od vozaca na izlasku iz busa (ako se pravis pametan i neces da platis - lepo postoje kamere u busu koje snimaju, a snimak se koristi kao dokaz...), na kioscima bih omoguci kupovina samo celodnevnih karata, sada ce neki reci -to lepo zvuci u teoriji, a praksa ? - Praksa je recimo grad Sijetl koji ima tako uradjen sistem prevoza (pojedinacna karta kosta od 1.50$ ) i veoma je retka situacija da vidis da cak i skitnica odbija da plati kartu jer zna da ce onda biti u velikom problemu.

^^^ mali off u vezi grejanja
Stalno se ponavlja prica da grad sa silnim milionima subvenise BG Termoelektrane
(preduzece gde su bila i gde su jos uvek i gde ce nazalost uvek biti silna tenderska naduvavanja cena/kradje na veliko jer je politika ''-pa nece svoj na svoga-'' najveci zastitnik javashluka i nerada )
posto, zaboga cena centralnog grejanja nije trzisna.
- Mislim, po meni, glupost nevidjena. Zasto je tako? CG se, ljudi, placa u jednakim iznosima tokom svih 12 meseci, grejanje u najgorem slucaju se omogucava 6 meseci (znaci nek je svaki dan - ). Jer se neko greje drvima svih 12 meseci, jer neko koristi ugalj za grejanje leti na +35 cisto da mu bude jos malo toplije ?
Smatram da je za stan/kucu kad se sve uporedi najjeftinije grejanje u solo reziji jer onda imas troskove samo kad se grejes, cim je malo toplije manje koristis energente i manji su ti troskovi, dok je sistem CG nevidjena pljacka ljudi.
[ touch_master @ 06.01.2009. 17:20 ] @
Ja kada kupujem hleb ja ne cekam ispred prodavnice pola sata da bih kupio nesto sto na sve lici samo ne na hleb. Onda prodavac hleb ne bi ni trebao da prodaje ako niko nece da ga kupi. A posto mora da se jede hleba, a napolju je ljuta zima onda mora covek da se snadje. Jel to lepo od nase lepe drzavice da gradjane stavlja u takvu situaciju...
[ kime1 @ 06.01.2009. 21:50 ] @
off: naravno da se misli na svih 12 meseci, kad se spominje cena CG, ali opet, izračunaj koliko košta grejanje na gas, pa uporedi... U javnim preduzećima uvek negde curi lova, ali to je problem druge vrste i ima ga pomalo svugde... Opet, ne verujem da ima povoljnije grejanje od CG, kad se uzme u obzir da se greje ceo stan, dok malo ljudi greje ceo stan/kucu ako se greje alternativno...

Na kraju brojke su jasne, u pogledu toga koliko se subvencioniše...


isto važi i za gsp, ne verujem da za 40 din može se mnogo voziti, pogotovo ako računamo i parking :)
[ S_Kid @ 09.01.2009. 00:07 ] @
Grejanje sam pomenuo u smislu - niko ne plati infostan, izadje se na ulice i mirna bačka, vrate se stare cene za dva dana. Razlika je što ja ako ne plaćam infostan mogu da mi zavrnu grejanje, a da svi ne plate infostan malo je SF. Sa prevozom je mnogo lakše, ja ne plaćam kartu i nikom ništa. Da svi reše tako da rade iz protesta, imali bi i realne cene prevoza.

A što se hleba tiče, ima ga i za 30 i 130 dinara. Kupujem onaj koji mi se tog dana svidi, koji je vruć i ukusan. A brz i efikasan prevoz u Beogradu ne postoji. Da imamo 3-4 metro linije i da na posao mogu da stignem za <20 minuta plaćao bih kartu i 100 dinara, bez problema.
[ savanah @ 18.02.2009. 08:39 ] @
svako zaposlen radi da zaradi, a zaradjuje jer mu je novac potreban da bi sebi i porodici koju verovatno ima obezbedio egzistenciju u najsirem smislu reci. isto tako i sa prevozom....covek koji vas vozi je placen za to a novac dolazi od para koje vi dajete za tu uslugu putem kupivine karata, markica....
asocijacija sa kupovinom hleba u prodavnici je i dobra i losa tj. neadekvatna....dobra - jer je neplacanje karte prekrsaj isto takav kao i sitna kradja u prodavnici.osim sto u radnji vi kradete od onog ko je vlasnik radnje a u prevozu kradete od vas samih jer je prevoz javan i sto je losije placen losiji ce vam i biti.
neadekvatna jer se bez hleba ne moze a sto se prevoza tice niko vas ne prisiljava da udjete u gradski prevoz ( imate city bus,pa taxi, pa mnogi imaju svoja privatna vozila) molim lepo....dakle, za hleb mora da bude a prevoz je sekundaran.(bar sto se tice prezivlajvanja a tako veruje vecina ljudi)
sa druge strane najveci gradski prevoznik ne raspolaze novcem po slobodnoj volji svojih direktora vec kao i druge komunalne firme u beogradu zavisi od skupstine grada, gradske vlade i direkcije za javni prevoz....mnogi ne znaju da ako vam je prevoz los a mislite i verujete da bi mogli da se stvore uslovi za njegovo poboljsanje dovoljno je da skupite stotinak potpisa sugradjana i da tu listu predate direkciji za javni prevoz u vidu molbe da se uvede jos neki polazak ili da se pomeri stanica, ili trasa autobusa. dakle, rec gradjana se postuje i uvazava.(ranije se radilo to preko mesnih zajednica a sad one mogu da se i preskoce a adresu i broj telefona te direkcije imate u svakom vozilu javnog prevoza, samo potrazite nalepnicu)
sa druge strane sto se cene prevoza tice najveci teret snose zaposleni putnici koji placaju najskuplju markicu,srecom po njih pa je zakonom o radu regulisano da je poslodavac duzan da snosi troskove radnikovog dolazenja-odlazenja na posao.sa druge strane grad je subvencionisao povlascene kategorije(osn.skolu, srednju, skolu,studente, penzionere, invalide,izbegla lica i nezaposlene) kojima prevoz zapravo kosta isto koliko i za zaposlene ali grad placa razliku u ceni.
imamo tu jos kategoriju besplatnih karata za stara lica, od 70godina i od 60 godina za lica sa malom penzijom, misli da je limit 18.000 dinara. pa i sami znate da je penzionera sa malim primanjima najvise a mi smo u sustini staracka drzava. pa ako uzmete da prevoz neko ipak mora da plati ( u ovom slucaju onaj ko radi i zaradjuje) onda ne bi trebalo da vas cudi sto je cena tolika kolika je