[ SmilieBG @ 17.12.2007. 09:59 ] @
| Pozdrav,
Sta (ako ista) koristite u zimskim periodima da olaksate start dizela?
Ovde (NL) je nocas bilo prvo put ispod nule i jutros mi je trebalo par sekundi da upali auto (obicno pali 'iz prve'). Naravno, sve je to bilo propraceno valjanom kolicinom dima iz auspuha :)
Poz,
Sale |
[ bakara @ 17.12.2007. 10:20 ] @
Ja koristim euro dizel i lepo je palio i na -8, osim bucnijeg rada i sporijeg zagrevanja nikakvih drugih problema nisam imao...
Mislim da dzaba dizes frku
[ SmilieBG @ 17.12.2007. 11:31 ] @
Ma za NL mi nije toliko strasno, ovde je zima oko 0 stepeni.
Ali za par dana idem za BG, gde sam cuo da je dobar minus :)
Pa cisto preventivno ;)
poz,
Sale
[ bakara @ 17.12.2007. 11:36 ] @
Ma jok, evo trenutno je 0 stepeni, a ocekuje se otopljenje
[ palomas @ 17.12.2007. 13:45 ] @
Kod velikih hladnoća i niskih temperatura, najbolje rješenje je doza start spreja, koji se uštrca u otvor usisne grane ispred filtera zraka. Čim motor usisa sprej, upalit će sigurno. To je daleko bolje rješenje nego predugo "verglanje", koje uništava anlaser i ubacuje previše nafte u cilindre.
Već je poznata činjenica da prvog jutra kad su baš niske temperature, polovica dizelaša neće upaliti, i onda su serviseri zatrpani poslom oko hitnih intervencija na dizelašima..
[ vladd @ 17.12.2007. 14:03 ] @
Dobri grejaci, dobar accu, normalno gorivo (ne ono "iz zaliha"), nema nikakvih problema, naravno, ako su se postovali svi oni silni napisani saveti o odrzavanju vozila...
Poz.
[ RS TURBO @ 17.12.2007. 18:16 ] @
ako imas garazu za ledeno vrijeme je dusu dalo za diesele jer njima je to smrt u odnosu na benzin koji pali na bilo kojem vremenu... dobro ga utopli preko noci i neces imati problema sa jutarnjim paljenjem. ali obavezno ako nisi mijenjao grijace a tesko ti pali zamijeni ih i fiter goriva...
[ bakara @ 17.12.2007. 20:12 ] @
@RS TURBO
kakva smrt ti pada na pamet...nemoj ovde siriti dezinformacije, jos malo pa ce ljudi pomisliti da se zimi ne mogu voziti dizelasi.
Svaki ispravan auto mora upaliti iz prve, ako nije tako treba mu servis a ne cekanje proleca
[ Ilic Igor @ 17.12.2007. 20:25 ] @
Citat: SmilieBG:
jutros mi je trebalo par sekundi da upali auto
Par sekundi, kad vidis po Beogradu da verglaju po par minuta shvatices koliko dobar motor imas :).
[ RS TURBO @ 17.12.2007. 20:39 ] @
da to je uredu ako ne upali u servis ali opet kad je minus malo veci oni malo teze pale u odnosu na benzinca (normalno ako je auto novo sve je novo na njemu pa nema problema s tim)...ali ako nije promijenio grijace a oni su malo stari (slabije griju) hehe taj ce malo da teze pali kad dodje -15... kakvi se ja scena nagledam zimi sa tim dieselima ajoj kako pale ujutro to su scene samo takve
hehehe tu si upravu Ilic Igor
pozzz
[ milos23 @ 17.12.2007. 22:06 ] @
Vec odgovorise ljudi, grejaci, dobar akumulator i postovanje procedure prilikom paljenja da se iskljuce svi el. uredjaji i nema zime :)
[ pantic68 @ 17.12.2007. 22:23 ] @
Motor sa dobrom kompresijom, ispravni grejaci i akumulator, dizne manje vise i dizel pali isto kao i benzin sve do tacke kad se nafta pretvori u parafin. I tada upali ali na kratko. Akumulatoru pada kapacitet i struja koju moze da isporuci na niskim temperaturama pa i to treba imati u vidu. Ovde kruze price da dizel auti specijalno opeli ne mogu da se voze zimi. Ko i sve ostalo u drzavi i motori su kod polovine dotrajali.
[ vladd @ 17.12.2007. 23:37 ] @
Struje mu treba srazmerno kao benzincu. Valjda je u dizelu veci accu, za ekstra potrebe grejaca i nesto jaceg startera, ali bar nema bobinu..:)
Poz.
[ pantic68 @ 18.12.2007. 01:12 ] @
Hteo sam reci da na niskim temperaturama prilikom opterecenja kod paljenja, akumulatoru znatno vise pada napon nego u normalnim uslovima. To i zgusnuto ulje uzrokuju sporije okretanje motora. Pomaze unosenje akumulatora na toplo kad je -15.
[ RS TURBO @ 18.12.2007. 10:18 ] @
nema bombinu ali zato ima ono cekaj grijace pa pali... nece da upali opet par puta grijace pa pali opet nece i kad napokon upali dimna zavjesa je iza :)... benzinac daj kontak pali aaa pali iz prve :)
pozzz
[ SmilieBG @ 18.12.2007. 10:46 ] @
Iskreno, tehnicki mu se sprema tek kad stigne u Beograd. Medjutim do sada nije bilo nekih prevelikih problema. Nocas je bilo -5 i upalio na prvi okret kljuca jutros.
Naravno, sva elektronika (sem one, koju ne mogu da gasim) je ugasena kad palim motor. Primetno 'povuce' struju.
Zapisao sam sta u svakom slucaju sve treba proveriti.
Poz,
Sale
PS. posto reklamiranje nije dozvoljeno, ako neko zna neki dobar pezo servis u BG-u, neka mi sibne PM. Ovlasceni diler otpada, taj je skup koliko i ovaj u NL :(
[ vladd @ 18.12.2007. 11:31 ] @
Na -15, mnogo toga u autu treba da je u perfektnom stanju, a ne samo akumulator, pozeljno je da auto nije stariji od par godina, ili da je detaljno "sredjen", do zadnjeg srafa, tj sajle.
Inace "zvrndanje" na -15 ima puno "iznendjenja"....najcesce se ne stigne daleko..
Da se ne "frljamo" olako sa minusom...
Poz.
[ hakinen @ 18.12.2007. 14:00 ] @
Citat: pantic68: Pomaze unosenje akumulatora na toplo kad je -15.
Pomaze ako vozis zastavu, al ako vozis neki strani auto sa elektronikom novije generacije, napravio si stetu od 100e minuimu u startu
[ bakara @ 18.12.2007. 14:39 ] @
@hakinen
Kakvu stetu od 100e?
Jesu li to opet neke lovacke price u pitanju ili si mislio na nesto konkretno?
[ cozmo_im @ 18.12.2007. 15:46 ] @
Kakva steta? Burazer ima Xsaru Picasso i zezo ga akumulator (izgleda da je za zamenu), punio ga je (skido sa auta), nista se nije desilo, nikakva steta, sve radi normalno.
U pitanju je 1.9 dizel.
Moze da napravis stetu ako nepazljivo rukujes sa akumulatorom, to je vec druga prica...
[ SmilieBG @ 18.12.2007. 18:37 ] @
Samo vadjenje akomulatora ne bi trebalo da steti, sem ako ne napravis nekakav kratak spoj u toj akciji. Pored toga, moze da ti se recimo resetuju sat i auto radio (ako je kodiran) pa da moras ponovo da ga otkljucavas.
Ali recimo, jedan moj drug je u NL Fiat Stilo (Abarth), koji je prepun elektronike palio na drugi akumulator. Auto je upalio, ali je 'sprzio' jos i gomilu elektronike. Izbacivalo mu je jedno 5-6 gresaka na kompu :(
Prema tome, treba oprezno sa tim, jer kako god ga okrenes - to je ipak struja :)
Poz,
Sale
[ RS TURBO @ 18.12.2007. 18:38 ] @
stetu hehehe da steta je brisanje sata (sat za vrijeme,casnik,clock kako god) i drugo ako je originalni autoradio onda mora jos kod na njega unijeti i to je to nema vece stete od navedenog. Nicem drugom ne moze skoditi ako skines akumulator na autu stare i nove generacije. Normalno ako nema neke dodatno ugradjivane opreme (koju je naknadno ugradjivao u auto) koja zahtjeva stalni plus (+) sa akumulatora mada ne vjerujem.
pozzz
[ hakinen @ 18.12.2007. 21:25 ] @
Koliko sam ja upoznat, al verovatno sa nepouzdanim informacijama, da noviji auti moraju da imaju stalan plus jel se komp u kolima resetuje ako ostane bez napona! Zato sam rekao da je steta 100e, slepanje do servisa, i servis tj popravka centralne jedinice!
Znam da se ljudima sa alfom to desavalo( imam majstora okorelog alfistu) pa sam zato to rekao!
[ vladd @ 19.12.2007. 10:05 ] @
Resetuje se, ali to je standardna procedura svakog racunara.
Cak se i preporucuje da se otkaci plus klema, ako se auto ne koristi duze vreme. Leti, zimi se skine ceo accu.
Eventualno se obrise ram memorija, sa zapamcenim nekim vrednostima, ali se ona "napuni" nakomn nekoliko sati-dana voznje.
Ne bi trebalo da izazove crkavanje kompa, mada oni znaju da crknu i bez vidljivog razloga. Ali, to su retki slucajevi, otprilike kao i lom radilice...
Poz.
[ cozmo_im @ 19.12.2007. 10:26 ] @
Kakvo bre przenje kompjutera i ostale "lovacke" price. Svedok sam paljenja Audia A6 (kod mene u ulici) na kablove (auto je kupljen na nekoj licitaciji i izgleda da od stajanja je aku otisao) i nit mu se sta sprzilo, nit mu se sta pokvarilo (a i koliko je auto dugo stajao bez struje - ko zna). Covek je samo ispostovao proceduru pri paljenju na kablove i ne razumem sta tu moze da se "sprzi".
Kao i burazerova Picassa - samo se sve resetovalo (nema fabricki radio) i vozi misko.
Pretpostavljam da samo lose rukovanje strujom moze da napravi stetu.
[ RS TURBO @ 19.12.2007. 11:45 ] @
Ja koliko sam s tim upucen i koliko sam puta to radio meni se nikad nista slicno nije desilo kod mene je stojala alfa 164 3.0 V6 24V super i bio je otisao lezaj na radilici. Covjek nije htjeo da to dira nego da naruci novu radilicu (posto je ova otisla) i radilicu smo cekali oko 2-3 mjeseca zog kasnjenja narudjbi a bila je zima i tako da sam izvadio akumulator iz nje i nakon toliko vremena i kad se satvaila auto je normalno palio nije nista crklo samo se obrisao kood sa auto radia i to je to bilo... A racunar ili komp od auta moze da izgori skidanjem kleme (+ ili - kleme nije bitno) sa auta ako je motor upaljen tada dolazi do crkavanja racunara ili komp ali nece odmah cim skines crknuti nego nakon par sek ili min ali ce 100% da rikne.
pozzz
[ BigFoot @ 20.12.2007. 21:19 ] @
Fiat Stilo 1.9JTD, upravo upalio bez ikakvog problema, na -8 oC
P.S. SmileBG, da nisi menjao Stila, ne bi sad razmišljao
[ pudar @ 21.12.2007. 02:59 ] @
Ma pali sve sto ima dobru kompresiju,grejace,akumulator i anlaser. U vojsci sam vozio Mercedes 250d 124,1990,430.000km na satu(poslednjih 300.000 u vojsci),dva puta bio na krovu,tri puta menjana boja,preziveo sve ratove,sipa se neka smrdljiva vojna nafta bez aditiva i na -19 -20 vergla SAMO DVE SEKUNDE i pali ko mina!(ja vozim samo audi-vw dizel program i oni dobro pale,ali stvarno nisam mogao da pomislim da je Mercedes dizel toliko pouzdan na niskim temperaturama!)
[ SmilieBG @ 21.12.2007. 10:09 ] @
@BigFoot - true, true :)
Sto se tice crkavanja kompa, kao sto sam vec rekao, jedan drug je na Stilo sprzio komp (a la 600 evra) kada ga je palio na kablove :)
Zato kod Stila i akomulator jeste tako zapakovan da mu ne mozes lako prici ;-)
Poz,
Sale
[ popovicvl @ 21.12.2007. 11:14 ] @
Meni jednom nije upalio Orion na -20.Benzinac,pa nista.Nije mogao ni da zavergla,menjac jedva da sam mogao da pomerim iz polozaja prve brzine.
Malo ga gurnuli,da "samelje" ulje u menjacu i upalio je.
[ vladd @ 21.12.2007. 12:35 ] @
Pa sve je receno, sto razvodnjavate situaciju sa pojedinacnim primerima, parcijalno loseg (bolje receno stedljivijeg) odrzavanja.
Ne ocekuje se od vlasnika karavana (ford-opel, uopste) da koriste sinteticka ulja i dobre akumulatore. Oni su na "olimpijadi stednje". Kada moze Ignacio Lopez, mogu i oni..
Poz.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|