[ slyder @ 18.12.2007. 23:36 ] @
| Pozdrav ljudi,
razumem se u automobile (generalno), ali kada nesto ne znam, ja onda pitam :)
Jedan caletov prijatelj hoce da uzme auto i izbor je sveo na Ford Escort V ili Fiat Tipo.
U ove automobile se ne razumem preterano, nisam ih vozio, niti imao bilo kakva bliska iskustva sa njima.
Suma koju je spreman da izdvoji je oko 2400 - 2500 evra (plus, veliki servis nakon kupovine).
Ford escort bi verovatno hteo u karav varijanti.
Sta vi mislite, kakvi su ovi automobili, koji motori su im ok... dizel, benzin/gas (i da li uopste imaju dobre motore... meni licno Ford i Fiat nisu bas sinonim za kvalitet i dugotrajnost, mada ima i onih koji se nece sloziti :D ).
Licno, ako bih bas ja morao da biram, opredelio bih se (pricam napamet) za Ford escort-a i to sa nekim motorom 1.6 dizel ako je u pitanju sedan varijanta ili 1.8 D ako je karavan.
|
[ RS TURBO @ 19.12.2007. 11:36 ] @
sto se tice tih auta ford escrot 1.8TD ili D,a ako hoce benzinski motor onda 1.6 16V 90 PS. A sto se tice motora oni su veoma dobri i izdrzljivi (nek prica ko sta hoce) ja bi licno uzeo benzinski motor pa ga stavio na plin to je bolja verzija od dizela jer su za dizela znatno skuplji dijelovi u odnosu na benzinski motor... fiat tipo sam vozao nije mi bas nesto u odnosu na escort V po udobnosti,preformansama,unutrasnjosti i vanjskom izgledu... vozao sam i ford escort V karavan 1.8D super je sto se tice potrosnje 5,5L gradse i dosta je fin za voziti i udoban. Oni nisu kvarljivi kao sto se prica tako da na to ne gleda.U odnosu dizel ili benzin ja bi benzin 1.6 16V 90 PS taj motor se dobro pokazao i dosta je izdrzljiv (sa redovnim odrzavanjem),a ako moze naci malo jaci jos bolje za njega :) eto ako te jos sta zanima pitaj.
pozzz
[ HoT_Steppa @ 19.12.2007. 12:25 ] @
Nema Escorta V 1.6D svi su 1.8D i 1.8TD. Posto je vecina sa pozamasnom kilometrazom bolji je izbor 1.6i i plin. Po nekim pricanjima 1.8D ima 2 zupcasta kaisa od kojih jedan hoce da preskoci pa napravi haos. Znaci, kod 1.8D redovna provera zupcastih.
Kao i kod vecine, savet, onaj koji nadjes u boljem stanju uzimaj. U njih ide jeftiniji plin sa lambda sondom, oko 350-400 evra. Isto vazi i za Tipo.
[ popovicvl @ 19.12.2007. 12:55 ] @
Ja sam imao Orion '91 1.6 8V 88 KS.Tad sam bio mlad,pa sam ga izlizao muski.Dogurao je na 300 K,produvao je na dihtunzima.Do zadnjeg dana sam ga po potrebi gurao do 6000 rpm.Svidja mi se to sto mi sedista nisu pukla,bila su od plisa,a nikad nisam stavljao presvlake na njih.Radilo je svako dugme,el. prozor,CB.Posle sam video coveka da ga je vozio jos neko vreme.Ford je jos pocetkom XX veka,kad su ljudi jahali konje,a VW razmisljao da li da stave cetvrtaste ili okrugle tockove,uveo je pojam kvalitet za putnicka vozila.Malo sale...
Posteno ja nisam video skoro Fiat Tipo na ulici,a nisu tako matori,proizvodili su se do '93.Svi su izgleda na vecna lovista...
[ RS TURBO @ 19.12.2007. 18:18 ] @
ja ljudima govorim da je tu kvaliteta a ljudi ne vjeruju :) hehehe da kao sto sam rekao jeftiniji mu je benzinski agregat zbog toga sto ga moze da prebaci na plin,a jeftiniji su mu dijelovi u odnosu na dizela i to dostaaa jeftiniji. Ja preporucujem Ford Escort V 1.6 16V i da ugradi plin i imace super auto koje je lako odrzavati,a nije skupo za odrzavanje u odnosu na dizel verziju istog auta.
pozzz
[ etjen @ 19.12.2007. 19:13 ] @
bolje Ford (mada nisam fan istog)
Tipo je svoje zavrsio...
[ slyder @ 20.12.2007. 00:27 ] @
Ja sam bas danas video jedno 5-6 Fiata Tipo u gradu, ali istina... vizuelno nisu primamljivi, a i licno mi se ne svidjaju Fiatovi motori.
Jel kod Escorta motor od 1.6 benzinac, dovoljno jak da pokrene karavan verziju u nekoj "zustrijoj" voznji? Caletov prijatelj je covek koji vise nije klinac, ali svakome dodje povremeno trenutak kada bi da oseti adrenalin i makar na cistom, pravom putu stisne papucicu gasa
Gde je Escort V u poredjenju sa Nemcima (recimo Golf '91-'92 ili Audi 80 "jaje"), po pitanju troskova odrzavanja... ako uzmemo situaciju da se kupuju samo originalni delovi, a ne kopije i falsh?
[ HoT_Steppa @ 20.12.2007. 11:08 ] @
Nemas potrebe za originalnim delovima, jer ima ljudi koji su uporedjivali neoriginalne (mala privreda) i originalne, desavalo se da su potpuno istog kvaliteta, a 2-3 puta jeftiniji. Na zalost, postoje delovi koje ne radi mala privreda a ima slucajeva da ponekad i nesto od toga ode, zbog neznanja ili bahatosti samog vozaca. Primer je remenica radilice. Ako se zapuse uljni kanali, ulje ce propistati gde god moze pa naravno i na radilici. Tada ce se pojesti hod i zbog zazora moras da je menjas. A oridjinale nema, samo original. Kopija ne bi bila skuplja od 1000 din da postoji, a original je 45 evra.
Zato sklopovi vesanja i svi potrosni delovi su normalno jeftini. Ako nesto krupno crkne tipa menjac, tu su otpadi, za 100-tinak evra imas ko nov, ali to se skoro nikad ne desava, osim kod automatika kad zaboravis da dolivas ulje.
Amortizeri, sve marke koje ti padnu na pamet, od Kofap-a, Monroe-a, Bilsteina
Opruge bilo koje, sve su istog kvaliteta, samo se razlicito zovu i razlicito kostaju.
Itd.
[ popovicvl @ 20.12.2007. 12:49 ] @
koliko se secam zadnje ulaganje u Oriona je bilo 4 amortizera oko 130 eura i diskovi sa paknama ne vise od 60 Eura.
Mortor 1.6 16V ima 90 KS,i dobar raspored OM.Mora se paziti,na vreme menjati zupcasti kais,jer ako pukne dohvatice ventile.To je sasvim normalno za 16V motore.Meni je pukao,ali moja masina je sa 8V,pa sam ga samo nastelovao i vozi dalje.
Moja preporuka je da nadjes Eskorta do 200 000 km.Za menjac i motor ne brini,osim ako nisu iznjakani i ne odrzavani.
Uradi servis,kocnice,to ti je bitno za glavu,a lepo bi bilo da promenis silen blokove,krajeve spona,to je dz,a utegne se auto.Sve ovo sumljam da kosta vise od 200 E.Preporuka ti je metalik boja koja je 2 x otpornija na koroziju.
[ etjen @ 20.12.2007. 13:47 ] @
Da, to je dobro zapazanje za metalik boju. Ona je definitivno otpornija na rdju, mada i malo veci izdatak prilikom eventualnog dofarbavanja ali isplati se
[ RS TURBO @ 20.12.2007. 14:36 ] @
zupcasti remen u bilo kojeg auta kad ti pukne u radu on MORA iskriviti ventile bio on 16V ili 8V to nema veze... jer tada staje bregasta sa okretanjem ventili ostaju u toj poziciji a klip udara u njih i vraca ih gore s time ih i krivi! Koji god da je motor kad pukne zupcasti remen on ce pokriviti bar na jednom klipu ventile, nema sanse da ih ne pokrivi... Kod nekih je pukao a "nije nista bilo". Klip je morao da udari u ventil i da ga vrati gore i mozda ga je malo iskrivio ali ne primjetno tako da auto moze da radi ali opet ne zatvara ventil skroz... Prije 2 mjeseca je covjeku na fiatu pukao remen (radio na lecu cim je pukao auto se ugasilo) i sta je bilo pokrivio sve ventile osim dva ventila na cetvrtom klipu. Ne postoji ta blokada koja ce zaustaviti radilicu u tom trenutku kad pukne remen! Na 900 obrtaja radilica se okrene 15 puta i jednoj sekundi sto se i odnosi na klip, klip ode u 1 sekundi 15 puta gore,dole u 1 sekundi na 900 obrtaja tako kad pukne remen u voznji sto su jos vidi obrtaji i vise puta se okrece znaci mora bar na jednom ili dva klipa pokriviti ventile to vrijedi za sve i jedno auto sa zupcastim remenom.
fordovi mjenjaci i motori su dosta izdrljivi i mogu puno prelaziti tako da se za to ne sikira samo nek nije "ubijena pura" u njemu :) hehehe ako je odrzavan i redovno servisiran ne sikiraj se nista.
pozzz
[ cozmo_im @ 20.12.2007. 16:00 ] @
Ima i motora (recimo kod Toyote 70% motora sa zupcastim) gde pucanje zupcastog ne pravi nikakvu stetu. To su takozvani "slobodni" (non-interference) motori koji imaju slobodan hod izmedju klipa i ventila te nema nikakve stete kad pukne zupcasti. U Autodati za svaki motor stoji kog je tipa (ako ima zupcasti).
Samo treba proveriti oznaku motora i videti koji je tip. Inace, i kod motora gde pucanje zupcastog moze da napravi stetu, ne mora da znaci da ce se ista desiti. Ortaku je u voznji vrisnuo zupcasti na Hondi Civic (1.4) i nista - sve je bilo OK iako je bio "interference" motor.
Ipak, u 90% slucajeva nastaje steta kod "interference" motora, zato proverite koje motore imate i menjajte zupcasti na vreme.
Moj burazer je do pre koju godinu ganjao Ford Escort V 1.8TD, presao s njim 200.000km bez ikakvog kvara ili neprijatnosti... a benzinci, pogotovo, 1.6 su odlicni.
[ Abydon @ 23.12.2007. 20:16 ] @
Ako si se vec odlucio za iskljucivo jedan od ova dva, znaci drugi ne dolaze u obzir, onda bolje ford ( i inace u zivotu od 2 zla biraj ono manje. Jesam vlasnik jednog, ali ne zato sto ga volim, vec sto je kombinacija bila takva. Nisam se pokajao, ali nemam cime ni da se hvalim. Davim se u smaradu dizela iako ne dimi vidljivo na auspuh, niti trosi imalo ulja, tandrce itd uvek kad ga vozim, pitam se kako li je traktoristima kad je ovo ovakvo. No dobro, kad preracunam potrosen novac za gorivo i uporedim sa Pezoom 406 koji sam imao pre forda rezultat donekle kompenzuje mane, mada znam da cu svu ustedu potrositi na servis lukas pumpe, turbine ili neku drugu glupost. Neko je spomenuo zupcasti koji hoce da preskoci, tvrdim da se to u 90% slucajeva dogadja zato sto vecina nasih ljudi jos uvek ide kod majstora kad se nesto pokvari, a ne radi redovnog odrzavanja. Zupcasti sa spanerom i trkacima za ovaj auto kosta nesto preko 10.000 din, sto je poveci izdatak, a zamena treba da se vrsi na cini mi se 60.000 km, pa se verovatno "preracunaju" u predjenoj kilometrazi. Eto toliko sto se tice iskustva jednog od vlasnika vise nego prosecnog escorta 1.8td iz '99
[ RS TURBO @ 23.12.2007. 21:22 ] @
Tako je to kad vozis diesela trese,tandrce. A to sto ti kako si ti opisao toliko rasutern mogao bi malo pretresti motor i drzace motora jer iako je diesel nebi toliko trebao da skace i lupa kao traktor. Kod mog nerodjenog buraza je taj ford Escort MK7 isti samo obicni diesel i ne trese ne tandrce fino radi i solidno ide,a tresao mu je bio puno unutra na leru i nekada u voznji dok nije zamijenio onaj gornji drzac motora jer je bio otisao i poslije toga sve je ok i vise ne trese. To sto se davis u dimu ako se u autu davis od smrada to ti je moguce da je otisao jedan od dihtunga na auspuhu pa izbaciva na jedan i uvlaci ti kroz ventilaciju. Ja mislim da imas dva dihtunga jedan se nalazi na glavi motora a drugi odmah dole ispod motora.Ako ti uvlaci u auto onda njih provjeri da nisu progorili gdje.
pozzz
[ Abydon @ 25.12.2007. 23:27 ] @
Ma veruj mi, auto je za peticu, ulje ne trosi, auspuh nov, ali sam ja nenaviknut na "čari dizela", ovo mi je prvi koji vozim duze vreme osim MB 124 300D, ali on je daleko ispred ovog), a sve do sada su bili benzinci koji se u odnosu na dizele ove generacije ne cuju
[ RS TURBO @ 26.12.2007. 13:32 ] @
a dobro onda je to druga prica :) inace dieseli su bucni i puno trese unutra u autu pa cak i noviji dieseli kad se digne hauba nista se ne cuje ali od njih :) mada noviji dieseli imaju dosta mirniji rad na leru i u voznji ali kad se digne hauba nisu bas daleko od starih diesela po zvuku.Benzin ti je zakon ako hoces miran rad na leru i u voznji i ako hoces da ti ne trese i ne buci. Ej polako naviknut ces se.
pozzz
[ HoT_Steppa @ 26.12.2007. 22:26 ] @
Citat: RS TURBO:Kod mog nerodjenog buraza je taj ford Escort MK7 isti ...
Poslednji Escort je VI:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Escort_%28Europe%29
:)
[ RS TURBO @ 26.12.2007. 22:36 ] @
mk4 je ovaj kao u mene one je od 86 do 90 godine imas mk 5 to je ona serija cosworth, mk6 je isti taj samo stoplampe zadnje su kao u zadnjeg onog mk7 i zadnji je mk7, a evo ti i jedan clip pa pogledaj pa ces vidjeti da ima i mk7. U mene je ford ja sam ih dosta dobro proucio :)
http://www.youtube.com/watch?v=q3qJ2JcVZ4E
na ovom filmicu imas sve oznake koji je koji pa pogledaj pa vidi da imas od mk1 do mk7
pozzz
[ HoT_Steppa @ 27.12.2007. 07:40 ] @
Pa nisi ni bacio pogled na link koji sam ti dao, Vb se pogresno zove VI a onda se VI zove VII sto je opet pogresno. Oznacavaj modele onako kako ih je fabrika oznacila.
[ RS TURBO @ 27.12.2007. 09:45 ] @
ja ih oznacavam onako kako ih svi oznacavaju i kako ih drugi zovu. Necu ja sad glumiti glumca i izmisljati toplu vodu ako svi koje znam i koje ne znam i oni to tako zovu ja sad glumiti glumca pa drugacije oznacavati necu. Ja znam kako ih svi zovu jer kad escorte brojis njih nema 4,5 ili 6 nego njih kad brojis njih ima 7 i znaci mk1 je prvi, a mk7 je zadnji. To je drugo sto imas mk V i mk V b to ljudi zovu mk6 i da sada ne pravimo dramu oko toga. A onaj link sto si dao jesam ga pogledao samo kazem za ovo a i taj link ja imam isto spremljen kod sebe.
pozzz
[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 27.12.2007. u 10:56 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 27.12.2007. u 11:01 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 27.12.2007. 17:08 ] @
Ti si prvi koga sam cuo da VI zove VII. A veruj mi, znam dosta ljubitelja Fordova, pocev od vozaca do majstora i svi ih zovu kako sto sam ti dao sa linka oznake i kako ih i fabrika Ford zove. Kod vas u Bosni sve ima svoje oznake ;)
[ RS TURBO @ 27.12.2007. 21:19 ] @
A sta ces... mada ne oznacavaju u bosni tako samo evo link pa pogledaj
Ovo ti je sranica samo za Ford Escort i na njoj je oznacavaju od mk1 do mk7 pa pogledaj pa ces vidjeti
http://www.modified-escort-club.bebo.com
pozzz
[ Nesh-co @ 13.06.2008. 20:45 ] @
Tacno je da oznake idu do sedam. Neki dan sam kopao po katalozima raznih prodavaca trazeci neki deo za klimu i cela zabuna je bila u tome sto se moj model (97 godiste) vodi kao sedmica. Tako mi je covek bar reko i pokazao u katalogu. Znaci 6 i 7 su na oko isti modeli, a u fabrickim katalozima se ipak razlikuju. Kad smo uporedili podatke o tome sto sam trazio, ispalo je da je upravo taj deo deo koji trazim.
[ Danijel P. @ 13.06.2008. 20:58 ] @
Imam iskustva sa eskortima motori su ok jedino ih limarija nije najbolja stradaju pragovi , i blatobrani pogotovo kod vozaceva strana sto je malo cudno
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|