[ superhic @ 19.12.2007. 09:00 ] @
Da li se moze koristiti rucna kocnica kada temperatura padne ispod 0? Moze li doci do havarije dobosa i paknova?
[ StORM48 @ 19.12.2007. 09:13 ] @
Može doći do toga da se kočnice "zalepe" zbog niske temperature, pa ostaju zategnute čak i kada spustiš ručnu. Ovo važi ako ostavljaš ručnu dugo (dan-dva) na niskoj temperaturi i na nagibu.

Relativno retko se dešava, ali se može desiti i veliki je problem to rešiti na licu mesta (mora se skinuti točak i upotrebiti čekić, što je već veliki problem kada je auto na nagibu).

Pozdrav
[ cozmo_im @ 19.12.2007. 10:34 ] @
Zavisi od automobila do automobila. Ja nisam imao problem ni na -22 recimo... Znam da na Zastavinim vozilima i VW autima starije generacije oce da zapeknu ili sajla ili dobosi... ali mislim da ne bi trebalo da bude problema... Ipak, radi preventive ne koristim rucnu bas ako ne moram kad je neki zesci minus.

Pored cekica, za odblokiranje pomaze i cimanje rikverc-prva (samo malo na sec, paziti na opterecenje motora i tockova). Kod Bube je recimo pomagalo kad sam je vozio davnih dana - par puta rikverc - prva na sec i odblokira.
[ RS TURBO @ 19.12.2007. 11:26 ] @
Mozes koristiti bez problema ako je tem oko 0 ali moze doci do toga da ti zamrzne sajla od rucne pa nece da je spusti ako ti je nacet negdje bulzir... a mogu se i zalijepiti pakne za dobos... ali ja je koristim sad po ovom vremenu i nije mi nikako ni zamrzla sajla ni zalijepile pakne za dobos...uglavnom do -5 mozes ispod -5 ti nebi preporucio da drziz rucnu dugo gignutu... upravo kako je rekao predhodni kolega mogu da se otpuste polaganim cibanjem u rikverc pa prva.



pozzz
[ vladd @ 19.12.2007. 13:48 ] @
Ima automobila sa plastificiranim sajlama, cak i neki stari G2, istina samo "nemci", i kod njih se ne zamrzava (i ne truli sajla), a diskovi ili dobosi se lako odlede, posto je led uglavnom okolo spoja, i brzo se istopi.

Poz.
[ RS TURBO @ 19.12.2007. 17:55 ] @
nece tebi sajla iz cista mira da zamrzne nego ako ti je puknut bulzir od sajle pa ulazi voda unutra. Komsija kod mene ima passat 3 pa je morao da mijenja sajlu jer mu je bulzit bio na jednom mjestu nacet pa mu je mrznula sajla na -4 zamrzne pa ujutro u 6 sati kad krene na posao spusti rucnu ali ne otpusti pa je morao da grije jednom sajlu da odledi i kad je zamijenio nije bilo problema. Ako ti je ispravna sajla i bulzir i ako ima masti u bulziru nece ti zamrznuti sajla samo mogu da zalijepe se pakne za dobos...to ako mislis da samo njemci imaju plastificiranu tu se varas ima ford,toyota,renault i drugi... tako da nije samo njemac u prici.



pozzz
[ vladd @ 20.12.2007. 01:02 ] @
Nista ti nisi razumeo, rekao sam da CAK i neki golfovi 2 imaju, u manjini, a ne samo oni. BTW zaboravio si Mitsubishija...

I nije isto da li je plastificirana ili nije. Mast(ulje) ne pomaze na -5.

Poz.
[ RS TURBO @ 20.12.2007. 14:40 ] @
da,da hehehe :) ali ako je bulzir puknut njemu ne pomoze nista ona ce da smrzne kako god hehehe



pozzz
[ vladd @ 20.12.2007. 21:24 ] @
Izgleda da nisi video takvu sajlu. "Ne zanima" je pucanje buzira, ili ljustenje. Osim spolja, ima plasticnu cev iznutra, a pride je i sama sajla plastificirana.
Na mom Mitsubishiju(1990), sajla rucne nije nikada menjana(jedino je menjan jedan podizac prozora), i ne treba. Jedino su sajle menjaca i kvacila menjane, zbog promene motora, ubacen je drugi motor i ubacen manuelni menjac.

I nikada se nije "zaledila"

Poz.
[ RS TURBO @ 20.12.2007. 21:40 ] @
jesam ja vidio takvu sajlu kao prvo takva je sajla kod mene na rucnoj... To je ok ali i ako je plastificirana tebi ako je puknut bulzir od rucne sajle udje ti voda unutra i preko noci smrzne ta voda i sajla ne moze nikuda. Kad se moglo desti na golf 3 nemam ti sta govoriti. Covjek nasjeo na kamen negdje nemam pojma i naceo bulzir 3 cm i usla voda kad je bio -10 navece ujutro da spusti ne moze je spustiti,a isto je plastificirana sajla bila... To je mom komsiji bilo za prvi maj pretprosle godine i prosle zime mu to zamrzlo(nije ni znao da je otisao bulzir),a novu sajlu je podosta platio... Ima golf 3 tdi karavan bon jovi. plastificirana sajla navise sluzi da se ne surlja i ona teze puca u odnosu na obicnu ali ona ce smrznuti ako ima vode u bulziru kakva sajla da je.



pozzz
[ vladd @ 21.12.2007. 12:19 ] @
Onda je to neki "surogat". Samo sajla plastificirana. Inace, da bi voda dosla do pokretnog dela, mora da prodje kroz spoljnu plastiku, pa izmedju "opreuge", pa kroz jos jednu plasticnu cev.
Ako je samo sajla plastificirana, malo je drugacija situacija, mada se led lose hvata za plastiku.

A to da auto lose funkcionise, kada se nasadi na kamen...mislim da nije tema:), iako znam da bi "japanac" i to izdrzao...


Poz
[ cozmo_im @ 21.12.2007. 12:26 ] @
Evo kod mene na Corolli nikad nije smrzla sajla, ni na -22, a povlacio sam dosta cesto rucnu po debelom minusu (na poslu se cesto moram parkirati na debeloj nizbrdici)...

Ne znam kakve su sajle kod drugih automobila, znam da su kod novijih svugde zasticene i ne mogu da smrznu. Eventualno paknovi kod automobila koji imaju dobose pozadi mogu da zapeknu.

Najbolje je prekontrolisati na kanalu ili dizalici, nece to nijedan majstor naplatiti a traje par minuta...
[ mkvb @ 21.12.2007. 13:40 ] @
Ja sam na Golfu 1 zamenio sajle letos, pred tehnicki :) kupio sam nove dve i bile su plastificirane i bas sam se iznenadio, stare nisu bile pastificirane ali su se izduzile, nisam imao problema sa rucnom, ni jednom mi nije zaledila a cesto koristim, brdovita je Banja...
[ RS TURBO @ 21.12.2007. 21:10 ] @
ja samo znam ako ti je ispravan bulzir i sajla nemas se sta brinuti za povlacenje rucne na ledenom osim sto mogu da zamrznu pakne za dobos ali to se veoma lako rijesi. Ako ti mrzne sajla znaci da ti nekud voda ulazi u bulzir i zato mrzne sajla...



pozzz
[ StORM48 @ 21.12.2007. 23:36 ] @
Citat:
RS TURBO: osim sto mogu da zamrznu pakne za dobos ali to se veoma lako rijesi.


Pa ne bih se baš kladio. Imao sam prilike da to okusim pre 10-ak godina, na nagibu, pod snegom i uopšte mi nije bilo svejedno. Ispod snega led, točak ne možeš da digneš, jer dizalica ne želi da sarađuje stojeći na ivičnjaku prekrivenim ledom debelim 2cm i snegom preko, a na sve to nizbrdica i auto bi hteo malo da se skija niz ulicu. A kad se ovako nešto desi, obično ima nekakvog leda/snega. Leti neće da se zaledi.

Ne daj Bože nikom.

Pozdrav
[ RS TURBO @ 22.12.2007. 12:23 ] @
ne mora parkirati auto i povlaciti rucnu na brdu od 90% nagiba ja govorim za realno kad se povuce rucna i ako zamrznu pakne na malom brdascetu ili na ravnom... Ja nisam govorio na strminama zaledjenim ledom od 5 cm...



pozzz
[ StORM48 @ 22.12.2007. 19:38 ] @
Ručna se i ne povlači na ravnom, koliko je meni poznato. A voleo bih da vidim kako ćeš naći ravno u BG-u, na banovom brdu, na primer. Ima, ali ima' da se voziš. E upravo tada se dešavaju problemi (ako se dese, pošto je to ipak retkost), a onda nema mrdanja dok ne skineš točak, a točak nije baš lako skinuti na neravnom i strmom terenu i tako dalje, i tako dalje...

Pozdrav
[ RS TURBO @ 22.12.2007. 21:54 ] @
ako vec mislis na brdu parkirati normalno da neces na led debeo 1-2 cm parkirati mislim neces uopste parkirati na led ikakav ako si na brdu to je logicno,a ako ne parkiras na ledu znaci lako ces cibanjem to rijesiti... ako je sve led parkiraj gdje ga nema jer nije pametno parkirati na led i to jos na brdu jer auto lako slizne pa i na malom brdu... Neki dan sam isao kolegom do grada i parkirao je pred lokal a bilo je ispred leda stali smo povukao rucnu i ubacio u prvu brzinu. Mi izasli i on zakljuca auto kad ono auto samo krenu klizati se na cestu i morali ga drzati da ne ode hehehehe tako da na bilo kakvo brdo gdje ima leda niko parkirati nece jer je to veoma velik rizik... a ima i rjesenje za to ako ti zamrzne pa ne mozes nista onda fino uzmes kanister od 5L i nalijes vrele vode i spustis rucnu i polivas po dobosu (sa vanjske strane da ti ne ulazi unutra) i to mora da otpusti ako polivas vrelom vodom sa vanjske strane dobosa i tako i drugi i otpustice 100% i rijesio si problem (ali normalno onda moras malo provozati da ti nebi opet zamrzlo da ta voda ode)...



pozzz
[ StORM48 @ 22.12.2007. 23:22 ] @
Nije se Tebi to nikad desilo...

Jer da jeste, znao bi da te fore ne pomažu. Nije se doboš zaledio, kako Ti to zamišljaš, već su se dva savršeno uglačana materijala "vakuumski" spojila, pod uticajem niske temperature. Ko je imao prilike da proba da utrlja dva savršeno uglačana parčeta prohroma jedan o drugi, zna o čemu pričam.

Ko ne zna, ne zna.

Citat:
RS TURBO: ako vec mislis na brdu parkirati normalno da neces na led debeo 1-2 cm parkirati mislim neces uopste parkirati na led ikakav ako si na brdu to je logicno,a ako ne parkiras na ledu znaci lako ces cibanjem to rijesiti...


Pa ko bre priča o parkiranju na ledu?! Parkirao sam dan pre, povukao ručnu (temperatura bila 4-5 stepeni), preko noći pao sneg i naglo sve smrzlo (pojma nemam koja temperatura, ali otpadaju uši) i situacija ujutru već drastično različita od one noć pre.

Nikakvo cimanje ne pomaže, ako su se kočnice "utrljale" delovanjem mase automobila pri pokušaju da krene nizbrdo. Na taj način možeš samo da uništiš ručnu (i diskove ili doboše, koji će biti izorani, a sajla istegljena).

Voleo bih da mogu da se zamlaćujem, pa da Ti "uheftam" auto na -10, a Ti onda probaj tu foru sa toplom vodom i polivanjem doboša (ne znam samo kud bi ga polio i šta bi tačno time dobio). Uspeo bi, ali juče.

Možda eventualno brener, pa kad već drndaš, lepo odfikariš ceo točak i rešiš problem u korenu.

Ne volim da se preganjam, samo kažem - kad Ti se tako nešto desi, proveri svoje ideje, pa iznesi iskustva. Ja sam svoja izneo.

Desilo mi se samo jednom i svi koji su se pravili pametni u pokušaju da reše problem, na kraju su samo slegli ramenima. Na kraju smo morali da očistimo sneg, stavimo kamenje, panjeve i slične potrepštine oko točkova, skinemo točak i nalupamo doboš dok se nije odlepio. Sajla je bila potpuno slobodna i nije problem bio do nje. Tek nakon čukanja od 10-15 minuta, uspeo sam da odglavim kočnicu. Eh da! Odglavljivanje je sprovedeno tek kroz dva dana, kad je temperatura malo porasla. Da nije, pitanje je da li bi i ovo pomoglo.

Ponavljam, ovo se jako retko dešava, ali se MOŽE desiti i zabava koja pritom nastane, nije nimalo zanimljiva.

Pozdrav
[ RS TURBO @ 23.12.2007. 17:01 ] @
Mogu ti reci da mi se nikad to nije desilo ni na mom fordu i na bratovom bmw-u ni bmw-u od oca... A sto se tice zamrzavanja ja se za to ne sikiram jer sam 2-3 na -15 povlacio rucnu jer sam morao kod dida u dvoristu ostaviti auto i ujutro dosao spustio je i normalno krenuo tako da ja s tim nemam problema mene to ne sikira nimalo. Ni rucna ni sajla ni dobos ni paljenje auta ja sam s tim miran a ko ima problema s tim ja sam dao svoje prijedloge koji su iskusani i moze se tako otpustiti... Znaci nije ti zamrzla sajla a jesu pakne za dobos onda spustis rucnu da nije nategnuta sajla i kad lagano cibas (ne kao manijak nego lagano) u prvu malo pa u rikver otpustice 100% a nece ti se sj...i nista jer smo to radili na yugi hehehe pokusnom kunicu malom hehehe i normalno je otpustilo nakon par puta u prvoj pa u krikverc samo ce culo tup (kako su se odlijepile pakle od dobosa) i sve bilo ok i taj yugo i dan danas se voza nije mu nista bilo...



pozzz
[ StORM48 @ 23.12.2007. 18:06 ] @
Pa i meni se to ne dešava svaki dan. Desilo se samo jednom i to je dovoljan dokaz da se može desiti.

Imam utisak da se Ti maksimalno trudiš da pišeš svoje i ne čitaš šta drugi pišu?

A osim toga (bez ljutnje), malo Ti je staž prekratak da bi mogao biti toliko isključiv. Ja i dan-danas povlačim ručnu i na +30 i na -30 i nikada više nisam imao sličnih problema, ni na jednom automobilu. Ali eto - može se desiti.

Pozdrav
[ RS TURBO @ 23.12.2007. 18:13 ] @
Za moj staz se ti ne moras sikirati ja njega imam dosta. Ja citam svacije i dajem savjete kako najbolje znam a to ko se boji toga bom nek ne povlaci rucnu na vecim minusima...



pozzz

[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 23.12.2007. u 22:32 GMT+1]
[ Swiper @ 24.12.2007. 21:18 ] @
Drugari evo i ja da napišem nešto :) Neko reče to se čak i na Golf III dešava... Evo meni se to dešava na Golf IV :(
Ručna mi već duže vreme malo salbije radi, moram da je povučem u krajnjiiii položaj baš muški da bi držala :)
A pri manjim nizbrdicama je povlačim negde na pola gde ona kao malo drži :)
Pre jedno 20 dana beše baš hladno i ujutro da je sputim kada ono... Kreće auto ali škripi ručna, auto jedva ide.. Odem ja tako nekako do grada, uz malo jači gas i posle jedno 10 minuta sam osetio u autu kako je počelo da smrdi.. Parkirao sam auto i kad sam posle par sati nastavio sa vožnjom sve je bilo OK. To mi se desilo još jednom pre toga ali je mnogo brže popustila.. Šta raditi u toj situaciji? Ne pomaže prva-rikverc jer ručna nikada ne drži sto posto tako da auto uvek može da krene uz gas :) Pitao sam majstora zbog čega je to tako, da ne drži lepo i da smrzava, i on reče da moraju da kupim dve nove sajle i dodjem posle NG bez ikakvog gledanja auta :)
Posle toga bi sve trebalo da bude OK?

Šta sam mogao da zeznem kad sam tako vozio? Diskove (pošto nemam paknove)?
[ RS TURBO @ 24.12.2007. 21:55 ] @
uradi kako ti je i majstor rekao da kupis sajle i da ih zamijenis,a sta si mogao tako da zeznes u principu nisi mogao nista da zeznes... diskovi ti se pokrive kada naglo kocis i kad se ugriju (ponekad usiju) i kad naletis na lokvu vode i nalgo se ohlade tada dolazi do krivljenja diska a moze cak i da popuca. A to sto je tebi bilo, za to se ne sikiraj nisi mogao nista zeznuti (da napravis neku ozbiljnu stetu).



pozzz

[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 24.12.2007. u 23:16 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 24.12.2007. u 23:17 GMT+1]