[ pedja83 @ 21.12.2007. 01:47 ] @
| Zanima me sta je sve potrebno da se otvori salon, ako neko zna ili je skoro otvorio, znaci redom sta se radi, i ako neko zna okvirno koji su sve troskovi koji idu uz salon meni kao vlasniku tj. sta moram da placam(doprinose, poreze, fiskalna kasa...).
Mnogo bi bio zahvalan ako bi neko mogao malo da mi pojasni proceduru a i te troskove tj. koliko je posao (ne)isplativ?
Hvala mnogo na svakoj pomoci!!!! |
[ pedja83 @ 21.12.2007. 22:59 ] @
Citao sam dosta, istrazivao, ali jos ima dosta podataka koju su mi nepoznati stoga svaka pomoc je vise nego dobrodosla.
Ovako nesto sam ja razumeo:
1.Prvo sto trebam je da registujem radnju u APR ( uplati se 540,00 din na njihov racun i treba jos fotokopija licne karte i popunjeni formulari, trebalo bi da bude gotovo za 5 dana)
Nedoumice:
a) ako ce firma da bude prijavljena na iznajmljen lokal onda treba i ugovor o iznajmljivanju lokala i da li taj ugovor treba negde da se overi?
b) ja sam prvo mislio da na kucnu adresu prijavim radnju, posto postoji mogucnost da za 5-6 meseci promenim lokal ali to znaci da treba da troskove(komunalne takse i jos neke troskove?) placam za dva mesta, za lokal i za kucu, pa reko ovo je jeftinija varijanta, pitanje je da li je ovo tacno(da ovako prolazim jeftinije) i sta se desava kada hocu da promenim lokal i koji su troskovi, koje je najbezbolnije resenje?
2.Kada se dobije resenje o registraciji osnivanja sledeci potez je izrada pecata (potrebna kopija resenja; vreme izrade, troskovi: nepoznato)
a) sta treba da sadrzi pecat?
3.Overa potpisa lica ovlascenih za zastupanje firme (u opstinskom sudu) - ovo mi nije jasno uopste, da li je ovo samo za preduzece ili mora i za preduzetnika? (dokumnta, vreme, troskovi: nepoznato)
4.Podnosenje zahteva Poreskoj upravi za dodelu poreskog identifikacionog broja (PIB). ( vreme trajanja od 7-10 dana; dokumenta, troskovi:nepoznato)
a) da li se tada odredjuje i vrsta poreza? Inace ja sam mislio pausalno, jer koliko sam razumeo mali troskovi-najbolje resenje je pausalac, i da li neko zna koju vrstu poreza koristi vecina frizerskih salona?
5.Nakon dobijanja resenja o PIB-u otvara se tekuci racun ili vise racuna ako se zeli u nekoj banci (dokumenta, troskovi: nepoznati)
6.Prijava na osiguranje
a) zanima me da li je obavezno, sta se osigurava, koliki su troskovi?
Obavljanje sledecih koraka mi je nepoznato, kad bi bilo najbolje da se obave?
A ti koraci su:
7.Fiskalna kasa ( u vezi sa njom nije mi nista poznato, a zanima me neki najjeftiniji model za salon sa malo opcija (u salonu ce se raditi samo:sisanje, brijanje, pranje kose), znaci ako neko ima da preporuci model, koliko kosta otprilike, da li se isplati uzeti polovnu, koji su postupsci u tom procesu fiskalizacije i za koje vreme to sve otprilike moze da se zavrsi?
8.Planirao sam za pocetak da ja kao vlasnik budem jedini zaposlen i prijavljen
a) gde se to regulise, koji sve spadaju troskovi u to, sta je potrebno od dokumenata i otprilike vreme za koje moze da bude to gotovo?
b) mislio sam jos jednog radnika da imam za pocetak koji ce biti na probnom radu, posto sam cuo da tako rade svi da nebi morao da bude radnik prijavljen, e sad da li se placaju neki doprinosi tj. da li postoje neki troskovi u vezi sa tim radnikom i koliko moze da traje probni rad?
Stvarno ima dosta stvari koje su mi nejasne, ali ako na ES-u ne nadjem pomoc tesko da cu je negde naci!!!!
Molim sve clanove koji znaju nesto o ovome da mi pomognu, bi bih im vecno zahvalan, kao verovatno jos dosta ljudi.
Nadam se da ce neko pomoci, pozdrav za najbolji forum i unapred hvala na odgovorima.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.