[ Zeleni zub @ 26.12.2007. 20:49 ] @
Auto je Audi 80 jaje, 1.8 benzinac, motor tipa 'NE'
Ovih dana temperatura nocu najnize je bila -8 a uglavnom se kretala oko -2, znaci nije neki ubitacan mraz. Imam problem sa verglanjem, srecom ne i sa paljenjem ujutru.
Ujutru na prvi kljuc se cuje samo jedan okret 'uau' i sve utihne sa onim padom napona na instrument tabli kad se lampice priguse. Vratim kljuc i sledeci okret kljuca je uau-uau i srecom auto odmah upali i slozi rad.
Ako ga posle par sekundi ugasim pa opet probam vergla kao zmaj. I posle celog dana kad god ga upalim vergla kao zmaj. Samo kazem ujutru - kao da ce da izdahne.

Bio sam kod majstora, inace coveka od poverenja i na dobrom glasu.
Najpre je zamenio cetkice i kuciste cetkica u anlaseru i biksne. Pa to nije pomoglo.
Pa sam ja onda kupio nov akumulator Top-la od 54 Ah i novu pletenicu mase (aku-sasija-motor iz jednog komada) opet ista prica.
Pa je auto prenocio kod njega i ujutru video problem pa je zamenio automat na anlaseru. Posle toga ga je jedno 50 puta zaverglao i problema ni od korova (inace verglao u toku dana).
Ali i dalje problem postoji.

Jos mi jedino pada na pamet da nije problem ulje u motoru pa smrzne (moje nagadjanje) jer sam pre oko mesec dana sipao LukOil Lux 15W40 - mada se pitam sto ne mrzne i preko dana. Recimo uvece vergla samo svirka iako od jutra npr. nije paljen.

Potrebna pomoc.
[ vidan kv @ 26.12.2007. 21:52 ] @
Čuj Jagodinac,jes ti malko gušći taj LukOil za ove dane...a i ti si se stiso pa sipaš rusko ulje u švapska kola(nisi piroćanac).....e sad ovako,jeste li proveravali paljenje?...da nije možda malo ranije?...i jeste merili koliku struju povuče prilikom verglanj?...predpostavljam da nemaš ugrađen plin.....pozdrav!
[ vladd @ 26.12.2007. 22:00 ] @
Mozda nedostaje par detalja, ali da ti kazem sta bi jos mogao da doradis.
Ne bi bilo lose da castis auto sa nekom sintetikom, 10-40, za pocetak. Prepolovice probleme verglanja.
Drugo, pregledaj sus plehove, i sve "otvorene" pokretne delove, oko kaiseva, zatezaca...
Narocito alternator, i da ne zaboravim zamajac. Moze da se desi da se nabaca vode i mljuzge, pa da prvo paljenje bude "kroz led".
Kleme predpostavljam da si sredio, pri zameni akumulatora, ostaje jos kontakt minusa i karoserije da se pregleda, i snazni osgurac, sa alternatora (50ili 80A). Ako je kabl crn na klemi, ne bi bila losa zamena, ili neko "zavarivanje. Presovani kontakt nije vise dobar.
Nakon ovih par zahvata, ne bi trebao da imas nikakvih problema, i na -20...

E da, pri verglanju, izbaci menjac iz brzine, iako stiskas kvacilo.

Poz.
[ RS TURBO @ 26.12.2007. 22:13 ] @
Moze ti biti sve navedeno gore a moze biti da imas na rotoru od startera na jednoj od onih debelih zica slab spoj (sto je kod mene bila greska mada bi onda teze isto palio kad se ugrije motor) to je cisto reda radi navodim. A moze ti biti i da udje voda isto u starter (anlaser) i smrzne preko noci u ne u automat ni sterter nego u leziste na piksama na pocetku i kraju. Isto tako ti moze to raditi ako ti paljenje nije u 0-toj tacki. Isto tako i remenje pregledati treba i vodove tj. kablove do stertera i pobudu pogledati (to je onaj tanki kabl sto ide na starter). Isto sto je vlad rekao da se izbaci vozilo iz brzine pri paljenju jer u jutro kad je ledeno ulje zgusne toliko da i kad je u brzini auto a stisnes kvacilo i kad verglas ono i dalje ne odvaja dovoljno. Kad se isalta iz brzine na vecem minusu kad upalis auto ono po malo se mrducka, a to je zbog ulja u mjenjacu koje se zgusnulo preko noci (nista strasno) i kad odradi malo auto sve je ok. Mozda si primjetio da kad upalis auto da malo teze saltas u prvu kad kreces to je zbog toga. Moze ti i to biti uzrok ako nisi isaltao a stisnuo kvacilo pa verglas. Vidi da nije to.



pozzz
[ Zeleni zub @ 27.12.2007. 19:07 ] @
@vladd
- Citao sam ranije po forumu i video da ljudi za ove starije motore ne preporucuju sintetiku vec mineralno ili polusintetiku, ali takodje Tvoje misljenje kao iskusnog i tehnicki potkovanog clana foruma radog da pomogne cenim ! Eto, mogu da probam sa sintetikom (koju preporucujes i sta mislis o konstataciji sa pocetka mog posta) ?
- Problem je postojao i sa prvim suvomrazicama kada nije bilo vode po putu, mozda eventualno neka kondenzacija, a ispod motora imam i onu zastitnu plastiku.
- Kleme ociscene i sredjene, pletenica mase je nova, na spoju sa motorom osmirglano.
- Sto se zamajca tice - kako njega da proverim, kontam da je zavucen u motoru i da se 'ne vidi od spolja'
- Pojasni mi ovo oko osiguraca na alternatoru, jer kad upalim auto na akumulatoru je napon 13.7-13.9V, a pred prvo paljenje ujutru 12.2 kad sam merio. Zakljucujem da alternator puni a pretpostavljam da je i majstor to proverio.

@vidan kv
- Od kako sam proletos uzeo auto sipao sam u njega neki Liqui Molly (350 din/l) i bio sam zadovoljan, a od kako sam sipao ovaj Lukoil (200 din/l) skoro sam siguran da ne tripujem - auto radi neznatno bucnije. A na promenu sam se odlucio jer je par drugara isto to uradilo primetivsi da im je potrosnja ulja opala (meni je Liqui Molly trosio 1l na oko 3500km, a sve kompresije iznad 11.4)
- Imam i plin i benzin ali ga ujutru palim na benzin. Srecom pa pali na prvi-drugi kljuc, nego mene muci verglanje tj. ono prvo jutarnje pokretanje zamajca. Ugao paljenja (mislim) nije proveravan.

@RS TURBO
- Palim ga izbacenog iz brzine i zaista pri ubacivanju u 1. ili 2. ima poteskoca zbog zgusnutog ulja, to znam od ranije.
- E sad, i vidan i ti pomenuste ugao paljenja. Kako ono utice na verglanje ? Recimo da izvadim sve VN kablove iz svecica, kad okrenem kljuc ocekujem 'ciju-ciju' verglanje ili taj ugao ima veze sa verglanjem ?
- Sto se rotora tice cale je na Golf2 imao taj problem i u toplom i u hladnom stanju, a kod mene je posle od 50 verglanja svaki uspesan (da kucnem u drvo)
[ RS TURBO @ 27.12.2007. 21:15 ] @
Odi do svog majstora i nek ti pogleda paljenje jer ako hoces da ti auto pali normalno ono ne smije biti ni ranije ni kasnije nego na nuli.Jedino ako hoces malo vise snage onda ga pomjeris malo ranije jer tad ti je ranije baca iskru i prije pali smjesu u cilindru i imas malo vise snage (probao sam to ide bolje ali i vise trosi hehe), a ako ti je kasnije paljenje auto ce ti slabije vuci i trzuckace na nizim obrtajima u voznji i kad ga malo stisces hoce da baci plamen na auspuhu (puca) hehehe sto smo i tekako probali cak do 40 cm je bacao golf 2 GT 90 PS hehee. Uglavnom ako hoces da ti auto ima fabricki PS (snagu) i da pali normalno ono mora da bude na nuli jer mu drugacije ne pase ni rano ni kasno mislim sa kasnijim paljenjem dosta lakse pali nego sa ranijim. Ako ti je u ranijem paljnju ljeti pogotovo kad se ugrije motor radi to sto si ti opusao ujutro da ti se desava, a nekad cak i nece da upali. Uglavnom auto ce ti normalno raditi i paliti i vuci ako ti je paljenje na nuli u drugom slucaju ti ne valja ni ranije ni kasnije. To obavezno provjeri.



pozzz
[ vidan kv @ 27.12.2007. 21:18 ] @
Eee pazi....za paljenje tj ugao predpaljenja,koji na tvom autu iznosi 10 stepeni pre TDC,bi valjalo da se obratiš nekom stručnom licu koji poseduje stroboskopsku lampu i malo predznanja....ništa komplikovano a ni skupo...posle idemo dalje,pozdrav!
[ vladd @ 28.12.2007. 00:47 ] @
Mineralno ulje nema sta da se "preporucuje", jedino ako neko histericno stedi 3-4x 200 dinara na 5000km. Uzmes jeftino ulje, jeftine filtere, jeftino sve, i zivis jeftino. Sto se tice preporuke.
Zasto bih sada, kada je toliki izbor ulja, kvalitetnih i ekstra kvalitetnih, po cenama nikada manjim, birao i najjeftinije ulje. Pogotovo, sto je sintetika nedvosmisleno bolja, stabilnija, i samim tim bolja mazajuca svojstva u raznim uslovima.
Da raspredam(o) velike diskusije, za mozda 10€ vise ili manje godisnje, ili na pola godine...

Preporuka je motul 5100 ili 6100 10-40, koje nadjes. Probano, uz ekstra zadovoljstvo, na motoru slicnog godista.

Obicno preko velikog osiguraca, ide punjenje, koje nije sporno, ali i ukljucenje automata elektropokretaca. Ako spojevi nisu dobri, punice accu, ali ce biti problem sa drzanjem automata. Ako nema dobru silu, nece dobro ni spojiti namotaje startera, sto ce dodatno "raditi" kao ogranicivac struje startera.
Kada se na to doda i neka stegnuta mast na starteru(kotvi), i led na zamajcu ili kaisniku, eto problema. Kada je motor topao, tih problema nema.

Poenta je da postoji nekoliko mesta, koje mogu da prave dodatni mehnicki otpor, a svako po sebi ne moze bas da zaustavi starter, ali, dva losa...usporise milosa..


Poz.
[ Zeleni zub @ 28.12.2007. 18:37 ] @
@vlad
Hm sad su stvari jasnije oko tog osiguraca, hvala !
Jutros po prvi put za poslednjih 15-ak dana zaverglao je iz prve...
Da l' mu je prijala temperatura ili je sve leglo na svoje mesto ne znam, praticu jos par jutara... A nek se ulje jos malo zaprlja pa cu svakako da isprobam tu sintetiku

@vidan i turbo:
Mozda sam bio malo konfuzan,
Problem nije paljenje kao uspostavljanje normalnog rada motora vec VERGLANJE na prvi kljuc ujutru: ne cuje se 'ciju-ciju-ciju" vec jedno tromo 'uau - i stane', znaci zamajac se iz ovog ili onog razloga jedva mrdne.
[ RS TURBO @ 28.12.2007. 18:45 ] @
moze biti isto tako da se zgusne ulje jer je losijeg kvaliteta... i cim auto jedva upali ono ga razrijedi malo radom i kad se malo motor ugrije onda je Ok... Meni vise vuce na to jer ti to samo radi to kad prenoci. Da je zamajac onda bi kad jedva upali ujutro kako kazes i preko dana pali normalno da je zamajac onda bi isto tako kad jedva upalis ujutro i kad stanes i ugasis auto i nakon 5 stati stojanja to bi opet smrzlo sto smrne preko noci u zamajcu. Zato ja cisto sumnjam da je zamajac krivac ja mislim prije da ce biti ulje krivac jer je losijeg kvaliteta.Probaj nasuti neko kvalitetnije ulje pa vidi hoce li to raditi (kad budes mjenjao ulje).

pozzz