[ MatezYU @ 27.12.2007. 20:05 ] @
Poz.

Fiat Uno '90 1.0 fire, karburator, ugradjen gas lovato.
Palim auto na gas.
Kada je jako hladno (kao sada) treba mi oko 5min da se motor zagreje da bi mogao da krenem uopste.
U protivnom auto jako trza... Ovo se isto desava i kada prebacim na gorivo. Jel to normalno? Ima li koji vlasnik Una na ovom forumu?

[ vidan kv @ 27.12.2007. 21:23 ] @
Da je normalno -nije......svećice,kablovi,filter vazduha,itd.....za početak...pozdrav!
[ RS TURBO @ 27.12.2007. 21:27 ] @
Kad se ugrije onda je sve normalno? ako je tako to ti moze raditi kad ti nije cok uradio svoje(ako je automatski), a hoce li i da se gasi kad stisnes gas ako hoce onda ti nije uredu cok.Ako ti je manualni cok onda ti on ne zatvara dobro ako ti se gasi kad dodas malo veci gas (pocne da "roni"). Pogledaj cok prvo jeli uredu on. A sto se tice paljenja obavezno pali na gorivo ne moj na plin paliti auto (jedino ako nemas nekih poteskoca pa moras da palis na plin auto). Da i sto je vidan kv naveo kablove svijecice i filteri, a i paljenje provjeri.



pozzz
[ MatezYU @ 27.12.2007. 21:28 ] @
Sve redovno menjano... Filter vazduha skoro nov, inace menjam ga na svakih 10k km, onda ulje sinteticko selenia, menjam na 10k km, svecice NGK isto skoro promenjene, menjam na 20K, kablovi novi, akumulator skoro nov...
Upali on iz prve, ali motor ne radi ravnomerno dok se ne zagreje malo (nekih 3-5min)..
Ne mogu da krenem sa voznjom kada je tako ladan.
[ RS TURBO @ 27.12.2007. 21:34 ] @
A cok da nije i kako se ponasa kad se upali jeli ovako kako sam ja gore naveo?



pozzz
[ MatezYU @ 27.12.2007. 21:35 ] @
Kod una fire motor cok ima dva stepena. Prvi stepen - izvuce se do prvog brega i drugi stepen - skroz do drugog brega (max).
Po uputstvu pali se na max coku i kada se malo zagreje (30sec), spusti se na prvi stepen i vozi se tako jedno vreme... Posle kada motor postigne odredjenu temperaturu skine se skroz cok i to je to.
Medjutim kod mene kada je ovako hladno, izvucem skroz cok, pritisnem crveno dugmence na prekidacu za gas - malo da ubacim gasa u karburator, upali on iz prve.. Ali motor radi malo neuravnotezeno... Posle 2-3 min pocne da radi ravnomerno i onda jos ne mogu da ga vozim jer trza... Treba mu mozda oko 5min da bi mogao da ga vozim normalno bez trzanja. Kada dam veci gas na pedali ne gasi se auto... Jedino kada je na malim obrtajima onda trza...
[ RS TURBO @ 27.12.2007. 21:45 ] @
Pogledaj paljenje. Odi do svog majstora (ako ga imas) i nek ti pregleda paljenje jel na svom mjestu (u nultoj tacki ili kako je neki zovu u mrtvoj tacki). I paljenje zna da zeza motor kad je hladan. i jos da ne zaboravim mozda ti i smjesa goriva i vazduha ne valja ili plina i vazduha pa zato dok je hladan trza i trokira ali opet radio bi ti onda i kad je ugrijan tako da je to vise manje. Ali palenje pogledaj jeli na svome mjestu



pozzz

[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 27.12.2007. u 23:17 GMT+1]
[ nebule @ 27.12.2007. 22:17 ] @
A ko te ja naučio da pališ auto na gas.Da li si ikada video kako eksplodira motor koji je paljen na gas,ja jesam.Plin služi da se automobil vozi jeftinije a ne da rizikuješ svoju glavu.Automobil se isključivo pali na benzin, kada dostigne radnu temparaturu prebacuješ na plin i tada nećeš imati problema.Ta priča da je bolji plin od benzina nije tačna.Detonacija plina je mnogo jača nego benzina i samim tim pritisak u motoru je mnogo veći.Takvim načinom paljenja ćeš razbiti blok motora(blaža varijanta) a o gorim slučajevima nećemo ni da pomisljamo.Da li si svestan koliko našpricaš plina u motor za vreme verglanja.Na ovim niskim temparaturama palim auto na benzin..sačekam jedan minut..prebacujem na srednji položaj..trošim benzin i onda prebacujem na plin.Auto mi radi extra.To je na mesečnom nivou 5 litara benzina...razmisli?..isplati se.
[ vladd @ 28.12.2007. 00:55 ] @
Uopste mi nije jasno kako zamisljate da radi isparivac na -5 sa hladnim motorom.
Cudan mi je taj ekstremizam, da se "iskljucivo" na plin vozi.
Pogotovo sto venturi, skoro pa "zahteva" proceduru koju je nebule opisao.

To da li ce da pukne motor, mislim da je manje vazno, svaki sparadzija ima trosadziju, vise me "zabrinjava" inoviranje u koriscenju uredjaja, i isterivanje nekih "varijanti", i metoda...

Poz.
[ cozmo_im @ 28.12.2007. 11:05 ] @
Slazem se sa svima. Ja sam video ortaku kako je "prosviro" motor na Z-128 posto je po hladnom (-5) vremenu palio na plin...

Pamet u glavu i UVEK pali auto na benzin (pa cak i kad je +45). Pogotovo taj motor koji ti imas, osetljiv je itekako.