[ M-84 AB1 @ 28.12.2007. 18:08 ] @
U pitanju je Ford Focus karavan - dizel 1.8 TD (Endura).
Pre mozda desetak dana po ovoj zimi, auto prvi put nije mogao da upali, i jos je cale istrosio skroz akumulator.
Ovo nije bilo toliko cudno jer se auto nije vozio 10-ak dana pre toga, a i u globalu ga ne rabimo mnogo.
Nemajuci kud (i vec razmisljajuci o nabavci novog), ipak ga mi stavimo na legendarnog 'Aku boy'-a, na punjenje.
kad smo ga vratili, upalio je na pola kljuca. Medjutim vec dva dana kasnije je upalio na 1,5 'zaverglaj', a sutradan (iliti danas) na sedmom ili osmom...

Ja bih rekao da je ovo tipicno za crknuti akumulator (koji je, istina vec star 4 godine), ali me cima mogucnost da mozda alternator ne puni dobro? Ili se tripujem, ipak je samo akumulator?

Pozdrav!
[ RS TURBO @ 28.12.2007. 18:37 ] @
Upali auto navece i nek stane neko ti ispred auta kad upalis svijetla i kad auto radi na leru i kad dodas gas ako se pojacaju malo svijetla alternator ti fila dobro, a i da ne fila dobro (slabije nego sto treba) i da je otisao palila bi se lampica akumulator na instrument tabli. Kad palis auto ako ti se jako stisavaju lamice na kontrolnoj tabli (lampica akumulator i pritisak ulja) onda ti je prazan akumulator ili je otisao, ako vergla normalno i ako se samo malko stisavaju (sto je normalno da malo se stisavaju pri verglanju jer je u diesela jak starter) onda je akumulator uredu.

najbolja provjera alternatora jeli fila dobro je slijedeca:
sa startera skini ona dva debela kabla sto idu sa alternatora i vratis na starter njegov glavni plus. Onda upalis auto i uzmes unimer i stavis plus na plus sto ide sa alternatora i minus na minus (masu auta) na unimeru ti mora da pokazuje od 13,7 V do 14,7 V preko toga ti prefilava i to ne valja jer moze ti stetiti instalaciji i akumulatoru,a ako ti fila ispod 13,5 V ne valja jer ti ne fila dovoljno i prazni ti brze akumulator nego sto ga alternator puni. Ovo sto sam ti rekao sa farovima navece da uradis to je rutinska kontrola dali uopste fila dovoljno alternator. Da ne fila dovoljno palila bi ti se lampica akumulator kako sam i rekao nebi jako svijetlila nego bi slabo svijetlila sto bi tek navece mogao da vidis jasnije.






pozzz

[Ovu poruku je menjao RS TURBO dana 28.12.2007. u 20:02 GMT+1]
[ slobapet @ 28.12.2007. 18:38 ] @
lepo uzmes unimer podesis na V- i prikljucis na akumulator. Dok je ugasen odnosno nece da upali verovatno ima 10V. Cak nekad ni sa 11 nece auto da upali.
A sto se tice alternatora, upali auto i dok radi na leru prikljuci unimer na akumulator, ne bi smeo da daje manje od 12- 12,5V
na jedno 2000-3000 obr/min trebao bi da daje svoj maximum oko 14- 14,4V
Ako imas ove vrednosti onda je verovatno sve u redu. Ako nije ili imas prikljucenog nekog potrosaca, ili ti je stvarno potreban novi akumulator.
Sve mozes odraditi i kod nekog autoelektricara za 5 min. I on ce ti odmah reci u cemu je problem, a nista te ne kosta, da ne lupas glavu sta moze da bude... poz
[ frigo-sani @ 29.12.2007. 14:54 ] @
I ja sam imao slican problem,sve slabije je verglo,ujuru jedva da upali.
Odem kod autoelektricara,on prikopca instrument na akumulator.
Instrument je digitalni i mjeri ne samo napon nego i snagu odnosno kapacitet.
Na ekranu je pisalo da mu je kapacitet pao na 44% od stvarne vrijednosti.
Kupio vartu blue dinamic 74Ah.Sad pali hladan ko grom.
[ M-84 AB1 @ 29.12.2007. 18:01 ] @
Elem da se javim.
Nismo znali za onaj stos kod hldanog dizela da mu das kontakt par puta da bi dobro zagrejao grejac, pa da se onda pali.
Uradio cale nekoliko puta tako do sada (tj. od onda) i uvek je upalio na pola kljuca. Odemo mi sve lepo do Delta City-ja, odradimo kupovinu, i kad smo se vratili na parking (motor je josh vruc) obrne kontakt cale kad ono mrak!
Nishta, samo pucketa iz kutije za osigurace. Ukljucim namerno sva cetri migavca, kad ono - iskljuci se ovo unutrasnje svetlo, i krene da pulsira svetlo na radiju sa njima i sve to jedva. Opsti gubitak struje.
Sada je kod majstora, on misli da je akumulator, pregledace ga, pa cemo videti.

Pozdrav
[ popovicvl @ 31.12.2007. 13:23 ] @
druskare isto se i meni desavalo proslog meseca na mom fokusu,otisao u kupovinu,nov akumulator,i zdravo djaci.
[ M-84 AB1 @ 31.12.2007. 20:27 ] @
Ispalo je da jeste akumulator i kod nas.
Uzeli BOSCH-a, dve godine garancija - bleja :)

POZ