[ ~Vojvoda @ 02.01.2008. 15:56 ] @
U pitanju je VW Polo 97. god. Primetio sam u poslednje vreme da ne prima dobro rikverc, a poslednjih 4-5 dana skoro nikako. Zaista ne znam kako funkcionise potapajuci rikverc, samo znam kada stisnem rucicu na dole i krenem da ubacujem, ona ili zapne pa nece, ili udje ali u I stepen prenosa. Primetio sam takodje da posle nekoliko min voznje(shaltanja brzina), je veca mogucnost da prebaci(valjda se menjac razradi), ali odmah, nema teorije. Zna li neko sta je u pitanju menjac ili one polulge? I sta konkretno? Da li se ovo jos nekome desavalo? Jer mi je zaista dok*rcilo da svaki put guram kola unazad....

SNG!!! Pozdrav i hvala unapred !!!
[ etjen @ 02.01.2008. 17:01 ] @
Kada je hladno, ulje u menjacu se zgusne. Ako je starije ulje, ili losije, ili iz nekog jos razloga rikverc inace ide teze, pri ovakvim niskim temperaturama ici ce jos teze.
Probati sa zamenom ulja u menjacu. S'obzirom da krene lakse kad se malo zagreje menjac, moze biti da je to to.
[ RS TURBO @ 03.01.2008. 21:49 ] @
da moze biti do ulja da je lose i da je gusto... a moze biti da su ti otisli sinhroni na rikvercu pa kad krenes da ubacis cuje se ono krrrr :P ako se ne cuje onda ti je gusto ulje ili je staro pa je sada dosta lose (inace VW ima slabe mjenjace ne mogu puno prelaziti u odnosu na druga auta). Probaj zamjenom ulja ali ako ti se cuje ono krrrrr :) a u prvu brzinu hoce da ide normalno i u sve druge brzine bez ikakvih sila i naprezanja mjenjaca onda su najvjerovatnije sinhroni na rikvercu otisli...



pozzz
[ ~Vojvoda @ 04.01.2008. 16:15 ] @
ulje-nisam uopste razmisljao o tome, pravo da vam kazem, jer mi deluje malo cudno da staro ulje moze da ima takav efekat. Vidjao sam ljude koji ulje u motoru nisu menjali dugo, a ne jos u menjacu, nisam cuo da je to jos iko radio....
Jos bitno da napomenem, kada se zagreje i dalje zaj*bava, samo umesto xyz pokusaja na hladno, on ubaci iz 5-6 puta, a ni to nije sigurno.
a sinhroni (krrrrrr) su propevali samo jednom do sada od kako imam automobil, i to mojom krivicom jer nisam do kraja stisno kvacilo.
Da li je moguce da je mehanizam za biranje brzina iskrivljen?
I na kraju da je najgori scenario-otisli sinhroni, kolika je neka razumna cena za popravku(samo rad,bez delova)? Cisto da znam...

Jos jednom hvala !!!
[ vladd @ 04.01.2008. 16:31 ] @
Pusti te sto ne menjaju ulje. Evo i ja nisam menjao ulje 200000km, i nista mi ne fali. Cisto da im kazes..da puknu od muke

Menjaj ulje redovno, menjac VW voli promenu na 70000, moze i ranije...

Pitanje je da li su sajle ili poluge. U prvom slucaju, mozda treba dostelovati jednu sajlu. Da je viljuska kriva, problem bi bila i prva brzina, i treca. E sad, mogao bi, ako imas garazu, mehanizam poluge rucice menjaca, da nije ograniceno kretanje na dole, pa ne dodje granicnik ispod lima, i prakticno mozes samo u prvu ili da zaglavis rucicu negde, ni u jednu brzinu, na pola puta, sto bi se reklo.

Poz.
[ ~Vojvoda @ 04.01.2008. 17:05 ] @
Cini mi se da nisam bas najbolje razumeo ovu pretposlednju recenicu....
[ etjen @ 04.01.2008. 20:01 ] @
Pravo da ti kazem, ja bih sinhrone odbacio kao mogucnost. Ne razumem se preterano u menjace ali sinhroni crkavaju od nasilnog i brzog menjanja brzina sa nedovoljno pritisnutim kvacilom ili losom korpom i lamelom... U rikverc se (barem je tako normalno) uvek ubacuje kada je auto u stanju mirovanja i nema prebacivanja u pokretu (kao sto se to radi sa recimo prvom brzinom), tako da mi je logicno da su sinhroni citavi (mada ko zna kako je auto vozen). Pre bih rekao da je problem u nekim polugama ili ulju u menjacu - mozda i fali ulja... Problemi u menjacu (prilikom nedostatka ulja ili manjka viskoznosti ) se najpre primecuju u rikvercu ili u 1. brzini jer je tad najveca turaza...
Nikad mi se nisu svidjala ta resenja sa rikvercom ispod prve... Mnogo neiskusnih vozaca tu zna da na brzinu pogresi...