[ garrak @ 03.01.2008. 08:27 ] @
| Pozdrav svima
Renault Clio iz 96. godine, ne znam sad tacno koji model, mislim da nije ni vazno. Kod mene je dosao sa predjenih 80 000, do sad je presao 150 000. U rashladnom sistemu ima korozije ili kako kaze majstor "prljav je dosta iznutra". Preporucio mi je ciscenje pomocu nekakvog sredstva za tu svrhu.
Do korodiranja je doslo zato sto prethodni vlasnik nije mijenjao redovno antifriz ili je stavljao antifriz lose kvalitete.
Zanima me sta bi ste vi preporucili?
Bojim se da ga ciscenje ne nagrize jos vise???
Je li mozda dovoljno redovno mijenjati antifriz?
Znate li mozda od kojeg je materijala blok motora, celik ili Al legure?
Hvala
|
[ pantic68 @ 03.01.2008. 11:07 ] @
Korozija se javi na motorima gde je koriscena destilovana voda umesto obicne. Nijedan antifriz nije korozivan, sve su to glicerinski alkoholi ali je destilovana voda agresivna. Karbonati iz obicne vode stvore sloj na metalu koji specava dalju oksidaciju. U slucaju da sistem gubi tecnost pa se obicna voda cesto dosipa moze doci do talozenja karbonata - kamenca i zapusavanja celija na hladnjaku. U tom slucaju ispiranje sa HCl pomaze inace treba izbegavati jer rastvara aluminijum. Samo pusti da se motor zagreje na radnu temperaturu - da se otvori termostat, ispusti staru tecnost i naspi obicnu vodu + 100% antifriz u odgovrajucem odnosu. Majstor previse drami , pravi sebi posla. Delovi motora koji dolaze u dodir sa tecnoscu su gotovo uvek kombinacija aluminiuma i gvozdja. Samo na nekim starim motorima je koriscen bakar umesto aluminiuma.
[Ovu poruku je menjao pantic68 dana 03.01.2008. u 12:31 GMT+1]
[ vladd @ 03.01.2008. 12:09 ] @
Samo da dodam, da voda nije agresivna, i da destilovana nema kamenca. Treba odrediti sta je uzrok zaprljanosti, pa prepisati terapiju.
Kompletna zamena rashladne tecnosti, odmah, moze dosta da pomogne. Ako je temperatura motora, i regulacija (termostat) ok, ne vidim potrebu za "ciscenjem", osim ako neko ne zeli izvorsku pitku vodu..
Poz.
[ bakara @ 03.01.2008. 12:22 ] @
Destilovana voda nije agresivna i ne stvara kamenac.
Obicna voda stvara kamenac i ne treba je sipati u rashladni sistem.
Rashladnu tecnost obavezno praviti mesanjem destilovane (nikako obicne) vode i antifriza.
[ Java Beograd @ 03.01.2008. 12:27 ] @
Majstor sebi pravi posao i zaradu.
Možeš da "opereš iznutra" nekim sredstvom, ali nema od toga ama baš nikakve koristi, a ni štete ako se to ne uradi. Ako će tebi biti lakše - operi ga. Ta korozija unutra nije ni nalik onoj koja se javlja na limariji. Najbolje, ne razmišljaj više o ovome. Sipaj običan, standardni antifriz koji preporučuje proizvođač i to je sve.
[ Java Beograd @ 03.01.2008. 12:36 ] @
Kolko dugo postoje automobili - toliko dugo postoji i dilema: obična ili destilovana voda za antifriz. Sećam se nekih isečaka iz Auto Magazina iz 60-tih koje je moj ćale skupljao, kad je bio momak i novopečeni vlasnik Fiće.
Elem: u destilovanoj vodi se mnogo lakše rastvaraju sumporna isparenja iz izduvnih gasova, koja nekako, makar i u najmanjoj mogućoj meri dospu do rashladne tečnosti. Onda ona postaje blago kisela pa, kao, nagriza motor i hladnjak. Obična voda, kao, ima kamenca koji se, kao, taloži na zidovima hladnjaka pa, kao, umanjuje moć hlađenja. Praksa je sledeća: kamenca se stvori toliko malo da je to smešno, i nikako ne može da umanji hlađenje motora. Kiselost rashladne tečnosti je toliko mala da je to još smešnije.
Zaključak - ma šta sipali, ništa od ovoga neće umanjiti sposobnost hlađenja, a auto će da propadne i ode na otpad zbog drugih stvari, ali će sistem hlađenja da zadrži svoju funkciju u potpunosti.
[ vladd @ 03.01.2008. 13:04 ] @
Naslaga, ili kamenca ima jako malo, termostat ce da odradi svoje, bilo ih vise ili manje. Problem sa destilovanom vodom je sto moze lako da kljuca, ako sistem nije pod natpritiskom, ali i tada, pa moze da se desi da ima zona pregrevanja. I to je jedina mana destilovane vode.
Da ne bi kljucala i pravila vazdusne cepove(cepove vodene pare, tacnije) bolje je sipati antifriz i ne razmisljati puno.
Stroka moze da nastane od propalih semeringa, guma, ili mesanja ulja i vode..
Poz.
[ garrak @ 03.01.2008. 13:25 ] @
Ok, uglavnom kako vidim to nije neki goruci problem. Mijenjacu rashladnu tecnost redovno i to je to.
Ne znam puno o tome, npr. nekad davno sam cuo da ne valja sipati obicnu vodu zbog kamenca koji se talozi u kapilarama hladnjaka i koje vremenom moze zacepiti.
Mozda to za nove modele auta ne vazi, ne tvrdim nista ali tako se pricalo prije 20ak godina.
Dalje, mislim da je razlika u temperaturi kljucanja obicne i dest. vode zanemariva za ove uslove. Sistem je naravno pod povisenim pritiskom cim se zagrije motor.
Tnkz
[ pantic68 @ 03.01.2008. 14:08 ] @
To sa zapusavanjem vazi samo ako negde curi pa cesto dosipate vodu. A destilovana voda jeste agresivna u smislu da je nezasicen rastvor i tezi da rasvori materije sa kojima je u dodiru. Vecina uvoznih automobila je imala crvenu vodu punu rdje osim onih sa skoro cistim antifrizom. Kod domacih gde je obicaj da se koristi cesmovaca samo je tanak belicast sloj preko povrsine koji ne smeta vec stiti povrsinu. Uostalom koga briga kako izgleda sve dok normalno cirkulise.
[ audi80 1.8i @ 28.01.2008. 22:26 ] @
Pozeljno je antifriz rastvoriti sa destilovanom vodom, jer ona ne sadrzi kamenac i ne moze uzrokovati koroziju, obicna voda je provodnik el. struji zbog svog sastava, a destilovana nije, zato se i u akumulator sipa.Problem onih tecnosti koji se prodaju za ciscenje hladnjaka jer su oni namjenjeni za odstranjivanje naslaga a to moze dovesti da hladnjak pocne propustati da se pojavi rupa u celiji, jer je tecnost agresivna.Nikad se ne ulijeva 100% antifriz u hladnjak pa onda voda, kao sto su neki radili, vec se razrjedi u kanti u omjeru 50:50, pa se tek onda nalije u hladnjak.Ja sam svoj hladnjak isprao destilovanom vodom kupio 30l, i onda Modricin Permant 100% pomjesao sa destilovanom vodom.I na uputi pise razrjediti sa destilovanom vodom.Ovaj permant se mijenja nakon 3god.Nije vazno sto neki kazu necu mijenjati jos drzi na -30 ili -35, to nije vazno jer taj antifriz moze biti jako masan i da je izgubio svoju sekundarnu ulogu da sprecava koroziju, i da nakon 3god on pocne uzrokovati koroziju.Znaci pozeljno ga je mijenjati nakon 2-3god.Moj je uvijek masan i prljav nakon 3god.
[ mjux @ 29.09.2009. 00:07 ] @
evo moje nedavno iskustvo... :)
odlucih ja posto sam eto besposlen i nemam sta pametnije da radim da malo sredjujem auto, i tako dosla na red i ta jedna stvarcica koja me otkako sam kupio kola jako nervira... prljava tecnost za hladjenje... kad kazem prljava mislim ekstremno prljava, a ta prljavsita tu stoji toliko da su zidovi ekspanzivne boce sa unutrasnje strane potpuno zacementirani hrdjom...
lepo ja otvorim ventil na hladnjaku, otvorim cep na boci i krene da curi ta ekstremno naradzansta tecnost dok nije skroz iscurila... ja se ponadao da je to to..
napunio sistem ponovo, par puta dolivao vodu (chesmovachu) pre nego sam upalio auto...negde sam procitao da mora da se saceka 20-tak minuta da ta voda popuni sva mesta i izbaci vazdusne cepove... i na kraju upalio auto da malo pumpa proradi... pogledam ja u bocu.. voda ponovo prljava isto koliko je i bila... ponovim ja postupak jedno 5 puta... proterao sam ja mislim jedno 50 l ako ne i vise ciste vode kroz sistem, ali nikako da se resim te rdje... al eto kad sam video koliko je toga izaslo mislim da sam ipak nesto ocistio... planiram sutra da ponovim postupak posle par dana voznje... i sve tako dok ne dobijem koliko toliko providnu vodu.. inace ovo je sve priprema za sipanje antifriza.... cuo sam da on ima antikorozivna dejstva pa se nadam eto da ce i on napraviti neku razliku .. ako nista bar ce mozda zastiti rashladni sistem od daljeg rdjanja..
cuo sam za te bajne tecnosti koje to ciste al eto ja nemam sta pametnije da radim, a i ovako je za dzabe... sumnjam da bi nesto bilo motoru da sam to ovako ostavio.. al eto ne moze da skodi
a sto se tice dileme destilovana voda ili obicna... meni je apsolutno svejedno... sipam obicnu zato smo mi je pri ruci, i do sada nisam imao nikakav problem,
i opet destilovana voda kosta tako da je i to jedan trosak koji nisam spreman da prihvatim,a opet ako ste dovoljno snalazljivi i ako na kuci/stanu imate ugradjenu klimu pokusajte da skupljate vodu koju ona izbacuje pri radu jer je to cista destilovana voda, pa eto i na taj nacin mozete da ustedite...
toliko od mene
poz
[ bakara @ 29.09.2009. 21:16 ] @
Citat: mjux:
i opet destilovana voda kosta tako da je i to jedan trosak koji nisam spreman da prihvatim...
Cisto da te pitam, da li u opste znas koliko kosta destilovana voda?
[ mjux @ 29.09.2009. 22:45 ] @
Citat: bakara: Cisto da te pitam, da li u opste znas koliko kosta destilovana voda?
veruj mi nemam pojma... a i da kosta jedan dinar 100l, cimanje mi je da idem i to kupujem.. ovako samo odvrnem cesmu i voda potece
[ pantic68 @ 30.09.2009. 05:11 ] @
Nevalja destilovana voda u hladnjak kad vam kažem. Može prokuvana kad se istaloži kamenac ali destilovana stvara rdju uverio sam se x puta. Kako, zašto, ne znam, video sam svojim očima i uopšte me ne zanima da izvodim teorije kao onaj audi.
[ Goran Mijailovic @ 30.09.2009. 08:35 ] @
Destilovana voda kosta oko 30 dinara litar. :)
Destilovana lakse isparava od obicne, bolje rastvara naslage u hladnjaku i prima sumpor iz izduvnih gasova pa se pravi neka koncentracija sumporne kiseline u rashladnoj tecnosti.
[ eloiza @ 30.09.2009. 16:08 ] @
Pošto sam stručno lice i radim u firmi koji ima veze sa hemijom, hteo bih napomenuti da pH vrednost demineralizovane vode (kakve se kupuju u prodavnicama i dobija se prolaskom obične vode kroz jonoizmenjivačke smole, za razliku od destilovane vode koji se dobija prokuvavanjem obične vode odn. isparavanjem i kondenzovanjem preko hladnjaka) iznosi oko 6 što znači da je malo kiselija od obične česmenske vode čija je pH vrednost 7 (neutralna sredina).
Samo da znate je nemoguće u prodavnicama nabaviti destilovanu vodu inače njena cena ne bi bila 30 din/litru jer za dobijanje destilovane vode je potrebna ogromna količina toplotne energije radi isparavanja obične vode i hladne vode radi kondenzovanja destilata (kao na primer kazan za dobijanje rakije).
P.S. Za distribuciju demineralizovane vode do potrošača koristi se isključivo cev od plastike, a nikako cev od metala.
[Ovu poruku je menjao eloiza dana 01.10.2009. u 05:27 GMT+1]
[ Goran Mijailovic @ 01.10.2009. 17:05 ] @
E da, mi tu demineralizovanu zovemo destilovana, nadam se da oni koji su rekli da sipaju destilovanu vodu su zaista nju i sipali a ne demineralizovanu koja ima da se kupi u marketima i prodavnicama auto delova.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|