[ Munja666 @ 04.01.2008. 23:10 ] @
Jedna stvar mi nije jasna. Kako funkcionise climatronic sistem,naime za razliku od automatske klime gde se tasterom AC "pali" klima a ovako radi klasicno grejanje/hladjenje,kod climatronica nisam nigde video taster za aktivaciju/deaktivaciju klime. Dakle ono sto sam hteo da pitam je kako da u ovim zimskim danima ukljucim grejanje a da ne bude ukljucena i klima u isto vreme.Mozda je ona i iskljucena ali ja ipak mogu da regulisem na centralnom displeju i intenzitet toplog vazduha kao i samu visinu temperature.
Pa mi je ipak malo nelogicno da klima bude ukljucena svo vreme.Moze li neko da mi objasni kako to funkcionise,nije mi bas najjasnije?
[ vladd @ 04.01.2008. 23:53 ] @
Klima sama odlucuje prema spoljnoj temperaturi, kako ce da dostigne zadatu temperaturu.
I u tome je razlika. "Stare" klime su samo hladile, a za grejanje se korstio standardni grejac(izmenjivac toplote, vode iz sistema, i vazduha), klimatronic odrzava zadatu temperaturu

Poz.
[ Munja666 @ 05.01.2008. 00:22 ] @
Znaci zimi sam bezbedan od klimanja, samo se leti klimam :)

P.S. Leti zna da bude veca potrosnja i do litar-dva kada je ukljcena klima.Da li je toliko povecana potrosnja i zimi kada je potrebno da postigne zadatu temperaturu? A da postoji jedan taster na konzoli koji akivira kompresor-nacrtana pahuljica snega.Koja je njegova uloga i kad da ga koristim?
[ bakara @ 05.01.2008. 10:59 ] @
Ako imas board comp. lako mozes da vidis da li ti kompresor klime radi ili ne, po potrosnji goriva na leru...
[ popovicvl @ 05.01.2008. 17:31 ] @
Ni meni nisu jasne te automatske klime.Mogao bih skoro da kupim nova kolica,pa se pitam da li da dam kesh za automatiku ili ne.Meni licno pase manualna klima,pritisnes dugme,ona svira,ugasis i ides kuci.Ovako ne znam kad radi i kad ne radi,osim kad ugasim grejanje/hladjenje potpuno,tad sam siguran da ne radi.
[ SmilieBG @ 05.01.2008. 17:56 ] @
Hm, kod mene isto ima digitalna klima, ali ima i dugme za A/C. Odnosno, mogu da mu podesim temperaturu koju on odrzava. Sada (zimi) drzim izmedju 22 i 24 i ne palim klimu (A/C). Leti cu verovatno paliti i klimu. Naravno, moze i sada da se ukljuci A/C ali mu ne vidim svrhu :)

Poz,
Sale
[ rafiki @ 05.01.2008. 18:43 ] @
Ako imas para, onda je odgovor jednostavan: automatska klima. Zasto: pa zato sto podesis temperaturu koju zelis i klima dalje sve radi sama. Cak se usudjujem da kazem da dilemu ima samo onaj ko nije probao automatsku klimu. Ko je probao, taj se vise ne vraca na manuelnu. Podesis temperaturu i ne razmisljas. Pored toga, automatske klime uskladjuju svoj rad sa motorom i manje ga opterecuju, pa se manje i oseti gubitak snage motora dok klima radi.

Zimi treba drzati klimu ukljucenu jer ona smanjuje vlaznost vazduha u kabini a time i magljenje stakala.

Svaka klima moze da se iskljuci i onda radi kao obicna ventilacija. Ja klimu iskljucujem jedino tokom proleca i jeseni - kad je napolju prijatna temperatura da moze da se otvori prozor. I to samo ako ne vozim decu - da im ne duva.

Jedina mana automatske klime je da nece da radi punom snagom dok je motor na leru. Napr. leti kad su kola vrela, ne mozes da ukljucis motor i klimu i sacekas napolju par minuta da klima rashladi. Moras da povecas broj obrtaja da bi krenula da radi punom snagom. Ovako je bar na mom Pezou 307.

Pozdrav i ne razmisljaj nego dresi kesu za automatsku :)
[ login @ 05.01.2008. 21:27 ] @
Rafiki ti je uglavnom sve rekao. Automatici je jedini problem rad kompresora na malim obrtajima, tj. nije klimi problem nego vlasniku, pošto ne hladi dok auto dugo stoji u mestu, samo se povremeno uključuje.

Ne znam koji auto imaš, kod mene na Passatu imam taster econ kojim isklučujem klimu. Znači kada stoji na auto, ona se pali gasi kako misli da treba, kad klinkem econ, onda sam je isključio i kraj.

Nije kraj :) kad stavim da cirkuliše unutrašnji vazduh, opet se uključi kompresor. Malo je jogunasta, ali kad je naučiš, milina je.

Ne mora se stalno držati uključena zimi, nego samo kad prozori počnu da se magle, znači odmagljuje sve na kolima od šoferke do zadnjeg stakla.
[ BioSQUAD @ 06.01.2008. 01:16 ] @
A sta znaci ECO i A/C na Pezo 307? Jedan majstor mi reko da zimi uglavnom drzim u ECO!
[ vlada01us @ 06.01.2008. 10:20 ] @
Citat:
Dakle ono sto sam hteo da pitam je kako da u ovim zimskim danima ukljucim grejanje a da ne bude ukljucena i klima u isto vreme.

Pa moze li da radi grejanje, a da klima ne radi?
[ rafiki @ 06.01.2008. 12:26 ] @
Na P 307 ECO znaci da je klima iskljucena (ili kako neki kazu, kompresor je iskljucen), tj. da onda sistem radi kao obicna ventilacija. Ovo ECO je skracenica od "Economy" tj. mod sa manjom potrosnjom goriva. Tada moze da greje, ali ne moze da hladi - bas kao obicna ventilacija na kolima. A/C znaci da je ukljucena klima tj. "Air Conditioner".

Moja iskustva sa automatskom klimom na 307 su odlicna. Kola imam skoro 6 godina, klima je skoro stalno ukljucena i radi kao zmaj. Ono sto je vazno (za svaku klimu) je redovno menjanje filtera vazduha u kabini, jer se time sprecava pojava budji i neprijatnog mirisa u kabini. Pored 307-ce, vozio sam (i jos uvek vozim) i vise kola sa manuelnom klimom i razlika u komforu u korist automatske je vise nego ocigledna.

Pozdrav
[ Munja666 @ 07.01.2008. 00:07 ] @
Citat:
rafiki:
Zimi treba drzati klimu ukljucenu jer ona smanjuje vlaznost vazduha u kabini a time i magljenje stakala.

Svaka klima moze da se iskljuci i onda radi kao obicna ventilacija. Ja klimu iskljucujem jedino tokom proleca i jeseni - kad je napolju prijatna temperatura da moze da se otvori prozor. I to samo ako ne vozim decu - da im ne duva.

Jedina mana automatske klime je da nece da radi punom snagom dok je motor na leru. Napr. leti kad su kola vrela, ne mozes da ukljucis motor i klimu i sacekas napolju par minuta da klima rashladi. Moras da povecas broj obrtaja da bi krenula da radi punom snagom. Ovako je bar na mom Pezou 307.

Pozdrav i ne razmisljaj nego dresi kesu za automatsku :)


Cekaj ti kod tebe na 307 imas mogucnost da preko tog ECO moda,vidis kod mene nema toga.Jednostavno mogu da iskljucim skroz konzolu,znaci niti ladi niti greje(sto zimi a bogami ni leti nije zgodno) a opet kada je ukljucena i podesena odredjena visina temperature to bi znacilo da je klima sve vreme uklkjucena,sto ipak nije logicno. Ja bih pre reko da je to podeseno kao sto Vladd rece da sam proceni da li radi klima ili klasicno grejanje!

E sad jedino ako treba jos nesto da se podesi sto ja ne znam.Ali od tastera imam samo za pravce duvanja,kruzenje vazduha,auto mod i taj sa pahuljom-koji bi po uputstvu trebalo da aktivira kompresor!

Jos nesto vidim da ovde neki digitalnu klimu zovu automatska a ovu drugu manuelna (sto nije logicno,ovde ti manuelno kod climatronica podesavas visinu temperature, dok kod ove druge samo ukljucis/iskljucis taster A/C,zar ne?). Tako da bi trebalo da je manuelna klima ustvari automatska a climatronic- manuelna :)
[ Munja666 @ 07.01.2008. 00:14 ] @
Citat:
bakara: Ako imas board comp. lako mozes da vidis da li ti kompresor klime radi ili ne, po potrosnji goriva na leru...


Imam board,sta znam nisam obracao toliko paznju ali mislim da varira izmedju 0,5l/h do 1l/h na leru u zavisnosti od spoljne temperature, koliko je motor zagrejan ali drzim konstantu temperaturu na oko 26C.
Koliko je uopste normalna temperatura, leti drzim na 23C a zimi mi je sve ispod 26C hladno barem dok se ne ugreje auto?
[ rafiki @ 07.01.2008. 11:02 ] @
@Munja666:
Kod tebe se klima uredjaj ukljucuje tim dugmetom sa pahuljicom. Kad je to dugme iskljuceno onda sistem radi kao obicna ventilacija - bez klima uredjaja. Kad je pahuljica ukljucena onda moze i da hladi i da greje; kad je pahulja iskljucena onda moze samo da greje, a da hladi samo uzimanjem hladnog vazduha spolja.

Automatska klima sama odredjuje nacin rada tako da postigne i odrzava zadatu temperaturu. Obicno automatske klime imaju displej na kome pise kolika je zadata teperatura pa se zato zovu i "digitalne". Sa druge strane, manuelne klime ne odredjuju same nacin rada, nego rade onako kako su podesene. Napr: kad manuelnu klimu podesis da hladi, ona ce hladiti dokle god je ukljucena, i ventilator ce duvati onom snagom na koju je podesen. Automatska klima ce sama odrediti da li treba da hladi ili da greje da bi dostigla zeljenu temperaturu. Kad dostigne temperaturu, onda ce smanjiti snagu ventilatora na onoliko koliko je potrebno da odrzava temperaturu.

Napr. ako na automatskoj klimi podesis 20C, ona ce leti hladiti a zimi ce grejati da bi odrzala tu temperaturu. Manuelna ce raditi onako kako si je podesio: hladice i leti i zimi.

Sto se tice "normalne" temperature, to je subjektivno, i zavisi od spoljne temperature. Zimi drzim izmedju 19 (kad je vlazno da odmagli stakla) i 21. Ponekad kad je jako hladno, u pocetku stavim na 23 - 24 da brze ugreje. Leti drzim izmedju 21 - 24, da ne bi bila prevelika razlika u odnosu na spoljnu temperaturu.

Pozdrav
[ babasera @ 07.01.2008. 17:34 ] @
Znaci ako sam dobro razumeo, "obicna AC" ili ti "pahuljica" ima mogucnost i da greje, nezavisno od sistema za grejanje u kolima?
Sto bi znacilo da kada ukljucim klimu dok je motor jos hladan, pocece da greje odmah?
Konkretno radi se o Puntu 2 ...
[ RS TURBO @ 07.01.2008. 20:51 ] @
Nijedna auto klima ti ne moze da grije odmah ako ti je leden motor i vani hladno. Ne postoji takva auto klima koja ima svoje grijace pa da moze cim upalis ledeno auto da puse vruc zrak. Auto klima samo hladi, a kad grije uzima topli zrak iz motora kao kod svih auta sa klimom ili bez klime... Znaci ako hoces da se ugrijes moras prvo motor da malo ugrijes da bi ona pocela da puse toplo ako je leden skroz motor ona ce da puse hladan zrak. Samo kucne klime mogu da griju i hlade jer imaju u sebi grijace. Ako je vani npr. oko -5 ujutro i ti odmah upalis auto i upalis klimu da grije ona ti nece grijati nego ce puhati hladan zrak (jer ne moze auto klima da grije) i tek onda kad se malo ugrije motor tek ce tada da pocne puhati topli zrak. Tako da ne postoji auto klima koja ce grijati ako je totalno hladan motor pogotovo kad se upali ujutro. Jedino sto je kod digitalnih klima prednost sto mozes da namjestis stepene sebi i ona ih odrzava uvijek na toj temperaturi a kod drugih klima obicnih ili onih koji nemaju klima nemaju tu mogucnost ili grije dok ne padnes u nesvijest od toplote hehehe :) ili hladi dok ti se na nosu ne uhvate ledenice :) to je dobra prednost kod digitalnih klima. Ali nijedna klima NE GRIJE nego uzima topli zrak iz motora.



pozzz
[ babasera @ 08.01.2008. 15:28 ] @
E pa tako, sad je jasnije.Hvala turbo.
[ RS TURBO @ 08.01.2008. 18:07 ] @
nema na cemu
[ Munja666 @ 08.01.2008. 21:31 ] @
Citat:
babasera: Znaci ako sam dobro razumeo, "obicna AC" ili ti "pahuljica" ima mogucnost i da greje, nezavisno od sistema za grejanje u kolima?
Sto bi znacilo da kada ukljucim klimu dok je motor jos hladan, pocece da greje odmah?
Konkretno radi se o Puntu 2 ...


Ne znam meni se cini ipak na kraju da Climatronic moze samo da hladi,odnosno iskljucuje se klima automaski i onda se aktivira "klasicno" grejanje u kolima na osnovu spoljne temperature.Mislim da bi bilo apsurdno da moze klima da i dalje hladi kada je temperatura oko nule ili ispod,logicno je da tada klima bude iskljucena automatski bio taster za ECO ili koji vec ukljucen ili iskljucen...E sad ako gresim voleo bih da neko potvrdi suprotno, jer iz Rafikijevog izlaganja sam dosao do tog zakljucka!
[ nesh_bros @ 25.10.2008. 12:41 ] @
Ljudi ja sam procitao ovo i ipak imam jedno pitanje.

Kupio sam nedavno GOLF 5, i ne znam da li imam klimu ili ne!? Znam da zvuci debilno ali je tako.

Ja imam tri tastera.

1. Onaj za grejanje
2. Onaj sto vrti vazduh (ona strelica)
3. ECON

Znaci NEMAM dugme A/C!!

E sad, da li ECON znaci da ima klimu!? Da li je to taster za klimu, ili samo neki ECONIMCAN rad!?

Hvala
[ vladd @ 25.10.2008. 13:40 ] @

Kakva si ti musterija za auto poslove


Imas klimu, ne brini, dugme ECON sluzi da se klima iskljuci. Dugme AUTO sluzi da podesava intenzitet ventilacije za zadatu pemperaturu.

Potrazi uputstvo, da bi bolje koristio svoj auto, i da ne bi eksperimentima napravio neku steticu.

Poz.
[ nesh_bros @ 25.10.2008. 14:18 ] @
Musterija ahah... ili ne!?

Pre golfa sam vozio POLA 2000.god (ona medjuserija) i imao je (manuelnu) klimu...


Ovde sam postavio pitanje bas zato, kao sto sam rekao imam samo 3 dugmeta!!
Da ne bi bilo zabune vise, evo slike..



Znam da AUTO dugme je gde i ECON ali ja to nemam!

Zato i pitam.. da li imam klimu ili ne!?

hvalaa
[ vladd @ 25.10.2008. 14:34 ] @
Pa rekoh.

ECON dugme sluzi da se iskljuci kompresor klime. a gde je kompresor, tu je i "klima". Nemas dugme "AUTO", zato sto je u pitanju "mehanicka", odnosno klima uredjaj koji nije "digitalni". Nema automatsku mogucnost odrzavanja temperature.

Poz.
[ nesh_bros @ 25.10.2008. 14:45 ] @
Ok sad sam te razumeo.. :-)

ali na koje dugme ja da ukljucim klimu?????????
[ vladd @ 25.10.2008. 15:04 ] @
Klima je donekle vec ukljucena, samo ne radi dok ne pokrenes ventilator. Kompresor se iskljucuje sa ECON.

Znaci, nemas klasicno, "obicno", A/C dugme za ukljucenje klime.

Naravno, tu je i preklopnik za hladjenje- grejanje, tzv "klapna", mada je komplikovanije, koje doprinosi nekoj vrsti regulacije.

Ako hoces maksimalnu klimu, preklopnik na plavu tacku(18C), ukljucen ventilator, ukljucena unutrasnja cirkulacija(za maks efekat, inace nije lose ni dozvoliti spoljnom vazduhu da ulazi), zavisno od temp spoljasnjeg vazduha, i iskljuceno ECON dugme, da bi radio kompresor stalno.

Za grejanje, preklopnik na crvenu tacku, ukljucen ventilator, iskljucen komresor(ukljucen ECON), a recirkulacija kako ti odgovara, spoljni ili unutrasnji vazduh, zavisno koliko je hladno...

[Ovu poruku je menjao vladd dana 26.10.2008. u 02:38 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao vladd dana 28.10.2008. u 19:09 GMT+1]
[ nesh_bros @ 25.10.2008. 15:55 ] @
sad sam te sve skapirao.. i bas mi je drago zbog toga!


Taman sam mislio da ovog lika ko mi je prodao BOOM! TRAS!! KRASH!!!

Hvala ti puno..

steta sto nije toplija da ja to odma testiram!

Hvala jos 1

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sada sam video da su mi na nekom drugom forumu rekli da jbg, nemam klimu! a da je ECON samo economicniji tip rada za grad..

jbg moram da pitam..

koliko si ti siguran u ovo sto si mi rekao, jer ako nema hocu lepo da "popricam" sa likom ko mi je prodao auto.. zato samo!

I kako ja da se uverim da li ima klimu!? Mislim fizicki.. koji deo treba da ima ispod haube.. tako mi najsigurnije!

[Ovu poruku je menjao nesh_bros dana 26.10.2008. u 09:33 GMT+1]
[ cozmo_im @ 27.10.2008. 12:28 ] @
A jes ti probao da pustis duvanje pa da vidis da li hladi? Mislim sasvim jednostavan test zar ne?

Bez obzira sto je hladno napolju upali i drzi par minuta pa ako duva led ledeni, sigurno je da imas klimu:)

Ne treba ti toplo vreme, a i neces se prehladiti za koji minut hladjenja:)
[ nesh_bros @ 28.10.2008. 17:41 ] @
Ipak mi je receno da IMAM klimu!

Bas sve kao sto je VLADD rekao! Hvala mu puno!

Hvala svima
[ pexus @ 05.06.2009. 08:37 ] @
Koja bi trebalo da je temperatura vazduha na izlazu iz ventilatora kada je ukljuchena klima?
Negde sam procitao da je to od 4-8 stepeni C, ali kod mene sam izmerio 12 stepeni (mada bi se mozda spustila da sam merio duze od ovih pola minuta??)
[ Zarko Silic @ 05.06.2009. 09:17 ] @
tacno je to sto si procitao. Temperatura u izvoristu, ako je klima ispravna ne sme biti veca od 4 stepena C.

Sve ostalo sto si napisao, ili je posledica "slabijeg" rada klime, ili neadekvatvog nacina merenja temperature.
[ slatky @ 05.06.2009. 20:05 ] @
baš i nije tako, zavisi od topline ulaznog vazduha podešenosti brzine ventilatora. također neki auti imaju ugrađen vebasto pa grije odma čim se upali a grije kad je auto i ugašen. automatska klima radi tako da zavisno od podešenosti temperature hladi ako je temperatura viša od podešene a isključuje kompresor i otvara ventil rashladne tekucine i automatskom regulacijom ventilatora zagrijava unutrašnjost.
[ hakinen @ 19.12.2010. 17:33 ] @
Citat:
Nijedna auto klima ti ne moze da grije odmah ako ti je leden motor i vani hladno


Malo vadimo temu iz mrtvih. al nema veze :D

Elem bas smo imali polemiku oko toga da li klima moze da greje odmah kad se auto upali!

Imamo kuci 3 auta, sva tri su 2007 godiste, na svima je manuelna klima!

Zastava 10 benzinac 1.2 motor
reno clio 2 dizel 1,5 dci
shevroler laceti benzinac 1,4 motor

Punta jos nisam testirao, ali cu uskoro! Uglavnom napolju temperatura -4 stepena, upalili smo oba auta, na lacetiu je odmah upalio kompresor, upalio je i ventilator hladnjaka i posle nepunih 20 sec poceo da duva topao vazduh, posle minut je vec vazduh bio znacajno topliji! Skala za temperaturu vode se nije ni brdnula, auto ima plin koji se pali automatski kad temperatura vode u sistemu predje 50 stepeni, dakle zakljucak je da klima na lacetiju greje odmah!
Na reno cliu ni posle 5 minuta rada nije upalio kompresor, znaci reno clio nema mogucnost grejanja vec samo hladjenje!

Za punta cemo da testiramo pa cu da javim! :D

Ja sam bio ubedjen da klima u kolima ne moze da greje, al sam se razuverio na primeru :D
[ vladd @ 20.12.2010. 00:18 ] @
Klima krece da hladi ili greje, cim kompresor krene da radi, i ciklus se zaokruzi. Njen rad nema veze sa temperaturom motora.

Samo je pitanje koji se "hladnjak" koristi. Kondenzator je vruc, a evaporator hladan..

Poz.
[ vaske2 @ 20.12.2010. 16:09 ] @
I kod mene na jednom autu to jest Astri g koja ima digitalnu klimu je slicna stvar.Ne prodje ni minut od paljenja a kompresor se pali i klima maltene odmah pocinje da greje,a kad stisnem dugme eco grejanje pocinje dosta kasnije tj kad motor krene da se greje.Iz ovoga proizilazi da digitalna klima na Astri g i greje i hladi.
[ etjen @ 20.12.2010. 16:32 ] @
kod mene nije digitalna klima, ali greje posle minut najviše. Uključi kompresor i piči. Kad se motor zagreje automatski ga isključi...
[ codeNO @ 23.12.2010. 23:38 ] @
Ajd ovako,

1. Da li ova klima moze da NE ukljucuje kompresor tj da samo uduvava spoljasnji vazduh ili je stalno ukljucena

2. Da li na ovoj klimi moze samo da duva toplo bez da je ukljucena klima, tj uslovi grejanja preko toplog vazduha iz motora itd




Sta dobijam sa ECON ukljuceno/iskljuceno i AUTO on/off?
[ Java Beograd @ 24.12.2010. 07:24 ] @
1. Econ = Ekonomično, štekaš se za gorivo. Kompresor se ne uključuje Ni zimi ni leti. Leti ćeš se rashlađivati spoljnim vazduhom, koliko je to moguće.
2. Auto on / off. Kad je on, tvoje je samo da podesiš željenu temperaturu i ne misliš. Ima ko će da misli. Kad je hladnije od zadate temperature, klimatronic će da zagreva, kad je toplije od zadate temperature klimatronic će da hladi. Kod nekih klimatronika kad je auto on, econ ne može da bude off. Kod nekih može. Proveri kako je kod tebe.
3. Može da duva topli vazdih koji se greje toplotom motora, bez uključenog kompresora. Samo uključi štekanje tj. econ.