[ KMaRKo @ 06.01.2008. 14:01 ] @
Kada se na cepu za dosipanje ulja pojavi skrama na sta to ukazuje kad je u pitanju stanje motora? Sta je zrelo za zamenu? |
[ KMaRKo @ 06.01.2008. 14:01 ] @
[ duke of earl @ 06.01.2008. 14:22 ] @
Postoji mogućnost da ti je u ulje dospela tečnost iz rashladnog sistema.Problem nastaje kod oštećenja dihtunga glave.
Ono na šta sumnjam u tvom slučaju je loš kvalitet ulja.Zameni ulje i prati situaciju. [ vladd @ 06.01.2008. 14:49 ] @
Koji auto je u pitanju, oduska kartera mozda nije dobra("provetravanje"), reci model, pa da ponudimo resenje
Poz. [ KMaRKo @ 06.01.2008. 15:06 ] @
Ajde da opisem situaciju komplet...
U pitanju je Corolla 1.3XL, 181000km. Pocela je nagla potrosnja ulja iz cistog mira. Sve suvo, nigde ne curi, filter vazduha suv... Ja sam sumnjao na ulje i sipam Shell Helix 10W40 sa sve deklaracijom na njemu. Vozio ja tako neko vreme i vidim da opet nestaje ulja. Raspitavao se ja i utvrdimo jednoglasno da su gumice ventila u pitanju. Ja ponudim jednom servisu cijeg vlasnika dobro poznajem da mi to zameni i on gledao, gledao, gledao i kaze da to ne moze da uradi a da ne skida glavu. Ja kazem ok i on to uradi i samo zameni dihtung bez ravnanja glave jer nije bilo potrebno. Posle toga auto radi kao sat jer pre te intervencije kad je motor hladan culo se neko zveckanje (verovatno ventili), a posle toga auto radi totalno ujednaceno i na -10 kad je napolju i kad se zagreje. Od tada sam presao mozda 350 - 400km (nisam tacno siguran, moram da pogledam) i vidim da opet nema ulja s tim sto se na cepu i poklopcu ventila uhvatila skrama. I sad se postavlja pitanje sto to... [ cozmo_im @ 06.01.2008. 15:36 ] @
A sto si otvarao motor (tj. dirao glavu)? Gumice se menjaju bez skidanja glave a glava se kod nje OBAVEZNO ravna bez obzira iz kog razloga se skida... Morali ste da obradite glavu svejedno!
Pravilo br. 1 kod Corolle - ne cackaj nista! Gumice se brzo i jeftino promene bez skidanja glave (popijes kafu bukvalno). Ako i dalje trosi ulje posle toga, onda su uljne karike. Kod nje nema trece. Ako menjas uljne karike, skida se glava, menja se garnitura dihtunga u glavi (osim gumica koje si zamenio pre toga), set karika i leteci lezajevi, ociste se ventili i zameni neki po potrebi, glava se poravna i svi dihutnzi, semerinzi se promene. To je cca 350e sa delovima i rukama. Trebali ste da poravnate glavu, negde sad duva... Obicno kad je ogromna potrosnja kod nje su uljne karike (mada nekad i ne), ako nije velika potrosnja onda su gumice. [ etjen @ 06.01.2008. 15:39 ] @
Citat: cozmo_im: A sto si otvarao motor (tj. dirao glavu)? Gumice se menjaju bez skidanja glave Istina [ KMaRKo @ 06.01.2008. 16:51 ] @
Razlog je taj sto nije imao alat da zaglavi ventile a i kad je skinuo glavu kaze da su ventili imali solidno naslaga na sebi tako da je i to jos jedan od razloga. Verovatno da je trebalo poravnati glavu ali videcemo sta se dalje desava posle praznika...
[ vladd @ 06.01.2008. 17:27 ] @
Au covece, pa ti si nasao MAJSTORA. Od proste akcije, stigao si do ravnanja glave. Sakupi te delice i idi kod nekog normalnog. Neka zameni gumice i vrati bez dorada kako je bilo.
Kakvo crno zaglavljivanje ventila, kako je taj genije zamislio da se to radi??? To je posao malo slozeniji od zamene filtera za ulje.. Gde nadje to zlo...neka usteda?? Poz [ cozmo_im @ 06.01.2008. 18:37 ] @
Sad je gotovo. Mora da obradi glavu kad je skidao... tako je kod Corolle. Inace, bice stete.
Ventili se ne zaglave, vec se tim alatom samo dignu gore da se opruga skine i zamene gumice. Alat se navrne na mesto svecice. [ RS TURBO @ 06.01.2008. 19:38 ] @
hehe svasta nije imao alat da drzi ventile... nikakav poseban alat ti ne treba za to. Ja sam sebi mijenjao gumice ventila i znas s cim sam ih drzao KLIPOM! Posto u forda toliko klipovi izidju cak malo iz bloka tako da legnu u glavi i onda mi ne treba ama bas nikakv alat da drzi ventil. Dva klipa gore zamijenim gumice i vratim sve i okrenem radilicu zamijenim druge gumice i to je to. Zavrsen posao za 1h i auto je u pokretu opet. A sad kad sam prije pola godine generalno sve u radio i njih sam zamijenio opet jer ako ide sve novo nek idu i one ;) hehehe Mogu se gumice zamijenuti bez specijalnih alata jedino ako "majstor" ne zna da gumice zamijeni bez posebnih alata.
pozzz [ vladd @ 06.01.2008. 21:36 ] @
Sladje je od malog posla da napravi "polugeneralku". Cudi me da nije vadio motor, mrzelo ga.. hladnoca..
Poz [ 101010 @ 07.01.2008. 00:55 ] @
Kakvo ti je stanje u posudi sa rashladnom tecnoscu, ima li u njoj ulja i da li se oseti miris benzina ?
[ skorohaker @ 07.01.2008. 09:42 ] @
Citat: cozmo_im: Obicno kad je ogromna potrosnja kod nje su uljne karike (mada nekad i ne), ako nije velika potrosnja onda su gumice. Moze da bude ogromna potrosnja ulja i samo na gumicama. Mene ovde vise brine skrama. [ cozmo_im @ 07.01.2008. 11:35 ] @
Moze i od gumica, ali kod Corolle uglavnom potrosnja preko litar na 1000km znaci uljne karike, ne uvek ali u 90% slucajeva. 1 -1.5l na 1000km mogu gumice da "popiju", u nekim slucajevima i litar na 500km, ipak iz iskustva znam da kad trosi preko litar na 1000km to su karike.
Bela skrama je zato sto su skidali glavu a nisu je obradili i moze da se desi da duva negde ili da pusta vodu u motor (tj. malo mesa tecnost). Obicno se i desi zbog neobradjivane glave. Kako vozim Corollu vec 18. godinu, zlatno pravilo: Ne dirati nista dok radi kako treba, pa cak i kod vece potrosnje ulja. Obicno se samo gumice menjaju bez skidanja glave i nista se ne pipa! Ona gazi ko prvog dana i moze tako da ide u nedogled... bez obzira i na trosenje ulja. [ tamart @ 08.01.2008. 11:56 ] @
Koje si ulje koristio pre tog polusintetika
nadam se da nisi mineralno 15w40 a da nisi dobro iscedi to ulje i pomesao ga sa polusintetikom onda se javlja velika potrosnja ulja jer ono ustvari peni [ vladd @ 08.01.2008. 14:36 ] @
Pa polusintetika je mesavina mineralnog i sintetike, i to do 30% sintetike. Mesanjem bi se samo pogorsao odnos, proporcija, i ulje bi bilo vise mineralno. Bacene pare za polusintetiku.
Te korole traju kao kornjace, idu nesto bolje od istih, ali kada ih se dokopa "majstor", koji misli da moze da cacka i cvrcka kao sa Yugicima (parola "motor je motor"), e onda toyota postaje Yugo..ili gore.. Poz. [ vladagrujic @ 08.01.2008. 18:47 ] @
Za javljanje skrame na čepu može da bude zaslužna i vožnja u lokalu po hladnom vremenu. Naime, usled promene temperature dolazi do kondezacije unutar motora i ta voda stvara belu skramu na čepu. Dakle to ne bi trebalo da zabrinjava mnogo po ovom hladnom vremenu. Više brine potrošnja ulja. Moj komšija ima istu korolu i on je na približno toj kilometraži radio zamenu karika. Kaže da mu je auto počeo da troši po malo ulja. Pre toga je zamenio gumice ventila ali se ispostavilo da nisu one. Inače ljudi su u pravu za ravnanje glave. Posle svakog skidanja mora da ide ravnanje.
Pozdrav. [ cozmo_im @ 09.01.2008. 09:15 ] @
Vozim Corollu, kao sto rekoh, 18 godina... sipam prolece/leto/jesen 15W40 i zimi 10W40 i nikad za sve te godine nisam primetio bilo kakvu belu skramu, niti bilo sta na cepu od ulja, od poklopca prelivne posude ili poklopca hladnjaka (kondenzaciju). Tako da ne verujem da je kondenzacija ili nesto slicno zbog ovog vremena, mislim da ima veze to sto nisu izravnali glavu.
Potrosnja ulja zbog gumica je normalna kod nje za kilometraze preko 150.000km a na oko 200.000km mogu da odu uljne karike, s tim sto to ne smeta motoru, mozete ga tako voziti i milion kilometara uz uslov da ne padne ulje na minimum... obicno ne treba nista pipati (mislim na skidanje glave i karike) dok potrosnja ne poraste na preko litar na 1000km... (mogu samo gumice da se menjaju). [ skorohaker @ 09.01.2008. 16:44 ] @
A jel bi bio neki problem da mi neko objasni zasto bi bilo potrebno ravnati ravnu glavu motora samo zato sto je dozivela odvajanje od bloka?
Ja to pokusavam da dokucim, pa ako bi mi neko pomogao, bio bih mu zahvalan. I da, skrama na cepu za dolivanje ulja moze da bude od kondensa. Vidjao sam je kod VW Buba, a one, koliko znam, ne insistiraju na antifrizu. [ cozmo_im @ 09.01.2008. 17:39 ] @
Kad god se skida glava motora, odlaze fabricki klirensi, stavlja se drugi dihtung i samim tim mora da se glava poravna sto zbog novog dihtunga a sto zbog toga sto jednostavno vise nije to - to (kao sto je fabricki namontirano). Jos je gore vratiti i stari dihtung za glavu...
[ vladagrujic @ 09.01.2008. 17:58 ] @
Dobro, vidim da za korolu kondezacija u motoru nije uobičajna (jednostavno, ne poznajem dovoljno osobenosti tog motora). Na mom zadnjem benzincu (od auta kojih sam vozio to je bila normalna pojava). Leti ništa, zimi i ukoliko se vozi u lokalu, po malo skrame. Ukoliko dolazi do pravljenja povećanog pritiska u prelivnoj boci hladnjaka i javljanja skrame tu, onda može biti, da je problem u glavi ili dihtungu motora (kriva ili puknuta glava ili progoreo dihtung). To dolazi usled, najčešće pregrejavanja motora. E sada ulje. Ne vidim neku vezu između povećane potrošnje ulja i stvaranja skrame na čepu za ulje (osim ako ulje na neki način prelazi iz svojih kanala u kanale za hlađenje). Potrošnja ulja je najčešće vezana za gumice (ukoliko motor ne dimi i sagoreva ulje zbog dotrajalosti).
Ukoliko ulje prolazi u antifriz u njemu bi se pojavila masnoća i dobili bi emulziju. Ukoliko antifriz nekako dolazi u ulje onda bi dobili belu skramu na čepu. Ali opet, povećavao bi se i nivo ulja i to drastično. Pozdrav. [ BigFoot @ 09.01.2008. 18:41 ] @
Citat: skorohaker: zasto bi bilo potrebno ravnati ravnu glavu motora samo zato sto je dozivela odvajanje od bloka? Ja to pokusavam da dokucim, pa ako bi mi neko pomogao, bio bih mu zahvalan. Posmatraj jednom dotezanje glave silom <N> kN + npr. 270o i iščekivanje da li će i šta pri tom pući i biće ti jasno Dovoljan kompromis je što majstori uglavnom ne menjaju šrafove kojima je glava pritegnuta kod vraćanja iste, iako je to jako preporučeno. [ skorohaker @ 09.01.2008. 23:12 ] @
Cosmo, molim te, budi jasniji, koji klirensi "odlaze"? Kakve veze ima nov dihtung sa ravnanjem nedeformisane glave motora? Otkud sad pominjanje starog dihtunga? Sta znaci "nije to - to"? Razumem poliranje i ciscenje glave ali ne razumem ravnanje ravne glave motora? Sta se time dobija, osim upravo narusavanja klirensa? Slazem se sa Tvojim zlatnim pravilom ali zar ravnanje ravne glave nije u suprotnosti sa njim?
BigFoot, ako sam te dobro razumeo, a ispravi me ako nisam, ravna glava moze da pukne pri dotezanju zato sto nije ravnana da bude podjednako ravna??? Ako smatrate da sam suvise glup da razumem vasa objasnjenja, ignorisite moja pitanja. [Ovu poruku je menjao skorohaker dana 10.01.2008. u 00:24 GMT+1] [ vladagrujic @ 09.01.2008. 23:55 ] @
Ravnanje glave je obavezno posle svakog skidanja baš zbog deformacija, temperatura i pritisaka kojim je izložen motor u toku rada. Ne znam baš da li "skorohaker" znaš kako se radi taj postupak (na kakvoj mašini) i šta je cilj. Naime, da bi se ostvarila dobra zaptivenost, ne samo kompresionog prostora, već i kanala ulja i tečnosti za hlađenje potrebna je idealna ravna površina glave motora kao i kontrola na mikrometarske pukotine u njoj samoj. Kao što vidiš, ravnanje glave ne obuhvata samo fizičko dovođenje na meru, već se radi i ispitivanje pod pritiskom raznih sklopova i kanala koji se tu nalaze upravo radi otkrivanja pukotina. Normalno, novi dihtung je OBAVEZAN, a takođe je po pravilu i obavezna zamena i brezona (šrafova) koji stežu glavu na blok motora. Ti šrafovi takođe usled temperature i ogromnih naprezanja kojim su izloženi trpe deformacije i starenje metala pa su obavezni za zamenu. Pitaj bilo kog majstora, koliko mu se puta desilo da ne može da dotegne glavu usled "izvlačenja" brezona. Na kraju oni pucaju, a tada dolazi do najvećeg problena kada se zalomljeni deo mora izvaditi iz bloka motora. Ali, ovo je Srbija i ovde je sve moguće. Mogući su i šusteri koji se deklamuju kao majstori, a pod čijim "poduhvatima", kako već neko na forumu reče, Tojota postaje Jugo (makar je i za ovaj auto potreban bar, kakav-takav majstor).
Pozdrav [ cozmo_im @ 10.01.2008. 07:10 ] @
Vlada je sve lepo objasnio, ortak je imao slican problem sa Opel Asconom. Skidana glava, nije obradjena i nije uradjeno ravnjane i pukla je posle 500km i poceo da duva i mesa tecnost...
[ audi80 1.8i @ 28.01.2008. 22:42 ] @
Nije trebao na Tojoti nista dirati, treba uzeti u obzir da se ulje Shell pomjesalo s nekim drugim koje je prethodno korisceno, a pojavljuju se na trzistu i falsifikati sto se tice ulja, pogotovo s Castrolom sto sam se imao prilike uvjeriti, trebao je samo cep ocistiti i pratiti situaciju, ako se bude pojavljivalo duze od 30 dana, zamjeniti opet ulje, nasuti druge marke, po mogucnosti koje prizvodac preporucuje i obavezno po toj gradaciji, pa opet pratiti.
[ KMaRKo @ 03.02.2008. 21:22 ] @
Evo i konacnog objasnjenja situacije: problem je bio u losim gumicama tako da sam pobesneo jer su gumice placene 50 € u jednoj prodavnici japanskih delova u V. Stepe, koja je na dobrom glasu!!! Gumice su kao original, a pakuju se u kesicama po 10 kom, pa se pitam koji to auto ima 10 ventila??? Gumice uopste nisu dihtovale i ulje je picilo pored njih samo tako. Skinuta je glava ponovo, dihtung je ceo, nigde nije prolazilo ni ulje ni voda. Zamenjen dihtung bez ravnanja glave, nove gumice, nastelovani ventili i sad radi kao sat. Emulzija na cepu je verovatno od ulja i hladnog vremena i kada sam obrisao cep, nije se vise pojavljivala. Kompresija 15,5 - 16. Oni koji su mi se malo rugali da sam to radio kod nekih amatera ispostavilo se da nikako nisu bili u pravu jer je do njih sve bilo ok, a gumice sam ja kupio.
Pozdrav. [ skorohaker @ 16.02.2008. 08:23 ] @
Mene zanima kako si se i pored onoliko ubedjivanja odlucio na rizican korak neravnanja glave motora posle skidanja iste? :-)
[ zolitas @ 16.02.2008. 23:42 ] @
Prilikom skidanja glave je verovatno usla voda u uljne kanale i nije se iscedila dobro, zato si imao penu na cepu....da si ga malo duze vozio to bi postepeno nestalo.
@skorohaker,slazem se u potpunosti sa tobom da NE treba ravnati ravnu glavu cak ni kod Dizela gde je to barem 10x rizicnije. Glava se moze proveriti (dali je ravna)postoje za to alati.Mnogo bitnije je zameniti nove sarafe ili brezone i pravilno je stezati. @KMaRKo ,da si svaki put ravnao glavu samo po 0,15-0,20mm,do zamene karika bi morao da trazis i drugu glavu jer kad bi je i tada ravnao (treci put)to bi bilo vec preko 0.5mm......pozdrav Ekipi [ KMaRKo @ 18.02.2008. 12:36 ] @
Glava je nosena kod majstora koji radi iskljucivo glave. On je zamenio gumice i sigurno bi je ravnao da je trebalo. Ja sam auto posle toga vozio i nista nisam primetio. Auto nije pregrejavan, nije nikad dihtung probio... Zasto ravnati?
[ RS TURBO @ 18.02.2008. 12:55 ] @
Glava motora kod nakih auta se obavezno treba ravnati a kod nekih ne treba ako to nije potrebno. Kod mene je uradjena generalka i ja nisam ravnao glavu motora i evo vozim ima vis 8 mjeseci i auto nit trosi ulje nit se pregrijava sve u granicama normale i normalno trosi gorivo i vuce normalno. Potrosnja ulja je na 10 000 km 3-4 deci a to je i manja potrosnja ulja nego sto pise u knjzici za potorsnju koja je u granicama normale. Kod mene u knjizici pise da na 10 000 km od 0.5 pa do 1l ulja je u granicama normale. Ravnati glavu motora mora se vrsiti na autima na kojima je to potrebno (ako se pregrijavao, kuhao cesto, neravnomijerno stegnuta pa se iskrivila), a na autima koja su radila normalno i uradjena generalka zobg nekog drugog razloga kao karike lezajevi ili iz cista mira se ne mora ravnati glava jer to uopste nije potrebno, ili na autima na kojima je to striktno napisano da se mora ravnati glava motora kao kod nekih japanaca. Ak oje normalno radilo auto i uradjena generalka i nije ravnana glava nemora znaciti da ce progoriti dihtung ili nesto drugo da ce se desiti ako je glava prije toga bila uredu.
pozzz [ tweeester @ 18.02.2008. 13:26 ] @
Citat: KMaRKo: ... Kompresija 15,5 - 16. ... Da nije ovo malo previse za benzinski motor, mozda te lozi nesto majstor? Verujem da bilo koji benzin pri toj kompresiji sam detonira ... mozes 'ladno svecice da skines ... [ zolitas @ 18.02.2008. 19:50 ] @
Citat: tweeester: Da nije ovo malo previse za benzinski motor, mozda te lozi nesto majstor? Verujem da bilo koji benzin pri toj kompresiji sam detonira :) ... mozes 'ladno svecice da skines ... :D Sve preko 13bara je previse.....jedan od razloga moze biti da je glava vise puta ravnata .......ili (jednom previse) [ ~Vojvoda @ 19.02.2008. 15:33 ] @
Nista onda neki visoko oktranski benz. pa pravac na trkachku stazu...
[ RS TURBO @ 19.02.2008. 20:16 ] @
To je jerovatno ranana glava ali previse je skinuto "mesa" sa nje i sad ti je puno manji kompresioni prostor sto znaci veca snaga motora kad ti je manji kompresioni prostor. Mada ne vjerujem da se ravnanjem glave tj skidanjem "mesa" kad se ravna moze toliko povecati kompresija. Ona bi se povecala ali ne za 2-3-4 bara, ne vjerujem da je tolika kompresija. Ili majstoru ne valja kompresiometar ili ne zna citati sa njega kompresiju .Kad bi ti skinuo 2-3 mm "mesa" nebi se povecala ni za 0.5 bara a kamoli toliko. Odi do drugog mehanica nek ti izmeri kopresiju pa onda vidi koliko ce ti on reci ili ako imas svoj kompresiometar izmeri sam kolika je kompresija.
pozzz [ zolitas @ 19.02.2008. 21:26 ] @
Moze,moze...2-3 bara bez problema.....narucito kod tipova motora sa ravnim celom klipa,gde je kompresioni prostor vecim delom u glavi.
Kod gore pomenute Toyote to verovatno nije slucaj,obzirom da nije ravnata glava(i ja mislim da nije dobro izmerena kompresija) [ RS TURBO @ 19.02.2008. 21:46 ] @
Moze ono 2-3 bara se povecati kompresija ali koliko onda skie "mesa" sa glave motora sigurno ne 2 mm nego vise mora da skine da bi to dobio... Kod mene na autu ulazi celo klipa u glavu motora i do dosta vecim dijelom pa i kad bi htjeo nebo mogao vise od 3 mm skinuti sve da hocu a nebi povecalo vise od 1 bara kompresiju.
pozzz [ zolitas @ 20.02.2008. 19:46 ] @
@RS TURBO,odosmo predaleko od teme ali bi jos ovo da ti napisem:...bez problema moze da se podigne kompresija smanjivanjem kompresionog prostora,i to puno vise od 2-3bara koje ti pominjes.Teoretski mozes da nabijes pritisak (kod pojedinih benzinaca) isto kao kod dizela,problem je sto materijali nebi izdrzali a doslo bi i do samozapaljenja benzina.Na tvom Fordu mozes da skines maksimalno 2,2 mm,zbog obline u glavi gde klip ulazi(da nebi udario) ali bi se jako grejao i kompresija bi bila ca.17bari.Sam fabricki podatak za tvoj auto(ako se dobro secam Eskort 1.8)je 12-14bari. Sta mislis zasto nisu naveli tacan podatak.?
[Ovu poruku je menjao zolitas dana 20.02.2008. u 21:07 GMT+1] [Ovu poruku je menjao zolitas dana 20.02.2008. u 21:12 GMT+1] [ ~Vojvoda @ 20.02.2008. 20:02 ] @
ovaj drugi razlog je nebitan-resiv je...
[ RS TURBO @ 20.02.2008. 20:10 ] @
Pa ja sam gore rekao kako kod kojeg auta npr. kod mene ne moze jer celo klipa toliko ulazi u glavu motora da se ne moze brusiti glava motra puno skrooz malo jer imaju one "grbe" na klipovima koje to ne dozovljavaju jer bi onda klip udario u glavu motora, a kod golfa 2 1.6 8V se moze dosta izbrusiti glava motora i moze se dosta puno povecati kompresija.
pozzz [ ~Vojvoda @ 20.02.2008. 20:19 ] @
Da da tacno je. Razlikuje se od motora do motora. Ali generalno kompresija moze mnogo da se tera sve dokle imas gorivo od dovoljno oktana. Recimo nadje se avionski benzin od 110oct. i Bog da te vidi. Naravno mora malo i SAFR da se pojaca da bude negde oko 12-13, jer je 14.7 malo.
[ zolitas @ 20.02.2008. 20:34 ] @
Promasili smo temu......uskocice nam Moderator.........da se vratimo na -potrosnju ulja-
[ RS TURBO @ 20.02.2008. 20:43 ] @
Da bilo bi dobro da se vratim ona temu potrosnja ulja jer to je tema a ne brusenje i ravnanje glave motora glave motora
pozzz [ skodilak @ 24.01.2009. 12:54 ] @
vozim skodu benzin 1.6.. pojavila mi se bela skrama na poklopcu motora, a nedavno (pre 600km) sam promenio lamelu i uradio mali servis, ulje i filteri..
da li je moguce da se to desava od voznje na kratkim relacijama po ovom hladnom vremenu (da li je to neko vec vidjao na ovom motoru, vw 1.6).. praticu da li se ponavlja u narednom periodu, ranije to nikad nisam video, a dosta cesto gledam jer trosi ulje.. pozdrav.. [ vladd @ 24.01.2009. 13:52 ] @
Koji motor, osim sto je 1,6L, godiste.. Da bi mogli da nastavimo pricu..
Poz. [ skodilak @ 24.01.2009. 13:59 ] @
1998 je godiste, benzinski motor, od VW, 75KS.. skoda je felicia.. presao 187000 km
treba li jos neki podatak.. [ vladd @ 24.01.2009. 14:28 ] @
Ako je majonez na poklopcu za sipanje ulja, onda je kondenzat, ako je i na sipci za ulje, onda je losa ventilacija radilice ili popustanje nekog dihtunga, voda u ulju.
Da li se motor zagreva na 90C, da li dimi na auspuhu, da li su creva za vodu tvrda (los dihtung glave-prema sistemu za hladjenje).. Motor nije malo presao, trebalo bi proveriti kompresiju, termostat, davac temperature, cisto da ne bude iznenadjenja. Ako je samo na poklopcu za sipanje ulja, proveri da nema na grlu poklopca sistem za odvodjenje uljnih para u usisnu granu. Ako je previse masno, moguce je da su gumice na ventilima skamenjene. Eto, ima zanimacije pod haubom, majonez na poklopcu nije briga, ali je lagani znak za "osluskivanje" motora. Poz [ skodilak @ 24.01.2009. 14:59 ] @
hvala na savetu, na sipci za ulje nema nista.. (sem ulja, naravno :))
motor se ne zagreje do 90C, mada i relacije su kratke, samo kad sam u guzvi se zagreje.. i nisam primetio da se ukljucuje ventilator (opet, dosta je hladno), pa sam pomislio na termodavac.. dosta je masno, videcu da li se desava ponovo, a pogledacu i gumice na ventilima.. pozdrav.. [ goat @ 24.01.2009. 19:10 ] @
@skodilak
ne reče .. voziš li na plin? hoće kod loših kompresionih prstenova da se pojavljuje kako ga vladd nazva "majonez" na poklopcu za dolivanje ulja ili "iberlaufu-oduški".. pogotovo zimi.... sagorevanjem TNG-a se generiše više vode-vodene pare u izuvnim gasovima u odnosu na benzin (ugljovodonik sa većim sadržajem vodonika :))... inače "majonez" iliti prena u stvari emulzija nastala mešanjem vlage i ulja ako voziš na plin a pojavljuje se pena možda nebi bilo loše da proveriš kompresiju ... proveri i nivo tečnosti za hlađenje... dolivaš često ili?... pozzz [ vladagrujic @ 24.01.2009. 21:58 ] @
Sve to sa "majonezom" mi liči na kondezaciju. Znaš spolja je hladno, pa dok se motor greje, kondezuje se vlaga. Ona se meša sa uljem i pravi emulziju. To je karakteristika pogotovo za vožnju zimi a na kraćim relacijama. I ovo sa gasom je istina. Prilikom sagorevanja javlja se više vodene pare. Ko vozi duže vremena na gas može da primeti da auspuh brže propada nego kada se vozi na benzin. Pozdrav.
[ goat @ 25.01.2009. 13:14 ] @
Citat: vladagrujic: Sve to sa "majonezom" mi liči na kondezaciju. Znaš spolja je hladno, pa dok se motor greje, kondezuje se vlaga. Ona se meša sa uljem i pravi emulziju. To je karakteristika pogotovo za vožnju zimi a na kraćim relacijama. I ovo sa gasom je istina. Prilikom sagorevanja javlja se više vodene pare. Ko vozi duže vremena na gas može da primeti da auspuh brže propada nego kada se vozi na benzin. Pozdrav. ako nisi zaboravio motor je iole hermetički zatvoren i u njemu postoji određena količina vazduha... naravno da bi vlaga iz vazduha ostajala u njemu trebalo bi da kroz njega duva-protiče... jedino odakle vlaga može da dođe u karter je prolaz pored zida cilindra i klipnih prstenova.... znači priča o kondezaciji unutar motora zbog hladnog vremena zbog koje se javlja bela emulzija je BAJKA nekog ko ne želi da primi k znanju činjenicu da mu je motor u "predinfarktnom" stanju..... ;) pozzz [ nustiu @ 02.03.2010. 12:18 ] @
Ja imam problem sa motorom.Usled velike kilometraze doslo je do pucanja dihtunga i curenja ulja.Glava nije iskrivljena i nema tragova pregrevanja.Nigde nije doslo do mesanja ulja i vode, iz rupe za protok ulja, ulje je direktno curelo van motora.
Da li je u ovom slucaju obavezno ravnanje glave ili samo zamena dihtunga? [ botr @ 02.03.2010. 13:30 ] @
Ako je glava ok ne bi trebalo da se ravna, vec samo da se zameni dihtung, takodje bi mogli da se pregledaju semerinzi, vodjice, kad se vec otvara, i ako treba da se zameni nesto od toga.
[ vladagrujic @ 02.03.2010. 13:45 ] @
Prvo treba utvrditi zašto je došlo do pucanja dihtunga, t.j. ako je pukao zbog dotrajalosti ok, ali ukoliko ti je motor pri kraju, povećava se pritisak izduvnih gasova u karteru (ne dihtuju dobro karike), pa usled toga dolazi do curenja ulja na spojevima, dihtunzima ili semerinzima. Ukoliko zameniš neki od stradallih delova, a ne otkloniš uzrok, vrlo brzo može da se desi da imaš isti ili gori problem.
[ vaske2 @ 02.03.2010. 14:34 ] @
Citat: vladagrujic: Prvo treba utvrditi zašto je došlo do pucanja dihtunga, t.j. ako je pukao zbog dotrajalosti ok, ali ukoliko ti je motor pri kraju, povećava se pritisak izduvnih gasova u karteru (ne dihtuju dobro karike), pa usled toga dolazi do curenja ulja na spojevima, dihtunzima ili semerinzima. Ukoliko zameniš neki od stradallih delova, a ne otkloniš uzrok, vrlo brzo može da se desi da imaš isti ili gori problem. Jel ti to pricas iz licnog iskustva sa tvojom Samarom ili ti se to desavalo na Aksentu....?? [ nustiu @ 02.03.2010. 18:35 ] @
U pitanju je Citroen Xantia 1.9TD.Automobil nikada nije pustio gram ulja, ulje cak nikada nisam ni dolivao do ponovne zamene.
Mislim da mu je kompresija dobra, na -20 je palio iz dva kruga. Sto se tice dihtunga pukao mi je odjednom, na veliku srecu 50m od kuce, tako da nije iscurelo puno ulja. Samo se dvoumim oko ravnanja glave,mnogi mehanicari kazu bez obzira sto glava i blok nisu pregrejani da je to obavezno, u suprotnom cu to morati da odradim na sledecih 5000 predjenih kilometara. [ goat @ 02.03.2010. 19:49 ] @
u svakom slučaju dihtung ne puca od velike kilometraže i masnih kolača... ili je pregrejan ili je popustio neki zavrtanj glave motora (utom je vrlo moguće iskrivljenje glave) ili je noga nervozna na gasu i kada je motor hladan (lepa smrt za dizela).... to da je samo dihtung trpeo "enormnu kilometražu" ne pije vodu...
može se iskontrolisati ravnost glave međutim majstorima je lakše da upute na ravnjanje, šta ga košta!?... još može i da zaradi [ vladagrujic @ 03.03.2010. 18:51 ] @
vaske2,
Ni na Aksentu, ni na Mitsubishi-ju, ni na Picassu mi se to nije desilo. Samo govorim iskustva mehaničara kod nas na poslu, a i ja sam završio za nekog mehaničara (doduše ne radim taj posao). Taj motor PSA 1.9 je mnogo dobra mašina koju baš i ne karakteriše mnogo problema, a ponajmanje ne taj. Može biti da je goat u pravu i da si ga možda preforsirao kada je hladan. Na starim dizelima (taj motor spada u grupu motora sa predkomorom, što karakteriše stari tip dizela) je glava izuzetno osetljiva na jaču nogu na gasu kada je motor hladan. Zaglavljen termostat takođe može da dovede do pregrejavanja. P.S. jedan savet, ako već budeš morao da nosiš glavu na ravnjanje (obradu), dobro povedi računa kod koga to radiš, ima svakakvih majstora. goat, Ja sam na Samari imao problem, da mi zbog začepljenog iberlaufa izbije ulje na semerinzima na glavi, kao i na dihtungu poklopca motora. Dakle, vrlo je moguće da ulje počne da izbija na dihtunge i semeringe usled povećanog pritiska u karteru - lično sam to iskusio. Posle čišćenja sita sve se vratilo u normalu. Čak i semeringe i dihtung nisam menjao. Uostalom, već smo otišli dalje od teme i bilo bi lepo da se vratimo na nju. [ nustiu @ 03.03.2010. 19:58 ] @
Kako se najbolje moze videti kada je glava motora izdeformisana, i mora se uraditi mehanicka obrada,sta tereba gledati??
[ goat @ 04.03.2010. 19:35 ] @
Citat: nustiu: Kako se najbolje moze videti kada je glava motora izdeformisana merenjem komparaterom .... može i priručnom metodom negativa na ravnoj ploči .. najčešće se glava postavi na mašinu za ravnjanje i "obeli" površina naleganja dihtunga... ako se tom prilikom skine 0.1-0.2mm i dobije čista obrađena površina - površina naleganja na dihtung, tada je glava OK ... ako ne izađe čista obrađena površina onda se ide na dublji posmak... ne sme se preterati sa dubinom posmaka, mora se ispratiti servisno upustvo!!! što reče vladagrujic, glave dizel motora sa predkomorama su prilično "vitke".. oslabljene su prilično zbog mesta predviđenih za smeštanje čeličnih predkomora dizni... [ marinl989 @ 19.01.2013. 04:49 ] @
Pozdrav svima! Ne razumem se bas najbolje u vezi auta, pa bi bila potrebna pomoc. Vozim skodu fabiju 1.4mpi 2002god 55kw, presla 109000km, Ne trosi ulje, niti vodu, al pojavila mi se prvi put zuta pena na cepu za ulje. sta to moze da bude, vozim svaki dan, ali kratke relacije 10-15km
[ vladd @ 19.01.2013. 09:28 ] @
Voznja na kratkim relacijama je uzrok pojave "majoneza".
Ne bi bilo lose, da malo skratis interval zamene ulja, za jedno bar 1000km, pri zameni ulja ocistiti cep(sto mozes povremeno sam da uradis) i pregledati odusku kartera, da se eventualno i tu ne talozi. Poz [ pajapop @ 19.01.2013. 16:55 ] @
Ta pojava "majoneza" je posledica nakupljanja vodene pare, koja se stvara u procesu sagorevanja goriva, Na svaki litar sagorelog goriva, stvara se litar vodene pare (kako bem li ga..ne znam, al je tako), a ta para se zajedno sa drugim gasovima u procesu sagorevanja ponovo reciklira i sagoreva, obacivanjem u komoru za sagorevanje preko ventila za recirkulaciju uljnih i benzinskih isparenja - "iberlauf". Znaci tu vodu ne treba mesati sa vodom u rashladnom sistemu. To je voda koja se stvara u samom procesu sagorevanja goriva. Treba proveriti sam ventil ili odusak iz kartera kako Vladd kaze. Zavisno od konstrukcije, on se pere ili menja. a moze se ispitati najprostije na sledeci nacin: zacepi se i ako se ne menja rezim rada, ako ne pokazuje znake zaustavljanja rada motora, znaci da ne valja i motor vec uveliko radi u nepravilnom rezimu. Treba i pomirisati ulje, kad se izvuce merac, ako ulje mirise na benzin, i to je siguran znak da sa ventilom nije sve kako treba. [ goat @ 19.01.2013. 22:26 ] @
Citat: pajapop: Ta pojava "majoneza" je posledica nakupljanja vodene pare, koja se stvara u procesu sagorevanja goriva, Na svaki litar sagorelog goriva, stvara se litar vodene pare (kako bem li ga..ne znam, al je tako), nisi čitao ranije postove .. benzin, dizel, tng je ugljovodonik po hemijskom sastavu... sagorevanjem se dobija CO, CO2, H2O... toplota... @marinl989 svuci crevo "iberlaufa"-oduške sa kučišta filtera vazduga i prstom (da 'prostiš) proveri u krivini creva i u plastičnom nastavku kućišta filtera vazduha gde se crevo postavlja (ispred prigušnice gasova) da li ima "bele pene" ... ako je tu nema onda ti je oduška zapušena pa se "višak" gasova ispušta pored čepa ostavljajući "trag" u kontaktu sa hladnijom sredinom... proveri i da se nije crevo oduške prelomilo negde.. proveri da li se na oduški dok motor radi na "ler" gasu stvara blag pritisak posle najmanje 5-10 sekundi (ne treba da osetiš pod prstom pritisak, nego da čuješ kako "odahne" kad oslobodiš crevo prsta)... ... ako te to toliko brine javi šta si dobio posle "eksperimenta" sa prstom [ marinl989 @ 20.01.2013. 04:51 ] @
Jeste, oseti se na benzin kad izvucem merac. Ali i vreme mi je da menjam ulje sada. a sa prstom cu danas da proverim
[ marinl989 @ 22.01.2013. 04:44 ] @
>
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|