[ visocanin @ 18.01.2008. 00:53 ] @
Imam jedan problem sa Ford Fiestom,1.3i,44 kw '98.god.Ukratko desavaju mi se sledece situacije:

1.nakon startovanja motora i pokreta,pri prebacivanju brzina ler gas se ne vraca odmah,vec nakon 4-5 sekundi,
2.voznja pri malom broju obrtaja,nakon dodavanja gasa auto se gusi
3.ler gas neravnomerno radi,kada automobil upaljen radi u mestu.Gusi se motor i imam osecaj da ce da se ugasi,a par puta se ugasio
Da li neko imao istu ili slicnu situaciju i da li mi moze pomoci da resim problem
[ RS TURBO @ 18.01.2008. 10:43 ] @
Moze biti slijedece:
1 zaprljan filter zraka (sto ti je navjerovatniji uzrok)
2 filter goriva
3 puno daje goriva malo zraka pa se motor gusi (ne valja smjesa goriva i zraka)
4 ne valja gorivo
5 neravnomjernost rada dizni
6 paljenje nije na svome mjestu
Najbolje ces znati dali ti "naliva" puno goriva jeste kada skines svijecice i ako su crne to znaci da mu daje puno goriva (sto nevalja), ako su smedjkaste i suhe to znaci da ti je dobra smesa. Kakva ti je potrosnja jeli ista kao i prije kad je normalno radio ili se malko povecala?
To bi ti bilo najbolje da odes do mehanicara da ti pogleda paljenje jeli na svom mjestu i da ti pregleda smjesu dali je ok, a zracni filter mozes sam da zamijenis ako ga nisi mijenjao odavno. Ti mozes sam pogledati kakve su bolje svijecice pa javiti kakve su.



pozzz
[ Predrag Supurovic @ 18.01.2008. 16:33 ] @
Slicno je i mene mucilo, ito ne samo na leru nego i u voznji, sma pocne da trokira gas i auto izgubi snagu. Sta mu sve nisu radili. triput sam menjao sve filtere, dvaput cistio dizne, cak sam i pumpu za gorivo promenio dok na kraju nisu nasli da ima mulja u rezervoaru pa ga s vremena na vreme provuce...

[ biotech @ 18.01.2008. 17:51 ] @
kako si resio onda to?
[ RS TURBO @ 18.01.2008. 22:25 ] @
ako ti je to kao i njemu (mada cisto sumnjam da je to ali valja probati) samo skines rezervuar i saperes ga iznutra i dobro osusis i vratis ga i vidi hoce li biti promjene.



pozzz
[ Predrag Supurovic @ 18.01.2008. 23:44 ] @
Upravo tako, skinuli su rezervoar, isprali ga i od tada nemam problema.
[ visocanin @ 18.01.2008. 23:46 ] @
Pogledacu kakve su svecice pa cu javiti.Filter za vazduh sam promenio pre 4-5 meseca,ali filter za gorivo nisam,pa cu njega od ponedeljka
[ dyki @ 22.01.2008. 11:15 ] @
pricekaj sa pranjem rezervoara, to sam davno radio i cini mi se da nije bilo jeftino

meni se isto desavalo na Mondeu, svi majstori su mi pricali da izmenjam sve filtere i cistim dizne i nista nije pomoglo. Onda reko' da budem sam svoj majstor, procackam po netu i nadjem da cest problem moze da bude u zaprljanom MAF ili MAS senzoru (ne znam kako je na Fiesti naveden)
Elem, to je Mass Air Flow senzor, tj. kod nas poznatiji kao protokomer, koji stoji izmedju filtera za vazduh i usisne grane. Uglavnom je lako vidljiv, a da bi bio siguran da je u tome problem iskljuci ga (samo izvadis konektor iz njega) i provozaj auto tako (slobodno smes, kad je iskljucen auto radi sa default podacima)

kod mene je to bio problem, a kod drugara, koji je imao Vectru sa istim simptomima, problem je bio banalan, auto je ostao bez vode! Tako da proveri i to ako nisi, nekad i takve "sitnice" mogu da promaknu :)
[ RS TURBO @ 22.01.2008. 23:10 ] @
Kad iskopcas protokomer auto onda ne radi sa default podacima nego tada racunar ne moze da ocita koliko je zraka uslo u motor i pocne da liva gorivo u njega. Jer ako racunar ili ECU auta ne dobije podatke koliko je zraka proslo kroz porotokomer tada ECU nece znati koliko je zraka uslo u motor i pocece da naliva gorivo u njega ili ga nece nikako nalivati ali uglavnom to nije bitno sada bitno je da auto opet kad iskljuci protokomer nece da radi kako treba i motor ili ce da krza i trokira i ne prima nagli gas ili ce da ga se gasi i nece da vuce uglavnom nece raditi normalno auto jer taj senzor zraka ne stoji bezveze tu on cita koliko zraka ulazi u motor i onda ECU vidi koliko je proslo zraka kroz protokomer (sentor zraka) zraka i onda salje toliko goriva koliko je potrebno za tu kolicinu zraka. Bez tog senzora auto se sigurno vise trositi goriva slabije ici i gasiti se na leru ponekad i trzuckati na nizim obrtajima.



pozzz
[ dyki @ 23.01.2008. 08:44 ] @
A, da, vozim godinu i kusur bez protokomera, i to na plin ;) radi sasvim dobro, sa njim je trokirao - bez njega bez ikakvih problema
Sto se tice potrosnje, zaista jeste malo veca, sada trosi oko 12 po gradu u odnosu na nesto preko 11 ranije. Ali snaga nije opala ni najmanje. I ako sulja benzin po svojoj volji, zar to nije default? Sigurno ne otvori dizne i pusti da ceo rezervoar istekne :)
Ja sam coveku rekao da proba da ga iskljuci i vozi na kratko, nisam mu preporucio da ga kao ja vozi zauvek bez protokomera! Ispade k'o da ce auto da mu explodira ako ga iskljuci :)
[ RS TURBO @ 23.01.2008. 14:19 ] @
to sto tebi ne valja protokomer pa ti trokira a bez njega "normalno" radi, stavi isravan protokomer pa ces vidjeti razlike u vuci i snazi i potrosnji auta, a pogotovo jutarnjeg paljena i paljenja uopste bilo hladno ili toplo. Pa nisam ni ja rekao da ce sta biti samo nece opet moci vidjeti dali je do toga jedino da nadje takvu istu fiestu i da skine portokomer ispravni pa da stavi na svoju i da proba jer ja sam jutros sa svog skinuo dzek sa protokomera i potrosnja je bila drasticna sa 9-10l gradske mi je skocila 13-14l sto i nije malo. Da i nije htjeo ni u pola vuci kako vuce a nije ni gas bas najbolje primao i gasio mi se na leru kad god pustim gas i sigurno kako je meni ovo radio da nebi imao ni priblizan start, a sigurno ni krajnju brzinu i koliko bi otvorene voznje trosio boga pitaj A tako slicno ce se i njemu ponasati tako da je najblje da nadje od nekog ispravan i da stavi pa da proba jer moze mu se isto desavati i gore ako ga iskljuci. Fabrika nije bezveze stavila protokomer nego da mjeri koliko zraka prodje kroz njega pa da toliko onda doda goriva da bi smesa bila dobra za max snagu motora i za potrosnju. Ti senzori na motoru kao protokomer,sonda na katalizatoru itd... nije ih fabrika bezveze stavila i auto tj racunara auta (ECU) bez njih ne moze da radi pravilno i ne moze da daje normalan rad motora i normalnu potrosnju nego ce da daje skroz neke desete rezultate u potrosnji i snazi auta.



pozzz
[ dyki @ 23.01.2008. 17:50 ] @
ma, slazem se ja da ne treba da se glupira k'o ja pa da vozi bez protokomera, ali meni stvarno bolje radi bez njega, kad ga ukljucim jedva se upali, a cim dam gas krene da se gusi i ugasi se! I ja se spremam neko vreme da ga trazim opet, ali se nikad ne setim jer mi vise ne pravi problem :)
cisto ne fali nista da proba, takav je bio moj slucaj, ko zna, mozda je isti razlog, pa ako jeste neka nadje drugi, ali ako ima od nekoga da pozajmi isti to bi zaista bilo najbolje, ja nisam nasao nikog sa istim motorom...
[ RS TURBO @ 23.01.2008. 20:01 ] @
to jedino ako nema od nekog onda nek ga iskljuci pa nek proba bez njega ako bude bolje radio nek potrazi na otpadu polovan (ispravan) pa nek onda stavi seb ipa vidi jeli ista bolje. Ako bude jos teze radio bez njega onda se ne zna ali najbolje je da nadje ispravan i da proba jer ne rade svi motori isto neki mogu da rade haman pa normalno bez njega a neki jedva pa upale bez njega. Nek iskljuci pa nek proba nece ga nista kostati.
[ visocanin @ 23.01.2008. 22:49 ] @
Danas sam bio kod majstora i neko je gore pomenuo svecice i bio je u pravu.Naime,jedna od svecica nije bacala varnicu kako treba,bar mi je tako majstor rekao i stavio sam nove i stvarno je drugacije tj. isto pre nego sto se pojavio problem.Vozicu par dana i javicu vam da li je majstor bio u pravu.Za sada je sve OK.Pozdrav!!!
[ RS TURBO @ 24.01.2008. 16:22 ] @
I bice ti sve ok ako ti sad auto radi ok. Sve mi se cini da si rekao da si ih promijenio ali ne bitno to sada uglavnom auto ako ti trza i slabo radi prvo se gledaju svijecice,kablovi,paljenje. To se obavezno kontrolise i redovno mijenja. To prvo gledas ako nije to onda gledas dalje.



pozzz
[ Ka2 @ 24.01.2008. 20:54 ] @
Cekaj, svecica ti je sredila stvar sa nevracanjem ler gasa? Nemoguce. A taman sam hteo da ti napisem u cemu je problem kod tebe jer to je problem kod prakticno SVAKE Fieste (kao i kod mog KA), i cudi me da ti majstor to nije rekao... Naime, problem je sa LER LAUF VENTILOM... njega bi trebalo da ocistis za pocetak... ja sam imao ISTI problem... i nerviralo me je sto se to nije desavalo stalno nego ponekada... kada pocne da se desava, ja vozim, ili samo prestane u toku voznje ili ugasim auto i kada ga upalim sve bude ok... onda mi se samo od sebe to nije desavalo jedno 2 meseca i onda sam otisao kod majstora i ocistili su mi ler ventil i evo vec jedno 4-5 meseci nemam tih problema, nadam se da ni necu jer je nenormalno iritantno.


Ovo ti je ler ventil:

http://img250.imageshack.us/img250/3623/lerwr2.jpg




[Ovu poruku je menjao Ka2 dana 24.01.2008. u 22:06 GMT+1]
[ RS TURBO @ 24.01.2008. 21:03 ] @
Da to je ok ali kod njega je konstantno to radio jer nije 1 ili 2 svijecice radile. Auto teze pali ujutro i kad radi bio vru ili ugrijan ima onaj zvuk trtrtrtr i tresao se motor na leru, a ne onaj fini rad motora i da ne trese motor kad radi na leru. Auto mu je slabije vuklo gasilo se na raskrsnicama kad stisne kvacilo, ili kad god stisne kvacilo kad padnu obrtaji na ler (900 rpm) onda se opet haman pa se ugasi a i nekad se ugasi i trzalo i jedva primalo gasa i trosio je sigurno vise to je 100% 1-2l vise goriva je trosio. Ako se tako ponasao to je bilo do svijecica 100%. Sad ti radi normalno kad si svijecice zamijenio i sad neces imati nikakvih problema ako su ti takvi simptomi bili rada motora.



pozzz
[ Ka2 @ 24.01.2008. 21:08 ] @
A postoji i nesto sto se zove Throttle Positioning Sensor, sto takodje moze davati slicne probleme. To je ovo:

http://img86.imageshack.us/img86/1905/tpsxd6.jpg

E sad' sta bi bilo dobro... kada sam ja prvi put pitao za taj problem, jedan majstor koji ocigledno nije mi dobro rekao, iskljucio mi je jedan dzek sa donje slike (nalazi se tu gde pokazuju ove tri strelice, dakle ispod ove kao gume koja ide po sirini) i rekao mi je da je to senzor za gas... kada sam posle nekog vremena otisao kod majstora i pitao drugog coveka za isti problem, on mi je rekao da to nije TPS (ja sam mislio da je to to) i da ne zna sta je to. Dakle, tu se nalazi samo dzek a kabl dalje vodi negde dole... kada se to iskljuci, auto kao da izgubi elektroniku na gasu ako tako mogu da se izrazim, gas prestaje da bude mekan, ne mogu lepo mekano da se menjaju brzine, neretko se gasi prilikom kocenja kada se smanjuju obrtaji... dok se u samoj voznji ponasa isto...

Da li neko zna koji je to deo?

http://img251.imageshack.us/img251/4409/senzor1si6.jpg
[ RS TURBO @ 24.01.2008. 21:50 ] @
A de ti samo objasni kako ti se auto ponasa kad je sve normalno prikljuceno (svi dzekovi na svome mjestu). Sta ti se onda desava sa autom? Sta radi trza,trokira,gasi se,ne vuce,trosi



pozzz
[ Ka2 @ 24.01.2008. 23:21 ] @
Kada je sve prikljuceno sve radi normalno. Nemam problema sa autom tog tipa, samo pitam koji je ono deo.
[ RS TURBO @ 24.01.2008. 23:25 ] @
Jeli mislis na ovoj prvoj slici gdje je ovo crijevo gumeno od filtera zraka pa na ovom leptiru ova crna plocica gdje je dzek ustekan? Jeli na tu crnu malu plocicu mislis :)



pozzz
[ biotech @ 25.01.2008. 09:25 ] @
evo i ja imam problem sa mojom fiestom mozda slican. radi se o tome da mi se cesto gasi
kada idem nizbrdo i menjam iz trece u drugu. odmah se ugasi. nije se ranije desavalo, mozda ponekad
ali to sam mogao da pripisem tome da se ranije vozio dizela pa se jos nisam navikao na benzinca.

u leru lepo radi, nema trzanja niti bilo kakav problem kao pokretac teme. kad menjam brzinu
iz vise u nizu gasi se i to skoro uvek na nizbrdici.

[ visocanin @ 25.01.2008. 15:05 ] @
Da ukratko opisem problem koji se javljao.Nisam hteo to ranije,cisto da se uverim da je resen problem.Postojale su sledece situacije:
1.rad na leru-nestabilan gas,sam se dodaje i oduzima i to ne previse.Stalno menja zvuk motora i primetno se povecava i smanjuje broj obrtaja motora
2.u voznji,nakon pustanja pedale gasa,automobil pocinje da trokira i da se cima i cim pritisnem kvacilo,nestabilno radi nekoliko sekundi (smanji se i poveca gas) onda se smiri i sve je u redu
3.kada naglo dodam gas u voznji,automobil pocinje da se trese i opet trokira.I ove situacije se nisu konstantno desavale,vec povremano.Moze da se desi da mi se u toku dana javi 2-3 puta,pa posle se ne javlja 2 dana i posle opet.
I zato ja odem kod elektricara da mi proveri instalaciju (svecice,kablove...) i utvrdili smo da jedna svecica,kako on kaze "ne baca varnicu kako treba".Promenio sam ih i probao i sada je sve OK.
Nekako istovremeno se poceo javljati problem sa ler-gasom i u toku voznje,narocito pri promeni iz prve u drugu brzinu.Na vraca se odmah,vec posle 2-3 sekunde i to mislim da nema nikakve veze sa gore opisanim situacijama.U toj situaciji moze da bude problem sa senzorima koji ste vi opisali.Ovo se sada jos uvek desava ali ne u toj meri ili mozda trenutno radi Ok a sutra,ko zna.Vozicu jos malo ovako,pa cu videti kakakva je situacija sa ovim senzorima.
Pozzzzz !!!
[ Predrag Supurovic @ 25.01.2008. 16:03 ] @
Citat:
biotech: evo i ja imam problem sa mojom fiestom mozda slican. radi se o tome da mi se cesto gasi
kada idem nizbrdo i menjam iz trece u drugu. odmah se ugasi. nije se ranije desavalo, mozda ponekad
ali to sam mogao da pripisem tome da se ranije vozio dizela pa se jos nisam navikao na benzinca.

u leru lepo radi, nema trzanja niti bilo kakav problem kao pokretac teme. kad menjam brzinu
iz vise u nizu gasi se i to skoro uvek na nizbrdici.


To ti je najverovatnije propao motorcic u regulatoru dotoka vazduha (ili kako se vec zove). Mozda se i samo zaprljalo pa treba ocistiti za pocetak posto to nije bas jeftin rezervni deo.
[ Ka2 @ 25.01.2008. 17:55 ] @
Citat:
RS TURBO: Jeli mislis na ovoj prvoj slici gdje je ovo crijevo gumeno od filtera zraka pa na ovom leptiru ova crna plocica gdje je dzek ustekan? Jeli na tu crnu malu plocicu mislis :)


Slusaj... ovo nije moj auto, samo sam sliku pokupio sa neta... znaci... :) Vidis ove tri srelice jednu pored druge? E, u liniji sa srednjom strelicom, ispod ove gume koja ide citavom sirinom haube (ima samo zastitinu funkciju) nalazi se dzek odnosno prikljucak za neki senzor... kablic odatle ide ka dubini motora... ne znam gde se zavrsava... ne znam cemu sluzi... to pitam... objasnio sam kako se manifestuje kada se on iskljuci...
[ RS TURBO @ 25.01.2008. 20:56 ] @
@Ka2 slusaj...

Znam ja sta si ti pitao ali ja tu slabo vidim na slici pa ti ne mogu reci sta je tacno... Jedino kad bi mogao uslikati poblize malo pa staviti pa onda da vidim sta je jer ovako ne mogu ti reci kad ne vidim sta je... To sto se brzine teze mijenjaju ja mislim da s tim nema veze jer ipak na mjenjacu nemas nikakvih senzora za mekse saltanje brzina ako ti je kvacilo mekano ili tvrdo to zavisi do korpe i druk lezaja kakvi su, a sto se tice saltanja brzina to nema veze sa senzorom jedino mozda je bilo ledenije vrijeme pa se zgusne ulje pa ti se cinilo da je do toga... Gas prestane da bude mekan to moze biti da ti iskljuci regilator leptira ( motoric koji regulise leptir) i onda leptir moras manualno ( nogom kad stisnes papucicu gasa ) da ga otvaras pa zato bude trvdji malo gas. Jedino to moze biti da kad iskljuci taj dzek iskljuci ti taj regulator leptira i da leptir radi manualno, a to sto ti se ponekad ugasi ponekad kad pustis gas ili kad kocis moze biti zato sto se leptir naglo zatvori i nema vise dovoda zraka u motoru i on se ugasi, dok kad ti radi taj regulator leptira on onda postepeno sam zatvara leptir ali ne do kraja jer on regulise ler gas i tada on "gleda" da drzi dovoljno otovren leptir da bi imao dovoljno zraka motor da se ne ugasi na leru ili pri naglom oduzimanju gasa.



pozzz
[ Ka2 @ 25.01.2008. 23:59 ] @
Ne, ne, ne, nisi me shvatio za saltanje brzina... nema to veze sa menjacem, menjac radi kao i obicno vec sa GASOM... kapiras, gas je nekako... kao da nema elektroniku, sta li... kada se to iskljuci... ne prima mekano vec onako tvrdo, stucne... kada ga pustim on isto ne spusti brzinu onako mekano kao obicno, kada je to ukljuceno... ma nema ni veze... mozda slikam... mozda je taj leptir...
[ driveM @ 31.01.2008. 14:37 ] @
Bio sam vlasnik Fieste IV cetiri godine. Ubedljivo najcesci problem sa gasom (sto rece Ka2 cudi me da ti majstor to nije rekao, ako je dobar majstor) jeste upravo LER LAUF VENTIL, ili narodski regulator ler gasa - upravo uredjaj koji je pokazan na slici! To je boljka svake Fieste, i svaki bolji majstor ce to prvo probati.
Ja sam prvo bio kod 'univerzalnog' majstora koji nije samo za Fordove, pa je on cistio sve i svasta i nije otklonio problem. Na kraju su u Fordovoj radionici 'otkacili kabal' sa tog regulatora, oslusnuli, vratili, oslusnuli, i rekli: dodji za sat vremena po njega!

Ja sam, nazalost, vise puta imao isti problem. Simptomi: auto pocne da zadrzava gas i jako ga kasno pusta (Ford inace 'eksperimentise' sa tom elektronskom kontrolom gasa, ume da bude prijatno ali i neprijatno), u pocetku malo manje pa sve jace; zatim pocne malo sam da dize gas u leru, kada menjas brzine, dok na kraju ne dodje do toga da pocne da divlja u leru - stanem na raskrsnicu, skinem nogu sa gasa a auto toliko turira da se ljudi okrecu i gledaju u mene :-).
Potencijalno resenje - ociste ti regulator (mozda moze da pomogne). Mnogo sigurnije resenje - zamenis ga. Zamena se vrsi odvrtanjem/zavrtanjem dva srafa i to nije problem. Problem je sam deo - pravi ga samo Ford i kosta cirka 150 eura! Nazalost, zamena je ubedljivo najbolje resenje.

Moje iskustvo sa tim problemom: crkao -> zamenio sam ga -> vozio posle toga fino -> opet je crkao -> ocistio ga -> kratko je trajalo -> zamenio -> crkao je i drugi -> otkacio ga i vozio bez njega! Znaci, moze da se vozi i bez njega, definitivno. Ali, postoji i jedna mana - u tom slucaju mi se auto cesto gasio u leru, jer pri snizavanju broja obrtaja nije tako fin prelaz, obrtaji brze padaju, a kontrola obrtaja vise nije dobra i auto spusti obrtaje previse dok ne ugasi!

Inace, malo golicanje maste pred izbore, kazu da se u zapadnoevropskim zemljama, sa zapadnoevropskim gorivom, taj problem ne desava :-))
[ dragan.zm @ 17.01.2009. 04:50 ] @
Ja imam fiestu 1.7 Dizel , i na svakom semaforu gas pocne da raste samo. Vjerovatno je LER LAUF VENTIL, ali jel neko zna kako se kaze na engleskom daj dio, i koji je broj djela?
[ biotech @ 17.01.2009. 11:32 ] @
svojevremeno kad sam vozio fiestu morao sam da promenim taj kako ga oni zovu bypass ventil - regulator ler gasa
150EUR ali posle se vise nije gasio, konstrukcija mu je takva da nije lose da se pri svakoj zamni ulja i on ocisti da nebi ponovo riknuo
[ djujavuk @ 01.12.2010. 08:55 ] @
Pozdrav, isti problem Peugeot 406 1.8 benz. 16v, nekada kada stanem izbacim iz brzine on počne da turira nenormalno 2000-3000 obrtaja ne smiruje se, kad ga ugasim nakon nekog vremena normalno radi na 950 obrtaja. još nisam uspio da riješm problem..
[ alen_dragon @ 11.04.2012. 19:38 ] @
POZDRAV SVIMA...ja sam novi na ovom forumu ....


Imam Forda Fiestu 4 2000g. 1,3 BENZIN 44kW ENDURA-E motor....od kako sam ga kupio imam neke probleme..A problemi su sljedeci:

1.Kada jako puknem po papuci gasa jednostavno auto kao da uzdahne (nece da primi gas) i zatrese se i ugasi,,

2.Kada stajem na semaforu i hocu polahko da ga smirujem na kvacilu i kocnici jednostavno samo se ugasi.....Vidim krut volan odjedno,2 crvene lampice i gotovo,moram ga ponovo palit...Onda to mi se najcesce zna desiti kada sam nizbrdno naget ili kada kocim i motam volan (skrecem) i odjednom samo vidim ugasi se,...JAKO NEZGODNO...!!!!

Ali ovaj problem mi se rjedje desava kada mi je na REZERVI!




To mi se u zadnje vrijeme stvarno cesto desava...Ne pamtim kad sam zadnji put normalno vozio da ne mislim na gasenje...Mijenjao sam svjecice (nista), mislio sam da nije sta ulje (promijenio i opet isto)...ne znam sta da radim...Vozio sam ga u servis i na racunarima pise da je sve OK..mada mislim da je to neka mehanicka caka koja zeza....ja sumnjam na dizne.......AKO JE NEKO IMAO PROBLEM ILI ZNA U CEMU JE PROBLEM MOLIM VAS POMOZITE MI ...HVALA VAM VELIKA....
[ shulesd @ 01.07.2015. 15:51 ] @
Pre nekoliko dana rešio problem zamenom creva od iber laufa do račvanja i od račvanja levo i desno. Od starosti - toplote creva su toliko omekšala da je, kad je motor pravio podpritisak, dolazilo do njihovog slepljivanja.
Takodje otkopčaj sve kontakte i isprskaj sa WD40