|
[ Milan M. Radovic @ 19.01.2008. 10:53 ] @
| Zelim da otvorim firmicu koja bi se bavila web developmentom. U pocetku mislim da radim sam.
Zanima me koje su moje obaveze prema drzavi u pravnom i finansijskom smislu?
Kako ja placam porez s obzirom da ne mogu da znam konkretnu cenu nekog projekta?
Ako bih zaposlio nekog,koja je procedura? |
[ Nemanja Avramović @ 19.01.2008. 11:36 ] @
Mislim da si promašio forum, jer se ovde uglavnom govori o praktičnim rešenjima nekih problema a ovo pitanje mi se više svodi na teoretisanje i dosta čitanja raznih zakona i ostalih gluposti.
U svakom slučaju, zanimljiva tema i pošto planiram sa ortakom da otvorim sličnu firmu u nekoj ne tako dalekoj budućnosti, voleo bih i ja da saznam nešto o ovoj temi a mislim da bi Flylord (i još neki ljudi sa ESa) mogao da da neke odgovore na ovu temu jer je on relativno skoro otvorio firmu za web dev.
[ gorancir @ 19.01.2008. 14:01 ] @
Ako tražite partnera, tu sam i ja u kombinaciji... Ja sam već otvorio firmu!
[ Acika @ 27.01.2008. 14:37 ] @
Citat: Milan M. Radovic: Zelim da otvorim firmicu koja bi se bavila web developmentom. U pocetku mislim da radim sam.
Zanima me koje su moje obaveze prema drzavi u pravnom i finansijskom smislu?
Kako ja placam porez s obzirom da ne mogu da znam konkretnu cenu nekog projekta?
Ako bih zaposlio nekog,koja je procedura?
Danas je vrlo jednostavno otvoriti firmu, potrebno je da skines neki od obrazaca sa sajta Agencije za privredne registre (APR), pretpostavljam da zelis da budes preduzetnik, ( http://www2.apr.sr.gov.yu), popunis, i predas u najblizoj poslovnici APR-a, resenje dobijas u roku od 5 6 dana, takodje moras da odredis i preteznu sifru delatnosti, da podneses zahtev za PIB (on se dobija u roku od 10 dana), otvoris tekuci racun u nekoj od banaka (za to ti je potrebno resenje APR-a i PIB, i jos neki dokumenti). Potrebno je da se prijavis i kod Poreske uprave i podneses jedan obrazac (PPDG mislim da je, ali nisam siguran da je bas taj) i u njemu ces reci da li zelis da budes pausalac ili ces da vodis knjige, kod pausalnog oporezivanja mislim da su mesecne obaveze u proseku oko 10000 dinara, kod ovog drugog dosta manje, mozda i duplo (tako je u mom slucaju) oko 6000 din... I to bi bilo to odprilike. Sto se tice zaposlenja radnika ima vise mogucnosti, ali najbolje je da odes kod nekog Knjigovodje.
[ basto @ 27.01.2008. 22:16 ] @
ACIKA i ja sam postavio slicno pitanje al mi niko nedade odgovor,mozda ti znas....
POZDRAV za sve....
Imao bih pitanje,Naime otvorio bih agenciju za popravku racunara i izradu websajta,bio bih pausalac...
e sada pitanje za pctela i sve ostale koju sifru da navedem...posto 72200 vise odgovara za webdesign a 72500 za popravku ,i da li moram imati fiskalnu kasu iako cu raditi samo sa firmama i uskljucivo preko racuna ,znaci bez kesha
(negde sam procitao da za sifru 72500....bez obzira na placanje preko racuna mora se posedovati fiskalna
kasa )...da li je to istina ili dezinmformacija.. odgovor mi je veoma hitan
[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 27.01.2008. u 23:28 GMT+1]
[ Nemanja Avramović @ 27.01.2008. 22:31 ] @
Hvala na odgovoru, sada su neke stvari mnogo jasnije.
[ Milan M. Radovic @ 28.01.2008. 02:18 ] @
Mnogo je veliki porez. Ima li tu nesto povoljnije???
Mislim,ja ne mogu da garantujem da ce svaki mesec da mi naleti neko ko hoce sajt... Pogotovo,sto su ljudi malo voljni da daju za sajtove.. misle da je to cas posla...
[ deepwhite @ 28.01.2008. 13:21 ] @
prijavi se na tromesecno placanje pdv-a. koliko posla toliko platis i pdv i to je ok. pdv naravno obracunavas kupcu usluga.
ako nemas puno posla, probaj za pocetak da radis preko prijatelja koji imaju firmu. svoje dadzbine placas njima, kes skidas kao i inace. to ti je najpovoljnije ako nemas vec razradjen biznis.
takodje imas olaksice na gradjevinsko zemljiste ukoliko firmu prijavis u svom stanu/kuci.
[ CodeName @ 28.01.2008. 14:53 ] @
kako da znam koji mi je PIB odnosno ta sifra delatnosti,gde mogu to da vidim? Ja planiram da imam firmu za web hosting i web dizajn!
pozzz
[ dare023 @ 28.01.2008. 16:57 ] @
PIB ti dodeljuje poreska uprava prilikom registracije , a za kasu - najverovatnije da ne treba ako radis samo sa firmama, mada je to jako zakukuljeno..
Koliko znam od same delatnosti to ne zavisi,već od toga da li naplaćuješ usluge u kešu.
Kao privatnik,mogu ti reći da se od jednog posla ovde ne živi...
Ja takođe planiram da se registrujem, ali kod mene je to mnogo jednostavnije,pošto već imam delatnost,a ovo će biti ako šta naleti....
Za porez: ili vodiš knjige ili si paušalac ! (ili radiš na crnjaka)
Za pdv: ne prijavljuj se ako ne moraš!!!
@CodeName:
Web hosting?
Što bi bilo ko došao kod tebe kada može da to uradi kod velikih firmi? Mada,ovaca uvek ima;)))
Ako ideš na varijantu koliko para -toliko muzike,moj savet ti je da odustaneš!
[ Acika @ 28.01.2008. 18:19 ] @
Citat: basto: ACIKA i ja sam postavio slicno pitanje al mi niko nedade odgovor,mozda ti znas....
POZDRAV za sve....
Imao bih pitanje,Naime otvorio bih agenciju za popravku racunara i izradu websajta,bio bih pausalac...
e sada pitanje za pctela i sve ostale koju sifru da navedem...posto 72200 vise odgovara za webdesign a 72500 za popravku ,i da li moram imati fiskalnu kasu iako cu raditi samo sa firmama i uskljucivo preko racuna ,znaci bez kesha
(negde sam procitao da za sifru 72500....bez obzira na placanje preko racuna mora se posedovati fiskalna
kasa )...da li je to istina ili dezinmformacija.. odgovor mi je veoma hitan
[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 27.01.2008. u 23:28 GMT+1]
Evo ovde mozes da skines detaljnu klasifikaciju delatnosti http://www.sendspace.com/file/ujdrtv, i bitno je da je to pretezna delatnost koju odaberes, znaci u zahtevu za otvaranje firme stoji polje za samo jednu delatnost. Znaci sifra delatnosti i nije toliko bitna i uvek mozes da je promenis, vazno je da razvijes dobar poso. Inace za to sta i kako za fiskalne kase koliko ja znam ako radis samo sa profesionalnim kupcima, fiskalna kasa ti ne treba, ali najbolje da se obratis nekom knjigovodji da ti on to kaze detaljno sta i kako ide.
Citat: Milan M. Radovic: Mnogo je veliki porez. Ima li tu nesto povoljnije???
Mislim,ja ne mogu da garantujem da ce svaki mesec da mi naleti neko ko hoce sajt... Pogotovo,sto su ljudi malo voljni da daju za sajtove.. misle da je to cas posla...
Pa jedino da prijavis u poreskoj upravi da vodis knjige i da tamo napises u obrascu PPDG-1 u tabeli br. 6 PODACI ZA UTVRDJIVANJE POREZA podatke o Prihodima od prodaje (proizvoda, robe ili usluga), podatke o Rashodima i kad to sve sracunas dobices Oporezivu dobit na osnovu koje ti Poreska uprava odredjuje koliko ces placati poreze i doprinose na mesecnom nivou, obicno je negde oko 5 6 hiljada mesecno.
Citat: deepwhite: prijavi se na tromesecno placanje pdv-a. koliko posla toliko platis i pdv i to je ok. pdv naravno obracunavas kupcu usluga.
ako nemas puno posla, probaj za pocetak da radis preko prijatelja koji imaju firmu. svoje dadzbine placas njima, kes skidas kao i inace. to ti je najpovoljnije ako nemas vec razradjen biznis.
takodje imas olaksice na gradjevinsko zemljiste ukoliko firmu prijavis u svom stanu/kuci.
Ako ces imati vise od 4.000.000 din godisnjeg prometa na racunu, onda moras da se prijavis za pdv, ali ako ce biti ispod ovoga, nemas potrebe da se prijavljujes u Pdv sistem.
Citat: CodeName: kako da znam koji mi je PIB odnosno ta sifra delatnosti,gde mogu to da vidim? Ja planiram da imam firmu za web hosting i web dizajn!
pozzz
Pib i sifra delatnosti nisu iste stvari, vec potpuno razlicite. Moras imati i pib i sifru delatnosti. Ovu sifru mozes naci na gore postavljenom linku. Pib izdaje poreska uprava.
[ CodeName @ 28.01.2008. 19:05 ] @
Hvala vam puno! Ovo je veoma interesantna tema! pozz
[ dragancesu @ 28.01.2008. 19:39 ] @
Lepo ljudi kazu, ako nemas dosta posla ne otvaraj firmu nego naplacuj u kesu...
Sledeca varijanta i je ugovor o delu, pa tek otvaranje firme. Firma se lako otvori ali kosta. Imas obavezu da svaki mesec isplacujes platu (u stvari ne moras platu, ali moras da platis poreze i doprinose) pa racunaj. Jedan drugar je to hteo pa mu racunica kaze da treba da naplatis bar 300 eur sajt da ne bi bio u gubitku.
[ nkrgovic @ 28.01.2008. 20:32 ] @
Otvaranje firme bez sigurnih, bar 500-600 EUR mesecno je suludo. Realno, treba ti 2-3 puta vise.
Takodje, ako planiras da radis sa inostranstvom i da naplacujes iz inostranstva mislim da trebas (ili moras? u svakom slucaju je jako dobro) da budes d.o.o. a ne preduzetnik. Malo komplikovaniji papiri, ali nista extra, u sustni ces, verovatno, imati nekoga da ti vodi knjige... Za frimu od 2-3 coveka i 3-5 stavki koje prolazi kroz racun mesecno ce ti neka knjigovodstvena agencija verovatno uzeti oko 100-200 EUR mesecno.... Takodje ce ti trebati osnivacki ulog, od 500 EUR, ali racunaj da ga mozes odmah potrositi na osnovna sredstva (opremu: racunare i sl.) - to ti je najlakse...
Uglavnom, pametnji ljudi prvo obezbede klijente pa onda otvaraju firmu.
[ Predrag Supurovic @ 29.01.2008. 09:04 ] @
Ako registrujes radnju, to jest radis kao preduzetnik, pausalno i nisi u PDV racunaj da su ti mesecne obaveze prema drzavi oko 25.000. Dodaj na to minimalnu zaradu koja ti je prihvatljiva i toliko moras mesecno da zaradis, ako ces raditi u svom prostoru tako da nemas dodatne troskove vezane za poslovni prostor.
Sto se tice sifre delatnosti, nije toliko vazno, jer to je smao sifra pretezne delatnosti ali mozes da se bavis i drugim delatnostima. To nije vise ograniceno kao ranije.
[ SupermenX @ 29.01.2008. 09:16 ] @
A sta je sa prostorom ako si preduzetnik?
Da li moras imati poslovni prostor, ili ne?
A sa strujom i telefonom? Da li se ovo mora imati posebno na firmu uvedeno?
[ Milan M. Radovic @ 29.01.2008. 09:30 ] @
A moze li mene drzava da kazni ako radim JA SAM kao freelancer sa vizitkom sa mojim imenom...??? Jer mogu ja i tako,ali sa firmom delujes ozbiljnije...
[ flylord @ 29.01.2008. 10:06 ] @
Citat: Milan M. Radovic: A moze li mene drzava da kazni ako radim JA SAM kao freelancer sa vizitkom sa mojim imenom...??? .
samo ako ne placas porez.
Citat: SupermenX: A sta je sa prostorom ako si preduzetnik?
Da li moras imati poslovni prostor, ili ne?
A sa strujom i telefonom? Da li se ovo mora imati posebno na firmu uvedeno?
za neke delatnosti ne moras. Za 72200 ne moras da imas nista nista od toga
Citat: Predrag Supurovic: Ako registrujes radnju, to jest radis kao preduzetnik, pausalno i nisi u PDV racunaj da su ti mesecne obaveze prema drzavi oko 25.000.
ja sam preduzetnik, placam pausalno , nisam u PDV. Mesecne obaveze prema drzavi su mi manje od 10000 dinara
Citat: nkrgovic: Otvaranje firme bez sigurnih, bar 500-600 EUR mesecno je suludo. Realno, treba ti 2-3 puta vise.
Takodje, ako planiras da radis sa inostranstvom i da naplacujes iz inostranstva mislim da trebas (ili moras? u svakom slucaju je jako dobro) da budes d.o.o.
ja sam preduzetnik, i savrseno legalno bez imalo muke radim sa inostranim klijentima :)
[ bjtetf @ 29.01.2008. 11:20 ] @
Za Milan M. Radovic:
Posto nemas uhodanu semu za poslove, tj ne znas kada ces i koliko raditi, najbolje resenje ti je UGOVOR O DELU koji napravis i to je to. Narucilac posla plati porez drzavi,tebi da dogovoreno preko racuna u banci i to je to.
[ Predrag Supurovic @ 29.01.2008. 12:31 ] @
Citat: flylord: ja sam preduzetnik, placam pausalno , nisam u PDV. Mesecne obaveze prema drzavi su mi manje od 10000 dinara
Kako si to izveo kada su obaveze za pusalce vezane za prosecnu platu i strucnu psremu. Niej valdja da su vam toliko niske plate u Nisu?
S druge strane, ne treba bas ni potezati najnizu osnovicu, jer sve to ulazi u radni staz... Takodje, ako treba da uzmes nekikredit, samo ta osnovica po kojoj su ti razrezani porez i doprinosi moze da se upotrebi kao osnivca za kredit...
[ flylord @ 29.01.2008. 13:40 ] @
To je minimalac na nivou drzave. Razlika nije mnogo veca od grada do grada. Ti si nesto drugo uracunao. Minamalni doprinosi su oko 6000 dinara, i mesecni porez oko 2500 dinara, firmarina vec zavisi, ali za preduzetnike ne verujem da je negde veca od par hiljada dinara.
[ CodeName @ 29.01.2008. 16:02 ] @
Koja su dokumenta potrebna da se firma registruje kao d.o.o ?
[ flylord @ 29.01.2008. 16:06 ] @
Imas ovde sve detaljno. Cak i da skines formulare
[ CodeName @ 29.01.2008. 17:38 ] @
Gde tacno? :(
[ Acika @ 29.01.2008. 17:43 ] @
[ dare023 @ 29.01.2008. 19:51 ] @
Ideš predaleko!
Što se tiče registrovanja firme ,uvek ti je bolje da ideš na jednostavniji oblik registracije- znači samostalna radnja za izradu web prezentacija ili kako već.
Što je viši oblik organizovanja -veća je odgovornost !!
U svakom slučaju ugovor o delu otpiši - nije praktično i mnogi to jednostavno neće da rade ,osim ukoliko nisu primorani, a u tvom slučaju to neće biti.
Znači:
1. registruj radnju za .... (a ne doo)
2.ne prijavljuj se za pdv ako nemaš više od 4 000 000 dinara prometa
3.uzmi knjigovođu (nemoj biti paušalac, oni stalno dobijaju da plate neke razlike obaveza unazad,što će reći uzimaju ti koliko oni hoće)
4.razmisli pre no što bilo šta uradiš
[ CodeName @ 29.01.2008. 20:23 ] @
dare023...hvala na savetima :D
[ Milan M. Radovic @ 30.01.2008. 11:16 ] @
Citat: bjtetf: Za Milan M. Radovic:
Posto nemas uhodanu semu za poslove, tj ne znas kada ces i koliko raditi, najbolje resenje ti je UGOVOR O DELU koji napravis i to je to. Narucilac posla plati porez drzavi,tebi da dogovoreno preko racuna u banci i to je to.
E ovo mi se vec svidja :D
Znaci to predstavlja moj porez? ja radim inkognito.. nemam rashoda na struju,prostor... samo "ruke" zaradjuju... Hvala!
[ McKracken @ 30.01.2008. 12:58 ] @
Citat: Što je viši oblik organizovanja -veća je odgovornost !!
Ovo je najgori savet koji je covek mogao da dobije. Ne samo da je netacan, vec i moze da uplasi ljude.
Takodje, ugovor o delu je nepovoljan jer su porezi ogromni i u sadasnjim poslovnim prilikama tesko da ce iko pristati da radi sa tobom ako nemas bar registrovanu radnju.
'
[ dragancesu @ 30.01.2008. 16:44 ] @
Posto mi deluje da si student, a voleo bi da uzmes pare, najpovoljnije za poslodavca je ugovor o stipendiranju, 6000 mesecno je neoporezivo. A ti kao na praksi kod njega uradis sajt ili sta vec treba.
[ dare023 @ 30.01.2008. 18:37 ] @
@CodeName : nema na čemu!
Itekako je tačan , bolje je da zna čovek šta može da ga očekuje,a ne da se zapetlja sa nepotrebnom registracijom preduzeća.
Preduzeće se,poštovani gospodine ,registruje kada imate dobro razrađen posao pa ga proširujete,ili u startu morate uvoziti opremu ili materijal i sl.
Ja na žalost imam iskustva sa tako nečim kada sam registrovao preduzeće za delatnost koja sa tim veze nije imala,odnosno svi koji su nešto znali registrovali su RADNJE!
Za to o čemu se ovde vodi reč,duboko sam ubeđen,dovoljno je registrovati radnju .
Što se tiče ugovora o delu ,slažem se sa svakom reči.
[ McKracken @ 30.01.2008. 20:35 ] @
Ocigledno nisi bas informisan ;)
1. Odgovornost sa preduzecem je najmanja (ne pricam napamet)
2. Ako vodi knjige i ima radnju ima potpuno iste troskove kao i doo.
3. Sifra delatnosti sluzi za statistiku i NE ogranicava ti opseg poslovanja (nikada nije ni ogranicavala)
4. Web-dev potpada pod zakone o oglasavanju a radnja nosi punu odgovornost. Saberite jedan i jedan
5. PDV nije nikakav bauk.
I glavni argument je sto otvaranje BILO cega podrazumeva da je onaj ko to radi bar malo razmislio sta i kao ce da radi. Dodatna obaveza je vrlo cesto jako dobra motivacija da se poslovanje ne svhati neozbiljno.
[Ovu poruku je menjao McKracken dana 31.01.2008. u 03:24 GMT+1]
[ madamov @ 30.01.2008. 21:54 ] @
Citat: 5. PDV nije nikakav bauk.
Upravo tako, meni odgovara da budem u PDV-u iako nemam toliki promet preko računa. Na primer, sve što kupim od opreme mi je realno 8% ili 18% jeftinije, račun za mobilni telefon koji se vodi na firmu mi je realno 18% jeftiniji, internet mi je 18% jeftiniji itd. A PDV zaračunavam klijentu tako da nisam na gubitku samo na dobitku. Mali primer, recimo da klijentu fakturišem 10000 dinara plus PDV što će reći da on plaća meni 11800 dinara. Stiže mi račun za mobilni na 1180 dinara gde je 180 dinara PDV, račun za internet mi je recimo 590 dinara gde je 90 dinara PDV. Na kraju meseca ja državi treba da platim 11800-180-90 dinara, tj. 11530 dinara umesto 11800 dinara.
[ Predrag Supurovic @ 31.01.2008. 00:10 ] @
Taman ustedis da mozes da platis knjigovodju 200 evra :)
[ McKracken @ 31.01.2008. 00:31 ] @
Knjigovodja ne kosta 200 eur vec znacajno manje.
U svakom slucaju je knjigovodja trosak koji se mora platiti, bez obzira sta radio.
[ Predrag Supurovic @ 31.01.2008. 08:12 ] @
Ko radi pausalno, knjigovodja mu uopste ne treba jer za njega nema posla. Ipak mi ovde pricamo o tome da covek planira kako da registruje firmu a nema razradjen biznis i minimalni obavezni mesecni troskovi mu deluju zastrasujuce.
Usteda na PDV-u je u takvim slucajevima mizerna u apsolutnom iznosu i neuporediva je sa svim poslovima koji moraju da se rade kada je firma u sistemu PDV i vodi knjigovodstvo (cak i da covek zna sam sve to da radi pa da mu ne treba placeni knjigovodja).
Stvar je tu vrlo prosta: ako nemas promet veci od 4 miliona dinara, radi pausalno, van PDV-a, jer ti je to jednostavnije (citaj jeftinije).
[ madamov @ 31.01.2008. 11:43 ] @
Citat: Usteda na PDV-u je u takvim slucajevima mizerna u apsolutnom iznosu i neuporediva je sa svim poslovima koji moraju da se rade kada je firma u sistemu PDV i vodi knjigovodstvo (cak i da covek zna sam sve to da radi pa da mu ne treba placeni knjigovodja).
Kakvi poslovi kada si u PDV-u? Dobiješ obrazac poštom od Uprave prihoda, sam znaš šta se oslobađa ili ne, znaš koliko si fakturisao i u kolikoj si obavezi, oduzmeš, popuniš formular za šta ti treba pet minuta i to je to. Više vremena izgubiš u redu u Upravi prihoda ako ti se zalomi da ideš poslednjeg dana rezervisanog za predaju PDV obrazaca. Stvarno je mizerno vratiti 8 % (ili ranije 18%) od kupovine opreme za posao u vrednosti od par hiljada evra, eto baš sam imao ovoliko para da bacim za ove tri godine u PDV-u:
- dva Maca jedan plaćen 1500 evra po stopi od 18% drugi plaćen 1200 evra po stopi 8%, ugrubo PDV bio oko 350 evra
- svaki keš i drugi račun za prazne CD-e, DVD-e u proseku neka bude 10 evra mesečno ugrubo PDV-a oko 60 evra
- papir, kancelarijski materijal, registratori, heftalice i slično još jedno 50 evra PDV-a
- dodatni hardver tipa RAM-a, internih, eksternih diskova, rezača, USB stikova, rekova i slično, ugrubo joše jedno 200 evra PDV-a
- mobilni telefoni za ženu i mene. prosečna potrošnja 30 evra mesečno, ugrubo još 200 evra
- kablovksi internet, prosečna potrošnja isto 30 evra mesečno, još 200 evra
1100 evra tokom tri godine za nešto što ionako već kupuješ za firmu, eto skoro da me ovaj novi iMac izašao džabe. B) O tome koliko sam mikrotalasnih, TV-a, blendera, grejača vode kupio preko firme što za poklone što za sebe nemam preciznu evidenciju, ali bi se i tu nakupilo par stotina evra PDV-a.
A knjige, tj. završni račun, moraš da imaš bio ti paušalac ili ne.
[ Predrag Supurovic @ 31.01.2008. 12:53 ] @
Bice da si ti ipak to maloprevise pojednostavnio, cim knjigovodstvo svodis na tako jednostavnu matematiku. A i ne uklapa mi se ta kupovina silnih blendera, televizora i ostalog, jer nikako ne mozes to da kupujes u nerazumnim kolicinama sa racuna firme.
Upravo je u tome razlika izmedju pausalca i knjigasa: pauslac nikome ne podnosi racune za sta je potrosio pare, a knjigas mora da pravda svaki dinar. Pausalac moze da sa racuna placa i komunalije i cipele, i novine, i hleb, i mleko, i kupus, i telefon za sebe, i siru familiju, i sta god bilo za sta moze da dobije racun, i to ne samo sebi nego kumu, tasti, prijatelju ili bilo kome drugom. Knjigas ne moze, a i za sve sto radi mora da ima dokumentovano.
Zato je pusalac ogranicen u godisnjem prometu, a knjigas nije.
[ McKracken @ 31.01.2008. 13:21 ] @
Citat: A i ne uklapa mi se ta kupovina silnih blendera, televizora i ostalog, jer nikako ne mozes to da kupujes u nerazumnim kolicinama sa racuna firme.
Definisi nerazumne kolicine i "silne blendere".
Doduse, nemas uvek pravo na odbitak PDV-a ali je dovoljno da ne moras da placas poreze i doprinose kroz platu da se isplati (i da bude legalno da legalnije ne moze). Inace, PDV obrazac treba dati knjigovodji da popunjava jer neke stvari ne mogu da se racunaju u odbitak i mozes mnogo da nadrljas.
Inace, cela prica o pausalcima i knjigasima je potpuno izgubila smisao zbog obaveze pravljenja zavrsnog racuna. Nazalost, oni koji nisu sposobni da skapiraju prednosti, nisu sposobni ni da se bave poslom :)
[ madamov @ 31.01.2008. 13:51 ] @
Citat: Bice da si ti ipak to maloprevise pojednostavnio, cim knjigovodstvo svodis na tako jednostavnu matematiku.
Ne svodim knjigovodstvo, već obračun PDV-a, to nije isto, on i jeste prosta matematika. Knjigovođa ti treba da ti kaže šta može da se odbije, a šta ne može, mada onaj ko ima dva grama mozga može to da sazna preko Weba za 5 minuta i sam sebi da obračuna koliko PDV-a treba da plati.
Još jedna stvar u vezi sa PDV-om je i problem kada preprodaješ nešto (meni se desilo da, iako to uopšte ne radim kao delatnost, mogu da preprodam jednu mašinu uz moj softver i zaradim dodatnih 200 evra). Recimo, dobiješ posao da pišeš aplikaciju, a čovek bi od tebe da kupi i opremu, tj. da sve ide preko tebe. On je PDV obveznik, onaj od koga ćeš ti da kupiš je PDV obveznik, a ti nisi. Tvoj prodavac tebi mora da zaračuna PDV, nema veze što ti nisi u PDV-u, ti dižeš cenu za tih 8%, dodaješ svoju zaradu i fakturišeš bez PDV-a. Tvoj klijent plaća punu cenu i ne može da vrati PDV koji si ti ugradio u cenu. U većini slučajeva ti ispadaš iz priče. Da si u sistemu PDV-a tvoj bi kupac praktično pratio PDV samo na tvoju "dodatu vrednost", tj. ti bi mu obračunao PDV samo na razliku u ceni.
Ukratko, ako čovek neće da se muči sa PDV-om i ima knjigovođu, to je njegov izbor koji uopšte nije pogrešan, ali plašiti ljude PDV-om je pogrešno, kao što neko reče, PDV uopšte nije bauk.
Citat: A i ne uklapa mi se ta kupovina silnih blendera, televizora i ostalog, jer nikako ne mozes to da kupujes u nerazumnim kolicinama sa racuna firme.
Ja kao d.o.o. mogu da plaćam sa računa šta hoću, osim privatnih usluga tipa obdaništa za klinca ili struju za stan, mada i tu ljudi nalaze rupe pa plaćaju. Kupovina robe može maltene sve, a da li će to da mi se računa u trošak ili ne, to će već knjigovođa da vidi. Ne moram ja ništa da "pravdam", osim da imam urednu fakturu i račun, pravdam samo podignut keš sitnim računima, ali to u principu mora i paušalac, mada njega neće niko da juri dok je god u zoni manjoj od propisane za prelazak u one koji vode knjige.
[ acatheking @ 31.01.2008. 14:39 ] @
Imao bih nekoliko konkretnih pitanja vezano za KPO knjigu:
1. Da li za vodjenje KPO knjige (mislim na pausalce) ista mora da se kupi u knjizari, ili moze sama da se napravi? Video sam na netu primer u pdf kako knjiga izgleda (jbt neka glupava tabela). Da li moze takav stampani primerak da se vodi kao knjga?
2. Da li se u KPO knjigu samo prepisuje uplata sa racuna firme, tj. da li datumi uplate na racun firme moraju da se poklope sa datumom u KPO?
3. Sta se konkretno radi na kraju godine sa KPO? Stavljas svoj pecat, potpisujes i ides kod poreznika da mu je predas, kako bi te odrao za porez u narednoj godini?
Ako moze samo malo usaglasavanje oko cifre ukupnih obaveza prema drzavi kada si pausalac. Neko rece 25k, neko manje od 10k... Moze li okvirnije malo, jer je razlika izmedju ove dve cifre bas velika. Neka neko da primer iz prakse kolio su ga osamarili.
[ Predrag Supurovic @ 31.01.2008. 15:55 ] @
Madamov, prica se svodi na to da ima smisla voditi knjige akoimas veci promet, jer tada taj promet opravdava povecani posao vodjenja knjiga, i dodatne troskove. Ko ima mali promet, jednosavno mu se ne isplati da se uopste bakce sa porezima i knjigovodstvom uposte. TO nazalost niej samo zavrsni racun. Obracun poreza mora da se radi svakimesec, ma kakav promet da je, kao i da se ispostuju druge zakonske obaveze. To se ne isplati raditi ako je promet mali, i upravo zato i postoji pausalni rezim.
Sto se tice blendera, bas me zanima kako ces da prodjes kod inspekcije sa takvim racunima. Po zakonu, kaoknjigas, ako platis sa racuna nesto sto se ne moze opravdati kao trosak vezan za delatnost, to ce da ti prebace na kontro isplate zarade i naplatice ti kaznu.
acatheking, KPO knjigu treba da vodis, ali ne moras da je kupujes, vec to mozes da vodis i u racunaru (excel na primer). Knjiga u elektronskoj formi treba da ima kolone kao i stampana knjiga.
Popunjavas redni broj, datum, opis fakture (napises brojfakture i naziv firme kojoj je ispostavljena), fakturisan iznos i kumulativnu sumu.
Fakturisani iznos je iznos koji stoji na fakturi i to nema nikakve veze sa placanjem (nebitno je da li je faktura placena ili ne, treba da je upises u KPO odmah posto je izdas). Kumulativnu sumu dobijas tako sto za datu fakturu saberes iznose svih prethodnih faktura i dodas iznos nove. Knjiga se sumirana kraju godine i sledece godina se pocinje iznova.
KPO ne predajes nikome, vec cuvas kod sebe, a dajes na uvid samo ako ti to zatraze. Poreska uprava ti pocetkom godine, trazi da joj dostavis podatke iz KPO (ne i samu KPO) iz prethodne godine da biti razrezali poresko zaduzenje za tekucu godinu. Ako ti dodje poreska inspekcija, prvo sto ce ti traziti to je KPO (a to je i jedino sto mogu da ti pregledaju), tako da se trudi da je uredno vodis.
[ dare023 @ 31.01.2008. 16:05 ] @
Citat: McKracken: Ocigledno nisi bas informisan ;)
1. Odgovornost sa preduzecem je najmanja (ne pricam napamet)
[Ovu poruku je menjao McKracken dana 31.01.2008. u 03:24 GMT+1]
Može biti da ja to gledam iz nekog svog ugla,gde mi je mnogo komotnije da imam radnju.
Što se pdv-a tiče ja to ne shvatam da sam prošao jeftinije,već samo to da sam deo svoje obaveze platio kroz račun,pa ne moram da ga platim kad za to dođe vreme.Taj porez nije izbrisan gumicom,samo je neko drugi preuzeo obavezu da ga plati.
Za obračun pdv : uzmite ovlaštenog knjigovođu,kazne su drakonske.
Meni je u mojoj delatnosti bilo mnogo lakše dok nisam bio u pdv-u,ovako svaka 3 meseca dajem državi u proseku 70000 din , naravno posle odbitaka svega i svačega.
Mislim da se ovde ipak radi o tome kao je lakše započeti biznis.
[ acatheking @ 31.01.2008. 17:00 ] @
Citat:
nebitno je da li je faktura placena ili ne, treba da je upises u KPO odmah posto je izdas
Moze li obrnuto, kad mi neko plati na osnovu fakture, da ja to zavedem u KPO? Teoretski je moguce da npr izdam fakturu od 1 000 000 din i da ne bude placena, a pretpostavljam da bi se iz poreske uprave dodatno motivisali prilikom obracunavanja poreza, kad bi videli toliku cifru :)
Citat:
Poreska uprava ti pocetkom godine, trazi da joj dostavis podatke iz KPO
Podaci se predaju na nekom zvanicnom obrascu? Na koji nacin uprava proverava da nisam predstavio umanjeno stanje? Za kazne necu ni da pitam :)
[ Predrag Supurovic @ 31.01.2008. 22:37 ] @
Fakturu knjizis onda kada je izdas. Kao sto rekoh, nebitno je da li je placena ili ne. Ako hoces da zibegnes da knjizis fakture koje mozda nece bitiplacene, onda klijentu daj profakturu a fakturu izdaj kada plati.
Prijavu saljes na obrascu koji dobijes od poreske uprave. Popunjavas je sa punom krivicnom odgovornoscu, a da li ces da napises ono kako jeste ili ces da umanjujes, to je na tebi. U svakm slucaju, ono sto napises u prijavi mora da sepokalapa sa onim sto pise u KPO.
[ madamov @ 01.02.2008. 08:06 ] @
Citat: Obracun poreza mora da se radi svakimesec, ma kakav promet da je, kao i da se ispostuju druge zakonske obaveze. To se ne isplati raditi ako je promet mali, i upravo zato i postoji pausalni rezim.
Kog poreza? PDV obračunavaš mesečno ili tromesečno i kao što rekoh nije viša matematika, veoma je jednostavno. Paušalni režim ne postoji zbog onih koji imaju mali promet, već zbog preduzetnika kojima takav način plaćanja obaveza odgovara. Imam par kolega koji imaju SZR-ove jer, kao ti, neće da se bakću sa knjigovođama i porezima, koji maltene svake godine zatvaraju te radnje i otvaraju nove.
Citat: Sto se tice blendera, bas me zanima kako ces da prodjes kod inspekcije sa takvim racunima. Po zakonu, kaoknjigas, ako platis sa racuna nesto sto se ne moze opravdati kao trosak vezan za delatnost, to ce da ti prebace na kontro isplate zarade i naplatice ti kaznu.
Moja osnovna delatnost je 72100 iliti "pružanje usluga u vezi sa kompjuterima", to će reći da po tebi ne bih ni kafu ni sve račune Rodiću (vino, pivo, viski, koka kola, grickalice, hrana i slično) da plaćam preko računa, kao ni recimo za hemiju potrebnu za održavanje kancelarije (Domestosi, Fairiji i slično) koja se, ako nisi znao, knjiži potpuno legalno na troškove održavanja kancelarije i potpuno legalno u iznosu od 100% priznaje u trošak, tj. ne ulazi u osnovicu za obračun poreza na dobit. Imam urednu fakturu za taj blender za koji si se zakačio, platio sam PDV na njega koji nisam tražio nazad, blender sam "poklonio" poslovnom partneru tako da se knjižio na troškove reprezentacije. Kako ti se na troškove reprezentacije priznaje samo 3% ostvarenog prometa, ako budem imao preko toga ono koliko sam ga platio mi ne ulazi u oslobođenje od poreza na dobit tako da ću na kraju godine platiti porez na dobit na taj iznos iako sam ga potrošio.
[ Predrag Supurovic @ 01.02.2008. 13:35 ] @
Uopste nije stvar da li je jednostavno nego sto to mora da se radi cak i ak je bila sma jedna faktura...
Sto se tice troskova reprezentacije i slicnih, kada si knjigas postoje ogranicenja koliko je dozvoljeno imas takvih troskova. Kad kupis laptop, moras da ga vodis kao osnovno sredstvo i slicne komplikacije.
Da se razumemo, ja uopste ne tvrdim da je vodjenje knjiga lose, vec da je dovoljno komplikovano da neko ko tek pocinje i nema razvijen obim posla, ne mora sa tim da zapetljava zivot. Vodjenje knjiga je ozbiljan posao i sto je najvaznje, veoma odgovoran. Tu nema mesta improvizacijama i ustedama, nego mora da se radi po zakonu inace se za greske placaju debele kazne. Ako ti zaista vodis knjige tak kao sto si objasnio (a to je samo toliko da sam obracunavas i placas porez), ne daj boze da ti dodje finansijska, oplavili bi te onako s vrata.
[ madamov @ 01.02.2008. 14:52 ] @
Citat: Sto se tice troskova reprezentacije i slicnih, kada si knjigas postoje ogranicenja koliko je dozvoljeno imas takvih troskova. Kad kupis laptop, moras da ga vodis kao osnovno sredstvo i slicne komplikacije.
Ponavljaš ono što sam ja rekao, 3% od prometa se priznaje u troškove reprezentacije, što ne znači da kada to ispunim ne mogu da povedem ženu i dete ili poslovnog partnera u kafanu na ručak i to platim preko računa potpuno legalno. Samo će mi iznos za taj račun u kafani ući u osnovicu za porez na dobit. Po tebi je bolje da platim laptop 200 evra skuplje zbog toga što nisam u PDV-u (btw, i ja kao "knjigaš" ne moram da budem u PDV-u ako mi je promet manji od limita), nego da se zezam sa knjigama?
Citat: Da se razumemo, ja uopste ne tvrdim da je vodjenje knjiga lose, vec da je dovoljno komplikovano da neko ko tek pocinje i nema razvijen obim posla, ne mora sa tim da zapetljava zivot
Tu se slažemo, ali zavisi i šta planira da radi i ko mu je konkurencija u tom poslu. Evo, jedan moj klijent se seli, hoće da renoviraju prostor u koji ulaze i ja preporučim neke moje prijatelje koji imaju SZR, paušalci su i nisu u PDV-u. Samo iz razloga što je konkurencija delovala ozbiljnije jer su d.o.o. i u PDV-u su je dobila posao, cena je bila manje više slična.
Citat: Ako ti zaista vodis knjige tak kao sto si objasnio (a to je samo toliko da sam obracunavas i placas porez), ne daj boze da ti dodje finansijska, oplavili bi te onako s vrata.
Alo, ja sam d.o.o., ne vodim knjige, nego imam registrator sa fakturama, izvodi su u kompjuteru, registrator sa overenim obrascima od plata za mene, registrator sa overenim obrascima za PDV i to je sve što će inspekcija od mene da traži za proveru, neće me pitati "koliki vam je saldo na kontu tom i tom", to ti treba za završni račun i to su "knjige". Umem sam da obračunavam PDV koji nije nauka kao što sam ti rekao nekoliko puta, teže je popuniti obrasce za doprinose i porez na plate nego obračunati PDV ako se baviš samo uslugama kao ja, mada nije neka nauka i ako se baviš trgovinom, tu je problem obim.
Da se razumemo, imao sam ja knjigovođu ome sam plaćao 100 evra mesečno što je za moj promet previše, pa me ispalio nekoliko puta, tada sam se zarekao da ću te tekuće stvari sam da radim. Za završni račun moraš da imaš knjigovođu i tad platim 100 ili 200 evra za to.
[ dare023 @ 01.02.2008. 17:27 ] @
Citat: madamov: Alo, ja sam d.o.o., ne vodim knjige, nego imam registrator sa fakturama, izvodi su u kompjuteru, registrator sa overenim obrascima od plata za mene, registrator sa overenim obrascima za PDV i to je sve što će inspekcija od mene da traži za proveru, neće me pitati "koliki vam je saldo na kontu tom i tom", to ti treba za završni račun i to su "knjige". Umem sam da obračunavam PDV koji nije nauka ....
Ala se ti,prijatelju ,kockaš....
Bolje dok ti je vreme uzmi knjigovođu !!!
Zanima me samo koga ti to takav konsultuješ i koliko tek ti znaju...
[ WhiteAngelBoy75 @ 02.02.2008. 18:15 ] @
Prijavi se na Biro za Zapošljavanje i traži seminar za samopreduzetnika koji traje tri dana. U trećem danu ćeš učiti sve o Business planu, pa ga ti razradi za svoju ideju i sam vidi koliko ti se isplati ulaziti u takav posao. Po završetku seminara dobićeš potvrdu sa kojom možeš da apliciraš za bespovratni kredit. Prošle godine je iznosio 130 000 dinara. Sve u svemu moj savet ti je otvaraj pa se snalazi kao i svi ostali, tj. rešavaj problem po problem dok ne razradiš posao!
[ acatheking @ 04.02.2008. 13:46 ] @
Citat: flylord: ja sam preduzetnik, placam pausalno , nisam u PDV. Mesecne obaveze prema drzavi su mi manje od 10000 dinara
Da li si postao preduzetnik iz radnog odnosa? Ili je nebitno sto se obaveza tice, da li si vec u radnom odnosu ili nisi.
[ flylord @ 04.02.2008. 14:24 ] @
Bio sam na birou. I ovo je prvi put da mi ide radni staz i da placam doprinose.
[ SreckoMicic @ 12.02.2008. 09:50 ] @
@madamov
Nije ni blizu da mozes da uzimas od robe sta hoces i tu je isti princip kao sa ranije navedenim zabavistem. Za sve sto kupis preko racuna mora da se nalazi fizicki na adresi firme (sto, stolice, sofa, racunar ...) ili da ide dalje u prodaju. Ne mozes uzeti preko racuna krevet i onda ga odneti kuci. Znam slucajeva iz okruzenja koji su naj..... kod inspekcije zbog ovoga. Ovo se odnosi prvenstveno na DOO. E sad nece ti verovatno inspekcija traziti blender, nece proveravati da li je to bas taj racunar, mada tu vec igras na srecu.
Mozda nisi ti mislio ovako kako sam ja shvatio ali mi je tako izgledalo iz tvog odgovora.
[ McKracken @ 12.02.2008. 11:41 ] @
Citat: Za sve sto kupis preko racuna mora da se nalazi fizicki na adresi firme (sto, stolice, sofa, racunar ...) ili da ide dalje u prodaju
Apsolutno i potpuno netacno.
[ Miroslav Mitrovic @ 13.02.2008. 08:05 ] @
Citat: flylord: Bio sam na birou. I ovo je prvi put da mi ide radni staz i da placam doprinose.
hej flylord da li znas koliko izadju takse i ostali troskovi za otvarane jedne takve firme.Pre neki dan cujem kako kosta nekih 1000 eura sto je po meni mnoo cak i ako tu uracunas i fiskalnu kasu.Naravno mozda ja gresim.Ali nekako mi je to nerealno.Secam se da sam ja pre 6 godina to placao da kazem nekih 100 eura.Malo mi je cudno da toliko kosta!Preciznije da kazem nesto tipa sztur.Mada koliko sam gledao takav vid vise ne postoji!
[Ovu poruku je menjao Miroslav Mitrovic dana 13.02.2008. u 10:10 GMT+1]
[ little_boy @ 21.02.2008. 13:18 ] @
Sto vise citam Vase komentare svi vise bivam zbunjen. Mislim da cu otici do prijateljice koja radi u Poreskoj upravi i da me ona posavetuje koliko je u ovom momentu pametno otvoriti firmu za Web dizajn i koliki su tacno porezi za pausalce i za druge.
Dok ne dobijem sve odgovore, mogu da Vam ponudim jedno pametno resenje.
Naime, pre nekoliko dana sam napravio sajt jednoj Omladinskoj Zadruzi i sa njima sam napravio sporazum, kada ja budem dogovorio izradu sajta sa nekom firmom za npr: neto 200 evra da racuni prodju preko njih a oni naplate bruto cenu i plate porez tj (200 * 1,290566 = bruto od 258,1132).
Nakon uplate na njihov racun oni meni isplate 200 evra i to je to, najbolje resenje a da se ne petljate sa PDV-om, racunovodjama i drugim glupostima
[ techcode @ 21.02.2008. 22:26 ] @
Moje iskustvo: Preduzetnik - pausalac - sifra 72200 - Beograd, Palilula
Mesecni troskovi:
===============
Porez: 2330.04 din
Doprinosi: 8341.55 din
Taksa za isticanje firme: 2051 din - upravo stiglo resenje za 1 1/2 meseca - dakle 1367 din
===============
UKUPNO: ~ 12.000 din tj narodnih 150 Eura
Primanje para iz inostranstva nije nikakav problem. U banci dobijes IBAN, kada ti stigne uplata prebacis na dinarski racun i po srednjem kursu (to moram da proverim) od tog dana obracunas i to upises u KPO. Kada izmiris obaveze prema drzavi ostatak para je TVOJ dakle podizes bez pravdanja - video sam misljenje ministarstva finansija negde na netu, ali ne mogu sada da nadjem link :( Ko ne veruje neka potrazi. Samo naravno "razum" kako te finansijska ne bi posetila vanredno :D
Sve oko registracije sam zavrsio za nekoliko dana - a posto su sada valjda i dobijanje PIB-a prebacili u APR to bi trebalo da se zavrsi za fakticki samo par dana. Opstina za overu potpisa, APR (oba jedan dan) i onda kada APR izda resenje pravac Graver/Pecatorezac pa Banka i po otvaranju racuna opet APR kako bi im dostavili brojeve racuna. Nikakvi vise papiri nisu potrebni (mozda diploma srednje skole?!? tj radna knjizica), dakle ne trebaju ugovori o stanu i sl.
Pre je tu bila i poreska od vase opstine posle prvog APR a pre Banke - ali kao sto rekoh to sada valjda odrade sve u APR-u? Takva je bila najava.
Inace ukupni troskovi za otvaranje firme su tipa 2000 - 3000 din zajedno sa izradom pecata koji je ~ 1000 din.
[ Miroslav Mitrovic @ 23.02.2008. 14:00 ] @
Citat: techcode: Moje iskustvo: Preduzetnik - pausalac - sifra 72200 - Beograd, Palilula
Mesecni troskovi:
===============
Porez: 2330.04 din
Doprinosi: 8341.55 din
Taksa za isticanje firme: 2051 din - upravo stiglo resenje za 1 1/2 meseca - dakle 1367 din
===============
UKUPNO: ~ 12.000 din tj narodnih 150 Eura
Primanje para iz inostranstva nije nikakav problem. U banci dobijes IBAN, kada ti stigne uplata prebacis na dinarski racun i po srednjem kursu (to moram da proverim) od tog dana obracunas i to upises u KPO. Kada izmiris obaveze prema drzavi ostatak para je TVOJ dakle podizes bez pravdanja - video sam misljenje ministarstva finansija negde na netu, ali ne mogu sada da nadjem link :( Ko ne veruje neka potrazi. Samo naravno "razum" kako te finansijska ne bi posetila vanredno :D
Sve oko registracije sam zavrsio za nekoliko dana - a posto su sada valjda i dobijanje PIB-a prebacili u APR to bi trebalo da se zavrsi za fakticki samo par dana. Opstina za overu potpisa, APR (oba jedan dan) i onda kada APR izda resenje pravac Graver/Pecatorezac pa Banka i po otvaranju racuna opet APR kako bi im dostavili brojeve racuna. Nikakvi vise papiri nisu potrebni (mozda diploma srednje skole?!? tj radna knjizica), dakle ne trebaju ugovori o stanu i sl.
Pre je tu bila i poreska od vase opstine posle prvog APR a pre Banke - ali kao sto rekoh to sada valjda odrade sve u APR-u? Takva je bila najava.
Inace ukupni troskovi za otvaranje firme su tipa 2000 - 3000 din zajedno sa izradom pecata koji je ~ 1000 din.
Fino napisano techcode. Ovo je konkretan primer.Ali imam jedno pitanje!
Sta je KPO?
[ Davor Vlajkovic @ 23.02.2008. 20:17 ] @
Knjiga ostvarenog prometa paušalaca.
[ acatheking @ 27.02.2008. 09:59 ] @
Citat:
Mesecni troskovi:
===============
Porez: 2330.04 din
Doprinosi: 8341.55 din
Taksa za isticanje firme: 2051 din - upravo stiglo resenje za 1 1/2 meseca - dakle 1367 din
===============
UKUPNO: ~ 12.000 din tj narodnih 150 Eura
Najzad jedan konkretan primer :) svaka cast.
Mene zanima malo detaljnije kako se izmiruju ovi troskovi.
1. Da li se cela cifra uplacuje na jedan racun ili je ovaj trosak "razbacan" na nekoliko racuna
(poseban racun gde se placa porez, poseban racun gde se uplacuju doprinosi....)?
Ako sam dobro ukapirao, poreska uprava dostavlja na adresu resenje o placanju poreza.
2. Da li u resenju stoji ukupna cifra za godinu dana (pa sam delis na 12 meseci i uplacujes)
ili u resenju stoji mesecna cifra za porez?
[ Acika @ 27.02.2008. 10:52 ] @
1. Uplate se vrse na vise racuna, posebno za poreze, doprinose, taksa za isticanje firme i sl.
2. Poreska uprava dostavlja resenje na kucnu adresu, i u njemu su iskazane mesecne akontacije poreza i doprinosa, jedino se koliko se secam taksa za isticanje firme placa na tri meseca.
[ acatheking @ 27.02.2008. 22:45 ] @
Citat:
Poreska uprava dostavlja resenje na kucnu adresu, i u njemu su iskazane mesecne akontacije poreza i doprinosa
E... jedna od kljucnih stvari koja me zanimala.
Da li poreska uprava u tom resenju, odredjuje i porez i doprinose,
kao i sve instrukcije za placanje (brojevi racuna, pozivi na broj.. itd)
ili za odredjivanje doprinosa treba obijati pragove nekih drugih drzavnih institucija?
[ Acika @ 27.02.2008. 22:55 ] @
Da da, PU odredjuje i poreze i doprinose (naravno ovo koliko znam vazi samo za vlasnike), za zaposlene vaze neka druga pravila i mora se vrsiti obracun zarada (u koje spada i obracun poreza i doprinosa). Takodje se u resenju dobijaju i svi brojevi racuna za uplatu kao i pozivi na brojeve (obicno se u tim brojevima nalazi PIB ili JMBG).
[ cofee_break @ 29.02.2008. 12:43 ] @
Nisam htela da otvaram novu temu, vec bih da se nadovezem.
Ovo je odlicna tema. Mene muci slican problem kao i druge ljude.
Ne bih da krsim zakon, pa zato i razmisljam sta da radim i da me ne boli glava.
Slicno pitanje sam postavila na http://www.projuris.org/FORUM/.
Oni su mi savetovali da osnujem preduzece:"..najjednostavnije je da se organizujete kao individualni trgovac - preduzetnik (to je forma individualnog organizhovanja preduzeća). Nebitno je kako ćete dati poslovno ime, da li agencija za to i to, i radnja za to to, vi ćete se u suštini biti preduzetnik. Troškovi registracije su mali, postupak osnivanja je brz, forma je dosta jednostavna, ne treba osnovni kapital..."
Koga zanima procitace dalje.
1. Koliki je porez koji treba da se placa, ako si trgovinsko preduzece? Verovatno porez na promet i porez na dobit. Da li neko od vas zna pravila? Onaj ko je pausalac mora da placa radio ne radio, a mislim da je kod preduzeca drugacije.
2. Koju sifru da uzmem ako cu se baviti web dizajnom?
Hvala unapred!
[ momsab @ 29.02.2008. 21:44 ] @
postoji tema za agencije (tj.z a preduzetnike)
cini mi se da sam bas u ovoj temi video sifru delatnsoti za web dizajn :)
[ pctel @ 29.02.2008. 21:51 ] @
Ja sam dosta detaljno pisao o tome ovde:
http://www.elitesecurity.org/p1681934
[ cofee_break @ 29.02.2008. 22:32 ] @
Na zalost,
ne radi se o Agenciji, vec o trgovinskom preduzecu.
I ja sam mislila da treba osnovati neku radnju, medjutim izgleda da su troskovi manji kod preduzeca.
Nema veze.
[ sawa @ 17.04.2008. 15:11 ] @
Citat:
Moje iskustvo: Preduzetnik - pausalac - sifra 72200 - Beograd, Palilula
Primanje para iz inostranstva nije nikakav problem. U banci dobijes IBAN, kada ti stigne uplata prebacis na dinarski racun i po srednjem kursu (to moram da proverim) od tog dana obracunas i to upises u KPO. Kada izmiris obaveze prema drzavi ostatak para je TVOJ dakle podizes bez pravdanja - video sam misljenje ministarstva finansija negde na netu, ali ne mogu sada da nadjem link :( Ko ne veruje neka potrazi. Samo naravno "razum" kako te finansijska ne bi posetila vanredno :D
Ja sam takodje registrovao 72200 i takodje radim iskljucivo sa strancima.
Dve stvari mi nisu jasne:
1. Da li je potrebno imati fiskalnu kasu ako se radi iskljucivo preko racuna?
2. Po kojem kursu se obracunava uplata iz inostranstva?
[ Davor Vlajkovic @ 17.04.2008. 17:24 ] @
1. Ne.
2. 'Standardnom', ne onom za efektivu. A ako je dolazna valuta USD ili bilo koja druga koja nije EUR, verovatno će se primenjivati po tebe najnepovoljniji kursevi (iz USD u RSD po kupovnom, iz RSD u EUR po prodajnom)...
[ sawa @ 17.04.2008. 22:45 ] @
hmm,
a fakture koje se izdaju inostranim klijentima, da li je to neko radio?
U principu me interesuje :
1. Da li moram praviti fakturu u 2 kopije i jednu zadrzati za sebe ili ne moram da imam kopije nego samo upis u KPO?
2. Da li moja kopija (ako je portrebna) mora da bude overena/potpisana od strane ino klijenta?
3. Da li je OK ako je faktura na engleskom i iznos u evrima? Pretpostavljam da da, inace bi me klijenti gledali kao poslednjeg idiota :)
Negde sam procitao da devizni prilivi moraju da se prijavljuju nekom 'deviznom inspektoru' ili tako nesto.. pitam se da li je to tacno
[ Davor Vlajkovic @ 18.04.2008. 00:07 ] @
1. Moraš da čuvaš kopije izdatih faktura, a inostranim klijentima ih šalji samo ako je to potrebno.
2. Ne.
3. Naravno da da :)
Ovo sa deviznim inspektorima, na svu sreću, ne znam kako funkcioniše :) Banke su dužne da te pitaju za prirodu ino priliva, a to bi trebalo da je dovoljno tim 'deviznim inspektorima'.
[ sawa @ 18.04.2008. 09:33 ] @
U pravu si za fakture. Sad sam razgovarao sa inspektorkom (koja je bila u fazonu: skini mi se..) i ona rece da ne moram da imam fakture potpisane od ino klijenata.
Inace ako nekog interesuje, za pausalce, kupi se knjiga KPO (mada pretpostavljam da moze i da se napravi) i onda se odnese u poresko na overu. Tamo ti teta da neki papir, nesto kao zahtev, koji popunis, i onda ti lupi mastan pecat na korice knjige koji kaze da knjiga ima xx strana itd...
[ Nesha_bg @ 21.04.2008. 17:35 ] @
SAd ja koliko sam skontao , a procitao sam detaljno celu temu, za otvaranje firme koja se bavi web dizajnom,kao i prodavanjem reklamnog prostora na svom sajtu, treba otvoriti agenciju (da si pausalac),
onda mesecno placas oko 10.000 din ako sam u pravu....
DAcu jedan glup primer ali moj burazer je imao kamion, i imao je autoprevoznicku radnju. Sad njih 4 ( cetvoro ljudi takodje sa kamionima)su delili troskove ( od tih 10000 ),i svakom je isla uplata na jedan racun.
Takodje milsim da je pametnije da sad nadjete nekog partnera sa kojim cete otvoriti radnju za web dizajn, tipa 4 coveka sa kojima se dele ovi troskovi.
Narvno moze da bude problem to na koga ce se to sve voditi... ALi ja vu radnju otvoriti sa jednim drugarom... nacicu jos 2 i tako cu funkcionisati....
Sad ako vas 4 napravite vise od 4.000.000 za godinu dana onda je to problem.... jel se placa pdv...
Zna li neko nesto o oslobadjaju nekom prvih godinu dana? nesto sam nacuo ali ne znam sta je u principu....
[ techcode @ 04.10.2008. 19:54 ] @
Jeste proslo vec nekoliko meseci od kada je poreska poslala nova resenja za poreze i doprinose - ali bolje ikad nego nikad. Nova racunica za web dev je sledeca za sifra 72200, opstina Palilula - u zagradi proslogodisnji iznosi.
Porez : 3.478,33 (2.330,04)
Doprinosi: 12.452,41 (8.341,55)
Taksa za isticanje firme: 1.407,25 (1.367,64)
= 17.337,99 (~ 230 Eura)
Dakle sve je vece - a najproblematicniji su doprinosi uz obrazlozenje da su doprinosi za pausalce vezani za prosecnu platu u Srbiji koja je po statistici nesto tipa ~30.000 din mesecno (valjda plata radniku + svi porezi i doprinosi - zaboravih sta je bruto a sta neto)
[ sawa @ 06.10.2008. 07:12 ] @
Ja sam u NS za 72200 dobio resenje pre mesec dana. Doprinosi 9000, porez 3000. Na resenju pise da je obracunata prosecna plata od 25000. Teta mi je takodje rekla da ce sledece godine sve to biti verovatno uvecano za oko 15% posto je tako bilo prosle.
[ dejan s @ 29.12.2008. 13:27 ] @
Pozdrav, imam i ja jedno slično pitanje, pa da ne otvaram novu temu...
Dakle imam 18 godina i dojadilo mi je više smaranje po freelance sajtovima sa kinezima i indijcima i želeo bih da počnem malo sa našima da radim.... E sad, ja ne bih ostvarivao ni približan profit da mogu da otplatim sve te poreze i softver, npr. 100 evra mesečno kad bih uspevao da zaradim bi mi bilo čak i odlično(bar u početku), pa vas pitam da li su ti propisi baš toliko strogi i da li će juriti klinca od 18 godina što nema registrovanu firmu i legalan softver, a zarađuje (opet kažem, u najboljem slučaju) 100 evra mesečno? šta mislite?
[ dejan s @ 06.01.2009. 01:57 ] @
ajde ljudi, nemojte da vas je sramota :)
dajte slobodno neki savet, mišljenje, bilo šta... tnx
[ znamo @ 10.01.2009. 03:17 ] @
Citat: dejan s: ajde ljudi, nemojte da vas je sramota :)
dajte slobodno neki savet, mišljenje, bilo šta... tnx
Ma nije nas sramota, nego ne bih da te navodim na nelegalnu stvar... Koga juri inspekcija? Mora neko da te prijavi, nekako treba da te nadju, da cuju za tebe.
Druga je stvar, kada imas male prihode od tog biznisa, kako tu zaradu iskoristiti.
Video si koliki su doprinosi ako otvoris svoju radnju agenciju... (50 evra ako je dopunska delatnost - moje iskustvo, i oko 100 evra ako nije, mada to varira od opstine do opstine, od grada do grada, u slucaju knjigasa, odnosno oko 150evra za pausalce, sa napomenom da u slucaju pausalnog placanja poreza, nisi siguran da u toku godine nece nesto menjati, traziti dodatne novce...).
Pausalci onda mogu da podizu lovu sa racuna bez ikakvog objasnjena i opravdanja, pazeci samo da se ne prebaci veliki godisnji maksimum, ali to za pocetnika, na zalost nije ogranicenje.
Minimizacija fiksnih mesecnih troskova, sto je vecini pocetnika, pa i meni, osnovna ideja, povlaci sledece resenje: radnja (agencija 72200) i vodjenje knjiga, bez PDVa.
E sad, ako bude srece da nakon placenog obaveza prema drzavi ostane nesto para, problem je kako to podici, kad si knjigas.
Najbolje je tu lovu koristiti za placanja necega sto bi moglo da bude trosak: telefonski racun, oprema, potreban softver, registracija domena, gorivo za kola (uz odgovarajucu Odluku), pice i slicno na ime reprezentacije, kancelarijski materijal... bilo preko racuna bilo podizanjem gotovine i pravdanjem racunima za navedenu robu...
A podizanje gotovine za sobodno koriscenje moze se obaviti samo kao zarada (osnivaca), na koju ide ozbiljni porez, min. 40%. Pa ti vidi.
Zasto onda osnivati agenciju? Prvo - red je. Drugo - fer je prema dragoj nam drzavi. Trece: mirniji si kad platis caru sto je carevo. Cetvrto: samo tada mozes poslati ozbiljnu ponudu, vrlo je verovatno da ce posao pre dobiti neko ko ima PIB nego neko ko nudi kombinaciju sa parama na ruke ili ugovorom o delu (osim ako su planirani klijenti privatnici pausalci koji imaju kes pri ruci i svejedno im je) - em su klijenti mirniji em im je povoljnije, a i ponudjac deluje ozbiljnije.
Jedini je spas imati nekog ko ima pausalnu firmu preko koga bi radili i ko moze da ispovrne vasu zaradjenu gotovinu sa racuna, u ostalim slucajevima i taj drugi mora platiti porez za zaradu koju isplacuje vama, na osnovu nekog vida angazovanja... a nije nemoguce da ce se malo dodatno ugraditi uz te obavezne troskove.
Jeste dugo, ali se nadam da je korisno.
Mija
[ little_boy @ 15.03.2009. 18:12 ] @
Hteo bih da se nadovezem na neke od prethonih poruka a i da postavim neko novo pitanje.
1 - Naime, trenutno radim u firmi koja se bavi razvojem Informacionih sistema i poslovnog softvera, a hteo bih da otvorim firmu za Web dizajn kao dodatnu delatnost, pa me interesuje kakav je sada postupak ???
Da li su potrebna i neka dodatna dokumenta iz firme u kojoj radim ili je sve isto ???
2 - Vidim da razlike u porezu i doprinosima se razlikuju od grada do grada, da se u Beogradu opstina Palilula obracunava prosecna zarada od 30.000 dinara a u Novom Sada ispada da je prosecna zarada 25.000 dinara.
Da li neko ima informaciju koliki su porez i doprinosi za prigradske opstine Beograda, tipa Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Smederevo itd kada je u pitanju dodatna delatnost kao u mom slucaju i koliko je kada je u normalnom slucaju ???
Hvala unapred !!!
[ pedjaman @ 15.09.2009. 13:14 ] @
@flylord
I ja sam preduzetnik pausalac 72200.
Jel mozes da mi objasnis kako ide procedura kad treba da napaltis nesto insotranom klijentu? Fakture, papirologija?
Pozdrav
[ S A J A @ 15.09.2009. 17:49 ] @
Treba da napravis deviznu fakturu - opis na engleskom i iznosi u eur. Potpises, pecatiras i posaljes.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|