[ Dacha PN @ 20.01.2008. 08:54 ] @
Ljudi sta mislite sta je pametnije uzeti BMW 518i 91 god. ili Audi 80 jaje 1.8s 89-90 god. naravno obe varijante sa plinom.
Hajde da napravimo malo poredjenje ova dva modela po kvalitetu izrade, pouzdanosti, otpornosti na koroziju, trajnosti motora... i pored svega "ekonomske" karakteristike t.j. da uporedimo koji je skuplji za odrzavanje i da uporedimo potrosnju goriva i iz svega toga izvucemo zakljucak???
[ Laki_Gen @ 20.01.2008. 09:30 ] @
Sta god od ta dva uzeo, zeznuces se. Limarija na audiju jaje je jako losa, BMW 520i (518 ne znam) trosi 11-12 litara benzina u gradskoj voznji.
Jesi gledao audi B4, oni su skuplji ali imaju odlicnu limariju i odlicne motore, godista sa od kraja '93-95(96).
Sto se tice odrzavanja bmw je skuplji.
[ bakara @ 20.01.2008. 09:39 ] @
Nisam znao da postoji bmw 518, osim ako neko nije menjao motor?
[ Dacha PN @ 20.01.2008. 10:10 ] @
Bakara postoji BMW 518, 1800ccm, 113ks, 4 cilindra, ima ga i na nasem trzistu, jedino sto se male teze srece ali ga ima, pogledaj na http://www.halooglasi.com ili pogledaj specifikacije na http://www.carfolio.com/specifications/.... ili na http://www.mobile.de
Laki ja koliko se razumem u automobile Audi jaje je jedan od auta sa najkvalitetnijom limarijom ikada radjen do sada, ja stvarno ne znam gde si ti video Audi jaje da je truo???
[ DrJekyll @ 20.01.2008. 10:17 ] @
Postoji 518i ali je jako redak. Audi ima pocinkovanu limariju tako da sigurno nije gora od bmw-a. To da bmw trosi 11l u gradu, to je vec bajka, osim ako taj grad nije donja mutnica. Sve u svemu, daces 3-4k evra za auto star 20 godina, razmisli dobro...
[ bakara @ 20.01.2008. 10:27 ] @
Priznajem da nisam znao, mislio sam da je najmanji motor od 2000 ccm.
[ RS TURBO @ 20.01.2008. 12:13 ] @
U mene stari ima BMW-a 525i 90 godiste sto se tice limarije na njima bolje nema u njihovoj klasi pocincan lim nigdje hrdje na njemu nema nit je kad lakiran nit je kad radjena limarija sto se tice ta dva auta ja bi ti preporucio bmw-a 518i (mada je on slab a trosi isto kao i 520 i 525i). Ovaj 525i trosi 11l gradske voznje (i to moje malo zesce voznje) ja sam ga vozao bio jedno vrijeme ( oko mjesec dana) i nemam nijednu primjedbu na njega. Limarija na tim BMW-ovima je (kao i na sve i jednom BMW-u) super i pocincana je cak na serijama 5. Tako da se ne brines sto se tice hrdje ili propadanja oni su stvarno neunistivi. Ja jos nijednog BMW-a serije 5 1990 godiste nisam vidio da ima na sebi hrdje ni po podu ni obrvamani pragovima. Ak ouzmes to auto neces se pokajati jer je BMW ipak auto tada spadao u auta srednje klase tako da je u njim kvaliteta unutra i kvaliteta materijala vrhunska i sto se tice limarije oni imaju super limariju. toliko o BMW-u i ja dajem za njega glas.



pozzz
[ AstralPro @ 20.01.2008. 13:00 ] @
I ja sam mislio da je najslabija petica tog godista 520i.

I moj glas ide za bmw. I audi ce ti trositi oko desetke zato ebes 2-3l plina na 100 km ;)
[ Dacha PN @ 21.01.2008. 08:35 ] @
I meni se vise svidja BMW, jedino me brine da ne bude suvise skup za odrzavanje posto sam cuo da su za ove mladje BMW-e mnogo skupi delovi, ne znam kakva je situacija sa ovim malo starijim???
[ RS TURBO @ 21.01.2008. 09:41 ] @
Nisu skupi dijelovi uopste cijena im je slicna kao i u ostalih auta nije ni skuplja za 10-20€, a nije ni jeftinija nego su tu negdje cijene. Mogu ti samo reci da su mozda dijelovi iste cijene kao i za audija jaje 80. Nisu sigurno skuplji mozda neki ali ne prelaze 5-8€ sa cijenom.



pozzz
[ bakara @ 21.01.2008. 10:40 ] @
Citat:
RS TURBO:Nisu sigurno skuplji mozda neki ali ne prelaze 5-8€ sa cijenom.

Ne razumem, koji deo kosta 5-8e?

Recimo lamela, set kaiseva?
[ RS TURBO @ 21.01.2008. 15:00 ] @
Hmmm... Ko je rekao da kosta toliko? NIKO naravno ja sam rekao da moze biti skuplji u odnosu na audijeve dijelove 5-8 eura razlike!



pozzz
[ Doberman @ 21.01.2008. 15:51 ] @
Ako uzimas BMW onda uzmi 520i jer je 518 ipak dosta slab motor za tu karoseriju, a i razlika u ceni registracije je oko 1500-2000 din. Motor kod 520i ima 6 klipa i daje potpuno drugaciji zvuk (peva) od onog sa 4 klipa u 518. Potrosnja je slicna ali je 518 manje trajan (pricam o modelu e34). Meni u mesovitoj voznji ( a i nekim mojim drugarima koji imaju isti auto) 520i trosi izmedju 11 i 13 litara plina. Audi 80 1.8 je solidan auto,dobro drzi cenu (jos uvek) ali je malo nezgodan za ugradnju plina ( motori sa k-glavom) i trosi isto ili malo vise od bmw-a.ako bas hoces audi 80 uzmi bar 1.6 jer trosi manje, ispod 10 kod umerene voznje.Audi ima (nema) gepek u koji ne moze da stane ni gajba piva, kod b4 je to malo popravljeno ali je i dalje mali. Odrzavanje bmw-a model e34 ,za razliku od uvrezenog misljenja, nije nesto narocito skupo, svodi se na redovnu zamenu ulja, kocionih plocica,kaiseva... a i neki krupniji kvarovi (kojih nema ) mogu da se saniraju sa par stotina evra. Ja predlazem bmw 520i sa diferencijalom koji ima sper blokadu.
Pozdrav
[ Zeleni zub @ 21.01.2008. 21:40 ] @
Mozda ti ova tema moze pomoci
http://www.elitemadzone.org/t257415

Ja imam Audi 80 1.8 sa karburatorom i plinom, potrosnja na duze relacije ne prelazi 9l plina, najcesce 8-8.5, cak i kad sam ga letos gazio 160-180 auto putem nekih 100-ak km bilo je oko 9.5l. U gradu jeste potrosnja malo veca ali ne preko 11, takvo je moje iskustvo.
Za BMW ti ne mogu reci nista jer ga nisam imao/vozio.
U toj temi imas i slike mog gepeka sa tocak-bocom (juce sam prosao atest) itd. da ne davim.

@DrJekyll, sta imas protiv Donje Mutnice ?
[ smfilip @ 21.01.2008. 21:43 ] @
ova dva auta nemaju nikakve slicnosti,stoga se ne mogu porediti...jedina slicnost koju ja vidim je u cijeni
[ sasa022 @ 22.01.2008. 07:57 ] @
Citat:
smfilip: ova dva auta nemaju nikakve slicnosti.....


Tacno - treba porediti Audi 80 i 90 sa BMW 3,a Audi 100 i 200 sa BMW 5.

Izmedju Audi-ja 80 i BMW-a 5 moj izbor bi bio BMW ali model 520i.
[ dyki @ 22.01.2008. 11:44 ] @
slazem se sa prethodna dva odgovora
moj predlog bi takodje bio BMW sa 2.0 motorom, neuporedivo vece uzivanje po malo vecoj ceni
ali, pitanje je za sta se koristi auto? tj. da li je porodicni, licni, da li vozac ima 'tezu nogu' ili ga nije briga samo dok ide?
BMW ima pogon na zadnjoj osovini i zbog toga moze biti tezi za voznju neiskusnijim vozacima (pa i onim iskusnijim koji nikad nisu vozili auto sa zadnjim pogonom), pogotovu zimi. S druge strane, mnogo je zabavnije :) opet, ako je auto za porodicu, zasto bi rizikovao sa 150KS na zadnjoj osovini ako mu ne treba takva zabava?
sve zavisi od licnih ambicija i potreba, a sto se tice kvaliteta, oba su prilicno izjednacena (iako je rec o razlicitim klasama) i sa rdjom mislim da nema problema. Za delove nemoj nista da brines, ima polovnih koliko hoces, ali spremi isto toliko para za popravke jer je oba modela, koliko god dobri bili, vreme prestiglo...
[ vladd @ 22.01.2008. 13:56 ] @
518 ako se nadje ocuvan, je bez razmisljanja ekstra auto. Da se dodaje 20-30 ks ili par stotina kubika, nema smisla, previse. Ako hoces trkalicu, pazaris nekog kupea i uzivaj.
Zasto bacati pare, em za sitnu razliku, em za povecanu mogucnost da ga je neko drao, sto je cest slucaj sa vozilima 150ks, tesko je odoleti, a zasto bi placao popravke koje slede.
Osim ako ne znas doobro istorijat vozila..ali to je neverovatan uslov-dogadjaj..

Za normalnu voznju 518 je ekstra konforan, udoban i dovoljno snazan. I jeftiniji za odrzavanje registraciju...nakupi se par stotina evra, taman da se kupuju za tu razliku kvalitetnije gume, komponente..da se ne stedi na pogresnoj strani.

Poz
[ Dacha PN @ 22.01.2008. 15:12 ] @
Meni se svidja BMW serije 5 zbog toga sto je veliki i konforan, veliki prtljazni prostor... male automobile ne volim jer u njih jedva stanem posto sam visok 1.90m a i posle voznje u tim malim automobilcicima me tri dana bole ledja i to posle kracik putovanja a za duza putovanja i da ne pricam... Takodje me jako nervira malo mesta na zadnjem sedistu kao i mali prtljazni prostor... a ovako kupis BMW serije 5 i vozis se ko covek... zato se dvumim izmedju audija 80 i BMW-a serije 5... Audi mi se svidja jer je manji portosac goriva a i malo jeftiniji za odrzavanje u odnosu na BMW a sa druge strane BMW mi se svidja zbog dobrog komfora, udobnosti i kvaliteta izrade, ipak je BMW klasa. Da je malo bolja finasijska situacija ne bi se uopste razmisljao, uzeo bih BMW-a ali sta da se radi nema se bas puno para, gorivo je skupo a cena mu i dalje raste i raste tako da se mora malo i stedeti pa me upravo intresuje kolika je ta razlika u odrzavanju i eksploataciji izmedju Audija i BMW-a???
Auto mi treba za licnu upotrebu a povremeno i za porodicnu...
Sto se tice voznje mislim da sam jedan od boljih vozaca sa obzirom da sam vozio i teretna vozila...
Sto se tice snage... nemam preterano velike sportske ambicije tako da mislim da bi mi 113ks iz BMW 518 bilo dovoljno...
[ Azzrael @ 22.01.2008. 21:34 ] @
Svojevremeno sam bio "zaljubljen u Audi B4 1.9 tdi". Naravno ostalo je samo na tome. Audi je Audi, kvalitet i to... Ipak mislim da sam tokom voznje BMW-a postao nepopravljivo pristrasan. Vozim 316i E30 i za 2 godine presao oko skoro 150.000. Pre kupovine sam konsultovao nekoliko ljudi i velika vecina je komentarisala kako je BMW skup za odrzavanje i veliki potrosac. Osmelio sam se i pazario pa sta bude jer sam za 2.300 eur mogao osim nje uzeti eventualno raspalu dzetu 2 belu 1.6D sa celicnim felnama koja trosi vise ulja nego nafte a umesto u pepeljaru, cigareta se trese kroz pragove. Bilo kako bilo, za 2 godine i pomenutu kilometrazu pored zamene ulja i filtera menjao sam 3 puta zupcasti, 5 puta svecice i proslog meseca spone, kugle i silene jer su presli 310.000 i bilo je vreme promeniti ih. Auto prelazi vecinu kilometraze na autoputu sto podrazumeva veci broj obrtaja i trosi pola litra ulja na 10.000. Poznato je da je serija 5 E34 malo skuplja za odrzavanje zbog vise klase, ali ako je u pitanju motor M40 1.8i (isti kao i u E30) onda je razlika mala.
Sve sto mogu da zakljucim na osnovu dosadasnjeg iskustva je da je sledeca neka iz E39 ili E38 serije.
Nadam se da sam bio od pomoci.
Cheers

[ vladd @ 22.01.2008. 23:11 ] @
Ne treba posebno isticati kvalitet audija 80, kojeg nesumnjivo ima, ali nista manji, a ponegde i veci je kod BMW-a. Ja ne bih imao dilemu, ako je veci potrosac, postoji plin za neku ustedu.
Sa druge strane jesu skuplji, ali takodje se jako retko menjaju delovi, ako se normalno vozi, i naravno ako je kupljen solidan.

Poz.
[ dyki @ 23.01.2008. 08:37 ] @
Neko je i ranije rekao da se serija 5 poredi sa Audijem 100, a ne 80, tako da moguce da je nesto nizi kvalitet obrade, ali isto koliko bi bio u seriji 3.
Ja bih srcem krenuo ka 5ici, i to 2.0 bez razmisljanja, ali mislim da je Audi racionalniji izbor...
Pa opet, vrtimo se u krug, sto se tice delova - skoro su isti, ako je Audi 1.8, isto kao i BMW, onda ce trositi verovatno za nijansu manje jer je laksi (a i to zavisi od toga koliko je istrosen motor i koliko ce ulja trositi).

Mislim da na kraju, ako je stavka popravki jedna od bitnijih, treba da izvuces iz oglasa sve BMWe i Audije koji te interesuju, pogledas svaki pa odlucis! Dzabe BMW ako su svi izdrndani i ako je skuplja dara nego mera (ne mora da znaci da BMW 518 nije izdrndan, cak sta vise mozda je neko pokusavao da izvuce poslednju KS iz njega da bi parirao jacima, sto kod 520 ili 525 ne bi morao:)
[ vladd @ 23.01.2008. 14:00 ] @
Normalno da treba paziti da je auto odrzavan, da nije budzen, i da nije forsiran. A forsaz kod 520 ili 525 je gotovo izvestan.
Retko se kvare, a u kvalitet ne treba sumnjati, posto je serija 5, a i da nije, ne isplati se fabrici da snizava kvalitet cesto, veci im je problem i trosak oko organizacije. I rizik da pukne bruka, prica ili reklamacije. Cena igranja je tada astronomska.

Poz.
[ audi80 1.8i @ 25.01.2008. 21:53 ] @
Ja imam audi 80 1.8i 66kw. 1990 god, vozim ga vec 5god, nigdje hrde, mozes ga zaparati gdje hoces hrde nece biti na tom dijelu 3god, jer je pocincana limarija, na internetu sam nasao da fabrika garantuje 25 god bez hrde na ovaj model, presao sa njim 150000km, ni jednog kvara, osim mijenja ulja i filtera, i jednom komplet prednji ovjes izmjenjen zbog losih puteva, i dva puta zupcasti remen, otvorena mu potrosnja 6l na 100km, pri 80km, jako sam zadovoljan potrosnjom i nisu dijelovi toliko skupi, zupcasti i spaner i ostala 2 remena sve 50km i ruke 50km, sve za 100km zamjenjeno sa garancijom.Koliko sam ga tad platio sad mogu isto uzeti i sada, za zime odlican prednja vuca, i oko motora ima prostora nije skucen kao u ostalih auta, a rezervar mu je iza sjedista zadnjeg, to ima svoje prednosti, da je ispod lako bi ostetio i moguce hrdanje itd. Bmw nikad ne bi uzeo zbog velike potrosnje, zadnje vuce, jer zimi ih sve prolazim bez problema, dzaba im snaga zimi, i teski su za odrzavanje. Stoga preporucujem Audija, ja sam s njim prezadovoljan.
[ surowi @ 10.11.2008. 22:12 ] @
Ja se izvinjavam ako dizem temu iz mrtvih ali moram da se ubacim. :)

Imam 518 90g kupljen pre godinu dana. Prezadovoljan sam autom i komforom koji pruza
kao i samim odrzavanjem auta. Kada sam ga kupio ulozio sam jos 500 evra da sredim
ono sto sam mislio da treba (ne znaci da je moralo) a to su svi kaisevi, ulje , filteri ulja,
filteri goriva, ciscenje dizni, prestelovanje plina i jos neke sitnice.

Auto je vozen pola u gradskim a pola na magistralnim i auto putevima. Za godinu dana
sam presao preko 90000km i nijednom me nije izneverio ili sam imao neki problem. Naravno
zamena ulja ide na 10k km , svecica na 20k i sl ali na to se mroa racunati.

Sa druge strane eventualnih delova ima dosta i polovnih sa stranaca kao i novih koji nisu preskupi
ali nisu original... Sad neko vise voli original sa strance nego nov. Ja sad sad nisam imao problema
pa nemogu da kazem :)) Ali u svakom slucaju odrzavanje nije veliki problem.

Sto se tice prethodnog posta da su pokusavali da izvuku i zadnji atom snage sto nebi morali na 520...
Moram da kazem da to nije tacno. Obican 520 ide isto kao 518 (ima lasku sasiju) tj ako nije 520 sa vanosom itd

U svakom slucaju auto nije za extra ostru voznju i potpisivanje ali daleko od toga da je totalno trom .
Ima sasvim dovoljno snage za malo zustriju voznju i izuzetan komfor.

Potrosnja mu je od 10-14 po gradu i 8-12 auto put (12 trosi pri 180 km/h sto je izuzetno mala potrosnja za tu brzinu
i kubikazu)

Pozdrav i ako sam nekom pomogao drago mi je ako sam nekog uvredio :)) izvinjavam se