[ marko v @ 23.01.2008. 18:26 ] @
Jedno jednostavno pitanje, koliko ulja ide u motor audija 80 1.8 S iz 91 godine
[ zolitas @ 23.01.2008. 19:58 ] @
3,0 litara sa filterom....pozdrav
[ RS TURBO @ 23.01.2008. 20:04 ] @
3-3,5l ide. kad budes mijenjao ulje izlijes promijenis filter i nalijes 2,5l i sacekajs 15-20 minuta da se slegne i onda vidis na mjeracu (sipka za mjerenje ulja) koliko ima ako fali samo dolivas do normal. Ne ispod ne iznad nego na normal mora da bude ulje ispod norm i iznad norm ne valja da bude jer steti kako god okrenes motoru.



pozzz
[ marko v @ 24.01.2008. 14:14 ] @
Problem je sljedeci:
susjed mehanicar mi je zamjenio filter i ulio 2,5 l ulja i sada sipka pokazuje razinu koja je cca. 8 mm veca od gornje crtice na sipci.
Pa sam poprilicno zbunjen. Nije original sipka ili sta?
Staro ulje je bilo skroz crno, a sada novo nakon oko 150 prijedjenih kilometara je poprilicno cisto,
tako da sumnjam da je osalo ulja u motoru prilikom izmjene.
Btw, rekao mi je da kupim Valvoline DuraBlend i sad je ono u motoru, pa me zanimaju vasa iskustva sa tim uljem.
[ RS TURBO @ 24.01.2008. 22:00 ] @
Moze biti da nije original sipka, a ne mora znaciti ako je cisto ulje da nije ostalo starog ulja nebi se ono isprljalo za tako mali rok samo ce malo da promijeni boju. Moze biti da nije original sipka, a sve zavisi kad si mijenjao ulje jer ako si mijenjao ulje, a prije toga je motor radio, onda ce ti normalno ostati u kanalicima ulja. Ulje je najbolje mijenjati kad se slegne jer tada ce pa hamah sve staro ulje izaci a motor kad se upali znaci da povuce ulje u sistem (uljnu pumpu,kanale u radilici,glavi motora itd) i tad ti nece izaci sve ulje iz motora, vise bi izaslo kad je ostojao preko noci. Najbolje ti je ako imas svoju garazu da prenoci u njoj i da onda ujutro izaspes ulje promijenis filter i naspes novo ulje. Prvo 2l naspes pa sacekas malo pa provjeris i ako fali (a fali ce sigurno) dolivas koliko treba da bude na norm. Ako ti je preko normal tj. na max ili preko max moras izliti ulje jer tada ti moze da se osteti, a moze cak i da pukne radilica do kradi motor jer tada ima puno ulja i radilica udara od ulje u karteru sto se nalazi visak ulja, a mozes misliti kad udara od ulje radilica pri 2-3000 rpm sta se radi od nje( Bas sam gledao kako se metak raspe kad ispucaju u bazen pun vode ne ostane od zrna nista,a tako je slicno i sa radilicom u motoru kad odara od ulje). To moras pod hitno rijesiti ako ti je na max ili preko maxa preslo ulje.



pozzz
[ marko v @ 25.01.2008. 09:33 ] @
Da li da samo ispustim visak ili da nanovo mijenjam ulje?
[ mali genije @ 25.01.2008. 10:16 ] @
ja imam audi 80 1.8E 89 god. i nikad nije stalo ispod 3L ulja il ti ne valja sipka
ili onaj plasticni deo u kojem stoji sipka za merenje
[ vladd @ 25.01.2008. 10:17 ] @
Nece puci radilica, to je majstorska bajka, i "zamisao" kako puca radilica pljuskajuci ulje :D. Mislim da bi pre puklo nesto drugo:).
Ali bolje je da imas nesto manje ulja nego visak. Pravice se pena, imaces nesto slabije podmazivanje, i sto je najgore, povecan pritisak u karteru, koje ce "oduvati" semeringe i izbaciti ulje napolje, i "otvorit puteve" ulja prema okolini.

Izbaci jedno 100-200g ulja, pa proveri na sipci koliko se pomerio nivo, pa ako nije original, bar ces sa tom sipkom znati situaciju u motoru. Cisto da se "prebazdari" sipka.

Poz.
[ RS TURBO @ 25.01.2008. 13:45 ] @
hahahaha nece jel bas nece( da nisam bio svjedok tome nebi ni govorio to )... Pa de objasni kako je na corsa 1.0 12V pukla radilica kao da si je ziletom presjekao a sve zbog ulja jer zena nije znala koliko se ulje sipa i stalno sipala na max da bude i preko i vozila je tako 20 000 km i samo je radilica puklaaaa. Ko ne vjeruje neka naspe u svoje auto na max ulje pa nek malo zece vozi (3-4000 rpm) pa ce vidjeti sta ce mu biti od radilice (ja sam se uvjerio ne jednom nego vise puta i ostecenja na radilici i pucanja radilice zbog prekomjernog ulja). Ona je prva na udaru u ulje u motoru nista drugo ne udara u visak ulja nego ona prva udara. Ko ne vjeruje neka kubi kakvog stojadina za 50-100€ krsinu kakvu pa nek testira pa ce vidjeti da moze i hoce puci od toga radilica a posebno ostetiti letece i stojece lezajeve na radilici. Bolje ti je imati ulje blize minimumu nego blize max ali ono se uvijek drzi na normal nikad na min ni na max. Jer na bilo koji nacin moze doci do ostecenja radilice i letecih i stojecih lezajeva na njoj, moze cak doci i do ostecenja na glavi motora ako je ulje na minimumu i ako se auto vozi pod vecom turazom.



pozzz
[ vladd @ 25.01.2008. 13:57 ] @
Ma jok, nemoguce, mada znam i da je probano, i imao sam slucaj na bubi(1200), da se izlilo gorivo u karter(oko 12l "mesavine"). Morao sam da ribam deo ulice ispred zgrade.

To su kao cvrge. Ako se pretera malo, razbaca se po kanalima, ako se solidno pretera, jedva ce da upali, a u radu ce da ima vece vibacije. Ako se sve to ne primecuje, takav tretman se smatra bas nenormalan, ali nakon kraceg vremena, izbacice veci deo ulja, napolje, kroz semeringe, i gde god moze, pri tome, napravice haos u cilindrima...tesko da se moze voziti 20000km...na toj relaciji i zdrav motor sa normalnom kolicinom ulja, treba da krene sa kvarovima, ili sitnim zezanjima.
Pa ako izbaci na semeringu kod zamajca, vecu kolicinu ulja, tesko da ce da se navoza..

Pa ja bih bio srecan, da mi je bilo koji og 20-ak polovnih automobila, mogao da prodje tu kilometrazu, bez nekog "ronjenja", zamene ulja, svecica...i cega sve ne..i to "pazeni i mazeni" motori...
Vise sam "brinuo" o njima nego o sebi i porodici

Ne forsiraj bas i bajke sa zmajevima

Poz.
[ marko v @ 25.01.2008. 15:17 ] @
Izgleda da je mali genije u pravu. Plasticni dio u kojem stoji sipka je "proklizao" prema dolje. Bar mi se tako cini
jer ga mogu vuci gore -dolje oko pola centimetra. Ako bi neko bio ljubazan da postavi kakvu sliku tog dijela u ispravnom stanju
pa da probam ocijeniti koliko je islo dolje.

Hvala svima.
[ vladd @ 25.01.2008. 19:32 ] @
Ne vredi ti slika, nego nadji slican motor, i probaj da pozicioniras sipku ili plastiku kako treba, mozes mozda nekako da fiksiras ili da dodas nsto za distancu, da ne ispada a da pokazuje priblizno. Ukratko, da "prebazdaris" merenje.

Poz.
[ RS TURBO @ 25.01.2008. 20:20 ] @
Najbolje je tebi da odes u auto dijelove ili na otpad i da nadjes takav isti motor i da uzmes od njega sipku i rijesio si svoj problem sa sipkom tako ti je najbolje nego da sada fiksiras rezes lijepis ovo ti je najbolje rjesenje problema i nece te kostati puno €. Ovako ces ustediti novac i vrijeme.



pozzz
[ marko v @ 25.01.2008. 22:17 ] @
To cu i probati izvesti. Jednom sam cuo da su Audi i Golf II iz 92. imaju isti 1.8 motor.
Jel to istina? Moglo bi mi pomoci u potrazi za sipkom.

Pozdrav
[ audi80 1.8i @ 25.01.2008. 22:20 ] @
U mene 3-3,5l, sa zamjenom filtera, 3.5 je do max na sipci.
[ sani2002 @ 02.06.2010. 17:56 ] @
menjao sam ulje na audu 80 1.8s i presao sam maksimum 2-3 milimetra sipao sam oko 3.4 litra
jel mu to skodi nesto ili da pustim da mu izadje malo ulja
[ vidan kv @ 02.06.2010. 18:23 ] @
........ma gde mu škodi......teraj i ne sekiraj se.....ionako će da ga potroši.......
[ sani2002 @ 02.06.2010. 18:57 ] @
a da menjao sam mu pored ulja i gumice ventila pa mi se sada cuju ventili da zvrce a pre se nisu culi
sta moze da je problem, ventili su ostali stari....
[ vidan kv @ 02.06.2010. 19:50 ] @
....verovano da ti se čuju hidropodizači ventila.....prilikom rada trebali ste da ih "rasteretite" tj rastavite i očistite.....15-ak min posle prvog paljenja bi se napunili novim uljem i utišali(pod uslovom da su ispravni).....predpostavljam da je dobro uzupčen i da ste prekontrolisali ugao predpaljenja....pozzz!
[ sani2002 @ 02.06.2010. 23:11 ] @
vidi ovako nije zvuk hidropodizaca znam kako se oni cuju, ovo nije njihov zvuk, vec zvuk ventila, posle zamene gumica i ulja auto jedva upalio, motor se dosta tresao tek kad je izgleda povukao dobro ulje sve se umirilo, sad pali na pola kljuca, proverio majstor u medjuvremenu da li je dobro uzubcen i kaze da jeste, prvo su se culi ventili i u prvoj brzini sto mi se nikad nije dogadjalo a sad se ne cuju vise u prvoj ali u 2. 3. 4. se cuju i dalje...sta tu ne stima
[ sani2002 @ 04.06.2010. 17:45 ] @
nastelovali smo paljenje i sad radi bolje nego ikad
vise se ne cuju ventili
jjuuuuuuuhhhhhhhuuuuuuuu
[ grozda_88 @ 15.06.2010. 18:05 ] @
Pozdrav ljudi, imam 2 takva audija 1.8 i 1.8s (razlika je karburator i k-glava) i naravno snaga motora 55kw i 66kw.
Dakle i jedno i drugom sipam svaki put 4l ulja. Napunim filter a ostalo sve u motor....
Kod modela sa karburatorom ulje je ok na max....
Kod ovog drugog je skoro 1cm preko, ali mislim da je problem sa sipkom pa sam je prebazdario na tu kolicinu ulja.
I u obadva je ulje na istoj crti nakon 6-7000km kad najcesce menjam ulje!!!

cisto kao dokaz:
[ ZeljkoQ @ 16.06.2010. 10:35 ] @
Pozdrav.
Pitanje za "grozda_88":
Koliko ti troši plina taj sa k-glavom ?
[ grozda_88 @ 16.06.2010. 14:32 ] @
grad izmedju 10-12l TNG ( sa 10l TNG-a od 86-93 predjenih km je neki prosek)
magistralni put Nis-Budva + 100km gradske voznje u Budvi (guzvetina) 7.2l TNG naravno

mozda moze i manje, mada tesko, nesto me zeza ler gas, mozda i paljenje pa kad sredim to videcu da li se smanjila potrosnja.

zato je karburator kralj za plin, ako neko ne veruje neka spremi 1700din i idemo do Budve, ko izgubi placa letovanje :D