[ kokanidja2 @ 27.01.2008. 18:13 ] @
da li je to tacno? kao dok motor radi ne smije da naca ulje na mjeracu ulja kad se izvadi....sta to u stvari znaci? |
[ kokanidja2 @ 27.01.2008. 18:13 ] @
[ audi80 1.8i @ 27.01.2008. 20:42 ] @
Ne znam, samo znam da sam citao u jednom casopisu testirali novu skodu fabiu MPI 1.4, kad se osarafi poklopac na motoru za ulje, da se pocne gasiti i trokirati, a skoda je bila nova.
[ RS TURBO @ 27.01.2008. 22:53 ] @
Sve zavisi od auta do auta koje je... A to sto ti kazes jeli mislis na cep gdje se sipa ulje ako na njega mislis to ti je normalno kod auta kod koga je dobar motor da se dosta spuste obrtaji kad se otvori poklopac gdje se sipa ulje. To je normalno tako nista nije cudno.
pozzz [ vladd @ 27.01.2008. 22:59 ] @
Jedno je curenje prema spolja a drugo iznutra. Masan motor moze da bude zbog loseg dihtunga na deklu, ili karteru. Nekada je uzrok i slozeniji kvar, semering na radilici.
Ali prelivanje unutar motora, lose karike, losi ventili, daleko su ozbiljniji kvarovi, a motor "suv", spolja. Tako da.. Poz. [ kokanidja2 @ 28.01.2008. 08:44 ] @
a da li mogu nekako na jednostavan nacin da se otkriju ti unutrasnji problemi? ima li nesto sto odaje takvo auto(npr. neki cudan zvuk, lupanje...) a da mi obicni smrtnici mozemo prepoznati?
@turbo da li to znaci da ako se ne gusi tj. ne obore obrtaji da motor ne valja? konkretno na jednom golfu dizel sam digo taj cep za ulje i ne baca kako su mi rekli da bi to trebalo da prsti ako je lose, nego samo se primjeti da nesto duva...i nisam primjetio da je nesto posebno poceo da se gusi al nisam gledo bas na obrtaje. [ vladd @ 28.01.2008. 10:09 ] @
Ja ne znam ko je smislio te "lake" metode testiranja motora. Da li lenjivci ili prevarnti.
Da je lako proveriti "dobar" motor, ne bi postojale tolike prevare. Elem to sto "ne baca", ne znaci gotovo nista, ali to sto "duva" moze da bude lose. I sta ocekivati da se "baca" iz prostora koji ima jako malo ulja bez nekog pritiska. Bilje da si pogledao izgled klackalica, pa ako su tamno braon, razlicitih nijansi, e to ne valja. Stedelo se na zameni ulja. Problem je sto mnogi zele da urade nesto za par sekundi, ili jos lepse "na sluh", koji ako nije izvezban sluzi samo za ono zasta sluzi, i nije "merni" instrument. I "zaboravlja" lako. Ako ti je potrebna vestina za kupovinu kola (ili da nekoga prevaris, kako god) potrebno je ozbiljnije pregledati motor. O "motoru" vise govori njegova okolina, da li su budzeni kablovi, creva, nosaci, da li su zapusavani bajpasovi.. Pri tome ne sme da ima "izrazen" rad, trebao bi na leru minimalno da se cuje i da se ne ljulja na nosacima. Vibracije nikako. I to su prvih par "uslova" koje mora da ostvari, da bi se posmatrao dalje. Ako jedan od uslova "ne valja", nikakva "prica" ili obrazlaganje. pokazivanje nekih detalja("demonstracija" neprskanja ulja na cepu), ne mogu to da kompenzuju. Za dizela, moras da dogovoris "prvo" paljenje, hladnog motora, da se vidi kako vergla, kako rade grejaci. I to bi bilo najkrace, malo vise od samo "pocetka" Poz. [ Miroslav Jeftić @ 28.01.2008. 10:35 ] @
Drugim rečima, neka nađe nekog stručnog ko će to da pogleda. Ali ne "stručnog".
[ vladd @ 28.01.2008. 14:01 ] @
Pa to je najbolje, ali nemas uvek strucnog na raspolaganju, ne vise na civiluku i imaju stav velikog mudraca, najmanje Bude...
Da bi se upopste pomislilo na neki ozbiljniji pregled, treba prvo uraditi "eliminacije", pa kada se motor plasira u finale, onda mu sleduje i jak "protivnik". Poz [ RS TURBO @ 28.01.2008. 20:24 ] @
Sve zavisi od auta do auta... Npr. kod mene je ford escort 1.6i i akd dignem cep spadnu obrtaji za 3-400 RPM, a kod kolege je isti ford samo karburator 1.6 i uradjenom generalkom prije 3 mjeseca ( potpuno isti motori samo razlika je sto je u njega karburator) i kad digne cep radi normalno ne padaju obrtaji... Sve zavisi do motora ali ako ti baca ulje ako dignes cep i sipa kroz otvor ulje taj je motor pri kraju rada, nema gdje ne duva hehehe ne smije motor kad dignes cep da baca gore na otvor ulje na leru nikako a to sto padnu obrtaji ili ne padaju obrtaji to ti nema veze nikakve jer sve zavisi od motora do motora. Najlakse ces znati kakav ti je motor kad izmjeris kompresiju i pogledas kakav ti je zracni filter jeli masan od ulja ili ne. Ako je masan znaci otisle uljne karike ako nije masan od ulja onda su dobre uljne karike, a kompresijom ces vidjeti kakve su ti kompresione karike. I normalno potrosnja ulja zbog gumica ventila.
pozzz [ glackop @ 28.01.2008. 20:50 ] @
To dali pri otvaranju cepa za sipanje ulja motor u ler radu pomalo prska ulje prema vani nista ne govori o motoru dali je dobar ili ne vec samo dali je bregasta zasticena ili ne,primera radi kod zastave 101 nema zastite,kao sto ima kod golf 1.6D.I kod motora sa direktnim ubrizgavanjem je potuno normalno da opadnu obrtaji pri otvaranju cepa zato sto motor gubi pritisak i vakum uredjaji gube kontrolu.
[ bakara @ 28.01.2008. 21:16 ] @
Citat: glackop: To dali pri otvaranju cepa za sipanje ulja motor u ler radu pomalo prska ulje prema vani nista ne govori o motoru dali je dobar ili ne vec samo dali je bregasta zasticena ili ne... Upravo tako, na nekim motorima se nalazi lim ispod pa ulje ne moze nikako da prska sve i da hoce [ audi80 1.8i @ 28.01.2008. 21:19 ] @
Za RS TURBA, da mislio sam na cep gdje se sipa ulje, u Auto klubu, su za tu Fabiu napisali sa cudenjem, kao da se to samo na njoj desava, jos naglasili na motor to je to zbog MPI ubrizgavanja.Na svom to nisam isprobavao. A sta kazu kad se pojavi ispod cepa bijela pjena, jedni kazu mjesa se antifriz s uljem i da ce motor brzo pa-pa, i da se to zna desiti autima koji ne idu na otvoreno samo cesto po gradu, a meni se to samo jednom desilo, kad sam kupio auto otisao sam promjeniti ulje, tip je sipao Castrol 10W40, a ja sam nasuo Shell 10W40, i nakon nekoliko dana kad sam digao cep sve bijelo ispod ja obrisem i jos nekoliko dana se to pojavljivalo, i vise nikad za ovih 5god koliko ga imam, i dalje koristim ulje Shell. Mislim da se ovo moje ulje pomijesalo s Castrolom jer ga ipak ostane na stijenkama motora prilikom prvog mijenjanja pa se stvarala naslaga ispod cepa, vise se ne pojavljuje. Isto je vazno kad se kupuje auto, ako je motor los i istrosen slabo ce i vuci, npr u BWW kazu voziga u 5brzini 120km pa onda niz brdo ubaci u 3 brzini, ako su mu uljne karike istrosene da ce dobro dimiti na auspuhu.
[ RS TURBO @ 29.01.2008. 00:14 ] @
Da to je normalno kod nekih motora ako padnu obrtaji kad se digne cep za ulje, a kod tebe to sto je bilo to je zato sto je bilo vjerovatno polu sinteticko ili sinteticko ulje unutra pa si nasuo mineralno pa se najvjerovatnije zato uhvatilo to na cepu i sad kad se nakon nekoliko to ispralo i nema vise. Tako da ti na cepu ne znaci puno samo ti najvise znaci kakav ti dim auto izbaciva i kakav je uljni filter to ti govori kakav ti je motor.
pozzz [ vladd @ 29.01.2008. 09:48 ] @
Majonez na cepu je posledica lose ventilacije kartera, pravljenje velikog vakuuma, sto izaziva izdvajanje vode(kuvnje) iz vazduha i mesanje sa uljem. A pri tome da su svi dihtunzi ispravni.
No to nije tema, samo konstatujemo da je prosto odredjivanje stanja motora nemoguce. Mislim na tacno stanje "simpaticnog" motora, ne na neku ruinu, za koju se odmah vidi da je na putu za otpad, u jednom pravcu. Poz. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|