|
[ Miroslav Jeftić @ 28.01.2008. 14:39 ] @
| Jedno zanimljivo istraživanje referentnog instituta u Engleskoj, gde se došlo do zaključka da je šteta koja je nastala na novom Suzuki Swiftu pri udarcu u prepreku pri 10 km/h napred i pozadi ukupno 4 600 funti, odnosno više od pola vrednosti novog automobila.
Citat: Bumpers Don't Bump!
6 m.p.h. crash costs £4,600
The combined front and rear repair costs amount to over £4,600 for a typical, minor, front and rear shunt in a Suzuki Swift. That’s more than half of the total value of the car, and makes it liable to be written off by insurers.
You might think that your bumper is designed to protect your car from damage during low speed collisions. However, Thatcham’s latest test results show that bumpers are failing to protect cars from costly minor damage. Such collisions account for 85% of all crashes.
http://www.thatcham.org/bumpers/index.jsp?page=137
Kod nas naravno radni sat u servisu sigurno ne košta kao tamo, te bi verovatno bilo jeftinije, ali je ipak tema za razmišljanje. |
[ vladd @ 28.01.2008. 15:48 ] @
To su osiguravajuce kuce trazile ispitivanje, pa bombasticni rezultati ne iznenadjuju.
Normalno je da toliko kosta, osim sto ne sluze za gurkanje oko parkiranja, popravka i treba da kosta. Sada se vozila prave da im se lakse guzva karoserija i prihvata veci deo energije pri sudaru, a to sto osiguravajucim kucama ne odgovara, bas nas briga. Uostalom, njima je najmanja stavka troskovi sahrane, tako da im taj ishod sudara najvise odgovara.
A posebno sto se birokrate uvaljane u pare nisu pripremile za "novo doba" u auto trendovima, razlog vise da ih za zadovoljstvom gledam kako kmece.
I branici brane, samo su "bolni' pri naplati osiguranja
Poz.
[Ovu poruku je menjao vladd dana 28.01.2008. u 16:59 GMT+1]
[ kuntalo @ 28.01.2008. 20:10 ] @
Sahrana kao posledica voznje pri brzini od 10km/h? Razumemo se vladd, ali nemoj ni preterivati...
"Guzvanje" pri parkiranju?
Plasticna krila? Pa jel' Vi to ozbiljno, gospodo konstruktori?
A svima je smesno kad svinje jedu Trabanta... Da li ce Kusturica snimiti film u kome krmaca glodje novog Clia, Megana, ponekog Pezoa?
Ne, auto industrija je potpuno zastranila- nikada kola nisu bila skuplja i sveukupno nekvalitetnija...
[ bakara @ 28.01.2008. 21:09 ] @
Plasticna krila i branici su jedna od boljih izmisljotina...
Trabant nije za poredjenje sa modernim automobilima.
[ Miroslav Jeftić @ 28.01.2008. 21:19 ] @
Slažem se donekle, ali ipak bih rekao da se niko nije žalio na štetu koja nastane u "pravom sudaru" da tako kažem; 6 milja na čas nije neka brzina i nije baš za očekivati da će kola da se "zgužvaju" pri takvom udesu. Ili mi se samo tako čini.
[ kuntalo @ 28.01.2008. 21:44 ] @
Citat: bakara: Plasticna krila i branici su jedna od boljih izmisljotina...
Upravo tako- izmisljotina.
Jos da mi neko objasni prednosti plasticnog nad metalnim krilom...
Cena? Da ali samo za proizvodjace, ne i potrosace...
U svakom slucaju, tema je o nepostojanju branika (u pravom smislu reci, zanemaricemo estetsku kategoriju)- jos jedne od fantasticnih "izmisljotina" auto industrije...
[ vladd @ 28.01.2008. 23:33 ] @
Ajde pre padanja u vatru da se malo promucka glavom i pokrene malo fizika.
Auto od jedne tone (mada su na testu svi tezi), ima pri 10km/h(oko 3m/s) oko 4,5 tona ekvivalentne mase, koja "napada" sipku sa ekvivalentnom povrsinom od svega par cm (zato nisu koristili zid, da bi eksperiment bio dramaticniji), i dobije se, grubim proracinom oko 1t (ajd neka bude 800kg) po kvadratnom cm, a verovatno i vise. Zbog naglig usporenja do 0km/h
Koji materijal predlazete za taj pritisak, tramvajsku sinu, na nosacu od tramvajske sine. Ili laki tenk, koji bi podneo taj udar.
Ni lim (cak i da je 2mm debeo), a posebno plastika, ne mogu da podnesu "vesti" eksperiment, koji je dovoljno vest da u TV emisiji dobije dramaticni karakter. "Forsirana" je mala brzina(nevazno), a masa vozila nije vazna, a pri tome se(ali je "drama" oko modela), bas cudo, ni ne spominje, a i sipka je odabrana (cesto se srece u saobracaju???) suptilno, da polumislece odmah fascinira efektom, zasto nije koriscen betonski zid, cesci je slucaj u doticnom saobracaju, ali "rasipa" pritisak, pa nema dramaticnog efekta. Bolje receno, nista se ne bi dogodilo, eventualno grebanje povrsine...a onda cemu TV i "nauka"....
Magija TV-a, "vodjenje" iz jedne nedoslednosti u drugu, bez dovoljno vremena da se analizira prethodni propust.
Kako se za kratko vreme "popeti stepenicama poluistine, do "fascinantnog" zakljucka..
Za ozbiljniju analizu je, blago receno, smesno.
Toliko od konstruktora..nekog..
Poz.
P.S. Da su kristili siljak, verovatno bi ceo auto bio "nataknut" kao cevap, ali to bi vec izazvalo sumnju i kod vecine americkih domacica
[ Miroslav Jeftić @ 29.01.2008. 07:07 ] @
Ne znam da li si pročitao pdf koji može da se otvori na linku koji sam ostavio, ali rekao bih da se tu ne pominje šipka, već "barijera", odnosno simulira se udarac sa drugim vozilom, koji je verovatno i najčešći u saobraćaju, ne verujem baš da je tako često da neko udara u betonski zid.
[att_img]
[ vladd @ 29.01.2008. 09:32 ] @
Sipka je na exploreru, betonski zid je vrlo cesta prepreka, njegov ekvivalent su i ograde auto puta i teska vozila. Tako da je cest primer.
U Pdf-u se lepo vidi pravi "ekvivalent" branika koji se ne deformise, i neko bi ga pozeleo na kolima.
Medjutim, deformacija i unistenje branika, definitivno trosi deo energije sudara, koji bi imao efekat na potres mozga vozaca, cak i da je vezan i da mu proradi erbeg. Dozivece silu nekoliko G, pod uslovom da je branik previse cvrst.
Sa mekim branikom se postize efekat kao u luna parku.
Poz.
P.S. I cemu 10km/h, ta brzina je "nepostojeca" pri voznji. Parkiranje se obavlja 1-2 milje na cas ili manje od 3km/h. A sto se voznje tice, cak i moja komsinica vozi brze
[ kuntalo @ 29.01.2008. 13:08 ] @
Citat: vladd: Sipka je na exploreru, betonski zid je vrlo cesta prepreka, njegov ekvivalent su i ograde auto puta i teska vozila. Tako da je cest primer.
U Pdf-u se lepo vidi pravi "ekvivalent" branika koji se ne deformise, i neko bi ga pozeleo na kolima.
Neko? Misliš, neko normalan? Svako normalan? Tako može.
Citat: vladd:Medjutim, deformacija i unistenje branika, definitivno trosi deo energije sudara, koji bi imao efekat na potres mozga vozaca, cak i da je vezan i da mu proradi erbeg. Dozivece silu nekoliko G, pod uslovom da je branik previse cvrst.
Sa mekim branikom se postize efekat kao u luna parku.
Vladd, 10km/h! Autići iz luna parka idu brže, pa niko od nas još nije "zastranio"...
Baj d vej, 6 milja/h nije 10, već 9.654km/h... Ako ćemo već u sitna creva...
[ popovicvl @ 29.01.2008. 13:45 ] @
Realno danasnja auta se guzvaju mnogo vise nego nekad isti model.Pri sudaru neko ce morati da se izguzva,da li auto (danas) ili putnik (pre).Kad bi izlili celik u kalup i tako dobili karoseriju,pri realno 20 - 30 km/h,putnik bi dobio unutrasnja krvarenja,prelom vrata ili kicme.Ako pogledamo veoma luksuzan auto kao sto je Audi A8,koji je od aluminijuma,a znamo torzionu cvrstocu aluminijuma.Mislim da niko nije poginuo u tom autu,a da je isao sporije od 80 km/h.Misija uspesno zavrsena.Uostalom pogledajte po internetu kako izgledaju udareni Audi A8.Rekao bi covek da je sleteo sa litice od 50 m.
Kad mi je jedan baja srao kako je opicio sa 80tkom u Vektru oko '98. godista.Kaze Vektra se raspala,kakvo s***** od auta,a Audiju nista.Pravi auto.A sve mi to prica sa masnom na glavi.OOO ironijo.
[ kuntalo @ 29.01.2008. 14:02 ] @
Vi se šalite ili ste disleksični? Priča je o "gužvanju" pri brzini od (približno) 10km/h! Parkiranje, izlazak iz garaže, popuštanje ručne na nizbrdici, a ne:
Citat: popovicvl: Kad mi je jedan baja srao kako je opicio sa 80tkom u Vektru oko '98. godista.Kaze Vektra se raspala,kakvo s***** od auta,a Audiju nista.Pravi auto.A sve mi to prica sa masnom na glavi.OOO ironijo.
PS: Ukoliko je pomenuti baja vozio sporo, recimo do 40km/h, mašnu na glavi je dobio samo zato što je ostao baja do kraja, pa nije vezao pojas...
[ bakara @ 29.01.2008. 14:23 ] @
Ja sam gledao tu emisiju na exploreru i secam se bas stubica i kako sam pomislio kako je emisija glupa, jer stubic moze ozbiljno da osteti i kombi ili kamion a ne auto.
Slicna paralela se moze povuci sa laznim osecajem sigurnosti kad vas auto ima kuku pozadi, jer kuka nece da zastiti vozilo ali ce da napravi prilicnu stetu na vozilu koje je naletelo jer sila ne moze da se rasprsi vec udara u jednu tacku i probija sve pred sobom.
Danasnji branici su napravljeni da izdrze sitna cukanja i da smanje ostecenja, napravljeni su da prime udarac sa namerno oslabljenim mestima tako da ce prilikom udarca koji ne moze biti dovoljno amortizovan prvo popucati plasticne zabice, zatim izmrviti absorbcione kocke, pa tek onda dozvoliti kontakt sa veznim limom.
Slicnu stvar rade plasticna krila koja su dovoljno elasticna da mogu izdrazti sitna cukanja bez ikakvih ostecenja, a ako i dodje do loma popravka ili zamena je veoma jednostavna.
[ bakara @ 29.01.2008. 14:28 ] @
Evo samo kao ilustracija kako je to lepo odradjeno na renault meganu:
Prilikom cukanja od napred na ovom autu gotovo da ne mozete da ostetite haubu i krila jer je ceo prednji deo od plastike, posla za limara gotovo da i nema, ali to ne znaci da te popravka nece nista kostati, cim udaris nesto mora i da te kosta
Jos koji primer, da je srece da ima vise plastike na automobilima:
Naravno i plastika ima raznih...
[Ovu poruku je menjao bakara dana 29.01.2008. u 15:39 GMT+1]
[ kuntalo @ 29.01.2008. 14:36 ] @
Citat: bakara: Ja sam gledao tu emisiju na exploreru i secam se bas stubica i kako sam pomislio kako je emisija glupa, jer stubic moze ozbiljno da osteti i kombi ili kamion a ne auto.
Stubići su druga stvar, priloženi primer pokazuje štetu nastalu usled "čukićanja" sa krštenim branikom...
Citat: bakara: Slicnu stvar rade plasticna krila koja su dovoljno elasticna da mogu izdrazti sitna cukanja bez ikakvih ostecenja, a ako i dodje do loma popravka ili zamena je veoma jednostavna.
I jeftina?
Citat: bakara: cim udaris nesto mora i da te kosta
Pa da, cijena prava sitnica, svega 4600 apoena!
[ Miroslav Jeftić @ 29.01.2008. 14:44 ] @
Citat: vladd: Sipka je na exploreru, betonski zid je vrlo cesta prepreka, njegov ekvivalent su i ograde auto puta i teska vozila. Tako da je cest primer.
U Pdf-u se lepo vidi pravi "ekvivalent" branika koji se ne deformise, i neko bi ga pozeleo na kolima.
Medjutim, deformacija i unistenje branika, definitivno trosi deo energije sudara, koji bi imao efekat na potres mozga vozaca, cak i da je vezan i da mu proradi erbeg. Dozivece silu nekoliko G, pod uslovom da je branik previse cvrst.
Sa mekim branikom se postize efekat kao u luna parku.
Poz.
P.S. I cemu 10km/h, ta brzina je "nepostojeca" pri voznji. Parkiranje se obavlja 1-2 milje na cas ili manje od 3km/h. A sto se voznje tice, cak i moja komsinica vozi brze
Nisam gledao tu emisiju na Exploreru, ovo istraživanje je obavio Thatcham, koji je stvarno ozbiljna institucija. Što se tiče brzine, evo recimo odgovor sa jednog drugog foruma gde sam postavio istu temu:
Citat: Ja sam pre jedno dva meseca, tražeći parking u jednoj garaži, naglo ubacio u rikverc i krenuo u nazad. Nisam video Fabiu iza sebe. Kod mne šteta 0,-CZK, ne računam ogrebotinu na braniku, (yebeš ogrebotine, nisam ja rob automobila), kod njega šteta cca 35.000,-CZK, (oko 1.200,-EUR), maska pukla, branik naprsao, iskrivljena hauba, ili da se menja, ili total lim, git i lak. Može da bude srećan da nemam kuku wicked.gif
Da je imao senzore u braniku, šteta x 2, garantovano
Takođe ne mora biti na parkingu - mislim da se može zamisliti situacija u saobraćaju gde je neko išao mnogo brže (60-70km/h), onda iznenada kočio i "zamalo" se zaustavio, odnosno udario nekog sa istom silom kao da je išao 10km/h bez kočenja.
[ bakara @ 29.01.2008. 14:46 ] @
Citat: kuntalo:Stubići su druga stvar, priloženi primer pokazuje štetu nastalu usled "čukićanja" sa krštenim branikom...
Primarna funkcija plasticnih branika je amortizacija i rasipanje sile udara.
Ajd` ovako, gde prakticno mozes udariti u takav fiksiran branik, kad na automobilima branici nisu takvi, mozda na nekom starom autu?
Nadam se da ne mislis na one stare metalne branike kakvi su bili nekada na kolima (prvo mi lada pada na pamet )
[ vladd @ 29.01.2008. 14:46 ] @
Bas da vidim tog baju koji se parkira sa 10km/h, ili sa sitnim crevcima 9,62854038km...
Sto se cene tice, to je relativna stvar, pitanje je da li bas treba sve da se plati, recimo zamena noseceg lima ili kupovinanovog branika. Pri toj brzini, ako je udaren hladnjak, ili iskrivljen gepek, u sta sumnjam, mogla bi da stigne cifra, ali ponavljam, novi tipovi automobila nisu predvidjeni da se sa njihovim branicima odgurkuju druga kola pri parkiranju, sto je cest obicaj.
Sa druge strane, sve sto se lupi, mora i da kosta, e sad, da li je limaru cas rada 300€ ili30, to je prica za diskusiju.
Mozda je 4600(cega god, od valute) puno, ali uz platicu sledi i usluga
Poz.
[ bakara @ 29.01.2008. 14:59 ] @
Citat: vladd:
Mozda je 4600(cega god, od valute) puno, ali uz platicu sledi i usluga :D
A i te cenu u funtama, ja nigde ne nadjoh da delovi mogu toliko da kostaju, mozda je tu ipak skup samo radni sat?
PS: cene su za novi swift!
[ Miroslav Jeftić @ 29.01.2008. 15:11 ] @
Rekli su~
Citat: The combined front and rear repair costs
Što znači ukupna cena za prednji i zadnji deo automobila, sigurno i delovi i "ruke", ne verujem da će neko sam to da montira. Naravno, pošto je istraživanje rađeno u Engleskoj i cene delova i "ruku" su Engleske, to ne spori niko.
[ bakara @ 29.01.2008. 15:49 ] @
Pa to bitno menja stvari (priznajem nisam detaljno proucavao tekst )
Mislim da je malo verovatno da odjednom izlomis pola auta...
[ kuntalo @ 29.01.2008. 15:51 ] @
Citat: bakara:
Nadam se da ne mislis na one stare metalne branike kakvi su bili nekada na kolima (prvo mi lada pada na pamet :) )
Možda nesuđeni nacionalni ponos- VW GII?
Citat: vladd: Mozda je 4600(cega god, od valute) puno, ali uz platicu sledi i usluga :D
Kakva usluga? Seksualne prirode? Ne razumem...
Citat: bakara: A i te cenu u funtama, ja nigde ne nadjoh da delovi mogu toliko da kostaju, mozda je tu ipak skup samo radni sat?
Možda je u Britaniji skup radni sat, ali ko je imao posla sa "ovlašćenim" limarima u Srba, zna da cena jedinačnog radnog sata nije problem kao što ukupan broj radnih sati potrebnih sa popravku nastale štete može biti... Tako je mojoj firmi "ovlašćeni" za posao od otprilike 2-3 sata rada (poštenog rada), dao račun sa specifikacijom radnih sati od 5 radnih dana, sve uredno, po propisu i zakonu...
[ vladd @ 29.01.2008. 16:13 ] @
Pa usluga servisa, bez erotskih primesa.
Test je krajnje glup i nicim izazvan, osim zeljom engleza da nesto kao kazu. Kako je skupo, i kako je ford medju najboljima.
Opsti trend konstrukcije i treba da ise na stranu meksih branika, zastite pesaka. A lupanja po parkingu ili po stubovima, mozda ne treba bas toliko da kostaju, ali ocigledno mora da se pazi, glavni deo cene(velike) je u vitalnim delovima motora, spreda, a sa zadnje strane, ako se iskrivi gepek, pa i treba da kosta.
Vazno je da "caura" u kojoj sedi vozac, pri jakom sudaru ostane minimalno zguzvana, i da bar vrata mogu sto lakse da se otvore.
Za pesake je bitno da im teski branici ne lome noge, i sada, novi trend, koji obezbedjuje i erbeg protiv udara glave u haubu.
U takvim situacijama, branici treba da odrade posao, da ne izazivaju maksimalnu stetu na ljudima, pa koliko god da kosta opravka gvozdjurije.
Poz.
[ StORM48 @ 29.01.2008. 17:51 ] @
Poenta je da su za cenu od 4600 ne-znam-već-čega mogli 'ladno da ugrade branik od karbon-kevlara, za koji je udar pri 10km/h tek lakši trening. Neki automobili ostaju u komadu i bez većih oštećenja sa triput (!) većom brzinom, jer im je veći deo karoserije (90%) urađen od karbon-kevlara. Takav primer je Pagani Zonda.
Dakle, plastika je ipak samo plastika i ni po kojem "veštom proračunu" popravka ne bi smela koštati ni deseti deo tražene sume.
Sve su to ipak smradovske zavere, zajedno sa namenskim alatima, drastično različitim delovima za svaku seriju ISTOG automobila itd. Ko ne veruje da zavere u ovoj industriji postoje... neka ga...
Pozdrav
[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 29.01.2008. u 19:03 GMT+1]
[ pantic68 @ 29.01.2008. 17:54 ] @
Zastita pesaka?! Napraviti toliko govnav auto da pesaku ne bude nista u udesu. Na znam koliko je to realno. Znam da su neki stariji automobili pravljeni da bez ostecenja i povreda istrpe 50km/h. Licno sam raspalio sa 80- 90 u skoro cvrstu prepreku - kamion, bez povreda . Sad ih prave da 10km/h raspadne. To je kao bezbedno. Ministar probao.
[ vladd @ 29.01.2008. 18:43 ] @
Malo si se zaneo, prolupao si, narocito sa tudjom nesrecom. Zamisli sebe u toj situaciji, ili da te klepa neki sa jakim branikom, pa da nastavimo pricu..
Poz.
[ vladd @ 29.01.2008. 18:47 ] @
@ StORM48
Ja sam odavno pristalica postojanja zavere, auto industrije. Kao sto plastika kosta, koliko rekose da kosta, svaka im cast, tako i komadici gvozdja, kostaju stotine evra, pa "kompjuter", gluplji da ne moze biti, nekoliko stotina evra. Sto ne ostave prikljucak, pa da sami "sastavimo" makinu, baska softver, baska video karta
Licno smatram da ni automobili ne vrede koliko traze para, cast nekim izuzecima, ali njima je zabranjena prodaja.
Poz.
[ pantic68 @ 29.01.2008. 19:17 ] @
Ne postoji zavera ali postoji namera da na svakom koraku postave klopke koje ce pomoci da proizvodjaci i servisna mreza kasnije profitiraju. Pogledajte forum autoelektronika. Ja sam poslednji koji bi trebao da se zali zbog toga jer sam deceniju i po ziveo od krpljenja polupanih auta. Smeta mi sto se napalite gledajuci kojekakve emisije i tvrdite kako je napredak auto industrije ogroman sto jednostavno nije tacno jer zakoni fizike to ne dozvoljavaju. Kako vreme odmice napreduje se sve sitnijim koracima sto se ne moze reci za cenu a kvalitet je i u padu.
[ Miroslav Jeftić @ 29.01.2008. 21:26 ] @
Citat: vladd: Pa usluga servisa, bez erotskih primesa.
Test je krajnje glup i nicim izazvan, osim zeljom engleza da nesto kao kazu. Kako je skupo, i kako je ford medju najboljima.
Ne bih se ovaj put složio s tobom, mada se obično slažem. Prvo, najbolji rezultat je ostvarila Toyota Auris, ispod 1000 funti, što uopšte nije za potceniti. Drugo, za Englesku ne znam, ali ovde pretpostavljam da dosta ljudi vozi relativno novija kola, a pri tom ne uzimaju puni kasko (pa da ih boli uvo za štetu) već samo najsnovnije osiguranje, tako da nije loše pripaziti malo, da ne bi posle bilo kuku, lele (mislim na pare za popravku).
[ vladd @ 30.01.2008. 08:53 ] @
Znas kako, ko pazljivo cita, taj je i nacitan. Ljudi obicno prelete lako pogledom, a oni su potencijalni kupci, ford je "izdvojen" zelenom(kontrast) bojom, a pride nema ni "top liste".
To je jedan marketinski detalj, koji ostaje u podsvesti i formira (pomaze), nehoticno stav. Kao kada se dizajniraju flajeri, da odvuce paznju...
Naravno da bi najbolje prosao Yugo, "odrao" bi ih u svakoj disciplini, spreda, pozadi, krov..:D, ali nije to bio cilj...iako kazu...
Ima tu svasta da se "procita"
Poz.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|