[ Slobodan Miskovic @ 30.01.2008. 21:25 ] @
Interesuju me iskustva ljudi koji poseduju doticni automobil kao i preporuke sto se tice motora posto sam video da ima vise vrsta benzinskih motora (u obzir dolaze samo benzinci). Sta vam se svidelo a sta je lose kod Alfe 145?
[ RS TURBO @ 30.01.2008. 21:48 ] @
Moj jedan dobri kolega je imao tu alfu romeo 145 1.6 16V t.spark i toliko je para davao na popravke da je na kraju prodao... Inace ko god alfe opcenito ima one su kao cure sponzoruse samo traze pare :) kod njih ti je veoooooomaa osjetljiva elektronika. Kad nesto krene na elektronici da se kvari onda ide kod nje to redom. Ja znam to po kolegi a i po komsijinom didu koji ima alfu 33 i jos jednoj alfi 164 3.0 V6 24V kod nje je prvo otisla elektronika pa nije htjela paliti jer je bio kodiran kljuc pa onda se to malo bilo uzjeb..o i onda kad su to napravili onda je riknuo ECU i kupili su novi, koji je kostao 1000€, poslije toga nakon 6 mjeseci mu je riknuo ECU od mjenjaca posto je bila automatik. Onda nije htjela da salta u sport, konstantno saltala na 3000 RPM kako god da vozio uglavnom i taj je ECU je bio 700€ pa onda releji ricu isto tako amaaa haos zivi. Uglavnom ta alfa 164 je bila od bratovog kuma koji je isto tako prodao zbog toga jer alfe inace puno trose a i traze dosta para da se ima u dzepu jer one ne mogu ovo nase odrzavanje i u nju ne mog usvakakvih dijelovi nego samo alfini originalni dijelovi samo oni koji su dosta skupi ali opet kad uzmes vidjeces. Odmah da znas da su alfe veliki potrosaci goriva i odnosu na auta u njihovoj klasi. A mozda i naletis na neku dobru pa ne budes imao nikakvih problema ali samo mogu reci da alfe imaju veoma osjetljivu elektroniku koja se lako kvari a nije jeftina elektronika.



pozzz
[ popovicvl @ 30.01.2008. 23:50 ] @
Moj drugar je kupio 145 1.6 TS '99 sa 90 000 Km,vec je nema ili bolje receno,otarasio ga se.Jako los auto,trosi sve.Benzin,pare,zivce,nepouzdan.Cuvaj pare.Stvari su se naravno promenile danas.Alfa 147 posle 2004,ili jos bolje posle redizajna (2005) je jako kvalitetan auto u svakom pogledu.Ona me je interesovala jako,pa sam puno lutao i citao o njoj.
[ ctrl alt del @ 31.01.2008. 11:49 ] @
Trenutno imam alfu 146 1.4TS (što je u suštini isto što i 145). Da ne ureknem - prezadovoljan sam kolima. Za početak treba razlikovati starije alfe (33,75, pa i 164) od novijih - od sredine devedesetih elektronika je mnogo pouzdanija. Bitno je samo naći dobar primerak. Ja sam svoju jurio četiri meseca i ne mogu vam opisati šta sam sve video za to vreme. Najčešće im je izvađena duša, često su vraćana godišta, ugrađivani neoriginalni delovi kod neobučenih majstora, neatestirani plin itd. Takođe po savetu majstora treba izbegavati kupovinu bokser motora, već tražiti twin spark. I pre kupovine obavezno dijagnostika u ovlašćenom servisu. Što se tiče cene održavanja mogu za ilustraciju da navedem primer da moj prijatelj često više potroši na citroen xsaru. Potrošnja je oko 10L po gradu ako se normalno vozi.
Odgovore na sva pitanja vezana za kupovinu i održavanje alfe možete naći na
http://www.cannonballforums.se/index.php?f=78

Šta mi se ne sviđa - mala fioka ispred suvozača i malo prostora u vratima za odlaganje stvari, svećice su sumanuto skupe (ali se bar menjaju na 100.000Km
Šta mi se sviđa - dizajn, osećaj u vožnji, ležanje na putu, veličina gepeka, sedišta...

Ako možeš da biraš potraži bar 1.6 ili 1.8 motor. 1.4 je OK, ali se oseti da fali malo snage kad se uključi klima.
[ CrazyDriver007 @ 13.02.2008. 18:55 ] @
Kupio sam Alfu Romeo 146 ,1,4 pre dva mjeseca ali imam jedan problem kod nje.. Pali mi se crvena lampica na tabli ,nije code kljuc,bio sam u mnogim servisima,neki kazu da treba da se to otkloni preko kompjutera,medjutim,jedan mi je rekao da je to lampica za "sondu",kad je majstor upalio auto,i cuo rad motora rekao je da nije to too,jer nema zvuk kao sto treba da ima,i sam torira auto u mjesto... sad ne znam gde bi mogla da se nadje ta sonda za alfu i kolika bi cjena bila??
Ako zna neko nekih prodavnice/servisa auto djelova za alfu,molio bi da mi javite na e-mail: ***********om,al posebno da prodavnice/servisi Budu u Crnu Goru i Srbiju jer sam ja iz Crne Gore.


[Ovu poruku je menjao bakara dana 13.02.2008. u 23:59 GMT+1]
[ millko @ 14.02.2008. 18:06 ] @
mislim da ts motori inace pate od prezubcenja.nedavno,kolega je uvezao bas jedan "dobar" primjerak ts 1,6 l.auto je isao kao lud.inace,nije sklon nekom divljanju.na auto putu pri brzini 90 km/h klip mu je izbio ventile.kod njih je jos problem koliko ja znam varijator faze koji odlazi u vjecna lovista jako cesto.samo odrzavanje ukljucujji velike servise je papreno.ovom kolegi je pukao karter,za varenje je dao oko 150 e,poredjenja radi,na octaviji I isti slucaj zamjenjen novim karterom sa rukama mene je izaslo 80 e.
[ ~Vojvoda @ 14.02.2008. 18:20 ] @
Alfa ko Alfa, super zabava, super voznja, ali kada pocne da se kvari drz' se za gace. U sustini ti automobili su pravi izbor samo kada su novi, i kada covek ima para da ih odrzava, jeste da ce za 4-6 godina poceti da se kvari, ali za to vreme
Moje misljenje polovna Alfa-samo ako se ima para, e sad ako je nekome zapelo da je kupi, neka je kupi, ali onda neka cuti...
[ drdrksa @ 14.02.2008. 21:23 ] @
Moj dobar drug ima pomenutu Alfu (145, Boxer motor, 1.4, twin spark) i situacija je sledeca :

+
Relativno brz auto, udoban za voznju i za zezanje, lepo izgleda.

-
Vrlo skup za odrzavanje, vrlo kvarljiv. Imao je dosta problema sa menjacem i mehanikom. Sada hoce da je proda.


Savet : Bezi od toga ...
[ glackop @ 14.02.2008. 21:28 ] @
Ne razumem kako to da se na Alfama cesto kvari elekronika,a kod nemce ne,a opremnjene su BOSS-elektronikom?
[ bakara @ 14.02.2008. 21:30 ] @
Tema nije bmw, nego alfa.
Drzite se teme, da ne brisemo bezveze poruke.

Hvala
[ mstevic @ 16.02.2008. 22:23 ] @
Do skoro sam vozio 145 sa 1.4TS motorom. Ako nađeš očuvanu Alfu, uzimaj! Nije skupa za održavanje, kvari se ko i svaki drugi auto, nisu više kvarljive kao 33 i 75, a 164 je praktično neuništiva! Jednom Alfa, uvek Alfa!
Zaboravih, sve informacije na www.arcs.org.yu
[ RS TURBO @ 16.02.2008. 22:45 ] @
Ne znam kako ti to kazes 164 da je neunistiva pa u nje je elektronika boze sacuvaj kod mene je bila alfa romeo 164 3.0 V6 24V super, automatik (normal,sport) riknula joj elektronika i nije htjela da pali i naprave je i nakon 6 mjeseci rikne joj ECU, kupi nov plati ga doooosta oko 700-800€ ne sjecam se sada i stavi i sve bilo OK dok nije katalizator otisao pa onda belaji sa jutarnjim paljenjem stalno salgala pa trebalo haman svako jutro skidati svijecice pa ih cistiti, a onaj ko ima taj motor zna kako se u nje svijecice. Morju se prvo usisne grane skinuti pa ima onda ispod usisnih grana 6 bubina i onda onda svijecice a mozes misliti kako je to bilo skidati. Pa naruci nov pa dodje pa ga postavi pa poceli motorici redom crkavati od siceva, pa to je haos i na kraju slag na tortu rikne ECU od mjenjaca i njega je mislio isto mijenjati ali se nije siplatilo i na kraju je haman dzabe dao... a on je bio tom autu druga ruka a uzeo je od komsije svog koji je tu alfu cuvao kao oci u glavi i on je kupio i nabacao se para na nju i na gorivo. Hem sto trosi hem sto je malo malo pa u servis pa haj u zagreb po svijecice pa u servis pa nece da vuce pa nece da upali. Alfa je dobro auto ali ja je ne vozao. To je za ljude koji imaju veeeeoma dubok dzep i koji su veeeeeliki ljubitelji alfe romeo pa imaju zivaca za nje da to sve trpe. Alfa romeo ti je kao cura sponzorusa samo vice daj daj



pozzz
[ zolitas @ 19.02.2008. 19:53 ] @
Citat:
drdrksa: Moj dobar drug ima pomenutu Alfu (145, Boxer motor, 1.4, twin spark) i situacija je sledeca :

+
Relativno brz auto, udoban za voznju i za zezanje, lepo izgleda.

-
Vrlo skup za odrzavanje, vrlo kvarljiv. Imao je dosta problema sa menjacem i mehanikom. Sada hoce da je proda.


Savet : Bezi od toga ...

.........upravo tako..............dodao bi jos veliku potrosnju goriva

[Ovu poruku je menjao momsab dana 20.02.2008. u 19:39 GMT+1]
[ mstevic @ 20.02.2008. 18:12 ] @
drdrksa, nemaš pojma o čemu pričaš! Ne postoji 1.4 bokser, a pogotovu ne bokser twin spark!



[Ovu poruku je menjao bakara dana 20.02.2008. u 21:08 GMT+1]
[ ~Vojvoda @ 20.02.2008. 20:07 ] @
I meni je bilo cudno, proverio sam. Postoji. A ima i klasicna verzija motora 1400ccm
[ drdrksa @ 20.02.2008. 20:33 ] @
mstevic, bilo bi lepo da se informises pre nego sto postujes a ne da tako lako dajes izjave ...
[ mstevic @ 20.02.2008. 21:33 ] @
Bokseri u 145/6, OVO NISU TS MOTORI! IMAJU PO JEDNU SVEĆICU PO CILINDRU!
1.3 90ks, pogrešno nazvan 1.4 (lako se uverite kad pogledate šta biše na zadnjem kraju auta)
1.6 103ks
1.7 129ks
dizel 1.9 TD

Twin spark, motori sa po 2 svećice po cilindru
1.4 103ks
1.6 120ks
1.8 144ks
2.0 155ks
dizel 1.9 JTD

NE POSTOJI 1.4 BOKSER TWIN SPARK!!!
[ ~Vojvoda @ 20.02.2008. 21:48 ] @
Da tacno je da ne postoji bokser sa TS sistemom, ali to ne umanjuje cinjenicu da si odvalio da u tim Alfama uopste ne postoje bokser motori. Postoje bokseri zapremine 1.4 1.6 i 1.7L
[ mstevic @ 21.02.2008. 07:10 ] @
Gde sam reko da u 145 ne postoje bokseri? Rekao sam da ne postoje 1.4 ts bokseri.
[ ~Vojvoda @ 21.02.2008. 10:24 ] @
Citat:
mstevic: drdrksa, nemaš pojma o čemu pričaš! Ne postoji 1.4 bokser, a pogotovu ne bokser twin spark!

No comment...
[ vladd @ 21.02.2008. 11:05 ] @
Da zakljucimo prepucavanje, a da ne zakljucamo temu. Nesto se razjasnilo.

Iz prilozene diskusije, i nekih pogresnih informacija, mogi i mozemo da zakljucimo, da se teska magla predrasuda nadvila nad alfe.
Pri tome i grmljavina nekih olakih ocena, da im je problematicno ovo ili ono, mislim da cesto spominju elektroniku, ali samo diskutanti, ne i nekoliko vlasnika alfe koje znam.

Alfa je auto koji naginje sportskoj voznju i imidzu. I NE TRPI balkanski sistem odrzavanja. Vise je sklona sportskom odrzavanju, posle svake ostre voznje lagani pregled.

A to je smrt za balkanca, koji zeli mazgu, da ga ne ostavlja po putu, a da je on ne hrani. Sama da pase po parkingu..valjda.

Tako da buduci vlasnik mora da obezbedi i resurs pregleda, i , zavisno od stila voznje, intervencije na vozilu.

Poz.

P.S. Alfa nije LADA 2103, i ne moze se popravljati sa polupismenim samozvanim majstorima koji ordiniraju po parkingu. Ne mogu se za svaku sitnicu menjati kompjuteri, iz razloga sto majstori NE RAZUMEJU bas sta i kako radi.
[ mstevic @ 21.02.2008. 13:41 ] @
http://www.geocities.com/alfa146website/angles/espec/13boxer.htm

Pogledajte sta pise na 145 koja ima 1.4 bokser! Pise uredno 1.3! Zapremina tog motora je 1351ccm. Ne postoji 1.4 bokser, samo 1.4 Twin spark!

[Pripazi na recnik!]



[Ovu poruku je menjao bakara dana 21.02.2008. u 15:22 GMT+1]
[ i-design @ 29.02.2008. 21:09 ] @
Posto sam lepo iscitao temu, moram da odem na ARCS da se malo relaksiram :)
Naime, planiram uskoro da krenem u trazenje neke 156ce restyle, pa priznajem da me uvek malo pokolebaju komentari o kvarljivosti i troskovima odrzavanja.
Ali onda na ARCS forumu procitam komentare vlasnika, i shvatim da je veliki broj "bezi od toga" komentara zasnovan na iskustvima sa matorim modelima, ili jednostavno na osnovu "rekla-kazala".

Inace, Alfa je auto koji te mami da povremeno malo "podivljas", pa nije ni cudo sto povremeno treba dati pare na vanredne troskove. Mislim, ako cemo iskreno, i ako akas nekog BMW-a - tesko da se intervali izmedju popravki nece smanjiti.

Na kraju, preporuka da lepo odes na cannonballs forum, pa procitas gomilu utisaka od vlasnika doticnog modela. Ali ono sto je u svemu napisanom definitivno istina - ako naletis na los primerak cuvaj zivce i pare!
[ 101010 @ 29.02.2008. 21:48 ] @
Svasta... moj dobar prijatelj je vozio 145 1.6ts 4 godine kupio sa oko 100k km prodao sa 200, sem ulja i plocica mislim da nista na njoj nije promenio.
Jedini kritican sklop je cini mi se protokomer, sve ostalo je na nivou pouzdanih automobila te generacije.
Druga je stvar kada se kupi auto sa izvadjenom dusom ili sa prikrivenom havarijom.
[ Flo33 @ 02.03.2008. 17:50 ] @
The imola is a special series, which appeared shortly before the end of production of alfa 33. It has the 1351 cc engine, and therefore reflects a 1.3ie or 1.4ie, these two names actually covering the same engine on the Alfa 33.

Kao i 75,145/6,...

Vlasnik sam AR166.Redovno je odrzavam.Nemam problema.Ne menjam,ne prodajem.Tako ce vam reci svaki Alfista!
[ nemanjagoku @ 13.03.2008. 18:15 ] @
Nemam neka posebna iskustva sa pomenutim modelom ali imam jednu malo stariju alfu 33 1.7 boxer 16 V. Alfa je po mojem iskustvu izuzetan italijanski primerak tehnike. Ako svoje glediste na ovu marku baziras na srpskim iskustvima onda si ga odmah "ugasio". Elem, posto srblje vaskoliko i dan danas zivi u mitovima i kao jedinke (a i grupno) predstavljaju mitoloska bica onda je i njihovo poznavanje automoto tehnike na istom, mitoloskom nivou. Dakle, ako volis Alfu onda nemoj da se razmisljas, ako je ne volis onda probaj barem jednu i onda donesi zakljucak. Forza Alfa!!!
[ Stefan Zailac @ 17.03.2008. 13:30 ] @
Bravo care NemanjaGoku. Forza Alfa! Ja imama tri komada. AR33 1.7 i.e. 1993. AR33 1.5 i.e. 1993 AR33 1.5 i.e. 1991. Moji primerci su u bezprekornom stanju. Nema kvarova uz redovno održavanje. Moja iskustva su max. pozitivna.
[ ctrl alt del @ 21.03.2008. 13:54 ] @
Pa Slobodane, kupi li ga?
[ 101010 @ 21.03.2008. 16:17 ] @
Nemanja i Stefane mozete li mi reci cene nekih osnovnih potrosnih delova za 33-ojku, kao sto su kaisevi, delovi trapa, sajle, amortizeri, diskovi, termostat, termoprekidaci itd. sta se vec na njoj secto menja. Ipak su to vec starija kola, i ako se kupe kao polovlnjak treba zameniti svasta, a i redovno preventivno menjati neke delove. Koje su slabije tacke mehanike i kakvi su injection modeli, cene delova kao sto su pumpa, brzigaljke, senzori itd.

Pozdrav!
[ Slobodan Miskovic @ 05.11.2008. 16:54 ] @
Kupio Lancia Y, 1.2l jos aprila ali sam zaboravio na ovu temu...

Nije mi se experimentisalo, bio mi je potreban auto a nisam imao vremena da trazim dobar primerak.

Sto se tice Lancia Y, maximalno sam zadovoljan, presao sam do sada oko 12000 i sve radi kao sat, jedino sto je kompjuter crko ali to se desava na svim automobilima bez obzira na marku...
[ bakara @ 05.11.2008. 18:37 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic:... jedino sto je kompjuter crko ali to se desava na svim automobilima bez obzira na marku...

Kako to mislis, "desava se na svim automobilima"?

[ pctel @ 05.11.2008. 21:13 ] @
@Slobodan Miskovic
Ajd kad si vec izvukao temu iz mrtvih, da se i ja prikljucim:

Citat:
101010: Nemanja i Stefane mozete li mi reci cene nekih osnovnih potrosnih delova za 33-ojku, kao sto su kaisevi, delovi trapa, sajle, amortizeri, diskovi, termostat, termoprekidaci itd. sta se vec na njoj secto menja. Ipak su to vec starija kola, i ako se kupe kao polovlnjak treba zameniti svasta, a i redovno preventivno menjati neke delove. Koje su slabije tacke mehanike i kakvi su injection modeli, cene delova kao sto su pumpa, brzigaljke, senzori itd. Pozdrav!

Nema ih da odgovore, a pretpostavljam i zasto - nemaju pojma koliko sta kosta, kao ni ja.
Ja vozim 33-u i ovo mi je druga - prve sam se otarasio samo zato sto mi naletela ova druga koja dosta manje trosi goriva. Kad sam kupovao onu prvu, pitao sam prethodnog vlasnika gde nabavlja delove i koliko sta kosta, a on mi se izvinuo sto ne zna i rekao da skoro nista nije menjao. Ja sam samo zakolutao ocima razmisljajuci kako tu sve zivo mora da se promeni, ali nije, ni ja nisam nista menjao. Doduse, nisam je dugo ni vozio, posle godinu dana sam od prijatelja pazario drugu sa ekonomicnijim motorom - vise volim pare nego brzinu, a ionako nikad ni tu prvu nisam poterao koliko moze da ide.
Sto se druge tice, kupio sam je od kolege programera koji je bio bas onako striktan sto se tice servisnih intervala, +/- 5km, nije smelo biti veceg odstupanja :-)
Vec je bio kupio zupcaste kaiseve, pa mi ih je dao i ja sam to odmah zamenio. Rekao mi je i da su kocnice pred zamenom a sve ostalo je up-to-date. I tako, pozovem ja radnju da pitam koliko je komplet plocica za kocenje, kazu 1500 dinara, pitam jesu original, kazu da jesu. Dobro, pomislim ja, cim cujem skripuckanje odoh ja do te radnje, kupim i odmah ispred na parkingu ima da zamenim. I tako, prodjose 3 godine, predjoh ja 30.000 km, a kocnice nikako da zaskripe. Resim se ja prosli vikend da ih skinem da vidim kakve su, kad ono ni pola istrosene. Nista, pomislim ja, ovo ima da sluzi jos minimum 50.000 km, sklopim i nastavim da ih koristim.

Gume i ulje se jelte ne racunaju. Filter za ulje ne znam koliko izadje ali znam kad kupujem ulje i filter da dam 2.000 dinara i dobijem 2-3 novcanice kusura. A koristim Modrica 10W40, menjam na 5.000 km, sipam i kad predjem 2.500 proverim nivo za svaki slucaj, ali dosipanje ne treba.

E, da, auspuh mi sve pare odnese. Popravljao sam ga dosad 6 puta. Ne znam sta je, da li ovi majstori namerno nece da ga poprave kako treba da bih ja dosao opet, ili sto se ja stalno penjem na ove visoke trotoare za sprecavanje penjanja, pa ih tako izgrebem i izbusim, pa posle korodiraju. Ili je mozda problem sto kad sam kupovao auspuh nisam nasao od Alfe pa su mi nabudzili od neke Vectre, kazu slicnih je dimenzija.

Sto se drugih kvarova tice, nema ih. Poceo sam se vec podsmevati kolegama kad im se pokvari auto. E, da, pregorela mi jedna sijalica proslog meseca. To je ja mislim prvo sto se pokvarilo za ove 3 godine. I to sam ja kriv - pricam ja tako kolegi koji je kupio novi Opel pa vec menja sijalicu da se meni nikada sijalica nije pokvarila. I zaboravim da cuknem u drvo. Kad uvece, ono cap, pregore. Zato ubuduce pamet u glavu, kad hvalis Alfu, obavezno cukni u drvo.
[ Slobodan Miskovic @ 18.11.2008. 13:27 ] @
Citat:
Kako to mislis, "desava se na svim automobilima"?


Pa koliko znam ECU ne pravi Lancia ili Fiat nego on dolazi od nekog drugog 3th party proizvodjaca, kao i gume...

Mislim ne moze se kvalitet automobila meriti po kvalitetu ECU-a? Ili gresim?
[ bakara @ 18.11.2008. 21:13 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic
Mislim ne moze se kvalitet automobila meriti po kvalitetu ECU-a? Ili gresim?

Naravno da ne moze, ali nije bas ni uobicajeno da ECU crkne, cak sta vise jako je retko.