[ Zarko85 @ 31.01.2008. 21:44 ] @
Pozdrav svima

Citao sam dosta tema na vasem forumu,ali nisam uspeo da saznam ono sto me interesuje,a to je sledece:

Na kom broju obrtaja ce ovaj auto najmanje trositi?Citao sam dosta o obrtnom momentu i sve sa tim u vezi,ali me interesuje zato sto je u pitanju astra bertone 2003-e godiste turbo benzinac od 2000 kubika.Zanima me takodje na kom broju obrtaja se pali turbina i kojom brzinom tj na kom broju obrtaja je najoptimalnije da vozim na auto putu-znaci najbolje odnos potrosnje i brzine?
Dacu vam jos neke podatke-znaci ima 2000 kubika,4 cilindra,16 ventila i turbo punjac.140kw/190konja koje razvija na 5400 obrtaja i obrtni moment od 250Nm pri 1950 obrtaja u minuti. Svestan sam toga da ovaj auto trosi dosta,ali zanima me kako da najmanje trosim goriva kada ne zurim i kada ne zelim brzo da vozim :)

Hvala unapred
[ popovicvl @ 31.01.2008. 22:24 ] @
Tesko je to reci,ali sobzirom da ima 250 Nm <2000 obrtaja,onda prebacuj u vecu brzinu sto pre,jer on moze da se lagano vozi u 3-4 brzini ispod 2000.Oslusni ga malo,i ne daj da ti cvrce ventili pri niskim obrtajima,cim se utisaju na tim obrtajima vozi.To je oko 1500-1600.Sto konstantnije,bez "talasanja" gasa manje-vise-manje-vise.Na svaki pad puta ti oduzmi malo gasa.Tra la la,ima toga puno sto moras sam da probas.Ja sam na svom autu naucio da ga vozim i na isparavanja benzina,jebiga upoznao sam ga.Uostalom zar nema putni racunar,pa ocitaj.Najbolje bi bilo da imas djuntu za po gradu,jer kako god okrenes ovakav turbo benzinac je rodjen da popije u gradskoj guzvi.Na otvorenom putu moze i manje od 8l,ali grad...
[ Zarko85 @ 31.01.2008. 22:39 ] @
:) Znam ja najbolje koliko trosi.Voli gorivo mnogo,sta ces :) Nemam bord kompjuter,pa mi to malo otezava.
Dosta sam citao ovde i svi kazu da je najbolje menjati brzine u vise stepen prenosa u trenutku kada auto postize najveci obrtni momen,odnosno u mom slucaju na svega 1950 obrtaja.Jel to vazi i za turbo benzince?Znaci ako hocu najmanju potrosnju da menjam brzine na 2000 obrtaja?To recimo kada sam u gradu.A na koliko obrtaja da vozim na auto putu u petom stepenu? I jel zna neko na kom broju obrtaja se pali turbina kod benzinaca? A sto se tice potrosnje u gradu to je prica za sebe-kada uletim u neku guzvu i stalno stani kreni,mogu lepo da vidim kako se na svakih 5 minuta kazaljka koja pokazuje nivo goriva pomera za koji milimetar ulevo :)
[ audi80 1.8i @ 31.01.2008. 23:24 ] @
Mozes Astru voziti na otvorenoj u 5 brzini pri 60km/h, na ravnici samo malo gasa dajes da ga ne gusis da obrtaji ne padnu ispod 1500, cuces po zvuku motora, i nizbrdo.Mozes isto iz 3 brzine kad si vec postigao min 80km/h ubaciti odmah u 5 brzinu, bez da ides u 4 brzinu, ali Ne Znam da li je ovo dobro za mjenjac i motor, ali neki i to rade.
[ RS TURBO @ 01.02.2008. 12:16 ] @
Sto se tice manje potrosnje znaci sto manji obrtaji i veci stupanj prenosa. Znaci ne vozis drugom 60 na 3500 RPM nego trecom ili po mogucnosti cetvrtom. Znaci manj obrtaji i manja potrosnja. Ovo sto ti kazes kad se pali turbo hehehe turbo je se pali tada kada se upali auto on konstantno radi jer njega pogone izduvni gasovi motora i on pomoci njih puni zrak u cilindre i on je upaljen cijelo vrijeme dok radi motor samo sto pocne da daje punu snagu to jest pocne da puni cilindre punom snagom svojim negdje oko 2-2.500 RPM. Tako da znas turbo je upaljen i on vrti i radi dok je god upaljen motor. Moje misljenje za to auto je da ono gradske trosi od 11l do 16l jer ipat to je turbo benzinac od 190 HP ispod je sigurno neces spustiti po gradu a otvorene ce 8-9 trositi. To je ipak jak motor da bi malo trosio.



pozzz
[ Zarko85 @ 01.02.2008. 16:48 ] @
Hvala na odgovoru.Pa i ja sam verovao da je tako,jer ako se turbina okrece zbog izduvnih gasova,to znaci da treba non stop da radi,mislim dok radi i auto.Cuo sam od nekog da se turbina kod benzinaca pali na 3000 obrtaja,a kod dizelasa na nekih 1800,pa me je to zbunilo. Danas sam mu racunao potrosnju(70% otvoren put i 30% grad-bez neke velike guzve)-nisam ga vozio preko 3 obrtaja,znaci tu do 2 hiljade i onda prebacim u sledecu brzinu i tako redom i potrosio je 6,3L,a presao sam 75km,sto daje potrosnju od 8,4L na 100 km,sto je super. Ovaj auto sam skoro uzeo i od kad sam ga vozio bilo je uvek jako hladno(temperature ispod nule) i tada je definitivn trosio vise,a sada kada je otoplilo znatno manje :)
[ popovicvl @ 01.02.2008. 17:05 ] @
Zarko85,gde si nabavio tu Astru?Moj ortak ovde u mitraju radi samo reparaciju sportskih motora,vrlo pedantan decko mora se priznati.Ponekad kupi i neki lakse udaren auto,pa ga sredi.Medju njima je bila i takva Astra.Retko sam imao prilike da se vozim u luksuznim autima,ali ova Astra je bila nesto najluksuznije u sta sam ja seo.Crna,sa oker kozom,17" felne.Prodata je pre nekog vremena,pa pomislih da nije u tvoje ruke dosla.Ipak je to redak auto.

Pazi ako ja mogu Focusa sa 101 Ks na 6000 i 145 Nm na 4000 da vozim u trecoj brzini na 1500 obrtaja,4 na 1750 (jer se cuje crvrcanje ventila ako vozim ispod),5 vec od 1900 povlaci odlicno,onda i ti mozes takav auto da vozis na ovakvom rezimu.Sto konstantnije mozes.Ako vidis da je daleko crveno svetlo,sta imas da se zaleces pun gas,da bi onda kocio ko majmun,osim ako ti se to svidja.Razradi malo taktiku.
[ Zarko85 @ 01.02.2008. 18:32 ] @
:) Uzeo sam je na auto placu ovde u Beogradu.Moja je tamno zelena perla boja,takodje felne 17-ice,to su fabricke,kao i gume 215 40 r17. Nema kozu,ali mu je enterijer krem i uopste je kao nov unutra.Proverio sam u ovlascenom servisu i posle kada sam radio veliki servis svi kazu da je ta kilometraza izgleda originalna(65000).Morao sam to da proverim,jer mi je bilo cudno,a posle kada malo bolje razmislim i nije nerealno,jer je auto star 4 godine,a benzinac je i to jak,pa je moguce da ga je neko manje vozio.Vec kada su dizeli u pitanju tu ne mogu da poverujem u kilometrazu,to bas detaljno treba proveriti.
Inace auto ide 245km/h,a do stotke mu treba 7 sekundi,od opreme sve sem koze.Neki kazu da je i bolje sto nema kozu,jer se ona leti usija,a zimi bude ledena,mada se ne bih bunio da ima kozu :) Volim ja da stisnem papucicu gasa,ali ponekad,na semaforu recimo ako je neko raspolozen za tako nesto :) A inace ne vozim brzo-pratim ogranicenja i vozim umereno,jer kada se vozi brzo mnogo vise se rizikuje,postoji mogucnost da te navataju panduri,postoji mnogo veca mogucnost da se nesto ne daj Boze desi,cimas auto,skracujes servisni interval i trosis mnogo vise goriva :)

Da li tempomat(cruise control) utice na potrosnju?Pretpostavaljam da je potrosnja manja ako vozim auto sa ukljucenim tempomatom recimo 120km/h,ali mozda on trosi tada malo vise zato sto pruza to zadovoljstvo :)

[Ovu poruku je menjao Zarko85 dana 01.02.2008. u 19:53 GMT+1]
[ xeqter @ 07.10.2009. 16:27 ] @
Vozimo istu mashinu :) Ako si izracunao takvu potrosnju (8,4 L 70% na otvorenom) - to ti je to. xD Ipak je ovo auto koji troshi od 7L (na otvorenom) do skoro 20L (zestoke voznje). Ja kad stedim menjam na 2000 obrtaja, chak mozesh i nize malo ici, al to vec sam skontaj koliko nize, jer ako odes prenisko ugusices ga. pozdravljam i okachi neke slike :) turbo bertone rools x D