[ anon119687 @ 01.02.2008. 15:11 ] @
Zelim da uvezem iz Nemacke Jeep. 2004 godiste i cena mu je 18000 eura. Koliki ce mi biti troskovi i za koliko mogu da ga prodam u Srbiji? Hvala!!! |
[ anon119687 @ 01.02.2008. 15:11 ] @
[ jesus alejandro @ 01.02.2008. 20:52 ] @
U jednom broju Auto Bild-a na srpskom jeziku od pre dva tri meseca izasla je komplet procedura za uvoz polovnih automobila sa troskovnikom. Tu ces naci sve odgovore.
[ Stefano @ 01.02.2008. 21:07 ] @
Pitanje je suvise uopsteno. Ti zelis da se bavis preprodajom automobila, a nemaj blage veze cak ni oko tih osnovnih stvari (nemoj to da primas licno, ali cinjenice su cinjenice).
Prvo napisi koji je model Jeep-a upitanju da bih ti rekao da li dobro prolazis sa cenom ili ne. Drugo u Nemackoj ces imati troskove za notara, odjavu... prevoz... spediciju na granicnom prelazu, spediciju na carinskom punktu u mestu prebivalista (tamo gde ces ostaviti auto da ga ocarine), platices lezarinu na carinskom placu, homologaciju iako je auto EURO3 ili 4 (u principu ako te carinik "lose" proceni moze to da trazi iako je auto 2004-to godiste) a za homologaciju se ceka i po mesec dana osim naravno... znas i sam. Dalje troskovi su registracija i osiguranje (pretpostavljam da je auto iznad 3000 ccm, sto je oko 1000 eur za to godiste. Preporucujem ti i da uplatis kasko, iako se verovatno mnogi nece sloziti samnom, ali uplati ga na rate, cisto da budes miran ukoliko se desi neki nesrecni slucaj dok ga ne prodas, a posle onaj ko kupi nek nastavi da placa ili neka raskine ugovor, to nije tvoj problem. Sto se tice Grand Cherockee-a pretpostavljam da njega planiras, nije bas auto koji se odmah prodaje, kod nas na trzistu ima raznih modela i u dobrom i u losem stanju. Ali odmah da ti kazem da i kod nas mozes naci Grand Cherockee iz 2004 za 18000 eur. Nije svaki auto i u svakoj okolnosti isplativ za uvoz i preprodaju. [Ovu poruku je menjao Stefano dana 01.02.2008. u 22:27 GMT+1] [ Milan Jovanovic @ 01.02.2008. 23:13 ] @
Pazi, taj posao oko uvoza i preprodaje automobila moze da ti donese dosta para. Ali mislim da je bolje da ne uloziz sve pare u taj jedan auto koji ces tesko da prodas i pitanje je po kojoj ceni. Bolje uvezi nekoliko manje skupih vozila koje mozes lakse i bolje da prodas.
[ Stefano @ 01.02.2008. 23:59 ] @
Moze da donese lep novac, ali tada se auto ne trazi preko interneta ili preko rodjaka u inostranstvu. Kao i za svaki posao da bi uspeo treba da imas neku caku koju drugi ne vide, posto zasto bi ja preko tebe uzeo auto ako mogu povoljnije da prodjem ukoliko sam to odradim. Ti kao preprodavac polovnih automobila moras da imas coveka u inostranstvu koji se profesionalno bavi time i koji ce ti javljati vruce ponude, pritom ne mislim na kradene automobile da me neko ne shvati pogresno, nego na dobre mogucnosti za zaradu. Takodje taj neko bi trebao da bude vican i tome da ti sto vise snizi cenu tog automobila tamo. Znaci ti kao preprodavac automobila, uvoznik ili kako vec hoces moras da imas prednost u ceni u odnosu na individualni uvoz, znaci sa svim troskovima da kupcu bude isplatljivije da kupi auto preko tebe nego da ga individualno uveze. Zapamti i u ovom poslu dobar glas se daleko cuje, a los jos dalje...
Sto se tice samih automobila, tu ne idi srcem. Ja bih rado uzeo sada Jaguar S-type za sebe, ali znam da bi ga kratko vozio, i da bi se posle "otelio" da ga prodam, tako da cu taj auto uzeti ili kada budem imao nekog ko ce ga prodavati za mene ili kada budem mogao 'ladno da prezalim gubitak vrednosti da bi ga sto brze prodao. Sta ide kod nas... pa ide... sve dobro ne bas bukvalno sve. Ali svaki auto nadje svog kupca pre ili kasnije. Tebe to "kasnije" ne zanima. Moras imati konstantan obrt novca. U sustini kod skupljih auta vazi jedan paradoks, ili ces odlicno zaraditi, ili ces jedva vratiti ulozeno. Do nekih 15-tak hiljada eur idu polovnjaci. To slobodno uvozi. Kod nas covek idalje preferira vise dizele, osim u slucaju Alfa Romea gde se vise traze benzinci, i donekle kod BMW-a ga gde benzinci traze kao i dizeli. Kod svih drugih marki (izuzimam one egzoticne) sa dizelom imas bolju prodju. Zapamti i da su po carinskom katalogu najjeftinija vozila iz Italije, medjutim italijanska vozila ne vaze bas kao najocuvanija, ali dobro ipak je to daleko bolje ocuvan auto nego da ga je vozio nas covek po nasim putevima. [ anon119687 @ 03.02.2008. 09:45 ] @
Evo ovako. Nas covek sa nemackim drzavljanstvom bi mi dovezao auto do granice sa svim papirima. Ja bih ga preuzeo i preprodao. U pitanju je jeep VOLVO xc90 2.5 , 154 kw 2004 godiste, presao 138 000 km. Kupio bih ga tamo po ceni od 17 000 eura. Za koliko bih mogao da ga prodam u Srbiji?
Da li se isplati? Vidim da su se ovde prodavali za to godiste oko 25-28 000 eura. Da li neko ima iskustva jer mi treba lova, dobio sam dete i moram 2-3 akcije da izvedem kako bih uzeo kredit i kupio veci stan za mene, zenu i dete. Moram da zaradim lovu. Hvala na savetima!!! [ momsab @ 03.02.2008. 10:24 ] @
a da prvo nadjes kupca?
[ LoLive @ 03.02.2008. 11:28 ] @
Citat: momsab: a da prvo nadjes kupca? upravo tako.. cena kao i marka-model ovog auta je za naše uslove(čitaj kao i kupce) slabo prihvatljiva.. 17k dati za auto koji je 2.5m3 (god. registracija oko 50k...) VOLVO...servisi ponuda i potražnja delova..pod velikim znakom ??? ko namerava da kupi ovakav auto u Srbiji mora da zna da će biti isto tako i njegov zadnji vlasnik... Takođe nisi pomenuo da li se auto kupuje od privatnog lica ili firme...zbog MWS I nisi nam objasnio zašto baš ova model i ova marka i ova cena... kada dosta povoljnije možeš da prođeš za aute koje relativno brzo možeš da prodaš.. Audi,VW,Mercedes,Peugeot,Renault,Opel... Ostalo ti je čista kocka.. + nekih 7500eur koliko košta carina i ostali djavli pozz [Ovu poruku je menjao LoLive dana 03.02.2008. u 12:39 GMT+1] [ sasa022 @ 03.02.2008. 13:03 ] @
@BirgemBorg
Nemoj da se kockas - mozes vise da izgubis nego sto mozes da dobijes. [ anon119687 @ 03.02.2008. 14:05 ] @
Zasto bas Volvo xc90? Zato sto je skup. U hrvatskoj vidim da se takvi prodaju i za 30.000 eura. Kupujem ga iz prve ruke. Sve provereno, servisna knjizica. Auto je bio u firmi i vozio ga je direktor. Svake 2-3 godine menjaju automobile. Auto je ocuvan , proveren, vozen samo po autoputevima. Mislim da moze da se zaradi. Auto je stvarno mocan, lep, inace postoji servis u Beogradu od skoro ( boba i brena ). Ne kvari se kao Toyota. Ja imam rav 4 2003 i nikad nisam nista radio na njemu osim sto sam menjao ulje, filtere, paknove. Standardan servis koji inace nije ni skup. Za volvo kazu da je isti da se ne kvari da i nije neko odrzavanje kao za toyotu. Ako ga uzmem i za 18000 eura mogu sigurno da ga prodam za 23 000 i to je zarada. Ne znam zasto me odvracate od kupovine i prodaje. U svakom slucaju hvala. Ako neko ima jos sta da me posavetuje, zahvaljujem unapred.
[ HoT_Steppa @ 03.02.2008. 14:13 ] @
Da li ti ocekujes da ces ovde da nadjes kupca? Ne razumem. Zasto ne odes do autoplaceva kod nas i vidis kolika je ponuda "dzipova" iz uvoza i konkretno ovog modela koji ti hoces da uvezes? Onda ces videti da li si realan sa ocekivanjima za ovaj model. Sve mi se cini da nisi.
[ momsab @ 03.02.2008. 15:00 ] @
mozes tako da ga prodas ako sigurno imas kupca
nabavis za 17-18K, platis sta treba, prodas za 23K (mozda) i sta ti ostane? [ Stefano @ 04.02.2008. 01:27 ] @
Mozes da pokusas, ali ne znam koje su ti sanse da uspes. Placevi su kod nas uvozili i Jaguar S-type i X-type verovatno da probaju, i nasli su kupce. Ti ces naci kupca za to pre ili kasnije sigurno. Ali kao sto sam ti napisao, tebe to "kasnije" ne interesuje. Nemoj da uporedjujes nase i hrvatsko trziste. Razlikuje se poprilicno, veruj mi. Pogledaj njihove uslove kreditiranja, uslove za lizing...
Lepo je to sto hoces da zaradis, imas finu ideju, doduse koju su drugi vec razradili, ali utoliko ces ti imati manje problema oko realizacije. Kada uzimas auto za preprodaju nije uopste bitno da li je perfektno odrzavan, vozen samo po autoputevima... iskreno, kad kupujes auto za preprodaju bitno je da on ispuni minimum uslova (rekao sam ti dobar glas se cuje daleko a los jos dalje) da bi kupac bio zadovoljan a ti zaradio. Na autoplacevima Volvo nije bas najpopularniji, ali moze da se nadje, S40, S60 i S80 su najcesci... nadje se tu i tamo i neki V70. Sto se tice SUV-a najbolje idu Mercedes ML, BMW X5, Grand Cherockee, ali ponovo SUV su retki na placevima polovnjaka. Ne znam u kom ti je svojstvu prodavac (tj. "sta ti dodje"), ali mi se cini da ti je neki rodjak ili prijatelj, pa bi ti sada njemu da "pomognes", on ti "ucini" cenu, i ti jos na tome kod nas zaradis. Sve bi to bilo ok. da je u pitanju VW Passat, Golf 5, Opel Vectra C, ili tako neki auto koji kod nas "sigurno" ide. Volvo XC90... hm... lep je to auto, vozio bih ga sto da ne, ali pazi... mozda nadjes kupca odmah, mozda za godinu dana I autoplacevi ponekad pogrese. Jedan beogradski autoplac 3 godine ne moze da proda Alfu 166 3.0 V6 sa automatskim menjacem, inace u FULL-u. Auto je stvarno super, ocuvan, realno mala kilometraza, relativno povoljna cena... ali automatik... kod nas ionako ljudi ne preferiraju automatike, a kod Alfe pogotovu (ja ne znam nikog ko vozi Alfu automatika, znam jednog momka koji vozi Alfu 156 selespeed, ali on ima i manuelne komande na volanu), uz to Alfe se tradicionalno tesko prodaju posto Alfe kupuju samo "Alfisti" ljubitelji te marke (kod nas vazi pogresno pravilo da je Alfa kvarljiv auto... a inace to vazi za izdrndane 33-ke i 75-ice, ali ne i za ocuvane i odrzavane modele nove generacije 147/156/159/166), "Alfisti" po pravilu ne vole automatike... i onda je logicno zasto taj auto stoji 3 godine na tom placu Razmisli, koliko si spreman da udjes u tu, pa iskreno, rizicnu pricu. Ponovo kazem, mozda ces ga prodati odmah, a mozda ces i cekati jako dugo. [Ovu poruku je menjao Stefano dana 04.02.2008. u 04:16 GMT+1] [ anon119687 @ 04.02.2008. 10:39 ] @
Evo samo dve ponude koje sam nasao kod nas :
http://www.autobat.co.yu/defau...4iZ%2fT8FNo3IiIJ1jAAsWIqKZVPM6 [ Stefano @ 05.02.2008. 01:58 ] @
Pa hajde da izracunamo, da vidimo da li ti se isplati.
kupujes za 18000 eur troskovi za notara, odjavu i zoll tablice cca 300 eur prevoz 100-200 eur sleperom, ako angazujes nekog da ti dovede zavisi od troskova goriva (i koliko ce da ti naplati za uslugu) spediter 100 eur lezarina na carinskom placu 50 eur/dan (racunaj 3 dana) carina (20.5%) + PDV (18% na cenu sa carinom) = ~38.8% ako ti vozilo procene na vrednost koju si tamo platio... to ce biti oko 6990 eur registracija i osiguranje oko 490 eur (uzeo sam u obzir model iz oglasa 2.4d) pun kasko sa 0% ucesca u steti sa ukljucenim rizikom od kradje (uradi to kako sam ti rekao, placaj u mesecnim ratama dok ne prodas auto, nikad ne znas sta moze da se desi, u svakom poslu se roba osigura) oko 1900 eur godisnje (pa uvecaj to za 10% i podeli na 12 mesecnih rata) i ti si auto uvezao i izveo na drum za 26230 eur + mesecno za kasko + iznajmljivanje garaze ako je nemas + gorivo ako ces voziti auto. Ova dva iz autobata se prodaju za 29000 eur... racunaj da ce spustiti cenu za 1000 eur sigurno... znaci oticice za 28000 eur... tako da ako bi sve bilo ovako kako sam izracunao bio bi na dobitku od oko 1800 eur, u najboljem slucaju (sta ako mu nesto otkaze dok ga ne prodas). Ako si zadovoljan... samo napred. Ustvari ako ga brzo prodas super... medjutim sta ako ga budes prodavao 6 meseci, isplati li se cimanje toliko? Profesionalni uvoznici automobila rade sa drugacijom racunicom, pa bi im zarada sigurno bila bolja, a bili bi mozda i konkurentniji po ceni. On ce ga tamo dobiti sigurno povoljnije nego ti, posto uvoznici automobile uvoze "na kilo", odnosno njihov poslovni partner iz inostranstva ih obavestava kada dobije toliko i toliko automobila za prodaju, i on jedino ako ih sve kupi odjednom dobija povoljnu cenu... Znaci u startu prolazi sa povoljnijom ulaznom cenom. Dalje troskovi transporta su manji po jedinici proizvoda za vise proizvoda, spediter isto kosta i za jedan i za 10 automobila, procena vrednosti na carini im je bolja (znas i sam zasto ) automobile mogu da prodaju i preko finansiranja banaka i lizing kuca... sve u svemu to je posao koji se isplati za velike igrace. Ali necu da te obeshrabrim, pokusaj, ja ti zelim svu srecu da uspes, i da se ne zaustavis samo na jednom autu. Ali znaj da zakon kaze da mozes da uvezes maksimum 6 automobila godisnje na svoje ime, sve preko toga spada u nelegalnu trgovinu automobila (osim ukoliko ne dokazes da nisi imao neoporezovanu dobit). Veruj mi ima ljudi za koje su podignute optuznice zbog nelegalne trgovine automobilima, naravno radilo se o mnogo vecem obrtu, ali cisto da znas. A ako te slucajno interesuje kako izgleda odrzavanje novih Volvoa, napisacu i to, ukratko gotovo da je onemoguceno odrzavanje automobila van ovlascenih servisa, posto svaki deo mora da se softverski aktivira, a to se radi online preko Volvo centrale u Geteborgu, bez softverske aktivacije kao da nisi nista uradio. Prakticno jedino mozes da promenis sijalice i gume bez softverske aktivacije sve ostalo u ovlascenom servisu. [Ovu poruku je menjao Stefano dana 05.02.2008. u 03:14 GMT+1] [ vladd @ 05.02.2008. 11:13 ] @
Sa svim cimanjem imaces zaradu oko 10%, za, u najboljem slucaju 4-6 meseci. A da orocis pare u banci, imaces bezbednih 4% za godinu dana.
Da kupis neku nekretninu, pa je iznajmis, imaces svojinu, i stalnu, relativno sitnu zaradu. Ako pokrenes neki posao, koji nije prosta preprodaja, moci ces da imas visestruku zaradu.. Pri tome, vazan element je "obezbedjenje posla". Zar mislis da dosadasnji "uvoznici", spediteri, i auto kuce nisu to uradili, i napravili situaciju da se "padobrancima" maksimalno zagorca zivot. Poz. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|