[ kmecalo @ 02.02.2008. 18:08 ] @
Zainteresovsn sam za ove modele pa me interesuje u slucaju da budem u mogucnosti da ih kupim sa benzinski motorom dali neki od benzinaca i koji ima plasticnu usisnu granu? Naravno da bih ugradio plin ako vec ne postoji! Da li neko moze da me uputi i po pitanju dizela, koji birati, trziti? HVALA
[ babasera @ 02.02.2008. 20:27 ] @
U svakom slucaju dizel, pouzdaniji i kvalitetniji motori i manja potrosnja. 1,9 JTD su uglavnom, isti se ugradjuju i u Punta 2.
Plasticna izduvna grana jeste problem za gas, odnosno nije ako si spreman da se otvoris pozamasnu sumu, u sta sumnjam :)
[ RS TURBO @ 02.02.2008. 21:51 ] @
Pusti ti JTD-a prvo sto su skuplji dijelovi u odnosu na benzinca a drugo ne moze se ni porediti u snazi ( startu i brzini) sa benzinom. Od benzinaca imaju plasticnu granu 1.8 16V gradska potrosnja oko 10-11l, 1.6 16V gradska potrosnja oko 9-10l, 1.2 16V gradska potrosnja oko 8-9l, a 1.4 12V nema plasticnu granu i njegova gradska potrosnja je oko 10l, a i ovaj ti motor 1,4 12V nebi preporucio jer to je najlosiji fiatov motor. Prvo sto je kvarljiv nekvalitetan i ima veomaaaa losu bregastu iako imaju svi fijati jako slabu bregastu u ovog je jos losija. Ja bi ti preporucio sva tri motora jer su super i idu super mada najbolje ide 1.8 16V sa 115 hp, ali su i ova dva dobra 1.6 16V 100 HP i 1.2 16V 80 HP. Bolje ti je jedan od ovih benzinaca uzeti i prebaciti ih na plin nego JTD-a uzeti ili TD.



pozzz
[ kmecalo @ 02.02.2008. 22:55 ] @
Ako sam dobro shvatio svi benzinci osim ovog 1,4 16v imaju plasticnu granu! A na vise mesta sam cuo da oni nisu ok! Znaci benzinca, osim 1,4 16v, uzeti samo ako vec ima plin!
[ bakara @ 03.02.2008. 08:25 ] @
Citat:
RS TURBO: Pusti ti JTD-a prvo sto su skuplji dijelovi u odnosu na benzinca a drugo ne moze se ni porediti u snazi ( startu i brzini) sa benzinom.

U snazi ne moze, ali po performansama svakako moze.

Citat:
RS TURBO:Od benzinaca imaju plasticnu granu 1.8 16V gradska potrosnja oko 10-11l, 1.6 16V gradska potrosnja oko 9-10l, 1.2 16V gradska potrosnja oko 8-9l, a 1.4 12V nema plasticnu granu i njegova gradska potrosnja je oko 10l, a i ovaj ti motor 1,4 12V nebi preporucio jer to je najlosiji fiatov motor.

Svi (euro 3) automobili posle 1999 imaju plasticnu usisnu granu, i to u opste ne treba gledati kao problem.
Potrosnja 1.8 16v motora je pre negde oko 12 ili 13 litara (imao sam ga, licno iskustvo)

Moja preporuka je ako zelis benzinca 1.6 motor koji trosi oko 10-11l sto je ipak manje, ali bi svakako na prvo mesto stavio JTD, ali iskreno receno nemoguce ga je naci u pristojnom stanju.

1.4 svakako zaobidji.
[ quality @ 03.02.2008. 11:30 ] @
Ima dosta benzinaca po oglasima sa sve ugradjenim plinom i motorima 1.6 i 1.8.

Samo sto 1.9JTD trosi oko 7 litara (moj ujak ga ima vec par godina).
[ babasera @ 03.02.2008. 14:44 ] @
Citat:
quality: Ima dosta benzinaca po oglasima sa sve ugradjenim plinom i motorima 1.6 i 1.8.

Samo sto 1.9JTD trosi oko 7 litara (moj ujak ga ima vec par godina).


To je neki prosek, moze cak i manje ukoliko se povede malo racuna o gasu i ortajima.
Benzinac ide od 12-13l pa cak i vise. To mu dodje taman razlika u ceni gasa i evro dizela, a pritom gepek ostaje slobodan :)
[ RS TURBO @ 03.02.2008. 21:01 ] @
12-13l i vise.... pa ne vozi on auto 3.5 V6 od 250 HP da trosi 13 i vise... Moj dobri kolega ima fiata bravo 1.6 16V i cesce se vozamo ili mojim autom ili njegovm fiatom i njegov ne prelazi 10l po gradu nikada, a prije toga je vozao 1.8 16V ( kojeg je dobio da ga malo izvoza 15-ak dana) koji je trosio sam 1l vise po gradu. Pa u mene stari voza BMW-a 2.5 benzin 170HP (6 cilindara) pa po gradu ne prelazi 12l. Ja ne znam gdje vi cujete da su benzinci duplo veci potrosaci od diesela ( govori se o istoj snazi turbo diesela i benzina). Tu nije velika razlika u potrosnji, u kolege taj fiat 1.6 16V ne prelazi po gradu iznad 10l, a u mene ford isto 1.6 XR3i pa ni on ne prelazi po gradu preko 10l samo uzme 10l i manje a preko ne uzima. Ja kazem samo da je bolje benzinca uzeti i staviti ga na plin nego uzeti turbo diesela, a da sada ne nabrajam sto je bolje.



pozzz
[ babasera @ 03.02.2008. 21:49 ] @
Pa dobro, znas kako se kaze, misljenja su kao guz..ce, svako ih ima i svako smrdi :)
I ja ti kazem iz iskustva, znam nekolicinu ljudi koji kukaju na potrosnju koja se krece kao sto sam i rekao, a opet sa druge stane ugradnja plina nije mali izdatak povrh svega.Dizelasa 1,9 obicnog, da nagazis malo jace po gradu doci ce do 10L bez problema, tako da mi je malo nelogicno da 1,6 16V trosi toliko.
Takodje imam prijatelja koji vozi HGT-a 2.0 , mislim da mozes da predpostavis koja je potrosnja :)
[ RS TURBO @ 03.02.2008. 21:56 ] @
Za HGT-a 2.0 20V znam kolika je potrosnja ne zovu njega bezveze mali brat ferraria po potrosnji ali fazon je sto npr. kod mene auto kako god da ga vozis po gradu on ce da trosi 9-10l na vrhu gasa ili u podu 10l ce da trosi (razlika je mozda u pola litre ali ne prelazi 10l po gradu) a tako i kolegin fiat isto trosi cemu smo se smijali.
I da ne zaboravim navesti isto Passat 1.9 TDI ( I crveno) 110HP gradske trosi 9-10l hehee to je isto od drugog kolege, a on je imao 1.8 16V fiata bravo i kaze passat je mala beba za fiata a u potrosnji razlika je kaze 1l ali on je ovako malo zesci vozac kome je gas cesto u podu i zato mu trosi taj passat toliko i fiat isto tako je cesto bio u podu pa je opet trosio 11l po gradu.


pozzz
[ niko_normalan @ 03.01.2010. 14:04 ] @
koje su mane 1.4 12v??? ovo prvi put cujem...
taman sam naleteo na dobre ponude 1.4 12v '97-'98 sa plinoom do 3000e dosta ponuda....molim vas odgovorite sto pre.pozzz
[ goat @ 03.01.2010. 15:09 ] @
Citat:
niko_normalan: koje su mane 1.4 12v??? ovo prvi put cujem...
taman sam naleteo na dobre ponude 1.4 12v '97-'98 sa plinoom do 3000e dosta ponuda....molim vas odgovorite sto pre.pozzz

koliko mi je poznato nema nekih ozbiljnih mana...
... 1.4 12v u odnosu na 1.6 16V:
-ima manje snage uz istu potrošnju (možda čak i malo veću)
-sam motor i set kvačila je kratkotrajniji
[ 101010 @ 03.01.2010. 17:17 ] @
Vozio sam skoro sve te motore i ako pricate o potrosnji paravo je pitanje sta kome podrazumeva gradska voznja i ko ima kakav stil voznje.
Svaki auto u istom rezimu voznje i istoj ruti, zavisno od vozaca ima razlicitu potrosnju. POred toga ti automobili su prilicno presli,
pa od stanja svih mehanickih i elektronskih sklopova zavisice i potrosnja.

1.6 16v moze da trosi 9 litara u gradu, ali ne u beogradskom spicu. I to podrazumeva voznju na broju obrtaja ispod 2000, 2500.
Isto vazi za 1.8l. A ti motori su "mrtvi" ispod 3000 rpm. Pa ako stvarno hocete da ga vozite tako da ste u zoni obrtaja gde fiatovi benzinci
pruzaju najvise i kada su najzabavniji, potrosnja se bez problema duplira. Kod mene licno 2.0TS je trosio slicno kao 1.6.

1.4 12v nisam posedovao, vozio sam, fino ide za tu kubikazu, Fiat ga je brzo izbacio iz proizvodnje, motor je imao kratak vek trajanja.

1.9jtd, nije nemoguce naci u dobrom stanju, ali treba potraziti i platiti. Ako ocekujete da cete za male pare naci dobar i odrzavan motor,
samo ce vas sacekati iza prvog coska vrlo skupe popravke...

Auto moras odvesti na pregled kod majstora koji ima iskustvo sa tim tipom vozila i motora. Ako nemas iskustva sa JTD motorima, ne mozes
ga steci preko foruma i interneta. Provozaj vise automobila pa ces videti razliku. Sam mozes osetiti koliko su jake vibracije, u kakvom je stanju kvacilo,
kako izgledaju izduvni gasovi, zvuk turbine, zaptivenost motora, ponasanje u voznji. Pa ako ti deluje ok, kod majstora.
[ MatezYU @ 08.01.2010. 10:10 ] @
Možda je i najbolja varijanta motor 1.2 16V i 80konja i vožnja na benzin. Taj motor ne bi trebalo da troši puno. On se ugrađivao od 2001 godine i dosta se dobro pokazao. Ako se uzme sve u obzir, registracija, potrošnja, održavanje mislim da je najbolje uzeti malog benzinca.
[ niko_normalan @ 08.01.2010. 11:17 ] @
znaci ipak je najbolje uzeti motor....dugo sam se neckao i na kraju uzimam motor.ako ima ko da uvozi iz SLO nek se javi na mail ili pm....pozdrav svima!
[ MatezYU @ 08.01.2010. 14:03 ] @
Mislim da dizel motor nije nikakva usteda. Cak stavise suprotno.
1.9 jtd trosi 6-7 litara evro dizela (koji je par dinara jeftiniji od benzina trenutno). Ako ga malo przis moze da trosi vrlo lako i preko 8 litara. Registracija je oko 25 hiljada godisnje, skuplje je odrzavanje motora a da ne pricam o popravkama.
Benzinac 1.2 trosi po gradu max 8 litara a na otvorenom 5-6 litre. Mnogo je jeftiniji za popravke i odrzavanje. A i registracija je pristupacnija. Ja sam se isto dvoumio izmedju 1.9 jtd posto sam cuo da je to jako dobar motor. Dosta je tesko naci ocuvan i dobar 1.9 jtd motor pa sam odustao.
[ mixkima @ 08.01.2010. 14:32 ] @
Citat:
MatezYU: Možda je i najbolja varijanta motor 1.2 16V i 80konja i vožnja na benzin. Taj motor ne bi trebalo da troši puno. On se ugrađivao od 2001 godine i dosta se dobro pokazao. Ako se uzme sve u obzir, registracija, potrošnja, održavanje mislim da je najbolje uzeti malog benzinca.


I meni se svidja 1.2 (trebalo bi da imaju Euro 3 od 2000.) ali nikako da mi se posreci da nadjem nekog da to dotera iz SLO....
[ inobradovic @ 08.01.2010. 23:28 ] @
1,2 je preslab motor za tezinu sasije, to je motor iz punta, mozda ustedis laganom voznjom litar u gradu u odnosu na 1,8 ali na otvorenom putu trose isto je se vrti na veci broj obrtaja.
[ Nikola M @ 10.01.2010. 12:03 ] @
Jeste vi ozbiljni za te potrošnje plina??? Čini mi se da je sve preko 10l previše, i naravno neisplativo

Ja imam punta 1,2 (2001.god) i skoro sam ugradio plin, i još sam nezadovoljan što mi troši oko 7 litara plina (benzina troši oko 6 litara mereno na istom putu)
[ niko_normalan @ 10.01.2010. 20:10 ] @
LANCIA88 sto se tice komercijalizacije...to sto si obrisao nema nikakve veze sa malopre spomenutim...niti sam ga pitao ko ga je ugradjivao,niti gde nego samo koliko trosi i koji je punto(mk 1,mk 2,mk 3)...a ako je to komercijalizacija ja sam onda...Bog zna sta...zato pusti me da pitam coveka koliko je platio(da bih znao objektivno ne mora da mi kaze GDE) i koji je punto?
[ mixkima @ 14.01.2010. 07:25 ] @
Citat:
inobradovic: 1,2 je preslab motor za tezinu sasije, to je motor iz punta, mozda ustedis laganom voznjom litar u gradu u odnosu na 1,8 ali na otvorenom putu trose isto je se vrti na veci broj obrtaja.


OK motor jeste mali, ali poshto bi taj auto proveo verovatno 95% svoje amortizacije u krugu od 40km, a jedino je iole porodichni automobil, verujem da je to dobro reshenje.

Negde je spomenuto da ima plastichnu granu da li ima neko iskustvo sa tim problemom???