[ Ka2 @ 03.02.2008. 18:28 ] @
Citam dosta u poslednje vreme i stekao sam utisak da ciscenje dizni i stelovanje ventila enormno utice na poboljsanje ponasanja automobila. Nije da imam neki poseban problem (osim kuckanja iz motora i to najvise kada je hladno za sta mi ljudi govore da su upravo ventili) ali bih mozda odradio i jedno i drugo, preventivno a i zato sto to nikada nisam radio.

Ja u stvari ne znam tacno za sta sluze ventili a posebno dizne, za koje ne znam ni gde se nalaze pa bi bilo dobro da mi neko, ukratko, objasni ovo ili da mi da neki lep link gde se to moze procitati jer ja nisam uspeo da pronadjem tako nesto.

Sto se tice ciscenja dizni, vidim da ima neki Wynn's metod pa me zanima da li je on bolji i koliko od klasicnog metoda. Interesuju me i cena siscenja dizni i stelovanja ventila, posto nemam predstavu kolika bi mogla da bude, kao i sta se konkretno dobija ciscenjem/stelovanjem.

[ stewuss je @ 03.02.2008. 19:41 ] @
Ventili sluze ze dovodjenje gorivne smese i odvodjenje izduvnih gasova u cilindar, pod diznama verovatno mislis na dizne u karburatoru.
Ventili mogu da se cuju i kada su propisno nastelovani, to zavisi i od starosti (pohabanosti - npr. klackalice sto je kod mene slucaj pa mi lupa samo 1 cilindar stalno) delova, to moze u nekim slucajevima da se ispravi samo zamenom istih.
Dobro je da su nastelovani ventili i ciste dizne, manja je potrosnja, bolji rad motora... Ja recimo svaki treci servis redovni proveravam ventile a servis karburatora se radi po potrebi.
ne znam za cene jer mi je rodjak mehanicar pa radimo sve zajedno.
[ RS TURBO @ 03.02.2008. 19:47 ] @
hehehe ova ti je dobra motori pomocu ventila uvlace motor u cilindre i izbacuju ih van isto pomocu ventila. Imas motore sa 2 ventila po cilindru i 4 ventila po cilindru. To su ustvari kod motora sa 2 ventila po cilindru jedan usisni jedan izduvni ventil, a kod motora sa 4 ventila po cilindru su 2 usisna 2 izduvna ventila. Dizne ti sluze da ubrizga gorivo u motor i imas motora sa 1 diznom to je polu anjspric i anjspric je da svaki cilindar ima svoju diznu. Ako je motor sa 4 cilindra onda ima 4 dizne koje se nalaze na usisnoj grani i one ti ubrizgavaju dorivo direktno u cilindre eh sada koje auto imas ti? Ako ti je auto sa hidraulickim podizacima onda ih ne trebas stelati jer oni se sami stelaju i oni kad odu oni se mijenjaju. Ako nisu hidraulicni podizaci onda ih mozes nastelati ali to kad ti je leden pa ti se malo cuje ono tak tak tak. to nisu ventili nego podizaci ventila se cuju. Sad moze biti da ti je gusto ulje pa se cuju dok se malo ulje ne razrijedi ili je moguce da su otisli ali ako ti radi normalno kad se ugrije to onda samo iduci put naspi malo kvalitetnije ulje i nece ti se vise cuti. uglavnom to ti je osnovno za sta sluze dizne i zasta sluze ventili.



pozzz
[ bakara @ 03.02.2008. 19:54 ] @
Ovde si napravio lapsus:
Citat:
RS TURBO:  motori pomocu ventila uvlace motor u cilindre i izbacuju ih van isto pomocu ventila.
[ RS TURBO @ 03.02.2008. 20:49 ] @
Malo sam se zeznuo mislio sam na zrak... Malo sam brze pisao jer sam morao ici kupiti cigare hehehe tek sam sad vidio jbg moja greska sorry



pozzz
[ audi80 1.8i @ 03.02.2008. 21:20 ] @
Ako se cuju zvozkanje kad je motor zagrijan na radnoj tem, onda su ventili, ako se samo cuju kad je hladan onda su podizaci, promjeni drugo ulje, nije to nista strasno.
A za za prociscavanje dizni, ako ti je ajnspric, imas onu tekucinu za prociscavanje ajnsprica a istovremeno i dizni i ventila, koja se sipa u gorivo. Ali nakon sto zamjenis filter goriva, nikako prije, jer bi ta tekucina sav talog progurala u motor.I onda se preporucuje malo ga zesce voziti na otvorenome, pri vecim obrtajima jer upravo ce vise benzina proci kroz dizne i malo ih procepiti, ako je u pitanju manje zacepljenje.
[ Ka2 @ 03.02.2008. 21:40 ] @
Moj auto je Ford KA i mislim da on ima 4 ventila ali nisam siguran. Neka mi neko kaze od vas ako zna. AKo je tako onda imam 4 dizne. Mislim da se na mom autu steluju ventili jer kad sam bio kod jednog kretena cim sam kupio auto on je kao otvarao neki poklopac i rekao mi da su ventili ok... na racunu mi stoji "stelovanje ventila" .

Sto se tice dizni, ne znam za tu tekucinu ali znam da se to radi ili tom Wynn's metodom ili se dizne skidaju i peru u nekoj kadici, ultrazvucna ili tako nesto.

Motor mi kucka kada je hladan, to se desava godinama i izludjuje me, sto je toplije cuje se slabije, cak mislim da se preko leta ne cuje uopste ali ne mogu da garantujem jer sam zaboravio. Ulje sam menjao pre jedno 3 meseca i stavio sam polusinteticko a prethodnih godina sam vozio mineralno, dakle sada sam stavio redje ulje ako se ne varam. Inace, osim tog kuckanja ne postoje drugi simptomi.

[ RS TURBO @ 03.02.2008. 21:49 ] @
Pa ja te sad ne razumijem nikako jeli ti kucka i dalje kad se malo ugrije motor ili kad se ugrije na radnu temperaturu? Ako se cuje samo dok se malo ne ugrije motor i onda prestane onda se cuju podizaci ventila jer je malo gusto ulje jer se zgusne preko noci i cim malo odradi razrijedi se i onda je sve OK, a ako se cuje i kad se ugrije motor samo malo se stisaju onda su otisli podizaci ventila i trebaju se mijenjati.



pozzz
[ Ka2 @ 03.02.2008. 22:17 ] @
Cuje se citave zime, i kada se ugreje auto. Non stop. Samo nekada manje a nekada vise, u zavisnosti od spoljne temperature ili mozda temperature auta. Mislim da se leti ne cuje i kada je temperatura debelo iznad nule ali kazem, ne mogu ni to da garantujem jer sam zaboravio. To je pretpostavljam veliki i skup "kvar" . Stavljam pod navodnike jer je stanje takvo kakvo je godinama, ne pogorsava se.

Gde se nalaze dizne? Dajte mi neki link sa slikama ako imate, za dizne i ventile. Resio sam da postanem automehanicar. :D
[ RS TURBO @ 03.02.2008. 22:22 ] @
hehehe ako ti se cuje non stop i kad je vruc i leden onda su podizaci ventila sto ti uopste nije skupo da se to rijesi. Samo se digne poklopac glave motora ( ne treba se glava motora skidati) skine se bregasta i zamijenu se podizaci ventila i opet se sve vrati. Ako su hidraulicki podizaci ventila onda se ne moraju stelati, a ako nisu onda se moraju nastelati ali i to isto uopste nije nikakav tezak i dug posao. Zamjena podizaca ventila traje oko 2h normalnog rada bez zurbe i nije skupo da se to zamijeni i uradi. Evo ti link na kojem imas fino objasnjeno za bregastu osovinu ventile i podizace ventila i kako rade i imas slike isto tako postavljene.

http://images.google.ba/imgres...a%26gbv%3D2%26hl%3Den%26sa%3DG



pozzz
[ Ka2 @ 03.02.2008. 22:39 ] @
Aha, ok, videcu to da sredim u neko dogledno vreme. Ali, ocigledno da osim tog kuckajuceg zvuka nema drugih simptoma. Jer to traje od kako imam auto, znaci poslednje 3 godine barem... ocigledno da to nema domino uticaj na neke druge delove nego je izgleda to to... ili ima?
[ RS TURBO @ 03.02.2008. 23:00 ] @
Moze da bude i bregasta osovina mada su najcesce podizaci ventila sto kuckaju. Uglavnom kad dignes poklopac glave motora znaces jesu li podizaci ili je bregasta ali ja kazem da su podizaci 99% otisli. Jer oni najcesce kuckaju kad odu dok je motor upaljen i radi.


pozzz
[ Ka2 @ 25.02.2008. 16:52 ] @
Drugar mi kaze da ima neki aditiv, zove se nesto Liquid Moly ili tako nesto, kao stavi se u rezervoar i cisti dizne. Zvuci smesno ali... sta je to?

P.S. Juce sam se vratio sa puta, presao 1000km, definitivno - kada je hladno cakce non stop a kada je toplo kao recimo danas (20 stepeni), ne cakce uopste...


[Ovu poruku je menjao Ka2 dana 25.02.2008. u 22:38 GMT+1]
[ Ka2 @ 10.03.2008. 18:42 ] @
Odvezao sam auto u servis da mi izmedju ostaloga nasteluju ventile i provere to sto kucka. Jedan prijatelj mi kaze da je velika verovatnoca da mi je "otisla" bregasta. Nisam siguran za sta ona sluzi ali mi on kaze da ako majstor ne bude mogao da mi nasteluje ventile to znaci da je otisla. Kaze da ako je to u pitanju onda je to veliki posao jer mora da se skida motor da bi se to zamenilo/sredilo, mada kaze da je cuo za neku varijantu da se to odradi odozdo bez skidanja motora.

Da li bi to bila skupa popravka? Da li je skup sam deo (bregasta) ili ruke zato sto mora svasta da se radi? Koje su cene toga, zna li neko?


Sto se tice ventila... ima li neko iskustva sa aditivima LIQUID MOLY ? Ima jedan ili dva za ciscenje ventila... znam da to nije ono pravo ali... za te pare ako urade bilo sta pozitivno sa motorom - opet dobro!

@RS Turbo Meni vlasnik servisa kaze da za podizace ventila mora da se skida glava motora, da se okrene valjda naopacke, sve u svemu ne znam odakle ti to da to moze da se odradi tako opusteno bez skidanja glave?

Takodje me zanima sta se konkretno dobila stelovanjem ventila osim eventualnog gubitka tog zvuka kuckanja?

[Ovu poruku je menjao Ka2 dana 10.03.2008. u 20:46 GMT+1]
[ vladd @ 10.03.2008. 22:07 ] @
Dobijes ravnomerniji rad motora, svi uglovi punjenja i praznjenja su ujednaceni po cilindrima, izbegavas neravnomerna usisavanja ili izduvavanja. Svaki miran rad, bez vibracija, produzava vek motora i opreme oko istog.

Propusti u aktivnom radu cilindara, smanjenje elasticnosti motora i obrtnog momenta, nadoknadjuju se pritiskanjem pedale gasa, sto indirektno utice na povecanje potrosnje(po meni manje bitno), i forsiranja motora prema vecim obrtajima, sa vise intenzivnih vibracija, sto jos intenzivnije skracuje vek motora.

Poz.
[ audi80 1.8i @ 10.03.2008. 23:23 ] @
Jesam ja jednom sipao davno u svoj audi taj aditiv LIQUID MOLY za benzinca, za ciscenje ventila, i pisalo je nesto kao da pojacava oktane,mislim, kad sam ga kupio culi se ujutro i to glasno, zveckali, kad sam taj aditiv nasuo, limenku na 40l benzina, nisu se vise culi, i nisam ga vise koristio, nije mi bio potreban.Probaj ako se vise ne budu culi- dobro, ako budu servis.Ali sipam godisnje kad zamjenim filter goriva, aditiv njemacki za ciscenje einsprica, dizni i ventila, i sve je u redu.

LIQUID MOLY, Ipak je to poznata marka za auto industriju, koliko sam ja s tim upoznat.
[ Ka2 @ 11.03.2008. 01:44 ] @
Ma pitam za te aditive onako, ne zbog toga sto se ventili cuju nego cisto da nesto sipak. :))) Hahaha... valjda nece da skodi!
[ minesweeper @ 11.03.2008. 08:23 ] @
Citat:
Takodje me zanima sta se konkretno dobila stelovanjem ventila osim eventualnog gubitka tog zvuka kuckanja?


Dobija se više nego što verovatno možeš da očekuješ. Pre 20-ak dana sam radio na Škodi Favorit 1.3 zamenu lanca i lančanika, štelovanje ventila i podešavanje paljenja. Od kada sam okrenuo ključ i pokrenuo motor, to više nije bilo to. Mnogo ravnomerniji rad motora na leru, nema vibracija na instrument tabli koje su me jako iritirale, potrošnja je manja u svim režimima, a motor mnogo manje lenj nego što je prethodno bio. Sve u svemu - osetno poboljšanje, bar kod mene.
[ Java Beograd @ 11.03.2008. 09:51 ] @
Ventili moraju da se otvore u tačno određenom momentu, u odnosu na položaj klipa, i takođe da se potpuno zatvore u tačno određenom momentu.

Na primer, posle radnog takta, klip ponovo kreće gore i počinje da izbacuje gasove - produkte sagorevanja. Dakle, izduvni ventil treba da bude otvoren od momenta kad klip krene na gore i da se potpuno zatvori kad klip dostigne Gornju Mrtvu Tačku (GMT). OD tog momenta klip ide na dole, i počinje proces usisavanja, gde izduvni ventil mora da bude potpuno zatvoren, a usisni potpuno otvoren. (I tako dalje da ne prepričavam sva 4 radna takta ....)

Elem, kod nepodešenih ventila, na primer, kod takta izduva se ventil ne otvori na vreme, pa se gubi snaga na bespotrebno komprimovanje izduvnih gasova ili se taj ventil zatvori pre vremena pa se ne izbace si gasovi. Slično i sa usisnim ventilima - ne treba da se otvore pre vremena ni da se zatvore. Mislim, za sve postoji tačno određen momenat.

Lupkanje ventila je posledica nepodešenih ventila koja se čuje. A prave posledice "oseća" motor i u principu daje manju snagu tj. troši više goriva. Dakle, zato treba podesiti ventile, ako se razdese.
[ Ka2 @ 11.03.2008. 20:16 ] @
Evo ovako, danas sam se cuo sa vlasnikom servisa koji mi je rekao da su mi podesili ventile i da su bili jako malo rastelovani. Kako jos uvek nisam uzeo auto, a ne ocekujem prestanak kuckanja (jer je rekao da su malo bili rastelovani), s' obzirom da su nastelovani, da li to znaci da su podizaci i posebno bregasta osovina u redu - jer mi je jedan prijatelj rekao da ako ventili mogu da se nasteluju to znaci da je bregasta u redu jer ako nije u redu isti ne mogu da se nasteluju.

Takodje me zanima kako se manifestuje pokvarena bregasta, ja osim kuckanja nemam nikakve druge anomalije tako da mislim da je sve to ok ali kako da znam kada ne bude bilo ok? Sta je sa podizacima, osim sto se cuju (ako se oni cuju) da li mogu da doprinesu jos necemu ako ne valjaju a sto mogu da osetim? Mora da se skida glava motora da bi se podizaci i bregasta proverili tako da nema smisla to raditi tek tako.

Imate li neku ideju za cenu ovih radova, okvirno, moze i za neko drugo vozilo... uporedicu...
[ bakara @ 11.03.2008. 20:34 ] @
Da objasnim neke detalje konkretno za tvoje vozilo.

Stelovanje ventila je obavezno i radi se redovno na svakih 10 000km i to nije nikakvo cudo oko koga treba dizati frku.
Frku ces napraviti tako sto neces nastelovati ventile i tada ce se pojesti bregovi na bregastoj.
[ minesweeper @ 12.03.2008. 08:15 ] @
Pozdrav bakara,

ako si mislio na favoritku, da - doista i u servisnoj knjižici piše podešavanje ventila u intervalu od 10.000km. Moja nije prešla puno (57.000km), ali NIKADA nisu do sada podešavani ventili. I tada je mogla da izgura 150km/h (doduše, dosta vremena joj je trebalo da postigne tu brzinu), ali istina je da je motor mnogo elastičniji, mirniji, tiši i startniji nego pre. I potrošnja je jako bitna stavka kod podešavanja ventila - ja sada vozim na plin i potrošnja u kombinovanoj (gradsko-vangradskoj) vožnji je oko 7.5-8l plina, što je približno isto kao i potrošnja benzina (naravno, pod uslovom da ekonomično vozite, bez iživljavanja s gasom do daske). Ovo je mnogo bolje negi što sam očekivao. Inače, ne znam koliko to košta kod drugih auta, ali kod Favoritke, zamena lanca i lančanika, svećica, podešavanje ventila, paljenja i ler-gasa - oko 5000din, sa sve delovima, što je mislim prilično povoljno. Samo podešavanje ventila je pretpostavljam možda 1/5 te cene i ne traje mnogo vremena.
[ Java Beograd @ 12.03.2008. 08:31 ] @
@Ka2
Koliko ti je star auto ? I koliko je prešao ?

Ako ti je majstor naštelovao ventile (nećemo da sumnjamo u njegovu stručnost) onda ti je sve sa bregastom, podizačima ventila i ostalim sasvim ok.

Mali smo te više ovde naplašili teoretisanjem nego što je trebalo, a ti nisi baš vičan "mastorskim razgovorima".

Kod iole kvalitetnih proizvođača motora bregasta traje koliko i auto. Dakle to je trajan deo koji se ne menja, u principu. Naravno ako se koristi iole kvalitetno ulje u motoru. Ipak dešava se, ali retko, da zbog raznoraznih razloga posle mnogo pređenih kilometara bregasta mora da se zameni.

Dakle, najbitnije je da nam kažeš koliko ti je star auto, koliko je prešao, da li si prvi vlasnik, i da li si uvek pazio na ulje.
[ Ka2 @ 12.03.2008. 18:11 ] @
@Java Evo samo sto sam dosao od majstora! Osim sto mi je zamenio hladnjak i namestio branik koji sam malo odvalio, nastelovali su mi ventile i kao sto sam i rekao, jako malo su bili rastelovani. Ipak, kada sam se vracao od njega nisam cuo nikakvo kuckanje! E sad', da li je to zbog stelovanja ili zato sto je toplo napolju to ne znam vec cu morati da utvrdim u predstojecim danima (jer se najvise cuje kada je hladno, zimi, sto je toplije cuje se slabije dok se leti cak mislim ne cuje uopste).

Inace, pitao sam ga da li to sto su mi nastelovali ventile znaci da je bregasta u redu - on kaze da to nema veze jedno sa drugim!?!? E evo ti kazes isto kao moj prijatelj, da to ima veze!

Inace, moj mali zmaj kako volim da ga zovem :))) je 98 godiste, sa njim sam presao 25.000km, nisam prvi vlasnik, dakle uvezen je iz inostranstva i NE ZNAM koliko je presao pre nego sto sam ga kupio zato sto je kupljen "na silu" ali po svemu sudeci ne preterano mnogo jer je zaista dobar, jeste da je poceo da zeza u poslednje vreme ali isao sam sa njim nekoliko puta na put, prelazio i po 2.000km za dve nedelje i nikada me nije izneverio, motor mu radi lepo, mirno, dobro vuce, malo trosi (doduse, u poslednje vreme sam poceo da sumnjam u potrosnju pa sam zamenio lambda sondu i jos uvek nisam siguran medjutim pre 2 nedelje sam se vratio sa Jahorine i trosio je maks 6 litara na otvorenom sto je po meni extra mala potrosnja), secam se kada su otvorili ventile jos kada sam ga kupio da su rekli da nije mnogo presao i da je ocuvan jer je unutra bilo "cisto" nije bilo kao sto ume zauljeno i sta ja znam... veoma je moguce da je bio u vlasnistvu neke firme, inace, ja sam ga kupio/dobio 2004. godine, u Junu mesecu. Na cajgeru je pisalo tri i nesto hiljade sto nema veze sa mozgom, stelovali su kilometrazu pre nego sto su ga uvezli ocigledno...

Ulje sam menjao redovno, uvek na 7-8k km, e sad' mozda sam se malo bio zeznuo u izboru ulja jer su mi u jednom servisu 3 godine sipali mineralno i govorili kako to treba (cim sam ga kupio u njega je sipano mineralno jos tamo gde sam ga kupio) a pre par meseci, u ovom servisu gde mi je sada radjen mi je receno da nije trebalo da koristim mineralno te mi je sipano polusinteticko a pre toga motor ispran nekim sredstvom. To polusinteticko je Fordovo ulje doduse sipano je iz one bacve te sam malo skeptican na njegov kvalitet ali nadam se da je ok. Posle sam saznao da se mineralno koristi za bas stara vozila.

P.S. Ipak mi i dalje kucka. Danas to nije bilo tako jako, verovatno zato sto nije bilo toliko hladno ali se ipak culo. Mislim moj istancan sluh to dobro cuje. Sada se najiskrenije pitam da li je on meni uopste stelovao ventile, poklopac mi ne deluje kao da je skidan, matice ne deluju da su odvrtane... a sto je najgore to ne mogu nikako da proverim... a krajnje sam nepoverljiv prema majstorima...



[Ovu poruku je menjao Ka2 dana 13.03.2008. u 22:42 GMT+1]
[ vladagrujic @ 14.03.2008. 19:56 ] @
Ja sam imao sličan problem na mom autu. Kod majstora naštelujem ventile, a zatim posle pređenih 200-500 km oni se opet rašteluju. Ispostavilo se da 2 klackalice nisu bile dobre. Posle zamene sve je ok. I da ne zaboravim, zbog loših klackalica i špan šrafova (oni šrafovi koji se koriste za štelovanje zazora ventila), obično se i sam ventil ošteti. Onda se posebnom brusilicom i magnetima obradi vrh ventila.
Još nešto, mnogi majstori (da li ne znaju, ili su suviše površni) jednostavno previde situaciju da se kod nekih motora ventili šteluju na vrućem motoru (slučaj kod mene).
Pozdrav.
[ Ka2 @ 14.03.2008. 22:00 ] @
Pominjao je on meni te neke klackalice... ali ja ne znam da li se i njima moze pristupiti samo otvaranjem poklopca ventila ili mora da se vadi motor kao kada su u pitanju bregasta i podizaci... ma neka kucka, sta da mu radim, jos bih mozda probao da stavim Liqui Moly za ventile i to je to... samo kada bih bio siguran da mi je ovaj zaista nesto radio na ventilima...
[ stod @ 15.03.2008. 14:39 ] @
Sta znaci kad auto ima "samostelujuce" ventile, i kako se to oni "sami" steluju? Da li u tom slucaju treba posecivati majstore zbog te problematike?
[ Fiat_by_Pininfarina @ 07.11.2008. 11:30 ] @
Pozdrav Svima,
primetio sam da na ovom forumu ima dosta ljudi koji se bas razumeju u mehaniku motora, i stoga sam odlucio da iznesem moj problem na autu
imam auto sa 16V, 4cilindra 2.0 kubika el injection, u pitanju je fiat coupe 95god
da predjem na stvar,
kad upalim auto, cuje se kuckanje, ja mislim da je radilica u pitanju, to kuckenje nikad ne prestaje, cak i kad je zagrejan motor,
pored toga, kada stisnem malo jace gas, cuju se ventili, isto ne vezano sa temperaturom motora
posto su na mom autu samostelujuci ventili, verovatno treba da se nasteluje paljenje
a u vezi radilice ne znam sta da radim, sipao sam mobil 1 full sinteticko ulje i ista je stvar stalno se cuje kuckanje...
Unapred Hvala za svaku pomoc

[ Fiat_by_Pininfarina @ 07.11.2008. 11:32 ] @
samo ime kaze, samostelujuci :D
ne trebaju da se steluju
[ vladagrujic @ 08.11.2008. 08:48 ] @
Ako su samoštelujući, ne znači da ne mogu da stradaju i rašteluju tajming otvaranja i zatvaranja ventila. Nekada je jednom jedan stari majstor rekao da je bolje (manja je šteta), ako se ventili čuju nego da su previše pritegnuti, t.j. pa se ne čuje ništa. E tada definitivno sve izuzetno brzo strada (bregasta, sami ventili i.t.d.). Pošto su kod tebe samoštelujući ventili, probaj da sipaš drugo ulje (ono koje fabrika preporučuje za tvoj auto). To ti može reći bilo ko ko ima instaliranu auto datu na kompu. Ako to ne uspe, šta reći, pravac majstor.
Pozdrav.
[ Shacal @ 18.09.2009. 14:36 ] @
Cao,
imam pitanje u vezi ventila i podesavanja paljenja.
Auto je Kia Picanto 1.0 benzinac, 2008 god, prvi sam vlasnik i presao je 6500km. Povremeno se kad se upali cuje drugaciji rad mtora, vise kao dizel nego benzinac, i tada mnogo slabije vuce, tacnije ne moze ni do 100km/h da dodnje. U servisu su rekli da je sve OK ??????? sa cim se ja uopste ne slazem. Jedan dan ide ko metak, a drugi dan nista. Posto imam neko predznanje o motorima, ali onim mehanickim, zanima me da li neko ima slican problem, predlog,.... Problem se javlja ne vezano za vreme, temperaturu ili ugrejanost motora. Ulje je fabricko (posto jos nije bio na prvom zvanicnom servisu). U svakom slucaju, promenicu ulje ovih dana, mozda pomogne
Hvala unapred
[ seaboy @ 08.02.2012. 18:48 ] @
Pozdrav svima

Imao sam jedan problem sa hondinim agregatom za struju, Honda GX 390 pa sam odlucio da postavim pitanje ovjde iako nije auto ali je ista problematika.
Naime problem je bio sa glavom, zalomila se svjecica pa sam morao skidati glavu da mi je tokar izvrti, pa sada me zanima u vezi stelovanja ventila. Na netu sam nasao 0.15 usis i 0.2 izduv da se podesi izmedju klackalica i ventila kada je klip u GMT. E sad mene zanima posto je klip dva puta u GMT, prvi put kada pali smjesu i kada su oba ventila zatvorena, i drugi put kada je obavio izduv i pocinje usis, kada se ventili klackaju, izduv zatvara i usis otvara, pa me zbunjuje da li se steluju kada je klip u gmt kada pali smjesu ili u drugom slucaju kada se ventili "klackaju" odnosno u momentu zatvaranja izduvnog i pocetka otvaranja usisnog jer je i tada klip u GMT.. Unaprijed hvala
[ vladd @ 08.02.2012. 20:11 ] @
Ventili, kada se steluju kod motora sa 4 cilindra, a paljenje je "naspramno" 1-4-2-3, radi se tako sto je recimo br4 na "klackalici" odnosno "vagi", a steluje se prvi, br 1.

Kod tebe znaci da se steluju pri GMT kada nisu na klackalici, odnosno, breg bregaste ne sme da podize klackalicu, mora da se klackalica naslanja na najnizi deo bregaste..tada je klackalica najudaljenija od ventila, i ta udaljenost se steluje..kao zazor vetila..

Poz
[ seaboy @ 08.02.2012. 20:20 ] @
Nisam siguran da li koristim pravu terminologiju, ali ovaj motor nema bregastu, tj ima neke sipke tanke, podizace iz radilice koji pritiskakaju klackalicu s jedne strane, koji s druge strane gura ventil, odnosno otvara... Da li to slucajno mijenja stvar? Znaci ventili se steluju u momentu paljenja smjese, jer su tada oba zatvorena, a ne u trenutku zatvaranja jednog i otvaranja drugog, kada se "klackaju" sto sam bio u dilemi... Puno hvala, veliki pozz
[ vladd @ 09.02.2012. 09:46 ] @
Stelovanje je kada su oba ventila potpuno zatvoria cilindar, i bilo sta sto ih "gura" je na minimalnoj tacki "guranja".

Stelovanje ventila definise radne cikluse, odnosno duzinu uglova radnih ciklusa. Veci zazor skracuje vreme otvorenosti ventila, a manji zazor ga produzava, ventil je duze otvoren.

Doticne sipke su sipke za guranje(pushrods), opruga klackalice bi trebala da drzi klackalicu prislonjenu na sipku, ako ne onda ce se klackalica klackati izmedju podizaca i ventila.

Poz
[ seaboy @ 10.02.2012. 17:49 ] @
Odradio sam stelovanje, motor radi ravnomjerno i cini mi se da je sve ok, medjutim cuo sam neke price da se ventili steluju kada je motor na 50 stepeni, dok neki kazu treba stelovati na hladan motor, sta je tu istina? Jos jednom hvala na savjetima
[ lajos80 @ 10.02.2012. 23:00 ] @
Ventili se mogu stelovati i kad je motor vruc i kad je hladan . Zazori ventila se steluju po propsu proizvodaca motora , recimo kod stojadina usisni 0.40 / izduvni 0.50 pri hladnim motorom a pri zagrejanim cini mi se da je 0.35/0.45. Kad se ohladi vruc nastelovan i on bude 0.40/0.50
[ vladd @ 11.02.2012. 00:26 ] @
Obicno se motori sa sipkama, pushrod,steluju na vruce, posto sipka ima znacajnu duzinu, i pri grejanju se produzi za par desetih od milimetra. Ali moze i to da se uracuna, pa da se steluje na hladno.

U sustini se pproverava na vruce, tada su bitni zazori, i manje je opasnosti od povrede. Ipak je naporno stelovati ventile kada je okolo uzarena situacija i opasnost od opekotina.

Poz