|
[ audi80 1.8i @ 03.02.2008. 22:09 ] @
| Volkswagenu su odlučili isprobati "teretne" mogućnosti Touarega i njegovog V10 TDI motora za što su iskoristili 4,3 tone utega i 155-tonski Boeing 747. Utezi su u obliku balasta raspoređeni u Touarega čime mu je ukupna masa narasla na 7030 kilograma (s vozačem). Osim utega Touareg je bio potpuno serijske izvedbe uz izuzetak posebnog vučnog adaptera koji je priključen na "kuku" spomenutog zrakoplova. Zbog opreza u VW-u su odlučili ugraditi "prijenosnu osovinu" omjera 4,56 iz modela s V8 motorom umjesto V10-kine 3,27 osovine. Kako je test obavljen u drugom stupnju prijenosa ta se mjera opreza pokazala suvišnom.
U teoriji Touareg bi, prema procjenama VW-ovih stručnjaka, trebao biti u stanju povući i 200 tona, a takve su pretpostavke potvrdili i prvi testovi obavljeni u Njemačkoj tijekom kojih je Touareg uspješno "šlepao" Boeing 747-400 koji je u aktivnoj upotrebi. Ipak, za potrebe press snimanja bilo je nemoguće nabaviti taj zrakoplov, pa je iskorišten "razduženi" 747-200 mase 155 tona.
Testiranje Touarega i njegove divovske prikolice otežali su složeni vremenski uvjeti, od čelnog vjetra do lokvi vode nastalih zbog obilne kiše. Vozač automobila, Uwe Krieghoff, inače VW-ov inženjer, tegljenje je započeo pritiskom na papučicu gasa do polovice u drugom stupnju prijenosa da bi, kada se 747 počeo kretati, popustio gas i nastavio voziti konstantnom brzinom od 8 km/h duž piste. Nakon vožnje dionicom od 155 metara Krieghoff je započeo kočiti i uspješno je automobilom sa serijskim kočnicama zaustavio svoj glomazni teret. |
[ StORM48 @ 04.02.2008. 15:09 ] @
A lamela? Je l` su je bacili posle toga ili je bila od borove sinterovane keramike?
Isto važi i za amortizere, jer su fabrički deklarisani na nekoliko stotina kg opterećenja.
Pozdrav
[ ~Vojvoda @ 04.02.2008. 15:19 ] @
Citat: audi80 1.8i: je započeo kočiti i uspješno je automobilom sa serijskim kočnicama zaustavio svoj glomazni teret.
[ Miroslav Jeftić @ 04.02.2008. 15:20 ] @
Uf, to sa Tuaregom je prilično matoro, od prošle godine valjda. Uglavnom nije to ništa - ako ovaj može da povuče avion sa ušima...
http://www.metro.co.uk/news/ar...cle_id=46712&in_page_id=34
[ bakara @ 04.02.2008. 16:28 ] @
I sad treba izvesti zakljucak da je on jaci i od touarega...
[ Miroslav Jeftić @ 04.02.2008. 20:50 ] @
Možda i nije, ali ovaj definitivno jeste, pošto je njegov Boing bio još teži:
Citat: David Huxley pulled a Boeing 747-400, weighing 187 tonnes (184 tons), a distance of 91 m (298.5 ft) in 1 minute and 27.7 seconds on October 15, 1997 at Sydney, Australia. David has now retired from the strongman circuit. He currently owns and runs an event management and public relations company called Tartan Warriors, based in Sydney, Australia.
Code: http://www.guinnessworldrecords.com/records/amazing_feats/tests_of_strength/heaviest_aircraft_pulled_(individual).aspx
Čisto da se vidi koliko su slični testovi bez mnogo smisla.
[ sasa022 @ 05.02.2008. 01:42 ] @
audi80 1.8i je samo malo vise napaljen na nemacke automobile
Sto tog Tuarega nisu "maltretirali" u nekoj kaljugi ?
[ vladd @ 05.02.2008. 13:50 ] @
Jeste pa da se isprlja i izgrebe, i ne bude lep i fensi
A sto se upale tice, obloge, cajevi, proci ce ga
Poz.
[ RS TURBO @ 05.02.2008. 15:18 ] @
Hehe nek VW Touareg proba proci kroz krs i brda kuda LADA Niva ide pa cemo onda vidjeti dali ce moci i da li je pravi terenac ili je samo sminka.
pozzz
[ Java Beograd @ 05.02.2008. 16:44 ] @
Nije ovo nikakvo TESTIRANJE već marketinški potez. Testiranje automobila i motora radi se u labaratorijskim uslovima, na dinamometru i slično. A ne vučom Boinga. Bilo kako bilo, sve je smešno, a ponajviše rečenica
tegljenje je započeo pritiskom na papučicu gasa do polovice u drugom stupnju prijenosa
Inače, svakodnevno se hiljade i hiljade aviona vuče na aerodromima malenim posebnim vozilima. Nije tu potrebna enormna snaga već prilagođenost prenosnog mehanizma.
[ Miroslav Jeftić @ 05.02.2008. 16:48 ] @
Naravno da je marketing. Isto kao kad organizuju trku automobila i aviona. Teško da takav rezultat može imati bilo kakvu vrednost u stvarnom svetu.
[ jablan @ 05.02.2008. 17:34 ] @
Lako je da ga vuče kad je Boing bio u leru...
[ ~Vojvoda @ 05.02.2008. 17:59 ] @
Citat: RS TURBO: Hehe nek VW Touareg proba proci kroz krs i brda kuda LADA Niva ide pa cemo onda vidjeti dali ce moci i da li je pravi terenac ili je samo sminka.
Sta kazes na ovo: ti lepo prodas kucu i meni kupis Touaareg-a, a ja tebi kupim ganc novu Lajku, vazi?
@JavaBeograd Naravno da ne nemaju nikakvu naucnu vrednost i ne trebaju da imaju. To je cist marketing. Btw, kod nas koliko znam na aerodromima se i dalje koriste IMT traktori, i to cini mi se oni najslabiji od 35KS, sa reduktorom naravno. Ali cinjenica je sledeca, fabricki model SUV-a je slepao avion.
[ RS TURBO @ 05.02.2008. 18:03 ] @
Meni nit treba Touareg nit mi treba Lada Niva ja sam vise za sportska auta nego za terence.
pozzz
[ Miroslav Jeftić @ 05.02.2008. 18:46 ] @
Citat: ~Vojvoda: Ali cinjenica je sledeca, fabricki model SUV-a je slepao avion.
Jaka činjenica. Eno na linku gore, čovek je šlepao još teži avion.
[ audi80 1.8i @ 05.02.2008. 19:20 ] @
Ovo se odnosi na modera stranice, da populizarisu stare clanove, koji mogu napisati sta kod hoce, pa cak i kad nema veze sa temom, poput "sasa022" "audi80 1.8i je samo malo vise napaljen na nemacke automobile" dok novim se clanovima odmah brisu poruke.Samo tako nastavite.
Tema je postavljena, jer je na auto stranicama na naslovnici, pa..........
[Ovu poruku je menjao audi80 1.8i dana 05.02.2008. u 21:02 GMT+1]
[ glackop @ 05.02.2008. 20:36 ] @
U pravu je Sasa to se odavno da primetiti,i sto ih vise hvalis tim ih vise mrzim pogotovu zbog Toseta.Pominji malo bezbednost auta-to je bitnije od vuce aviona/nevidjena nemacka glupost/ Pocni malo Italijane da hvalis pa ces videt kako vise raste broj posetilaca.
[ audi80 1.8i @ 05.02.2008. 20:47 ] @
@glackop
Procitaj sve moje odgovore, pa ces vidjeti da ih ne razlikujem njemacke puno od japanskih, meni ne bi smetalo voziti ni hondu, ni tojotu, nisana, za koja znam da su kvalitetna, ali moj ukus je Audi i VW, ono sta ja hocu.
Nego ona tema Izvjestaj ADACA, je neke pogodila kao trn u oko, kao da su oni predstavnici ili menadzeri japanskih vozila pa se boje da ce im opasti prodaja.
A to s Tosem, prava se istina jos ne zna.........., jedni pisu ovo drugi ono, naveli su brzinu hrrvatski mediji od ja koliko se sjecam oko 110-130km/h, pa u kojem bi auto prezivio to brzinu i to jos njegovom stranom je udareno, a ne frontalno????????????, i to jos nije bio vezan pa se ni zracni jastuk nije mogao aktivirati, jedino mi je to glupo sto zracni jastuk zavisi od pojasa, a to su mogli na drugi nacin rijesiti kao kod drugih vozila, senzorom tezine u sjedistu, pa ako nista ne registruje iznad 40kg, zracni jastuk se ne otvara (nema covjeka).
A crash-test se izvodi pri brzini od 64km/h, od tvrdu prepreku.
Iako morate imati i na umu da touareg ima 5 zvjezdica za bezbjednost ali na 64 km/h kresh testu ne na 130+ na autoputu u sudaru sa kamionom od 30 tona koji isto ide bar 90 pa okretanje i ograda... jel....... al bez obzira, bas ni jedan airbag.. hm
Evo primjer jos manji VW Tiguan SUV:
Europska organizacija za zaštitu potrošača Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je testirala Tiguan na sigurnost vožnje, a rezultat je prvoklasan. Tiguan time nastavlja dobru tradiciju, koju su već njegovali Golf, Touran, Passat i Touareg. Kod procjene Euro NCAP-a ocjenjivala su se ukupno tri polja sigurnosti: To su osim zaštite putnika, zaštita djece i zaštita pješaka. Tiguan je za zaštitu putnika dobio pet zvjezdica, za zaštitu djece četiri zvjezdice, a za zaštitu pješaka dvije zvjezdice te s tim ukupnim rezultatom vodi u svojoj klasi.
Tiguan je za zaštitu putnika dobio pet zvjezdica, za zaštitu djece četiri zvjezdice, a za zaštitu pješaka dvije zvjezdice
Razlozi za velik potencijal sigurnosti novog Tiguana su struktura karoserije visoke čvrstoće (stabilna putnička kabina), zone deformacije koje apsorbiraju energiju i na njih prilagođeni sustavi zaštite. Za Tiguan je odabran koncept lagane strukture intenzivnog profila s uporabom pojačanih, izdržljivih limova. Čelična karoserija u obliku školjke čak i u slučaju sudara putnicima nudi optimalnu zaštitu. Međutim, izvanrednoj sigurnosti doprinose i brojni sustavi pomoći vozaču kao ABS, ESP uključujući pomoć pri kočenju, ASR, EDS, kao i stabilizacija zaprege i MSR.
Razlozi za velik potencijal sigurnosti novog Tiguana su struktura karoserije visoke čvrstoće (stabilna putnička kabina), zone deformacije koje apsorbiraju energiju i na njih prilagođeni sustavi zaštite
Osim pokretanja zaštitnih sustava zadržavanja, zatezača pojasa i zračnih jastuka, sustav otvaranja zračnih jastuka Tiguana komunicira s drugim procesorima: tako se u slučaju sudara aktivira lampica za upozorenje, zaključana vrata se otključavaju, svjetlo u unutrašnjosti se uključuje, a pumpa za gorivo isključuje. Euro NCAP je program testiranja sudara neovisan o proizvođačima. On objedinjuje brojna europska ministarstva prometa, autoklubove i osiguravajuća društva.
www.autoportal.hr/20071112277/...;cd=1&gl=ba&lr=lang_hr|lang_sr
[Ovu poruku je menjao audi80 1.8i dana 05.02.2008. u 22:05 GMT+1]
[ StORM48 @ 05.02.2008. 21:04 ] @
Može neko biti pristrasan ili ne, tek - ja ne bih baš mešao tu saobraćajku sa bezbednošću Tuarega. Racionalno posmatrano, oni su nisko leteli, a ne vozili. Pri toj brzini i pri odgovarajućim okolnostima, i od (daleko najsigurnije) Formule 1 ostaju samo dugmići.
Dakle, takva poređenja nisu na mestu. Video sam i Volvoa koji je uništen do neprepoznatljivosti, pa i Audija, Mercedesa, Nissana i tako dalje. Znači, ipak se to ne može tako porediti.
Pozdrav
[ audi80 1.8i @ 05.02.2008. 21:06 ] @
@StORM48
Upravo tako.
[ glackop @ 05.02.2008. 21:10 ] @
Jeste da se i meni to nimalo ne svida sto jastuk zavisi od pojasa,nedavno je moj prijatelj sleteo sa puta zakacio u neku seosku zicanu ogradu odnevsi celu levu stranu koja se toliko ostetila kao da ga je voz udarao,i nijedan se jastuk nije aktivirao-a vozilo je naravno bilo Golf 4,Isao po savete u nekim servisima ne bi li mogao tuziti fabriku,ali...A to sa senzorima u sedistima mislim da ima alfa 156,/samo suvozacevo/
[ audi80 1.8i @ 05.02.2008. 21:24 ] @
Skoro sam nasao na netu da senzore za aktiviranje zracnih jastuka ugradivaju u strukturu sasije, i da se kod puno vozila koja su doslovno podletila pod kamion, otisao samo krov, zracni jastuci se nisu aktivirali.Ali nisu oni toliko bitni po naucnicima i praksi pojas spasava zivot za 72%, a zracni jastuk prednji samo 8%, npr da se netko prije trenutka nesrece sagne ili priblizi naprijed zracnom jastuku vise nego sto je preporuceno, postoji mogucnost da ga zracni tesko ozlijedi uslijed iskakanja.Kolega mi sa Sabom imao udes, uslijed iskakanja zracnog jastuka prah koji se nalazi ispod jastuka, mu odletio u oci 10 dana nista nije vidio, a taj prah sluzi da se zracni jastuk ne zalijepi, odnosno da se sto prije otvori.
[ RS TURBO @ 05.02.2008. 22:21 ] @
Kad je neko spomenuo auta u sudaru tj bezbjednost i izdrzljivost u pitanju je Drop test. Auta koja su testira su BMW 3, Mitsubishi i Ford.
http://www.youtube.com/watch?v=5B4DIWXRdE4
[ audi80 1.8i @ 06.02.2008. 22:55 ] @
Zanimljivo, pa i ovo je slicno udaru od zid jedina razlika vertikala-horizontala, BMW je najbolje prosao, zatim Ford, a Lancer na trecem mjestu cak su mu i papucice kvacila kocnice polomljene.
[ RS TURBO @ 06.02.2008. 23:03 ] @
Pogledaj opet pa ces vidjeti da je Ford najbolje prosao ako razumijes engleski pa poslusaj sta kazu Ford mozda izgleda kao njezan ali je dosta izdrzljiv Ford najbolje izdrzao od njih svih i cak se mogao upaliti i voziti pa zatim je BMW koji se nije mogao voziti niti upaliti pa za njim lancer koji nije bio u pokretu i nije se mogao upaliti i cak ima unutar kabine kod papucica ostecenja.
pozzz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|