[ audi80 1.8i @ 03.02.2008. 22:41 ] @
Štedljiva vožnja
Cijene goriva koje nemilice rastu postale su vrlo važan faktor u planiranju svakog kućnog budžeta. Važno je pri kupovini odabrati vozilo koje manje troši, a tu su kod naizgled sličnih modela gotovo iste snage prilično velike razlike. No nakon kupnje, razlike mogu biti još drastičnije, a ovise o stilu vožnje. Razlika u potrošnji između maksimalno agresivne i maksimalno štedljive vožnje u gradskim uvjetima može iznositi i do 40 posto, a ako ste umjeren vozač, prateći slijedeće savjete možete uštedjeti i do 15 posto goriva:
1. Pri svakom zaustavljanju dužem od 20 sekundi: na semaforu, pružnim prijelazima, u koloni… ugasite motor.
2. Zimi nemojte zagrijavati zaleđeni automobil prije kretanja, već ga prvo očistite od snijega i leda i odmah krenite.
3. Klima-uređaj koristite samo kada vam je zaista potreban, dakle pri visokoj temperaturi i za odmagljivanje stakala.
4. Skinite krovne nosače s automobila kada ih ne koristite.
5. I u gradu koristite što veći stupanj prijenosa. Već pri 50 km/h vozite u maksimalnom stupnju prijenosa. Vožnja pri niskom broju okretaja štedi benzin.
6. Redovito održavajte svoj automobil. Prljavi filtri, istrošene svjećice i neispravna elektronika povećavaju potrošnju.
7. Svi elektronički uređaji u vozilu, grijanje sjedala, grijanje stražnjeg stakla i slično u pravilu povećavaju potrošnju. Koristite ih samo kada je zbilja potrebno.
8. Vozite sporije. U automobilu kompaktne klase na autocesti pri 150 km/h trošite dvije do tri litre više nego pri 130 km/h. Pri 100 km/h potrošnja je još dvije litre manja. U gradskoj vožnji najnižu potrošnju možete ostvariti vožnjom od 50 do 70 km/h u najvišem stupnju prijenosa.
9. Pratite promet. Nagla kočenja i ubrzanja povećavaju potrošnju goriva. Prilagodite se ostalim sudionicima u prometu i usporavajte i ubrzavajte polako.
10. Pri zaustavljanju i na nizbrdici vozite bez gasa. Moderni automobil koji se kotrlja niz nizbrdicu u brzini bez gasa uopće ne troši gorivo.
11. Kontrolirajte pritisak u gumama: ako je tlak prenizak, povećava se potrošnja goriva.

Tablica:
Uštede goriva (u postotcima)
Gašenje motora prilikom stajanja do 5%
Isključen klima-uređaj 5-10%
Skinuti krovni nosači 5-15%
Defanzivna i umjerena vožnja: 10 -20 %
Ispravan pritisak u gumama: do 3%

[ RS TURBO @ 03.02.2008. 22:58 ] @
Hehehe to je sve ok ali meni ne gine 10l po gradu kako god da ga vozio polako,brzo,nizi visi stupanj, grijanje, muzika (jer je kod mene glasna muzika sa pojacalima itd),sire gume,uze gume,prozori otvoreni isto povecavaju potrosnju ali u mene ford ce da potrosi 10l kako god okrenes ja sam probavao sve moguce nacine da ga spustim ispod 9-10l ama bas svakavkih nacina sam probao da bas vidim moze li i nece da ide ispod 9-10l i onda sam pokusavao na sve nacine da je dignem preko 10l i nisam ni to uspio hehehe ali na to ja nevjerujem da iko gleda osim na pritisak u gumama i klimu. Nosace gore na krovu, otovrene prozore i siber, girjace sica, stakla itd na to malo ko obraca paznju a i ja prvi ne obracam paznju jer kako god okrenes on ce da potrosi9-10l jer sam sve isprobao i nsiam uspio da ga spustim ispo a ni da dignem potrosnju preko.



pozzz
[ audi80 1.8i @ 03.02.2008. 23:08 ] @
Dobar Ford, nece ni malo nece ni puno, znaci uvijek vozi zestoko, skini jedan kabel od svjecice,pa ce manje trositi (sala :) )
[ RS TURBO @ 03.02.2008. 23:20 ] @
Ma zlatan sto se tice potrosnje ja sam prezadovoljan bas zbog toga sto je konstantna tj. razlika u pola litre do litru ali to je to 9-10l mu ne gine po gradu kako god da vozis ali ovo za ustedu je dobro mada se toga malo ko pridrzava i ko se pridrzava dopiz.i mu brzo jer svako malo mora nesto raditi da bi smanjio potrosnju.



pozzz
[ ~Vojvoda @ 03.02.2008. 23:22 ] @
Here we go again...
Citat:
audi80 1.8i: Štedljiva vožnja
Cijene goriva koje nemilice rastu postale su vrlo važan faktor u planiranju svakog kućnog budžeta. Važno je pri kupovini odabrati vozilo koje manje troši, a tu su kod naizgled sličnih modela gotovo iste snage prilično velike razlike. No nakon kupnje, razlike mogu biti još drastičnije, a ovise o stilu vožnje. Razlika u potrošnji između maksimalno agresivne i maksimalno štedljive vožnje u gradskim uvjetima može iznositi i do 40 posto, a ako ste umjeren vozač, prateći slijedeće savjete možete uštedjeti i do 15 posto goriva:
1. Pri svakom zaustavljanju dužem od 20 sekundi: na semaforu, pružnim prijelazima, u koloni… ugasite motor.
2. Zimi nemojte zagrijavati zaleđeni automobil prije kretanja, već ga prvo očistite od snijega i leda i odmah krenite.
3. Klima-uređaj koristite samo kada vam je zaista potreban, dakle pri visokoj temperaturi i za odmagljivanje stakala.
4. Skinite krovne nosače s automobila kada ih ne koristite.
5. I u gradu koristite što veći stupanj prijenosa. Već pri 50 km/h vozite u maksimalnom stupnju prijenosa. Vožnja pri niskom broju okretaja štedi benzin.
6. Redovito održavajte svoj automobil. Prljavi filtri, istrošene svjećice i neispravna elektronika povećavaju potrošnju.
7. Svi elektronički uređaji u vozilu, grijanje sjedala, grijanje stražnjeg stakla i slično u pravilu povećavaju potrošnju. Koristite ih samo kada je zbilja potrebno.
8. Vozite sporije. U automobilu kompaktne klase na autocesti pri 150 km/h trošite dvije do tri litre više nego pri 130 km/h. Pri 100 km/h potrošnja je još dvije litre manja. U gradskoj vožnji najnižu potrošnju možete ostvariti vožnjom od 50 do 70 km/h u najvišem stupnju prijenosa.
9. Pratite promet. Nagla kočenja i ubrzanja povećavaju potrošnju goriva. Prilagodite se ostalim sudionicima u prometu i usporavajte i ubrzavajte polako.
10. Pri zaustavljanju i na nizbrdici vozite bez gasa. Moderni automobil koji se kotrlja niz nizbrdicu u brzini bez gasa uopće ne troši gorivo.
11. Kontrolirajte pritisak u gumama: ako je tlak prenizak, povećava se potrošnja goriva.

Tablica:
Uštede goriva (u postotcima)
Gašenje motora prilikom stajanja do 5%
Isključen klima-uređaj 5-10%
Skinuti krovni nosači 5-15%
Defanzivna i umjerena vožnja: 10 -20 %
Ispravan pritisak u gumama: do 3%

predpostavljam da je ovo neki copy/paste

1.Probao vise puta, ne funkcionise, ne znam koji je ovo debil smislio, da vozi po BG dobio bi batine jos na prvom semaforu, u najblazem slucaju ostali vozaci bi mu pominjali blizu i dalju rodbinu, hvala Bogu nisu me isprebijali...
2.Naravno da tako treba da se radi, ja prvi nemam nameru da sedim u hladnim kolima i cekam-savim ocigledna i logicna stvar, nema potrebe spominjati
3.Nemam
4.Nemam, niti imam nameru da ih ikada imam, kome treba prostor neka kupi SW, kome to malo kombi, pa kamion itd...
5.Opet ne znam ko pise te odvale, ali takav nacin voznje je krajne glup i smotan, nemoguce u prilikama gustog saobracaja
6.Znaci horor, stvarno ne znam odakle ovaj tekst, ali taj covek koji je pisao txt je definitivno degen-"treba odrzavati kola-radi potrosnje" mu dodje isto kao "kupajte se tako cete manje jesti", mislim svaki normalan covek zna da je odrzavanje primarno ,ne radi potrosnje vec radi zdravlja samog vozila.
7.Opet debilizam, najbolje da svi ukljucimo grejanje u sedistima u sred jula, da mi greje 00
8.Pa svako ko ima 1g mozga zna da brza voznja kosta
9.Opet u gradskim uslovima nemoguce, ides kako ti saobracaj diktira, ako ne pratis, neces se lepo provesti...
10.Ovo je tek arhi-debilizam, ne trose gorivo? A kako to da nije neki perpetum mobile? Strasno....
11. Opet, ja ne kontroliram tlak u mojim gumama radi potrosnje vec radi moje glave

Znaci lista ovih razloga sto su navedeni-najobicnija gomila banalnih gluposti i praznih saveta, tipa: "ako slucajno covek sebi odsece glavu najverovatnije nece ostati ziv"

Evo moj savet No1. Najbolji savet za ekonomiju: Dok automobil radi, sedite za volan, vasom desnom rukom lagano obuhvatite kljuc i okrenite ga na levu stranu, izvucite kluc i zakljucajte auto, to ce vam doneti ustedu od 100%....

[Ovu poruku je menjao ~Vojvoda dana 04.02.2008. u 00:51 GMT+1]
[ topokov @ 03.02.2008. 23:41 ] @
Imam bolje resenje.Ide prolece i leto pa uzmite bickl.Ima mnogo prednosti:
1)Moras da kontrolises pritisak u gumam jer je vrlo neudobno voziti na bandasima
2)kada se savijes prema upravljacu dobijas u aerodinamici i povecavas brzinu
3)Ako obuces biciklisticki sorts pazi da ne uletis u grupu pijanih navicaja jer ces dobiti po tamburi i biti okarakterisan kao derpe
4)Usteda za obucara(ne cepas djonove)
5)Nema aero zagadjenja ako nisi jeo pasulj pre voznje
6)obrati se psihijatru ako ovo ne shvatis kao zezanje
[ ~Vojvoda @ 03.02.2008. 23:46 ] @
Cestitam!!! Veoma uspesan txt!!!
[ vladd @ 04.02.2008. 10:25 ] @
U principu, svi su tekstovi dobri.

Poenta je, naucite sve o vasem vozilu, odrzavajte ga radi vase i tudje glave, razmislite o alternativnom prevozu, podignite SVOJU i tehnicku i opstu kulturu.

I eto srece za sve


Poz.
[ BigFoot @ 04.02.2008. 11:02 ] @
Vojvodo, malo si preterao sa ismejavanjem stavki koje su sve do jedne tačne. Druga je stvar što je to neprimenjivo u prestonici nam našoj, u kojoj BTW, ne žive svi koji ovo čitaju, ali oni koji žive obavezno to podrazumevaju.
To da li ćeš ti da dobiješ batine na semaforu, nema veze za potrošnjom, ali ako voziš kako je napisano, ima.
To što je logična stvar, ne moraš osporavati jer ovde nisu nabrojane nelogične i stvari koje se ne podrazumevaju i koje niko ne zna.
To što ti "nemaš, niti imaš nameru da imaš" krovne nosače, ne znači da niko drugi nema niti nema nameru da ima.
Izvrćeš teze. Niko nije rekao da treba održavati auto radi potrošnje, već da će potrošnja biti manja ako auto održavaš. Isto važi i za pritisak u gumama.
Vezano za "arhi-debilizam", kod dužeg motornog kočenja moguće je potpuno zatvoriti dovod goriva i tada auto ne troši gorivo.
Generalno, slažem se sa svim nabrojanim, a ko gde šta može da primenjuje, neka primeni. Ko ne može, neka uživa u BG gužvama i trkama kroz semafore.
[ vladd @ 04.02.2008. 11:35 ] @
Nije bas stvar u ismevanju, jednostavno nekome je potreban stimulans u vidu "ustede", da bi ovladao tehnikom vozila koje ima, ili samodisciplinom..

I to je razlog sto je svaki tekst na tu temu dobar, vise indirektno nego direktno. Da pobroji stavke, koje ce "formirati" korisnika u pravom smeru, pa jos sa mocnim stimulansom


Poz.
[ ~Vojvoda @ 04.02.2008. 11:45 ] @
Znaci, da raskrstimo jednom sa svagda, nemoguce je paliti i gasiti motor na svakom semaforu, ja to samo radim na onim gde ima tajmer, a njih je veoma malo...
Na svim drugim mestima, da ne krenes na vreme poceli bi da trube da psuju itd...
Ja i ne osporavam cinjenice vec navodim koliko su banalne i trivijalne, i iste se pompezno najavljuju kao da ce to uvesti revoluciju, a ustvari su novo-otkrivena rupa na skasiji. Krovni nosaci-svoje sam rekao, olicenje gluposti i bedastoce....horor
Ja izvrcem teze, aj malo razmisli pre nego sto nesto otucas/kazes.... Samo ne znam kolik kreten mora da bude neko da ne odrzava svoj automobil redovno? Jer kod neredovnog odrzavanja ubedljivo najmanji problem je potrosnja, cisto sumnjam da ce neko zaliti 0.01L goriva ili karike na svom novom BMW-u kada mu zariba zbog loseg odrzavanja.... Da i ja kazem isto vazi za pritisak u gumama, da li ce nekome biti zao jedne case goriva ili zdravlja kada zavrsi u jarku pored puta? Znaci totalni nonsens. Ko ne odrzava auto, ne treba ni da ga vozi, kraj, nema tu fiozofije o potrosnji. Vecina ljudi u mom okruzenju odrzava svoje automobile, tako da je potpuna besmislica uopste to pominjati. Da li ti znas nekoga ko ne odrzava svoj automobil redovno?
Ovo za zatvaranje goriva prvi put cujem, vozio sam se u raznim automobilima i novijim i starijim, i svi koji isli nizbrdo-radili su-rade-trose gorivo-kraj...Mozda neki noviji MB,BMW,Audi ima to, a ko njih vozi slozices se-ne razmislja o potrosnji....
[ BigFoot @ 04.02.2008. 11:53 ] @
Tekst je pisan uopšteno, uglavnom za početnike i ljude koji o tome ne znaju puno. Zato je dobar. Ostali koji to znaju, pročitaju informativno ili zaobidju.
Pisalo je za duže zaustavljanje izgasiti motor. Tajmeri su dobri radi procene preostalog vremena. Na pružnim prelazima, kada je spuštena rampa ja gasim motor.
Kad motor radi, ne znači da troši gorivo. Kod motornog kočenja, točkovi preko prenosa pokreću motor, a ne gorivo koje u njemu sagoreva. Tada ostaje samo ler gas, a moguće ga je i potpuno zatvoriti na neko vreme.
[ Miroslav Jeftić @ 04.02.2008. 11:57 ] @
Citat:
~Vojvoda: Samo ne znam kolik kreten mora da bude neko da ne odrzava svoj automobil redovno?


Hiljade i hiljade njih. Da ne kažem stotine hiljada. Toliko se krševa kotrlja da se više začudim kad vidim da neko održava auto (ne računam one koji voze godinu-dve star auto koji moraju da održavaju inače ode garancija.) Pritisak u gumama se obično kontroliše da se guma spljeska, čast izuzecima. Po meni, saveti su sasvim ok. Neće se ostvariti neke neviđene uštede, ali se treba pridržavati većine toga bez obzira na uštedu. Doduše, ako neko prelazi jako puno kilometara i 5% manja potrošnja će mu značiti.
[ ~Vojvoda @ 04.02.2008. 11:57 ] @
@Big Foot
Zatvoriti gorivo da nema sagorevanja?
[ RS TURBO @ 04.02.2008. 12:01 ] @
Ove stavke jesu tacne sto se tice potrosnje. Vjerovali vi to ili ne. Ja sam neki dan gledao na discovery-u kako su na novom mini cooper-u fabricki ugradili bas ovo za semafore i guzve. Radi na tome da kad stanete u guzvi ili na semaforu drzanjem kvacila duze od 10-ak sekundi auto se automatski gasi i onda pustite kvacilo i slijedecim pritiskanjem papucice kvacila auto se automatski (samo) se pali i kreces i kazu da je na tome usteda u guzvama i semaforima cak od 4-6% benzina.
Jos kako se povecava potrosnja jeste kada otvarate prozor vozacev ili suvozacev ili cak sibera tada se isto povecava potrosnja za nevjerovatnih 8-10% citat kako su rekli "cak i ako otvorite prozor da posaljete nekome pusu tada vam potrosnja skace do 10%" ( to je bilo sve testirano u emisiji fifth gear ako ko gleda tu emisiju koja je super). Isto tako vazi za pritisak u gumama ako su 3 gume napuhane na 2 bara a jedna na 1.7 bara i tada se povecava potrosnja za 2-3% goriva. Test izmedju brze i lagane voznje su testirali tako da su dobili rezutate da se sa laganom voznjom moze preci 30% vise sa istom kolicinom goriva nego kad se auto zesti i brzo vozi i to je bio isto test na fifth gear. Nasa auta trose zbog velikih guzi i stajanja jer auto tada radi na leru a auta sva na leru puno trose goriva ( na leru auto trosi cak 4l po satu a neka auta jaca i vise trose po 1h). Pa onda zamislite kad se vozite pola sata po gradu i predjete nekih 10 km a koliko je auto tada radilo na leru pa cete vidjeti da je onaj podatak gasenja auta u guzvama i dobra ideja. Tako da je ono gore sve navedeno tacno. Svaki dodatak na autu koji stvara malo vece trenje ili tezinu u autu oni povecavaju potrosnju ili neki aparati (dodatna pojacala,zvucnici,neonke,svijetla) koji vuku vecu struju u autu i oni povecavaju potrosnju auta jer tada auto treba da nadoknadi izgubljenu struju tj da nafila i tada dolazi do veceg proizvodjenja struje a da bi proizveo vecu struju autu je onda potrebno vise goriva jer ako je slabija struja auto pocinje da gubi snagu i tada daje vise goriva da bi motor mogao normalno da radi ( ja sam zivi dokaz toga jer sam testirao sa svojom muzikom) i da bi alternator mogao da nafila izgubljenu struju odnosno potrebno struju.



pozzz
[ vladd @ 04.02.2008. 12:02 ] @
Ajde vojvoda, pre nego sto nastavis sa penom u usima, i da vredjas, pogledaj kroz prozor, i saberi godista automobila koje vidis. Pa ako stanujes u nekom boljestojecem kvartu, prosetaj malo , 15-20 km van kruga dvojke, pa vidi sta "obican" narod vozi. I kako odrzava kola.

Stotine hiljada vozila su starije od 15 god...

Masovno su jeftine gume, jeftina ulja, jeftino sve..

Servisi se rade samo kada motor krene da stuca. Paljenje se steluje samo kda ne upali, kaisevi se menjaju kada puknu, masovno se cetlkom farbaju vozila, voze se trabanti i lade, u mojoj ulici ima tri moskvica, i sest skoda, ali ne "favorit"....

Golfovi dvojke i suzni kadeti ispadaju limuzincine....

A u saobracaju su "ravnopravni", parkiraju se voze, prave guzvu, nalecu na pesake i druga vozila, cesto "prelaze na drugu stranu", ali se tada zavrsavaju karijere, ili vozila ili....


Pa nastavi pricu, listajuci izvestaje sa sajmova......


Poz.


[ ~Vojvoda @ 04.02.2008. 12:27 ] @
@vladd
Ne moram da idem nigde, veoma dobro vidim sta ljudi voze. I svestan sam toga. To sto su vozila stara nema nikakve veze, znam ljude koji imaju stara kola, i nisu bas u najsjajnijoj materijalnoj situaciji, pa opet drze do kola, nije to neka pedanterija, ali je zadovoljavajuce. Moj komsija ima skodu Estelle 130 onu staru sa motorom iza-istekla registracija. Ali to auto je u sasvim finom stanju, cak bolja od vecine svojih registrovanih vrsnjaka. Ujak G2 GTD 85god., to auto ce jos malo da udje u Ginisa po kilometrazi, zaist a se vidi zamor, ali je odrzavanje redovno, svi bitnije delovi rade dobro. Imam jos xyz primera, sve stari automobili, nije to sada neko ultra dobro muzejsko odrzavanje, ali neki minimum mora da postoji, ali ne krivim ja ljude ja krivim one na tehnicikim pregledima, sto pustaju takva kola na ulicu. Nisam ja da se zabrani upotreba starih automobila, neka ih vozi ko hoce samo da su ispravni, Moj cale ponekada u nemackoj vidi po kojeg Wartburg-a
[ BigFoot @ 04.02.2008. 13:07 ] @
Citat:
~Vojvoda: Zatvoriti gorivo da nema sagorevanja?

Da, upravo to. Sve drugo funkcioniše, podmazivanje normalno, ali cilindri prazni.
[ vladd @ 04.02.2008. 15:24 ] @
Gasenje na semaforu i jeste i nije "savet". Teoretski, smanjuje potrosnju, ako je stajanje duze od xx sekundi, posto motor povlaci vise goriva pri paljenju.

Ali, bila je davna prica, jos iz vremena sam-a i motronike, o automatu na pedali gasa. Ispostavilo se da, osim sto motor treba da je u perfektnom stanju, dodatno se opterecuje i akumulator i starter, i dolazi do toga da se pojacano haba zamajac, odnosno zupci. Teoretski, postoje dve pozicije zamajca, na kojima se zaustavlja, u praksi, motor "odabere" jednu, zbog raznih otpora, i to mesto se cesto "napada" starterom.

Dalje, novija vozila imaju plivajuce zamajce, sa ogranicenim radnim vekom, popravka je skupa, a rizik sa cestim paljenje uvecan.

Dalje, situacija u guzvi, na semaforu, ne dozvoljava bas uvek gasenje, a ni naknadno paljenje nije "zagarantovano", tako da je savet samo manje tezine u odnosu na ostale, nije univerzalno primenljiv...I nista vise...prezivece se i bez njega...


Poz.
[ komplikovan @ 04.02.2008. 20:22 ] @
Pozdrav svima!

1. Pri svakom zaustavljanju dužem od 20 sekundi: na semaforu, pružnim prijelazima, u koloni… ugasite motor.
2. Zimi nemojte zagrijavati zaleđeni automobil prije kretanja, već ga prvo očistite od snijega i leda i odmah krenite.

Ne bih voleo da iko to dozivi kao prozivku niti vredjanje, ali svakom ko iole racionalno razmislja i ko se makar malo razume u mehaniku, izdvojena 2 saveta izlaze iz bilo kakvog razmatranja.
1. Ja vozim G2 gtd. Pri paljenju, (novi) grejaci rade 10ak sekundi. Ima i onih koji ih ne puste do kraja da odrade posao, ali ja ne spadam u takve - da sami treba da procenjujemo koliko treba grejati kompresioni prostor, postojalo bi ON/OFF dugme... No, anlasovati mogu tek nakon 10ak sekundi. Zaustavite se na 10ak raskrsnica u toku jedne voznje po gradu i stavite u odnos habanje anlasera, akumulatora i ostalih sklopova te procenite sta je jeftinije?! Da ne spominjem cinjenicu da je u vecim gradovima (ne samo u Beogradu) to prakticno nemoguce raditi.

2. Pokretanje nimalo zagrejanog motora pri niskim temperaturama prvo osecaju karike. Ostale sklopove a posebno turbinu da i ne pominjem!!!

Kada na kraju sumirate par realnih stvari (a ne teorijskih) shvaticete da je bolje platiti litar ili dva goriva na rezervoar, nego placati eure i eure majstorima!
Zopp!
[ audi80 1.8i @ 05.02.2008. 19:52 ] @
Svaka cast "~Vojvoda" na ismijavanju, vidim da si jako "pametan" pametniji od 100 inzinjera, kojim se bave ovim pitanjem-temom.Tema se odnosila na pocetnike, a ne na iskusne koji to vec znaju, pa tako si ti jedini to na svoj nacin komentirao za razliku od ostalih.Samo se za semafor slazem, ni ja tu ne bi auto gasio, na nasim starim autima, dok novi imaju Stop-start funkciju oni mogu.Znam puno ljudi koji ne znaju oko auta puno, pa cak ni osnovno, provjeravaju pritisak-nikada, samo kad je na felgi, a ostalo da ne pisem.


@bakara
Opet je moderator neaktivan kod starih clanova, dok jedan clan napise da moze fordom focusom 101ks, osisati-preteci novog pasata 2.0 TDI 204ks, i Taurega V10 TDI, i ja na to odgovorim da me je "nasmijao sto stvarno jest" moja se poruka brise.
[ vladd @ 05.02.2008. 20:08 ] @
Ne treba previse licno da shvatas poruke. Ovo sluzi da se informisemo, popricamo, pomognemo jedni drugima, razmenimo misljenja. Ponekad i nasalimo..
I nema puno veze ko je stariji a ko mladji clan, sto se same diskusije tice..flejm je flejm, sa jedne strane, moze da plane, ali i da se ugasi, a sa druge, eklatantno spustanje nivoa diskusije je nesto sto se ne tolerise na forumu.

Poz.
[ audi80 1.8i @ 05.02.2008. 20:15 ] @
Slazem se, znam sta je sala, ali neki previse pretjeraju................ na racun pokretaca teme, kritike su dobrodosle, zato je ovo forum. Sve ima svoje granice. :)
[ Ilic Igor @ 05.02.2008. 21:43 ] @
:), kako ustedeti gorivo.
Bas neki dan pricam, u septembar/novembar trebalo mi je 1000 din Beograd/Kragujevac pre neki dan isto sipam i krenem kad kod Lozovicke cesme se upali rezerva!?
Znaci drhtao sam do OMV-a kod Lapova, tek sam tad shvatio da je "malo" gorivo poskupelo od tad i da mi se matematika ne slaze.
Ako hoces da ustedis gorivo, prvo kupi kola!
Onda, shvatis da gasenje na nizbrdici i na semaforima delujes sam sebi cudan.
[ vladd @ 06.02.2008. 00:18 ] @
Pa dobro, konstatovali smo da nije ekstra predlog, i sve su redji trenuci za primenu doticnog (ih).

Ja licno ne bih na nizbrdici smeo da ugasim kola ni u voznji ni na semaforu. Sto zbog kocnica, morao bih da podizem rucnu i dopunjavam obicaje, a u voznji zbog servo volana. Ispravljanje krivine zagarantovano.

Ali, odrzavanje vozila, defanzivni i energicni stil voznje (ne voznja i kretanje na leru), bez suvisnog podizanja brzine (cisto da se ne gubi energija), moze da svede potrosnju na neki moguci minimum.

Poz.
[ SmilieBG @ 06.02.2008. 07:50 ] @
Najuopstenije receno, samo redovno odrzavan auto stedi gorivo. Na svim kolima koje sam do sada imao (a bilo ih je jedno 10-ak komada) sam primetio da nakon (veceg) tehnickog auto 'prodise' ponovo. Pored toga, potrosnja mu se 'vrati' i do litar, ne trese, ne zeza...

Poz,
Sale
[ bjeljac @ 07.02.2008. 11:15 ] @
Kupis auto od 900ccm i smanjis potrosnju...
[ ~Vojvoda @ 07.02.2008. 11:20 ] @
Tako je....
[ AstralPro @ 08.02.2008. 13:20 ] @
A od 900 kubika ima samo maruti koji lici na kartonsku kutiju postavljenu na tockove..

Ne znam da li je i kako moguce ali izgleda da su indijci konstruisali auto koji trosi 1.5l benzina /100km a ide na kiseonik i benzin ? Cena oko 4000 evra.

Moj i dalje trosi 13 po gradu a od ustede koristim samo normalnu voznju bez nepotrebnih ubrzanja
[ vladd @ 08.02.2008. 13:34 ] @
Sva kola idu na kiseonik i benzin.

Poneka na dizel, plin...ali kiseonik je uvek uz nas

Poz.
[ ~Vojvoda @ 08.02.2008. 13:53 ] @
Ef, sada...
Kad si vec udario sa filozofijom, mogu da idu i na vodonik, metanol...
[ bakara @ 08.02.2008. 14:10 ] @
Mogu, ali je sustina da im uvek treba i kiseonik.
[ ~Vojvoda @ 08.02.2008. 14:30 ] @
a ti ne bi bio ti da malo ne "zasolish"?
[ AstralPro @ 08.02.2008. 14:31 ] @
Of kors da sva idu na benzin i kiseonik :) ali kao sto rekoh napravise indijci auto sa neverovatno malom potrosnjom ;)
sad cu probati da nadjem link
[ vladd @ 08.02.2008. 15:01 ] @
Osim, naravno:)

http://www.elitemadzone.org/t305316-Novi-auto-za-eura

Nije spomenut

http://www.tatamotors.com/

Ili direktnije

http://www.tatanano.com/

Poz.