[ bozzo @ 12.02.2008. 20:54 ] @
Zanima me savjet iskusnog poznavaoca motora WV, za koji od navedena dva bi se odlucio i zasto.

[Ovu poruku je menjao bozzo dana 12.02.2008. u 22:22 GMT+1]
[ RS TURBO @ 12.02.2008. 21:36 ] @
1.9 TDI ti je dosta bolji a razlika u potrosnji i nije velika a dosta je zivahniji i jaci TDI nego da uzmes SDI. Po mom izboru 1.9 TID 90 HP je dobar i izdrzljiv motor i nije velik potrosac. Gradska potrosnja je oko 8l, a otvorena voznja je oko 5,5-6l sa upaljenom klimom. SDI motori su lijeni i to su auta za penzionere Ja ti preporucujem TDI.



pozzz
[ audi80 1.8i @ 12.02.2008. 22:26 ] @
Ovako SDI je atmosferski motor sa direktnim ubrizgavanjem, i razvija 64ks, motor je jako pouzdan mali potrosac, jednostavan za odrzavanje, nema turbine, jedina mana nije toliko zivahan, ali ima prednost u odnosu na TDI, sto moze preci puno vecu kilometrazu, i u slucaju kvara jeftiniji za popravljanje, dok kod TDI turbina jako skupa.SDI motor se proizvodi vec duze vrijeme,sto govori koliko je VW pouzdan u njega.

TDI od 90ks, je isto dobar i pouzdan motor, malo vise trosi od SDI, ali puno zivahniji.
Moja preporuka ako mislis puno prelaziti km, a nisi ljubitelj brzine onda SDI koji je odlican za gradsku voznju,a ako mislis manju km, onda TDI, naravno uz provjeru na servisu tog motora.Jer ako je puno presao a km vracena, onda je problem.

Jedinu greskicu imaju ti TDI motori a to je mjerac protoka zraka koji se promjeni za 5min, a kosta oko 200eura, a kad on ode onda motor slabo vuce, dimi, i trza u leru.Ako taj golf SDI ima klimu (ne znam da li su se ugradivale u taj model) onda bi SDI bio los izbor jer bi mu klima oduzela 20%snage, onda bi TDI bio pravi izbor.


Evo o SDI motoru s testa:

Iako je SDI motor pošteno zašao u godine i dalje je jedan od najpopularnijih pogonskih agregata u Volkswagen koncernu. Podjednako ga koriste I Škoda i Volkswagen i Seat što dovoljno govori o njegovoj kvaliteti i pouzdanosti. Daljnje prednost je osjetno niža proizvodna i prodajna cijena u odnosu na naprednije TDI motore uz podjednaku štedljivost. Radi toga je 1.9-litreni SDI motor vrlo popularan na nešto siromašnijim tržištima. Ipak, imate li u sebi imalo sportskog duha odaberite neki drugi motor jer 64 dizelskih konjskih snaga jednostavno ne može pružiti dovoljno dobre performanse. 17,9 sekundi do 100 km/h podatak je koji govori dovoljno. Maksimalna brzina od 165 km/h je s druge strane sasvim solidna. Dakle, idealan izbor za one koji traže izdržljivost, štedljivost, kvalitetu i nisku cijenu, a nije ih briga za performanse. Prosječna potrošnja tijekom testa iznosila je točno šest litara na 100 kilometara, pri čemu u obzir valja uzeti nešto oštriju vožnju(gas do daske).




[Ovu poruku je menjao audi80 1.8i dana 13.02.2008. u 00:07 GMT+1]
[ vladd @ 13.02.2008. 11:03 ] @
Ako je izbor ova 2 onda TDI. Ako se ide na varijantu slabije, onda se postavlja pitanje cemu Golf. Nisu se proslavili sa opremom, da bi bili neki izbor.

Po meni, prava dilema je 1,9 TDI ili 2.0 SDI

Poz.
[ bozzo @ 13.02.2008. 19:41 ] @
Kao prvo HVALA na vasim odgovorima!!
Naravno i ja sam za ovu TDI (66kW) varijantu, ali ona je u startu skuplja, malo vece potrosnje, skupljeg odrzavanja i sl.
Nemam pretenzije ka brzoj voznji, a zelio bih da (ako je to moguce kod ovih novijih vozila), da motor bude sto jednostavniji, jer nisam ubijedjen da sto je komplikovanije to je bolje.
Konkretno gledao sam dosta Golfova, realno gledajuci jako su precijenjeni bar ovdje u RS , BiH. Pitanje je da li je to zbog njihove izdrzljivosti i pouzdanosti (jer o udobnosti se ne moze bas puno reci) ili je zbog velike potraznje.
Sada sam gledao Golf 4 SDI, 2001god. cetvera vrata, najgore moguce boje- bijele, sa manuelnom klimom, metalnim fel. ali novim gumama, presao 150000, navodno sa regularnom servisnom knigom iz Njemacke, ali koliko cujem i njih su poceli da stancaju - kosta 8000 EUR sa registracijom.
Takav isti TDI ovdje kosta 750 EUR vise.
Licno ja sam za WV jer u njih imam povjerenja sto se tice izdrzljivosti i pouzdanosti, kao i zbog jeftinijeg odrzavanja, npr. moj kolega je platio 800 EUR letvu volana za LAGUNU.
[ RS TURBO @ 13.02.2008. 20:19 ] @
E drug ja ne znam bas da su oni pouzdani i izdrzljivi, a pogotovo da su jeftini za odrzavanje. Za golfa 4 lamela sama kosta 250€, a komplet set kvacila(lamela,korpe,druk lezaja) ti kosta oko 800€ dok za golfa 2 kosta 50€ pa to i nije bas jeftino Turbina polovna dodje oko 800€ a nova oko 900-1000€. disk plocice za sva 4 tocka izadju 130€ sto je malo skupo opet gledajuci. Sto se tice odrzavanja golfa 4 i ona je poskupa bar kod nas u BiH. Odmah da naglasim golf 4 nije golf 2 u prelazu km i izdrzljivosti oni nisu ni blizu toga One su dosta precijenjene dok imas dosta jeftiniji auta a boljih i udobnijih a isto tako pouzdanih i dosta ljepsih.



pozzz
[ grabik @ 13.02.2008. 21:08 ] @
Imam TDI od 74kw i mogu slobodno reci da se moze porediti sa 74kw benzincem bez turbine po ubrzanju ali nazalost sto se tice buke i vibracija tu je druga prica. Vec iznad 2000o/min je bucan u poredjenju sa benzincima, recimo u 5 brzini na 2000o/min ide malo vise od 100km/h tako da se buka iz vana izjednacava sa bukom motora ali u manjem stepenu prjenosa a sa obrtajima vecim od 2000o/min je vec dosta bucan. Najveci obrtni moment oko 1800-3000o/min i u tim obrtajima vuce najbolje a i trosi najmanje.
TDI sa manje od 200000km ces vrlo tesko naci pa cak i vani, pogledaj vani oglase i vidjeces da dobar TDI 2001 godiste kosta oko 8000-9000E , ovi od 4000E su izvozene drlje sa 300000-400000km pred generalku jer samo sa njima mogu da zarade ako ih prodaju za 8000 ili 9000E kod nas.
Odrzavanje je skupo , ulje ide samo vrlo skupo sinteticko ulje koje zadovoljava VW 505.01 normu, a i loza im ne prija trebalo bi da pije samo euro dizel. Svakih 100000km se mjenja remenje, zatezac, vodena pumpa i jos neke sitnice koje ako su original VW nisu nimalo jeftini.
Ima jos nedostataka recimo ti motori se u leru prakticno ne zagrijavaju tako da zimi ne ide kao kod benzinaca da ih u leru zagrijes da bi grijanje unutra pocelo da radi.
Navodno SDI imaju problema sa mjenjacem a i motor je drugaciji nije samo turbina skinuta i generalno prelaze puno manje kilometraze od tdi-a. A tek sto se ubrzanja tice SDI su kornjace.
Recimo zadnje tocenje od 48litara je presao 860km vecinom voznja na otvorenom ali vrlo agresivno, pretjecanje , voznja cak i do 170km/h i to ne po autocesti:) , kratke relacije kad je hladan i gradsku trosi i do 8/100. Kilometraza zavisi i na kojoj pumpi tocis sa nekim euro dizelom predje nesto vise kilometara nego sa drugim.
Da ne zaboravim imaju i veliki mrtvi ugao naprijed , onaj nosac izmrdju vjetrobranskog stakla i bocnog je dosta sirok u njemu je i airbag i dosta smeta u pocetku ako si vozio neka druga kola pogotovo kad skreces. Da i zadnja vrata i staklo se jako prljaju ali to je mana svih kola koja imaju zadnji kraj ravan. Isto zadnja brava se zimi zaledi a i voda ulazi pa i taj zadnji mikroprekidac u bravi pravi problema i kvari se. Ima takodje tvrdo ogibljenje ako te ne smeta.
[ bozzo @ 13.02.2008. 21:31 ] @
Znam da to nije jeftino, ali koliko kosta set lamela, korpa itd, za neki drugi auto u istoj klasi ovog godista??
Koji je auto iste klase jeftiniji za odrzavanje od golfa?
I za dvojku su originalni dijelovi bili skupi 90-tih godina proslog vijeka. Sve je to relativno.
Ali ja se toliko ne razumijem u te stvari pa samo pametnujem!
[ audi80 1.8i @ 13.02.2008. 21:54 ] @
TDI je bolja varijanta naravno, ali problem je stvarna km, znam jednog tipa koji kupio u salonu Reno Lagunu 2004god, imao je samo 1mjesec a kvar za kvarom, pogotovo elektronika, svi mu zivci otisli, i na kraju vratio je u salon i uzeo golfa 4 Tdi, zasad mu je golf bez ijednog kvara.

A za SDI motor znam da je jako izdrzljiv, kolega mi ima auto skolu, i kupio novu Fabiu 1.9 SDI 64ks 2002god bez klime, ta fabia sad imao na satu vise od 400000km, ni jednog kvara sa motorom, samo odrzavanje ulje filteri i remenje, kazu nisu skupi dijelovi, a ta se Fabia haman nikako ne gasi, uvijek je na putu.

Jedino je nezgodno sto taj SDI ima klimu, pa to motor ljeti jos dodatno opterecuje, uzima mu snagu.

A ovaj novi 2.0 SDI 75ks se ugraduje samo u Golfa 5, VW Kedi, ne znam za Dzetu.Malo jaci i moderniji od ovog 1.9 SDI, ali opet je jako trom, ali ipak izdrzljiv i niske potrosnje, ipak najslabiji TDI onaj od 90ks, ga ostavlja bez problema.
[ bozzo @ 13.02.2008. 22:14 ] @
Mozda sam ja pristrasan u pogledu WV, ali presao sam dosta kilometara u tim vozilima. Slusajuci pojedine vozace, a i citajuci neke statistike koji ukazuju da su WV generalno najmanje posjecivala servis, mislim da su ta vozila manje podlozna kvarovima znajuci koliko su kilometara presla u Evropi pa ponovo iz pocetka kod nas.
Ne mogu da vjerujem da ta klima kod SDI motora oduzima toliko snage!?
[ zolitas @ 13.02.2008. 22:30 ] @
Glas za:TDI(66)kw...........bez konkurencije u toj klasi...........pozdrav.!
[ audi80 1.8i @ 13.02.2008. 22:33 ] @
Ne oduzima klima samo snagu kod tog motora nego kod svih auta i svih motora bilo benzinskih i dizelskih,(kod nekih je to vise izrazeno a kod nekih manje,a neki cak kazu da ne osjete gubitak snage,znaci najbolje je prakticno provjeriti, pa sto je jaci motor to se manje primjeti, a sto slabiji motor jos gore. Npr najnoviji Audi A4, njegova klima manje trosi za oko 20%, od klime u proslom modelu.

VW grupacija auta su bas za nase puteve, iako ima jos drugih stranih dobrih auta, bas za VW je lakse doci do dijelova, i neki dijelovi ne moraju biti strogo orginal, mogu i druge poznate marke, koji isto ima kvalitet a jeftiniji od fabrickog.



[ vladd @ 14.02.2008. 00:40 ] @
Evo i ja najmanje posecujem servis, posto bi ulazak kostao 600€. Za sada lagano prikupljam deo po deo..kao na kredit.

A nista specijalno, jedna veca redovna poseta...

Mozda tu lezi tajna. Evo vec 5 meseci nisam u servisu .

POz.

P.S. Mislim da je set plocica, zadnje oko 20€, prednje 45 ili 60..zavisno od spec zelja..
[ HoT_Steppa @ 28.01.2018. 10:50 ] @
Jesi ti urednik ovog sajta? Pošto su ti poslednjih 5 poruka sve linkovi sa ovog sajta, koji inače krade tekstove sa ovog sajta:

http://pmlautomobili.com/
[ Java Beograd @ 28.01.2018. 17:54 ] @
Odkad je to Gnojf 4 ikona, kad je dvojka odavno dobila tu titulu ?
[ pero_brzi @ 31.01.2018. 12:23 ] @
Da li su delovi za golfa pojeftinili u medju vremenu?

Ja preporucujem ipak ovu astru servis na 10 hiljada 50 evra, nema kaiseve , nema skupe kvarove -sada je i elektronika bos pumpe oko 150-200 evra, a i to moze da bude i banalniji kvar -da ti naplate a u stvari da se samo neki lem oksidira i da nema pravog kvara,
ali ne strada to kao sto su pisali po forumima, evo moja ima 17 godina a prvi put joj je prosle godine stradala ta elktronika , vise sam je na rezervi vozio nego sto je rezervoar bio napunjen, senzori svi se nalaze u glavcini-lezaju prednjeg tocka pa moras kutiju svu da yamenis ali ito nije vise od 70eura, ostalo je bas bas povoljno i izdryljivo
kugle, spone, a motor izvanredan preko 2000 oobrtaja , nikad na njemu temperatura nije skocila preko 85 stepeni a vozio sam i po 12 sati bez velikog odmora , i po visokim temp.
Evo jedan primer ,samo ce ti se reci da je cenjen auto za niski budzet. i ze toliko godina.

https://www.polovniautomobili....IbtCh3VUg5pEAEYASABEgIugPD_BwE




[ sasa022 @ 31.01.2018. 13:31 ] @
dragan80bg podize stare teme - ova o Golfu je pokrenuta 12.02.2008.





@pero_brzi

Astra 2001 - 2950€ - sta reci ???

Inace 2.0 DTI trosi oko litru vise na ovorenom a u gradskim uslovima oko 2l vise od 1.7 , pa racunaj da li nesto "ustedis"

Kvalitetna reparacija elektronike Bos pumpe ( sa pisanom garancijom od godinu dana ) je 50-100€
Isto tako , za malo para se resava problem "Denso ventila" kod 1.7
[ Nebojsa Milanovic @ 31.01.2018. 21:27 ] @
Nije veliki problem što podiže stare teme, veći je problem što ih koristi za reklamiranje svog sajta.

Dragane evo ok, stavio si nekoliko linkova ka svom sajtu, za koji verujem da većina posetilaca ESa već zna. Ko nije znao video je, i sada ćemo stati sa postavljem linkova ka tvom sajtu.

Prema tome, ako želiš nešto da kažeš u temi reci, možeš i da iskopiraš sadržaj sa sajta i da ga postaviš ovde, ali nema više postova sa ubačenim linkovima ka tom sajtu.