[ zorpetus @ 28.02.2008. 22:24 ] @
Posto se Logan u verziji za 14" felnama isporucuje sa gumama 165/80/14, koje su izgleda prilicno retke (na nasem trzistu postoji samo Barum Brilliantis /koji je i dosao kao prva ugradnja/ i neki Falken), zamolio bih vas za savet oko izbora gume u dimenziji 185/70/14 koja je najpribliznija ovoj originalnoj (po obimu) i trebalo bi da moze da se namontira na felnu od 5.5J kakva je ona od 14" na Loganu.
Treba mi preporuka za sto bolju gumu s ovog donjeg spiska (to sam nasao u 185/70/14) - a akcenat je da bude udobna, sigurna po suvom i kisi ( koristice se kao letnja guma, imam set zimskih) i tiha koliko je to moguce.
Takodje, ako se razlikuje od prethodnog - koja guma ima najbolji odnos cena/kvalitet:


Marka Model Cena DIN/EUR
BARUM BRILLANTIS [] 4610.00 DIN
BRIDGESTONE B 330 EVO [88T ] 77.40 EUR
BRIDGESTONE B 391 [88H ] 95.60 EUR
BRIDGESTONE SF 237 [88H ] 95.60 EUR
DAYTON D100 [88T ] 46.00 EUR
DAYTON D200 [88H ] 53.30 EUR
Dunlop SP 10-3E[] 7826.07 DIN
Dunlop SP 10-3E[] 7826.07 DIN
Dunlop SP 4ALL SEASONS M+S[] 8316.43 DIN
Dunlop SP 4ALL SEASONS M+S[] 8316.43 DIN
Falken SN828[] 5132.48 DIN
Falken SN828[] 5132.48 DIN
Falken FK07U[] 6075.56 DIN
Falken FK07U[] 6075.56 DIN
FIRESTONE F 590 FS [88T ] 61.50 EUR
FIRESTONE F 630 [88H ] 75.90 EUR
GOODYEAR VECTOR 5 M+S [] 7320.00 DIN
Kleber DYNAXER HP2[88, T] 5265.00 DIN
Kleber DYNAXER HP2[88, T] 5265.00 DIN
KLEBER DYNAXER HP 2 [] 5370.00 DIN
Kleber DYNAXER HP2[88, H] 6066.00 DIN
Kleber DYNAXER HP2[88, H] 6066.00 DIN
Michelin ENERGY E3A[88, T] 6706.50 DIN
Michelin ENERGY E3A[88, T] 6706.50 DIN
MICHELIN ENERGY E3A [] 7540.00 DIN
Michelin ENERGY E3A[88, H] 8491.50 DIN
Michelin ENERGY E3A[88, H] 8491.50 DIN
PIRELLI P3000 ENERGY [88T] 79.06 EUR
PIRELLI P3000 ENERGY [88H] 112.93 EUR
PIRELLI P 3000 E [] 7115.40 DIN
Sava PERFECTA[] 4358.04 DIN
Sava PERFECTA[] 4358.04 DIN
Sava RAPIDEX R2[] 4943.45 DIN
Sava RAPIDEX R2[] 4943.45 DIN
Tigar TG 621/620/505[H] 3188.87 DIN
Tigar TG 621/620/505[H] 3188.87 DIN
TIGAR TG 621 [] 3240.00 DIN
Tigar Rotex[H] 3413.19 DIN
Tigar Rotex[H] 3413.19 DIN
Tigar TG 635[H] 3855.91 DIN
Tigar TG 635[H] 3855.91 DIN
TIGAR TG 635 [] 3910.00 DIN
YOKOHAMA S306 [88T] 52.90 EUR
YOKOHAMA S306 [88T] 52.90 EUR
YOKOHAMA A-drive ( AA01 ) [88T] 54.95 EUR
YOKOHAMA A-drive ( AA01 ) [88T] 54.95 EUR
YOKOHAMA S306 [88H] 57.56 EUR
YOKOHAMA S306 [88H] 57.56 EUR
YOKOHAMA A-drive ( AA01 ) [88H] 59.50 EUR
YOKOHAMA A-drive ( AA01 ) [88H] 59.50 EUR
[ sasa022 @ 29.02.2008. 00:36 ] @
Mislim da je YOKOHAMA S306 [88T] veoma dobar izbor.
[ zorpetus @ 29.02.2008. 09:21 ] @
U smislu dobar odnos cena/kvalitet(performanse)?

Da li su ok za nase puteve pune rupa i sl? :(
[ bantes9 @ 29.02.2008. 09:51 ] @
Skoro sam kupovao gume 185/60 R14 i odlucio sam se za Tigrovu gumu Hitris (cini mi se da je to tacan naziv) i to najvise zbog nasih puteva. Imao sam prilike da pre par godina koristim Michelin-ove gume koje su bile ekstra, prijanjale su dobro, bile su udobne ali su stradale prilicno brzo (brzo gledajuci njihovu cenu), zbog nasih "finih" puteva.
Meni je bilo smesno da Tigar na ovu gumu koju sam naveo daje 3 godine garanciju a Michelin na daleko skuplje samo 1 god. Da nisam uzeo Tigrove gume, uzeo bih gume marke Wendelstein (Finska firma), koje sam do skora koristio i dobro su se pokazale na nasim putevima a pohvaljene su i ovde na forumu samo sto se malo teze nalaze a mislim da ih mozda i nema u dimenziji koja tebi treba.
Imas i na forumu par tema gde se pricale o raznim markama guma pa mozes tu da procitas iskustva.
[ zorpetus @ 29.02.2008. 13:48 ] @
Citat:
bantes9: Skoro sam kupovao gume 185/60 R14 i odlucio sam se za Tigrovu gumu Hitris (cini mi se da je to tacan naziv) i to najvise zbog nasih puteva. Imao sam prilike da pre par godina koristim Michelin-ove gume koje su bile ekstra, prijanjale su dobro, bile su udobne ali su stradale prilicno brzo (brzo gledajuci njihovu cenu), zbog nasih "finih" puteva.


Hitrisa nema u dimenziji koja mi treba (ni alternativnoj) tako da mi je izbor laksi, tj. nisam u iskusenju da kupim Tigar


Da li je recimo GOODYEAR VECTOR 5 (iako malo skuplja) guma bolja od one Yokohame? Cini mi se da sam nesto cuo pozitivno o ovim gumama, ali
me interesuje da li ih je neko imao i kakva su iskustva u praksi?

Nije frka da platim i tih 90-tak eura koliko kostaju, ako zaista vrede. Najgore bi bilo da zbog par desetina ustedjenih eura napravim stetu sebi ili
nekom drugom, ili nesto mozda jos i gore

Opet, ako nisu nesto bolje od onih Yokohama - vec su skuplje samo zbog toga sto na njima pise Goodyear... e onda je bolje tu razliku u ceni
potrositi na nesto drugo.

[ zorpetus @ 29.02.2008. 13:56 ] @
Citat:
zorpetus:
Da li je recimo GOODYEAR VECTOR 5 (iako malo skuplja) guma bolja od one Yokohame? Cini mi se da sam nesto cuo pozitivno o ovim gumama, ali


Sad videh da je ova guma hvaljena zato sto je dobra za sve sezone. A posto ja trazim gumu za letnju sezonu (set zimskih guma imam) - onda je mozda
bolje da trazim neku drugu.
[ joojant200 @ 29.02.2008. 20:21 ] @
Mozda bi ti bilo lakse da se odlucis kada bi procistio prvobitni spisak, recimo tako sto ces izbaciti sve gume sa T indexom?
Mislim da su Yokohama gume skuplje nego si naveo u prvoj poruci?
[ zorpetus @ 29.02.2008. 22:30 ] @
Citat:
joojant200: Mozda bi ti bilo lakse da se odlucis kada bi procistio prvobitni spisak, recimo tako sto ces izbaciti sve gume sa T indexom?
Mislim da su Yokohama gume skuplje nego si naveo u prvoj poruci?


Dakle da nisanim sam gume sa H indexom? Iako Logan tesko da moze da ide toliko brzo? :)
Ili je bolje kupiti gume sa H indexom zbog toga sto su kvalitetnije, imaju bolju armaturu.... ?


Sto se cena tice - tako sam dobio sa sajta www.autogume.net

Nisam jos poceo da zovem i proveravam cene, prvo hocu da se odlucim za marku i model.
[ sasa022 @ 29.02.2008. 22:46 ] @
@joojant200

Koja to Dacia Logan ide preko 190km/h pa da izbaci T index ???
[ vladd @ 01.03.2008. 00:14 ] @
Bolje da izbaci M+S varijantu. Gume sa nesto vecim brzinskim indeksom, nego sto treba, imaju svoje prednosti, bolje su balansirane, otpornije na udare, za relativno malu razliku u ceni.

Glasam za Yokohamu, kada vec Toyo nije na listi.

Guma, koja je preporucena za vozilo, u dimenziji sa "aspect ratio" odnosom 80 je po gabaritima meksa, tako da ne bi bilo dobro dodatno birati mekse gume tipa Pireli ili Sava.

Ili odabrati meksu gumu, ali preuredjenog odneosa, znaci aspekt da bude 70, a guma koji cm sira, da bi ostao priblizan obim.

Poz.
[ zorpetus @ 01.03.2008. 07:13 ] @
Citat:
vladd: Glasam za Yokohamu, kada vec Toyo nije na listi.

Guma, koja je preporucena za vozilo, u dimenziji sa "aspect ratio" odnosom 80 je po gabaritima meksa, tako da ne bi bilo dobro dodatno birati mekse gume tipa Pireli ili Sava.


Nebi mi ni palo na pamet da mozda nisu svi prodavci guma registrovani na www.autogume.net da nisi primetio da nedostaje Toyo! Zato sam malo proguglao, video ko ih prodaje u Beogradu, i da, zaista, na sajtu prodavca ima Toyo u cak dve dimenzije - originalnoj kakva ide u prvu ugradnju 165/80/14 i onoj koja mi se cinila kao najbolja alternativa 185/70/14

TOYO 165/80R14 85Q S930 99G761
Šifra: 99G761
Cena: 5,309.00 din

TOYO 185/70R14 88T 350 99G165
Šifra: 99G165
Cena: 5,515.00 din


Ova prva Toyo ima oznaju 85Q - pa mi se cini da to mozda moze da bude zimska guma?
Onda je dilema da li Toyo ili Yokohama u dimenziji 185/70R14. Cena je vrlo slicna i to mi nebi bio faktor u odlucivanju.
[ joojant200 @ 01.03.2008. 08:29 ] @
Citat:
sasa022: @joojant200

Koja to Dacia Logan ide preko 190km/h pa da izbaci T index ???


Lies, Damn Lies and Speed ratings:
All tyres are rated with a speed letter. This indicates the maximum speed that the tyre can sustain for a ten minute endurance without coming to pieces and destroying itself, your car, the car next to you and anyone else within a suitable radius at the time.
Izvor:http://www.carbibles.com/tyre_bible.html#speed


Brzinski index T 190 km/h - u idealnim uslovima - kakvih mi nazalost nemamo - ustvari nema ih niko
Sigurni index brzine 190-70 = 110 km/h-max 120 km/h normalno ovo ne znaci da ne mozete voziti i 200 km/h ali u pitanju je vasa sigurnost ( narodni index , a imaju se u vidu putevi punih rupa , toplo- hladni asfalt - beton itd...da ne nabrajam .
tj sve ono sto ugrozava sigurnost a nigde se kod bilo kog proizvodaca ne pominje - ovo vazi za sve pneumatike bilo kog svetskog proizvodaca !!!)
Izvor: Vaske71
http://arhiva.elitesecurity.or...-mestu-tacnije-na-pravom-mestu

@zorpetus
Imas i http://www.4gume.com
[ zorpetus @ 01.03.2008. 09:12 ] @
Citat:


Evo sada pogledah i ovaj sajt, i ni na njemu nema Toyo
Ali ima nekih drugih koji nema na www.autogume.net, mada nemaju (makar orjentacione) cene.

[ vladd @ 01.03.2008. 12:16 ] @
Mislim da je Yokohama A drive guma bez greske, odlican izbor.

Poz.
[ zorpetus @ 01.03.2008. 20:23 ] @
Citat:
vladd: Mislim da je Yokohama A drive guma bez greske, odlican izbor.

Poz.


Pre nego Toyo?

Gledao sam netu, i zaista Yokohama reklame izgledaju ubedljivije nego one za Toyo - ali bi bilo
lepo kada bi neko ko je imao i jedne i druge i mogao da potvrdi koje su bolji izbor.
[ vladd @ 02.03.2008. 13:23 ] @
Ne zaboravi da je korisnik Dacia, pre svega. Mislim da su sve "razlike" akademske, auto nece primetiti..

Poz
[ zorpetus @ 02.03.2008. 14:45 ] @
Citat:
vladd: Ne zaboravi da je korisnik Dacia, pre svega. Mislim da su sve "razlike" akademske, auto nece primetiti..:)

Poz


Ne, naravno, uvek imam na umu da su to gume za Logana, a ne za Mercedes ili BMW :) - no, nazalost, na nasem trzistu visa cena obicno i ne znaci bolji kvalitet, pa sam samo hteo da pitam da li je Toyo bolji za tih 10-15 Eura vise po gumi ili ne. Ako se razlika nece primetiti - onda je bolje te novce ostaviti u dzepu :)
[ vladd @ 02.03.2008. 19:21 ] @
Moguce da je u neko aspektu malo vise bolji, obicno Toyo gume imaju veoma solidno ponasanje po vlaznom terenu, ali te nijanse nece isterati lagan i prosecan auto. Rekao bih da su u pojedinim segmentima bolje gume za vise od razlike 15 evra, ali to je, boljitak koji se nece primetiti.
Ako se ispostuje cela procedura kupovine guma, datumi, oznake, montaza prema markerima (a ne bez veze kako to obiicno vulkanizeri rade), to je vec veliko poboljsanje za kvalitet voznje, nego nijanse u kvalitetu guma.

Pri tome, trebalo bi ocekivati neki popust za komplet 4 gume, mada nasi trgovci vole da se prave ludi na tu opciju..

Poz.
[ joojant200 @ 02.03.2008. 20:11 ] @
Ja se ne razumem ni u kola ni i gume pa mi je bilo bezveze da te savetujem koje su bolje, a pogotovo sto nisam video ni toyo ni yokohamu :)
Ali reci cu moje misljenje, a ti ga uzmi sa velikom rezervom zbog gore navedenog :)

Naveo si 2 Toyo gume:
"- TOYO 165/80R14 85Q S930 99G761"
Koliko ja znam ovo je snowprox guma - a kad ima snow u imenu to verovatno ima veze sa zimom :)

"TOYO 185/70R14 88T 350 99G165"
Koliko ja znam ovo je Toyo 350 guma, njihova pocetni i najosnovniji model.

S druge strane Yokohama A drive i Yokohama C drive mi (na slici) izgledaju skroz ok, tako da bi ja pre kupio Yokohamu - (pogotovo ako je mozes naci za one pare koje si naveo) ili eventulano Continental Ecocontact, a Toyo ne bih ni razmatrao kada bi sve kostale jednako.

U sustini sve se svodi na pare :) Napravis excel fajl u prvom redu napises imena prodavnica jednu pored druge, u sledecem redu ime i marku gume koju nude u trazenoj dimenziji, sledeci red cenu i da li nude - i kakve popuste. Nazoves jednog, drugog, treceg i cetvrtog, i vidis u istoj liniji sta ko nudi za koliko para i lakse ces se odluciti.
I kao sto je rekao vladd pitaj za popuste i besplatna balansiranja i optiku :)
[ zorpetus @ 03.03.2008. 07:12 ] @
Citat:
joojant200:
Naveo si 2 Toyo gume:
"- TOYO 165/80R14 85Q S930 99G761"
Koliko ja znam ovo je snowprox guma - a kad ima snow u imenu to verovatno ima veze sa zimom


Da, primetio sam i ja da ima tu 85Q oznaku, i nisam je zbog toga dalje uzimao u razmatranje.

Citat:
joojant200:
I kao sto je rekao vladd pitaj za popuste i besplatna balansiranja i optiku


Mogu da pitam, ali vec naslucujem kakav ce odgovor da bude. ;-)
[ BigFoot @ 03.03.2008. 21:31 ] @
Citat:
vladd: montaza prema markerima (a ne bez veze kako to obiicno vulkanizeri rade)

Prema kakvim markerima? Onim za smer?
[ vladd @ 03.03.2008. 21:52 ] @
Za smer su naucili, ali za lokaciju ventila nisu..ili lokaciju balansiranosti gume, pa ventl u zoni izmedju dva markera

Poz
[ zorpetus @ 04.03.2008. 14:47 ] @
Citat:
vladd: Za smer su naucili, ali za lokaciju ventila nisu..ili lokaciju balansiranosti gume, pa ventl u zoni izmedju dva markera

Poz


Jel moze malo vise detalja na ovu temu, da znam na sta da skrenem paznju vulkanizerima prilikom montaze. Pointer na neki sajt gde je to objasnjeneo je vise nego dovoljan. Hvala unapred!
[ vladd @ 04.03.2008. 15:42 ] @
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html
[ zorpetus @ 04.03.2008. 21:50 ] @



Hvala za link, bio, procitao, sve jasno.
[ zorpetus @ 08.03.2008. 22:53 ] @

Hvala svima na savetima - na kraju sam uzeo Yokohamu, 185/70R14 u T indexu (ne uvoze H, kazu, mada na Yokohaminom sajtu ova dimenzija se i ne pravi u T vec samo u H indeksu... ?). Bilo kako bilo, za sada su utisci povoljni, cekam jos malo da se gume "razrade" (tj. skine ona glazura od vulkaniziranja) pa cu reci kakve su i za naglo kocenje i sl. Za kisu su, provereno, odlicne.
Sto se udobnosti tice, nisam primetio neku veliku razliku u odnosu na prethodne, ali mozda je to jos rano reci
[ vladd @ 08.03.2008. 23:10 ] @
Udobnost zavisi od faktora 70, najvise, tako da razliku neces primetiti. Ali ponasanje na putu je druga prica, krivine i kisa...

Sta je preporuceno, na koliko se naduvavaju?

Poz.
[ zorpetus @ 09.03.2008. 22:08 ] @
Citat:
vladd: Udobnost zavisi od faktora 70, najvise, tako da razliku neces primetiti. Ali ponasanje na putu je druga prica, krivine i kisa...

Sta je preporuceno, na koliko se naduvavaju?

Poz.


Sto se udobnosti tice, da, verujem da to zavisi od faktora 80 (za staru) odn. 70 za novu gumu. Posto je stara bila uza, ta debljina je gotovo ista (a i obim se razlikuje za manje od 1%) - pa cenim da bi udobnost trebala da bude slicna.

Primetio sam i da kola daleko lepse skrecu i drze pravac u krivinama. Zaista je primetno, nisam istripovao.

Sto se naduvavanja tice - nisam se setio da pitam majstore koji su ih montirali
Ali mogu da ih okrenem telefonom i pitam.

[ vladd @ 09.03.2008. 23:18 ] @
Da znas-znamo, za taj tip, trebace za dopunjavanje i kontrolu..

Poz.
[ zorpetus @ 08.04.2008. 09:31 ] @

Prosao juce tamo i pitao za pritisak u gumama i rekose mi da to zavisi dosta od kola (naravno), ali u mom konkretnom slucaju (Logan) Yokohama A.Drive
185/70R14 se napred pumpaju 1.9 bara a pozadi 2.1).

[ mkvb @ 08.04.2008. 12:58 ] @
Jel neko koristi Tigar Sigura gume? Ja sam pre 1500 km kupio dve Sigure i extra sam zadovoljan, kostaju 2500 din u dimenziji 175/70 R13, za te pare su odlicne gume a imaju i 3 godine garanciju. Jedino sto me buni je pritisak, na Tigrovom sajtu pise da se pumpaju 2.5 bara! Stare Sava Escimo sam pumpao maximalno na 2.2, a normalno mi je bilo 2 bara. Sa ovima na 2 bara jedva okrecem volan, znaci mora malo tvrdje tako da su sada napumpane na 2.4 i skroz je ok. Menjao sam stare zbog odmora, isao sam na put pa nisam hteo da rizikujem sa starim gumama. Zadesilo mi se da sam vozio i po kisi i po suvom i stvarno sam zadovoljan kako prijanjaju. Za te pare ih toplo preporucujem.
[ zuja1 @ 10.04.2008. 21:27 ] @
ako može malo pojašnjenje gde stoji ventil? Bio na datom sajtu ali samo gledao. Nažalost 10 godina učenja ruskog ne daje nikakve rezultate.
I ako može neka prodavnica za LOGAN delovi, uljni filter, vazdušni, ulje, svećice u Zrenjaninu , Kikindi ili Novom Sadu.
Unapred hvala ljudima dobre volje.
[ vladd @ 11.04.2008. 00:18 ] @
Zuta tacka, (ili druge boje), odgovara laganom delu gume(light spot), Tako da ventil treba postaviti pored nje, u pravcu prema osi tocka.