[ M-84 AB1 @ 02.03.2008. 15:48 ] @
Malocas smo palili auto na kablove, a 'donator' je bio Ford Focus dizel.
Kad smo zavrsili, rekao nam komsija da, kao, ne valja to raditi sa autom koji ima kompjuter (misleci valjda na EFI, jel' da?), tacnije da ne valja po njega.
Jel ovo istina?

Pozdrav!
[ xspeed @ 02.03.2008. 18:05 ] @
Ja sam ih upalio dosta na buster i nije bilo problema
[ bantes9 @ 02.03.2008. 18:48 ] @
Kompjuter kod nekih automobila pamti sve parametre, pa se moze desiti da kompjuter pusti malo vise struje pri sledecem paljenju nego sto je potrebno (jer je kompjuter detektovao vece opterecenje).
Ovo mi je ispricao drug koji je sa svojim Peugeot-om 405 Mi16 pomogao da se upali Peugeot 307, i otac mu je rekao da bi to trebalo izbegavati iz razloga koji sam naveo gore.
Drug pri sledecem paljenju nije imao problema a nisam cuo da je bilo ko imao problema zbog ovoga, ali sam cuo kao i ti od par ljudi da moze biti problema.

[Ovu poruku je menjao bantes9 dana 02.03.2008. u 20:23 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 03.03.2008. 21:45 ] @
I komsija i tih par ljudi pricaju napamet.
Slobodno pali uz pomoc kablova. Pazi samo da ne obrnes polaritet. Imas to oblasnjeno i u uputstvu za vozilo pa pazljivo procitaj. Narocito obrati paznju na preporuku proizvodjaca gde se kaci masa (minus). Nije uvek "klemna" akumulatora.
Paljenje "busterom" je mnogo rizicnije (da ne objasnjam zbog cega jer nije tema).
[ smfilip @ 03.03.2008. 22:13 ] @
novija auta obicno imaju + klemu na drugom mjestu u motornom prostoru,a ne na samom akumulatoru,bas iz razloga da se ne preoptereti instalacija,a - se kaci na sasiju...
p.s. imate u svim uputstvima kako se vrsi spajanje, pa nisu valjda oni ludi da to stave a da nije sigurno...
pozz
[ Java Beograd @ 04.03.2008. 10:58 ] @
Slobodno piči. To je struja od mininum 50 A, koja ide kroz kabl debeo kao prst, direktno spojen na anlaser. Jasno je da kompjuter "ne pušta tu struju".
[ vladd @ 04.03.2008. 13:20 ] @
Da li je to kafanska diskusija o znanju i poznavanju kola i eventualni eksperimenti sa istima, ili je jos uvek 50€, jeziva suma za imaoca "novijih" kola, sa kompjuterom....

Poz.
[ Zarko Silic @ 04.03.2008. 14:02 ] @
Mozda momku duze stoji auto pa nije potrebno kupovati nov accu.
[ M-84 AB1 @ 04.03.2008. 21:01 ] @
Hvala momci na odgovorima, znam ja koliko mi je komsija strucan, ali sam hteo da cujem i od vas, cisto za svaki slucaj...

@vladd
Nisam bas razumeo pitanje...
Fokus je davao struju a Stojadina smo palili.
Stojadin je poslednji put vozen u junu.
Posle doticne akcije smo konacno utvrdili da je izgleda crkao anlaser i da ja accu ok.
Nije to bilo stekanje, nego malo sire ispitivanje da li vredi uopste zapocinjati ulaganje u taj auto...

A i Fokusu je crkao akumulator zimus, 50 evra je bilo zaista mnogo pa smo uzeli nek Bosh za 11000 dinara, jbg...


Pozdrav

[ vladd @ 05.03.2008. 10:58 ] @
Pitam pred akljucavanje. Da li se nadmudrujemo sa majstorima koji cesto lupetaju, ili ne zelimo da menjam stare obicaje na novim kolima. Ili da krenemo u pitanja..da li seckate luk na plazma televizoru...

Za 30-ak godina vozackog staza, mozda dvadesetak puta sam koristio tehniku sa kablovima. Uglavnom izbegavam, znajuci koliko losih stvari je u igri. Sami lose krimpovani kablovi, lose kleme, accu sa moguce krivim celijama..redak je samo prosto prazan accu, a dobar.

Racunaru i senzorima, u principu, ne smeta prikljucenje drugog izvora. Mogu da mu smetaju neke prelazne pojave, varnicenja, ali i to je za diskusiju kako.
Ne verujem ni da ke puno zdravo igrati se sa klemama, ili peckati napajanje kablom, "za probu", racunaru treba neko vreme za boot. Ne bi trebalo da smeta, ali, softver je to, moze da se zaglavi..i ispise neke brljive podatke.
Naravno, nije nepopravljivo i nije katastrofalno.

Ako cemo da dokazujemo gluposti "majstora", to ipak nije nivo, nema konstruktivnosti..

POz.