[ boban77sm @ 04.03.2008. 11:19 ] @
Pozdrav

Hocu da kupim automobil. Gledam oglase i nerviram se. Za 1000e ovde mogu da kupim neko smece koje ja staro 20 i vise godina,i da razmisljam da li ce mi upaliti, da li ce mi propasti kocnica ili otpasti tocak.
Pogledam mobile.de i place mi se. Ljudi koji imaju 2000e platu mogu da kupe za te pare 2 odlicna automobila, naravno na zapadu, a mi koji imamo platu 200eura treba da radimo 5 meseci za krs od 25 godina.
Ko je tu lud?
Da li smo mi naterani da budemo glupi, ili smo stvarno glupi? Zar niko u ovoj drzavi nema resenje za ovaj rebus? Zasto nam drzava ne pomogne i pusti uvoz kola, naravno uz striktnu kontrolu sta se uvozi, uz odredjenu carinu i porez i naravno osiguranje i registraciju.
Cinjenica je da mi nemamo para za nova kola sa euro 4 motorom, i za to bi trebalo izaci u susret narodu i ublaziti zakon o uvozu kola. Svi znamo koliko kostaju automobili na zapadu, ali sta nam vredi kad mi to iz nekog glopug razloga ne mozemo da vozimo. Mislim da be trebalo udariti kontru zakonu i sve vise kupovati strana kola i voziti, pa ne znam da li neko moze da oduzme milion automobila, sve dok neko od gospoda iz fotelje ne ucini nesto po tom pitanju......


Hvala svima koji ovo procitaju i kazu sta misle o ovome.
[ Miroslav Jeftić @ 04.03.2008. 11:23 ] @
Ne vredi se nervirati. Ne verujem da će se bilo šta promeniti po tom pitanju, a ovde možemo samo da diskutujemo u prazno.
[ Zarko Silic @ 04.03.2008. 11:35 ] @
Pitanje moze da se formulise i drugacije:

Ako bi se dozvolio uvoz sa Zapada automobilima od 500 E (a ima ih veoma mnogo) tada bi mnogo "nas" kupilo takva vozila koja bi se vozila po nasim ulicama u nasim gradovima.

Da li bi dozvolili da se na ovakav nacin zagadjuje okolina i truje vazduh nasoj deci?

Ja licno, ne bih!

Nadam se da nisam u manjini.

[ Java Beograd @ 04.03.2008. 12:10 ] @
Ma slažem se i ja. Jedino oko čega se lome koplja je sledeća tvoja rečenica:
"... i pusti uvoz kola, naravno uz striktnu kontrolu sta se uvozi ..."

Dakle, šta bi ti, na primer, dozvolio da se uvozi, a šta ne ?
[ LoLive @ 04.03.2008. 13:08 ] @
Citat:
zarsilic:
Ako bi se dozvolio uvoz sa Zapada automobilima od 500 E (a ima ih veoma mnogo) tada bi mnogo "nas" kupilo takva vozila koja bi se vozila po nasim ulicama u nasim gradovima.

Da li bi dozvolili da se na ovakav nacin zagadjuje okolina i truje vazduh nasoj deci?

A da to.... je dobro poznata priča..(naravno za naivne)
Auto koji košta te pare može da se vozi u DE,CH,AUT,FR...sasvim bez problema,registruje,prođe teh.pregled..a gle čuda, kod nas kao zagađuje okolinu i te fore..ma manime priče!!!
Plus kada se pojave priče o očuvanju brenda Zastava-Kragujevac..sve ti bude jasno!!!
Da iza priče o NEliberalizaciji uvoza automobila stoje (da nebude TeorijaZavere) razni MEGA uvoznici(dušebrižnici očuvanja svete prirode) koji dobro odkidaju sa cenama,porezu...sa druge strane,državi je bolje da auto košta 5000eur dadžbine po autu nego 500..
Šta je sa zemljama u okruženju BiH,CG,HR,MK...šta..kao oni su glupi uvoze krševe truju decu...
naravno da onaj ko ima novca 1000-2000eur voziće auto ne stariji od 10god.
I ti auti su dosta bolji i očuvaniji i manje štete okolini nego Yugo-zastava od pre 20godina...a koji košta iste pare.
Ograničenje u uvozu automobila od standarda EURO3 je čist monopol države a ne briga za očuvanje prirode..
Ali kao što reče neko samo možemo da trošimo vreme na to
pozz
[ Miroslav Jeftić @ 04.03.2008. 13:14 ] @
Hm, ipak ima velike razlike između tehničkog pregleda u zemljama koje si spomenuo (gde je to stvarno detaljan pregled) i kod nas, gde nateraš kola na valjkove i to je to. Ako poznaješ "majstora", ne moraš čak ni toliko, potpisaće ti se ako ga častiš rakijicom.
[ vladd @ 04.03.2008. 13:15 ] @
Po meni, trebalo bi dozvoliti sve da se vozi, ali da postoje ozbiljni tehnick pregledi. Pa kao sto vozaci posle 60-e godine moraju cesce na lekarski tako i kola starija od xx godina, srazmerno cesto na pregled.
Mislim da se tada ne bi isplatile jeftinoce od 500€, posto bi redovno odrzavanje, na godisnjem nivou, visestruko prebacilo vajdicu.

Ostatak diskusije, o voznji i REGISTRACIJI vozila sa stranim tablicama smatram infantilnim ocajem, u cilju da se ucari jos neka..negde.. sitna parica.

Poz
[ Zarko Silic @ 04.03.2008. 13:39 ] @
1. Ta auta koja su spomenuta (500E) se ni ne registruju ni ne voze na Zapadu. Ona jedno vreme trunu na autootpadinma i traze „zrtve“ u kupcima. Kao sto vladd rece, odrzavanje i ispunjavanje tehnickih uslovava nije jeftino.
2. U CG se vise ne uvoze krsevi, a inace, zasto bi reper bile bas te „drzave“. Ima i drugih koji ovu problematiku uspesnije resavaju. Ne mora se SVAKO voziti. Postoji i gradski saobracaj.
3. Ozbiljan tehnicki pregled bi trebalo, bez pardona, uvesti i za postojeca vozila (Yugo i sl.). I ne samo to vec i krivicnu odgovornost, ako se ispostavi da je udes posledica tehnicke neispravnosti, osobe koja je dopustila tehnicki pregled. Ovo nije nista revolucionarno. Odavno postuji u mnogim zemljama. Na ovaj nacin bi se izbegle kako, kumovse i komsijske veze, tako i razne varijante korupcije.
4. Tema uopste nije besmislena vec vrlo smislena i vrlo perspektivna samo sto se kod nas neke stvaro ne shvataju na pravilan nacin: ono sto je u svetu logicno kod nas je nelogicno i obrnuto.
[ Dr.sima @ 04.03.2008. 13:52 ] @
Da bi auto na zapadu prosao tehnicki pregled, mora da bude apsolutno (i jos jednom, APSOLUTNO) ispravan (sacuvaj boze da motor duva, a crevo visi iz motora... 99% jugica) ili da je napuklo neko staklo. da su malko truli prgovi, nacet auspuh .... i sl. ... Bilo bi lepo da moze da se uveze auto ali da mora da ispostuje sve tehnicke propise kao i na zapadu. Nesto cisto sumnjam da bi takav auto bio 500 eura. A druga stvar, euro 3 i euro 4 motori treba da placaju (mnogo) manju registraciju nego klasicni i ako je auto stariji od recimo 6,8 ili 10 godina registracija 2 puta godisnje ... itd i sl ...

A ovo sto rade, i do danas, pod izgovorom da cuvaju Zastavu... taj konj je,nazalost, davno umro...
[ boccio @ 04.03.2008. 14:34 ] @
Citat:
zarsilic:
Ako bi se dozvolio uvoz sa Zapada automobilima od 500 E (a ima ih veoma mnogo) tada bi mnogo "nas" kupilo takva vozila koja bi se vozila po nasim ulicama u nasim gradovima.

Da li bi dozvolili da se na ovakav nacin zagadjuje okolina i truje vazduh nasoj deci?

U ovoj izjavi nema grama logike. Nista, hajde da cuvamo vazduh nasoj deci i vozimo i dalje ove silne jugice i golf dvojke, kadet suze i ostalu 20 godina staru limariju...

Kada bi postojao slobodan uvoz, ovaj decko bi mogao za 3-4K evra da kupi neku Corsicu 7-8 godina staru... A ovako, sa ovim divnim zatvorenim trzistem gde se brine o vazduhu koji nasa deca udisu za 3K evra moze da se vozi Golf 2 star 20 godina.

Ja mogu da tvrdim da bi otvaranjem uvoza podmladili vozni park za barem 5 godina.
[ Zarko Silic @ 04.03.2008. 14:48 ] @
Borise ovo sto si napisao je damagogija.
Niko nije spominjao Corse za 4000e vec vozila od 1000 E (prvi post), ali na osnovu ostalih postova se veoma lepo moze zakljuciti kakav stav zastupam.

Citat:
boccio: Ja mogu da tvrdim da bi otvaranjem uvoza podmladili vozni park za barem 5 godina.


Zabluda.
Masa bi navalila upravo na vozila za dzabaka. Jedan mali procenat bi samo racionalno razmisljao. Setimo se samo pocetka 2000te i one kratkotrajne "liberalizacije":
Jedan "normalan" na 100 krseva.
[ Zarko Silic @ 04.03.2008. 14:53 ] @
Citat:
Dr.sima: A ovo sto rade, i do danas, pod izgovorom da cuvaju Zastavu... taj konj je,nazalost, davno umro...


E3 i E4 norma kao minimum kriterijuma za uvoz nije radi cuvanja Zastave.
Deo dazbina odlazi na Zastavin bodigard.
[ cozmo_im @ 04.03.2008. 14:55 ] @
Ja bih dozvolio uvoz svih polovnjaka, ali uz detaljan tehnicki pregled na carini uz detaljnu proveru servisnih knjizica i vlasnistva. Dakle detaljan tehnicki pregled ispravnosti vozila, ako treba svaki sraf da se pregleda. Postoje automobili stari 15 godina koji su na Zapadu u odlicnom stanju, i naravno krsevi.

Ali posto ne postoji drzava (postoji, ali nista ne radi), od toga nece biti nista, jer ce uvek moci mitom i korupcijom da se sredi propustanje svakakvih vozila kroz takav tehnicki pregled. Ako moze na obicnom tehnickom, mocice i na tom... i eto krseva jer svi bi hteli sto jeftinije + dodaju 50e mita i prodje auto...

Zato postoje ogranicenja. Inace bi bio haos.

[ markom @ 04.03.2008. 15:03 ] @
Citat:
Postoje automobili stari 15 godina koji su na Zapadu u odlicnom stanju, i naravno krsevi.


Da ne pričamo o tome da trenutni sistem potpuno sprečava uvoz old timera i ručno rađene kolekcionarske ezoterije...
[ vladd @ 04.03.2008. 15:15 ] @
Mislim da ne sprecava, ali se trazi potvrda od nekog auto udruzenja, saveza...ipak su to druge vrednosti a ne prosta prevozna sredstva.

Kao sto rece zarsilic, masa bi navalila na krseve, za nijansu bolje od onih koje imaju, a skoro duplo jeftinije.

Servisne knjizice su nevazna stvar, ko bi i gde vodio obimnu evidenciju sa istorijatom 10-15 godina, a papir se moze nacrtati..tako da je kontrola neizvodljiva, i relativno nebitna.

Ozbiljan tehnicki pregled bi takodje podmladio vozni park, i pojacao posao otpadima.

Ocigledno je da je pitanje neresivo zakonom, napravile bi se razne besmislice, ako bi se gledao samo sitan neciji interes.

Glavno resenje je podizanje standarda, i valjda cemo se izleciti od histerije stednje....i guranja glave u torbu, po svaki cenu, samo da bi postali ucesnik u saobracaju..

Pa bi i momak iz doticne teme imao veci fond na raspolaganju...

Poz.
[ Joker @ 04.03.2008. 15:17 ] @
@zarsilic
Ček sad nisam dobro razumeo, da li ti želiš da nas (ili mene) ubediš da recimo ovaj BMW za 700€ više zagađuje okolinu od npr. nekog zastavinog vozila od par godina ? Kao i da je bezbednost u vožnji veća u zastavi ?
http://suchen.mobile.de/fahrze...=&lang=de&pageNumber=7
[ Zarko Silic @ 04.03.2008. 15:36 ] @
Opet demagogija.

Neispravno Zastavino vozilo iskljuciti iz saobracaja, a tom BMWu ne dozvoliti uvoz.

Jel dovoljno jasno.

"ja bih dozvolio uvoz svih polovnjaka, ali uz detaljan tehnicki pregled na carini uz detaljnu proveru servisnih knjizica i vlasnistva. Dakle detaljan tehnicki pregled ispravnosti vozila, ako treba svaki sraf da se pregleda. "

Ako bi se ovo moglo sprovesti u delo, kao sto ne moze (kod nas), korigovao bih prvobitni stav.
[ boccio @ 04.03.2008. 15:39 ] @
Citat:
zarsilic: Borise ovo sto si napisao je damagogija.
Niko nije spominjao Corse za 4000e vec vozila od 1000 E (prvi post), ali na osnovu ostalih postova se veoma lepo moze zakljuciti kakav stav zastupam.

Nije demagogija, al nema veze... Jasno mi je koji stav zastupas, ali i dalje smatram da nisi u pravu.

Citat:
zarsilic:
Masa bi navalila upravo na vozila za dzabaka. Jedan mali procenat bi samo racionalno razmisljao. Setimo se samo pocetka 2000te i one kratkotrajne "liberalizacije":
Jedan "normalan" na 100 krseva.

Vrlo moguce. Ali to bi bio prvi talas. Jebiga, kad god se "otvore granice" i pusti pas s lanca, prvo ide talas divljanja... a onda se stvari stabilizuju i dugorocno se vidi boljitak. A to je ono o cemu pricam.

Verujem da si potpuno u pravu kad kazes da bi pohrlila masa da kupuje aute za 500e, jedan za babu, jedan za tetku, strinu, etc :) Ali sve se to vrlo lako regulise rigoroznim tehnickim pregledima, oko kojih se koliko vidim svi ovde slazemo. Ono sto je bitno je da bi najveci deo srednjeg sloja, koji trenutno vozi automobile 5-10 godina stare, cenovnog ranga 4-8K evra imao za klasu bolja i mladja vozila.
[ Joker @ 04.03.2008. 15:46 ] @
Nije jasno :D jer opet nemaš neki razlog zabrane uvoza tog BMW-a. Jer razlog zabrane uvoza nije taj koji ti navodiš (neispravnost vozila, zagađenje itd.). Da je to razlog više od 50% auta koji se trenutno voze po našim putevima bi bila na otpadu.
Jedno od rešenja i za uvoz auta od 500€ i vožnje domaćih krševa je rigorozan tehnički pregled.
[ bakara @ 04.03.2008. 15:47 ] @
Citat:
boccio: Vrlo moguce. Ali to bi bio prvi talas. Jebiga, kad god se "otvore granice" i pusti pas s lanca, prvo ide talas divljanja... a onda se stvari stabilizuju i dugorocno se vidi boljitak. A to je ono o cemu pricam.

Tesko da bi bio samo prvi talas, posto smo tako nesto imali u blizoj istoriji i svi znamo sta se mahom uvozilo...golfovi 2/3, stare astre, escorti...i mislim da vise nisam nista propustio

Ako realno pogledas i od kako je uveden E3 standard stanje i automobili koji sada moraju da uvoze su opet nekako jedva na granici krsa...opet su to stari VW, astre i fordovi za koje se gleda od koje godine ispunjavaju E3 standard i to se mahom uvoze havarisana i vozila sa otpada...
[ Zarko Silic @ 04.03.2008. 15:48 ] @
Citat:
vladd: Glavno resenje je podizanje standarda, i valjda cemo se izleciti od histerije stednje....i guranja glave u torbu, po svaki cenu, samo da bi postali ucesnik u saobracaju..


Tu negde; oko ove recenice sa nazire sustina problema.


Citat:
bakara: Ako realno pogledas i od kako je uveden E3 standard stanje i automobili koji sada moraju da uvoze su opet nekako jedva na granici krsa...opet su to stari VW, astre i fordovi za koje se gleda od koje godine ispunjavaju E3 standard i to se mahom uvoze havarisana i vozila sa otpada...


Uptavo tako.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 04.03.2008. u 17:03 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 04.03.2008. 15:58 ] @
Citat:
Joker: Nije jasno :D jer opet nemaš neki razlog zabrane uvoza tog BMW-a. Jer razlog zabrane uvoza nije taj koji ti navodiš (neispravnost vozila, zagađenje itd.). Da je to razlog više od 50% auta koji se trenutno voze po našim putevima bi bila na otpadu.
Jedno od rešenja i za uvoz auta od 500€ i vožnje domaćih krševa je rigorozan tehnički pregled.


Ti bi kupio tak BMW, a deset hiljada ostalih gradjana bi uvezla krseve. Kako bi uskladili carnske propise?
Jedni bi vazili za tebe, a za ostale drugi?
Uostalom kako na osnovu slike vidis na nije krs?

Citat:
cozmo_im:  Postoje automobili stari 15 godina koji su na Zapadu u odlicnom stanju, i naravno krsevi.


Postoje na Zapadu i kao novi auti od 5 godina, a postoje i krsevi sa istim godistem. Ako je za utehu, nisu cesti.
[ HoT_Steppa @ 04.03.2008. 16:08 ] @
Citat:
Pozdrav

Hocu da kupim automobil. Gledam oglase i nerviram se. Za 1000e ovde mogu da kupim neko smece koje ja staro 20 i vise godina,i da razmisljam da li ce mi upaliti, da li ce mi propasti kocnica ili otpasti tocak..........


I ja hocu da kupim automobil, ali nemam para, i ne nerviram se, kad budem imao, kupicu kola, motor, avion, spejs shatl whatever.
Zasto MISLIS da bi taj auto od 1000 evra kosta i ovde isto? Ako ti ne odgovara, seli se odavde, ako imas biolje. Mi nismo EU, a kako je krenulo verovatno nikada ni necemo biti (daj Boze). Zasto gledas nesto na sta nemas uticaja? Pre nekoliko meseci neko isto tako otvori temu kako se po oglasima vrte stranci za smesne pare i pita kako bi on mogao da to vozi? NIKAKO!!!!!!

Evo ti drugi slucaj, a pozivas se na EU, a i oni bi mogli da kukaju za americke cene kao sto mi kukamo za evropskim.

Korveta u Americi kosta 25000 dolara a u Evropi 45 000 evra?!? I evropska kola su u Americi jeftinija nego u Evropi. I benzin je duplo ( mozda i 3 puta) jeftiniji nego u Evropi. Sto ne kukas nas tim? A u Rusiji je je benzin jos jeftiniji nego u Americi. A u Iraku i Saudisjkoj Arabiji je jos jeftiniji nego u Rusiji, jeftiniji nego pitka voda.

Sto ne kukas nad tim?

Jesmo li mi civilizovan (nisam rekao razvijen) svet? Jesmo. Da li nam je nizak standard i direktna posledica toga zastareo vozni park? Jeste. Zasto moj sat rada ne kosta isto kao u Londonu, Njujorku, Parizu? Zato sto mi nismo, Engleska, Amerika ni Francuska i sto pre to shvatis bice ti lakse da razumes svet oko sebe i ne ponasas se kao naivni i nicim izazvani izrevoltirani LDP-ovac.
[ bakara @ 04.03.2008. 16:16 ] @
Citat:
HoT_Steppa: I ja hocu da kupim automobil, ali nemam para, i ne nerviram se, kad budem imao, kupicu kola, motor, avion, spejs shatl whatever.


Upravo tako...
Ni ne treba da tezimo da kupujemo automobile od 500/1000e vec da tezimo da kupujemo nove


unapred se izvinjavam ako nekome smeta ova poruka.
[ boban77sm @ 04.03.2008. 16:33 ] @


Ima tu lepih odgovora. Samo svi spominju nekakvo zagadjivanje vazduha i da ne treba uvoziti krseve sa zapada koji trunu na njihovcim otpadima. Da li uopste vidite sta se vozi po nasim ulicama. Ako su BMW, AUDI, MERCEDES, FORD, WV stari 10 do 20 godina, koji tamo mogu da se kupe do 1500eura, i koje oni i dan danas voze, krsevi, sta su onda yugo, stojadin, fica peglica, golf 1,2, fordovi, renoi, sitroeni koji su iz 80 godina, a koji se mahom voze po srbiji, kako onda njih nazvati i da li su ti automobili manji zagadjivaci.


Primer
Da li bi pre kupili ford mondeo sa full opremom, 96-97 godina koji kosta 600-1000 eura, ili stojadina ili juga 90-95 godina po istoj ceni

Koji motor manje zagadjuje?
Sta je sigurnije?
Sta je udobnije?
Sta je BOLJE?

[ boccio @ 04.03.2008. 16:46 ] @
Citat:
HoT_Steppa:
Da li nam je nizak standard i direktna posledica toga zastareo vozni park? Jeste.

Nije. Zastareo vozni park nam je direktna posledica zatvorenog trzista i monopolisticke ekonomije. Mi, kao zemlja sa relativno malim GDP-om i kao posledica toga niskim standardom, ne mozemo da imamo veci procenat novih vozila na ulicama - to je tacno, ali mozemo i trebamo da imamo bolji prosek polovnjaka.

I to nema nikakve veze sa cenom vozila u USA i EU, niti sa cenom nafte u UAE.

Monopolizam i zatvoreno trziste zarad licnih interesa su postali zastitni znak Srbije. Totalni je paradoks da mi, gradjani siromasne zemlje sa niskim GDP-om i zivotnim standardom idemo u bogate zemlje sa visokim standardom da kupujemo jeftino.

[ Zarko Silic @ 04.03.2008. 17:20 ] @
Citat:
boccio:  ali mozemo i trebamo da imamo bolji prosek polovnjaka.


To je politika sa kojom su krenuli susedi Madjari i ona je urodila plodom.
Ima tu vise aspekata vezanih za ovo pitanje o kome bi se moglo prodiskutovati na novoj temi.

Citat:
boccio: Monopolizam i zatvoreno trziste zarad licnih interesa su postali zastitni znak Srbije. Totalni je paradoks da mi, gradjani siromasne zemlje sa niskim GDP-om i zivotnim standardom idemo u bogate zemlje sa visokim standardom da kupujemo jeftino.


Ovo je samo prividno paradoks. Ako se dublje zadje u problematiku stize se do sasvim logicnog odgovora.
[ Slobodan Miskovic @ 04.03.2008. 17:48 ] @
U Bugarskoj je vec duze vreme liberalizovano trziste automobila i nigde ne vidjam krseve i automobile od 500-1000e. Ko ne veruje neka dodje malo ovde ;)
[ HoT_Steppa @ 04.03.2008. 19:06 ] @
Citat:
boban77sm: Da li uopste vidite sta se vozi po nasim ulicama. Ako su BMW, AUDI, MERCEDES, FORD, WV stari 10 do 20 godina, koji tamo mogu da se kupe do 1500eura, i koje oni i dan danas voze, krsevi, sta su onda yugo, stojadin, fica peglica, golf 1,2, fordovi, renoi, sitroeni koji su iz 80 godina, a koji se mahom voze po srbiji, kako onda njih nazvati i da li su ti automobili manji zagadjivaci.



Problem je u nejednakom broju vozila svih godista. U vreme "pustanja" preregistracija mahom su se uvozili automobili od 3-6 000 DEM iz 80-ih godina. Onda je nastupila zabrana uvoza ispod 6 godina a kasnije i <euro3 zabrana tako da je doslo do vakuuma odredjenih godista, a ta godista su upravo od 1990-1996. Tih vozila ima najmanje kod nas i zbog tog jednostavnog razloga vecina i dalje "precenjuje" svoje stare krseve jer ne moze da odvoji dovoljno za novije od 1997. Pa se desava da Golf II kosta isto kao i Punto I iz 1997.
Za 3-5 godina ovom politikom ce se resiti i ovaj problem jer vise niko nece gledati automobile ispod 2000. godista koja ce tad moci da se kupe kao sto mogu sad da se kupe 1996-1997. godiste, a ovih godista ima daleko vise, skoro isto kao i onih iz 80-ih.
[ vladd @ 04.03.2008. 19:09 ] @
Liberalizacija uvoza je prazna, kafanska, dokona prica. Situacija u saobracaju nema blage veze sa propisima i "zatvorenim" trzistem, koje u stvari i nije zatvoreno, nego zatvoreno za manijake. Mator vozni park je direktna posledica dve stvari, slaboprogresivnog osiguranja, i losih tehnickih pregleda, kojima se svi hvalimo, hvalili smo se i hvalicemo se...

Vise para bolja kola..i nista vise

Ali, treba svest i kultura da sazru, da dodju na neki nivo, da se predje iz rezima snalazenja i pukog prezivljavanja (vezbano bar 15 god), i da se krene u "otvoreno" trziste, ali ne kola ili bele tehnike, nego svega, i rada i strucnosti....

Ko misli da je "propis" kriv sto par hiljada mahera mahinatora ne moze bolje da posluje sa polovnim kolima (inace je taj biznis davno prebacio maksimum, i krece nizbrdo), i siri dreku i dize cene realnom otpadu(G3 za 3k€ a realna vrednost 50€), neka pogleda realno liberalno trziste motorcikala.

Ko ima para pegla sta valja, a masa i dalje gura otpad. Da nije "kineza"(podrazumevam Tajvan, Koreje...) prosek bi bio jos gori.
Ali vozaci limuzincina(ili produzetaka licnosti) i dalje radije merkaju "samo" 20 god starog BMW-a nego novu Daciu.

Manite se, da se ponovim, kafanske price o "propisima"...

Poz.
[ Miroslav Jeftić @ 04.03.2008. 19:41 ] @
Citat:
boban77sm: Primer
Da li bi pre kupili ford mondeo sa full opremom, 96-97 godina koji kosta 600-1000 eura, ili stojadina ili juga 90-95 godina po istoj ceni

Koji motor manje zagadjuje?
Sta je sigurnije?
Sta je udobnije?
Sta je BOLJE?


Ako je taj Mondeo u iole normalnom stanju (tipa nije prešao >400 000km), neće biti ni blizu 600€ u Nemačkoj. Inače bih sa uživanjem isključio sve domaće krševe iz saobraćaja. Zašto bi morao svako da vozi kola, neka ide peške ili gradskim autobusom.
[ HoT_Steppa @ 04.03.2008. 19:42 ] @
Upravo tako. Ko je iole kreditno sposoban moze za do 1000 evra ucesca i mesecne rate od oko 100 evra bira 10-ak solidnih automobila koji mogu da zadovolje 95 % populacije za voznim potrebama.
[ audi80 1.8i @ 04.03.2008. 20:01 ] @
Sto se uvezlo, uvezlo se..........

Ne daju zbog starosti vozila, drzava zeli da se ovaj krs sto se vozi po nasim cestama nestane, pa da se samo voze koji zadovoljavaju bar euro 3 (to ce biti kao ti najstariji), jer vec sada neki najnoviji motori Opela zadovoljavaju Euro 5, a najnoviji Audijev V12 TDI sto se vec sada ugraduje zadovoljava i Euro 6 ispuh, koji stupa na snagu u Evropi 2014god.
Svjedoci smo sta se desava sa klimom, pa su odmah udarili po autoindustriji, ogranicili na min 140g ugljih-mon zagadenja novim autima.

Iako ja licno smatram da su ta starija auta vani vecina njih bolje odrzavana od ovih nasih, samo kad sam vidio u Svedskoj kako se vrsi tehnicki pregled (a nema sanse podmiti ga), pa cak spicastim cekic zabijaju u pod odozdo, pa i autima cim prode 3god starosti, a da jedan tocak ne koci nema sanse proci dok se kvar ne otkloni, a u nas boze sacuvaj......

Tko od nas ne bi htio uvesti dobro ocuvano auto za 2500eura, ali ne mozemo.
[ HoT_Steppa @ 04.03.2008. 20:11 ] @
Citat:
audi80 1.8i
Svjedoci smo sta se desava sa klimom, pa su odmah udarili po autoindustriji, ogranicili na min 140g ugljih-mon zagadenja novim autima.
.


Ono sto se desava sa klimom nema ama bas nikave veze sa zagadjivanjem koje dolazi od motora automobila. To su proturili zagovornici Novog svetskog poretka kao odlican nacin za nametanje CO2 taksi na bukvalno sam zivot. Svako ko se iole razume u tematiku ZNA da je promena klime NORMALNA pojava u prirodi, a jedini krivac za to je Sunce, na koje jelte ne mozemo da uticemo.
[ vladd @ 04.03.2008. 20:19 ] @
A zasto za 2500 evra??? Kada bi ti neko stavio noz pod grlo, dao bi malo vise, da sacuvas glavu, zar ne?

A ovako bi rado glavu u torbu (od 2500€), a pri tome a se ne kupuju nove gume(ne mislim na tebe ili pojedince, nego u vecini), da se ne pregledaju kocnice, da se ne pregleda upravljacki sistem...ne samo "krajevi spona"..

Sto se uvezlo, neka je, pomoglo je, koristilo, ali, osim sto se sve vise zapustaju vozila, sve vise se gine .."presao na drugu stranu"...iz nepoznatih razloga...verovatno neprilagodjena brzina..vise kao opravdanje "o pokojniku sve najbolje"

Nikakva specijalna brzina, vec gume, trap, nepoznavanje krsa koji se uvija u krivini, nikada pregledani, nedaj boze promenjeni amortizeri...

I svaki dan u novinama, danas troje-cetvoro(skrenuli..i ne vredi ni prica ni usteda, ni konfor ni mala potrosnja...za njih...)...pa koliko tada kosta tada doticni krs, zelja za prevozom...???? Par hiljada kojecega, plus pokoja glava..

I prosek od troje dnevno, za proslu godinu...bilo je i u luksuznim kolima, ali cista preterana brzina, veca nego sto put i vozac mogu da podnesu, ali 99% je druga prica...sve dobri polovnjaci, 90% imaju kvalifikaciju da se dobro prodaju i imaju jeftine delove (kakve veze ima..kada se ne menjaju, valjda zbog iznudice).

To je neumoljiva statistika, koju pratim, ne bih mozda shvatio neku zakonitost, i na sta sve da obracam paznju kada mi ide u susret...ne samo u mojoj traci...

Poz
[ vladd @ 04.03.2008. 20:25 ] @
Nekako se ustalilo pravilo, a vi me ispravite ako gresim, licni je zakljucak.

Ko trazi ekstremno jeftino vozilo(cak i ne bas za 300€), za recimo 1000-1500€, pa i 2000 evra, u startu mu ne pada na pamet da ulaze nesto ili menja neke delove. Ne samo u prvim danima, nego uopste...dok ne otpadnu..
Moj utisak.

Predvidja jos max 150-200€ troskova godisnje, bez goriva, za ulog...pa koji to tenk moze da izdrzi, mesecni trosak od 15€ za odrzavanje..

Poz.
[ audi80 1.8i @ 04.03.2008. 20:26 ] @
To je druga tema van nasih granica, to je za naucnike te struke, ali poznato je svima da zagadivanje unistava atmosferski sloj stvarajuci ozonske rupe i sve vece zagrijavanje planete, a posljedice topljenje na S. Polu itd. Nisu to samo auta naravno, vec i ostali zagadivaci.

Kad su Svedski naucnici izracunali, da se u jednom mjesecu u Evropi ispusti milijoni tona ugljih-mon VISE (u zemljama u kojima je obavezna upaljena svjetla na vozilama za vrijeme dana), u odnosu da nisu upaljena.Zato Austrija ukinula obavezna svjetla po danu, jer to to porazavajuca cinjenica po ekologiju.
[ HoT_Steppa @ 04.03.2008. 20:36 ] @
Svako ko iole misli o bezbednosti pa makar i u tim grobovima od po 20 godina (koji i sam imam) ako revnosno odrzava auto, morao je do sada makar jos punu cenu vozila da ulozi u odrzavanje istog. 1500 (pocetno ulaganje kupovina) +1500 (odrzavanje, menjanje svega sto je za menjanje) evra za 20 godina star, ili 3000+1000 evra za 10 godina star ili 6000+500-800 za 6-7 godina star, ili nov auto od 8000>+ 50-100 evra godinje redovan servis.
[ HoT_Steppa @ 04.03.2008. 20:38 ] @
Citat:
audi80 1.8i: To je druga tema van nasih granica, to je za naucnike te struke, ali poznato je svima da zagadivanje unistava atmosferski sloj stvarajuci ozonske rupe i sve vece zagrijavanje planete, a posljedice topljenje na S. Polu itd. Nisu to samo auta naravno, vec i ostali zagadivaci.


Ja ti opet kazem da te dve stvari nisu povezane. Unistavanje ozona moze da poveca samo procenat radijacije koji dolazi od Sunca a ne i otopljavanje sa S. pola.
[ Zarko Silic @ 04.03.2008. 20:40 ] @
Manje vise za ozonske rupe.
Postoje akutni problemi izrazeni narocito u gradovima. Na pojedinim mestima prozori se vec 5 godina ne otvaraju. Nesto ranije BG, a danas i ostali gradovi su nemoguci za zivot. Spominje se Pancevo, a nista bolje nije ni u NS. To nije posledica erupcija na Suncu.

Mora se malo povesti racuna i o tome.
[ audi80 1.8i @ 04.03.2008. 20:45 ] @
Pa normalno te uopce nisi ni trebao pisati, auto koji se vozi treba i odrzavati, samo neki manje traze para a neki vise,Npr u mene zupcasti i ostala 2 remena sve s rukama i dijelovima 50eura, a za pasata 2000god Tdi 700eura, tko nece nek se ne vozi.

Ne moras ti to meni objasnjavati da li je povezano ili nije, ali oni na TV naucnici kazu da jeste, i uvijek se to vrti i na vijestima itd, zasto bi onda vozila koja manje zagadivaju placali manji porez drzavi, u odnosu na one sto vise zagadivaju i vise placaju porez.

[ Miroslav Jeftić @ 04.03.2008. 21:52 ] @
Citat:
vladd: Nekako se ustalilo pravilo, a vi me ispravite ako gresim, licni je zakljucak.

Ko trazi ekstremno jeftino vozilo(cak i ne bas za 300€), za recimo 1000-1500€, pa i 2000 evra, u startu mu ne pada na pamet da ulaze nesto ili menja neke delove. Ne samo u prvim danima, nego uopste...dok ne otpadnu..
Moj utisak.


Naravno. Isto bi važilo verovatno i za one s novim automobilima, samo oni moraju da servisiraju da ne izgube garanciju. :D Ali ti sa 2-2500€ su "najsimpatičniji", istresli su sve do zadnjeg dinara za svog ljubimca iz snova i ostalo im je taman toliko da sipaju malo goriva, a o ostalim stvarima nema ni govora. Koliko sam samo puta čuo ono "ne treba menjati deo, može još".
[ milosh.r41 @ 04.03.2008. 23:21 ] @
Eh, slicna se tema povela ranije na ES - u, pa se u okviru nje malo pisalo o tom problemu, malo vise o Zastavi, a najvise o "Beogradizaciji", elem stvar je u tome da koliko god mi o tome pisali, situacija se najverovatnije nece promeniti. Najveci problem je sto nam je standard ovakav kakav jeste pa moramo da pisemo o ovakvim problemima ili bar ovakvim ciframa, ali taj problem nije tema naseg pisanija, vec uvoz polovnjaka. Ja mislim da bi trebalo smanjiti kriterijum za uvoz vozila i da to ne bi lose uticalo na prosek starosti vozila na nasim ulicama, jer od ovoga stariji ne moze da bude (postujem i druga misljenja). Sto se popravki tice mislim da ljudi za ono "malo" novca koji skrpace za auto gledaju da kupe sto bolje i novije vozilo i pri tome ne razmisljaju da je ono ipak polovno i da je podlozno kvarovima, ali ne moze im se zameriti, na kraju samo oni snose posledice za svoje postupke (kupovine). E vladd nemoj ponovo da me brises...he he he...aj.
[ HoT_Steppa @ 04.03.2008. 23:31 ] @
Citat:
audi80 1.8i:
Ne moras ti to meni objasnjavati da li je povezano ili nije, ali oni na TV naucnici kazu da jeste, i uvijek se to vrti i na vijestima itd, zasto bi onda vozila koja manje zagadivaju placali manji porez drzavi, u odnosu na one sto vise zagadivaju i vise placaju porez.


prijatelju, ne veruj svemu sto vidis u cujes na TV-u, pola od toga nije istina.

Istoriju pisu pobednici.
Reklamiraju se ne kvalitetne stvari, nego one ciji proizvodjaci imaju para.
Plasira se istina koja je u interesu onih koji je plasiraju, a ne nas.
[ vladd @ 05.03.2008. 00:17 ] @
Automobili cine 20% (nepunih) zagadjivaca i destruktora ozona. Bila je i vika na sprejeve, ukinuse stetne, a rupe sve vece.
Tako da je malo besmisleno da mi davimo o ozonu. Kao korisnici.

Marketing auto industrije je ugrabio priliku, da ozivi preskupe tone lima i ubrza zamenu istih. Svakih par godina nov "standard"..

Jedina dobra stvar je bezbednost, ali teski i slabi pomaci su u tom smeru.

Poz.

[ HoT_Steppa @ 05.03.2008. 07:13 ] @
Bezbednost je jedina bitna stvar ( i potrosnja) koja bi trebala da se gleda na novom automobilu, performanse su odavno prevazisle zakone bezbednosti i realne situacije u voznji. Podizanje standarda voznje je nesto sto bih ja nazvao novim auto snobiznom. Odjednom ne mozemo vise da zivimo bez centralne brave, klima uredjaja, serva, ksenonskih farova, itd itd lista je predugacka, a sluzi samo da uveca i ovako visoku cenu novog vozila i cenu odrzavanja, jer sto vise dodatne opreme auto ima, veca je mogucnost da nesto krene da se kvari, a pocece da se kvari kad-tad. Zasto ne kupiti osnovni klot model bez ikakve dodatne opreme? Necu stici iz tacke A u tacku B?
Jos jedan razlog zasto ljudi i dalje voze krseve od 20 i vise godina ( i novija domaca vozila) je jer su vrlo jednostavni za popravku, i do sada ih je svaki majstor naucio da rastavi i opet sklopi, bez obzira na marku. Uvodjenjem elektronike, a zeljom za novijim kolima, ljudi su cutke prihvatili i dosta visu cenu odrzavanja vozila.
Polako, ali sigurno, auto pocinje za odrzavanje da trazi vise od jednog deteta, ne racunajuci benzin, a u daljoj buducnosti ce traziti jos i vise. Nasu zavisnost od tehnologije i novih kola, ljudi preskupo naplacuju.
[ Miroslav Jeftić @ 05.03.2008. 07:21 ] @
Niko nije prisiljen da kupuje velike modele i naručuje ceo spisak dodatne opreme. Još uvek postoje solidni automobili za manje od 10.000€. E sad, što bi svako radije da sedi u novom Golfu nego novom Atosu ili Aveu, to je druga priča.
[ Zarko Silic @ 05.03.2008. 10:02 ] @
Prica ne pije vodu.
Prosle godine je autocentar *** uvezao jedan kontigent VW POLO base (onako klot bez icega) po ceni od 8000 Eura.
Niko ni da ih pogleda. Jedva je prodao i izjavio da takvu glupost vise nece uraditi.
Ljudi su se razmazili. Traze kucne ljubimce, a ne prevozenje od tacke A do tacke B.

[Ovu poruku je menjao momsab dana 05.03.2008. u 15:07 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 05.03.2008. 10:39 ] @
Sve mi se cini da je hteo mLogo da se ugradi. Pogledaj kako se prodaju Pande, Puntici i Seicento, idu k'o alva, ima ih sve vise a svi su gotov bez opreme.
[ vladd @ 05.03.2008. 10:44 ] @
Pa to je suptilniji deo price. Neizivljenost, i ostaci gladi. Nekada se govorilo "iz opanke u cipele", a savremenu verziju nisam cuo, ali ponasanje se nastavlja.

Gledam po sebi. Imam dva nacina da kupim auto. Ili da kupim nekog mikroba (jedino je zaista klima obavezna), ili da ispunim neku(realniju) zelju iz mladosti. I u slucaju br2 me ne zanima ni servis ni potrosnja, niti cu da vozim desetine hiljada km.

A smesi mi se Polo, kao verovatno resenje, ako uopste bude bilo nekog napretka, ne kupuju mi se kola pred krizna vremena..

Poz
[ Zarko Silic @ 05.03.2008. 10:45 ] @
Postoji jedna grupa ljudi, veoma mala, koja ucestvuje na forumima.
Postiji jedna grupa ljudi, nesto veca ali jos uvek veoma mala, koja cita forume.
I postoji ogromna grupa ljudi (masa) koja nikad nije cula ni za NET a kamoli za forum.

E, ta masa je bas ona zbog koje i postoje uvozne “restrikcije”. Normalan ljudski um nije sposoban da shvati sta bi sve neko mogao da uveze ako bi se maximalno liberalizovalo.

Kada bih bio u poziciji da o ovome odlucujem, povecao bih donji limit na E4 normu i ogranicio godiste kao i broj prdjenih km (tehnicki je izvodljivo), a smanjio ukupne dazbine sa 40 na 20%.

Krajnji kupac bi u krajnjem iznosu bio isti i ne bi bio „ostecen“. Ni drzava ne bi bila mnogo zakinuta jer bi osnovica bila veca te bi iznos u apsolutnoj vrednosti bio samo nesto manji.
Jedino ko bi bio uslovno receno ostecen je Zapad sa svojim polovnjacima.


Citat:
HoT_Steppa: Sve mi se cini da je hteo mLogo da se ugradi. Pogledaj kako se prodaju Pande, Puntici i Seicento, idu k'o alva, ima ih sve vise a svi su gotov bez opreme.


Ili to, ili kupci VW-a traze vise. Verovatnije ovo drugo.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.03.2008. u 12:00 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 05.03.2008. 10:51 ] @
Citat:
vladd:Gledam po sebi. Imam dva nacina da kupim auto. Ili da kupim nekog mikroba (jedino je zaista klima obavezna), ili da ispunim neku(realniju) zelju iz mladosti. I u slucaju br2 me ne zanima ni servis ni potrosnja, niti cu da vozim desetine hiljada km.


Isti slucaj, a verovano ne i usamljen.


Citat:
vladd:  ne kupuju mi se kola pred krizna vremena..


U Srbiji je uvek predkrizno vreme pa ovo i nije nekakav argument.


[ vladd @ 05.03.2008. 11:04 ] @
Ko je spominjao SRBIJU...krizna vremena i kupovna kola su LICNA stvar....

Poz.
[ zepp @ 05.03.2008. 22:30 ] @
Citat:
Sto se uvezlo, neka je, pomoglo je, koristilo, ali, osim sto se sve vise zapustaju vozila, sve vise se gine .."presao na drugu stranu"...iz nepoznatih razloga...verovatno neprilagodjena brzina..vise kao opravdanje "o pokojniku sve najbolje"

Nikakva specijalna brzina, vec gume, trap, nepoznavanje krsa koji se uvija u krivini, nikada pregledani, nedaj boze promenjeni amortizeri...



Sa ovime se ne bih bas slozio, iako mislim da si u pravu u svemu ostalom na ovoj temi.
Licno, 3 godine sam vozio Yuga kog sam platio 550 evra, od svoje tinejdzerske ustedjevine, roditelji su uletali za popravke - oko 350 evra za taj period -
Amortizeri su u zadnjoj godini bili takvi da je auto na levoj strani skakao od zemlje, a na desnoj bio ''zakucan'' u zemlju. Menjac je krcao, sem u leru, a volan je zapinjao. Da ne duzim sa straobalnim spiskom.
Takvim autom sam presao oko 70k km u gradu, i jedno 1000 km po unutrasnjosti. Isao je cesto oko 100,110. Nikad ga nisam ni ogrebao, niti imao bilo kakvu saobracajku, tek po neko jace kocenje, po pravilu u centru grada u spicu :) Zimi vozio sa celavim gumama - 1 prokliavanje, na svu srecu bez posledica.
U takvom stanju me je zaustavio pandur i poslao na vanredni teh.pregled, koji sam prosao -legalno- zato jer sam imao dobre kocnice!! Auto se raspadao, ali je imao zategnutu rucnu i nove paknove.

Hocu da kazem, ne postoji ta tehnicka ispravnost, koja moze da nadoknadi budalu za volanom. ''Presao na drugu stranu'', '' neprilagodjena brzina ''...Mislim da su takvi novinski izvestaji obicno vezani za malo bolje automobile.
[ vladd @ 05.03.2008. 23:09 ] @
To sto si napisao vise je za brisanje, ako ne lazes, predpostavljam. To sto si preziveo, srecno, ali mi zabrinjava sto jos uvek insistiras na ucescu saobracaju.

A da li se SLAZES, to je tek veselo, lakomisleno zakljucivanje, kao i ceo post, citaj novine, raspitaj se malo...

Ovo su jak blagi izrazi, prema opasnosti koju predstavljas, pa se pride i hvalis..

Ti si hodajuci krajputas..
[ Zarko Silic @ 05.03.2008. 23:24 ] @
hm, hm,
a jos buduci akademski gradjanin?

Nije bas pohvalno.
[ zepp @ 06.03.2008. 00:13 ] @
Ne vozim ga vise.
Ima takvih, a i mnogo gorih krseva u saobracaju... Trabanti. Yugici stari po +20 godina.. Zar je to novost? Zar ocekujete da Trabant ima dobre amortizere? Pa pitanje je gde i kako ih nabavljaju, ako uopste postoje za trabanta :)
Zivim tako, da u toku dana jednostavno moram da predjem po gradu bar 50 km dnevno, i to sve u zadnje, recimo 4 godine, i po mom iskustvu, vecu opasnost za saobracaj predstavljaju do jaja kola sa zatamnjenim staklima - generalizujem - nego krsevi koji se krecu ''bakicom'' i zentaju se od pandura. Jos ako frishke vozac - tatin sin - dovati novu mecku, prevrtanje je sve izvesnije. 2 takva slucaja sam svojim ocima video, i to oba ispred mog fakulteta, u Karnegijevoj, dakle, cist centar grada.

Naravno, iz ovog ne proizilazi da treba zabraniti uvoz/voznju novih automobila :)
[ vladd @ 06.03.2008. 09:35 ] @
Da li su mladi naslednici biznismena najveca opasnost ili ne, nije tema. Pri tome su, procentualno, u zanemarljivom broju. I veoma retko su u crnim hronikama.

I o krsevima je izgradjen stav. Ako neko nije u stanju da bude odgovoran, i promeni prioritete, tada slede zakoni, da dovaspitaju slucaj..

Sta tu ima da se diskutuje.

Poz.
[ pantic68 @ 06.03.2008. 12:00 ] @
Rastegli ste temu sa vrlo jednostavnim odgovorom. Auto godinu dana star a smrskan, cesto dovucen na sleperici, kakvih mi je dosta proslo kroz radnju, nije manji krsh od nekog 10 godina starog. U vecini zapadnih zemalja dozvoljeno je uvesti bilo sta a na ulicu moze samo ono sto prodje rigorozan tehnicki.
Razlog za zabranu uvoza starijih modela je taj sto bi masa ljudi pohrlila da ih kupi pa bi se time ozbiljna suma odlila iz drzave a vlasti imaju neke druge planove u vezi naseg novca.
[ Zarko Silic @ 06.03.2008. 13:25 ] @
Citat:
pantic68:  Auto godinu dana star a smrskan, cesto dovucen na sleperici, kakvih mi je dosta proslo kroz radnju, nije manji krsh od nekog 10 godina starog.


Zavisi ko ga sastavlja?

Citat:
pantic68:  U vecini zapadnih zemalja dozvoljeno je uvesti bilo sta a na ulicu moze samo ono sto prodje rigorozan tehnicki.


Samo delimicno tacno.

Citat:
pantic68: Razlog za zabranu uvoza starijih modela je taj sto bi masa ljudi pohrlila da ih kupi pa bi se time ozbiljna suma odlila iz drzave a vlasti imaju neke druge planove u vezi naseg novca.


Mislis ono: cije su nase pare?
[ Tehnoman @ 06.03.2008. 14:04 ] @
Citat:
pantic68: Rastegli ste temu sa vrlo jednostavnim odgovorom...


Apsolutno se slazem.

Odgovor je sadrzan u naslovu teme, tj. pitanju: "Zasto nam neko brani da vozimo i registrujemo strana kola ???"

Odgovor: Zato jer su strana!!!
Strano vozilo moze na nasoj teritoriji da vozi SAMO stranac. Strano vozilo ne moze
da se registruje kod nas jer je strano tj. registrovano u drugoj zemlji. Sta je tu nejasno?
Vozilo moze da se odjavi u stranoj zemlji i da se uveze, prema vazecem zakonu, u nasu zemlju i
tek potom registruje. To je procedura u svim zemljama.
[ StORM48 @ 06.03.2008. 21:47 ] @
...osim ukoliko si rezident Vanuatu Republike...
Za njih ne važe ovozemaljski zakoni.

Pozdrav
[ pctel @ 06.03.2008. 23:42 ] @
Citat:
zarsilic: Mislis ono: cije su nase pare?

Zamisli drzavu kao jednu staklenu teglu dopola napunjenu parama. Zamisli da se pare malo uzimaju iz tegle, malo u nju vracaju, a malo muljaju po samoj tegli. Tada zamisli sta se desava ako se u teglu dodaje mnogo manje novca nego sto se iz nje uzima. Cinjenicu cija je koja novcanica u tegli mozes potpuno zanemariti - jasno ti je da ce posle konacno mnogo vremena tegla ostati potpuno prazna!

E, upravo to se nama desava, toga su svesni ovi koji donose zakone. U idealnom slucaju, oni bi trebali zabranili da se pare uzimaju iz tegle. Ipak, nisu oni svemoguci - mogu da donose samo takve zakone koji su u skladu sa zakonima EU, tako da mogu zabraniti uzimanje novca za nesto sto zagadjuje. Sada je to EURO3, za koji mesec ce biti EURO4, zabranjen je uvoz koriscenih kompjutera, zabranjeno je skoro sve sto se moze zabraniti. To je jedan odgovor na pitanje iz naslova.

Drugi odgovor - ne znam kako je u drugim gradovima, ali ako pogledate Beograd, jasno vam je da u situaciji kakva je sada fali 3 mosta i 20.000 parking mesta da bi saobracaj mogao normalno funkcionisati. Za to para nema. Bez mostova, vozi se brzinom od 10km/h, a ceste su situacije kada se ni ne vozi vec stojite na ukljucenju na most i ne mozete ni napred ni nazad. Bez dodatnih 20.000 parking mesta, svedoci smo da parkirani automobili zauzimaju citave saobracajne trake, ometaju kretanje pesaka trotoarom, u poslednje vreme sve cesce nailazim na raskrsnice u kojima su parkirani automobili !!! Sa putevima nije nesto bolje - Ibarska magistrala trpi 3x veci saobracaj od onog za koji je predvidjena, slicna je situacija i sa drugim saobracajnicama. Treba izgraditi jos toliko kilometara puteva koliko ih u Srbiji ima. A to kosta. Ima puteva koji nisu preoptereceni, ali su rupa do rupe. Ocigledno je da taksa koju pri registraciji placamo za odrzavanje puteva nije ni blizu dovoljna da se isti adekvatno odrzavaju. Bilo kako bilo, para nema. Zakonski se ne moze ljudima zabraniti da voze auto i ostecuju puteve, ali se neki mogu legalnim sredstvima spreciti da voze auto, opet se izvlaci kec iz rukava - ekologija. Niko ne moze da vam direktno zabrani da kupite i vozite auto i tako ostecujete puteve, ali moze ako nemate para za auto koji ispunjava ekoloske standarde.
[ kuntalo @ 07.03.2008. 14:55 ] @
Citat:
zarsilic:

Ne mora se SVAKO voziti


Da, kada mogućnosti to nalažu. Siguran sam da bi velika većina stanovništva doprinela očuvanju eko- sistema i svog kućnog budžeta da mogu iskoristiti jednu liniju gradskog saobraćajnog preduzeća ili beovoza za prevoz do/od radnog mesta. Nažalost, samo onaj ko ne zna kako izgleda "presedanje" (često i više nego jednom) može ovako nešto izjaviti, i to u finansijskom kontekstu. Čista diskriminacija.

Citat:
pctel

Drugi odgovor - ne znam kako je u drugim gradovima, ali ako pogledate Beograd, jasno vam je da u situaciji kakva je sada fali 3 mosta i 20.000 parking mesta da bi saobracaj mogao normalno funkcionisati. Za to para nema.

Treba izgraditi jos toliko kilometara puteva koliko ih u Srbiji ima. A to kosta.

Ima puteva koji nisu preoptereceni, ali su rupa do rupe. Ocigledno je da taksa koju pri registraciji placamo za odrzavanje puteva nije ni blizu dovoljna da se isti adekvatno odrzavaju. Bilo kako bilo, para nema.


Kako si Ti naivan...
[ boccio @ 07.03.2008. 15:03 ] @
Citat:
pctel:
Drugi odgovor - ne znam kako je u drugim gradovima, ali ako pogledate Beograd, jasno vam je da u situaciji kakva je sada fali 3 mosta i 20.000 parking mesta da bi saobracaj mogao normalno funkcionisati. Za to para nema.

Nema? Can ni investicija za to? Nista? Ja licno video petogodisnji urbanisticki plan iz neke '98, '99 gde su svi ti novi fensi mostovi ucrtani... Ali nekako mislim da je tad (a i sad) nekog zesce boleo k**** da se smara oko toga... Beogradu ne fale mostovi od juce, vec poslednjih 15 godina. Novac je tu, nazalost, poslednji na listi uzroka zbog cega je tako. Obilaznica oko Beograda (ostruznicka) se gradi vec XX godina... Neki dokoni novinari su se gadno sprdali sa tim, izracunali su kako se ta obilaznica gradi brzinom od pola metra dnevno :)

Citat:
pctel:
Treba izgraditi jos toliko kilometara puteva koliko ih u Srbiji ima. A to kosta. Ima puteva koji nisu preoptereceni, ali su rupa do rupe. Ocigledno je da taksa koju pri registraciji placamo za odrzavanje puteva nije ni blizu dovoljna da se isti adekvatno odrzavaju. Bilo kako bilo, para nema.

Bullshit. Putarine su nam medju najskupljima u Evropi, a kvalitet puteva medju najlosijim. I ti pricas da je resenje situacije poskupeti putarinu? Dzizs... Mislim da je ovo zapravo odgovor na tvoje pitanje zasto putevi nisu adekvatno odrzavani:
http://www.youtube.com/watch?v=R0NFXBgjzbs

Kroz celu Grcku prodjoh sa 8E putarine, a za srbiju ni 15E nije dovoljno? Da ne pricam o razlici u kvalitetu autoputeva.

Citat:
pctel:
Zakonski se ne moze ljudima zabraniti da voze auto i ostecuju puteve, ali se neki mogu legalnim sredstvima spreciti da voze auto, opet se izvlaci kec iz rukava - ekologija. Niko ne moze da vam direktno zabrani da kupite i vozite auto i tako ostecujete puteve, ali moze ako nemate para za auto koji ispunjava ekoloske standarde.

Ekoloski standardi i ostecenje puteva? Wtf? U civilizovanim zemljama se problem opterecenog saobracaja (pogotovo tokom rush hour-ova) resava na dosta suptilnije nacine... Npr. registarskim tablicama (jeftinija registracija za za vozila koja pristaju da voze samo uvece/vikendom), zabranom parkiranja u downtown area gde su uska grla, etc etc, da ne smaram sad.

Bottom line, mislim da se zesce mesaju loncici... problem uvoza polovnjaka i problem saobracaja u Beogradu nemaju puno dodirnih tacaka.


//sugestija modovima: splittujte ovu temu...
[ momsab @ 07.03.2008. 16:09 ] @
Ljudi, drzite se teme, mantie se putarina, saobracaja i slicno
ustvari, vec je odgovoreno na pitanje, moze tema i da se zakljuca sto se mene tice
[ Audi100cc @ 07.03.2008. 16:13 ] @
Treba dozvoliti uvoz automobila do 15 godina starosti , ja vozim auto staro 23 godine , i slabo koje auto dosta mladje nije mu ni za primirisati , narod je na ivici ekonomske bede , a ova manjina lovatora i tatini sinova sto brane novija auta i navodno stite covekovu okolinu nek ne lupa.
Naravno da auta moraju biti tehnicki ispravna , skoro sam dosao iz Austrije i tamo sam video "svabe" kokao se vozikaju sa istim autom koji i ja vozim , audi 100 cc , zastavu treba totalno RESTAURISATI platiti nase strucnjake iz "trulog" zapada da dodju iz mercedesa,bmw,vw ... i.t.d i da nam dizajniraju i naprave novo auto a ne ove kantice na putu sto nas narod siromasni mora da vozi ,ali s obzirom na cene goriva koje su No1 na zemaljskoj kugli i to ce predstavljati problem ,ali za mali procenat ljudi nece ... mada se i vi iz tog procenta cesete zbog poskupljenja.....


Pozdrav svima!
[ boccio @ 07.03.2008. 16:32 ] @
Citat:
Audi100cc:zastavu treba totalno RESTAURISATI platiti nase strucnjake iz "trulog" zapada da dodju iz mercedesa,bmw,vw ... i.t.d i da nam dizajniraju i naprave novo auto

:)))))
[ bakara @ 07.03.2008. 20:18 ] @
OK, sve smo vec apsolvirali pa da se ne ponavljamo

Lock, moze?