[ vladagrujic @ 04.03.2008. 19:51 ] @
Zdravo, Imam problem na autu Mitsubishi Galant 1.8 TDS iz 1991 godine. Naime, juče mi je pukao klinasi kaiš, koji pogoni altenator i servo na autu. Pošto sam bio par stotina metara daleko od kuće, dovezao sam auto u takvom stanju. Zaboravio sam da napomenem da taj kaiš obezbeđuje i vakum za servo kočnice preko neke vrste pumpe. Ta pumpa dobija pogon sa altenatora (osovine rotora). To ne bi bilo strašno, da prilikom izlaska iz kola nisam ustanovio curenje ulja iz te male vakum pumpe. Ispostavilo se da je to ulje za podmazivanje motora. Preko cevi, dotična pumpa je vezana i sa karterom i filterom ulja. Predpostavljam da ulje u toj pumpi služi za podmazivanje. Za to kratko vreme izbačeno je oko pola litra motornog ulja. Na kraju, kada sam zamenio kaiš i upalio motor, curenje je prestalo. Od tada sam prešao oko 200km i dotična pumpica je potpuno suva. Znam da dizelima sa turbinom treba drugi način za pogon serva kočnica, u odnosu na benzince i dizele bez turbine. Kod mene je to, predpostavljam, rešeno uz pomoć te vakum pumpe. I ako za sada nemam nikakvih posledica od curenja ulja, kopka me zašto je do toga došlo. Takođe me interesuje odakle pogon na tom motoru dobija i pumpa za vodu (sa zupčastog ili ovog klinastog kaiša)? Pozdrav i unapred hvala na odgovorima. |