[ kamicak @ 05.03.2008. 13:08 ] @
Jel može neko da napiše koji su najjeftiniji modeli automobila sa Euro3 motorom tj koji se mogu uvesti, mislim na cene na zapadu. Hvala unapred Pozdrav |
[ kamicak @ 05.03.2008. 13:08 ] @
[ HoT_Steppa @ 05.03.2008. 13:33 ] @
Pa najmanji. Panda, Seicento, Punto, Matiz (Spark), Atos, Saxo, Ka, Fiesta, Getz, Picanto, Micra, Clio, Twingo, Ibiza, Fabia, Swift, Polo.
Moraju da imaju prvu registraciju u EU posle 1.1.2001. [ kamicak @ 05.03.2008. 20:25 ] @
Malo sam neupućen,
zar nije uslov samo da je motor Euro3, zašto mora da bude registrovan od 2001? Pozdrav [ bantes9 @ 05.03.2008. 20:51 ] @
Zato sto je dobar deo navedenih automobila tek tada dobio euro 3 motore.
Nove tehnologije su prvo vezane za skuplje modele pa su tako bmw 7, mercedes S klasa i slicni modeli poceli da dobijaju euro 3 jos 1998, klase automobila ispod njih 1999 i 2000 a na kraju i ovi manji automobili. [ HoT_Steppa @ 05.03.2008. 22:15 ] @
Motor moze i da se prepravi da bude euro3, ako se dobro secam ugradjivanjem druge lambda sonde, ali takve prepravke ne prolaze na nasoj carini. Auto mora da bude prva registracija u EU posle 1.1.2001. to ti je najsigurniji nacin da znas da je euro3.
[ bantes9 @ 05.03.2008. 23:32 ] @
Citat: HoT_Steppa: Auto mora da bude prva registracija u EU posle 1.1.2001. to ti je najsigurniji nacin da znas da je euro3. Jeste najsigurniji ali kao sto rekoh dosta automobila je dobila mnogo ranije euro3 motore i te informacije mogu da se nadju malom pretragom. To je isti slucaj kao sa sada aktuelnim euro5 standardom koji ce biti obavezan za sva nova vozila od 2009. godine, ali vec sada postoje neki luksuzni modeli koji zadovoljavaju taj standard. Inace Euro3 standard je poceo da vazi od 1.1.2000. godine, i taj datum bih naveo kao donju granicu, ali je svakako preporuka da se pre uvoza detaljno provere informacije u vezi zeljenog vozila da posle ne bi bilo problema. [ sasa022 @ 06.03.2008. 00:31 ] @
@HoT_Steppa
Mislim da si pogresio.Vozila proizvedena posle 1.1.´01 su ( sigurno ) E3,jer imamo slucajeve da pojedini kontigenti vozila budu prodati tek posle godinu ili dve od proizvodnje,pa se moze desiti da takva vozila budu E2. Citat: Identifikacija vozila koja zadovoljavaju Euro norme Trivijalan slučaj prepoznavanja EURO vozila jeste taj da svako vozilo prizvedeno u EU za sopstveno tržište zadovoljava neku EURO normu zavisno od godine proizvodnje (EURO 3 za sva vozila proizvedena posle 01.01.2001; EURO 4 za sva vozila proizvedena posle 01.01.2006). [ bantes9 @ 06.03.2008. 10:21 ] @
http://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.php
Ovde pise da je za putnicka vozila euro3 poceo da vazi od 1.1.2000 godine. Citat: sasa022: @HoT_Steppa Mislim da si pogresio.Vozila proizvedena posle 1.1.´01 su ( sigurno ) E3,jer imamo slucajeve da pojedini kontigenti vozila budu prodati tek posle godinu ili dve od proizvodnje Cini mi se da je pre 2-3 godine bile problema oko ovoga sa Dacia-om (Logan) koja je morala da vrati svoje modele i da ih opremi euro 4 normom jer je tada bio uslov da sva nova vozila moraju da poseduju tu normu, tako da ne verujem da su vozila sa euro 2 normom mogla da se prodaju i 2 godine nakon objavljivanja euro3 norme, jer bi na putu dobili novo vozilo koje ne ispunjava trenutni standard. Ali kao sto rekoh, najbolje je raspitati se pre uvodjenja zeljenog vozila da li je Euro3 da kasnije ne bi bilo problema. [ MOSLER @ 13.03.2008. 16:05 ] @
Euro 3 norma pocela je da vazi 2000. god. za motore koji su se pojavili te godine.Ostali motori tj. oni koji su se do tada proizvodili morali su da budu prilagodjeni euro 3 normi od 2001. god. [ audi80 1.8i @ 13.03.2008. 20:20 ] @
Ne mora znaciti, evo primjera:
Hrvatskoj od 1. aprila na snagu stupaju nove, mogo strožije odredbe o homologaciji vozila. Nova pravila kažu da će se od prvog dana aprila moći uvoziti samo vozila s motorima koji zadovoljavaju Euro 3 norme. Ova pravila zadovoljavaju uglavnom automobile proizvedeni 2000. i 2001. godine. Ranije minimume zadovoljavala su vozila proizvedena 1986. godine. Hrvatski autoklub je tim povodom krenuo s kampanjom obavještavanja javnosti o novim pravilima kako ime se ne bidogodilo da kupe automobile koji neće moći homologirati. Prema novim pravilima, nije ključna godina proizvodnje, već ispušni plinovi. Dakle, moguće je da automobili proizvedeni 1999. zadovoljavaju kriterije, a drugi ih ne zadovoljavaju iako su proizvedeni 2002. Ali, ipak, većina automobila koji zadovoljavaju nova pravila proizvedeni su 2000. ili 2001. izvor:www.pungas.com/%3Fprikaz%3Dvij...;cd=1&gl=ba&lr=lang_hr|lang_sr Sva vozila koja su proizvedena i prodata na tržištu Evropske unije nakon 01.01.2001. (prva registracija u zemljama EU) garantovano zadovoljavaju Euro 3 standard, jer je to bilo u skladu sa propisima EU. Ipak, moguće je da vozilo iz zemlje EU koje je proizvedeno nakon januara 2001, namenjeno drugim tržištima, a uvezeno kao polovno (što je možda moguće, jer se direktiva EU odnosi samo na nova vozila) na tržište EU može vrlo lako biti Euro 2. Prema tome najsigurnija su vozila sa prvom registracijom u zemljama EU. Napomena: Na mnogim mestima ćete naći da su EURO 3 standardi stupili na snagu 2000-te godine.To je tačno, ali su bili obavezujući samo za homologaciju novih tipova automobila. Za sve postojeće tipove novih automobila (homologiranih pre 2000 godine), koji su trebali da budu prvi put registrovani, standardi su bili obavezujući tek od 2001. Nema prepravki na vozilu radi zadovoljenja standarda U uredbi se jasno navodi da u zemlju može da se uveze vozilo koje je: «..proizvedeno u skaladu sa uslovima propisanim normom Euro 3» Iz toga se zaključuje da nisu moguće prepravke na recimo Euro 2 motoru (ugradnja odgovarajućeg katalizatora) ili zamena motora u starijem vozilu. Vozila proizvedena pre januara 2001. Sada dolazimo do vozila koja su najinteresantinija za kupce po ceni, ali i najdelikatnija po pitanju zadovoljenja Euro 3 standarda. Kao što je već svima poznato, značajniji prozvođači automobila su počeli sa proizvodnjim automobila po Euro 3 standardima još od 1998. Međutim, problem je što su istovremeno proizvodili identične tipove motora po Euro 2 i Euro 3 standardima za različita tržišta. Proizvođači su sigurno koristili odgovarajuće oznake na motorima da bi ih razlikovali, ali tu nije postojao jedinstven standard u obeležavanju. Neki od uvoznika su se potrudili da među prvima pomognu potencijalnim kupcima javno objavljujući odgovarajuće oznake. Iako to i nije u njihovom direktnom interesu, zvanični uvoznik VW automobila Porše SCG je izašao u javnost sa izjavom za javnost .. VW Koncern U vozila koncerna VW (VW, Audi, Seat, Škoda) su prvi put počeli da se ugrađuju motori sa kvalitetom izduvne emisije EURO 3 1998. godine iako su nova vozila trebala ispune taj standard tek 2000. godine. To ne zači da su svi motori proizvedeni od te godine EURO 3 jer su paralelno nastavili da se proizvode i motori sa drugačijim kvalitetom izduvne emisije. Takođe bi kupci polovnih vozila trebalo da obrate pažnju na vozila sa kvalitetom izduvne emisije D3 koja su se proizvodila i pre i posle 1998. godine. U pitanju je norma koja je važila samo u Nemačkoj. Naime, dok je u ostatku Evrope još uvek važila norma EURO 2 u Nemačkoj su vlasnici vozila sa kvalitetom izduvnih gasova D3 imali poreske olakšice. D3 je bilo prelazno rešenje za Nemačku dok se ne definiše norma EURO 3 na nivou Evropske Unije jer je D3 norma bila strožija od EURO2. Zato se često sreću vozila sa kvalitetom izduvne emisije D3 ili kao EURO2/D3. Bitno je znati da D3 nije EURO 3. Analogija je potpuno ista sa D4. Ono što najviše interesuje potencijalne kupce koji žele da uvezu polovna vozila iz inostranstva je kako da provere da li vozilo zaista ispunjava EURO 3 normu pre nego što ga kupe i kako da dobiju potvrdu o tome potrebnu za carinjenje. Jedini pouzdan način da se utvrdi koju normu o kvalitetu izduvne emisije ispunjava određeno vozilo je da se po ’Identifikacionom Broju Vozila’ (broj šasije) proveri u bazi podataka proizvođača. Napomonjemo da zbog svega gore u tekstu navedenog nije moguće prema datumu proizvodnje, komercijalnoj oznaci motora niti prema broju motora utvrditi koju normu izduvne emisije vozilo ispunjava. Da bi bar malo olakšali potragu samo za svoju informaciju kupci i vlasnici vozila mogu i preko PR brojeva da utvrde koji standard ispunjava njihovo vozilo. PR brojevi se nalaze na prvoj strani servisne knjižice i na nalepnici u prtljažniku. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|