[ hidraulika @ 10.03.2008. 10:31 ] @
Pozdrav za sve!
Imam reno klio 1.4 energy 1995. god sa plinom. Auto imam nekih 7-8 mjeseci. Kada sam ga tek kupio trosio je nekih 9-10 litara plina u gradskoj voznji, da bi se potrošnja zimus povecala i dolazila do nevjerovatnih 15 lit/100km gradske vožnje, tako da sam ga vozio na benzin-bilo mi je jeftinije. Ako neko ima neku ideju sta je u pitanju, moze li se problem rijesiti bez servisa ili bar pokusati nesto uraditi?
Takođe sam primijetio da auto sada slabije ide na benzin-ubrzanje je dosta losije nego kad sam ga kupio, dok sa plinom ide normalno. Tek na vecem br. obrtaja "prihvata" normalno (do nekih 3000 obrtaja lose ubrzava). Sve vrijeme otkad je kod mene povremeno je vozen na benzin. Brat ima isti model, bez plina i fenomenalno ubrzava, iako je prezao oko 50000km više od mog auta. Skoro sam podesavao zazor ventila-bili su rastelovani, svjećice su ok, sta jos mogu prekontrolisati?
Hvala na svim odgovorima!
[ vladd @ 10.03.2008. 12:47 ] @
Imas prebogatu smesu, tako da ne bi bilo lose da pregledas karburator, ocistis i nastelujes, zamenis filter za vazduh, i sredis da lepo radi na benzin.
Sto se plina tice, tek tada mozes da kontrolises potrosnju, da zavrces ventil, ali ces gubiti na snazi motora. Pa nadji neki kompromis, da li je vaznija potrosnja ili snaga..

Poz.
[ tode @ 10.03.2008. 19:37 ] @
Mnogi faktori utiču na potrošnju plina. Prvo u toku zimskog perioda, pogotovo ako auto pališ na plin, potrošnja je znatno povećana. To se dešava zbog toga što dok se isparivač ne zagreje na nekih 30-ak stepeni plin ide u motor u tečnom ili
polutečnom stanju, što kako smo rekli umnogome povećava potrošnju.
Druga stvar su filteri (kako vazdušni od auta, tako ifilter gasa u šolji ventila), membrane na uređaju ( menjaju se na oko 80.000 km mada nema pravila), svećice i kablovi.
Kada sve to funkcioniše kako treba i potrošnja plina je mala a da ne gubiš na snazi. Najbolje ti je da posetiš neki dobar servis koji se bavi ugradnjom auto gasa i rešićeš problem. U auto se mora nekada i uložiti nešto.
Pozdrav.
[ hidraulika @ 11.03.2008. 09:32 ] @
Hvala na odgovorima, pokusacu da promijenim filtere, izduvam dizne, pa da vidim sta ce da se desi. Nisam napomenuo da je auto monopoint sa el. pumpom u rezervoaru i lambda sondom i katalizatorom. Moze li problem biti sa lambda sondom?
[ vladd @ 11.03.2008. 10:10 ] @
Moze ako je neispravna ili u prekidu neka zica. Kada nema signala, racunar detektuje kao da je siromasna smesa, i propusta gorivo do nekih gornjih granica.

Ali zar nije uradjena adaptacija lambde kod ugradnje plina, neka "laza"..koja zamenjuje signal sonde..

Poz.
[ hidraulika @ 11.03.2008. 13:55 ] @
Ima neka elektronika od plina, ne znam sta je to, sa nje idu dvije tanke zice na elektroventil od plina...
[ tode @ 11.03.2008. 16:05 ] @
U tvom slučaju lamda sonda ne igra preveliku ulogu kod potrošnje plina jer se kod tih sistema ona uopšte ne povezuje.
Jedino što si spominjao da auto više ne ide na benzin kao pre može biti do dizne koja se zbog ne korišćenja zaprlja(spekne) pa je potrebno njeno pranje u ultrazvučnoj kadi ili čak možda i njena zamena ako je "propišala". Proveri i ispravnost pumpe za benzin - da li ostvaruje dovoljan pritisak.
Pozdrav.