|
[ odvijač @ 14.03.2008. 19:18 ] @
| Juče sam sa prijateljima bio u Radix Audio prodavnici (radnja koja bi trebalo da prodaje audio opremu).
Hteli smo da poslušamo Cambridge Audio 640A. Takav neprofesionalizam nisam dožeiveo odavno. Kada smo
ušli u prodavnicu niko nam nije otpozdravio. Kada smo starijem gospodinu rekli da želimo da čujemo CA
rekao je da nezna da li može da nam pusti nešto! (tim rečima) Pošto smo samo stajali ipak je uključio
pojačalo i pitao nas je šta želimo da čujemo. Poneli smo neki naš cd (koji je nasnimljen za slušanje
u kolima - prosečni kvalitet snimka) i čovek nam pusti isti. Posle preskakanja sa numere na numeru i
našeg pitanja da li može da nam priključi drugi par zvučnika, jer nam se zvuk sa trenutno priključenih
ne sviđa čovek je počeo da nam govori kako naš snimak ne valja, a da je sa zvučnicima sve ok. Posle
našeg trećeg insistiranja, moj (vidno iznervirani) kolega je zatražio naš cd "pa da idemo". Onda nam
je dotični rekao kako se muzika ne sluša stojećki, a na naše pitanje gde da sednemo i zašto nas nije
ni ponudio da to uradimo čovek je samo ćutao. Tada se pojavljuje lik iz druge prostorije i nudi nam da
nam priključi pojačalo na druge kutije, ali mi to odbijamo uzimamo naš "loš" cd, pozdravljamo dotične
i izlazimo razočarani napolje. NIKAD VIŠE RADIX!
Ako je njima ovaj postupak uobičajen svaka im čast. Ja sam danas imao kontakte sa našim komitentima
i svima sam ispričao za ovaj nemili događaj (ljudi su iz Beograda, Novog Sada i Kragujevca), a tako ću
nastaviti i dalje da radim ...
Za razliku od njih sve pohvale idu na račun prodavnice BGB Studio u Brankovoj. Mlad momak koji radi
tamo nam je bukvalno pustio svaki sistem koji smo mu zatražili, a tražili smo da čujemo 7 različitih
kutija.
BTW, nisam iz Beograda tako da mi je strašno žao što smo izgubili sat i po vremena (dok smo se probijali
kroz "špic") da bismo naleteli na ovakve profesionalce u Radix-u ...
NIKAD VIŠE RADIX!
[Ovu poruku je menjao odvijač dana 15.03.2008. u 07:05 GMT+1] |
[ etjen @ 14.03.2008. 23:03 ] @
Podrzavam! Prodavci kod nas jednostavno ne shvataju neke stvari. (iliti vlasnici koji ih zaposljavaju)
[ barakuda111 @ 15.03.2008. 09:15 ] @
Slazem se sa tobom, prodavac bi trebao da leti i da musteriju usluzi na svaki moguci nacin kako bi eventualno prodao robu, pa cak i ako je neproda treba osmeh na lice "dovidjenja", mozda "dodjite opet", tako je u razvijenim zemljama.
Ali sa druge strane treba razumeti i nase prodavce. Taj verovatno ima platu od 10000 - 11000 hiljada din i jedva sastavlja kraj sa krajem. Znaci vlasnici bi trebalo da motivisu prodavce, da znaju za cega rade to sto rade. Daj coveku minimalnu platu od 35000 hiljada uz moguznost napredovanja. Ako se ispostavi da vredno radi i da je dobar, daj mu neki bonus, povecaj mu platu, daj tom coveku i bonus na svaki prodati artikal pa da vidis kako ce ljudi biti energicni i zadovoljni i spremni da te usluze. Za svaki dobro uradjen posao treba dati neku nagradu.
A taj jadnik verovatno i radi na crno zato sto je vlasniku tako jeftinije. Na tu bedu od plate verovatno nema ni zdravstveno, netece mu radni staz, a da nepominjem topli obrok, regres, minuli rad, rad u vreme drzavnih i verskih praznika, prekovremeni rad, mozda prevoz (putne troskove). I siguran sam da na sve to gazda ga stalno zajebava i pecka zbog sitnica.
Razumem ja druze tebe, ali razumem i njega. Mozda jednog dana bude bolje. Ko zna.
[ boccio @ 15.03.2008. 10:13 ] @
Citat: etjen: Podrzavam! Prodavci kod nas jednostavno ne shvataju neke stvari. (iliti vlasnici koji ih zaposljavaju)
To nema veze sa prodavcima. Zato je pametan jevrej izmislio procenat od prodaje, inace nigde u svetu prodavci ne bi bili predusretljivi i ljubazni :) Nije to nikakav rocket science, kakva bre prica o radu na crno, zdravstvenom, socijalnom, verskim praznicima, bre ceo Oliver Twist film u malom :) Vrlo je prosto, da je zarada prodavca bazirana na procentu kezio bi se ceo po dan ko da je na original holandskom skanku :)
[ Fuzz @ 15.03.2008. 10:44 ] @
Kod nas zaista ima svakakvih poslodavaca i radnici se generalno tretiraju prilicno jadno.
Medjutim, taj stav kako neko nece da radi jer mu je mala plata i poslodavac ga ne voli, e to je vec idiotizam.
Mislim, posao je posao. Ako si prihvatio da radis nesto za 12000, onda radi. Ako neces da radis za 12000, onda posao ne prihvatis ili das otkaz. A ne da kao cenis koji procenat svojih radnih duznosti bi trebalo da obavljas u odnosu na tu platu.
[ barakuda111 @ 15.03.2008. 10:55 ] @
Citat: Fuzz: Kod nas zaista ima svakakvih poslodavaca i radnici se generalno tretiraju prilicno jadno.
Medjutim, taj stav kako neko nece da radi jer mu je mala plata i poslodavac ga ne voli, e to je vec idiotizam.
Mislim, posao je posao. Ako si prihvatio da radis nesto za 12000, onda radi. Ako neces da radis za 12000, onda posao ne prihvatis ili das otkaz. A ne da kao cenis koji procenat svojih radnih duznosti bi trebalo da obavljas u odnosu na tu platu.
Posto je takva situacija u celoj srbiji i mozes da budes zadovoljan sa tom platom ako je uopste i dobijes da li je onda tvoj stav isti. Imas da biras, da radis sta stignes za 12000 din ili da crknes od gladi. A ako prihvatis da radis mozes da ocekujes sikaniranje od strane gazde. Neverujem da je taj prodavac bio nervozan i neljubazan zato sto tako voli.
Ustvari nema sta tu mnogo da se raspravlja, kako je vec pomenuto, daj prodavcu redovnu mesecnu platu + % od svake prodaje i stvari ce se drasticno promeniti.
[ Fuzz @ 15.03.2008. 11:14 ] @
Veruj mi da bi ta promena bila manje drasticna nego sto mislis, ali dobro....
I ne moras mi opisivati ponasanje vecine poslodavaca u Srbiji. U principu, ono je proizvod stava da je zbog ogromne nezaposlenosti svaki radnik vrlo lako zamenjiv i da na svakog onog koji ne zeli da radi za 12000 ima 10 drugih koji bi da rade za 11000. To je naravno prilicno debilan stav posto je cirkulacija radnika ogromna, pa se konstantno gubi vreme i novac na obuku i uhodavanje novih, a usluga naravno trpi.
Ali sve to nije opravdanje za nerad, odnosno neispunjavanje radnih duznosti koje je radnik prihvatio da obavlja za tu jadnu platu.
Recimo, desava mi se da u megamarketima, kao sistemima sa ogromnom cirkulacijom uglavno jadno placenih radnika sretnem prodavce koji se zaista trude da ljubazno usluze i poznaju proizode za ciju su prodaju zaduzeni. Oni su naravno u manjini, ali da li su oni idioti zato sto rade svoj posao korektno i profesionalno?
[ boccio @ 15.03.2008. 11:31 ] @
Citat: Fuzz: Veruj mi da bi ta promena bila manje drasticna nego sto mislis, ali dobro....
Mislim da bi bila izuzetno drasticna... Pa jel ti zaista mislis da su prodavci po npr. USA ljudi drugacijeg mentalnog sklopa od ovih nasih? Tesko... Ali im je nametnut takav sistem da ukoliko ne rade na nacin na koji treba da se radi mogu: a) da popiju otkaz; b) da rade za osnovu plate koja u najcescem broju slucajeva nije dovoljna ni za minimum egzistencije.
A ako mislis da to nije bas tako - evo ti McD kao primer... Cista fransiza, rade domaci Srbi kod menadzera Srba za mizernu platu - a sve frca od ljubaznosti i predustretljivosti... Jer postoji, vojnicki receno, PS ( pravilo sluzbe za one koji su izbegli vojsku ).
Citat: Fuzz:
U principu, ono je proizvod stava da je zbog ogromne nezaposlenosti svaki radnik vrlo lako zamenjiv i da na svakog onog koji ne zeli da radi za 12000 ima 10 drugih koji bi da rade za 11000. To je naravno prilicno debilan stav posto je cirkulacija radnika ogromna, pa se konstantno gubi vreme i novac na obuku i uhodavanje novih, a usluga naravno trpi.
Nazalost, to nije stav nego cinjenica Za nekvalifikovan posao gde obuka traje ispod mesec dana (a najcesce i mnogo krace), fluktuacija radnika je izuzetno visoka. I to je svugda tako, ne samo kod nas. I ne gubi se nesto spektakulano novac na tome, preterujes. Mislis da bi neki butik na Bulevaru poslovao bolje ako bi jedna radnica sljakala 5 godina, umesto da "traje" 5 meseci? Ili da bi Maxi imao ikakvu korist ako bi kasirka provela ceo radni vek pored bar-kod citaca? Tesko... Na mestima gde se gubi novac i vreme na obuku i uhodavanje ne vazi pravilo da je svaki radnik vrlo lako zamenjiv
[ Ivan Dimkovic @ 15.03.2008. 11:37 ] @
Slazem se sa Bocciom
Takve vrste poslova koje moze da radi svako i sa osnovnom skolom su >svuda< mizerno placene i jedini nacin da se radnik ucini produktivnijim je % od zarade i vrlo strog "hire at will" policy, gde je jasno da se posao moze izgubiti ukoliko sutra.
Procenat od prodaje je ono sto motivise ljude - u Turskoj, Egiptu i sl... je to klasika, i zato se smese i ubijaju oko tebe jer je jedina kinta koju stvarno dobijaju baksis - plata nije dovoljna ni za osnovni zivot.
U principu, to je tako dokle god u nekom ekonomskom sistemu postoji dovoljno ljudi spremnih da rade za mizerne pare a to je aksiom u svakoj drzavi "u razvoju" - kada ti ljudi nestanu (kao, recimo, u nekim nordijskim zemljama), onda krece uvoz crnaca, Turaka i Indusa - koji opet rade za te pare, i tako dok se oni ne istrose - a nece skoro :)
[ boccio @ 15.03.2008. 11:46 ] @
Citat: barakuda111: Posto je takva situacija u celoj srbiji i mozes da budes zadovoljan sa tom platom ako je uopste i dobijes da li je onda tvoj stav isti. Imas da biras, da radis sta stignes za 12000 din ili da crknes od gladi. A ako prihvatis da radis mozes da ocekujes sikaniranje od strane gazde.
Ja bih ovo samo malo preformulisao... Imas da biras: da radis sta stignes za 12000 din ili da se kvalifikujes/skolujes/obucis za neki bolje placeni posao.
[ abishai @ 15.03.2008. 11:54 ] @
Ne znam sto se cudis (postavljac teme), kod nas je vecina prodavaca takva...
[ Fuzz @ 15.03.2008. 12:17 ] @
Citat: boccio: Nazalost, to nije stav nego cinjenica :( Za nekvalifikovan posao gde obuka traje ispod mesec dana (a najcesce i mnogo krace), fluktuacija radnika je izuzetno visoka. I to je svugda tako, ne samo kod nas. I ne gubi se nesto spektakulano novac na tome, preterujes. Mislis da bi neki butik na Bulevaru poslovao bolje ako bi jedna radnica sljakala 5 godina, umesto da "traje" 5 meseci? Ili da bi Maxi imao ikakvu korist ako bi kasirka provela ceo radni vek pored bar-kod citaca? Tesko... Na mestima gde se gubi novac i vreme na obuku i uhodavanje ne vazi pravilo da je svaki radnik vrlo lako zamenjiv :)
Pa sad koliko je spektakularan novac koji se gubi visokom fluktuacijom, zavisi od slucaja do slucaja. Mislim ne govorim ja da ce jedan megamarket propasti jer cesto menja kasirke, ali pogledaj ovako...
Uzmimo recimo taj ciklus trajanja radnika od 5 meseci koji si naveo u jednom megamarketu npr. uz cinjenicu da je novom radniku potrebno mesec dana da se donekle uhoda uz obuku. Znaci, u tih mesec dana imas kasirku koja je spora, koja se muci da izvrsi placanje karticom, kojoj je za storniranje artikla potrebno 5 minuta i koja zahteva cestu pomoc nekog drugog iskusnijeg radnika koji dok tu pomoc pruza ne moze obavljati svoj posao. Rezultat je red od 20 ljudi koji p.zde kontaju da sledeci put kupuju na drugom mestu, a dvoje ljudi iz reda koji imaju po dva artikla u ruci odustaju od cekanja jer - ne vredi :)
[ odvijač @ 15.03.2008. 13:15 ] @
Citat: abishai: Ne znam sto se cudis (postavljac teme), kod nas je vecina prodavaca takva...
Na žalost ne čudim se više ... :( ... ali sam možda bio optimista, jer u takvim prodavnicama nema
jeftine robe i čovek očekuje da će mu makar izaći u susret oko nečega trivijalnog ...
To ne znači da u prodavnici koja prodaje jeftinu robu prodavci mogu da te gaze i pljuju, ali ne
očekuješ ništa spektakularno ako kupiš novine ili žvaku.
S druge strane u drugo pomenutoj prodavnici, čovek nam se nije ni ulizivao ni smešio, "samo" je
profesionalno odradio svoj deo posla i mi smo bili prezadovoljni uslugom.
[ Marko_L @ 15.03.2008. 17:43 ] @
Sve će to tržište da reguliše, a tržište čine potrošači. Kada ljudi počnu da cene sebe, tražiće i od drugih da ih cene, pa samim tim neće kupovati tamo gde neće dobiti uslugu kakvu očekuju. Onda će poslodavci ili promeniti politiku, te na svaki način pokušati da izađu u susret kupcu ili će staviti ključ u bravu. Dok god ima ljudi koji nemaju problem sa tim da kupuju negde gde ih zaposleni gaze i pljuju, biće i takvih stvari. Ako neko očekuje da poslodavci sami od sebe krenu da menjaju nešto ili nekakav zakon koji će to da reguliše, načekaće se. Takve stvari nigde na svetu ne regulišu zakoni, već tržište. Dakle, svako od nas treba da prestane da kupuje u prodavnicama gde ga ne poštuju i vrlo brzo će sve doći na svoje.
[ ventura @ 15.03.2008. 17:53 ] @
Generalno pravilo je ako ti posao ide loše, prvo promeniš radnike.. Ako i tad ne krene na bolje, onda tražiš u čemu je problem, ali je u 90% slučajeva problem u radnicima.
Isto tako, tržište će uraditi svoje, pa će vlasnici kompanija shvatiti da menadžmentu/radnicima treba dati 5-10% profita kompanije, da bi ovi grizli i kopali rukama i nogama za posao.. Kad rade za platu, a posao nije lako merljiv, to je kao komunizam, radio ne radio isto para dobije.. Pa što bi se onda cimao...
[ mrle 011 @ 15.03.2008. 22:31 ] @
Citat: Marko_L: Sve će to tržište da reguliše, a tržište čine potrošači.......
sa'ce trziste, samo sto nije.
evo, pre neki dan, stiglo u moj kraj i tziste trafika-novinarnica.
pre ih bilo 4 razlicite, a sad stigle sve iste trafike
i sve 4 peconijeve, trzisnog biznismena
.... i ja ti sidjem danas u 4 popodne da kupim cigarete, a ono nijedna ne radi.
trziste.
Citat: ventura: ......
Isto tako, tržište će uraditi svoje .......... to je kao komunizam, radio ne radio isto para dobije.. Pa što bi se onda cimao...
a jeli japi, da te pitam ja nesto oko ovog trzista i toga kako u komunizmu niko nije radio, a svi primali plate i tako to.
kad se prosetas malo po gradu ili po drzavi, pa pogledas oko sebe i vidis auto-puteve, pruge, aerodrome, skole, fabrike, bolnice, naselja, mostove i tako to, jel' se zapitas kako je sve to niklo u komunizmu za 40 godina, a niko nije nista radio?
i zasto sad, evo posle 20 godina, otkad nemamo komuniste, a imamo trziste, nije izgradjen niti jedan metar pruge npr.
jel' u beogradu napravljen recimo neki most, otkad je trziste?
ili niko nije u stanju ni ove, sto su ostali posle komunista, da ofarba?
jel' niklo neko naselje u beogradu otkad je trziste?
mislim, koliko treba vremena tom trzistu da se pokaze u pravom svetlu?
zasto toliko ceka, kad ce to da krene?
nema nigde vise komunista koji bi sprecavali to trziste da krene, u cemu je onda vise problem?
pre komunista je u srbiji postojao jedan jedini asfaltirani put, a ovo sve kuda se sada vozamo napravili oni - kako sad to, a niko nije radio?
nista bre meni nije tu jasno.
[ MyWay @ 15.03.2008. 22:53 ] @
Citat: ventura: Generalno pravilo je ako ti posao ide loše, prvo promeniš radnike.. Ako i tad ne krene na bolje, onda tražiš u čemu je problem, ali je u 90% slučajeva problem u radnicima. Carsko pravilo :-)
Ako ti loše ide posao nemoj se zamarati analizom - otpusti žgadiju, ionako si bio previše dobar i darežljiv. E ako i dalje ne ide dobro, onda razmisli zašto je to tako.
Kakav primitivizam u preduzetništvu i poslovno pogrešna logika... Citat: mrle 011: .... i ja ti sidjem danas u 4 popodne da kupim cigarete, a ono nijedna ne radi.
trziste. Nije to zbog Peconija. Nego zbog akcije odvikavanja od pušenja ;-)
[ Davor Vlajkovic @ 15.03.2008. 22:59 ] @
Citat: ventura: Generalno pravilo je ako ti posao ide loše, prvo promeniš radnike.. Ako i tad ne krene na bolje, onda tražiš u čemu je problem, ali je u 90% slučajeva problem u radnicima.
Ne znam čije je ovo 'generalno pravilo', ali znam da je baš promena radnika ta koja najviše košta firmu, i iz tog razloga bi pre trebalo promeniti druge komponente i procedure i/ili edukovati radnike, umesto odmah ih otpisati i krenuti u lov na nove (koje opet moraš da edukuješ). Jako bih voleo da vidim argumente za primenu ovog tvog pravila.
[ Marko_L @ 15.03.2008. 23:16 ] @
Citat:
sa'ce trziste, samo sto nije.
evo, pre neki dan, stiglo u moj kraj i tziste trafika-novinarnica.
pre ih bilo 4 razlicite, a sad stigle sve iste trafike
i sve 4 peconijeve, trzisnog biznismena
.... i ja ti sidjem danas u 4 popodne da kupim cigarete, a ono nijedna ne radi.
trziste.
Pa ako ti ne odgovara radno vreme, nemoj više da kupuješ kod njih. Siguran sam da par ulica dalje ima neka druga trafika ili prodavnica. Isto tako i ostali iz tvog kraja, ako im ne odgovara radno vreme, uvek mogu da izaberu da ne kupuju u tim trafikama. Pa tako ako većini ne bude odgovaralo radno vreme, te trafike neće imati računa da tu rade, pa će se ili nešto promeniti u njihovom načinu poslovanja ili će se zatvoriti. To je tržište. E sad, glavni je problem što većina ljudi u Srbiji očekuje da im neko drugi rešava te stvari, a to ne može niko osim njih samih. Vidiš, ako neka trafika radi do, šta znam 15h, kupci imaju dva izbora:
a) da odu u tu trafiku pre 15h i kupe šta im treba
b) da bojkotuju tu trafiku i odu par ulica dalje u neku drugu trafiku ili prodavnicu i kupe šta im treba
Nije vlasnik trafike kriv što ljudi najčešće biraju opciju a. Hebi ga, on kao i svaki drugi privrednik gleda da ima što veći prihod uz što manje troškova. Svaki radnik košta i ako taj privrednik proceni da radeći dve smene ne uzima dovoljno para da bi mu se isplatilo da plaća 2 radnika, on će da radi jednu smenu i plaća jednog radnika.
Isto važi i za neljubaznost radnika prema kupcima. Ako neko dobro posluje, i bez obzira na sve kupci i dalje dolaze, zašto bi se on cimao da dodatno motiviše radnika dajući mu procenat ili veću platu. E, ali kada bi kupci prestali da dolaze u tu radnju, ovaj bi se zapitao šta se dešava i vrlo brzo bi promenio politiku, pa ili bi stimulisao radnika većom platom i procentom ili klazulom u ugovoru o ponašanju koju ako ne poštuje dobija otkaz. Dakle, u svakom slučaju, jedini koji mogu nešto da promene su sami potrošači, niko to neće uraditi umesto njih.
[ flighter_022 @ 15.03.2008. 23:58 ] @
Ako imam samo jednu prodavnicu i u njoj samo neki stari P1 koji radi kao kasa, svakako da je komplikovano obucavati "u hodu" medjutim ako se radi o velikom sistemu tipa Maxi i kompanija, najlogicnije je napraviti mali centar sa 5, 10 ili 50 racunara u mrezi i tu trenirati nove kadrove neko vreme...
ja sam recimo zimus imao zanimljivu situaciju. Supruga (koja ne zna ni rec srpskog) ide sa prijateljicom i IDEA market na NBG. Ja sam im se pridruzio kad su vec na kasi bile. Da ne ispadne zabuna, pridjem kasi i kazem kasirki da je "ova" gomila artikala za moju suprugu, a "ova druga" za tu njenu drugaricu. Sta je ova uradila? Napravi zajednicki racun i da ga meni. Dobro, mozda nisam bio jasan, pa joj ljubazno napomenem o cemu se radi (ali ZAISTA sam bio ljubazan, nisam se ni namrstio). A ona pocela da se istresa na mene, te ovo, te ono... Zaprepastio sam se...
[ mrle 011 @ 16.03.2008. 00:05 ] @
Citat: Marko_L: Pa ako ti ne odgovara radno vreme, nemoj više da kupuješ kod njih. Siguran sam da par ulica dalje ima neka druga trafika ili prodavnica.......
pojma ne znam.
nisam se poslednjih nekoliko dana mrdao mnogo okolo, ali obraticu paznju kad budem isao negde.
ali, pravo da ti recem, nesto mi je mnogo sumnjivo, bile 4 razlicite trafike od 4-oro razlicitih ljudi, a onda pre neki dan odjednom sve 4 nove i sve 4 peconijeve.
nisam nigde nista ni citao, niti cuo, no mi se nesto javlja da ce i sa ovim da bude ista prica k'o sto je i sa gazda miskovim prehrambenim prodavnicama.
vi ste tu malo pobrkali loncice.
"trziste" funkcionise tako sto svaki bizmismen/politicka partija/domacin/patrijota dobije svoj feud i onda tu "razvija bizmis".
ne mesaju se oni jedni drugima u bizmis, imaju oni svoje kodekse ....... demokratske je li.
[ Joker @ 16.03.2008. 09:15 ] @
@flighter_022
U takvoj situaciji ostaviš svu robu na kasi, sa izgovorom da si zaboravio novčanik/kartice kod kuće i da se odmah vraćaš
[ maliradojca @ 16.03.2008. 11:23 ] @
Samo da dodam vezano za neki komentar da je velika ponuda radne snage i da zbog toga radnici malo placaju. To je tacno, ali isto tako je tacno da ako se neko rukovodi tom trzisnom logikom, moze da dodje u situaciju da zaposli lose radnike, a to ce se odraziti na posao na duge staze, i to sigurno. Imam takvih iskustava kao radnik.
[ ventura @ 16.03.2008. 14:00 ] @
Citat: mrle 011: a jeli japi, da te pitam ja nesto oko ovog trzista i toga kako u komunizmu niko nije radio, a svi primali plate i tako to.
A da te ja pitam kako je bilo po Sibriskim gulazima? Svi su lepo radili, imali gde da spavaju, šta da pojedu, niko nije primao platu, a opet su toliko toga napravili...
Citat: MyWay:
Carsko pravilo :-)
Ako ti loše ide posao nemoj se zamarati analizom - otpusti žgadiju, ionako si bio previše dobar i darežljiv. E ako i dalje ne ide dobro, onda razmisli zašto je to tako.
Kakav primitivizam u preduzetništvu i poslovno pogrešna logika...
Citat: Davor Vlajkovic: Ne znam čije je ovo 'generalno pravilo', ali znam da je baš promena radnika ta koja najviše košta firmu, i iz tog razloga bi pre trebalo promeniti druge komponente i procedure i/ili edukovati radnike, umesto odmah ih otpisati i krenuti u lov na nove (koje opet moraš da edukuješ). Jako bih voleo da vidim argumente za primenu ovog tvog pravila.
Velika greška je kad ljudi u posao mešaju emocije, moralnost i grižu savesti. Cilj posla je profit, i tu nema mnogo priče. Ja kad bi imao prodavnicu negde u nekom selu u Vojvodini, moralno bi me grizla savest što radnicima dajem plate 8000 dinara, ali da tako ne radim posao bi propao pa tako gledano, ti radnici ne bi imali ni tih 8000 dinara plate.
Generalno gledano, imaš recimo eto tu prodavnicu audio opreme o kojoj je reč. Ti si menadžer/vlasnik, uradio si sve što je u tvojoj moći: našao odličnu lokaciju, uložio pare u sređivanje lokala, dao dobre cene, obučio radnike, brineš se o rokovima i isporukama najbolje kako umeš, a opet posao ne ide. Imaš soluciju ili da zatvoriš radnju, ili da sve svoje postavke ispitaš ponovo (lokacija, investicija itd itd), ili da promeniš radnike (prodavce) za koje ionako misliš da ne rade dobro svoj posao... Pa naravno da ti je najbolja varijanta promeniti radnike.
Ili varijanta dva, uložiš opasne pare u recimo outsourcing kompaniju i posao ne ide. Normalno je da ćeš bez išta komplikovanije da menjaš, prvo promeniti menadžment (a nećeš ti otpuštati radnike - programere, već je to posao menadžmenta da li će ih menjati, edukovati, ili šta već). Pa ga opet menjati, i tako sve dok imaš strpljenja, kad nemaš više strpljenja/novca onda firmu ili ugasiš ili prodaš, ili ako dovedeš dobar menadžment, firma krene da pravi posao.
Definicija radnika u ovom mom 'pravilu' može da bude i radnik kao običan radnik, a može da bude i menadžment kompanije, u zavisnosti od ugla posmatrača koji odlučuje o tome.
Koliko puta ste rekli sebi "nikad više u ovaj restoran" a da je to bilo zbog toga što je restoran na lošoj lokaciji, ili što je enterijer bezveze, ili bilo šta drugo što nije posledica ljudskog faktora; a koliko puta je to bilo zbog katastrofalno loše usluge, ili lošeg kvaliteta/loše spremljene hrane?
Lepo je imati obzira prema ljudima, i fino se ponašati prema svakome, i uzvikivati ratatatira svako malo, ali to nije način na koji svet funkcioniše, niti može da funkcioniše u neko izgledno vreme.
[ flighter_022 @ 16.03.2008. 21:47 ] @
@joker
Bih ja napravio i vecu frku nego sto je ostavljanje pazara, ali veci deo robe je bio od te prijateljice a ne od moje supruge. Padalo mi na pamet malo poslovodju cimati, pretiti zvanjem centrale firme, praviti skandal sa novinama itd... a sve kulturno da obezbedjenje ne reaguje...
[ boccio @ 16.03.2008. 22:22 ] @
Imao si puno pravo da opusteno i kulturno trazis da stornira ceo racun i ponovo otkuca robu na nacin na koji zelis. A ona (kasirka) bi imala izbor da kuka, knjezi , dernja se, buni - i uradi to, ili da pustis menadzera na nju, pa opet da uradi to :)
Generalno, nas mentalitet (i ne samo nas, naravno) je takav da u slicnim situacijama obicno izbegavamo frku, jer nas je sramota. Sramota od ostalih u redu koji gledaju, u tvom slucaju od te prijateljice (verovatno nisi hteo da ispadnes "cigan"), a i od nas samih u krajnjoj liniji. To nam je priroda, i koliko god bili siromasan narod opet nedovoljno cenimo svoj novac da sa pravom ocekujemo ono sto nam pripada do poslednjeg centa.
Sa druge strane potrosacki razvijeno drustvo, u trzisnoj ekonomiji koja omogucuje postojanje takvog drustva, stvari posmatra dijametralno suprotno. Ameri, koji su najrazmazeniji i najdalje otisli u tome su u stanju da mrcvare nekog za svoj dolar do te mere da pozelis da mu ispalis ceo sarzer u glavu... Dacu ti svoj primer (i to mi se nije samo jednom desilo, kamo srece). Covek hoce da kupi licencu za softver, i na pre-sales smori sa 40 mejlova, do u najsitnija crevca. Gnjavi pitanjima koja moze da procita u dokumentaciji, FAQ-u, ma bilo gde - ali njegovo pravo je da ga boli dupe da gubi vreme citajuci i da pita... Odluci se da kupi, i onda ocekuje titranje jaja, maltene da glumimo njegovog licnog batlera u radu sa tim CMS-om. Svakodnevno salje support tickete, ocekuje odgovore u roku od "odmah" i slicno. Dobija i vise nego sto treba ukljucujuci i razne sitne customizacije i consulting koje bi mu trebali biti dodatno naplaceni ali nisu, da bi na kraju, posle jedno 2 meseca dosao do zakljucka da to ipak nije za njega (!?!?!) i trazio full refund... Hteli mi to ili ne, credit card company je jaci od nas i covek uzima pare nazad bez trunke grize savesti.
Da li mislite da bi takva osoba pustila kasirku sa pocetka price da se izvuce tek tako? :)
[ Bananaman @ 17.03.2008. 00:02 ] @
Izvinite, ali treba biti jako glup poslodavac pa prodavcima ne davati procenat od ostvarene prodaje (ili ostvarene dobiti). Ako prodavac ima fiksnu platu, koja ni po cemu ne varira od (ne)uspeha, onda ce prodavac napraviti jedan psiholoski konstrukt "koliko bi ja trebalo da radim za ovo sto mi daju", a taj konstrukt nikad nije podudaran sa gazdinim.
Tokom vise decenija, u trzisnim privredama se razvila citava nauka o tome kako stimulisati prodajnu snagu (naravno, i druge radnike, ali su prodavci ono od cega svaka firma najvise zavisi - uz top menadzment). Ako samo malo zagrebete po dogadjajima i kursevima koji se po Srbiji i Balkanu organizuju, videcete da imate mnostvo njih koji se bave upravo sistemima nagradjivanja.
U mojoj firmi se primenjuje pravilo da prodavac dobija 10% od ostvarenog RVC (Revenue Versus Costs), ali tek kada predje odredjen prag u EUR. Taj prag je inace refleksija minimuma ostvarenog uspeha potrebnog za egzistenciju firme, sto znaci da se % dele tek ako je firma kao celina u plusu...
Neko je lepo uocio jednu srpsku osobinu - da Srbin ne zakera kad ga neko odere... Tacno! A ja bih dodao jos jednu - strah. Posle svega sto im se desilo (a nisu bilo odgajani ni pre devedesetih), Srbi imaju uzasan strah od promena, izazova i nepoznatog. Upravo zato imate one primere kolosalnog, iracionalog kretenizma tipa "radio tri godine bez plate". I sve dotle dok postoji polusvet koji ce raditi za 8000 ili 12000, strahujuci da ne izgubi tu bedu, umesto da uci skole ili stice neformalna (a korisna) znanja, dotle ce promene u sferi radnih odnosa biti spore. A onda ce biti krivi i "ona njihova demokratija" i NATO i Vatikan i bog-te-pita ko...
Sto se tice ovakvog klijenta za CMS... Veliki softverski sistemi (tipa Microsofta) to hendluju automatizovanom masinerijom za support. Ako si manja softverska firma i osetis takvog lika koji ce da ti cucla ljudske resurse, pravi frku, da bi ti se na kraju posrao i na trud i na prozivod - lepo mu daj kontakt tvoje najjace konkurencije i posalji ga tamo. Cist dobitak! Ako se bojis da ce da ti pronosi losu rec o tebi... pa, pronosice je slicnim kretenima - eto ti jos jednog benefita :)
[ mrle 011 @ 17.03.2008. 15:45 ] @
Citat: Marko_L: Pa ako ti ne odgovara radno vreme, nemoj više da kupuješ kod njih. Siguran sam da par ulica dalje ima neka druga trafika ili prodavnica. Isto tako i ostali iz tvog kraja, ako im ne odgovara radno vreme, uvek mogu da izaberu da ne kupuju u tim trafikama.........
Citat: mrle 011: pojma ne znam.
nisam se poslednjih nekoliko dana mrdao mnogo okolo, ali obraticu paznju kad budem isao negde.
ali, pravo da ti recem, nesto mi je mnogo sumnjivo, bile 4 razlicite trafike od 4-oro razlicitih ljudi, a onda pre neki dan odjednom sve 4 nove i sve 4 peconijeve.
......
evo juce i danas sam se malo setao okolo i to na dve razlicite strane, i bogami je mrka kapa.
svuda iste trafike, sve zive od ovog caneta subotica (permutovao sam ga sa peconijem, al' nema ni veze, i jedan i drugi su veliki demokratski i trzisni biznismeni).
mozda bi, sto ti kazes, trebao da probam na susednoj opstini, posto mi je vracar blizu, pa da i ja tako uzivam u carima trzisne ekonomije.
Citat: boccio: .......
Sa druge strane potrosacki razvijeno drustvo, u trzisnoj ekonomiji koja omogucuje postojanje takvog drustva, stvari posmatra dijametralno suprotno........
ne bih da kvarim ovu trzisnu idilu, al' samo da pridodam da je mozda ovim najrazvijenijim i najbogatijim drustvima malo omogucilo da postanu to sto jesu, osim naravno trzisne ekonomije, i to sto su prvo jedno 200-300 godina pljackali i eksploatisali svoje kolonije, tj. celu planetu, istrebljivali citave narode, dovodili ljude u lancima da robuju itd...... pa su tek onda, posle toga, uveli trzisnu ekonomiju, neprikosnovenost privatne svojine, slobodu, postali kolevke demokratije i tako to.
...... rek'o, mozda i to ima neke veze.
[ Bananaman @ 18.03.2008. 23:25 ] @
Jedno od najbogatijih, trzisno najjacih i najuredjenijih evropskih drustava danas je irsko. Irska prica o uspehu je, nadam se, dovoljno sveprisutna da ne moram da elaboriram kako je i u kojoj meri Irska za svega 15-20 godina od jedne od ubedljivo najsiromasnijih postala jedna od najbogatijih zemalja EU. A nisu istrebljivali nikakve narode, imali kolonije niti dovodili ljude u lancima na ropski rad. Stavise, do 1922. bili su porobljeni deo Britanske Imperije.
Jedino sto Srbi nisu nikakvi "pravoslavni Kelti", jel' te?
[ attica @ 28.03.2008. 13:08 ] @
Pokusao bih da se nadovezem na temu samo jednim detaljem iz Atine.
Pre recimo mesec dana ode moj drugar u salon (polovnih)automobila da kupi Grande Punto.
Od ponudjenih nekoliko varijanti,drugaru se svidi jedan koji je odmah zeleo
da isproba te svoj naum iznese debelom grku.Ovaj ga pogleda i rece da moze da proba recimo neki drugi
grande punto jer bas za taj zeljeni nije poneo kljuceve.Ubedjivanje je trajalo nekoliko minuta,kada je prodavac
nezadovoljan morao da se vrati po kljuceve i provoza 'sporni' automobil.
Znaci covek dodje kod grka u radnju zeli tu da ostavi ne manje od 10000 evra a ovog jos mrzi da mu donese
kljuceve.E sad da li prodavac ima procenat od prodaje ili ne,nemam pojma ali to je jedan primer u nizu.
@Boccio
Pa covece kad otmes coveku pare,moras malo i da igras oko njega za tolike novce :P
[ Srcky05 @ 02.06.2008. 16:26 ] @
svakakvih firmi ima (a bogami i radnika) pogotovo u srbiji.
po meni 3dnet iz pancheva je shampion (ali mozda sam samo subjektivan jer sam radio u istom)
ali kako je jedan bivshi radnik istinito opisao na http://www.tridenet.com/ to iskustvo rada u rudarsko topionicharskom basenu jedne IT firme.
dodushe ako vas zanima mozete lako da se zaposlite tamo, mislim da je konkurs za posao stalno otvoren na njihovom sajtu ( http://www.3dnet.co.yu) pa javite utiske.
mada sve to zavisi od osobe do osobe, lichno bih bio ljubazan i za 12ooo ali znam mnogo ljudi koji ne bi (pogotovo ako rade i prekovremeno uz to) ..
[ draganmi @ 03.06.2008. 11:19 ] @
Pošto se i sam bavim Hi-Fi-jem (relativno) poznajem i prodavnicu RADIX i prodavce.
Oni nisu ni malo ubogi, jer je firma u privatnom vlasništvu gospodina koji ne nudi stolicu i kojem CD "ne valja". Vlasnik, koliko znam, lično poseduje Hi-Fi uređaje u vrednosti od oko 35.000 €. Stoga ne bih rekao da su uzrok njihovog ponašanja male "plate".
Mislim da im posao baš ne ide kako treba, posebno sa izborom zvučnika, pa su prilično neraspoloženi.
Oko jedne garancije moj brat je imao mnogo neukusnog zanovetanja od prodavca "broj 2" i neosnovanog optuživanja da je "zloupotrebljavao" uređaj koji je kod njih kupio.
Njihove optužbe na kvalitet CD-ova sam i ja lično doživeo (mada su CD-ovi bili njihovi!), a zvuk mi se nije dopadao, pa nije. Takođe su veoma neraspoloženi prama pravljenju bilo kakvih paralela sa uređajima koje oni ne prodaju.
[ milanche @ 03.06.2008. 16:17 ] @
Citat: Vlasnik, koliko znam, lično poseduje Hi-Fi uređaje u vrednosti od oko 35.000 €
Pu, jbt....hoce li ista od muzike dopreti do sirotinje ?
[ 101010 @ 03.06.2008. 16:38 ] @
@flighter_022
Slucajno sam imao neka posla sa IDEAom, pa sam proveo neko vreme sa njihovim radnicima itd.
Mogu ti reci da sam stekao utisak da su robovi u antickoj grckoj ili rimu sigurno bili srecniji i zadovoljniji od nijhovih radnika. Ti ljudi su kao alatke, a takvo im je i ponasanje, bar vecini, ima izuzetaka. Oni ih iscede i posle nekog vremena u klasterima ih otpustaju i dovode nove. Stalna rotacija.
Sto se tice ljudi na zapadu i njihove percepcije jednog $ potpuno se slazem sa bocciom. Prokleti suport tiketi...
[ Fuzz @ 03.06.2008. 16:58 ] @
Tako je nazalost u vecini megamarketa.
[ flighter_022 @ 03.06.2008. 17:27 ] @
Pa sad, verujem da i drugi lanci mega-marketa izrabljuju, medjutim, u Rodicu, Maksiju, Merkatoru to mi se nije NIKADA desilo (najcesce je osoblje maksimalno ljubazno, odgovori na sva pitanja. jednom sam u maksiju u Mitrovici zaboravio box cigareta (10 paklica), i devojka na kasi je sacuvala i dala mi kad sam 20 minuta kasnije se vratio). Sami megamarketi su besprekorno bili uredjeni (barem oni u koje sam isao, Sremska Mitrovica, Beograd, Novi Sad).
[ Fuzz @ 03.06.2008. 20:23 ] @
Mislio sam na odnos poslodavaca prema radnicima, a ne na odnos radnika prema kupcima.
[ []-_-[] @ 03.06.2008. 20:52 ] @
podseti me neki post za salon automobila
pre godinu dana , resi moj drug da kupi auto, dosadio mu njegov mercedes A klase ( njegov licni auto ) od firme (vlasnik je njegov otac) vozi jos 2-3 automobila, i odemo mi u salon , gledamo gledamo ne svidza mu se nijedan, ulazimo u jedan u drugi u treci , i kaze on prodavcu (inace gospodin je do tada bio manje vise ljubazan) da zeli da pogleda BMW X5, ovaj poceo nesto da gundza i pozvao gazdu , i kaze mu da smo gledali nekoliko automobila i sad trazimo da i ovaj vidimo ovaj x5 , gleda nas covek i kaze , ma sta ce ti vi da gledate oboje nemate ni 100eura , tad ce ovaj drug , iz dzepa sve pare koje je poneo ( poneo je u kesu ) 20000eura i kaze meni idemo , a ovaj gazda ma ne salio sam se ovo ono , otisli mi u drugi salon kupion on tojotu rav 4 i prolazimo pored prvog salona i pozdravljamo ga svirenom ;)
toliko o ljubaznosti prodavaca...
p.s ne znam zasto mi je i palo na pamet da pisem sve ovo :)
[ Flo33 @ 03.06.2008. 21:52 ] @
Citat: []-_-[]: podseti me neki post za salon automobila
pre godinu dana , resi moj drug da kupi auto, dosadio mu njegov mercedes A klase ( njegov licni auto ) od firme (vlasnik je njegov otac) vozi jos 2-3 automobila, i odemo mi u salon , gledamo gledamo ne svidza mu se nijedan, ulazimo u jedan u drugi u treci , i kaze on prodavcu (inace gospodin je do tada bio manje vise ljubazan) da zeli da pogleda BMW X5, ovaj poceo nesto da gundza i pozvao gazdu , i kaze mu da smo gledali nekoliko automobila i sad trazimo da i ovaj vidimo ovaj x5 , gleda nas covek i kaze , ma sta ce ti vi da gledate oboje nemate ni 100eura , tad ce ovaj drug , iz dzepa sve pare koje je poneo ( poneo je u kesu ) 20000eura i kaze meni idemo , a ovaj gazda ma ne salio sam se ovo ono , otisli mi u drugi salon kupion on tojotu rav 4 i prolazimo pored prvog salona i pozdravljamo ga svirenom ;)
toliko o ljubaznosti prodavaca...
p.s ne znam zasto mi je i palo na pamet da pisem sve ovo :)
Ne znam ni ja.
By the way, gde to ima da se kupi X5 za 20000? Bas me svrbe pare :) a moze i taj RAV4, naravno za iste novce?
[ bakara @ 03.06.2008. 22:33 ] @
Ima u "lovackim" pricama
[ Fuzz @ 03.06.2008. 22:41 ] @
Ali kad je izvadio 20k iz dzepa i mahnuo...sve moze...
Nego...
Citat: gledamo gledamo ne svidza mu se nijedan
Citat: ovaj poceo nesto da gundza
Dzole, ti si?
[ Beltrammi @ 03.06.2008. 23:17 ] @
te manje trgovine su otisle u k. s pojavom supermarketa, ali internet ih je definitivno dotukao. Barem sto se tice tehnike...
[ []-_-[] @ 06.06.2008. 03:51 ] @
neko je pitao gde ima da se kupe ti dzipovi za te pare, pa ima skoro svugde naravno ne novi iz fabrike...
a da znao sam da ce ispasti lovacka prica ali nebitno to za mene jer znam da sam bio tu i gledao svojim ocima
i na kraju , DZ je za mene uvek DZ bilo ono Dj ili Dz ( iz cistog razloga jer su blize na tastaturi D i Z a i iz moje neke navike (inate mozda ) bas zbog toga sto to nekome smeta... ;) )
P.S uvek je bilo onoh koji idu sa teme... takav je nas narod
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|