[ audi80 1.8i @ 15.03.2008. 18:15 ] @
U zadnje vrijeme cesta je pojava prituzbi od strane kupca novih automobila na povecanu potrosnju goriva, u odnosu koju je proizvodac naveo, razlika ponekad moze da bude ponekad i preko 30%,ako se to pomnozi sa cijenom goriva i prosjecnom km koju prede prosjecan vozac, dobija se impozantna suma, a da to prodavci sve pravdaju losim stilom voznje.

Da bi proizvodac dobio homologaciju za svoj model, odnosno dozvolu da ga prodaju na trzistu EU, on mora da prode kroz gomilu ispitivanja i da zadovolji odredene propise, npr crash-test itd.
Jedno od takvih ispitivanja je i mjerenje potrosnje goriva, cija je procedura strogo propisana i ista za sve proizvodace.Ali proizvodaci to mjerenje izvode na puno optimisticniji nacin, koji nema veze sa realnom voznjom.
Propis po kojem proizvodaci daju svoje podatke predvida da se potrosnja goriva i emisija stetnih gasova NE MJERE na asfaltu, na putu,(u stvarnim uslovima), VEC na valjcima u laboratoriji.Na taj nacin se eliminise uticaj vanjskih faktora. Automobil se na valjcima podvrgava uzastopnim kocenjima i ubrzavanjima po utvrdenoj semi, koja bi "trebala" da simulira situaciju iz realnog saobracaja.
Test potrosnje traje ukupno 1.180 sekundi.Od toga je 780s posveceno voznji koja simulira gradsku.Prosjecna brzina tog dijela testa je 19 km/h, uz blaga ubrzanja,(prikldana za mali automobil) tako da se koristi svega 20% potencijala jednog Fiata 500 1.2, a samo 10% mogucnosti BMW-a 335i.U stvarnosti i bicikli bi preticali takve automobile. Preostalih 400 sekundi je posveceno voznji van grada pri prosjecnoj brzini od 62,2 km/h. U tom se vremenu dostize max brzina od 120 km/h, koja je mozda prije vise desetaka godina i vise, bila visoka, ali danas ne impresionira.Uz to ta se brzina odrzava svega 10 sekundi od ukupnog vremena (400 s), i to bi trebalo da simulira voznju van grada.Znaci samo 1% vremena se potrosi na na simulaciju voznje autoputem.
Prica se tu ne zavrsava.

Propis predvida da je vozilo u najlaksoj varijanti, bez ikakve dodatne opreme, tako da je veoma optimisticna u odnosu na stvarnost.Test se izvodi sa iskljucenim klima uredajem, bez obzira sto se on danas sve vise serijski ugraduje u vise automobila, i sto njegov kompresor potrosnju goriva povecava do 20% na otvorenom putu.Kao masa vozila, tako ni otpor zraka nisu vjerno predstavljena,da li se potrosnja mjeri sa zagrijanim ili hladnim motorom to samo oni znaju...... vec veoma optimisticno, dakle Nema Prevare samo ono sto je po propisu koji je suprotan potrosnji goriva u stvarnosti. Tako da je nastao skandal pogotovo u Americi, posto svaki dan cijene goriva na svjetskom trzistu skacu, pocelo da se vodi racuna o vjerodostojnosti podataka o potrosnji goriva koju navodi proizvodac.
Tako da od ove godine u Americi, motori ce se testirati sa snaznijim ubrzanjima, sa hladnim motorima na startu, i sa ukljucenim svim ele. potrosacima u autu.Pa tako npr.
Chevorlet Malibu 2.2 je ranije trosio prosjecno "8.5 l" na 100km, a sada "9.5 l" od strane proizvodaca.

Dole cemo prikazati (na 24 modela) koji su proizvodaci bili priblizno naveli potrosnju goriva u odnosu na stvarne uslove.Razlike se krece od (najblizih 17%) - (katastrofalnih 47%) veca potrosnja goriva od navedene.

1.Toyota RAV4 2.2 D-4D sa 17% razlike- priblizno najblizi rezultat realnim uslovima.
2.Volvo V50 2.0 D sa 19%
3.WV Golf 5 2.0 TDI sa 20%
4.Fiat Panda 1.2 sa 21%
5.Ford S-maks 2.0 TDCi sa 22%
6.Fiat Croma 1.9 MJT sa 23%
7.Audi A6 3.0 TDI sa isto 23%
8.Fiat Punto 1.3 MJT sa 26%
9.Alfa Romeo 159 1.9 JTD sa 28%
10.Fiat Punto 1.4 sa isto 28%
11.Toyota Yaris 1.4 D-4D sa 29%
12.Citroen C1 1.0 sa 30%
13.Toyota Auris sa isto 30%
14.Toyota Auris 1.0 sa 33%
15.Fiat Bravo 1.9 MJT sa 34%
16.WV Pasat 2.0 TDI sa 34%
17.Lancia Ypsilon 1.4 16V 35%
18.Ford Mondeo 2.0 TDCi sa 36%
19.BMW X5 3.0d sa 37%
20.Fiat 500 1.2 sa 37%
21.Opel Corsa 1.3 CDTi sa 37%
22.Renault Twingo 1.5 dCi sa 37%
23.Nisan Qashqai 1.5 dCi sa 43%
24.BMW 118d sa 47%.



Izvor: Sat-plus br 180 6.mart.2008.
[ vladd @ 16.03.2008. 00:50 ] @
Ocigledno je da su proizvodjaci dovoljno jaki, da se ne obaziru na neki propis, i da mere potrosnju shodno vrsti vozila, nameni, tipu korisnika.
Racionalno su shvatili da administrativna zamisao i postavljene reference, ne mogu u isti kos, birokratski, za strpaju sve tipove kola, da bi nekom tamo birokrati bilo sve na broju ili pod konac

I vrlo cesto su navodi proizvodjaca priblizniji zivotu, cak nesto malo veci, nikako 30%, mozda desetak, tako da se pazljiv vozac moze i obradovati realno nizom potrosnjom..

Poz.
[ Miroslav Jeftić @ 16.03.2008. 01:10 ] @
A i nije mi jasan onaj deo gde kažu da je 120km/h brzina koja "ne impresionira", a to je ograničenje (negde neki kilometar više) koje važi na skoro svim putevima u Evropi. U krajnjoj liniji, postoji gomila stručne štampe gde se automobili testiraju u realnim uslovima, pa ko hoće može lako da se obavesti.
[ bakara @ 16.03.2008. 12:00 ] @
Citat:
audi80 1.8i:
Propis po kojem proizvodaci daju svoje podatke predvida da se potrosnja goriva i emisija stetnih gasova NE MJERE na asfaltu, na putu,(u stvarnim uslovima), VEC na valjcima u laboratoriji.Na taj nacin se eliminise uticaj vanjskih faktora. Automobil se na valjcima podvrgava uzastopnim kocenjima i ubrzavanjima po utvrdenoj semi, koja bi "trebala" da simulira situaciju iz realnog saobracaja.
Test potrosnje traje ukupno 1.180 sekundi.Od toga je 780s posveceno voznji koja simulira gradsku.Prosjecna brzina tog dijela testa je 19 km/h, uz blaga ubrzanja,(prikldana za mali automobil) tako da se koristi svega 20% potencijala jednog Fiata 500 1.2, a samo 10% mogucnosti BMW-a 335i.U stvarnosti i bicikli bi preticali takve automobile. Preostalih 400 sekundi je posveceno voznji van grada pri prosjecnoj brzini od 62,2 km/h. U tom se vremenu dostize max brzina od 120 km/h, koja je mozda prije vise desetaka godina i vise, bila visoka, ali danas ne impresionira.Uz to ta se brzina odrzava svega 10 sekundi od ukupnog vremena (400 s), i to bi trebalo da simulira voznju van grada.Znaci samo 1% vremena se potrosi na na simulaciju voznje autoputem.

Ako gledamo realno, na koji drugi nacin bi se moglo drugacije vrsiti testiranje potrosnje osim u laboratorijskim uslovima.
Kako dobiti jednake uslove za testiranje auta proizvedenog na dalekom istoku i/ili u svedskoj?
Najbolje je da to bude pod tacno predvidjenim i specificinim uslovima pa tako dobijene rezultate vec mozemo usporedjivati, pa i da se ne podudaraju sa onima real life opet poredjenjem znamo koji auto i za koliko realno manje (u procentima) trosi od drugog modela.

Na kraju, koji su to realni uslovi kad neko vozi vecinom po guzvi a neki auto ceo svoj zivotni vek provede na auto putu.

Citat:
audi80 1.8i: Propis predvida da je vozilo u najlaksoj varijanti, bez ikakve dodatne opreme, tako da je veoma optimisticna u odnosu na stvarnost.Test se izvodi sa iskljucenim klima uredajem, bez obzira sto se on danas sve vise serijski ugraduje u vise automobila, i sto njegov kompresor potrosnju goriva povecava do 20% na otvorenom putu.Kao masa vozila, tako ni otpor zraka nisu vjerno predstavljena,da li se potrosnja mjeri sa zagrijanim ili hladnim motorom to samo oni znaju...... vec veoma optimisticno, dakle Nema Prevare samo ono sto je po propisu koji je suprotan potrosnji goriva u stvarnosti. Tako da je nastao skandal pogotovo u Americi, posto svaki dan cijene goriva na svjetskom trzistu skacu, pocelo da se vodi racuna o vjerodostojnosti podataka o potrosnji goriva koju navodi proizvodac.

Hm...pa kako proizvodjac da zna koju ce opremu kupac da uzme?

Testiranje bez ukljucene klime mi je isto logicno, automobili se obicno i voze bez ukljucene klime, ko hoce da se hladi spreman je to i da plati malo vecom potrosnjom.

Tekst je napisan da bi se prodale novine i naslov je napisan takodje u tom maniru, realno nije nista novo otkriveno.
Po meni bolje da su tekst napisali sa objasnjenjem kako to proizvodjaci dolaze do rezultata merenja potrosnje, bez nametanja ikakvih zakljucaka a ostaviticitaocima da zakljuce sami koliko je nesto tacno ili ne...
[ Ivan Dimkovic @ 16.03.2008. 12:07 ] @
Citat:

Jedno od takvih ispitivanja je i mjerenje potrosnje goriva, cija je procedura strogo propisana i ista za sve proizvodace.Ali proizvodaci to mjerenje izvode na puno optimisticniji nacin, koji nema veze sa realnom voznjom.


Obicno uz podatak o potrosnji uvek stoji zvezdica i dole pise da je to po tom i tom standardu merenja potrosnje. Vecina ljudi koje znam ne uzima te rezultate za potpuno tacne.

Cilj tih testova i nije da se otkrije "realna potrosnja" (wtf je "realna potrosnja" kada svaki kupac ima drugaciju potrosnju u zavisnosti gde i kada vozi) vec je cilj da se uvede standardni nacin za uporedjivanje ekonomije-goriva vozila.

E sad, ako neko procita da auto trosi "9.0l kombinovano" i ocekuje da ce dobiti 9.0l u njegovoj varijanti je... naivan :)

Nema nikakve zablude tu - kod podataka o potrosnji uvek stoji i na sta se to odnosi - evo u slucaju Audi modela:

Citat:

Der Kraftstoffverbrauch und die CO2-Emissionen eines Fahrzeugs hängen nicht nur von der effizienten
Ausnutzung des Kraftstoffs durch das Fahrzeug ab, sondern werden auch vom Fahrverhalten und anderen
nichttechnischen Faktoren beeinflusst. CO2 ist das für die Erderwärmung hauptsächlich verantwortliche
Treibhausgas.
Die angegebenen Werte wurden nach den vorgeschriebenen Messverfahren (RL 80/1268/EWG in der gegenwärtig
geltenden Fassung) ermittelt. Die Angaben beziehen sich nicht auf ein einzelnes Fahrzeug und sind
nicht Bestandteil des Angebotes, sondern dienen allein Vergleichszwecken zwischen den verschiedenen
Fahrzeugtypen.


---

Google Translate:

The fuel consumption and CO2 emissions of a vehicle does not just depend on the efficient
Utilization of the fuel by the vehicle, but also of driving behaviour and others
Non-factors. CO2 is responsible for global warming mainly responsible
Greenhouse gas.
The values were measured in accordance with the prescribed procedures (RL 80/1268/EEC in the present
As amended). The figures do not refer to a single vehicle and
Not part of the offer, but only serve the purpose of comparison between different
Vehicle types.



Lepo pise - cifre sluze za uporedjivanje vozila i ne odnose se ni na jedno posebno vozilo u katalogu i nisu deo ponude :)
[ audi80 1.8i @ 17.03.2008. 19:27 ] @
I meni je to glupo u vezi paljenja klime, svatko zna da to utice na potrosnju, mogu se i u laboratoriji testirati, samo ako ce ukljuciti ventilatore da simuliraju normalni vjetar koliko-toliko da bude malo realno ipak je to otpor koji malo povecava potrosnju, i da testiraju sa hladnim startom.

Eto najavili su moguce promjene propisa i u Evropi, kao i u Americi.
Po ovim navedenim podacima za BMW 118d, trebalo bi biti bez goriva, dok istovremeno proizvodac tvrdi jos 47% goriva da ima, haman pola rezervara.Kome sad vjerovati ovima sto su testirali u "normalnim uslovima" ili proizvodacu.Ipak to je velika razlika.
[ vladd @ 17.03.2008. 20:06 ] @
A ja licno mislim da 99% onih sto kupuju kola i ne znaju za doticni propis, i nacin testiranja.