|
[ audi80 1.8i @ 18.03.2008. 20:30 ] @
| Evropska agencija za ispitivanje bezbjednosti vozila EuroNCAP, odlucila je da pocne testiranje pikapova.Razlog sto su ova vozila u posljednje vrijeme sve popularnija i sto ih nudi vecina proizvodaca.U prvoj seriji crash-testova su ispitana 3 modela - Micubisijev L200, Nisanova Navara, i Isuzu D-maks.
Sa izuzetkom L200 koji je dobio 4 zvjezdice od mogucih pet, ostali su pokazali neocekivano los rezultat. Nisanova Navara dobila je samo 1 zvjezdicu za zastitu odraslih putnika, a D-maks 2 zvjezdice, znaci ovo je ilustracija da velika i teska vozila nisu sigurnija od malih automobila.
Samo je novi Citroen "C5" dobio 5 zvjezdica, a Reno Kangu, Suzuki Sples, Daithasu terios, i BMW X3 dobili po 4 zvjezdice.
Znaci da je npr Dacia Logan sa 3 zvjezdice sigurnija od Nisana Navara pri sudaru koji je dobio samo 1 zvjezdicu, koji je puno skuplji, veci i tezi. Nevjerovatno ali istinito, pa su Japanci na Navaru neke nedostatke otklonili, pa je tek onda dobio 4 zvjezdice.
Ipak sto je veliko i skupo, ne znaci i "sigurno" uvijek. |
[ bakara @ 18.03.2008. 20:53 ] @
update:
EuroNCAP je ponovio test nisan "navare", a dobijeni rezultati su mnogo bolji. Najveći problem pri prvom testu je bio neadekvatna brzina otvaranja vazdušnih jastuka. Sada su jastuci poboljšani, a rezultat je sledeći: za zaštitu putnika - tri zvezdice; za zaštitu dece - četiri zvezdice; za zaštitu pešaka - dve zvezdice. To je i dalje loš rezultat u odnosu na Nisanov model "kaškai" koji je na EuroNCAP-u za zaštitu putnika dobio maksimalnih 37 poena i naravno pet zvezdica.
@audi80 1.8i
Mogao si da navedes izvor vesti koju objavljujes, i objasnjenje zasto mislis da nekoga zanimaju modeli koji se kod nas bukvalno i ne voze.
Dalje, poredjenje automobila dacia logan i nissana navara isto nije moguce po ncap standardima jer nisu vozila u klasi, koliko se secam to negde i pise na sajtu.
[ Zarko Silic @ 18.03.2008. 23:36 ] @
Citat: audi80 1.8i: Znaci da je npr Dacia Logan sa 3 zvjezdice sigurnija od Nisana Navara pri sudaru koji je dobio samo 1.
&
Ipak sto je veliko i skupo, ne znaci i "sigurno" uvijek. .
Masivnije (teze) vozilo je uvek sigurnije u tkzv. direktnim sudarima. (Da ne ravijamo teoriju).
U protivnom bi ga Dacija razbucala.
Test je onakav kakav je, ali je tumacenje malo pogresno.
Citat: bakara:
Mogao si da navedes izvor vesti koju objavljujes,
Apropo,
Clanke objavljene u reviji "SAT", kao i njihove TV emisije, uzimajte sa dozom rezerve. Imaju ponekad bisera.
[ Miroslav Jeftić @ 19.03.2008. 07:16 ] @
Hehe... to je onaj gospodin što uvek okreće pod ručnom u istu stranu.
[ vsi @ 19.03.2008. 07:44 ] @
Mesate aktivnu i pasivnu bezbednost, lepo rece onaj sa motorom u avtaru.
[ audi80 1.8i @ 19.03.2008. 09:37 ] @
Normalno da Logan i Navaro nisu ista klasa.Koliko je meni poznato, sva vozila se testiraju pri istoj brzini i pri udaru od istu prepreku, bez obzira na klasu, samo je razlicito za primjer da su "putnici" za primjer u Loganu sa 3 zvjezdice puno bolje prosli od "putnika" u Navaru odnosno sa velikim ozljedama, To se odnosi na prvobitni Navaro bez poboljsanja.
Penta je u tome ako tko nije shvatio, da ti Crash-testovi nisu ispitivani na pikapovima, oni bi se prodavali poput Navara bez poboljsanja, i netko ga kupi i kaze velik je i "siguran".
@bakara
Gdje pise da se ne smiju spominjati modeli koji se ovdje ne voze, onda i to uvrstite u "pravila", to je samo primjer u autoindustriji koji se moze desiti u citavom svijetu bez obzira na trziste. Nije ni cudno sto se na ovom forumu nista ne desava,(nema novih tema) gusite ga. Nisan Navaro se prodaje u BIH i Hrvatskoj, i dalje, samo u Srbiji ga nema u ponudi.
Sada moze "lock" po obicaju. :)
[Ovu poruku je menjao audi80 1.8i dana 19.03.2008. u 12:10 GMT+1]
[ audi80 1.8i @ 19.03.2008. 09:44 ] @
U aktivnu sigurnost smatramo sve ugrađeno u automobil što nam pomaže da ne dođe do nezgode. Pod sustavima Pasivne sigurnosti, s druge pak strane, smatramo sve što nam pomaže da tu nezgodu preživimo sa što manjim posljedicama, kada do nje već dođe.
Pri tom crash-testu znaci u funkciji je samo pasivna sigurnost, a aktivna nema uloge koliko je meni poznato, jer nema kocenja pa ni ABS, EBD... itd.
Glavnu ulogu ima pasivna sigurnost, pri sudaru.
[ StORM48 @ 20.03.2008. 13:55 ] @
Neće biti da je tako.
Ti brkaš pojmove oko "aktivne" i "pasivne" bezbednosti.
Aktivna bezbednost je sve što ima svoju elektro-mehaničku (ili samo elektronsku) "pozadinu" da tako kažem, odnosno svi oni sistemi koji "reaguju" u slučaju neke nezgode ili nečega što bi do nezgode moglo da dovede. U to ime, aktivnu bezbednost čini i AirBag i ABS i ESP, kao i elektro-mehanički aktivna ogibljenja i upravljački sistem koji pojačava silu emitovanu na volanu, kako se brzina povećava, na primer. To su sistemi koji, svaki u skladu sa svojom namenom, non-stop interventišu u toku vožnje i ispravljaju krive drine koje napravi vozač ili neki drugi činioci.
U pasivnu bezbednost spada sve ostalo što čini golu strukturu automobila. To podrazumeva samu karoseriju, šasiju i njenu čvrstinu, pa i masu, ali i kvalitet i oblik elemenata enterijera koji mogu nepovoljno da utiču na konačni ishod neke nezgode, kao što su sedišta, na primer. Pasivnu bezbednost predstavljaju i branici, ali i težište vozila.
Ne ulazeći u konkretne, gore-pomenute primere, reći ću samo da EuroNCAP podrazumeva crash-test kompletnog automobila, sa svim njegovim sistemima, nebitno kakva je njihova priroda, pozadina tj. Dakle, kada testiraju auto, ne isključuju mu nikakve sisteme, nego ga zalete u zid (ili "zid" u njega), pa se nakon toga meri uticaj takve nezgode na oblik/zapreminu enterijera, odnosno pomeraj kritičnih tačaka koje bi mogle da naškode putnicima unutar, ali i van automobila.
Toliko.
Pozdrav
[ Miroslav Jeftić @ 20.03.2008. 14:38 ] @
Tako je, definitivno je pogrešno reći da aktivna bezbednost nema tu ulogu, naprotiv - rade vazdušni jastuci i zavese, pojasevi i zatezači, nasloni za glavu, itd.
[ Zarko Silic @ 20.03.2008. 15:52 ] @
Postoji jos jedan momenat na koji treba obratiti paznju. Ostavimo na stranu pojam pasivne i aktivne bezbednosti.
Testovi koje obavljaju specijalizovane ustanive su ipak u okviru laboratorijskih uslova. U realnom zivotu (saobracaju) je nesto drugacija situacija. Lako cemo se sloziti sa cinjenicom da se udarci u cvrstu prepreku (zid) retko desavaju u praksi.
U vise od 90% slucajeva je to kontakt izmedju dva ili vise vozila sto u pogledu proracuna predstavlja veoma slozenu matematiku. Gotovo je nemoguce napraviti simulator koji bi „verno“ simulirao sudar.
Ocene zvezdica u kras testovima je samo jedna komponenta koja definise bezbednost nekog vozila. Ona je sigurno tacna i relevantna ako se uzmu u obzir uslovi testiranja, ali je u praksi ipak relativna. Moze da bude tacna, a i ne mora.
Masivna terenska vozila imaju prednost u odnosu na “nezna” putnicka bez obzira na broj zvezdica dobijenih na kras testovima. U protivnom bi putnici u Daciji bili mnogo bezbedniji (“zbog mnogo zvezdica”) u recimo, sudaru sa autobusom koji nema ni jednu "zvezdicu".
Na putevina najvise (ne znam precizno koliki je procenat u pitanju) ima putnickih vozila te, kupovina jednog terenca, po masi dvostruko vecoj, ipak predstavlja bezbednosnu superiornost.
P.S. Hvali mali, a vozi se u velikom.
[ audi80 1.8i @ 20.03.2008. 18:46 ] @
Ocigledno da ima ljudi koji prije pisu nego sto nesto procitaju, PROCITAJTE OVU DEFINICIJU JOS JEDNOM, ("U aktivnu sigurnost smatramo sve ugrađeno u automobil što nam pomaže da ne dođe do nezgode. Pod sustavima Pasivne sigurnosti, s druge pak strane, smatramo sve što nam pomaže da tu nezgodu preživimo sa što manjim posljedicama, kada do nje već dođe".)
@Miroslav Jeftić
OD kada to spada u aktivnu bezbjednost "vazdušni jastuci i zavese, pojasevi i zatezači, nasloni za glavu, itd"- objasni? To je PASIVNA sigurnost zajedno sa strukturom auta itd.
@StORM48
Ti brkas pojmove izmedu elektronske i mehanicke zastite. Sve dole je tacno,ali nije sve sto je pomognuto elektronikom "AKTIVNA SIGURNOST" npr: po tvom misljenju kad auto pri kocenju zaplese na poledici pa se aktiviraju sistemi ABS,EBD, itd.... koji to trebaju da isprave ili u krajnjoj mjeri ublaze,a to je AKTIVNA SIGURNOST, i i ti si tu dodao jos i zracne jastuke koji spadaju u PASIVNU zastitu, onda se oni trebaju da odmah otvore i zna se sta onda prouzrokuju u takvoj situaciji :), a auto nije nigdje udarilo, to je tvoje misljenje ili greska, INFORMISI SE prije nego sto nesto napises.
@zarsilic
Slazem se s tobom u svemu, ali to je opce poznato, terenska i SUV vozila uvijek imaju prednost pri sudaru s automobilom manje klase, cak mu se moze i popeti na krov, zbog visine i tezine.ALi tema nije bila sudar Dacia Logan s Terenskim vozilom.
TO nisam ni spominjao ni usporedivao, nego samo rezultate sa testa u kojem se ozljede na lutkama uzimaju u obzir bilo da je to terenac i auto manje klase, testiraju se u istim uslovima.A Zakljucak s tog testa da bi vozac u Navaru imao 2 puta vece ozljede nego onaj u Loganu.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|