|
[ mcule @ 19.03.2008. 10:11 ] @
| Čitam nešto sajtu www.autogume.net (vidim da je popularan) i nije mi baš jasna jedna stvar. Citat iz odeljka "Uputstva za vozače":
Ukoliko se menjaju samo dva pneumatika, montirati nove na zadnju osovinu, bez obzira koji točkovi su pogonski.
Da li sam ja ovo dobro razumeo? Milion puta sam čuo da se dva nova pneumatika montiraju napred, a stariji pozadi, a ovde tvrde suprotno.
|
[ bojan63 @ 19.03.2008. 10:22 ] @
ja koliko znam, kad se stavljaju samo dve nove gume obicno idu na pogonske tockove, u mom je to slucaju pozadi zbog zadnje vuce...sacekaj jos necije misljenje, mozda stvarno postoji valjan razlog za to sto si naveo...
[ bantes9 @ 19.03.2008. 10:37 ] @
Svi ljudi koje znam nove gume montiraju na pogonske tockove, sto je zbog nekoliko razloga i logicno.
Za ovu pricu da se nove gume uvek montiraju pozadi prvi put cujem i mislim da je totalno nelogicno(sem kada su pogonski tockovi pozadi).
[Ovu poruku je menjao bantes9 dana 19.03.2008. u 12:04 GMT+1]
[ audi80 1.8i @ 19.03.2008. 11:19 ] @
To je u pocetku krenulo ovako, u narodu neko kaze bolje nove dvije gume nazad nego naprijed iako je vozilo sa prednjem pogonom, razlog kao da je lakse zanosenje prednjih tockova popraviti volanom,nego kad zadnji dio klize.
Ali istina je sto je dokazanom i testom koji su obavili Svedani, upravo suprotno, u slucaju klizanja prednjeg dijela vozila jako je tesko podupraviti zbog tezine motora naprijed, i prednje gume imaju vece opterecenje kod kocenja od zadnjih.
Pravilo je ako se stavljaju 2 nove gume da idu na pogonske tockove, bilo da je prednja ili zadnja vuca, ipak paziti da su one stare dvije koliko toliko imaju dobru saru, da ne budu izlizane naravno.
Znaci montiraj gume na pogonske tockove.
[ etjen @ 19.03.2008. 12:02 ] @
evo i ja da dodam-NOVE GUME NA POGONSKE TOCKOVE
[ vladd @ 19.03.2008. 12:37 ] @
Nove gume se mogu montirati po zelji, ako su dve gume, dobro bi bilo da su na istoj osovini, ili napred ili nazad.
Po meni, ja bih nove gume uvek montirao na PREDNJE tockove, cak ne vezano za pogonsku osovinu, zbog sile kocenja, koja je uvek na prednjim tockovima najveca, a u saobracaju se mnogo cesce koristi kocnica nego drift ili voznja po snegu.
A auto sa dve dobre i dve lose gume, nikada ne bih vozio do nivoa zanosenja...
Tako da mislim da je greska u kucanju teksta, mahinalna, onog ko je pisao uputstvo na sajtu. Umesto "zadnje", trebalo bi da stoji "prednje"...
Poz.
[ factor @ 19.03.2008. 18:04 ] @
http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_rotation
Citat: Current thinking stresses the desirability of keeping the best tires on the rear wheels of the vehicle, whether it is front or rear drive. The reason for this is that if the rear wheels lose grip before the front ones, an oversteer condition will occur, which is harder to control than the corresponding understeer which will happen if a front wheel is lost. This is also the case if a tire blows out, so the intuitive belief that the front steering/driving tires need to be the best quality is not actually the case.
[ vladd @ 20.03.2008. 00:57 ] @
Zanimljivo, mada me nisu ubedili.
Postujem njihove razloge, ali ja ipak cesce imam ostrija kocenja, narocito po gradu, i pri relativno malim brzinama (do 60) nego oversteering conditions. Takodje, sa pucanjem gume, do sada imam retka iskustva, i mislim da bi mi pucanje prednje gume pravilo vise problema (imao sam dva pucanja zadnje gume, za 30 god..), narocito bez servo upravljaca, pri nekoj ozbiljnoj brzini (recimo 80km/h i vise).
Razlozi su ok, ali realnost je malo drugacija..
Poz.
[ mcule @ 20.03.2008. 08:43 ] @
zanimljiva diskusija, hvala svima na komentarima.
ja i dalje ne znam sta da mislim, tj. kako da postupim.
definitivno je jedino pravo resenje "otvoriti se" i kupiti sve cetiri nove gume...
mc
[ Tehnoman @ 20.03.2008. 09:06 ] @
Citat: vladd: Zanimljivo, mada me nisu ubedili.
Pazi, pucanje na prednjoj osovini utice na upravljivost a pucanje na zadnjoj i na upravljivost i na stabilnost.
Prema tome ima logike da bolje gume budu na zadnjoj osovini bez obzira koja je pogonska.
Ali to se sve odnosi na slucaj kada su sve gume u dobrom stanju. Kod nas se kod vecine ljudi usadilo
da se gume menjaju kada postanu "celave" i to dve po dve, zbog finansija, a prvo one koje su vise "celave".
[ vladd @ 20.03.2008. 10:18 ] @
Apsolutno ima logike, ali kazem ponovo, to su solidno retke situcije.
Mada i kada kupim sve 4 nove, posle godinu dna , zadnje su bolje.
Ja licno, nekako vise volim kada mi je bolja guma tamo gde je odnos kocenja 70%, a ne gde je 30%.
Medjutim, takva je situacija, pogonski su prednji, veca sila kocenja, zadnji su cak dobosi...a vozim penzionerski, uglavnom po gradu.
Ali, kada se saberu razlozi 1, 2, 3, i ...x, najbolje je sve cetiri gume, bez diskusije...ipak glava nema cenu ustede.
Poz.
[ audi80 1.8i @ 20.03.2008. 18:54 ] @
Kupis sve 4 nove gume, i onda godisnje prebacis prednje na zadnju osovinu,a zadnje gume na prednju, i slijedece godine opet tako (samo ih rotiras).Jer zadnje kod vozila s prednjim pogonom su uvijek boljem stanju nego prednje, zato se one vise koce i vise su podlozene opterecenjima.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|