|
[ zex24 @ 30.03.2008. 06:23 ] @
| Dakle da li neko zna gde mogu naci felne a da ih ne cekam dva - tri - cetiri meseca? Konkretno trebaju mi felne 4x100 16 incha (megane II). Probao sam ovde po NSu ali sve se to ceka kako oni kazu mesec dana a evo ja cekam vec duze od toga i sad mi je javljeno da cu cekati jos toliko! Zasto je kod nas sve tako relativno i koplikovano!? Narucio sam felne i covek kaze stici ce ti za jedno dve - tri nedelje najkasnije. To je bilo krajem februara a sad mi kaze da treba da cekam do pocetka maja! |
[ vladd @ 30.03.2008. 12:01 ] @
Izvini, ali zasto si ti komplikovan. Bez ljutnje, mogao si i u mesari da narucis felne pa da cekas...malo duze..osim ako mesar nije ekstra sposoban.
Ne vidim razlog d generalizujes "SVE", kada si ti odabrao nesposobnog dostavljaca. Svrati do Beograda i kupi felne odmah.
Samo, moraces da pogledas, ili proucis koji ofset je potreban za tvoj auto, sirina, i na kraju da odaberes izgled. Bez tihpar detalja mozes cekati mesecima i na kraju kupiti pogresno.
Raspon rupa, centralni otvor i ofset(uz sirinu), pa tek onda u kupovinu..narucivanje..
Poz.
[ zex24 @ 30.03.2008. 15:34 ] @
Raspon rupa sam napisao. Offset ne znam na sta se odnosi kao ni centralni otvor i niko me ije ni pitao za te podatke (ako moze nek mi neko objasni). Jednostavno covek ima program u kojem postoje podaci o felnama koje pasuju na megana II. Gde god sam bio uglavnom su pitali (ili su vec znali) za raspon rupa i precnik felne. Gume cu uzeti kad tek dobijem felne (205/55/16).
Kazes dodji u Beograd a nisi rekao tacno gde. Ako ne mozes ovde da napises posalji mi privatnu poruku.
[ vladd @ 31.03.2008. 00:04 ] @
Proveri oznaku originalne felne, da vidis da li ima ofset. Napisi je ovde.
Npr..
7J X 16" ET45, znaci da je obim 16", sto je jasno, da je sirina felne 7 incha za otprilike sirinu gume 205 (moze i 7,5 ili cak 8"), a ovo ET znaci da ima pozitivan ofset, 45mm (prema spolja).
Sa sirom felnom, u odnosu na fabricku, moze da se stacuna kakav bi ofset trebao da uzmes, da ne udara u amortizer ili rub.
Centralni otvor se izmeri, na originalnoj felni, i ne sme se uzeti alu felna sa manjim otvorom(moze ali nije moguca montaza). Ako je nova felna sa vecim otvorom, dodaju se prstenovi za centrazu.
Sto donekle znaci, da prodavac mora dobro da prelista sve podatke(sumnjam da ga ne mrzi..za alternativnu kupovinu), da bi ti odabrao felnu, i da ti preporuci ostali pribor, eventualno i duze srafove....
Kada se vec daje solidna kolicina evric za stajling, moze bar malo truda oko informacija.
Prodavnice je lako naci i po net-u i oglasima, ali je jako dobro da imas kompletne podatke, da te ne bi otkacili (citaj zavlacili mesecima), onda izaberes model, neke od firmi i tada je lakse daviti prodavce, brze ce da odgovore, a ako i naruce, stici ce za desetak dana.
Neke podatke, za vozila koja su snabdevali, i koja su relativno cesta (za razliku od megana), mogu iz glave da daju info, ocito je da za neka kola treba malo pripreme.
Poz.
P.S. ofseti su 35-45, a rupa je 60,1mm za Megana, samo izaberi firmu, i model felne, naravno da je nabavljiv, i da nije 10k$ po felni
[ Zarko Silic @ 31.03.2008. 01:06 ] @
Citat: vladd: Raspon rupa, centralni otvor i ofset(uz sirinu), pa tek onda u kupovinu..narucivanje...
Da, ET broj je vrlo bitan podatak o felnama. Treba ga cesce spominjati jer vecina ljudi, ne samo sto ne zna sta je jer ni ne mora znati, ovaj podatak smatra nebitnim. A bitan je i to veoma.
Pored toga sto obezbedjuje fizicko smestanje felne i pneumatika u za to predvidjen prostor, igra i vaznu ulogu u stabilnosti vozila. Narocito je vazno da se na prednjim tockovima zadrzi centar zakretanja koji je konstruktor predvideo.
Moze se desiti da svi ovi podaci stimaju, a da se zbog konstrukcije i polozaja diskova, felna ne moze postaviti. Pre kupovine treba zahtevati od prodavca (ili pogledati na drugi nacin) da li je odredjena felna namenjena bas za taj tip vozila.
Na trzistu imas svega i svacega, a ponajvise robe iz nama bratske Kine.
@zex24
Felne mozes kupiti i u NS bez problema. Naravno, ne u mesari. Imas blizu tebe jednu dobru prodavnici (ul. Tekelije).
[ zex24 @ 31.03.2008. 05:21 ] @
Felne sam uzeo u prodavnici na uglu Temerinske i Bele Njive (ne znam tj nikada nisam video da u Tekelijinoj ima nesa takva prodavnica). Kao sto sam rekao covek ima program pomocu kojeg moze da vidi koja felna pasuje na odredjena kola (u ovom slucaju megana). Znaci ja sam odabrao izgled (imao je nekoliko izlozenih ali raspon rupa nije odgovarao) pa je on onda proverio da li se ta pravi u dimenzijama za megana i koje jos ostale dolaze u obzir kao i dimenzije guma koje mogu da stavim (mogu cak i sire od 205 da idu). Moguce je je videti na monitoru kako kola izgledaju sa felnama. Pored toga oni daju besplatnu montazu pa se nadam da ce sve biti u redu. Jedino sto me je iznerviralo je to obecanje da ce sve stici za dve tri nedelje a evo sad ima da se nacekam. Verujem da im ovo nisu prve felne koje su prodali pa zato i mislim da ne bi trebalo da bude problema.
Ajde sad iskreno recite kako bi ljudi inace kupovali felne? Ovo sto ste vi ovde naveli za parametre ja mislim da zna 2 % ljudi koji voze kola. Mislim da bas zato postoje programi sa bazom podataka za veliki broj vozila tako da se na kraju svede da kupac odabere izgled i velicinu felne. Ostalo se proverava pomocu programa. Jel nisam u pravu?
[ vladd @ 31.03.2008. 12:27 ] @
Delimicno si u pravu.
Onaj drugi deo ti je objasnio zarsilic. Poznavanje svog vozila, i karakteristika i geometrije je malkice potrebno, kada se radi solidno ozbiljni restajling.
Nije bas kao kada devojcica kupije cipelice, pa i tada mora da brine o nekoj svojoj geometriji.
Moguce je da su savladali, u prodavnici, i dopunske vestine, osim programa, ali osim lepog izgleda, nakon prelaska na siru gumu, mora i trap da se doradi, da bi tocak pravilno nalegao na podlogu, da ne bi odrao polovinu gume (skupe) nakon nekoliko meseci.
Inace, svasta se srece po ulicama, tako da to nije neki reper, pri "masovnom" stajlingu. I tockovi koji kace trap(ili rub lim), pri odredjenom zaokretanju volana, felne bez centrirajuceg prstena, i felne kojima otpadaju srafovi, i koriscenje standardnih srafova koji "drze" samo na par navoja....
Cisto da imas info, sta sve jos treba..da vidis, proveris, uradis...
A prodavcima je, koliko mi je poznato, vazan samo promet..ne vole da "plase" musterije sa dodatnim troskovima...bolje da ostave vise para u radnji..
Poz
[ zex24 @ 31.03.2008. 13:04 ] @
Dobro obraticu paznju na sve to ali opet kako ja to sve mogu proveriti (da srafovi ne drze na nekoliko navoja i slicno)? Kad kazes mora i trap da se odradi to znaci da moram da vozim na "optiku" (nemojte zameriti ako sam pogresio)?
Razlog zbog kojeg uzimam nove felne je taj sto sam ove zime uzeo cisto zimske gume (koje su se visestruko isplatile) i sad bih da uzmem letnje tj. da ne bih morao svakih 6-7 meseci da skidam jedne i stavljam drugu vrstu guma na felne. Kad vec uzimam jos jedan set felni zasto da ne budu alu? :) E sad imam i jedno pitanje u vezi ovog 'chuchanja' guma u garazi. Kad skinem zimske gume kako da ih ostavim, da li da ih skroz izduvam, ostavim tako kako jesu sad ili kako?
[ vladd @ 31.03.2008. 18:15 ] @
Da, "optika", ako postavljas sire gume, predpostavljam da su standardne sirine 185-195, na felni 14.
Za cuvanje guma, postoje jeftini stalci, nalik na civiluk, sipka sa nosacima, na koje se nakace cetiri tocka sa sve felnom, da se ne opterecuje guma.
Cuvanje na suvom mestu, bez prasine, ili prekrivene sa necim, propisno naduvane, kredom obeleziti prednje-zadnje, pritisak u njima..zbog provere.
Poz.
[ zex24 @ 31.03.2008. 20:10 ] @
Standardna dimenzija gume je 195/65/15. Naravno da cu raditi "optiku" posle stavljanja novih felni i guma.
Hvala na odgovorima.
[ vladd @ 31.03.2008. 23:16 ] @
Posalji samo ofset standardne felne, i one koje si narucio, sada znas da procitas iz oznake, pa da sracunamo prepuste..
[ Zarko Silic @ 01.04.2008. 00:38 ] @
Citat: zex24: Naravno da cu raditi "optiku" posle stavljanja novih felni i guma. :)
Hvala na odgovorima.
Imas nov auto. Optika je sigurno dobra, ali je mozes proveriti.
Nesto drugo bih ti savetovao. Ako zelis bas bas precizno postavljnje, zamoli vulkanizera da ti postavi tockove bez bilo kakvih tegova (bez balansiranja). Provozaj se tako po gradu (ne mora biti velika brzina) jedno dvadesetak km sa malo zescim krivinama i sa 4 osobe (da budes sto tezi), pa se onda vrati da ti izbalansira tockove.
[ zex24 @ 01.04.2008. 05:45 ] @
Citat: vladd: Posalji samo ofset standardne felne, i one koje si narucio, sada znas da procitas iz oznake, pa da sracunamo prepuste..
Trenutno nisam pri kolima. Javljam tamo negde oko 11. aprila.
Citat: zarsilic:
Nesto drugo bih ti savetovao. Ako zelis bas bas precizno postavljnje, zamoli vulkanizera da ti postavi tockove bez bilo kakvih tegova (bez balansiranja). Provozaj se tako po gradu (ne mora biti velika brzina) jedno dvadesetak km sa malo zescim krivinama i sa 4 osobe (da budes sto tezi), pa se onda vrati da ti izbalansira tockove.
Probacu i to ali vec vidim kako me majstor gleda popreko. :)
[ vladd @ 01.04.2008. 10:48 ] @
Cemu montiranje nebalansiranih tockova, da brze razdrnda lagere i trap. Odmah balansiranje i podesavanje uglova naleganja tocka, a posle mze da balansira, ili proveri trosenje guma, nakon par meseci.
U toj dimenziji su ozbiljno precizno uradjene gume da bi se igrao ...
[ BigFoot @ 02.04.2008. 16:00 ] @
I mene zanima šta se postiže zarsilic-evim predlogom. Možda da se felne malo razgaze, jer su nove i raspregnu koliko mogu pre balansiranja.
Nego, moj slučaj... Imam na Fiat Stilu zimske gume 195/65-R15 na čeličnim felnama. Letnje imam 2 relativno dobre Pirelli P-6000. Kupio bih još 2 nove i 4 Alu felne, pa me zanima ima li smisla uzeti malo niži profil na većem promeru, npr. 195/55-16 uz zamenu 2 postojeće gume ili da ništa ne menjam?
[ vladd @ 02.04.2008. 16:38 ] @
Nizi profil - tvrdja guma, smanjujes obim i vise se trose (u malom procentu) za predjenu kilometrazu. Neko spustanje tezista auta za par milimetara ne znaci skoro nista.
Poz
[ Zarko Silic @ 02.04.2008. 17:35 ] @
Na nove felne nema smisla stavljati stare pneumatike.
Ako izberete nizi profil onda precnik felne treba tako odabrati da obim celog tocka ostane nepromenjen tj treba ostati kao sto je proizvodjac predvideo.
Manji profil ne znaci i ne sme da znaci nizi auto. Spustanje automobila se radi na drugi nacin.
Tacno je da manji profil cini auto tvrdjim, ali ga cini i stabilnijim (nije povezano sa statickim tezistem); nekome i lepsim.
Metodu koju sam spomenuo za balansiranje koriste i na zapadu. Uglavnom auto manijaci koji zele da imaju extra balansirane tockove. Ide se toliko daleko da se balansiranje vrsi na samom vozilu.
(Znaci nema zamene mesta tockovima).
Tacno je to sto Vladd kaze: ako su pneumatici kvalitetni i svi JEDNAKI da za ovom metodom nema potrebe. A sta ako to nisu. A nisu. Na nasem trzistu svega ima.
Predlazem da napravite experiment. Izbalansirajte nov pneumatik, predjite par desetina kilometara zesce voznje i vratite se na proveru. Ume da bude i 10g razlike sto nije malo.
Inace ADAC preporucuje balansiranje svakih 10-15.000 km. (Verovatno nisu imali uvid o nasim putevima).
[ BigFoot @ 03.04.2008. 13:15 ] @
Jasno je da obim mora biti isti ili što približniji originalnom. Nisam imao nameru da tako spuštam auto, nego samo da koristim gume nižeg profila. Možda je neverovatno, ali se itekako oseti u vožnji. Na Fiat Bravu sam imao zimske gume višeg profila i letnje nižeg, a sa potpuno istim obimom i kad predjem na letnje, oseti se čvrstina, posebno u krivinama.
Inače, sad kad budem prešao na letnje gume, uradiću baš tako, da ih prvo razgazim pa balansiram
[ vladd @ 04.04.2008. 00:25 ] @
Svaki tocak treba staviti na balans masinu. Ako se bas zeli extra balansiranje, onda prvo izbalansiraj nove tockove, pa za nedelju dve, zavisno od voznje, ponovo.
Licno znam, kada se jednom izbalansirju tockovi, koliko je tesko opet petljati se sa tim, ici kod vulkanizera, cekati red, a i vecina te popreko gleda, sta sada hoces sa gumama koje dobro izgledaju.
Pojavi se razlika, sto je bilo vise jakih kocenja, to je i veca, ali mi sve to lici malo na robovanje kolima.
A pojednostavljenje procedure mi nije korektno, sa tehnicke strane. Ipak, ne bih da cimam ni zglobove ni trap ni lagere, zbog par stotina dinara, a vec sam im zadao vecu tezinu tocka ...
Balansirati odmah, pa posle, ko hoce, jednom mesecno..ako bas ima zelju da se okumi sa vulkanizerom :)
Poz.
[ NS-TUNING.COM @ 15.04.2008. 11:13 ] @
Pozdrav svima,
nisam nigde video da pise koje si felne narucio? zex24
[ zex24 @ 16.04.2008. 10:22 ] @
Dezent F 16x7 4x100
Izgleda ovako ali sa cetiri rupe:
[ NS-TUNING.COM @ 16.04.2008. 10:46 ] @
Bas sam takve iste 16ke skoro prodao za golf 4,550e
[ vladd @ 16.04.2008. 12:44 ] @
Ja se nadam da je zarez za recenicu a ne za cifru
[ NS-TUNING.COM @ 16.04.2008. 13:13 ] @
e uopste nisam ni primetio,dobra fora
cena je 550e
[ zex24 @ 01.05.2008. 14:24 ] @
Evo posle 2 meseca ja sam opet na pocetku. Felne koje sam narucio nisu stigle i covek mi je vratio novac . Nisam bio zakucan za jedan model felne (bilo je pokusaja narucivanja nekoliko razlicitih modela ali da sad ne duzim) pa sam pitao sta imaju tu u skladistu a oni su mi ponudili samo jos jedan model koji mi se ne svidja uopste... Vidim da svi kod kojih sam bio narucuju felne iz BGa.
Ja bih molio sve one koji znaju gde bih mogao da pazarim felne ovih dimenzija (ne mora biti ovaj model) ili neko prodajno mesto koje ima malo veci izbor felni, da mi posalju adresu/ime prodavnice/adresu sajta (bilo sta od toga) na PM. Moze sa cele teritorije Srbije.
Zahvaljujem.
[ Zarko Silic @ 01.05.2008. 18:43 ] @
Da li si pogledao OZ modele u Venizelovskoj?
[ vladd @ 01.05.2008. 20:14 ] @
Znaci, 7J X 16" ET45 sa otvorom 60,1mm, srafovi 4x100, pa da trazimo po radnjama sta ima, pa saljemo PM. Prolazim obicno ored par radnji, pa javljam..cim otvore :)
Poz
[ zex24 @ 07.05.2008. 18:44 ] @
Pa jel moguce da niko ne zna?! Vladd hajde sad reci gde u BGu da nadjem felne koje mogu da kupim odmah kad si uveren da tako moze.
[ vladd @ 08.05.2008. 00:02 ] @
Dobro da si se javio, praznici, gungula, i zaboravio sam. Ajd sto sam zaboravio, nego mi se stalno nesto vrzma po glavi da sam trebao da uradim . Kupih trecu litru sirceta...
Javljam sutra na P.M.
Poz.
[ Mobtel @ 08.05.2008. 09:05 ] @
Citat: NS-TUNING.COM: Bas sam takve iste 16ke skoro prodao za golf 4,550e Citat: vladd: Ja se nadam da je zarez za recenicu a ne za cifru:D
I ja sam se uplasio na trenutak
[ zex24 @ 21.05.2008. 17:57 ] @
Narucio sam na kraju u servisu felne (odrase me ali bolje i to nego da se nerviram zbog ovih nasih kvazi prodavaca). E sad ta felna je 16/6,5 a ja imam gume 205/55/16. Nadam se da nece biti nekih problema sto se tice montiranja (valjda znaju sta rade). Koja bi bila razlika da su felne 16/7 (to je dimenzija vecine 16 inch felni koje sam vidjao po netu). Znam da su sire za pola incha ali ne znam da li se u voznji primeti.
[ Zarko Silic @ 22.05.2008. 00:41 ] @
Na 7 ici lepse stoji, a 6,5 je bolje. Neces ostetiti felnu ako gumom ceses bankinu. Sve fabricke felne su po nekom nepisanom pravilu za 1/2" uze od felni EX proizvodjaca. Vrag ce ga znati zasto.
Inace podrzavam kupovinu originalnih felni. Platis vise, ali te glava ne boli.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|